Discriminatie door Duitse clubs

Inklappen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

• Discriminatie door Duitse clubs

afgelopen donderdag 3 man sterk naar bruggen , aldaar aangekomen werden wij binnengelaten (was behoorlijk druk) en ieder €50,-- betaald badjassen ontvangen en moesten nog even wachten op lockersleutels. na enige tijd kwam de gastvrouw terug en deelde ons doodleuk mee dat wij geweigerd werden. zij gaf geen reden op. de man aan de deur gaf aan dat de weigering te maken had met de huidskleur van een van ons, onze medeijsbeer is namelijk van surinaamse komaf.
    hoe is het in godsnaam mogelijk dat iemand op kleur/afkomst wordt geweigerd, terwijl er wel gekleurde dames binnen werken.
    ik kom/kwam regelmatig in de golden time maar na deze weigering nooit maar ook nooit meer
    wij zijn naar roermond gereden naar jing jang waar wij na de teleurstellende ervaring in Duitsland toch nog hebben kunnen genieten.
    belachelijke duitse idioten

GoldenTime in Brüggen

Deze FAQ is geschreven door Hollandmale, september 2004. Daarna is deze FAQ regelmatig up-to-date gebracht.

Inhoudsopgave

1. Adres / Internet / Route / Geldzaken
    2. Parkeren / Ingang
    3. Openingstijden
    4. Entree / Dienstverlening
    5. Verblijfsruimtes
    6. Beschrijving
    7. Publiek
    8. Atmosfeer
    9. Kennismaking / Afloop
    10. Verzorging
    11. Hygiëne
    12. Barpersoneel
    13. Goede, slechte tijden
    14. Dames
    15. Extra's
    16. Overig

GoldenTime
    Heidweg 1
    41379 Brüggen-Genholt
    Tel. 0049-2163-8894760

Internet: http://www.goldentime.de
    E-mail: info@goldentime.de

GoldenTime ligt zo'n 15 km van Venlo, direct aan de B221, 2 km buiten Brüggen. Oriëntatiepunt is de bouwmarkt, pal langs de B221. GT ligt daar meteen naast, op de entree staat Heidweg 1.

A) Vanuit Venlo:
    Neem op de A67 de afslag Mönchengladbach. Volg op de twee rotondes eveneens de borden Mönchengladbach. Na de grensovergang Autobahn A61, neem afslag 3, Kaldenkirchen-SÜD. Volg de B221 zo'n 8 km, tot de bouwmarkt, daar rechtsaf. Dit is de Heidweg; meteen rechts ligt GoldenTime.

B) Vanuit Roermond:
    Neem de grensovergang Autobahn A52, vervolgens de afslag Niederkrüchten. Volg hierna de B221 naar Brüggen. Rij Brüggen 2 km voorbij, tot aan de bouwmarkt, daar linksaf. Dit is de Heidweg; meteen rechts ligt GoldenTime.

C) Per OV:
    Vanaf Venlo naar station Kaldenkirchen. Daarna bus 074 naar Brüggen, halte Tierpark en ca. 300 meter terug lopen. Of taxi naar Brüggen-Genholt, Heidweg 1, GoldenTime.

Geldautomaat:
    Vanuit GoldenTime, linksaf de B221 op, eerste afslag rechts, Bracht-Schaag. Aanhouden Ortsmitte (centrum), parkeren op het plein, Sparkasse-Bank. Slechts 2 km, enkele minuten rijden.

CreditCard:
    Stamgasten kunnen in GoldenTime geld opnemen, alleen per MasterCard. Uiteraard alleen bij voldoende kredietruimte op de kaart.

2. Parkeren / Ingang

Op de entree van de parkeerplaats staat discreet "Heidweg 1" aangegeven. Er is ruimte voor zo'n 40 auto's, de parkeerplaats is afgeschermd door 'n omwalling. Als de parkeerplaats vol is, kan men overdag ook nog parkeren bij de bouwmarkt. De ingang bestaat uit 'n toegangshek, waarop 'n belknopje zit. Daarna wordt het hek elektrisch ontgrendeld, waarna men door de voordeur binnenkomt.

3. Openingstijden

Maandag t/m zaterdag van 11.00 tot 01.00, op vrijdag / zaterdag bij drukte tot 02.00 open.
    Zondag / feestdagen van 11.00 tot 01.00. Gesloten op Kerstavond 24-12 en Oudjaar 31-12.

E 60,- entree, meteen bij binnenkomst te voldoen aan de receptie, alleen cash.
    Inbegrepen zijn alle maaltijdbuffetten (ontbijt, 3-uurtje, diner en pizza's) en dranken (koffie/thee, fris, sap, bier). Ook inbegrepen zijn badjas, kluis, slippers en handdoeken. Na betaling ontvang je aan de receptie je badjas en kluissleutel. Slippers en handdoeken (ook douchegel, deodorant en föhn) bevinden zich in de kleedkamer, tegenover de receptie. Eveneens inbegrepen is 'n onbeperkt gebruik van alle clubfaciliteiten.

Het is gebruikelijk om alle kleding, geld en waardezaken in de kluis te bewaren. De kluissleutel heeft 'n bandje, dat je om je pols draagt. Betaling van de clubdames gebeurt overwegend in de kleedkamer. Daarom je portemonnee in de kluis bewaren, op 'n makkelijk bereikbare plaats.
    In de kleedkamer zijn ook de douches, daarnaast ook douches bij sauna en whirlpool. Naar keuze kun je ook 'n handdoek omknopen, i.p.v. je badjas te dragen. Als je de club verlaat, doe je in de kleedkamer je badjas, handdoeken en slippers in de daarvoor bestemde manden. Het barpersoneel laat je uit; bij hen lever je ook je kluissleutel in.

5. Verblijfsruimtes

Er zijn diverse verblijfsruimtes, liggend rondom de overdekte binnenplaats (atrium). Vanaf de receptie vind je deze ruimtes als volgt. Bij de receptie ligt de (gemengde) kleedkamer, vervolgens loop je rechtdoor de lounge in, gevolgd door de grote open bar. Om de bar loop je links naar buiten, naar terras en tuin. Vanuit de bar loop je rechts het atrium in, met sauna, whirlpool en douches. Door het atrium loop je er aan de andere kant weer uit, waar meteen de ingang van de bioscoop ligt. Rondom het atrium liggen drie gangen, waaraan de kamers liggen.

Commentaar

• shakir123
      shakir123 heeft commentaar geplaatst
      Commentaar bewerken
      @lekkerbek69: daar wordt her en der veel over gespeculeerd, met veel doemscenario's tot gevolg. Ik denk dat het allemaal nog wel gaat meevallen.

1) Als je kijkt naar de aanwezigheidslijst van Babylon of Parksauna Residenz, dan zijn de damesaantallen niet naar omlaag gegaan t.o.v. van vorig jaar. Een geruststelling!

2) Keulense clubs als Parksauna Residenz en Samya namen die wet heel serieus, en hebben hun dames in december al laten registeren. In Kreiss Viersen (waar ook GT in ligt) kwam de registratie veel moeizamer op gang, en blijkbaar hadden veel dames het niet tijdig in orde gebracht. Veel hangt ook af van wat de club hen vertelt en adviseert.

3) Veel clubs hebben recent uitgebreid (H7, Babylon, Magnum, ...). Voor niets dan? Zij weten meer dan wij.

4) Er zijn dames die vroeger zeiden "Nooit van mijn leven dat ik me laat registeren", maar uiteindelijk deden ze het toch (met tegenzin weliswaar). De paniek onder de dames over de registraties is, denk ik, ook wat gaan liggen.

Een grote leegloop van de FKKs zal volgens mij niet onmiddellijk gebeuren, hoogstens een vermindering van het damesbestand.

• edwinhotel
      edwinhotel heeft commentaar geplaatst
      Commentaar bewerken
      Goedemiddag wat zijn de drukste en rustigere dagen van de week in deze club? Denk dat het niveau hier behoorlijk hoger is als VV in Duisburg en benieuwd alleen ook hier vind je niet welke dames er zijn op welke dag en zou deze dame en Gabriella wel tegen het lijf willen lopen, misschien toch morgen gewoon gaan kijken

• josken3
      josken3 heeft commentaar geplaatst
      Commentaar bewerken
      rustige dagen van ma tot woe en dan begint het drukker te worden, werkt zowel positief als negatief, veel vrouwen willen rustiger dagen, dan zijn ze meer bezet..

GoldenTime in Brüggen

Deze FAQ is geschreven door Hollandmale, september 2004. Daarna is deze FAQ regelmatig up-to-date gebracht.

Inhoudsopgave

2. Parkeren / Ingang
    3. Openingstijden
    5. Verblijfsruimtes
    6. Beschrijving
    7. Publiek
    8. Atmosfeer
    9. Kennismaking / Afloop
    10. Verzorging
    11. Hygiëne
    12. Barpersoneel
    13. Goede, slechte tijden
    14. Dames
    15. Extra's
    16. Overig

GoldenTime
    Heidweg 1
    41379 Brüggen-Genholt
    Tel. 0049-2163-8894760

Internet: http://www.goldentime.de
    E-mail: info@goldentime.de

GoldenTime ligt zo'n 15 km van Venlo, direct aan de B221, 2 km buiten Brüggen. Oriëntatiepunt is de bouwmarkt, pal langs de B221. GT ligt daar meteen naast, op de entree staat Heidweg 1.

A) Vanuit Venlo:
    Neem op de A67 de afslag Mönchengladbach. Volg op de twee rotondes eveneens de borden Mönchengladbach. Na de grensovergang Autobahn A61, neem afslag 3, Kaldenkirchen-SÜD. Volg de B221 zo'n 8 km, tot de bouwmarkt, daar rechtsaf. Dit is de Heidweg; meteen rechts ligt GoldenTime.

B) Vanuit Roermond:
    Neem de grensovergang Autobahn A52, vervolgens de afslag Niederkrüchten. Volg hierna de B221 naar Brüggen. Rij Brüggen 2 km voorbij, tot aan de bouwmarkt, daar linksaf. Dit is de Heidweg; meteen rechts ligt GoldenTime.

C) Per OV:
    Vanaf Venlo naar station Kaldenkirchen. Daarna bus 074 naar Brüggen, halte Tierpark en ca. 300 meter terug lopen. Of taxi naar Brüggen-Genholt, Heidweg 1, GoldenTime.

Geldautomaat:
    Vanuit GoldenTime, linksaf de B221 op, eerste afslag rechts, Bracht-Schaag. Aanhouden Ortsmitte (centrum), parkeren op het plein, Sparkasse-Bank. Slechts 2 km, enkele minuten rijden.

CreditCard:
    Stamgasten kunnen in GoldenTime geld opnemen, alleen per MasterCard. Uiteraard alleen bij voldoende kredietruimte op de kaart.

2. Parkeren / Ingang

Op de entree van de parkeerplaats staat discreet "Heidweg 1" aangegeven. Er is ruimte voor zo'n 40 auto's, de parkeerplaats is afgeschermd door 'n omwalling. Als de parkeerplaats vol is, kan men overdag ook nog parkeren bij de bouwmarkt. De ingang bestaat uit 'n toegangshek, waarop 'n belknopje zit. Daarna wordt het hek elektrisch ontgrendeld, waarna men door de voordeur binnenkomt.

3. Openingstijden

Maandag t/m zaterdag van 11.00 tot 01.00, op vrijdag / zaterdag bij drukte tot 02.00 open.
    Zondag / feestdagen van 11.00 tot 01.00. Gesloten op Kerstavond 24-12 en Oudjaar 31-12.

E 60,- entree, meteen bij binnenkomst te voldoen aan de receptie, alleen cash.
    Inbegrepen zijn alle maaltijdbuffetten (ontbijt, 3-uurtje, diner en pizza's) en dranken (koffie/thee, fris, sap, bier). Ook inbegrepen zijn badjas, kluis, slippers en handdoeken. Na betaling ontvang je aan de receptie je badjas en kluissleutel. Slippers en handdoeken (ook douchegel, deodorant en föhn) bevinden zich in de kleedkamer, tegenover de receptie. Eveneens inbegrepen is 'n onbeperkt gebruik van alle clubfaciliteiten.

Het is gebruikelijk om alle kleding, geld en waardezaken in de kluis te bewaren. De kluissleutel heeft 'n bandje, dat je om je pols draagt. Betaling van de clubdames gebeurt overwegend in de kleedkamer. Daarom je portemonnee in de kluis bewaren, op 'n makkelijk bereikbare plaats.
    In de kleedkamer zijn ook de douches, daarnaast ook douches bij sauna en whirlpool. Naar keuze kun je ook 'n handdoek omknopen, i.p.v. je badjas te dragen. Als je de club verlaat, doe je in de kleedkamer je badjas, handdoeken en slippers in de daarvoor bestemde manden. Het barpersoneel laat je uit; bij hen lever je ook je kluissleutel in.

5. Verblijfsruimtes

Er zijn diverse verblijfsruimtes, liggend rondom de overdekte binnenplaats (atrium). Vanaf de receptie vind je deze ruimtes als volgt. Bij de receptie ligt de (gemengde) kleedkamer, vervolgens loop je rechtdoor de lounge in, gevolgd door de grote open bar. Om de bar loop je links naar buiten, naar terras en tuin. Vanuit de bar loop je rechts het atrium in, met sauna, whirlpool en douches. Door het atrium loop je er aan de andere kant weer uit, waar meteen de ingang van de bioscoop ligt. Rondom het atrium liggen drie gangen, waaraan de kamers liggen.

Commentaar

• shakir123
      shakir123 heeft commentaar geplaatst
      Commentaar bewerken
      @lekkerbek69: daar wordt her en der veel over gespeculeerd, met veel doemscenario's tot gevolg. Ik denk dat het allemaal nog wel gaat meevallen.

1) Als je kijkt naar de aanwezigheidslijst van Babylon of Parksauna Residenz, dan zijn de damesaantallen niet naar omlaag gegaan t.o.v. van vorig jaar. Een geruststelling!

2) Keulense clubs als Parksauna Residenz en Samya namen die wet heel serieus, en hebben hun dames in december al laten registeren. In Kreiss Viersen (waar ook GT in ligt) kwam de registratie veel moeizamer op gang, en blijkbaar hadden veel dames het niet tijdig in orde gebracht. Veel hangt ook af van wat de club hen vertelt en adviseert.

3) Veel clubs hebben recent uitgebreid (H7, Babylon, Magnum, ...). Voor niets dan? Zij weten meer dan wij.

4) Er zijn dames die vroeger zeiden "Nooit van mijn leven dat ik me laat registeren", maar uiteindelijk deden ze het toch (met tegenzin weliswaar). De paniek onder de dames over de registraties is, denk ik, ook wat gaan liggen.

Een grote leegloop van de FKKs zal volgens mij niet onmiddellijk gebeuren, hoogstens een vermindering van het damesbestand.

• edwinhotel
      edwinhotel heeft commentaar geplaatst
      Commentaar bewerken
      Goedemiddag wat zijn de drukste en rustigere dagen van de week in deze club? Denk dat het niveau hier behoorlijk hoger is als VV in Duisburg en benieuwd alleen ook hier vind je niet welke dames er zijn op welke dag en zou deze dame en Gabriella wel tegen het lijf willen lopen, misschien toch morgen gewoon gaan kijken

• josken3
      josken3 heeft commentaar geplaatst
      Commentaar bewerken
      rustige dagen van ma tot woe en dan begint het drukker te worden, werkt zowel positief als negatief, veel vrouwen willen rustiger dagen, dan zijn ze meer bezet..

Re: Discriminatie door Duitse clubs

Oorspronkelijk geplaatst door redelijk Bekijk bericht
    ade man aan de deur gaf aan dat de weigering te maken had met de huidskleur van een van ons, onze medeijsbeer is namelijk van surinaamse komaf.
    Dat hebben we geloof ik wel vaker over GT gehoord.
    Ik weet dat sommige dames moeite hebben met het vooruitzicht van een "donkere"man omdat die schijnbaar wat groter geschapen zijn, maar dat kan geen reden zijn om aan de deur te weigeren, dat mogen de dames toch zelf uitmaken. Lijkt mij ook hier niet het geval, dit riekt erg naar gewone discriminatie. Niet netjes en tja, als fatsoenlijke wandelaar zou je eigenlijk wel moeten zeggen dat je niet naar een club met een dergelijk discutabel entreebeleid wilt gaan. Maar ja, die verleiding he...
    Laatst gewijzigd door Lalande; 21-01-08, 17:51. Reden: berichtkop

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door Houtenkop Bekijk bericht
      Dat hebben we geloof ik wel vaker over GT gehoord.
      Ik weet dat sommige dames moeite hebben met het vooruitzicht van een "donkere"man omdat die schijnbaar wat groter geschapen zijn, maar dat kan geen reden zijn om aan de deur te weigeren, dat mogen de dames toch zelf uitmaken. Lijkt mij ook hier niet het geval, dit riekt erg naar gewone discriminatie. Niet netjes en tja, als fatsoenlijke wandelaar zou je eigenlijk wel moeten zeggen dat je niet naar een club met een dergelijk discutabel entreebeleid wilt gaan. Maar ja, die verleiding he...
      en over groot geschapen ik heb daar ook formidabel geschapen blanke ijsberen bezig gezien waarmee diverse dames geen enkel probleem hadden.
      Laatst gewijzigd door Lalande; 21-01-08, 17:51. Reden: berichtkop

Commentaar

Dit probleem speelt in vele Duitse clubs en is hier al meerdere keren aan de orde geweest. Leest u even
        http://www.hookers.nl/showthread.php?t=67048&page=3
        vanaf 2 april 2007, 20:29 (nr. 64) tot en met 9 april 2007, 10:27 (nr. 69)

Waarmee ik niet wil zeggen dat er nu niet meer over gesproken mag worden. Maar omdat dit probleem zich niet alleen bij GoldenTime voordoet, heb ik de kop algemeen gemaakt. En over enige tijd verplaats ik deze thread misschien naar een algemene thread. Of en zo ja, waar, daar denk ik nog over na.

Maar leest u voordat u reageert eerst even de bovenstaande link, om herhaling van zetten te voorkomen.

Lalande (moderator)

Commentaar

Ja IK was het!

Ik vind dit beschamend en uitermate verwerpelijk.

Commentaar

ik ben zelf van surinaams-hindoestaanse afkomst en toen ik daar voor het eerst naar toe ging met een engesle vriend van indiase afkomst werden wij binnengelaten en hebben wij ons uitermate goed vermaakt (muv het waardeloze avondeten). 3 kamerbezoekjes per persoon later zijn wij ook nog even in Living Room gaan kijken op basis van de gratis entree actie die toen gold.

2 maanden later hadden we beiden weer een vrije middag opgenomen om vanuit delft naar Gt te gaan. deze keer werden we geweigerd zonder de deur open te doen; het zou te vol zijn (wij kwamen rond 13.00 aan op een woensdag of donderdag) in mijn beste duits gaf ik aan dat we er vorige keer ook waren en dat er geen probleem was. De portier keek verontschuldigend door de tralies en zie dat hij helaas niets kon doen en dat het niet zijn beslissing was. We hebben beiden kantoorbaanen dus we zagen er verzorgd uit :geschoren, pantalons, nnette schoenen en overhemden. We waren overigens tot een uur of 10 wekzaam geweest op onz kantoren......

Mijn maat was woest, ik was kalm omdat ik me de vorige keer herrinerde dat we wel naar binnen mochten en ik had me dus ook voorgenomen om op dit forum te informeren als het de betreffende dag echt zo druk was ( ik wilde ze het voordeel van de twijfel gunnen).
            Vervolgesn naar YY gegaan en ons vermaakt.

Maar op een gegeven moment tijdens de terugreis van YY naar de randstad knapte er iets bij mij en herrinerde ik mij andere verhalen op de fora. Toen was mijn besluit genomen Nooit meer naar GT! Voor een dergelijke behandeling rijd ik geen 200 km. met mijn geld steun ik wel mensen die NL wat leuker maken en niet die idioten.

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door libero Bekijk bericht
              Maar op een gegeven moment tijdens de terugreis van YY naar de randstad knapte er iets bij mij en herrinerde ik mij andere verhalen op de fora. Toen was mijn besluit genomen Nooit meer naar GT! Voor een dergelijke behandeling rijd ik geen 200 km. met mijn geld steun ik wel mensen die NL wat leuker maken en niet die idioten.
              Inderdaad, idioten!, hetzelfde meegemaakt bij Freude 39 in Bochum, daar
              wordt je letterlijk verteld dat er alleen blanke!! mannen worden toegelaten.
              Kan ik het helpen dat ze moeilijkheden hebben gehad met turkse klanten??
              Achterlijke kolonialen, alsof heel azië of afrika bevolkt worden door turken.

Puma.

Commentaar

Ik had dit in het topic van GT gezet gisteren, maar het is hier ook op z'n plek, zie ik nu, dus hier nog 's een integrale posting Btw, dit betekent wel dat ik NIPA dus niet meer zal zien, zolang ze bij GT werkt.

--------------------
                Gister ben ik WEDEROM geweigerd bij Goldentime, dit was de derde keer en dus de laatste keer. Na de eerste keer, dacht ik omdat het wellicht ERG druk was ('s avonds), de tweede keer was het in de middag en gister dus heel vroeg in de avond (18:30), alle drie de keren was het die neerbuigende toon en gunde de hostess me geen blik waardig. Ronduit onbeschoft.

De man voor mij in de dikke Mercedes mocht er wel in, ik en mijn medewandelaar niet en de groep van 3 na ons wel (ja, ik heb staan wachten om te checken). Toen ik aan de deur kwam, liep er net een groep van 6 Hollanders naar buiten en NOG durft de hostess te zeggen: "VOL!" en meteen de deur dicht te doen.

Ja, ik ben al jaren buitenlands, maar spreek wel accentloos 4 talen vloeiend, spreek altijd met 2 woorden, ben netjes en verzorgd (zonder bling).

Als iemand van GT zou willen reageren, dan hou ik me aanbevolen, maar mij zien ze daar dus ECHT niet meer terug komen. Ik ben NOG NOOIT geweigerd in welke Sauna club/FKK dan ook en vind dit echt beschamend.

Daarna zijn we maar gewoon doorgereden naar Yin Yang (ligt toch in de buurt) en daar zien ze ons zeer regelmatig en worden we altijd hartelijk begroet. Ook wij wilden weleens GT mee maken, maar schijnbaar moet je daar een blonde kop voor hebben. Of blauwe ogen.

De reden dat ik 3 keer terug ben geweest over een periode van een 6 weken, was puur om te checken of het een incident was of dat ze, in mijn geval, wel gewoon discrimineren. Daarom schrijf ik er nu pas over.

N.B. Ik moet overigens zeggen, dat de behandeling door de portier van GT uiterst correct was, zoals dit van portier verwacht mag worden.

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door Giovanni_Camminatore
                  Blijft er niets anders over dan dat Giovanni een streepje voor heeft bij de 'doorbitch' vanwege z'n (donker)blonde haar en z'n blauwe ogen. Of hij lijkt op iemand die een vrij hoge positie bekleed in de Oost-Europese Maffia.

Er zijn betere redenen te bedenken om bordelen in het algemeen en Duitse saunaclubs in het bijzonder te boycotten.

Ciao,
                  Giovanni
                  Er is totaal geen sprake van een oproep om te boycotten (zal ook nooit lukken). Maar ik weet nu dat ik het verkeerde uiterlijk heb om binnen te komen. Misschien dat ik de volgende keer maar met (donker) blond haar en blauwe ogen voor de poort ga staan, of zou m'n huidskleur nog een obstakel vormen vraag ik me af.

P.

Commentaar

Ik zou haast gaan denken dat mijn geld niet (witte-boorden)crimineel genoeg is om daar binnen te mogen

Commentaar

Ik zou niet zo ver gaan om te zeggen dat het een crimineel gehalte heeft. Ik kan dat niet bewijzen en dus is ieder onschuldig tot het tegendeel bewezen is.
                      Maar het effect hiervan is dat ik wel al mijn andere geplande ontdekkingstochten naar onze oosterburen heb afgeblazen. PHG blijft nog een optie en wellciht fun garden vanwege de bereikbaarheid.

Ik zal ook niemand een vorm van gewetensbezwaar proberen aan te praten die een club bezoekt waar dergelijke praktijken voorkomen. Maar ik zou het wel waarderen als de meubelstukken van die clubs die op dit fora ook vaste bezoeker zijn eens subtiel kunnen informeren wat er speelt bij de clubs en hoe zo een beslissing tot stand komt.

Ik ben te positief ingesteld om te geloven dat we in deze moderne tijden nog steeds aan achterlijke denkbeelden worden blootgesteld, dus ik gun de betrokken clubs van harte een poging tot rehabilitatie. Bij mij is het bij 1 weigering gebleven en 1 keer dat ik werd toegelaten (toen ik wel binnen mocht zag ik ook een grote neger en wat turken door GT lopen) dus het zou theoretisch kunnen dat het die ene keer ook echt te druk was.

Ik zal als eerste toegeven dat ik ook vooroordelen heb tov verschillende andere culturen of groepen dus ik probeer niet te zeggen dat ik nooit discrimineer maar er zijn verschillende manieren om te reageren op zaken.

Ik wil hier geen GT-bashing thread van maken maar ik wil wel kwijt dat ik er niet eens zo rouwig om ben en dat YY mij veel beter bevalt: relaxter, meer ruimte, dames met wie je normaal op de bank een praatje kan maken zonder dat je naar de kamer gesleurd wordt en wat bijna het allerbelangrijkste is GOED ETEN waarbij je niet bang hoeft te zijn dat het op is als je niet snel genoeg erbovenop duikt. Ten tijde van mijn enig bezoek aan GT heb ik bij temperaturen van 12graden met mede ijsberen in de tuin gezeten met mijn bord omdat het binnen te vol was naar onze smaak. Gelukkig dat ik vlakbij Living room later op de avond nog een pizza hut tegenkwam.

PS: ons voorkomen is dat van computernerds, dus echt bedreigend zijn we niet (zelfs geen spoor van sportschool bezoek te vinden in onze postuur). Onze auto was 2e keer een nieuwe seat leon.

Commentaar

Bij de meeste duitse saunaclubs worden mensen om uiteenlopende redenen soms geweigerd, soms om de huidskleur - wat afgekeurd moet worden uiteraard-, soms omdat de groep te groot is, soms vanwege dronkenschap of om andere redenen. Die andere redenen zijn soms moeilijk te doorgronden. Ook al ben je stamgast, dit biedt geen garantie op een onbelemmerende entree de volgende keer
                        Een alternatieve saunaclub achter de hand houden kan handig zijn, zeker na een lange autorit.

Commentaar

Ook ik vind het deurbeleid van GT op zijn zachts gezegd, discutabel. Ik ben ook eenmaal geweigerd (uitgebreid behandeld hier), hoewel ik zelf blond haar en blauwe ogen heb. We waren destijds met zijn drieen, en één was van een Noordafrikaans uiterlijk.
                          Het vreemde van het beleid bij GT is, dat het verre van consequent is. Dit in tegenstelling tot het deurbeleid van bv. Freude in Bochum, waar men getinte mensen en dan met name Arabisch en Turks uitziende mensen, consequent weigert.
                          Saillant detail is overigens, dat deze club wordt gerund door Turken!
                          Ook dit beleid is niet echt goed te praten, maar hier weet je tenminste wel waar je aan toe bent.
                          Het is trouwens in Duitsland wettelijk wel toegestaan om mensen zonder opgaaf van reden te weigeren. Het is immers een prive plek, waar men zelf mag bepalen wie er al dan niet binnen komt. Er staan niet voor niks hekken, met een bel en een camera. (dit heb ik niet zelf verzonnen, ik heb dit in Freude gevraagd)

Het blijft overigens voor de mensen die geweigerd worden, een heel vevelend gevoel, het is me zelf overkomen, dus ik weet hoe het voelt. Toch is het ook voor mij geen reden om dan maar niet meer naar de Duitse clubs te gaan. Tegen de mensen die regelmatig geweigerd worden, kan ik alleen maar zeggen: Ga gewoon naar de club waar je je altijd welkom voelt en bespaar jezelf de vernedering (want zo voelt het ) van het geweigerd worden.
                          Groet, Jaccoone

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door jaccoone Bekijk bericht
                            Saillant detail is overigens, dat deze club wordt gerund door Turken!
                            Misschien is dat juist de reden.... Met name in Zuid-Europa en nog zuidelijker is men nogal gevoelig voor het wel of niet tot elkaars groepje horen....

Commentaar

Ik als Limburgse jongeman, ben ook geweigerd bij GT. Ik heb deze speciale behandeling nog niet eerder meegemaakt, maar is inderdaad niet prettig om door zo'n oerlelijk takkewijf naar de deur gewezen te worden.
                              Enige reden die ik zelf kan bedenken is mijn imposante postuur waardoor de huiskleerkasten mss toch een tikkie bang waren

Commentaar

gezien de zorgwekkende ontwikkelingen in NL dankzij de belastingen, vermoed ik dat ik toch maar weer in over de grens moet gaan kijken.

Daarbij leek het me een mooie gelegenheid om deze thread een positieve draai te geven:

welke clubs zijn wel 'vriendelijk' tegen de exotischer ogende medemens?

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door libero Bekijk bericht
                                  gezien de zorgwekkende ontwikkelingen in NL dankzij de belastingen, vermoed ik dat ik toch maar weer in over de grens moet gaan kijken.

Daarbij leek het me een mooie gelegenheid om deze thread een positieve draai te geven:

welke clubs zijn wel 'vriendelijk' tegen de exotischer ogende medemens?
                                  Ligt er een beetje aan wat je onder exotisch ogend verstaat.
                                  Mijn ervaring is dat arabische mensen het meest worden geweigerd. Aziaten worden eigenlijk nooit geweigerd en negroïde mannen ook niet zo veel.
                                  PHG in Oedt heeft over het algemeen het minst strenge "deurbeleid". (van de grote clubs in NRW)

Groet, Jaccoone

Commentaar

Waarom worden zwarte mannen geweigerd als zwarte vrouwen niet geweigerd worden?

Commentaar

Ons kent ons...Re: Discriminatie door Duitse clubs

Ben zelf van gemengd bloed, met zo'n mix dat ik met uitzondering van zwart in elk kleuren palletje geplaatst zou kunnen worden.

Ben één keer geweigerd (GT 2 jaar geleden) toen ik daar op een vrijdag avnond met een 100% nederlandse vriend voor de deur stond.
                                      Motivatie voor de weigering het was te druk, het was vol.
                                      Ik dacht ok kan gebeuren...lullig als je net 200km er op hebt zitten, maar ok.....maar wie schetst mijn verbazing...terwijl we terug liepen naar de auto zwaaide het hek voor een volgend ploegje heren wel open en werden ze met een vriendelijk begroeting binnen gehaald.

Ik sprak een van de parkeer wachters er op aan en die zei dat het een beetje policy was om als het druk wordt mensen te weigeren om zo ruimte over te houden voor de "vaste klanten".
                                      Moet er bij zeggen dat de parkeerwachter wel zo vriendelijk was om ons een aantal alternatieven te geven zodat wij de trip alsnog succesvol konden afsluiten.

Een maand geleden maakte ik zo'n zelfde situatie mee, alleen dit keer was dat toen ik de GT verliet. Dit keer werden een drietal Nederlandse jongens met Pakistaans/Hindoestaanse achtergrond geweigerd, zelfde reden...te druk.
                                      Dit keer kon ik beamend dat het echt zo was, er was binnen op een gegeven moment geen droge handdoek of badjas meer te vinden.

Heb ze toen maar even gewezen op de plaatselijke alternatieven.
                                      Toen ik van de parking af reed zag ik wederom het hek openzwaaien voor een paar vaste klanten.

Dus...discriminatie, of te wel het anders beoordelen van mensen op principieële gronden... nee dat denk ik niet.

Voorkeur behandeling van vaste klanten... ja dat wel, maar dat is ook te begrijpen, is toch bussiness.