Welke FKK is makkelijk te bereiken via de openbaar vervoer van de Nederlandse Duitse grens?

Inklappen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

• Welke FKK is makkelijk te bereiken via de openbaar vervoer van de Nederlandse Duitse grens?

Hallo allemaal,

Ik heb een auto van de zaak die ik alleen in Nederland mag gebruiken maar niet buiten de grens. De vraag is: Welke FKK is makkelijk te bereiken via de openbaar vervoer van de Nederlandse Duitse grens zonder lang tijd te verliezen in trainen en bussen. Ik woon in Z-H.

Groeten,

Hans

Re: Welke FKK is makkelijk te bereiken via de openbaar vervoer van de Nederlandse Duitse grens?

Ik denk dan aan Living Room in Kaarst, trein naar Düsseldorf en daar overstappen op de S28, uitstappen bij Kaarst Ikea, 5 min lopen.
    Of Freude 39 in Bochum, trein naar Bochum, tientje met de taxi.
    Spoorinfo op ns.nl of db.de
    Golden Time in Brüggen ligt vlak achter Venlo, maar zal wel niet gaan met OV. Taxi vanaf Venlo?
    Fun Garden in Emmerich. De trein stopt daar ook en dan ook weer een stukje met de taxi.
    Andere FKK's worden denk ik te omslachtig om even snel met OV te doen.
    Of de Yin Yang in Roermond, dan blijf je gewoon in Nederland.
    Er loopt hier heerlijk spul, dat precies past om je ***.
    En als ze ooit iets uitvinden wat nog lekkerder is, dan blijf ik dit er toch bijdoen.

Commentaar

Re: Welke FKK is makkelijk te bereiken via de openbaar vervoer van de Nederlandse Duitse grens?

Fun Garden in Emmerich ligt op 5 km van de nederlandse grens ('s-Heerenberg).
      Van maandag t/m vrijdag gaat er een bus 1 x per 2 uur.
      Met mooi weer misschien wandelen?
      Zie www.grensgangers.nl/grensverkeer/ov/hoofd.html

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door Hans k k Bekijk bericht
        Hallo allemaal,

Ik heb een auto van de zaak die ik alleen in Nederland mag gebruiken maar niet buiten de grens. De vraag is: Welke FKK is makkelijk te bereiken via de openbaar vervoer van de Nederlandse Duitse grens zonder lang tijd te verliezen in trainen en bussen. Ik woon in Z-H.

Groeten,

Hans
        Je kunt natuurlijk ook gewoon en oproep plaatsen in onze agenda en met andere wandelaars meerijden. Nog veel gezelliger ook!
        Hoofdmoderator Algemene Zaken

Commentaar

Als je vanaf Venlo een taxi neemt zit je voor 2 tientjes in GT.
          Men have two emotions: Hungry and Horny.
          If you see him without an erection, make him a sandwich.

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door knave88 Bekijk bericht
            Als je vanaf Venlo een taxi neemt zit je voor 2 tientjes in GT.
            dan kun je beter een taxi nemen vanaf roermond is nog dichterbij. of yy hebben een mooi buiten verblijf. en de service is toch ongeveer overal hetzelfde
            Sletten moet je leasen. nooit aanschaffen voor het leven

Commentaar

Hallo allemaal,

Groeten,

Hans
              Emmerich we kunnen samen gaan € 59 all incl

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door piet105 Bekijk bericht
                Emmerich we kunnen samen gaan € 59 all incl
                Als je met z'n tweeën bent zelfs gratis:

Haal- en brengservice
                Laatst gewijzigd door Gollem66; 09-05-11, 16:14.

Commentaar

Omdat Jannie de kilometerstand van de Dopvleugel mobiel scherp in de gaten houdt is Jochem genoodzaakt zijn erotische uitstapjes per OV te doen en dat valt lang niet altijd mee.

Ook staan er in de eerdere berichten wat onwaarheden. Het grensoverschrijdende verkeer NL naar Dld is over het algemeen erg slecht geregeld. Naar België zelfs nog slechter. Het is altijd wel zo dat het tijdrovend is.

De beste reisplanner die Jochem gebruikt is www.bahn.de

Golden Dreams: zie algemene topic daar heb eens een uitgebreid verslag geschreven.

FunGarden heeft idd de shuttle service, ik weet echter niet of deze je ook ophaalt van bv Arnhem. Naar Emmerich met de trein gaat niet, Emmerich is als halte jaren geleden geschrapt, en om met 120 km/h uit een ICE te springen lijkt me ongezond. Vanaf 's-Heerenberg rijdt er idd een bus, maar dan moet je eerst in s'-Heerenberg zien te komen, wat echter ook geen sinecure is. Er rijdt wel een bus vanaf Nijmegen naar Kleve waar je dan moet overstappen op de bus naar Emmerich.

Yin Yang, naar Roermond CS, daar bus naar MLK school, let op 's-avonds en in school vakanties zeer beperkte dienstregeling. Taxi, enkele rit plm 10 euro. "s avonds terug met de taxi kan nog wel eens lang wachten betekenen. Daar waar je in Duitsland midden in de nacht in de verste uithoek met je vingers knipt staat er een taxi voor je neus is dat in NL belabberd geregeld en zeker 25% duurder over het algemeen. Lopen van CS Roermond naar YY plm 40 min.

Villa Vertigo; 5 min over het uur, trein vanuit Venlo naar Breyell. Lopen naar Lambertimarkt, volgens de planner 14 min, in de praktijk sneller. Daar de bus 93 naar Grefrath, Bergerplatz. Straat uitlopen en Bahnstrasse oversteken en je bent er. Mit dem Fahrad von Venlo plm 15 km.

Planet Happy Garden, vroeger redelijk bereikbaar, Echter door wijziging van dienstregeling niet meer.

Golden Time, Taxi vanaf Venlo of Roemond. De eerder genoemde 20 euro is wat optimistisch. Heen NL taxi plm 30/35 euro, terug Duitse taxi, plm 25 euro. Of trein Venlo - Breyell, Lambertimarkt de bus 64 naar Bruggen am Hollenberg, dan nog 5 min lopen. Je kunt ook doorreizen naar Tierpark Bruggen maar dan moet je op am Hollenberg overstappen en levert geen tijdwinst. Mit dem Fahrad von Roermond plm 20 km. Vanaf Swalmen. plm 15 km.

Parksauna Residenz, trein naar Keulen daar overstappen op s-bahn naar Honrath. Dan boswandeling van plm 30 min. Als je dezelfde dag nog terugreist, wat haast onmogelijk is neem dan een schönertag ticket.

Clubs in Düsseldorf zijn ook goed te bereiken met de trein, Erkrath ook echter dan wel nog 30 min wandelen.
                  Gegroet ook namens Jannie;

Jochem

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door Kabouter Dopvleugel Bekijk bericht
                    Parksauna Residenz, trein naar Keulen daar overstappen op s-bahn naar Honrath. Dan boswandeling van plm 30 min. Als je dezelfde dag nog terugreist, wat haast onmogelijk is neem dan een schönertag ticket.
                    Uitgezonderd op zondag (en zaterdag maar tot openingsuur club) kan je met de S-bahn ook tot Hoffnungsthal rijden en daar is aansluiting op een belbus (30' op voorhand oproepen). Deze bus stopt op 3' van PSR .

De website van de bahn biedt veel mogelijkheden. Neem 'm eens goed door .

Btw, (vanuit België = NMBS) zijn vele internationale bestemmingen niet on line te boeken en betaal je 7 euro dossierskosten per enkele rit per telefoon of aan het loket. Op de Duitse site is het vaak gewoon mogelijk, zonder kosten en je kan het ticket afprinten.

Verder zijn er nog nuttige Duitse OV-sites die vaak verfijning toelaten.
                    Ik noem maar enkele:
                    http://www.vrsinfo.de/ (Keulen en omstreken)
                    http://www.vrr.de/de/index.html (NRW)
                    http://www.westfalenbahn.de/fahrplae...anauskunft.php
                    http://www.rmv.de/auskunft/bin/jp/qu...e/en?L=vs_rmv& (Frankfurt)
                    http://www.avv.de/ (op deze site zijn vele details zoals plannetjes van de overstaphaltes... te raadplegen)

Tickets voor ICE en Thalys kosten 19 euro enkel tot Keulen en 39 euro tot Frankfurt als je er snel bij bent. Mogelijk vanaf 3 maanden voor vertrekdatum .

Commentaar

Dolce Vita ligt op 750m van een S-bahn station in Duesseldorf.

Commentaar

Ik kom regelmatig in de Duitse FKK's. Als je wilt meerijden stuur dan een PM, kunnen we de reiskosten delen...

Commentaar

Hallo allemaal,

Groeten,

Hans
                          club tabulos rheydt oden kirchen 10 min lopen.via venlo moenchengladbach zie link.
                          http://reiseauskunft.bahn.de/bin/que...ewrequest=yes&

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door delle Bekijk bericht
                            club tabulos rheydt oden kirchen 10 min lopen.via venlo moenchengladbach
                            Waarbij wel bedacht moet worden dat Tabulos geen FKK/saunaclub is (wat de oorspronkelijke vraag was), maar een kleine club met een nogal afwijkend concept. Zie de algemene info over Tabulos. Tamelijk heftig en zeker niet geschikt voor schuwe bedeesde mensen.
                            Voor wie er van houdt is het fantastisch.

Goh, ik ben er al heel lang niet geweest. Wordt weer hoog tijd...

Commentaar

wil ook graag een keer heen met de auto vanuit groningen, welke partytreff is dan het dichtstbijzijnde? Misschien met wat medelotgenoten? Pm me maar...

Commentaar

Hallo allemaal,

is dit topic gesloten? Sinds november vorig jaar geen reacties meer.
                                En dat terwijl ik het lees ik denk: Ja, daar zou ik ook best wel heen willen.
                                Lijkt me leuk met meerderen. Kun je vast beetje horen hoe t er toe gaat.

Reacties?

Johan
                                mmmmmmmmmmmmmmm

Commentaar

Dit topic maar eens even uppen omdat er toch wel e.e.a. veranderd is de laatste jaren.

De buslijn van Maastricht naar Aachen waarbij Lemiers (SS) aangedaan kan worden heet tegenwoordig lijn 350 ipv 50.

Tussen Antwerpen - Eindhoven en Dusseldorf rijdt enkele keren per dag de zgn IC Bus Als ook tussen Maastricht en Dusseldorf.

Een overzicht vindt je hier:

https://www.bahn.com/nl/view/aanbod/bus/index.shtml

Vanaf 6 april, en dat is groot nieuws rijden er weer treinen van Arnhem naar Emmerich en verder.
                                  De nieuwe trein tussen Arnhem en Düsseldorf gaat vanaf 6 april rijden. De trein stopt in Nederland alleen in Arnhem en Zevenaar. In Duitsland moet deze trein gaan stoppen op de stations Emmerich, Praest, Millingen, Empel Rees, Haldern, Mehrhoog, Wessel Feldmark, Wesel, Friedrichsfeld, Voerde, Dinslaken, Oberhausen- Holten, Oberhausen- Sterkrade, Oberhausen Hbf, Duisburg Hbf, Düsseldorf Flughafen en zal dus eindigen op Düsseldorf Hbf.

Arnhem Centraal ab 11:44 6b 20021 ABR20021 Regionalzug Richtung: Düsseldorf Hbf
                                  Fahrradmitnahme begrenzt möglich
                                  Verkehrt als 20021 bis Emmerich(Gr), danach als ABR20021

Zevenaar ab 11:54 3
                                  Emmerich ab 12:08 2
                                  Praest ab 12:13 1
                                  Millingen(b Rees) ab 12:16 1
                                  Empel-Rees ab 12:19 1
                                  Haldern(Rheinl) ab 12:22 1
                                  Mehrhoog ab 12:27 1
                                  Wesel Feldmark ab 12:35 1
                                  Wesel ab 12:43 3
                                  Friedrichsfeld(Niederrhein) ab 12:46 2
                                  Voerde(Niederrhein) ab 12:50 1
                                  Dinslaken ab 12:54 1
                                  Oberhausen-Holten ab 12:58 1
                                  Oberhausen-Sterkrade ab 13:02 2
                                  Oberhausen Hbf ab 13:08 12
                                  Duisburg Hbf an 13:15 2

Hiermee is bv Van Goch, Villa Marisol (overstappen is Wesel), DV Düsseldorf, Aca Ratingen (Düsseldorf Flughafen), het RLD en de RTC's in Duisburg een stuk makkelijker te bereiken dan voorheen.

info: http://www.ovpro.nl/trein/2017/02/07...em-dusseldorf/

De trein vanuit Venlo naar Hamm(Wesff) brengt je ook naar:

Kaldenkirchen ab 11:10 +0 2
                                  Breyell ab 11:14 +0 2
                                  Boisheim ab 11:18 +0 1
                                  Dülken ab 11:22 +0 1
                                  Viersen ab 11:27 +0 2
                                  Mönchengladbach Hbf ab 11:45 +0 7
                                  Neuss Hbf ab 11:57 +0 5
                                  Düsseldorf Hbf ab 12:12 +0 7
                                  Wuppertal-Vohwinkel ab 12:26 +0 3
                                  Wuppertal Hbf ab 12:32 +0 2
                                  Wuppertal-Barmen ab 12:36 +0 2
                                  Wuppertal-Oberbarmen ab 12:39 +0 3
                                  Schwelm ab 12:43 +0 3
                                  Ennepetal ab 12:47 +0 1
                                  Hagen Hbf ab 12:58 +0 3
                                  Schwerte(Ruhr) ab 13:08 +0 1
                                  Holzwickede ab 13:14 +0 2
                                  Unna ab 13:20 +0 1
                                  Bönen ab 13:25 +0 1
                                  Hamm(Westf) an 13:34 +0 5

Daarnaast zou er sprake zijn van het feit dat op termijn er weer een trein zou gaan rijden tussen Weert - Budel naar Neerpelt - Mol en verder door naar Antwerpen. Alleen hiervoor zou het stukje in België nog geelectrificeerd moeten worden. Of en wanneer dit zal plaatsvinden in nog niet geheel duidelijk.
                                  Gegroet ook namens Jannie;

Jochem

Commentaar

Aan het werk...
                                  X