Nijmegen geouwezwam

Inklappen
Dit is een sticky onderwerp.
X
X
Inklappen
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

• Nijmegen geouwezwam

Nijmegen geouwezwam

Pasjessysteem Nijmegen

Uit: De Gelderlander,
    Vrijdag, 7 september 2007

Pasjes in tippelzone vanaf oktober

Vanaf begin oktober laat de politie alleen nog 'Nijmeegse' straatprostituees toe in de tippelzone aan de Nieuwe Marktstraat. Het gaat om vrouwen die kunnen aantonen dat ze al twee jaar lang gewerkt hebben in de Nijmeegse tippelzone.

De vrouwen zijn afgelopen maanden in de huiskamer in de afwerkloods in de Nieuwe Marktstraat over de nieuwe regeling op de hoogte gesteld. De vrouwen konden hier een aanvraagformulier voor het pasje krijgen. Burgemeester Thom de Graaf eist dat de vrouwen bekend zijn bij de politie of de Iriszorg, de verslavingsinstelling in de stad. Ook moeten ze ouder zijn dan 18 jaar.

Aanleiding voor het pasjessysteem is de toename van het aantal tippelaarsters in de Nieuwe Markstraat en omgeving. Dat is een gevolg van het sluiten van tippelzones elders in Nederland. Ook melden zich steeds meer Oost-Europese prostituees in Nijmegen op straat.

Na kritiek van enkele raadsfracties heeft burgemeester De Graaf besloten een registratiesysteem voor de tippelaarsters op te zetten. Vrouwen zonder pasje worden straks van de tippelzone verwijderd door de politie.

Het pasjessysteem zal na een jaar geëvalueerd worden.

Eerder deze week was te lezen dat er 18 aanvragen waren, waarvan er 15 werden toegekend.

Het is weer zo’n knullige poging iets te reguleren op een foute manier. Vooral de eis dat de vrouwen bekend moeten zijn bij de politie of zorginstellingen. Ook de eis dat ze al 2 jaar werken, is absurd. Nieuwe vrouwen kunnen zo de zone niet meer op, en gaan dus het schemergebied in, met alle risico’s van dien.

De zogenaamde overlast van dames van elders uit Nederland of Oost-Europa is nou ook niet zo dat dit het pasjessysteem rechtvaardigt. Die waren altijd net zo snel weer weg als ze kwamen. Uitzonderingen daargelaten, zoals het drietal bij de eerste poort, waarbij ik overigens de indruk heb dat ze woorden ‘gerund’ door de madam.

Was dit pasjessysteem eerder ingevoerd, dan hadden we hier nooit die kanjers gehad als ik noem maar even Sylvia (helaas nu naar Utrecht), Claudia (naar Nijmegen gekomen nadat Arnhem ook dit vermaledijde systeem ging hanteren), Yvette (ook import), Wendy (de hobbyende bijkluster), Isabella (al een tijd niets van vernomen helaas).

Afgelopen jaren heb ik aardig wat vrouwen meegemaakt die dit werk slechts een korte tijd deden, voor het avontuur en/of geld. Zo’n pasjessysteem zou hen in de problemen hebben gebracht.

Momenteel ken ik tenminste 8 vrouwen die er zo af en toe erop uit trekken. Zij doen dat zo heimelijk mogelijk, op of rond de zone, omdat ze niet als ‘****’ te boek willen staan bij politie of zorginstellingen, en de belasting natuurlijk. Omdat zij geen ‘werknaam’ hebben, heb ik ze hier niet besproken. Maar ze maken wel gebruik van de afwerkplek, want dat is veilig.

De Nijmeegse zone vond ik juist erg geslaagd omdat door het vele toezicht de randverschijnselen als dealers en pooiers kon worden geweerd, verslaafden die zich aandienden al in een vroeg stadium konden worden gesignaleerd en zelfs opgevangen als ze afgeleden. Ik heb daar meerdere positieve voorbeelden van gezien. Door de drempel dat zo’n pasjessysteem met zich meebrengt, zal dat minder goed gaan. De beleidsmakers vergeten dat tippelen een dynamisch gebeuren is.

Een beter idee is om van de klanten te verlangen dat ze in het bezit moeten zijn van een bezoekerspasje voor de tippelzone. Dat zou heel wat overlast schelen van die drooggeilende kijkers en grofgebekte branieschoppers die de zone als een toeristische attractie beschouwen om over rond te toeren.
    Deel je ervaringen en kennis als wederdienst voor de informatie die je hier opdoet!

Commentaar

Routebeschrijving & algemene informatie

Routebeschrijving naar de tippelzone en de Nijmeegse ramen is nu te vinden onderaan de Info & FAQS Nijmegen (http://www.hookers.nl/announcement.php?f=76), aangevuld met uitgebreide informatie.

Ter aanvulling nog: je kan 24 uur per dag terecht bij de rode lampjes, maar hoe dieper in de nacht, hoe beperkter het aanbod.

Nou, hopelijk scheelt dit heel wat terugkomende vragen in deze rubriek.
      Deel je ervaringen en kennis als wederdienst voor de informatie die je hier opdoet!

Commentaar

Kaartje Nijmeegse ramen

Eindelijk gelukt, hier een indeling van de Nijmeegse ramen, te bekomen via de volgende link:
        http://www.geocities.com/beaubohooke...1.02a_JPG2.JPG

Hopelijk is het allemaal toegankelijk voor iedereen, want ik heb weet-ik-veel voor toeren moeten uithalen omdat zoiets op dit forum blijkbaar onmogelijk rechtstreeks te plaatsen is. Een heel gedoe allemaal, zeker voor iemand die geheel onkundig is op dit terrein.

Niet bekend met de digitale programmatuur van plattegronden maken, heb ik het kaartje eerst met de hand getekend, vervolgens gescand en daarna met Paint alsook met Office Picture Manager bewerkt. Het geheel oogt op het scherm wat raar, al is het ook te vergroten. Maar als je het plaatje op de bovengenoemde link met de rechtermuisknop opslaat op de computer en van daaruit bekijkt of uitprint op een A4, is het alleszins hanteerbaar.

Ter toelichting:

Voor de oriëntatie leek het me beter uit te gaan van de voorgevels, in plaats van een schematische plattegrond.
        Het gebruik van kleur heb ik vermeden voor het printen op zwart/wit (laser) printers.

De aanduiding p voor een parterreraam en b voor bovenraam is eigenlijk overbodig, want elk huisnummer is óf een benedenwoning, óf een bovenwoning. Toch lijkt het me verstandig dat dit meteen uit de aanduiding valt op te maken en mijns inziens worden zo ook misverstanden vermeden.

Pand 24 / 26 heb ik erin opgenomen, hoewel dat alweer een flinke poos niet in gebruik is.

De verhoudingen bij de plattegrond van de passage zijn niet geheel correct, maar het lijkt me zo verder wel duidelijk.

Suggesties voor verbeteringen zijn welkom, ook per Interne Mail. Alleen zal het pas na de vakantieperiode worden eer ik eraan toekom.

Hopelijk zet dit overzicht forumbezoekers aan tot wat actiever bijdragen met hun ervaringen nu we de locaties van de dames voortaan precies kunnen aanduiden.
        .

Commentaar

Re: Nijmegen geouwezwam

BeauBo,

Het makkelijkste is om om de link van het plaatje te klikken en te kiezen voor "volledig" scherm.
          Zo is alles goed leesbaar en hoef je ook niet het plaatje op te slaan op je PC (dit voor mannen die thuis nog andere mensen hebben die van de PC gebruik maken.)

Ziet er verder goed uit. Heeft heel wat werk gekost, lijkt me.
          Of het handig is, weet ik niet. Zo lang er hier op het forum nog steeds mannen zijn die zelfs de naam van de dame niet meer weten na hun bezoek, vraag ik me af of die wel weten op welke lokatie ze geweest zijn.

Eric

Commentaar

ik heb de laatste maanden wel wat dames bezocht ,er staan een paar mooie nieuwe dames bij in Nijmegen de meeste zijn van Hongaarse afkomst,tegen mijn gewoonte in heb ik weinig van hun namen onthouden,het gaat om 4 dames die in het overdekte gedeelte werken op nummer 40,allen bovenin ook voor het hoge raam.
            Een dame heeft lang blond haar en is redelijk slank behalve haar billen en borsten begint rustig met wat vrijen vind het fijn als je haar borsten voelt.

2 donkerharige hongaarse dames zijn klokkijksters en proberen je zo snel mogelijk het pand uit te krijgen,een dame had een beugel wat ook wat sexy´s had,heb me om laten praten een trio te doen met die 2,veel geld kwijt,mooie meiden maar score geen voldoende

andere donkerharige dame met een erg witte huid en een tatoo met een mannennaam is wel goed,dame heeft een erg slank lichaam is ook nog pas 19 en heeft fantastisch mooie ogen

sorry dat ik geen betere info heb maar misschien dat er toch wandelaars zijn die er wat aan hebben

Commentaar

Ben het met Seven eens, best mooie meiden, het is hun af en toe een beetje teveel om de poen te doen. Alleen de Hongaarse op nr. 7 (bovenetage t.o. de trap) is absoluut geen klokkijkster en geef ik een ruime voldoende voor haar diensten.
              Een wipje in de morgen geeft een dag geen zorgen.

Commentaar

Bedankt voor de info Seven. Zal wel handig zijn voor de volgende wandeltocht, alvast een spiekbriefje maken

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door soppertje
                  Tippelzone Nijmegen.
                  Kan iemand mij ook zeggen waar de tippelzone is.
                  Met de tippelzone aan de nieuwe makt zoals ik het hier tegenkom bedoelen jullie toch niet de dames van plezier achter de ramen?
                  Ik zoek zoiets als in Arnhem op het industrieterrein waar de meiden in de blote kont onder een lange jas langs de weg lopen en ze je vervolgens op een afwerkplek naar de zevende hemel zuigen.

???

soppertje
                  Vanaf de ramen loop je naar de poort onder het spoor door,
                  voor de poort links het parkeerterrein op en daar gebeurt het,
                  de meisjes spreken je zelf wel aan.

Commentaar

Foto Nijmeegse ramen met indeling

In het kader van het aanschouwelijk onderwijs hierbij een foto van de Nijmeegse ramen.
                    Aangezien er geen opmerkingen zijn gekomen over mijn eerder gemaakte raamindeling, heb ik die er meteen in verwerkt. Nijmegen mag dan wel een universiteitsstad zijn van waaruit deze site wordt (werd?) gehost, maar gezien het beperkte aantal besprekingen kan de gemiddelde wandelaar hiermee misschien beter overweg dan een abstract kaartje. Simpeler kan het denk ik niet worden gemaakt.

Omdat plaatjes op dit forum blijkbaar niet rechtstreeks zijn te plaatsen, is het te bekomen via de volgende link:
                    http://www.geocities.com/beaubohooke...8v2_inWORD.doc

Bij tragere computers kan het een tiental seconden duren voordat de foto verschijnt, heb dan even geduld. En soms kan de site waarop het staat tijdelijk enkele dagen onbereikbaar zijn vanwege een beperkte capaciteit. Dan volgt er een melding als 503 Service Temporarily Unavailable.

Ter toelichting:

De foto staat in een WORD-document ter grootte van een A4 dat ook prima is af te drukken met een zwart/wit (laser)printer. Als WORD-document is het onopvallend op te slaan tussen andere tekstdocumenten onder een zelf te geven naam, bijvoorbeeld polisvoorwaarden, ondernemingsraadfolder of Kreatief met Kurk.

De panden met nummer 24 / 26 zijn er ook nog net op te zien, maar heb ik niet meegenummerd omdat ze al een flinke poos ongebruikt erbij staan. Op het kaartje met de raamindeling staan ze wel aangegeven.

Hopelijk zet dit overzicht forumbezoekers aan tot wat actiever bijdragen met hun ervaringen nu we de locaties van de dames voortaan precies kunnen aanduiden.
                    .

Commentaar

Om over na te denken

Uit: De Gelderlander,
                      Dinsdag, 17 februari 2009
                      http://www.gelderlander.nl/voorpagin...ij-stoppen.ece

Tippelprostituees krijgen hulp bij stoppen

NIJMEGEN – Nijmegen wil straatprostituees helpen om uit het vak te stappen. Er wordt een speciale hulpverlener aangesteld die vrouwen individueel bijstaat. „Uiteindelijk wil ik ze allemaal van straat hebben”, zegt de Nijmeegse wethouder Hans van Hooft sr. „Maar dat zal niet eenvoudig worden.”

Nijmegen telt op dit moment 37 geregistreerde prostituees die gebruik mogen maken van de tippelzone op de Nieuwe Marktstraat. Er is daar toezicht en zorg aanwezig. Sluiting van de zone, zoals Rotterdam en Den Haag deden, is volgens Van Hooft op dit moment niet opportuun. „Dat vergt jaren van voorbereiding. Dan moet je echt een héél goed zorgvangnet voor die dames hebben, anders raken ze uit het zicht en duiken ze de illegale prostitutie in.”

Daarom is nu in Nijmegen besloten om de tippelzone vooralsnog te handhaven, maar via een soort uitsterfconstructie: op een paar uitzonderingen na mogen zich geen nieuwe prostituees voor de tippelzone aanmelden en gepoogd wordt om de huidige dames te helpen een ander leven op te bouwen. „Soms gebeurt het, bijvoorbeeld na overmatig druggebruik, dat prostituees in een kliniek belanden. Dan zie je ze binnen drie weken opfleuren en geven ze zelf ook aan dat ze uit het wereldje willen stappen. Dát is het moment om ze eruit te halen, met intensieve begeleiding: huisvesting regelen, inkomen, een nieuwe toekomst. We gaan alles uit de kast halen om dat voor elkaar te krijgen. Als dat lukt, komt sluiting van de tippelzone naderbij.”

---
                      37 geregistreerde prostituees bekend bij de gemeente en maar 13 hier besproken op het forum....
                      (dan hebben het nog maar niet over de tientallen ongeregistreerde dames!)

Heren toch!
                      .

Commentaar

Zojuist vernomen , panden 28-30 en 36-38 hier in Nijmegen worden gesloten op last van de gemeente. Zondag avond ( 19-04-2009 ) :vanaf 00:00 uur mag er niet meer gewerkt worden dus daar....zal stil worden in Nijmegen....
                        misschien wordt het toch nog iets..

Commentaar

nijmegen tippelzone sabrina

Waarom lees ik hier niks over Sabrina ze staat altijd bij de laatste rotonde en heeft lang donker haar rond 165 lang en een normaal postuur.
                          Ze zegt er dagelijks te werken en na de daad loopt ze door de poort om haar op te frissen in een auto die achter de poort staat.

Commentaar

Zondagavond zijn de panden 32, 36 en 38 dicht gegaan om 00.00 uur.

Of dit definitief is weet ik niet, wel zag ik enkele Dominicaanse dames met hun hele hebben en houwen vertrekken.

De dames die in deze panden zaten moeten dus op zoek naar een nieuwe kamer, of naar een andere stad.

Commentaar

Afwachten maar of de raamprostitutie blijft bestaan in Nijmegen.

Het geeft natuurlijk wel te denken dat er nog maar 2 panden open zijn.
                              Ik denk dat de gemeente er niet rouwig om is, als de belangstelling voor de raamdames langzaam aan verdwijnt. De gemeente hoeft dan alleen maar af te wachte tot de raamexploitanten het bijltje erbij neergooien.

Jammer, maar ik zie het niet zo positief.

Commentaar

Ik denk over 1, 2 jaar dan kan het wel eens gebeurd zijn in Nijmegen. Tegen die tijd zal de Achterdam in Alkmaar ook voor het grootste deel dicht zijn, op de wallen in Amsterdam zullen dan vast weer een flink aantal panden gesloten zijn, Groningen heeft 1 raambuurtje minder (de vishoek weg) en misschien is Doetinchem dan ook al gesloten. Kortom: het komt nooit meer goed met de raamprostitutie in Nederland.

Commentaar

http://www.hookers.nl/showthread.php?t=46662
                                  Jasmien, Dominicaanse, heeft in 2007 in Nijmegen gewerkt op de Nieuwe Markt 38.
                                  Daarna is ze verhuisd naar Groningen, maar ze werkt nu in Deventer.

Dit even voor diegenen die op zoek zijn naar haar.

Groet,
                                  Krukkie
                                  It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Commentaar

Het is troosteloos in Nijmegen.
                                    In Arnhem maakten de dames nog wel eens een praatje, nu gaat dat in Nijmegen wat moeilijker als je vanaf de straat moet gaan praten, maar met de intrede van de Oosteuropese dames wordt alles er niet vrolijker op.

Er kan geen lachje vanaf als je bij nr. 40 naar boven loopt, dus van enige interesse in "de klant" is geen sprake.

Nee, ik ben nu al een paar keer in een privéhuis/club geweest en dat bevalt me eigenlijk wel goed. Daar krijg je tenminste wel de nodige aandacht, ook al draait het natuurlijk in eerste instantie om het geld.
                                    Maar dat is bekend.

Nijmegen heeft voor mij eigenlijk wel afgedaan.

Commentaar

NIJMEGEN – Kom vooral niet met de auto. Pak fiets, bus of trein. Dat is het dringende advies dat de gemeente Nijmegen geeft aan mensen die komende zondag naar de herdenking van 65 jaar Nijmeegse bevrijding willen komen. Want: een groot deel van het stadscentrum gaat tussen 6.00 en 22.00 uur op slot voor autoverkeer.
                                      Waalbrug, Traianusplein en N325 (vanaf knooppunt Ressen tot aan de brug) zijn zondag afgesloten van 6.00 tot 22.00 uur. Dat geldt ook voor de Canisiussingel, Oranjesingel (staduitwaarts) en Berg en Dalseweg (van Mariaplein tot Canisiussingel). Een deel van de Oosterhoutsedijk gaat al zaterdag om 18.00 uur dicht voor auto’s.

Commentaar

de Gelderlander

donderdag 17 september 2009 | 18:32 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 18 september 2009 | 07:43

NIJMEGEN - De raamprostitutie aan de Nieuwe Markt in Nijmegen beleeft barre tijden. Door een forse terugloop in klanten, zijn de inkomsten gekelderd. Kredietcrisis en dumpprijzen in seksclubs dragen bij aan het afgenomen bezoek.

Belangrijkste verklaring voor de teruggang is volgens een beheerder echter dat drie van de vijf sekspanden aan de Nieuwe Markt al langer dicht zijn. " Daardoor kunnen bezoekers nog maar kiezen uit 25 in plaats van 50 vrouwen. Klanten pikken dat niet en blijven weg."

Eén sekspand is al drie jaar gesloten, bij twee andere ging in april het slot erop op last van de burgemeester. Op zijn verzoek doet justitie onderzoek naar de eigenaren.

Een gemeente kan hierom vragen wanneer een vergunning afgegeven is en een vermoeden bestaat van criminele activiteiten of als sprake is van witwassen van gelden. Waar de eigenaren precies van verdacht worden, wordt niet bekend gemaakt. Een beheerder verzekert dat het niets met vrouwenhandel te maken heeft. "Hier wordt streng gecontroleerd."

Sinds 2006, het jaar dat de ****enbuurt in het Arnhemse Spijkerkwartier verdween, werd het in de Nijmeegse rosse buurt juist almaar drukker. Tot vorig jaar.

"Ik schat dat het aantal klanten in een jaar is gehalveerd, de meiden klagen allemaal", vertelt een beheerder nu. Een 22-jarige raamprostituee: "Nog niet zo lang geleden verdiende ik 1000 euro per dag. Nu is dat op zijn hoogst 500, maar soms ook helemaal niks."

Commentaar

Plattegrond Nieuwemarkt

http://www.hookers.nl/adimg/97/nieuwemarkt1.jpg

http://www.hookers.nl/adimg/97/nieuwemarkt2.jpg

Kaartjes van de nieuwemarkt staan nu op onze Midhold server.

Groet Bobby Vitale