Milieusticker Duitsland

Inklappen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

• Milieusticker Duitsland

Als je duisburg inrijdt ben je verplicht om met zo'n groene sticker op je raam te rijden.
    Waar kan je deze kopen? Zijn deze dan voor alle duitse steden? En kan je op een andere manier in de vulkan komen zonder dat je met auto in de bebouwde komt? Bv openbaar vervoer vanuit een naburige dorp of stadje?
    Je snapt wel dat die sticker vragen opleverd thuis

zoiets als dit!

http://www.liam.nl/liam/images/nieuw...lt_701676b.jpg

http://www.dewijdewereld.net/images/...ieusticker.png

Re: Duisburg groene zone

Zie pagina 10 van Algemene Info Duitsland.

http://www.hookers.nl/showthread.php...ticker&page=10

Er wordt over het algemeen weinig gecontroleerd, maar beter één bij de hand dan een verrassing thuis. En voor dat geld hoef je het niet te laten.
    Heb de sticker los in de auto liggen en plak hem met plakband even vast als ik in de buurt van een groene zone kom (Duisburg, Oberhausen, Dortmund, enz).

Voor Duisburg komend vanaf de AB 40 afslag 12 en je komt over de brug, onderaan direct rechtsaf slaan. Je rijdt dan (vrijwel) niet in de groene zone.

WN

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door kees-61 Bekijk bericht
      Waar kan je deze kopen? Zijn deze dan voor alle duitse steden?
      Sticker geld voor alle duitse steden (sticker is gekoppeld aan je kenteken).

Sticker kun je kopen bij dekra (http://www.dekra.nl/Particulier/316.html).
      kosten 12,50

Boete schijnt 40 euro te zijn, dus beter een sticker aanwezig.

Commentaar

Bij elke Dekra vestiging in Duisland slechts 5 euro.

http://www.dekra.de/de/standorte

Type een stad (Standort) in en je krijgt er velen in de directe omgeving.
        Kentekenbewijs mee en klaar terwijl je wacht.

Er zijn ook vele andere garagebedrijven (Auto-Werkstätte) die de sticker leveren.

WN

Commentaar

DEKRA
          Theodor-Heuss-Straße 69
          47167 Duisburg

Heb hier voor € 5 de groene sticker gekocht.
          Je moet alleen de auto-papieren mee nemen.

Je auto hoeft niet gekeurd te worden,
          je hoeft je auto niet bij je te hebben.

Allemaal onzin, hebben we weer te danken aan de politiek correcten.

Commentaar

En de laatste keer dat ik er was, een maandje terug of zo, mocht je er ook met een gele en een rode sticker, de meer vervuilende auto's dus, nog steeds gewoon in.
            Er loopt hier heerlijk spul, dat precies past om je ***.
            En als ze ooit iets uitvinden wat nog lekkerder is, dan blijf ik dit er toch bijdoen.

Commentaar

Ik weet niet hoe het voor Nederlanders is maar de Duitsers schijnen nu boete's te krijgen tot 500 Euro en ook een Punt in Flensburg, punt op je rijbewijs dus zoals wij dat hier in Nederland voor beginnende bestuurders hebben.
              Het is dus een milierdelict in Duitsland, kun je toch beter een stickertje voor 12,50 bij de DEKRA bestellen.

Commentaar

Re: Milieusticker Duitsland

Op de toegangswegen van een stad staat aangegeven met welke sticker je er in mag. Je moet een sticker hebben. Als je er geen hebt ben je zowiezo fout, ongeacht of je er zou mogen komen.
                Ik heb mijn sticker in Goch, bij Kleve, gehaald. 10 minuten en ca. € 5,00 (weet niet meer precies).

Commentaar

Ik heb die sticker dus nog niet;tot nu toe nog geen controle gehad...

De sticker blijkt ook aan de balie bij het ANWB verkrijgbaar te zijn
                  (12,50 euro) : http://www.anwb.nl/auto/rijden/tips-...eer_buitenland.

Commentaar

gewoon thuis bestellen is het goedkoopste

Als je duisburg inrijdt ben je verplicht om met zo'n groene sticker op je raam te rijden.
                    Waar kan je deze kopen? Zijn deze dan voor alle duitse steden? En kan je op een andere manier in de vulkan komen zonder dat je met auto in de bebouwde komt? Bv openbaar vervoer vanuit een naburige dorp of stadje?
                    sticker kopen is eenvoudiger...
                    Je snapt wel dat die sticker vragen opleverd thuis
                    Hoezo? Er is toch wel een reden te bedenken dat je wel es naar Duitsland met?
                    En zeker van de winter is het makkelijk, zeg tegen de vrouw dat je hem moet hebben omdat julie samen een kerstmarkt gaan bezoeken. Veel plezier...
                    Genoeg te bezoeken in Duitsland en als je interesses toevallig niet in zo'n gebied liggen, voor die paar euro kun je altijd aanvoeren dat het voor de zekerheid is.

Ik heb hem via DEKRA besteld, dat is maar liefst € 7,50 duurder dan in Duitsland bij een garage o.i.d. maar wel lekker vanuit huis, voor die zeveneneenhalve euria ga ik tijdens een Duitsland expeditie niet op zoek naar een garage, parkeren, naar binnelopen en dan weer naar buiten. Zonder wachttijden is dat toch a snel een minuut of 10, zeg maar 1/6 van een uur (en minimaal een paar honderd meter omrijden) of 1/3 van een half uur.
                    We weten allemaal dat een half uur € 50,00 kost, dus 1/3 van dat halve uur kost € 16,67. Vanuit je stoel bestellen is dus €16,67 - € 7,50 = € 9,17 goedkoper dan op zijn Hollands de halve stad afrijden naar een paar euro voordeel.

Commentaar

Nóg Hollandser :
                      Met 500 zogeheten rentepunten kun je bij de ING een ANWB cadeaubon van 10 euro bestellen voor 5 euro.
                      De ING stuurt die cadeaubon naar je toe voor 95 eurocent.
                      Met een cadeaubon van 10 euro kun je bij een ANWB kantoor in NL een Duits milieuvignet kopen voor 2.50 euro.
                      Dus dan heb je hem voor 5.00 + 0.95 + 2.50 euro = 8.45 euro.
                      Bespaar je zo toch mooi 4 euro en 5 cent, t.o.v. ‘m gewoon normaal te bestellen bij ANWB of Dekra in NL.

Dekra in Duitsland blijft nog goedkoper met 5 euro, maar dat kost je dan weer een x hoeveelheid extra geld aan benzine & tijd.

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door Paultje met het paaltje Bekijk bericht

Dekra in Duitsland blijft nog goedkoper met 5 euro, maar dat kost je dan weer een x hoeveelheid extra geld aan benzine & tijd.
                        Maar ja, sommige van ons maken die reis toch al vaak genoeg :-), gewoon combineren....

Commentaar

Hadden de dames maar zo'n mooie milieusticker. Dan werd er ten minste wat meer over hen geschreven...
                          Prachtig dat de milieusticker onder de aandacht gebracht werd, maar die discussie werd eerder al elders gevoerd. En om nou weer het hele verhaal opnieuw te gaan herhalen...

Die andere discussie staat ergens verscholen in topic Duisburg. Bovendien staat in deze topic aanvullende info. Ik laat het daarom maar staan hier. (A)
                          Laatst gewijzigd door Alexanderrr; 26-06-10, 20:34.

Commentaar

Wie weet waar je deze stikker in Belgie kan kopen of bestellen?

NM: Hier is de handleiding:
                            - ga naar www.google.be
                            - type in het zoekveld "milieusticker Duitsland"
                            - maak een keuze uit het overweldigende aantal resultaten
                            (A)
                            Laatst gewijzigd door Alexanderrr; 02-03-11, 21:04.

Commentaar

in Aken zijn er nog geen milieuzones hé als ik me niet vergis?

Commentaar

http://www.umweltbundesamt.de/umweltzonen/

Commentaar

@nacho NEIN en hopelijk blijft dat zo want doe niet mee aan die flauwekul

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door Nacho Bekijk bericht
                                    Bij mijn weten nog niet, maar je kunt daar als NL'er zijnde de stickers kopen bij de TÜV aan de Krefelderstrasse (achter "ATU"/Auto Teile Unger), voor € 5.50,- Je moet natuurlijk wel de autopapieren bij je hebben en nog iets om je te legitimeren, rijbewijs of pas dus.

Ik heb daar al 3 jaar geleden een sticker gekocht voor op mijn toenmalige auto, heb inmiddels 'n andere wagen, maar daar zit nog geen op, 't wordt dus voor alle zekerheid weer tijd voor 'n stickertje want ik bezoek behalve de A-Strasse in Aken ook nog al 'ns wat privéadressen in Köln en Bonn.

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door Nacho Bekijk bericht
                                      Op de volgende site zie je een kaart van duitsland met ingetekend de steden waar een milieusticker ingevoerd is.
                                      http://gis.uba.de/website/umweltzonen/index.htm

Commentaar

nog nooit een sticker voorzien. als ik in Duisburg aankom rij ik het verkeersbord umwelt voorbij en sla ik 30 meter erachter de parking van Eros 26 op, is privégrond, parkeer alachter, sta van de baan. Vind het de moeite niet om voor 30 m heen en weer terug een sticker te kopen.

Commentaar

Omdat ik een lease-auto heb en de mogelijke bekeuringen worden ingehouden op me salaris heb ik toch maar zo'n sticker gehaald. Ik woon vlak bij Nijmegen en doe eens in de zoveel tijd inkopen in Kleve ik heb daar bij Dekra een sticker gekocht voor 5 euro het enige wat ik moest laten zien was me autopapieren.
                                          Wat ik wel heb gevraagd is of ze de folie willen laten zitten wat ik wil namelijk niet dat de sticker altijd op me ruit zit maar alleen wanneer ik hem nodig heb.