Berlijn - Artemis, Halenseestr 32-36

Inklappen
X
Inklappen
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

• Berlijn - Artemis, Halenseestr 32-36

Naam: Artemis

Adres: Halenseestrasse 32-36, 10711 Berlijn

Telefoonnummer: 030 89044410
    Vanuit Nederland: 0049 30 89044410

Website: www.fkk-artemis.de

Aard: FKK

Openingstijden:
    dagelijks 11:00 - 05:00 uur
    26 december en 2 januari 18:00 - 05:00 uur
    gesloten op 24, 25 en 31 december en 1 januari

Prijzen:
    Entree EUR 80,-
    Dienstverlening van de dames EUR 60,- per halfuur (hierbij is pijpen zonder condoom inbegrepen)
    Alcoholische dranken v.a. EUR 10,-
    Champagne v.a. EUR 150,-

Inrichting:
    Mooi en goed onderhouden. Ruime bar, zithoekjes, 2 kino's, een Finse sauna en een Turkse hamam, whirlpool, massageruimte, solarium, zwembad, 2 restaurants en een dakterras

Verzorging:
    In de entreeprijs zijn begrepen: badjas of saunahanddoek, badslippers, handdoeken, alcoholvrije dranken, maaltijden (buffet).

Algemeen:
    Grote en fraai ingerichte FKK. Soms (vaak?) wat weinig dames, zeker 's morgens. Voornamelijk Oost-Europese dames.
    De club is geheel aangepast voor mindervaliden. Speciale omkleedruimte en douche voor rolstoelgebruikers, lift en een aangepaste helling om in het zwembad te komen.

Hookersleden die deze club bezoeken worden van harte uitgenodigd de bovenstaande gegevens aan te vullen en/of te verbeteren (hieronder of per privebericht aan de moderator) en/of hun bevindingen/verslag hieronder te plaatsen.
    Laatst gewijzigd door Crashtest Dummy; 18-03-11, 09:17. Reden: Update
    Mr. Goodbar gaat er altijd in ....

Re: Berlijn, Halenseestrasse 32-36, Artemis

Quote anoniem:
    Zakentripje naar Berlijn, toch maar even op hookers kijken om te zien wat er is te doen. Artemis dus = www.fkk-artemis.de . De site even bekeken, super opgezet, met erg duidelijk plattegrond, wat is waar etc. Zou er nog tijd over zijn? Jawel, het vliegtuig vertrok laat op de avond dus nog zeker een uurtje of vijf over. Snel op weg met het openbare vervoer dan maar. Redelijk goed te doen. Een dagkaartje kost € 5,80 en je kunt er alle metro en treinen mee nemen. Niet vergeten om een plattegrondje mee te nemen die bij de treinkiosken ligt, zonder dat ben je reddeloos verloren !! Via het hoofdstation naar station Halensee. Hier uitstappen en de trap naar boven nemen richting Halenseestraße, boven aan de trap links, de loopbrug over en door de hekken naar buiten. Bij de weg aangekomen naar links, hier ook over de brug richting Halenseestraße 28<>38 lopen. Dan is het direct het eerste gebouw aan de linkerkant, tjemig, wat een jokkel van een pand zeg.

Ingang
    Hier kun je betalen, entree € 70,-, wel een heel bedrag trouwens, je krijgt badjas en een roze polsbandje + sleutel. Deze sleutel past op een geldkluisje vlak bij de ingang, hierin je geld bewaren voor de ‘meisjes’. Direct achter de ingang liggen de douches en omkleed ruimte, erg ruim opgezet, diverse gedeeltes, even zoeken naar het nummer van je polsbandje en omkleden maar.

Begane grond
    Snel eve naar de bar, ruime bar met diverse zithoekjes, waar zitten de meisjes? Hmmmm erg weinig dus. Mannen genoeg maar?? Goed glaasje drinken en op naar beneden.

Kelder
    WOUUUWWWWW wat een sauna complex zeg, overtreft je stoutste verwachtingen. Bubbelbad, zwembad, bar, banken, sauna, bioscoop, etc. Maaaar? Tjemig ook haast geen meisjes, maximaal een stuk of 6.

Een klein donkerharig meisje trok de aandacht. Cora, een schoonheid uit Oostenrijk. Beejte met zitten ouwe****en en beetje info los gepeuterd. De club schijnt voor 7miljoen euro te zijn verbouwd, de aktie vind met name ’s avonds plaats na 19h. Dezelfde eigenaren schijnen een nieuwe club te hebben geopend aan de andere kant van Berlijn richting vliegveld Schonefeld en daar is de eerste drie maanden de entree gratis, vandaar dat het ’s middags nu zo rustig was. Aha. Ze kon me de naam helaas niet vertellen omdat ze dit eenvoudig niet wist.

Ben later nog met haar naar boven geweest voor een uurtje, mocht hiervoor €120,- aftikken, niet echt goedkoop maar goed. Op de kamer bleek ze een echte profi maar wel gezellig en zeer goed op de hoogte wat een man lekker vind. Ben daar in elk geval heeeeerlijk door haar verwend. De kamers zelf hebben allemaal een apart thema en zijn zeeeeeeereer luxe.

Mijn voorzichtige conclusie ; erg mooie club, beetje duur en er mogen echt wel wat meer dames aanwezig zijn anders is het wel erg armoe lijden in een dergelijk luxe club.
    Mr. Goodbar gaat er altijd in ....

Commentaar

Vorige week even op verplaatsing naar Berlijn. Ik had een middag vrij, en besloot eens Artemis te gaan verkennen. Erg gemakkelijk bereikbaar vanuit S-Bahnhof Westkreuz (hooguit vijf minuten wandelen). Bij aankomst 70€ mogen neertellen. En gingen de deuren van het paradijs open. Nou ja, paradijs? Toegegeven Artemis is een erg sjieke tent. De kleed- en doucheruimte zijn een hele verademing in vergelijking met bijvoorbeeld PHG. En de welness-ruimte met mooi zwembad is ronduit schitterend. Maar voor een zwembad met mooie kleedruimte betaal je uiteraard geen 70€. Dames wou ik ontmoeten, en die mocht ik rond 15u00 met een vergrootglas gaan zoeken. Er waren er maximaal 10 aanwezig, en van een gezellige babbel tussen meiden en ijsberen was absoluut geen sprake. De dames - bijna allen uit Oost-Europa - waren uitsluitend in elkaar geïnteresseerd. Geen enkele leuke interactie met de klanten. Als er dan toch al eens eentje naast je kwam staan, wou ze al na tien seconden weten of je met haar naar de kamer wou.

Uiteindelijk met een mooie blonde Poolse Veronica naar de kamer getrokken. En ook hier was het motto: zo snel mogelijk afwerken die klant.

Een sjieke tent Artemis, maar geef mij maar de gezelligheid van PHG. Voor mij hoeft Artemis niet meer, hoewel ik binnen een 2-tal weken alweer in Berlijn ben.

Commentaar

Je weet hoe het gaat... ondanks de minder goede commentaren wil je het eens zelf beleven en dus, avanti !!!
        De club zelf is vrij eenvoudig te bereiken met de S-bahn, station Westkreuz, of per taxi, vanuit het centrum (Ku´damm) = 10 euro per rit.
        De dame aan het onthaal is zeer vriendelijk en alles is zeer verzorgd en luxueus. De ingang kost 70 euro.
        Natuurlijk is het om 11 uur vrij stil - ik was er de tweede keer om 11u30 op een regenachtige dag in de week - maar met een zwembad, twee sauna´s, massage enz. heb je meer dan voldoende om handen om wat uit te rusten voor je in actie komt. ´s Avonds in het meteen prijs en hoef je niet echt te zoeken, verleiding in overvloed.
        De meisjes zijn echt wel vriendelijk en vrij "sporty", want zeg je "nee" of "misschien later", ze keren je on the spot de rug niet toe om verder te zoeken.
        Ben je niet echt te vinden voor een Oost-Europese meid, dan is deze club niet echt een aanrader. Blijkbaar zijn Afrikaanse of Aziatische meisjes niet geliefd bij de directie en/of klanten.
        Ben je wel te vinden voor een Oost-Europese meid, dan is deze club ABSOLUUT een aanrader.
        Poolse meisjes hebben mijn voorkeur en ik mocht in Artemis zeker mijn gading vinden : Karolyna, Lena (1), Carola, Sydney of Lena (2) om er maar een paar op te noemen, ze zijn tussen 20 en 23, allemaal echt heel mooi en vriendelijk.
        Je kunt naar boven, naar een van de 24 kamers, je kan in de grote zaal een donker hoekje opzoeken of sfeervol in de "kino" je ding doen.
        Ga je voor het basistarief, te weten 60 euro, dan kan je naast het pijpen ( met of zonder condoom) rekenen op likken en kussen.
        De meisjes stellen je voor om voor 100 extra anaal te gaan maar ik denk dat ze het pro forma vertellen want ik denk niet dat ze er echt voor te vinden zijn. Voor 50 euro meer kan je op het einde van de rit de condoom afdoen en in het meisje haar mond klaarkomen.
        Dat zijn de feiten, de rest... get your kicks here and get a shot at it!
        In drie bezoeken heb ik plezier gehad met zeven meisjes en was ik telkens in de wolken. Voor mij is Artemis een echte aanrader oh ja! OH JA!

Da Trav Kat

PS : Het is wel ironisch, in het hart van Duitsland ben ik tot de conclusie gekomen dat ik spoedig Pools ga leren. Mmm Karolyna!

Commentaar

Deze club is de moeite van een bezoek meer dan waard!
          Enige tijd geleden was ik in Berlijn en besloot er een 70 Eurootjes tegenaan te gooien om eens binnen te kijken. Het overtrof al mijn verwachtingen.

Het interieur en de faciliteiten (beneden: o.m. bad, sauna's, fitnessruimte, bioscoop; b.g.: bioscoop, bar, zitjes; verdieping: relaxruimtes) zijn zeer netjes. Non-alcoholische dranken zijn overigens gratis.
          De bezoekers zijn netjes en verzorgd. Wat dat betreft is de relatief hoge entreeprijs een goede drempel. Iedereen loopt in badjas of handdoek en draagt slippers. Zowel oudere als jongere bezoekers.
          De aanwezige meisjes komen vooral uit Oost-Europa. De meesten zijn niet opdringerig, hoewel sommigen door een zekere zakelijke agressieviteit uit de toon vallen. Schoonheden genoeg en voor elk wat wils: blond, brunettes, langharig, gekortwiekt, volle boezem, slank, etc. De meisjes zijn zeer hartelijk en toegankelijk.

Het aardige is dat je eerst lekker de kat uit de uit de boom kunt kijken. Als bezoeker wordt je goed op je gemak gesteld. Als je besluit om een dame mee te nemen kun je naar een van de afgesloten ruimtes gaan. Je kunt je echter ook in de bioscoop of in andere halfopen ruimtes laten verwennen. Hierdoor is de sex heel open. Misschien niet voor iedereen een must, maar voor mij gaf dat een extra dimensie aan het geheel.
          De zakelijke afhandeling vind na afloop van de daad plaats bij de lockers nabij de ingang. In deze lockers wordt de bezoeker geacht zijn kostbare bezit en mobiele telefoon op te bergen.
          Na afloop van de daad is het prima relaxen in de sauna en in het zwembad. Ik heb mij daar meerdere keren kunnen 'opladen' voor een nieuw avontuur. Heel plezierig allemaal.

Standaardtarief van de meisjes is 60 Euro voor een half uur. Dit is inclusief PZC en NMC. Extra's zijn tegen meerprijs en in overleg mogelijk.

Kortom: het sparen meer dan waard!

Commentaar

Tijdens een lang weekeinde in Berlijn heb ook ik mij even aan museumbezoek en het shoppen onttrokken om een bezoekje te brengen aan deze, naar verluidt, grootste fkk-club ter wereld.

De club is direct aan de ringweg van Berlijn gelegen, vlakbij de Funkturm en dus helemaal in het westelijkste gedeelte van de stad, helemaal aan het einde van de Ku-damm. Voor de kenners van de stad: ik ben vanuit mijn hotel in Prenzlauerberg op de (huur-)fiets naar de club gegaan, wat ruim een uur radeln was: Berlijn is groot.

Wat opvalt is dat ook het gebouw waarin de club is gevestigd, naast een Autobandencentrum, buitengewoon groot is. Het exterieur is echter nog het meest als neutraal te omschrijven, en zou niet misstaan op menig bedrijvenpark.

De entree is inderdaad prettig van opzet: je komt gewoon door een (mat-)glazen deur naar binnen, waar de Thekefrau al zit te wachten. Dus geen aanbellen of iets dergelijks, of andersoortige drempels die je over moet. Pluspunt is de aanwezigheid van een pin-automaat.

Zoals de voorgangers in dit topic al schreven bedraagt de entreeprijs € 70,--.
            Wat de consumpties betreft zijn echter uitsluitend niet-alcoholische dranken bij deze entreeprijs ingebrepen. Wie iets sterks wil of zelfs maar bier (0,4 liter) moet daarvoor een fiche van 10 euro kopen, die recht geeft op één consumptie.

Daarnaast zijn diverse champagnes beschikbaar, zoals bijv. Moët et Chandon, die voor 150 euro op de kaart staat: voor een bordeel in feite goedkoop. Hou er echter wél rekening mee dat beschikbaarheid van champagnes over het algemeen betekent dat je de dames beter geen drankje aan kunt bieden, tenzij je het fijn vindt om voor honderden euro's het schip in te gaan.

Ik kan mij goed voorstellen dat het voor de clubleiding voordelen heeft om alcoholhoudende drank, waaronder bier, uitsluitend tegen bijbetaling te serveren: het gaat dronkenschap en daarmee vaak ook vervelend gedrag van gasten tegen, en het voorkomt dat zaak, zoals in PHG een tijd het geval is geweest, zich langzaam ontwikkelt tot een bejaardensociëteit of een herensociëteit: groepen mannen die vaste klant zijn zitten dan gezellig met elkaar te bomen en in te nemen, en zijn heel prominent aanwezig terwijl men niet of nauwelijks van de diensten van de dames gebruik maakt. Dat gezegd zijnde: ik vind het een teken van ongastvrijheid tegenover gasten die vooral voor sex komen maar het tussendoor of na afloop prettig vinden om dan even met een koud biertje na te genieten, om hen naast de toch al forse entreeprijs nog eens tien euro af te laten tikken voor zo'n versnapering. Maak dan de entreeprijs wat lager, denk ik dan.

De douches zijn een beetje te vergelijken met GT, niet slecht maar ook niet heel bijzonder dus. Kleedruimtes zijn erg, erg krap (er is een overstelpende hoeveelheid lockers aanwezig) en dat effect wordt nog eens versterkt doordat, kennelijk, de Thekefrau sleutels met opvolgende nummers geeft: je staat je dus om te kleden met kerels die net voor of net na jou zijn binnengekomen.

Ik moet zeggen dat de inrichting van de club schitterend is. Kosten nog moeite zijn gespaard en het welness-gedeelte overtreft alles wat ik eerder gezien heb, inclusief het natte gedeelte van YY waarover de eigenaar van die club zich toch echt niet hoeft te schamen.

Ik ben slechts kort binnengeweest, op een zaterdagmiddag van half zes tot ongeveer half acht, en weet dat het rond dit uur in de diverse clubs weleens wat rustig kan zijn. Toch vond ik dit bij Artemis reuze meevallen, en telde op dit tijdstip van het scheiden van de markt ruim twintig dames, die stuk voor stuk het aanzien meer dan waard waren. Het is een echte fkk-club, dus de dames lopen bijna geheel naakt rond.

Minpuntje is het barpersoneel: twee ongeinteresseerde dames, die geen oogcontact met de gasten maken en daarnaast nog eens buitengewoon traag, op z'n oost-europees, werken. Een kwartier wachten voor een colaatje light is gewoon te veel, en al helemaal als net zeventig euro hebt afgetikt.

De dames animeren niet, maar maken wel wat makkelijker oogcontact dan bijv. bij Freude 39. Een halfuur met een dame is € 60,--, en een heel uur is € 120,--. PZC is standaard. Beschikbaareid van extra's zoals CIM of AV is afhankelijk van de dame met wie je je terugtrekt, en altijd tegen bijbetaling van tenminste 50 euro. Ik heb de indruk dat ook nzc en creampies mogelijk zijn, als je maar (fors) bijbetaalt.

Het wordt tijd voor een eindconclusie: de club heeft zeer veel fraais te bieden, waaronder vooral de dames, het interieur en de welness-voorzieningen. Door de relatief hoge entreeprijs is het geen club om even een snelle wip te maken. Minpunt is het slechte buffetpersoneel en de hoge drankprijzen voor wie eens wat sterkers wil.

Ik zou de club niet willen aanraden als reisdoel op zichzelf (worth a journey of its own), daarvoor is er dichter bij de grens met Nederland al genoeg leuks te doen, voor aanzienlijk minder geld. Wie echter toch in of bij Berlijn moet zijn en er niet voor terugdeinst verhoudingsgewijs veel uit te geven kan met een gerust hart naar Artemis toe.
            Men have two emotions: Hungry and Horny.
            If you see him without an erection, make him a sandwich.

Commentaar

Vrijdag 15 mei 2009: Artemis, Berlijn

The Extince & Sonny Grand Germany Tour

Na een lange maar onderhoudende autoreis waarbij de clubkrakers uit de boxen schalden en na een gehaaste check in bij de lokale Etap, liepen wandelmaatje Sonny en ik tegen 17:00 Artemis in Berlijn binnen. We keken elkaar even verwonderd aan. Is dit nu Artemis? Was dit nu de club die haar naam mocht ontlenen aan de dochter van oppergod Zeus, uit de Griekse mythologie? Daar hadden we ons iets meer bij ingebeeld . Housemuziek, honderden dames die ons direct als verloren zonen tegen de weelderige boezems zouden drukken en schier oneindig grote ruimtes waar we een voor een met hen zouden kunnen verpozen… Maar de realiteit drong zich na een korte rondgang over 2 verdiepingen aan ons op en initieel enthousiasme maakte langzaam plaats voor een milde desillusie. Alles, maar dan ook alles was kleiner qua oppervlakte en lay-out dan we ons vooraf hadden ingebeeld. Een ronduit kleine doucheruimte, een redelijke barruimte maar die van FKK Oase en FKK World zijn al veel groter en twee pover vormgegeven Kino’s die niet bijzonder (laat staan erotisch) van uitstraling waren.

Wel erg fraai is het wellness gedeelte in de kelder dat oogt als een subtropisch zwemparadijs . Daar is duidelijk het geld heengegaan bij het neerzetten van deze club. Een drietal zeer mooie sauna’s alsmede een niet-rokers-bar flankeren deze ruimte waar tevens professionele massages gegeven worden. Het zwembad is het mooiste binnenbad dat ik tot nog toe in een saunaclub heb mogen zien (mooier nog dan FKK World) en –eindelijk een club die het snapt !- prima op temperatuur. Binnen no time lagen deze geilneven erin te dobberen. Of moet ik zeggen stuiteren. Ook fraai is een aanwezige professionele gym waar gasten een serieuze fitness workout kunnen doen. Terug in de bar richtten we ons eens op de software van Artemis. Er waren wel wat dames aanwezig en beslist een paar zeeeer aantrekkelijke, maar om nu te zeggen dat deze vermaarde FKK saunaclub schudde op haar grondvesten van de vibes... nou nee . Maar wat dat betreft zou het tij die avond nog keren, en hoe!

Extince

(…wordt vervolgd door Sonny…)
              Steeds weer als je denkt dit is het einde, sta je op de grens van wat begint.

Commentaar

"........Dat waren de eerste twee uren in Artemis. Ik onderschrijf de mening van Extince voor wat betreft de grootte van de club. De laatste keer dat ik in Artemis was geweest was begin 2006. Als newbie ijsbeer had ik toen nog niet veel ervaring met de clubs in Duitsland en was Artemis voor mij een grote en luxe club vergeleken met GT en PHG welke ik toen gewend was. Nu drie jaar later en veel clubs verder, bleek Artemis kwa grootte anders uit te pakken vergeleken met hoe ik mij Artemis herinnerde. Ook mij bekroop het gevoel van des-illusie en teleurstelling. Dit gevoel verdween al snel toen eenmaal de avond shift haar intrede deed. Extince had in de slappe periode nog een Equadoriaanse dame, Karina genaamd, weten te strikken voor een prima half uurtje op de kamer en toen hij met haar klaar was hebben we samen genoten van het avond-eten in het restaurant. Dit was dik in orde. Na het eten was het voor ons weer tijd voor de bekende rondjes om de bar. Langzaam maar zeker zag je nieuwe dames binnen druppelen, maar toen de klok 20:00 aanwees leek het wel een invasie. Zeker een 80 tal nieuwe dames kwamen binnen. De algemene verlichting ging op DIM en werd aangevuld met disco-verlichting. De DJ verhoogde het volume van het geluid en de sfeer begon er in te komen.

De nieuwe dames verdeelden zich op de eerste etage (het centrale gedeelte) en daar ontstond een ware snoepwinkel voor een ijsbeer. De verhouding ijsberen/dames was zwaar in het voordeel van de heren. Je kon werkelijk in de rondte neuken als je wou. Een zeer hoog stunners gehalte (50%), knap (30%) en de rest GND.

Zelden in een club zoveel mooie dames bij elkaar gezien. De periode welke toen aanbrak stond totaal in contrast met de eerste drie uur in de club. We wisten niet waar we moesten kijken. Het was gewoon niet meer normaal. Op onze gezichten verscheen een onverwoestbare glimlach. We kregen er zin in en we konden dan eindelijk uit al dat moois een keuze maken.

Ikzelf had me al voorgenomen om de eerste dag van de tour een wat terughoudende en doserende houding aan te nemen. Ik moest immers mijn kruit verdelen over de komende 8 dagen. Tja lekker verhaal dan met al die stunners om je heen. Ook had ik de instelling, gezien de prijsstructuur in Artemis, om lange kamersessie achterwegen te laten.

Daar gingen we dan beide. Rondjes om de bar, Rondes om het zwembad, trap op, trap af. Tussendoor ook nog even naar een lift gezocht om uiteindelijk een goedkeurende conclusie uit te spreken v.w.b. de bereikbaarheid in Artemis voor gehandicapte medeijsberen. Constant werd er op ons gejaagd. Je kon bijna geen moment alleen staan of je had weer een dame bij je staan. Vaak waren de woorden "Schlussel", "Zimmer" en "Hast du lust" een onderdeel van de eerste twee zinnen welke de dames uitspraken.

Plotseling komt er een bekende dame op ons af. Een bekende uit LR en GT luisterend naar de naam Roxanna. Ze wist te vertellen dat ze op uitnodiging van een oud collega van haar naar Artemis was gekomen en zij was er ook. We waren wel benieuwd naar die oud collega. Mijn verassing was compleet toen we de Roemeense Maria, ex Thekefrau GT en LR, nu VOOR de theke zagen werken. Was dit de kans voor mij om haar te strikken? Het ging het uiteindelijk niet worden. Maria had duidelijk geen trek om met bekenden uit GT te gaan kameren. Extince had zijn zinnen gezet op Roxanna, maar eerst moest ik van hem naar de kamer. Hij wilde immers niet met 2-0 in het voordeel staan. Ik besloot na de diss van Maria mijn heil te zoeken tussen al dat moois en koos voor de Poolse Maya om de eerste kamergang van de tour te laten plaatsvinden. Wat ik al verwachtte, was dat bij terugkomst van de kamer met Maya, Extince in geen velden of wegen meer was te bekennen. Een goed uur later komt hij ook van de kamer na een absolute topsessie met deze Kazachstaanse brunette. Ik zag aan zijn ogen en de ervaring welke ik met hem heb, dat hij zeer zeker deze dame weer zou strikken op een later moment (en dan zoveel andere mooie dames, die Extince is gestoord...)

Een recovery-periode volgde, maar dat is best afzien met zoveel mooie dames om je heen. Op dat moment zou je wensen een reservoir testosteron of doping bij je te hebben. Maar je moet er even doorheen. Wat waren er veel mooie dames, onze des-illusie was omgeslagen in euforie, hier kunnen we wel 8 dagen blijven.

Om het herstel een beetje kracht bij te zetten, trekken we samen wat baantjes in het zwembad. Overigens is het vergeleken met de 1e etage, deze kelderruimte/wellness zeer rustig en kan je jezelf even rustig onttrekken aan de hectiek boven. Na toch een korte tijd waren we weer boven jan en konden de rondjes weer beginnen. Onze to-do lijsten werden langer en langer (onze planning voor de hele week kwam al ter discussie te staan). Plots zie ik de kin van Extince met een vrijeval op de vloer neerslaan. Een stunner van de hoogste categorie verscheen op zijn netvlies. Een Slowaakse dame met een figuur zoals je zelden ziet. Zelfs ik was onder de indruk en lagen er twee onderkaken op de grond. Een zielige uitziende dame sloeg het gade en toverde een jaloerse blik op haar gelaat.

En zo volgde er meer van dit soort schermutselingen tijdens het zoeken naar de volgende dame. Zoals verwacht trok Extince zich weer terug met Roxanna en ik had een leuk Sonny meisje op het oog. Op een gegeven moment loop ik dat meisje tegen het lijf. Na een kort inleidend gesprek, dit lijkt standaard in Artemis, ga ik met de Duitse Julie op de kamer. Ik maak er een half uurtje van, maar Extince wist er weer een langere sessie uit te persen. Uiteindelijk is hij om 03:00 eindelijk uitgeneukt. Totaal vermoeid komt hij van de kamer en hebben we op dat moment besloten Artemis te verlaten.

Na een korte rit op de Berlijnse ring komen we in ons Etap hotel aan. Met de gedachten aan een vervolg de volgde dag, sluiten we onze ogen."

Sonny*

* overgenomen met zijn permissie

Commentaar

Zaterdag 16 mei 2009: Artemis, Berlijn

Gisteren weer een geslaagd bezoek aan Artemis gebracht met partner in crime Sonny. Het is inmiddels evident dat deze aparte saunaclub een echte avondclub is, want opnieuw was het tot een uur of 18:00 vrij rustig qua dames en het epicentrum van de actie zou weer tussen 21:00 en 03:00 liggen. We wisten ons overigens overdag uitstekend te vermaken met elkaar, het prachtige zwembad, de fitnessruimte, het lunchbuffet en de opperbeste cappucino die in de rokersbar werd geschonken . Overdag wil er nog wel eens een dame bij je komen staan om gewoon even te kletsen danwel pre-salen zonder direct aan te sturen op een kamergang. Zo leerde ik dat zij maar liefst € 120 aan entrée moeten betalen (N.B. 50% meer dan de ijsberen), zodat al gauw 2 kamergangen nodig zijn om quitte te spelen. Als er dan een overschot aan dames is t.o.v. gasten (hetgeen beide avonden het geval was), dan is het tegenwoordige jaaggedrag al snel verklaard. Voor pre-sale glijers en drooggeilers () is hier dan ook geen plaats. Kijk, beslis, spreek de dame aan en ga naar de kamer. Uitgebreide inleidende gesprekken krijgen bij de meeste dames geen kans.

Toch, toen de bar eenmaal was volgestroomd met een ongelooflijke hoeveelheid stunners (dit moet je echt gezien hebben om je te kunnen voorstellen ) en de housemuziek krachtig uit de boxen pompte, heerste er een heel geile sfeer in de bar. Non-verbaal werd er veel geflirt en voor voyeuristisch aangelegde beren als ondergetekende viel er veel te genieten. Eye-candy as far as the eye could see... Sonny, die overdag een acute aanval van diarree manmoedig het hoofd had geboden (geen details verder…), ging zich te buiten aan spontane paaldanssessies tot hilariteit van de aanwezige dames die zoiets duidelijk nog nooit gezien hadden in het doorgaans zo keurige Berlijn. Een aanlokkelijke Poolse dame met een gebronst fraai slank lijf en het haar in een ballerina knotje, trok de aandacht. Zij koppelde een stoere, ongenaakbare uitstraling aan een sensuele vrouwelijkheid. En, opvallend, geen jaagster. Later heb ik deze Violetta geschaakt voor een vreselijk lekker uurtje op een half verduisterde kamer . Dat dat allemaal maar kan, wat een geweldige hobby hebben we toch eigenlijk...

Tussendoor een paar maal gezwommen en met mijn tourmaatje vele rondjes gelopen om ons te verlekkeren aan de vele jaw dropping beauties . Er zaten er genoeg bij waar ik naar kon blijven kijken. Op enig moment stonden we bij een pilaar het feestgedruis te aanschouwen, toen een begeerenswaardige dame zich een plaatsje veroverde een meter of vijf bij ons vandaan. We waren begeistert. Sonny was duidelijk toe aan een nieuwe kamergang en viel zowat in katzwijm bij het zien van zoveel verleiding. Maar, verwend als hij is, had hij ditmaal geen zin om zelf actie te ondernemen. Meneer wilde verleid worden. Afijn, daar was deze dame al aardig mee bezig. Betekenisvolle blikken onze kant op werpend, af en toe een nonchalant ogende maar uiterst doorknede pose aannemend, wist ze vier begerige oogjes op haar gericht te houden. Ik zette mijn trots opzij, liep op haar af en maakte een praatje. Dit was Alicia uit Albanie. Warme stem, veel oogcontact, plagend handje tegen mijn arm, deze dame is het spel der verleiding machtig op een ingehouden manier, totaal niet pushy, zij weet dat gedoseerd remmen juist gelijk staat aan gasgeven. Ik smolt haast, maar was nog niet toe aan een nieuwe kamerronde. Nadat ik haar iets plagends influisterde over de hitsige staat van mijn wandelmaatje (), gebaarde ze naar hem en was het ijs gebroken. Het volgende beeld op mijn netvlies was Sonny die haar innig tegen zich aandrukte. Ik zag dat het goed was en vervolgde mijn rondgang door de bar.

Toen Sonny later van de kamer kwam zag ik aan zijn ogen dat het top was geweest. Ik ging bij mezelf te rade en stelde vast dat zij ook bij mij hoog op mijn to do lijst stond. Toen zij even later door de gang liep en ik bij de trapreling stond, kwam ze even naar mij toe en fluisterde iets in mijn oor . Zonder gene vroeg ik haar of ze moest uitrusten of dat een nieuwe kamergang eventueel mogelijk was. Ze lachte en weldra liepen we de trap op naar de bovenste verdieping. Daar volgde een superlatief van een kamersessie waarbij ze zelf lekker meegenoot en mijn plezier geen moment verontachtzaamde. Ik waande mij in een pornofilm, P.O.V.-style . Een stunner met een geweldige service. Na afloop nog even verpoost in de bar, waarna we om 03:00 aftaaiden richting hotel.

Twee prima dagen in Artemis meegemaakt. Een club met een gebruiksaanwijzing en denkelijk niet voor iedereen ‘the place to be’ (nog even los van de afstand tot Nederland), maar waar ontegenzeggelijk te genieten valt. De kop is eraf, vandaag vertrekken we richting saunaclub Harem. Wie weet wat dat zal brengen…

Extince

Commentaar

De entrée is verhoogd naar € 80,- zoals vermeld op de site. Iemand onlangs hier nog geweest?

Gr,Martin

Bedankt voor de info, eerste bericht aangepast.

CTD
                    Laatst gewijzigd door Crashtest Dummy; 18-03-11, 09:18.
                    " There is a difference between knowing the path and walking the path " Morpheus

Commentaar

Ik ga misschien met DVP/Vriendin (beetje vaag) naar Berlijn. Zou je naar zo'n gelegenheid ook dus een dame mee kunnen nemen. Wel om later ook voor een trio te gaan hoor . Of is het sauna gedeelte echt gescheiden van het "kamer" gedeelte waardoor het "not done" is om aan elkaar te zitten in de sauna?

Heb hun hele site doorgelezen maar kon daar niks over vinden.

Commentaar

Goh, wat wordt er weinig over Artemis geschreven. Of zijn er echt zo weinig beren die kans hebben Berlijn te bezoeken?
                        Ik ben er 2 tot 3 keer per jaar en het is naar mijn mening echt de mooiste FKK van Duitsland (=wereld). Super luxe bar, prachtige wellness, trainingsruimte, allemaal prima in orde. Ongelofelijk mooie meiden, een redelijke vaste kern en heel veel wisselende snoepjes. Wat een paradijs! Wel fors prijziger dan NRW en Hessen, maar echt de moeite waard. Komende week weer een paar dagen "in de buurt" en verwacht weer volledig leeggeklopt naar Nederland terug te komen.

Commentaar

Re: Berlijn - FKK Artemis, Halenseestrasse 32-36

Hier even een kort verslagje van mijn bezoek aan Artemis. Na enkele dagen als toerist door Berlijn te hebben gelopen leek het me leuk om dat bezoek op de zaterdagavond af te sluit met een bezoek aan een DVP. Daarbij maar gelijk gekozen voor het grootste bordeel van Europa, Artemis.

Het ritje er naar toe met de S-bahn ging soepel. Vanaf halte Westkreuz is het minder dan vijf minuten lopen. Na het afrekenen aan de balie met een snelle uitleg de badjas aangetrokken en m'n geld in het kluisje bij de ingang opgeborgen. Het is nog steeds cash only in deze wereld.

Op de begane grond zit de bar met banken waar je rustig de dames kunt bekijken. Behalve een vrolijke begroeting zijn ze zeker niet opdringerig. Relaxed rondkijken gaat prima. Er waren redelijk wat dames aanwezig, maar besloot toch nog even verder te kijken. Beneden bij het zwembadje was niet veel te doen. Een paar slapende gasten bij het zwembad en een rustig bioscoopje. Dus maar weer naar de bar.

Nadat m'n cola op was wat meer oogcontact met een mooie donkerharige dame met blauwe ogen gezocht. Ze wam snel op m'n schoot zitten en heette dacht ik Claudia. Daarmee dus maar naar boven gegaan. De kamers boven zijn vrij basic en donker en je kunt gaan liggen op een paar schone handdoeken.
                          Ze was een beetje afstandelijk maar wel aardig en ging al snel over tot pzc. Dat was niet slecht maar ik had wel het idee dat het vooral was om me zsm te laten komen. Na een kwartiertje liep ik dus al weer richting de douches.

Later op de avond werd het een stuk drukker, zowel met mannen als dames. Er kwamen veel leuke dames bij. Wel allemaal Oost-Europese, dus zwart haar of porno blond. Niks mis mee overigen.

Mijn volgende dame bleek na kennismaking uit Moldavië te komen. een mooi klein poppetje. Alleen voor ik met haar de kamer in kon moesten we eerst een kwartiertje wachten op een vrije kamer. Dat was op zich niet verkeerd, je zit even lekker met zo'n mooie dame op boven op de bank te wachten en een beetje met elkaar te praten en spelen. Op de kamer gekomen was het toch weer vooral gericht op snel afwerken. Daarbij vroeg ze een paar keer of ik tot het einde gepijpt wilde worden (meerprijs 50,-). Dat leek me een goed idee maar ik wilde eerst nog wel wat neuken. Na even van haar in de cowgirl stand te hebben genoten ging ze al snel weer over naar het afronden met de mond. Tegen een uur of twaalf ben ik naar mn hotel gegaan. Ook weer met de S-bahn, een taxi is niet nodig.

Conclusie van mij:
                          Mooie zaak met mooie, West-Europese, dames. Maar wel gericht op het snel afwerken. En bij drukte toch wel lang wachten op een vrije kamer. Ik zou de volgende keer eerder een mooi uurtje bij een dame boeken buiten een grote zaak. Dan is er meer aandacht en een lekkerdere ervaring denk ik. Maar het was wel leuk om eens mee te maken.

Commentaar

Afgelopen vrijdag een dagje Artemis gedaan. Het is werkelijk prima te bereiken met OV. Duidelijke uitleg van de gang van zaken door de theke. Dan valt er iets bijzonders op: er zijn zo'n slordige 800 kastjes en kluisjes. Dat belooft wat.
                            Om een uur of 12 zijn er weinig beren en weinig meisjes aanwezig. Wat de hele dag opvalt, is dat er bijna niet gedouchet wordt. Doorgaans sta ik alleen onder de douche, soms met één of twee anderen.
                            De lunch is aardig, lijkt op die van Golden Time maar dan zonder omeletten en daar ben ik toch niet zo'n fan van, dus wat mij betreft prima.
                            Ik zie een bloedmooi meisje bij de lunch maar laat haar lopen omdat ik vanwege eerdere verhalen hier verwachtte dat er nog veel mooie vrouwen voorbij zou komen.
                            Sauna pakken, die overigens prima verzorgd is en dan wil ik een stukje zwemmen. Dat gaat dus niet. Je moet een rondje zwemmen (zie foto en video website) en dat is niks . In de bodem zijn verhogingen . Erg slecht is dat. Als je iemand in het zwembad duwt moet je wel heel goed weten wat je doet. Botbreuken zijn dan een serieus risico. Met andere woorden: het zwembad oogt erg leuk maar dat is alles. Zwemmen kun je er niet in.
                            Ik ga even bij het zwembad liggen. Al snel komen de dames één voor één langs en beginnen een gesprekje. Dat gebeurt op een zeer prettige manier. Ze babbelen wat zonder meteen te professioneel te worden maar je hoeft je niet af te vragen waar het gesprek naar toe moet gaan wat hun betreft. Dat zal de hele dag zo doorgaan en doorgaans komen ze in trosjes van drie à vier. Dan houdt het weer een tijdje op. Ze accepteren een Nee soepel en zonder morren.
                            De eerste waarmee ik op kamer ga is een Turkse. Niet zo mooi maar de presales waren zeer goed. Het halve uurtje was goed maar niet bijzonder. Het meisje had wel wat problemen met mij. Ze deed haar uiterste best om niet klaar te komen en volgens mij is dat niet gelukt. Ze vond het vreselijk, bleef maar kreunen en wilde niet meer kussen tijdens mish en was boos. Toch prima klaar gekomen maar ik heb haar de rest van de dag niet meer gezien.
                            Douchen en daarna even Berlijn in. Dat weggaan en weer terugkomen is heel goed geregeld. Je noteert het nummer van je locker/kluisje en tekent voor afgifte van de sleutel aan de theke en bij terugkomst voor teruggave aan jou.
                            De theke doet het trouwens toch goed, zakelijk maar correct en ik heb vrijwel niemand gezien in de buurt van mijn locker. Ze verdeelt de sleutels over de hele range.
                            Wat sightseeing in Berlijn en even inchecken in het hotel. Tegen acht uur was ik er weer en net op tijd voor het diner. Dat is zelf opscheppen. Alweer vergelijkbaar met Golden Time maar net iets minder omdat het niet zo heet is.
                            Na het eten weer sauna en daarna een Bulgaars/Russische opgescharreld. Was een beetje hetzelfde verhaal als de eerste. De presales waren goed, beter dan de anderen van het trosje, op de kamer was het goed maar niet bijzonder.
                            Ik noem voorlopig geen namen meer behalve als het een zeer sterke aanbeveling is.
                            Ik ben tot ca 1 uur 's nachts gebleven. De hele avond heb ik veel rondgelopen en heb met heel veel meisjes gesproken. Dat is echt het grootste pluspunt van Artemis. Je kunt met iedereen gemakkelijk een gesprekje aangaan. Veel meisjes komen op jou af en hebben voor de eerste paar zinnen een goede instelling en redelijke gesprekstof. Daarna moet het klikken of niet.
                            Eén heel mooi meisje zat óf aan de fruitautomaat, óf controleerde haar telefoon die ze in haar kluisje opborg óf ze zat chagrijnig voor zich uit te staren. Ik heb er maar links laten liggen. Wel heel mooi maar de kans op een zeperd was me te groot.
                            Twee andere meisjes hadden werkelijk fenomenale presales. Het was echt bijzonder om met ze te kletsen. Als je dan zegt dat je pas over een uurtje op kamer wil, komen ze een uurtje later gewoon terug en ook dan is het leuk. Dat vond ik wel heel bijzonder want in Golden Time (tja, mijn enige referentie) vond ik dat animeren tamelijk vervelend. Ze pakken je nogal eens in je kruis of vragen alleen maar of je met ze mee wilt en dan druk ik me nog gematigd uit. Bij eentje had ik bijna ja gezegd maar ik wilde toch nog één rondje maken. Toen was ze weg en ik baalde. Ik ga nog een paar gesprekjes aan. Eén meisje uit Keulen was helemaal mijn ding. Intelligent, leuk, duidelijk maar niet opdringerig. Helaas, ze kuste niet en dat is de enige vraag die ik stel over het kamerbezoek en waar ik maar zelden van afwijk.
                            Ik zag overigens weinig echt mooie meisjes en dat verbaasde me wel. Als ik dan eerst vroeg of het een vrijdagavond was als alle andere vrijdagavonden dan zeiden ze ja. Als ik dan aangaf dat ik meer schoonheden had verwacht dan waren er ineens veel meisjes op vakantie. Volgens mij zijn de Poolse meisjes de enige die Kerst op 25 december vieren. De Russen bv pas op 7 januari maar ik weet ze ook niet allemaal. Daar hadden ze geen antwoord op. Ik heb inderdaad geen Poolse meisjes gezien maar alle andere landen waren volgens mij wel vertegenwoordigd. Ik laat het in het midden, die grote hoeveelheid schoonheden. Gewoon nog een keertje terugkomen is de beste oplossing.
                            Ik dus op zoek naar een heel mooi meisje dat ook nog kuste. Ik zat bij een meisje dat leuk leek maar alweer niet wilde kussen. Opeens zag ik twee stoelen verderop een ongelooflijke schoonheid. Ze heet Heather en komt uit Roemenië, jawel. Het was een plaatje, zo weggelopen uit een Engels kostuumdrama maar dan met wat weinig kostuum, zeg maar. Bijna verlegen ga ik bij haar zitten. Het gesprek vlot niet dus maar even snel vragen hoe het zit met kussen en dat deed ze wel maar alleen met de lippen. Ik kijk eens naar die lippen en toen wist ik het wel. Dus naar een kamer met haar.
                            Wat volgde was precies waar ik de hele avond naar op zoek was geweest. Haar lippen zijn net zo zacht als die van Paula (uit GT) en ze kust dan ook net zo goed maar zonder tong, helaas. Pijpen was zacht maar heel effectief. Een mond van fluweel. Ik moest vrij snel vragen om te zoenen anders had het wat mij betreft te kort geduurd. Daarna ging ze weer verder met pijpen en toen ik weer bijna zover was, overgegaan op de drie standjes (rodeo, mish en doggy). We hebben wat afgewisseld en uiteindelijk in doggy gekomen. Het was echt bijzonder en de derde keer die dag! Ze is 25, zei ze maar als ze had gezegd dat ze 18 was dan had ik het ook geloofd. Zo mooi strak is ze over haar hele lichaam.
                            Kortom, de twijfels die ik over Artemis begon te krijgen, waren volkomen verdwenen. Nog kort overwogen om nog een keer met Heather te gaan maar toch mijn bed maar opgezocht. Ik denk dat het nog wel een goede sessie was geweest van haar kant maar ik zat toch echt wel aan mijn tax.
                            De volgende dag sightseeing in Berlijn en nog overwogen om terug te gaan naar Artemis (lees Heather) maar ook dat niet gedaan. Ik wil minimaal een dag of drie rust tussen sauna bezoekjes maar voel nog steeds enige twijfel!!??
                            Ik wil binnen een paar maanden terug en zal dan zeker vooraf vragen of Heather er is.
                            Andere redenen waarom ik terug wil naar Artemis: de leuke interactie tussen beren en meisjes. Met sommige kun je gewoon echt lachen en zelfs al bij het eerste gesprekje. Verder is alles redelijk goed, geen echt zwakke plekken maar de hygiéne (toiletten vooral) zou beter mogen. Verder ben ik erg benieuwd of er op een andere dag zoveel mooie vrouwen rondlopen of dat dat niet (meer) zo is. Berlijn is een prima stad om je de rest van de tijd te vermaken en in Charlottenburg (bij Artemis) zijn er veel hotels met een prima prijs/kwaliteit verhouding.
                            Tot slot nog wat opmerkingen. Het is jmmer dat je niet echt een rondje kunt lopen zoals bij GT langs de sauna. Het trapgat is wel een plek waar je strategisch kunt hangen (afwachten wie er van de kamer komt, wie er arriveert in Artemis) maar is toch minder want wat kaal.
                            Wel heel prettig is de tweede bar bij de sauna. Een rustig plekje waar ook maar een enkel meisje langs komt.
                            De fitness is weggegooid geld. Bijna alleen maar krachttraining en de cardio die er staat is niet erg uitnodigend. Als ze er gewoon de populairste cardio neerzetten (volgens mij loopband, fiets, cross trainer) dan zou het al een stuk beter zijn. Nog beter zou het zijn om het gewoon af te schaffen en er iets leuks van te maken. De leeftijd van de beren schat ik overigens gemiddeld zo'n 10 à 15 jaar jonger dan in GT.
                            Wat me intrigeert is de bijzondere verhouding tussen lockers en kamers: 800 om ca 30. Zouden ze er nog een verdieping op willen zetten?

Commentaar

Vrijdag in Artemis geweest. Heb nu niet genoeg tijd. Verslag komt binnen een paar dagen.
                              Kan wel dit alvast vertellen voor mensen die naar Artemis gaan. Zie je een meisje dat Gia (Moldavië) heet met killer body en blonde haren dan moet je niet aarzelen. Ongelofelijk.

Commentaar

Afgelopen vrijdag weer naar Artemis geweest.
                                De theke was duidelijk opgelucht. Ik was al eens eerder geweest. Ze hoefde niets uit te leggen. Al die toeristen is wel leuk natuurlijk maar ook vermoeiend blijkbaar. Ik krijg een kastje vooraan en dat is niet zo geweldig. Het was er druk en dan zijn die kastjes erg onhandig. Te dicht op elkaar. Ik heb herhaaldelijk moeten wachten op mijn beurt 'om bij mijn spullen te kunnen'!!!!.
                                De douches zijn heerlijk. De 'walk' naar het restaurant aardig. Je wordt al meteen gevraagd voor een kamergang. De lunch is OK maar toch wat kaal voor zo'n grote club. Ik zag een mooi meisje. Alles erop en eraan was bovengemiddeld. Haar naam was Morena. Correct maar niet aardig, wel erg knap.
                                In de wellness eerst een rondje zwemmen (zie foto's Artemis). Dan in de sauna, douche, koud dompelbad, dan weer zwemmen. Het is toch wel goed verzorgd daar.
                                Bij het zwembad in een lounger gaan liggen. Laat de dames maar komen.... Maar ze kwamen niet. Er wordt weinig geanimeerd deze keer. Jammer. Ik zie Morena komen als een ander meisje ineens gaat animeren. Tja, dat is vervelend maar toch maar even duidelijk geweest. Morena is 24, komt uit Roemenië. ik wilde direct op kamer. Echt mijn type, 1,70 gebruind en bovenal geen zwakke plekken en een zachte huid. Ik wilde eerst even uitblazen. Vindt ze OK, kwartiertje moet kunnen. Ik bedenk nog net voor ze wegloopt dat ik nog wat vergeten ben: "Kus je". Nee, wat een deceptie. Dan maar verder afwachten.
                                Dan komt er een leuk uitziende blondine met een rood visnetje om haar schouders en een rood bandje om haar middel. Dus wel naakt maar toch wat versiersel. Dichterbij komend blijft ze maar mooier worden. Ik moet haar aanroepen. Anders was ze voorbij gelopen. Wat is dat toch vandaag. Ligt het aan mij ....
                                Ze is 25, komt uit Moldavië en kent wat Nederlands. In merk dat ze lichamelijk nog mooier is dan Morena. Vooral haar billen zijn fantastisch. Haar gezichtje is mooi maar niet super. Ik vraag of ze kust. Ze is haast verbaasd dat ik het vraag. O jé denk ik. Maar ze geeft aan dat ze heel graag kust. Ze komt bij me liggen op de lounger en het voelt prima. Ze heet Gia. Die naam wordt wel vaker met wat nadruk gezegd. Snap dat niet helemaal maar goed. Of ik mee wil naar de Kino. Nou vooruit dan maar. Niet echt mijn ding maar als je zo aandringt. Na korte tijd dan toch maar naar een kamer.
                                Dat was een openbaring. Nee meer nog. Ik heb er geen woorden voor of misschien dit. Drie uur na de sessie kon ik haar nog niet uit mijn gedachten krijgen....
                                Ze zoent werkelijk fantastisch. Ze pijpt voldoende maar dat maakt niet uit. Ze zoent niet alleen mijn mond maar ook mijn hals en oren en alles wat ik maar wil. Zolang als ik het wil. Of beter, zolang zij het wil want ze gaat langer door dan ik durfde hopen. Dat geilt behoorlijk op. Dat het wat minder pijpt is niet van belang. Ik ben lichtelijk buiten zinnen. Aanwijzingen om anders te pijpen heb ik niet eens gegeven. Niet aan gedacht. Die mond is niet stil te krijgen. Wat zou ik zeuren. Ik ken geen meisjes die zo kunnen zoenen en van geen ophouden weten. Intiem is een verhaal apart. Kort. Ik heb geen enkel verweer. Ze berijdt me en ik kan niets tegenhouden. Dat lukt van geen kanten. Overgave is de enige oplossing. Ik kom snel maar fantastisch. Ik ben bang dat ik over het halve uur heen ben maar het was maar 23 minuten. Het leek echt het dubbele. Wel jammer voor haar want regels zijn regels. Beneden de 25 minuten geen tip. Ze kijkt wat zurig maar blijft vriendelijk.
                                Snel douchen. Pootje zetten bij afgeven van de sleutel en Berlijn in. Fantastische stad. Zeker als je Gia niet uit je hoofd krijgt. Lukt eindelijk toch en ik zoek het hotel op en dan weer naar Artemis.
                                Om een uur of acht is het een toffe bedoening. Er heerst duidelijk sfeer. Er zijn een paar goed uitziende dames. Morena is er ook nog steeds. Ik ga eten en hoop Gia weer tegen te komen. Het eten is niet slecht maar ook niet bijzonder. Geen toetje deze keer. Wel heel prettig is het dat het avondeten open is tot 2 uur 's nachts. Is voor de Russen natuurlijk. Die eten niet na 8 uur 's morgens of voor 11 uur 's avonds. Bijzonder volk. Het heeft ook weer zijn voordelen.
                                Na het eten kom ik bij de wellness Gia weer tegen. Ze wil toch even weten waar ik gebleven was. Tja, even Berlijn in maar nu wil ik wat drinken. Ze gaat het voor me halen en neemt zelf ook wat. We blijven een half uurtje kletsen. Ze vertelt me het verhaal van haar leven. De versie die met Nederland begint ....
                                Het is een leuke en gekke en ook lieve meid. Ze geniet ervan en ik had haar een kamergang beloofd en wellicht een uur deze keer. Zeer tegen mijn gewoonte maar dit was bijzonder.
                                Het ging weer hetzelfde maar de sensatie was iets minder maar zij liet niet af. Ze bleef maar doorgaan en haar billen zijn zeer kneedbaar. Ze geniet er zelf ook nogal van en laat zich gaan. (Dat kun je objectief checken. Ga ik niet vertellen. Een beetje mysterie moet er zijn). Op een gegeven moment is mijn tong doodmoe. Mijn lippen kunnen haast niet meer maar Gia is nog vol levenslust en weet van geen ophouden. Ze kronkelt om me heen. Ik ben echt helemaal weg van haar en het is al aardig lang geleden dat een meisje me zo helemaal overweldigde. (Eerste keer met Jana in GT).
                                Intiem. Ik dacht dat me dat wel ging lukken. Een tweede keer kom je niet zo snel. Mis poes. Na anderhalve minuut rodeo stond ik op knappen. Enige verschil was dat ik haar nog net kon wegduwen. Mish ging al snel hetzelfde totdat ze haar handje er tussen wrong. Ik dacht 'heb ik me nou zo vergist'?. Nee dus. Ze lag zichzelf te vingeren..... Even flink doorzetten maar dat begon al snel explosief aan te voelen. Ze kwam en trok haar handje terug. Doggy, de enige stand waar ik het nog een beetje kon rekken. Dat was wel heel bijzonder en na een uurtje was het zover. Kan me niet herinneren dat ik een tweede keer zo klaar kwam.
                                Bij het afscheid geef ik haar een tip. 'Oh, Trinkgeld' en ze straalt helemaal.
                                De vorige keer wist ik zeker dat ik voor Heather terug wilde gaan maar daar komt Gia bij. Twee parels.

Na Gia is het allemaal wat minder. Er wordt flink gekamerd en wat overblijft kan me niet echt bekoren. Ik klets nog wat met een Braziliaanse "Alemães são quadrados". Ik vind de Duiters vaak wel leuk eigenlijk.
                                Bij de theke vraag ik naar Heather maar die zou vandaag niet meer komen. Ze ziet de teleurstelling op mijn gezicht en zegt iets van dat ze nou ook weer niet zo bijzonder is. Daar denk ik dus anders over maar het is goed bedoeld denk ik.
                                Ik ga naar onderen. Klets nog wat en men is veel aardiger dan de eerste keer. Werkelijk verfrissend. Boven in de zaal lopen meisjes telkens een rondje en die billen zijn toch wel heel bijzonder. Ik vraag zo hier en daar eens wat. Er wordt haast niet gezoend. Gia wordt door een ander aan de haak geslagen. Ik snap niet dat ze nog energie over heeft.
                                Na wat lezen en hier en daar kletsen stuit ik op Cindy. Ze zoent. Leuk klein Pools meisje van 21 jaar oud. Slank, maatje 32 of net 34.
                                Ze is best wel goed maar niet super. Ze heeft wel een mooi kopje. We moeten ongeveer 45 minuten wachten op een kamer. Dat is wel lekker losjes geregeld. Je gaat naar boven en daar vraagt zij(Cindy) welk van de meisjes er het laatste aan de beurt is en daar wacht je op.
                                Er wachten ongeveer tien stelletjes en ik merk op dat ik het meisje met het mooiste gezichtje heb. Niet slecht.
                                Veel kunnen kletsen met Cindy. Ik krijg haar een paar keer onbedaarlijk aan het lachen en ze bloost een paar keer. Ze vertelt wat over Artemis. Meest bijzondere is dat meisjes echt allemaal naakt moeten lopen (was nu wel zo, vorige keer niet). Dat verdedigt ze ook als ik haar zeg dat dat wellicht niet voor ieder meisje zo leuk is. Meisjes hoeven niet te komen. Als ze komen dan moeten ze om 11 uur binnen zijn en dan mogen ze na achten weg. Laat komers moeten tot 5 uur blijven. Ik vraag haar hoe dat is. Ze trekt een gezicht dat boekdelen spreekt. Ze vraagt wat ik verwacht. Ik weet het niet. Ik slaap dan liever. Nee, zo lang blijven is echt niet leuk. Er is dan weinig meer te doen.
                                Bij het afrekenen is het weer die typische Artemis act. Je betaalt gewoon maar men hoopt op meer. Geef je dat niet dan zijn ze duidelijk teleurgesteld. Geef je iets meer dan zijn ze heel blij. Zal ik wel nooit aan wennen.
                                Als ik wegga moet ik 10 minuten wachten want de Italiaan met de locker boven de mijne is zich aan het aankleden. Ik drink nog wat. De Russen zijn aangekomen (het is bijna etenstijd, 1 uur) en dat valt goed te horen. Ik ga me er niet in mengen. Ze zijn me te luidruchtig. Daar hoor ik niet bij.
                                De koude nacht in. Zal ik morgen teruggaan naar Gia is de eerste gedachte. Nee, het is mooi geweest maar kan haar bij iedereen aanbevelen.
                                Soms is zelfs goede seks wat vervelend. Je went en je wilt meer. Met Gia heb ik meer gekregen!

Ik ben nu twee keer in Artemis geweest. Het zal niet de laatste keer zijn. De line up is minder dan in GT maar de club heeft iets. Ik weet niet wat. De twee keer dat ik geweest ben heb ik een meisje van de buitencategorie kunnen strikken. Wellicht dat het dat is.

Commentaar

I went to Artemis for a third time. I planned it in such a way that there would be an exhibition in Berlin. The difference with the first two times is striking. Untill about 20:00 there is not much difference. But then many men and many girls enter. They keep coming untill midnight and beyond. After about 22:00 there is an atmosphere that is very joyous and arrogant. It's something like "We are the best". It feels like the movie 'La Dolce Vita' with Marcello Mastroianni and Anita Ekberg.
                                  The atmoshphere is superb and you gotta be part of it. Even if it would be only once in your life . But be sure that there is a Messe. See http://www.messe-berlin.de/MessenUnd...nder/index.jsp
                                  If this link doesn't work go to 'messe-berlin.de' and choose 'Messen & Events' and then 'Messekalender' (top left).
                                  But let's start at the beginning. Theke is rather friendly but she is more friendly with the girls than the men. Makes you wonder who brings in the money.
                                  I pay, get a locker at a good place (I like around 250 to 300 best, not at the entrance, not all the way to the end).
                                  Lunch is OK but there is almost only white rolls (Kaiserbrötchen) and very little whole grain bread. Cheese is almost done and I must say that every time the food gets worse in Artemis. I am a bit late and actively look for a girl as I want to visit the city in between. After some walking around, I find Caroline. She has brown curling hair onto her shoulders. It shows a bit that she doesn't do fitness. She has a most beautiful smile, eyes like a deer, A-cup, hanging a bit. She comes from Latvia, is 28 yo and is 1.65. She promises to kiss me and she really gives me the impression of a girl-next-door. I fall for her beautiful eyes and for her nice conversation. After some talking I ask her to go to a room together. Than it shows she is a bit wide in the hips which I do not like that much but a promise is a promise so we go on. In the room she kisses very little, almost nothing. She doesn't like to suck very much. She prefers masturbation. Then going intimate is quite a disappointment too. She proposes a handjob. I go to the theke to complain about her. I pay the theke the correct amount for my hit-and-run-date. I don't want to give my money to Caroline directly. The only girl in Artemis that provides a service that is really below standards.
                                  I leave directly. They think I wouldn't come back. After some sightseeing I do get back to Artemis. One girl isn't going to spoil this club for me.
                                  Dinner is reasonable. Eating outside is perfect. Artemis actually has a large space outside. It can be used only in summer. It is a club on it's own. It has a sauna, a whirlpool, a bar, a swimming pool, lots of loungers and about 10 outside rooms. It is very special and when going there with a group that might become an experience that would be hard to match for any club. Lots of sunshine in 'your own club' and waiting for the best part to come in the evening when the Messe girls come in. But you need sunshine and a Messe for this!!!!
                                  After dinner I see a beautiful girl but she is set to get a 'surfing guy' (sun tanned, strong body, blonde hair). He is clever, gets a lot of fun for nothing but doesn't want to leave his lounger near the pool. She goes elsewhere. I see another girl that knocks me off my feet. She only says hello and moves on. This is to much. I follow her. She avoids to look at me. I am a bit surprised. What is wrong with me. Then I ask her in German whether I might get some of her time. She smiles and we talk a little but she tells me that she is waiting for a man. I wait a little,see her hit-and-run-date coming to her and then I get the impression that today beautiful girls only want beautiful men. What to do? I follow a tall blonde with a pony tail. She is a bit to much of a fitness club girl but everything else is perfect. She goes to the bar. I start to talk with her. She is a nice lady. German, blonde, about 1.80, a small A-cup and has superb legs but the best is yet to come. I ask her if she kisses and she says no. I look around. I think she is the most beautiful apart from the other two girls that didn't like my looks. So I take my chances. We go to a room for a hit-and-run-date. She is simply a nice girl that is nice to talk to. She is 1.74, 25 yo. She has a tattoo on the back of her left shoulder, so right side of her back. She also has a small tattoo on her tommy. Small piercing on her bellybutton. Blonde hair onto her shoulders. Natural hair color is dark blonde. She has a white soft skin. A firm A cup, perfect buttocks, soft and firm. We start with caressing. She tells me she would like to have bigger tits. But please no silicones, I ask her. Then she sucks for about 20 minutes. Her blowjob is hard to describe.
                                  First thing is that she slowly builds it up and when I get really excited she releases the pressure and then starts it all over again. She repeats this about five times and I start to feel like 'out of my mind'. She keeps varying her technique.
                                  The second thing is that the feeling is very different from other blowjobs. It seems like every cell of her tongue is working separately. I decide to not even look at her. This fairy-tale must stay this way. I don't want to know how she does it. I simply want to enjoy this feeling again and again. Then we change to intimate. Her on top first. She says I am a bit wide but she goes on anyway. She moans heavily and in her face I can see she wants to suppress her feelings but can't. Doggy is lousy and we change for mish. This is perfect. She keeps moaning all the time. It is very nice to have such a pretty lady enjoying sex. Especially after all the pleasure she gave me. I come. The session was exactly 30 minutes. Of course I tip her but she doesn't seem to notice. I don't mind. A session like this is not to be forgotten ever.

I take a shower and then I am flabbergasted at the men coming in. They keep coming in large groups. They really have enough money. An Italian payed with a 500 euro note and got 50 euro notes back like I get back notes of 5 euros. I don't care but I would like to become his friend. He already has plenty.
                                  Also the girls keep coming in and some are really very beautiful. One looks like a real porn star. Most important is the atmosphere. It is really a bit elated, over the top, super-erotic. Everybody seems to be enjoying this particular evening. In this atmosphere any girl seems beautiful. Even the ones that I didn't think to be beautiful at first. No problem. They are beautiful enough in this atmosphere.
                                  I go downstairs to find a quiet place to do wellness and some reading. A nice girl comes up to me. Her name is Shanty, a Turkish-German girl. She tells me she will kiss me. I ask her if she kisses for a short while only or a bit longer. She answers that she will kiss me as long as I want to. I ask her whether 10 minutes of kissing is an option. Her face shows some tension but she says she will take it in consideration. But Shanty doesn't want to wait for me for very long as my last session was only a short while ago. I cannot find her anymore when I want a last session to finish this day.
                                  So my last session is with Sonia. She is from Roumania, 19 yo and it is her first day on the job. She really shows an effort in the session but visibly has problems with kissing. So I guess it really was her first day. The session is not very good but I don't care. She is doing what she can do and simply still has to learn. She thinks I am a bit mad at her because the session is rather lousy. I tell her once again it is not a problem because she obviously is a beginner and I enjoyed her beauty and perfect skin.

When I leave 'La Dolce Vita' is still going strong but I am very, very tired.
                                  I take my valueables from the locker and see Shanty again. She sees me wearing a jacket but still has a few nice words for me. Next time I will look for her. Kindness like that is hard to find.

So, again I had a super session in Artemis. This session alone was worth the trip and the money . The other sessions were not so good. Without bad sessions life becomes a bit dull however. So, no problem. The atmosphere is something to go back to. If you want another description of this, read the stories by Sonny and Extince again. I finally understand their enthousiasm about Artemis. If you want it too, be sure to plan your visit during a Messe day.

Commentaar

The Sorrow was afgelopen zaterdag op enemy territory namelijk in Berlijn voor de Venus beurs 2013. Ik wilde het een keer meemaken als grote pornofan. Ik vroeg een paar dagen geleden wat tips aan noglangnietuitgewandeld en hij kwam overtuigend met Artemis als the place to be. Zou The Sorrow, die tot op heden alleen maar ervaringen heeft met raamprostitutie en gangbangs kunnen genieten van een saunaclub?

Ik nam de vliegtuig richting Berlijn en kwam daar zo rond 12:00 aan. Spullen in hotel achter gelaten en toen met de taxi richting Venus beurs gegaan. Daar een VIP kaart gekocht voor 100 euro (normaal entree 35 euro) en naar binnen gegaan. Het was toen redelijk rustig maar later op de dag werd het steeds drukker en drukker. Eerlijk gezegd vond ik het een beetje tegen vallen. Had er meer verwacht met uitzondering van 1 stand die van Pierre Woodman, mooiste dames zoals we van hem gewend zijn van zijn films. Ik werd er hitsig van dus het was wel duidelijk dat ik later op de avond plezier zou gaan zoeken. Eerst in het centrum nog wat gegeten en toen taxi genomen richting Artemis!

Ik was gelijk onder de indruk van wat ik zag.....een groot gebouw met prima uitstraling. Bij ingang 80 euro betaald en ik kreeg een geel polsbandje als bewijs van betaling neem ik aan en een bandje voor om je pols met je locker sleutel. Erg mooi concept dat je 2 lockers krijgt namelijk 1 voor je waardevolle spullen zoals geld en een ander voor je kleding bij doucheruimte. Ik kende het concept nog niet maar liet me bijpraten. Ik kreeg tevens een badjas en ik was er klaar voor.

Eerst al mijn geld in het locker en daarna uitkleden en douchen en badjas aan om vervolgens richting bar te gaan. Zeer grote ruimte, sfeervol. Gelijk even keuken gecheckt. Ook dat zag er erg goed uit. Inmiddels liepen er flink wat mannen en dames rond. Ik keek wel mijn ogen uit, hele mooie dames gezien. Vervolgens naar beneden gelopen naar o.a. kino en fitness ruimte en ook saunce en zwembad en een daarachter nog een chill ruimte. Uiteindelijk naar boven gegaan en werd snel door een leuke dame met zwart haar benaderd. Ze maakte een praatje en vroeg of ik zin had om naar boven te gaan met haar. Ik zei dat ik net binnen was en dat ik later zeker interesse zou hebben. De dame prikkelde me zeker. Niet lang daarna kwam een hele mooie blond dame ook richting mij en vroeg of ik interesse had om met nog een paar vriendinnen van haar en nog een paar man richting kino te gaan. Had ik moeten doen maar aangezien ik erg verlegen ben heb ik dit afgewezen. Heb ik nog spijt van maar goed....

Later nog naar beneden gegaan en rondgelopen/rondgekeken en na ruim een uur kwam ik die eerste dame tegen die mij benaderde, ze lachte naar me en deed haar arm om mij heen. Belofte maakt schuld zullen we maar zeggen alhoewel ik inmiddels zo geil was dat ik wel zin had in seks en ze zag er heel erg leuk en lief uit dat ik zei dat ik graag met haar nog boven wilde. Ik zal hier apart een recensie over schrijven maar ik kan alvast zeggen dat het helemaal top was!

Na mijn eerste bezoek ging ik naar beneden om wat te chillen hier en daar en om mijn ogen uit te kijken. Ik wed diverse keren benaderd door dames voor een gesprek en zo maar ik me dan niet gemakkelijk. Ik kan moeilijk met mooie dames praten, heb geen vlotte babbel en die moet je volgens mij wel hebben als je naar zo'n saunaclub gaat. Ik ben wat dat betreft erg bescheiden en daarom is het ook een wonder dat ik zelf een dame heb benaderd. Ik stond namelijk op een trapje en zag een hele mooie meisje lopen en ik lachte naar haar en zij naar mij. Ze ging vervolgens op een krukje zitten op de gang (misschien wist ze dat ik zou komen) en ik liep naar haar toe. Vervolgens een leuk gesprekje met haar gehad en ik nam zelf het initiatief om naar boven te gaan met haar. Ze ging haar tasje en handdoek halen en samen gingen we naar boven. Ook hier zal ik verder over schrijven in een recensie maar net als de eerste keer moesten we boven wachten tot er een kamer vrij kwam. Vond ik totaal niet erg want boven kun je op de bank wat nader kennis maken met de dame.

Dus uiteindelijk twee top bezoekjes afgelegd, concept van dame loopt met je terug voor het geld is iets wat voor mij vreemd blijft. In heel mijn leven heb ik altijd vooraf voor seks moeten betalen, nooit achteraf. Heb beide dames 10 euro extra gegeven dus 70 euro ipv 60 omdat ik zo tevreden was over ze. Ik denk dat een derde bezoekje er wel in had gezeten maar ik moest op tijd terug naar het hotel want volgende vroeg op om terug te vliegen naar Nederland. Mooi dat taxi's voor de deur wachten op klanten om ze mee te nemen.

Tja....wat gaat The Sorrow nu doen? Gaat hij zich helemaal richten op saunaclubs of blijft hij alleen raamdames en gangbangs bezoeken? Nou ik moet bekennen dat ik me niet gemakkelijk voel in een saunaclub waar de dames op je afkomen. Ik kan hier niet mee omgaan dus dat is een reden om het wellicht niet meer te doen. Aan de andere kant hing er bij Artemis een zeer leuke sfeer dat ik niet uitsluit dat ik daar weer terug zal keren maar dan wellicht niet 1 dag maar 2 of 3 dagen. Aan de andere kant is het misschien beter om weg te blijven want verslaving zit er ook in. Kortom, ik ben er nog niet uit maar toch

Het is misschien wel voorbestemd dat noglangnietuitgewandeld mij Artemis moest aanraden. Hij heeft mij ooit een tip gegeven om een gangbang te bezoeken, mijn eerste en we weten hoe dat is afgelopen. Zou wel erg typisch zijn als hij me nu ook richting saunaclubs gaat brengen alhoewel ik moet bekennen dat het concept van een partytreff mij eerder aanspreekt dan een saunaclub dus misschien moet ik me daar nu op concentreren.

Maar om terug te komen op Artemis. Geweldige tent, erg sfeervol, goede voorzieningen en heerlijke dames. Was die 220 euro absoluut waard.
                                    And lead us not into temptation, but deliver us from evil.

Commentaar

Berlijn - FKK Artemis, Halenseestrasse 32-36

Als NRW wandelaar was ik best nieuwsgierig naar de Artemis in Berlijn. Aangezien ik toch een beurs had, deze club met 2 avondbezoekjes vereerd. Wat accommodatie betreft een erg fraaie club. GT is bijvoorbeeld wat moderner/sterieler en de Artemis met zijn 1001 nachten stijl wat 'fouter'/warmer. Maar we komen niet voor het eten of de voorzieningen (overigens heeft de Artemis echt een fantastisch zwembad en wellnes gedeelte waar de dames zich nauwelijks laten zien). We komen dus voor de dames. Ik heb met 4 dames gekamerd en kan me helaas nog maar 1 naam herinneren (Tina). Super mooie meid, matige sex.Ik ben echter allergisch voor uitgebreide tattoos en het leek wel of elke dame helemaal vol gekliederd stond. Niet helemaal mijn ding. In zijn geheel wel erg veel mooie dames aanwezig. Toch bekruipt mij het gevoel dat de tijdelijke beursklanten de service-behoefte wat naar beneden drukt. Kan een uitgebreid gedetailleerd rapport uitbrengen, maar resumerend: mooie club, veel mooie vrouwen, teveel tattoos, goed eten, fantastische wellness en aardig personeel. Zeker de moeite waard, maar de GT en LR kunnen de concurrentie moeiteloos met deze club aan.

Commentaar

Was hier 2 jaar geleden geweest en nu dan wel voor het laatst.
                                        wat een afknapper gewoon zakken klopperij zowel die in je jas als je in je broek
                                        in 2 jaar niets aan interieur gedaan ja tent aan de keuken gezet
                                        entree verhoogd naar € 80,00 en bier niet gratis maar € 10,00 in plastic beker , moet niet gekker worden
                                        de dames zijn gewoon kleine neuk fabriekjes , € 60,00 en wel zo snel mogelijk afwerken.
                                        enige wat de moeite waard was een witte beer die een fabriekje in de Kino er van lang gaf , je reinste porno film.
                                        Ik heb het hier wel weer gehad , ga binnen kort maar eens in Stuttgart kijken hoop dat het hier niet zo veranderd is of dan wel ten gunste.

Bedankt voor de info. Alleen in algemene clubtopics graag de reageerknop gebruiken ipv de recensieknop. Dp.