Bünde - Erotikpark Bünde, Osnabrückerstr 553

Inklappen
X
Inklappen
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

• Bünde - Erotikpark Bünde, Osnabrückerstr 553

Naam: Erotikpark Bünde

Adres: Osnabrückerstrasse 553, 32257 Bünde / Ahle

Telefoonnummer: 05226 59 48 24
    Vanuit Nederland: 0049 5226 59 48 24

Website: http://erotikpark-buende.de

Aard: Partytreff

Openingstijden:

ma-do 12.00-01.00
    vr 13.00-03.00
    za 13.00-03.00
    zo 13.00-01.00

Prijzen:

Dagkaart: ma,wo-zo: € 100, di € 90 en bij events geldt een meerprijs (meestal € 120)
    2 uur: (alleen ma, wo, do) € 80
    Einzelservice: prijs niet bekend
    drankjes, een eenvoudig buffet en de diensten
    van de dames zijn in de prijs begrepen.

Routebeschrijving en parkeren:
    Het pand ligt dicht bij de afslag van de autobahn en voor je het weet ben je het al gepasseerd, parkeren kan op de aan het zicht onttrokken eigen (kleine) parkeerplaats.

Inrichting:
    Binnen is te zien dat tand des tijds ook hier heeft toegeslagen, lijkt een beetje op de Egyptisch bouwstijl, alles niet netjes afgewerkt, afvoerputjes van de douche op het hoogste punt, ongelijke plavuizenvloer en meer van dat soort dingen.
    Een ongelukkige indeling, vanuit de entree links de salon met de bar en podium voorzien van danspaal, om de bar heen aan de linkerkant een spiegeldeur naar de toiletten een opening in de muur geeft toegang tot een grote verblijfsruimte met diverse zitbankjes, een groot bed in de hoek en het beeldscherm met de overbekende instructiefilm.
    Vanuit de entree rechts de gang in met links de sauna daarna de douches en de kleedruimte om vervolgens via de achterdeur op het aangeklede terras te komen.
    Vanuit de entree rechtdoor de trap op naar bovenetage, boven aan de trap de kamer rechts is ingericht als buffetruimte, met een klein beperkt koud buffet. In de gang naar links liggen de kamers, 2 grote kamers (1 met bad) en 3 kleinere kamers, alle kamers zijn voorzien van wasbak en/of douche.

Algemeen:
    Paaszaterdag uit nieuwsgierigheid een bezoek gebracht aan de plaatselijke partytreff in Buende. Het pand ligt dicht bij de afslag van de autobahn en voor je het weet ben je het al gepasseerd, parkeren kan op de aan het zicht onttrokken eigen (kleine) parkeerplaats.
    Het witte pand doet gedateerd aan en kan best een opknapbeurtje gebruiken.
    Bij binnenkomst ontvangen door de gastheer met duidelijke Turkse roots. Ook binnen was te zien dat tand des tijds ook hier had toegeslagen, lijkt een beetje op de Egyptisch bouwstijl, alles niet netjes afgewerkt, afvoerputjes van de douche op het hoogste punt, ongelijke plavuizenvloer en meer van dat soort dingen.
    Bij de gastheer 100 euro afgerekend, grote badhanddoek en slippers in ontvangst genomen, sleutel terug afgeven bij de gastheer, daarna het pand verkend met een ongelukkige indeling, vanuit de entree links de salon met de bar en podium voorzien van danspaal, om de bar heen aan de linkerkant een spiegeldeur naar de toiletten een opening in de muur geeft toegang tot een grote verblijfsruimte met diverse zitbankjes, een groot bed in de hoek en het beeldscherm met de overbekende instructiefilm.
    Vanuit de entree rechts de gang in met links de sauna daarna de douches en de kleedruimte om vervolgens via de achterdeur op het aangeklede terras te komen.
    Vanuit de entree rechtdoor de trap op naar bovenetage, boven aan de trap de kamer rechts is ingericht als buffetruimte, met een klein beperkt koud buffet. In de gang naar links liggen de kamers, 2 grote kamers (1 met bad) en 3 kleinere kamers, alle kamers zijn voorzien van wasbak en/of douche.

Bij binnenkomst waren er 10 - 11 dames aanwezig, voornamelijk Poolse en Russische dames in de leeftijd van ca. 20 tot 35 jr. een mix van slank tot iets voller, sommige met opzichtige tattoo's, een aantal enthousiast en andere iets meer terughoudend.

De eerste 2 sessies vond ik persoonlijk een hoog "afwerkgehalte" hebben, kort pijpen gecombineerd met handwerk en daarna snel in 2 standjes naar een hoogtepunt en binnen no time was de dame verdwenen. Tussen de aanwezige dames zag ik 2 gezichten die ik herkende van een andere in het verleden bezocht PT met deze dames de overige sessies gedaan waardoor het een aangenaam verblijf geworden is.
    Tegen de klok van 01:00 de sleutel gevraagd en de terugreis aanvaard, waar op de autobahn al gauw het vertrouwde "Amsterdam" slechts 266 km. op het bord stond.

Persoonlijke conclusie
    Het pand kan van binnen en buiten niet tippen aan de inrichting en afwerking van PT Xanten, PT Mettman of PT Gelsenkirchen, een aantal dames heeft een beperkt dienstenpakket, sober buffet, lange reisafstand en slechts 2 dames die mij wisten te bekoren maken het herhalingsgevaar klein.

Grtz forgetskinny

Hookersleden die deze partytreff bezoeken worden van harte uitgenodigd de bovenstaande gegevens aan te vullen en/of te verbeteren (hieronder of per privebericht aan Damenprüfer of Alexanderrr) en/of hun bevindingen/verslag hieronder te plaatsen.

NM. Prijzen/naam/openingstijden aangepast, too slow, tnx voor de info.
    Laatst gewijzigd door Alexanderrr; 16-03-17, 17:52. Reden: Naam en website aangepast
    Grtz forgetskinny.

Re: Bünde - Partytreff Bünde, Osnabrückerstrasse 553

Zaterdag eens een voor mij nieuwe club bezocht: Erotikpark Bünde. Tot voor kort had ik daar nog nooit van gehoord maar een advertentie op het ijsberenforum zette me op het spoor. Die advertentie kondigde een gangbang aan met Salma de Nora, Julia de Lucia & Silvia Rubi. Julia ken ik al sinds ze ooit eens de tweede viool speelde bij Zhuzha en net zo'n geile violiste bleek als de gastvrouw. Wat recenter weer een topervaring met haar gehad in Belgie waar ze in haar eentje het ingeslapen team van de organiserende MariskaX in de schaduw zette. Vrijdag vertoonde Julia haar kunstje weer in Ratingen en de vriendelijke prijs van 50 euro was bijna diefstal al wordt wel van je verwacht dat je minimaal 1 donatie in haar mondje achterlaat De dag was niet handig en eerlijk gezegd was is ook wel benieuwd naar Salma de Nora dus dat werd alsnog de zaterdag. Silvia Rubi leek me niet mijn type maar als je er toch bent kun je gelijk je mening toetsen aan de werkelijkheid.

Erotikpark Bünde ligt niet echt naast de deur, het is zelfs nog 30 kilometer verder dan Totalclub Osnabrück. Voor je favorietjes moet je wat over hebben. Helaas was op de website (en in de advertentie) niet aangegeven wanneer de gb dames aanwezig waren maar ervaring in andere clubs leert dat dat meestal beperkt blijft tot de avonduren. Verbeterpunt 1: communicatie. Aangezien ik vers aan de start wilde verschijnen dus maar niet te vroeg afgereisd.

Uiteindelijk keurig gemikt want de show zou om 18.15 beginnen en ik was een half uurje daarvoor binnen. Bij de afrit Brüchmühlen de snelweg verlaten. De oprit in de tegenrichting was afgesloten maar dat was voor later zorg. In het pikdonker kom je dan al snel links en rechts een gebouw tegen met een verlichte gevel. Geen teken enige vorm van een aangelegenheid waarin entertainment voor volwassen heren wordt aangeboden dus nog maar even verder. Na een paar kilometer zonder ook maar iets tegen te komen gekeerd aangezien ik er nu al riant voorbij moest zijn. Op de terugweg bleek het pand op dat moment aan de linkerkant vanaf deze zijde te zijn voorzien van de clubnaam, niet handig want klanten uit de buurt zullen het wel weten te vinden zonder en voor wie van verder komt is de snelweg de meest logische aanrijroute. Verbeterpunt 2: communicatie. De parkeerplaats was vol en een heerschap van de club was inmiddels naar buiten gekomen om me te vertellen dat er ook nog parkeerruimte was aan de voorzijde voor het pand. De ingang was wel aan de zijkant werd er bij vermeld.

Na aanbellen deed de thekefrau vrij snel open, dat is elders wel eens anders. Ze legde uit dat er twee (?!?) dames voor de gangbang komen en er 15 eigen dames aanwezig waren. Alle gemakken van de club waren inbegrepen maar het aantal biertjes was beperkt tot twee. De prijs was 120 euro. Nu had ik wel gerekend op een hogere prijs dan normaal maar het was wel prettig geweest als ze dat ook even hadden aangekondigd op de website. Verbeterpunt 3: communicatie. Ik kreeg twee handdoeken mee, een om me af te drogen na de douche en de andere om mijn manlijkheid af te schermen voor de preutse dames die hier in het wild rondlopen. De bezoeker voor mij had net de laatste badjas meegekregen. Met de mededeling dat ik me moest melden aan de bar na omkleden werd ik naar de omkleedruimte tegenover de ontvangstbalie gestuurd. Daartussen zijn trouwens de wc's. Kleedruimte zag er verzorgd uit met grote nieuwe lockers. De sleutel zonder polsbandje was wel wat onhandig zonder zakken van een badjas. Sommige beren hadden wel een polsband, ik weet niet of ze die zelf hadden meegebracht of dat er verschillen zijn.

Na omkleden me gemeld aan de bar en ik kreeg een dame toegewezen die me een rondleiding ging geven. Als je binnen komt dan is gelijk rechts de ontvangstbalie en links de wc en kleedruimte. Rechtdoor leidt naar een grote aangesloten ruimte, of eigenlijk ruimtes maar zonder grote wanden. Links een ruimte met ligstoelen en een wirlpool, rechtdoor de sauna en douches. De kist om de gebruikte handdoeken in te gooien blijkt helemaal geen kist maar een gat in de vloer naar de kelder waar kennelijk de wasafdeling zit, origineel. De bubbels in de pool gaan na ongeveer 10 minuten automatisch uit en dan moet de theke zaak weer inschakelen, geen hele handige constructie. De douches waren aangenaam warm over het algemeen maar halverwege de avond was er een tijdje alleen koud water, blijkbaar kon de boiler het even niet meer aan.

Rechts een grote ruimte met banken tegen de muren en een grote flatscreen tegen de muur waar voetbal en rtl wordt getoond. De aansluitende ruimte met wederom overal banken en een bar. Hier hangt een kleinere flatscreen met de onvermijdelijke instructievideo. Langs de bar kun je dan nog naar een opening in de muur. Daarachter blijkt dan nog een ruimte met eten (rijst en chili concarne stond als warme maaltijd te wachten, verder nog fruit en cake) en de trap naar boven waar de kamers zich bevinden. De ruimte beneden deed me denken aan acapulco. Voor de liefhebbers van niet eetbare vis is er een aquariumtafel in de barruimte en een aquariumbak in de vorm van een schilderij in het wellnessdeel. Het zag er allemaal vrij nieuw en verzorgd uit.

Boven zijn een aantal afsluitbare kamers met bed, een kamer met meerdere bedden en een kamer met een spielwiese. Op deze laatste kamer zouden de gb dames hun kunstje gaan vertonen maar ook de clubdames hielden er een paar gangbangs die je kunt vergelijken met het kettingneuken met zijn allen in andere partytreffs.

De dames dan maar. De gangbangdames waren maar met zijn tweeen want Silvia Rubi was met familieproblemen in Spanje achtergebleven. Salma de Nora zag er fantastisch uit maar vond ik op sexgebied een beetje tegen vallen. Julia de Lucia was weer super. De dames hebben drie sessies gedaan en ondanks de enorme toestroom aan heren kwam iedereen aan de beurt. De clubdames vielen niet tegen voor een partytreff. Twee echt mooie blonde meiden, een grote groep dames met een gemiddeld uiterlijk en maar een paar dames waar je niet mee wilt kameren. Een daarvan, Delia heeft ook in PC Münster gewerkt. Twee maal wist ik me behendig niet aan haar advances te onttrekken. Later beklaagde ze zich ook al tegen een andere heer dat hij niet met haar wilde kameren. Voor de liefhebber van megaboobs zal ze een juweeltje zijn maar die van mij gaat spontaan omlaag bij haar aanblik. De dames zijn makkelijk benaderbaar en behoorlijk actief, kunnen ze in Dorsten een voorbeeld aan nemen. Met twee meiden gekamerd, Alexandra uit Italie viel wat tegen bij gebrek aan een klik en Jenny uit Letland welke behalve een lichaam uit de hemel heeft ook een ontzettend aardige meid bleek te zijn en een engeltje in bed.

Even na tweeen was de laatste ronde al en toen bleek ook de bar al te sluiten. Om 02.25 stond ik zodoende al buiten. Ik ken clubs waar sluitingstijd nog veel ruimer niet wordt gehaald en in dit geval kreeg ook iedereen een kans in de laatste ronde aangezien de dames een aantal heren achter elkaar afhandelde maar als je expliciet tegen je klanten zegt 03.00 bij binnenkomst dan vind ik dat je niet zo vroeg kunt stoppen. Een dame had er al veel eerder een punt achter willen zetten want vroeg al om 01.15 aan de thekefrau of het niet eens tijd werd voor de laatste ronde. Per saldo ben ik wel positief over deze club.

Op de terugweg was er nog even het probleem van de afgesloten oprit. Gelukkig hebben onze oosterburen prima aangegeven omleidingsroutes. Dat wil zeggen meestal want deze was hopeloos. Voor een rotonde aangeven dat de route U14 naar links is, op de rotonde aangeven dat U14 Osnabrück rechtsaf is wat dus niet bleek te kloppen na een vergeefse rit de polder in. Terug op de rotonde staan de borden bij de goede poot zo opgesteld dat je ze kunt zien als je al een ruk aan je stuur had moeten geven. Gelukkig was het vervolg wel goed aangegeven.
    Laatst gewijzigd door too slow; 12-11-12, 01:33.

Commentaar

Re: Bünde - Erotikpark Bünde, Osnabrückerstrasse 553

Voor het werk 2 dagen in Duitsland en op de terugreis maar eens hier langs gegaan.
      Kort gezegd, niet mijn ding. Er waren 9 dames varierend van mooi naar minder mooi zullen we maar zeggen. En een zestal ijsberen.
      Ik had gedacht dat het wel leuk zou zijn om een flinke keuze te hebben maar op het moment dat ik er rond liep werd ik al "geclaimd" door een wat vollere dame en er was niet zo veel keus, 2 andere dames zaten al bij een ijsbeer. Toen ik met haar weg (want toch wel geil) liep kwamen als bij toverslag de andere dames te voorschijn. Ja, en dan ben ik niet zo brutaal om de dame te zeggen: laat maar zitten.
      Een wat vollere dame, klaagde over mijn koude handen. Pijpte met condoom. Klaargekomen over borsten. Thats it. Kort maar krachtig.
      Omdat ik merkte dat zo'n club niet mkijn stijl is ben ik hierna gegaan (er was ook nog geen eten anders had ik wellicht nog gebleven)

Voor mij geen herhalingsgevaar.

Commentaar

Re: Bünde - Erotikpark Bünde, Osnabrückerstr 553

Het leek voorbestemd… Zo nu en dan lees ik wel eens wat op Freiercafé omdat Duitsers soms net iets anders (‘serieuzer’) tegen p6-ervaringen aankijken dan Nederlandstaligen. En waar viel mijn oog meteen op? Er waren enkele Rückläuferkaartjes (van tombolawinnaars die hun kaartje teruggegeven hadden dus) in de aanbieding, weliswaar maar geldig tot het eind van de maand.
        Ik stelde me dus meteen kandidaat, en 5 minuten later had ik al een Persönliche Nachricht met een vrijkaartje (3 uur, ter waarde van 80 euro) voor Erotikpark Bünde.

Een tijdje geledenben ik dus even op bezoek geweest. Een bezoek dat overwegend positief geweest is, met één grote bemerking: het is een pokkeneind rijden: 2,5 u vanuit Eindhoven. Zit een herhaling er in? Ja, maar dan liefst georganiseerd, met bv. enkele medewandelaars samen.

Bünde (Ahle) is dus een kleine plaats, op de grens van NRW en Niedersachsen. Op de Autobahn zat ik al een tijdlang in Nedersaksen, maar vlak voor de afslag stond er weer een bord met de vermelding NRW, en later zag ik vanuit de club een trein van de Westfalenbahn voorbij rijden. Na de afslag rij je naar rechts, onder het Autobahnviaduct door, en na een km of zo zie je dan rechts een ietwat gedateerd gebouw. Rechts of aan de voorgevel is geen vermelding van de club, enkel links, maar dat zie je dus pas wanneer je al gepasseerd bent.

Toen ik arriveerde – iets over 1 – stond er maar 1 auto op de parking. En vlak na mij arriveerde nog – naar later zou blijken – een stamgast.

De ontvangst was erg vriendelijk. Mijn vrijkaartje werd onmiddellijk geaccepteerd, en de (Duitse) theke was vol enthousiasme dat ik zo’n verre trip gemaakt had. Die hartelijkheid zette zich doorheen de hele middag door, ook bij de dames overigens. Regelmatig werd gevraagd of alles OK was, en of je bv. nog iets wilde drinken.

De binnenkant van de club zag er behoorlijk prima uit. Een leuke lounge/barruimte met comfortabele banken, waarop de dames verspreid zaten; niet samenklittend overigens. De douches waren prima, en de sauna was lekker heet. Verder is er een whirlpool van waaruit je zicht hebt op de bar en de beschikbare dames.

Frisdrank, koffie e.d. is er à volonté. Bier wordt beperkt tot 3 stuks, maar ik had de indruk dat daar niet moeilijk over gedaan werd. Vanaf 16 u waren er vers (af)gebakken broodjes, met salami en kaas. Simpel, maar met een Herforder biertje er bij smaakte het prima.

Datgene waarom het draait dan: de dames.
        Het is een partytreff. Een vergelijking met een saunaclub loopt uiteraard altijd mank, of het nou met een budgetclub als H7 is of met bv. SS, YY of Babylon (mijn referentiekader). Echte stunners vind je er vanzelfsprekend niet, maar wel hele aardige meiden genre girl next door. Indien je een dagje veel seks wil, met meiden waarmee je het in (of beter na) een kroeg wellicht ook zou doen, dan zit je gebeiteld.

Ik probeer even te vergelijken met enkele PT’s die ik ken (al is die kennis niet altijd meer actueel). De meiden in Bünde zijn vriendelijk, spreken je aan, zoeken contact met je, zonder meteen de kamervraag te stellen. Compleet anders dus dan wat ik over Dorsten lees. Idem wat Xanten betreft. Naar wat ik lees, is het daar enkel nog pure afwerkseks (ik kan het niet meer zelf bevestigen nadat ik daar afgelopen carnaval ben weggegaan omdat ze ronduit logen met betrekking tot het aantal sessies bij een dagticket). Vergeleken met de PC clubs lijken de Bünde-dames me over het algemeen qua optiek net iets minder, maar een dagticket in de (overblijvende) PC’s kost dan ook het dubbele. De vergelijking met Love Toxic (niet zo ver weg overigens) spoort nog het best. Waarbij ik dan LT een net iets hogere score zou geven omwille van de gangbangs, de openbare actie, het grotere aantal mottodames.

De eerste dame waarmee ik de sponde gedeeld heb, was Anna (Roe). Ze had me eerder ook al even een rondleiding gegeven, en samen met Jenny (die toen bezet was) leek ze mij de leukste dame im Haus.
        Het voorspel was op de bank. Al snel zaten haar handen onder mijn bademantel, en niet veel later speelde ze met ‘hem’ met opengeslagen Bademantel.
        Boven werd de toon meteen (verder)gezet. Anna positioneerde zich bij het Blasen zo dat ik in de spiegel opzij een perfect zicht had op haar kontje en kutje. Er was ook uitgebreide aandacht voor mijn ballen, en al snel penetreerde ze mij anaal terwijl ze bleef pijpen en met haar andere hand mijn ballen verdomd sensueel bewerkte. Te snel moest ik om een time-out smeken. In haar setcard staat niks van FT, maar afgaande op de manier hoe ze met me omging, ben ik er eigenlijk vrij zeker van dat een FT geen probleem zou geweest zijn.
        Maar goed, na een kleine pauze om het opwindingsniveau ietwat te laten zakken besteeg ze me in Reiterstellung. Erg leuk, met die zwiepende borsten, maar eigenlijk wilde ik doggy. En dat heb ik me niet beklaagd. Met één hand omvatte en kneedde ze mijn ballen, en even later zocht ze opnieuw mijn anus. Heel snel kwam ik intens klaar, zo diep in haar als maar kon, met tegelijk wederzijds anale (vinger)penetratie. Wow.

Na afloop krijg je aan de bar een handdoek, en vraagt de theke even of alles OK was. Ja dus… Daarna even douchen en dan maar een saunaatje in de recuperatietijd. Nadien vlijde ik me even neer op een ligzetel bij de whirlpool. Al snelde daagde Sara (Lat) op. Een leuk gesprekje, zonder opdringerigheid. Sara is naar eigen zeggen een mix Jamaicaans – Dominicaans. Afgaande op haar ontbrekende kennis van het Spaans is het wellicht het eerste.
        Eigenlijk was het allemaal te snel na sessie 1, maar ach, wat maakt het uit. Je kunt toch zoveel naar de kamer als je wil, dus…
        Sara heeft een leuk figuur, en mooie borsten. Het pijpen liet ik lui over me heen komen, maar het was best goed, en opwindend, dat bruine koppie c.q. pijpmondje rond mijn veel wittere pik. Intussen speelde ik met haar stevige (b-cup) tietjes, en dat leidde als vanzelf tot cowgirl. Ik had niet gedacht om alweer zo snel klaar te komen, maar ze deed iets erg lekker, en eigenlijk wonderbaarlijk snel hatt’ichs geschafft.

Het ‘nadeel’ van deze club is dat er buiten de sauna en whirlpool weinig te doen is, zodat je als vanzelf al snel weer naast een meid (of meer) belandt. Nummer 3 was Denissa. Het bleek dat we enkele interesses deelden (bv. allebei ook motor rijden). Het is en blijft opwindend om met iemand te praten en dan al te weten dat je even later seks zult hebben… En dat is zeker geen straf, want Denissa is echt wel een leuke girl nextdoor…

Op de kamer bleek (maar dat verwachtte ik al) dat ze erg leuke, stevige tieten had. Een c-cup imho. Blasen was prima. Neuken ook, in missio en later in doggy. Denissa heeft er wel moeite voor moeten doen (en ik dus ook), want het was allemaal wat snel na mekaar, maar dat ik niet zou klaarkomen was geen optie voor haar… Maar ze heeft het klaargespeeld.

Nou vond ik dat ik toch wel een biertje (of twee) verdiend had, en daarna was het wel mooi geweest. De weg terug was nog lang, en ‘ergens’ zou het wellicht moeilijk uit te leggen zijn dat ik een hele middag én avond van de radar was. Maar dat was buiten Jenny (Tur) gerekend. Misschien wel de mooiste meid die dag. Wellicht was ik haar daarom tot dan toe telkens misgelopen…
        Ergens was het de minste kamergang. Er was niks mis mee, maar Jenny speelde het toch wel op de automatische piloot. Het zal ook wel aan mij gelegen hebben. Ik had zoiets van, laten we dit nog maar vlug ff doen. Jenny heeft een verdomd lekker figuur, met mooie titties en een killer ass. Haar service was toch wel OK, met lekker Blasen en een gewillige doggy. Met zicht op dat strakke kontje kwam ik een laatste keer (met toch enige moeite) klaar.

En toen was het genoeg geweest…

Samenvattend: een absoluut positieve ervaring voor weinig geld. 80 euro voor een drieuursticket en 100 euro voor een dagticket.
        Verwacht geen knappe poppetjes, meiden waarvan je droomt om eens te mogen neuken, maar wel leukere doorsnee meiden die in het gewone leven toch best wel attractief zouden zijn.
        De atmosfeer in de club is vriendelijk, en de meiden doen oprecht hun best.
        Het enige nadeel is de afstand, alleszins van hieruit, in het zuidoosten…
        Ga ik nog terug? Wellicht wel, maar dan liefst in combinatie met wandelbroeders...
        God gave man both a penis and a brain but unfortunately not enough blood supply to run both at the same time

Commentaar

Aan het werk...
        X