Duits Bier

Inklappen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

• Duits Bier

Sinds ik in duitsland wandel scoor ik vaak wat duits bier bij een trinkgut vestiging, zodat ik ook wat te doen heb op de dagen dat ik niet wandel

Mijn favoriete biermerken zijn:
    1. Krombacher (eine perl der natur - https://www.krombacher.de/)
    2. König-Pilsener (Das König unter der bieren - http://www.koenig.de/)
    3. Bitburger (mit eine Bit bist du morgens wieder fit - http://www.bitburger.com/)
    4. Becks (http://www.becks.de)
    5. Veltins (http://www.veltins.de)

Een bier dat ik vind tegenvallen is warsteiner. Vind het te waterig.

Mijn favoriete weiBbieren zijn:

1. franziskaner weissbier (http://www.franziskaner.com/)
    2. erdinger (http://www.erdinger.de)
    3. paulaner weissbier (http://www.paulaner.de/)
    4. Weihenstephaner (http://www.brauerei-weihenstephan.de/)

Ook een hele lekkere is Paderborner Weissbier, maar dat is een vrij lokaal biertje.

Re: Duits Bier

Mijn absolute favoriet is de Warsteiner gevolgd door het Fruh Kolsch,een Bittburger gaat er ook wel in maar vind ik zelf iets te bitter smaken.
    Bij het eten een Becks ice of Lemon.
    Mijn favoriete witbier is de Weihenstephaner,gelukkig ook verkrijgbaar bij de appie,maar nog lekkerder van de tap maar ja das zo n end rijden.

Commentaar

immer ein Bit, bitte. Voor mij met voorsprong het lekkerst in de Duitse pilswereld. Een Franciskaner Weissem geniet in deze afdeling mijn voorkeur.

Commentaar

Zoals Bigbromby voor mij ook een lekkere frisse Bitburger
        Ik vind trouwens Duits pilsbier beter dan hier bij ons Belgie...heeft volgens mij
        ook wel te maken dat ze in Duitsland brouwen volgens het Reinheitsgebot zodat het zelfs gezonder is als water

Grtz,Dolfie

Commentaar

is niet te zuipen...

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door JamesG Bekijk bericht
            is niet te zuipen...
            Zeker een Heineken-fan..........

Weissbier vind ik niet lekker. Doe mij verder maar Warsteiner of Bitburger oder Becks.

Ik vind de smaakverschillen tussen de Duitse bieren eigenlijk veel minder groot dan bij de Nederlandsche bieren. Neem bijvoorbeeld de verschillen tussen Heineken, Grolsch en Schuttersbier (afwasmiddel)

Commentaar

Met afstand Bitburger!!!
              Vroeger maakten ze reclame: Abends Bit, Morgens fit

Die slogan mochten ze echter niet meer gebruiken. Gek hè!
              Een avond doorzakken en de volgende ochtend toch fit klopt niet volgens de Duitsers!

Commentaar

Binnenkort moeten we sowieso naar Duitsland voor fatsoenlijk bier want een stelletje zeikzakken van de overheid heeft weer iets bedacht om ons te pesten.

'Verminder alcohol in bier' Utrecht - Als het aan het Nederlands Instituut voor Alcoholbeleid (STAP) ligt, komt er minder alcohol in het Nederlandse bier. Bierbrouwer Heineken overweegt het alcoholpercentage van een van zijn Britse merken met één procentpunt te verlagen en misschien ook van andere merken.

Volgens STAP zou een dergelijke maatregel tegen drankmisbruik ook in Nederland moeten worden ingevoerd

„Daar is wel winst op te behalen. Minder alcohol veroorzaakt minder schade”, zegt Esther van den Wildenberg op de site van het Nederlands Dagblad. Ze is niet bang dat de Britten nu meer gaan drinken. „Op een gegeven moment kan je lichaam al dat vocht niet meer aan. Ongemerkt krijg je dus minder alcohol

http://www.telegraaf.nl/binnenland/9...__.html?p=15,1

Zelf koop ik trouwens altijd mijn bier in Kaldenkirchen bij de http://www.kruechtener-getraenkemark...914/index.html het merk maakt mij niet zoveel uit ik neem altijd wat er in de aanbieding is.

Commentaar

Als ik aan hollands bier denk, moet ik steeds aan het grapje van Monty Python denken over dat kanovaren in AustralIê zoveel op hollands bier lijkt.............it's so fucking close to water

Commentaar

Stef is duidelijk een man van smaak. Duits bier is het beste en dan zoals hij al zeg Krombacher! Jammergenoeg niet hier in Holland te krijgen maar gelukkig wel als ik met het wandelen even stop bij een supermarkt!

Commentaar

Ik ben een groot liefhebber van de kleinere regionale merken, zoals Fiege en Hachenburger. Fruh uit Keulen vind ik ook zeer smakelijk.
                      Men have two emotions: Hungry and Horny.
                      If you see him without an erection, make him a sandwich.

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door stefdev Bekijk bericht
                        Sinds ik in duitsland wandel scoor ik vaak wat duits bier bij een trinkgut vestiging, zodat ik ook wat te doen heb op de dagen dat ik niet wandel ;

Een bier dat ik vind tegenvallen is warsteiner. Vind het te waterig.
                        Warsteiner ist SCHEIßE, Warsteiner ist DRECK, eine kleine Bombe und Warsteiner ist weg.

Ik weet waar ik van praat, want ik woon op 30 km van Warstein verwijderd.

Mijn favoriete pils in Duitsland is VELTINS, de brouwerij ligt op 40 kilometer van mijn thuis en dit bier wordt ook in mijn stamkroeg uitgeschenkt

Groeten,

Vlaamse leeuw
                        Ik ben een chippendale, ik heb de dikste steel

Commentaar

Naast de hefenweiBen in de zomer is het volgende biertje ook aan te bevelen bij 20+.

Becks Gold

Een heerlijk goudgeel fris zomers biertje.

Commentaar

En dan is er nog Rauchbier. Dat is een plaatselijk speciaalbier uit de stad Bamberg. Donker van kleur en echt met een rooksmaak. Vond het niet bijzonder lekker, maar wel heel apart.
                            Er loopt hier heerlijk spul, dat precies past om je ***.
                            En als ze ooit iets uitvinden wat nog lekkerder is, dan blijf ik dit er toch bijdoen.

Commentaar

Ik neem Gladiators (10 %) of Atlas (8.5-12%) vanuit NL mee. Nauwelijks sterk bier te verkrijgen!
                              Wel bier met colasmaak etc.!!!!!

Een enkel biertje in Xanten of Dorsten is lekker, maar ik bewaar het echte werk tot na de actie!!!
                              Huidskleur maakt niet zoveel uit, als het zieltje maar zwart is!!!

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door rummenigekaltz
                                Maar genoeg cultureel geleuter, het beste Duitse bier is: Krombacher! En Weissbier? Dat is voor vrouwen!
                                Tja, dan val ik onder de vrouwen vrees ik. Iemand nog een dirndl jurkje liggen voor de Octoberfesten? Mijn persoonlijke duits bier top 3 in willekeurige volgorde: Paulaner, Franziskaner en Erdinger. Heerlijk!!!

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door pokerpietje Bekijk bericht
                                  Tja, dan val ik onder de vrouwen vrees ik. Iemand nog een dirndl jurkje liggen voor de Octoberfesten? Mijn persoonlijke duits bier top 3 in willekeurige volgorde: Paulaner, Franziskaner en Erdinger. Heerlijk!!!
                                  Ach, zelfs de Chef Duitse Rubrieken heeft zijn vrouwelijke kant, want kan in de zomer een Duits witbiertje ook wel waarderen, zeker in dorstige staat na een wilde lambada met een schone deerne. In de winter liever een Alt.

Erdinger is inderdaad helemaal prima en verder heb ik véél meer verstand van het Schotse single malt gebeuren.
                                  Hoofdmoderator Algemene Zaken

Commentaar

Mijn nieuwste ontdekking onder de Weissbieren is:
                                    Maisels Weisse aus Bayreuth (Bayerns einzigartige weissbieren-spezialitat - original hefe-weissbier).

Volgens rummenigekaltz is weissenbier voor vrouwen (voor titjes), maar bij 28 graden in het zonnetje geniet ik er met volle teugen van

Commentaar

Maar wat ik toch wel alarmerend vind is het grote aanbod van 'cola bier', 'citroen bier' etc. Ik kan me voorstellen dat veel Duitsers een baan hebben waarbij veel en lang gereden moet worden: gezien de Bier traditie kan ik Malz 0% goed begrijpen...

Maar om Bier met cola, etc. te mixen??? Dat lijkt op de chinezen die perperdure wijnen kopen, en omdat ze het nooit hebben leren drinken, het ook mixen met frisdrank! OK, dat kan een culture shock zijn, maar de Duitsers hebben Bier immers uitgevonden!!!!!

Commentaar

Bier met een rietje!

Omdat ik meer dan 4 maanden in Suriname heb gezeten heb ik de gewoonte van de locals, om Bier (Atlas, 8.5 en 12 %, ook Amsterdam navigator 12 %) met een rietje te drinken overgenomen. Ook de Djogo...

Uitburgeren is zoveel leuker en makkelijker dan inburgeren!!!!!!!!!!

Commentaar

Hi all! Ik hou van de Stauder van Essen. Het is bitter van smaak. Erg lekker! : D

Commentaar

Hoi,

Ik ben ook een liefhebber van Duits Weizenbier. Ik heb nu ontdekt dat in elk geval in Nederland het Franziskaner Weizenbier bier een stuk goedkoper is dan de andere merken. Weet iemand hoe dat komt? Ik zelf vind het in elk geval niet minder smaken.

Groeten