Haarlem geouwezwam

Inklappen
Dit is een sticky onderwerp.
X
X
Inklappen
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

• Re: Haarlem geouwezwam

Ik ben toevallig woensdagavond 14-5 in Haarlem en dacht even te wandelen daar maar er was geen enkele dame?
    De buitenramen bij het poortje waren leeg en het rolluik dicht. Het steegje was donker en leeg. In de Lantaarn waren alle kamers leeg en de gordijnen open.
    Het poortje ben ik maar geeneens in geweest. Zag er door het draaihek ook verlaten uit.
    Dit was rond 19:45 - 20:00 uur
    Was ik op de verkeerde avond/tijd? Of is daar s avonds niet zo veel meer te doen?

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door rimgraag Bekijk bericht
      Ik ben toevallig woensdagavond 14-5 in Haarlem en dacht even te wandelen daar maar er was geen enkele dame?
      De buitenramen bij het poortje waren leeg en het rolluik dicht. Het steegje was donker en leeg. In de Lantaarn waren alle kamers leeg en de gordijnen open.
      Het poortje ben ik maar geeneens in geweest. Zag er door het draaihek ook verlaten uit.
      Dit was rond 19:45 - 20:00 uur
      Was ik op de verkeerde avond/tijd? Of is daar s avonds niet zo veel meer te doen?
      Integendeel: het is de laatste jaren aardig druk in het poortje. Mischien kwam het door de weer maat er zitten regelmatig minimaal 3 of meer vrouwen achter de ramen. Zelfs de rode lantaarn is soms aardig bezet.

Commentaar

[QUOTE=jezus;2167458]Integendeel: het is de laatste jaren aardig druk in het poortje. Mischien kwam het door de weer maat er zitten regelmatig minimaal 3 of meer vrouwen achter de ramen. Zelfs de rode lantaarn is soms aardig bezet.[

zo volle bak 3 dames in haarlem als je de dames 4 keer telt lijkt het veel

Commentaar

[QUOTE=b de k;2167561]
          Oorspronkelijk geplaatst door jezus Bekijk bericht
          Integendeel: het is de laatste jaren aardig druk in het poortje. Mischien kwam het door de weer maat er zitten regelmatig minimaal 3 of meer vrouwen achter de ramen. Zelfs de rode lantaarn is soms aardig bezet.[

zo volle bak 3 dames in haarlem als je de dames 4 keer telt lijkt het veel
          De vorige keer dat ik er was, zaterdag overdag was het idd niet druk. Maar het mooie van Haarlem is dat je afgeschermd bent van de buitenwereld in het poortje. Geen pottekijkers geen winkelend publiek, scholieren, toeristen of bekenden. Er is zelfs een bioscoopje net leren stoelen. Gemoedelijke sfeer. Dan zijn er minder vrouwen : nou en? Ik vind de ervaring veel belangrijker dan de keuze. In Alkmaar of Amsterdam of den haag vind ik het maar niks.
          Er wordt sowieso te weinig geschreven over dit gebied, jammer.

Commentaar

• Gistermiddag in het Poortje slechts één dame aanwezig: Cindy (meteen als je binnenkomt links). Dat was tegen 14 uur. Uiteraard was zij bezet, en buiten hing nog een man of 4 rond. Het hoosde van de regen, dus het kan natuurlijk ook dat die gewoon even bleven schuilen.
            Van alle buitenramen waren er 2 bezet, en ook in de Rode Lantaarn waren 2 dames aanwezig. In het Steegje zag ik niemand, al was Dina er wel (maar dat raam hoort niet echt bij het Steegje).
            Nog steeds een magere bezetting dus, maar misschien is het in de avond wat beter. Dat ga ik de volgende keer wel weer zien.

Commentaar

• Iedere keer weer, merkje dat er minder dames zijn.
              tegen wording betaal je ?1,- per damen om haar achter het raam te zien zitten, of te wel je moet ?2- betalen om naar binnen te mogen en dan zitten er maar twee dames.
              De eigenaar van het poortje zal hier snel wat aan moeten gaan doen voor dat het helemaal gaat sluiten, omdat er geen wandelaars meer komen.
              Maar dat geld niet allen voor het poortje maar ook voor de rode lantaren en het steegje.

Commentaar

• Steegje kijk ik geeneens, moeite niet waard. Lelijke oude vrouwen. Rode lantaarn idem dito of je moet je laten verleiden door die doorgedraaide gertude of Mexicaanse Anita. Poortje blijft mijn favoriet. Beschut, geen rare gasten. Rustig kijken, lekker zitten in bioscoop, geen last van regen. Goed, soms weinig vrouwen, maar als ze er zijn zijn het wel toppers.

Commentaar

• Afgelopen zondagavond liep ik door het buurtje. Trieste aanblik. Het Steegje dicht, zoals elke avond. Rode Lantaarn ook dicht, met een papiertje op de deur "morgenochtend vanaf 11 uur zijn er weer dames". Buitenramen 2 bezet, gordijnen langdurig dicht dus ik weet niet wie er zaten. Dan maar het Poortje binnengelopen. Daar zaten liefst 4 dames, maar geeneen was bezet. En 3 ervan kijken niet eens op als je langsloopt. Wat later kwam er overigens nog een vijfde dame. Een minimale bezetting dus, en wat mij betreft geen toppertje gezien. Hoe lang nog ?

Commentaar

• Ik hoop voor de beheerder van de ramen in Haarlem, dat hij dit leest
                    ik denk dat het verstandig is dat hij snel wat gaat doen aan de bezetting van de kamers.
                    het nodigt niet uit om naar Haarlem af te reizen, als er 85% van de ramen geen dames zitten.
                    zoek iemand die voor jou de ramen vult, voor dat de rolluiken naar beneden blijven.
                    De entre €2,- moet je naar beneden brengen , maak er een €1,- (of schaf dit af)
                    als je in het poortje bent geweest en je loopt er uit zonder verrichte zaken, en je wilt terug keren, nodigt dit niet uit om wederom €2,- te betalen om weer naar binnen te gaan.
                    Andere plaatsen ken dit systeem ook niet meer.
                    de meeste wandelaars komen niet uit Haarlem en betalen ook nog eens parkeergeld en daarnaast ook nog eens entre.
                    de wandelaars blijven weg.
                    De nieuwe dames die merken snel, dat er geen voldoende klanten komen en keren hier door niet meer terug.

Heren medewandelaars, zeg hier ook eens wat over.

succes,

Commentaar

• Oorspronkelijk geplaatst door Rene197 Bekijk bericht
                      Ik hoop voor de beheerder van de ramen in Haarlem, dat hij dit leest
                      ik denk dat het verstandig is dat hij snel wat gaat doen aan de bezetting van de kamers.
                      het nodigt niet uit om naar Haarlem af te reizen, als er 85% van de ramen geen dames zitten.
                      zoek iemand die voor jou de ramen vult, voor dat de rolluiken naar beneden blijven.
                      De entre €2,- moet je naar beneden brengen , maak er een €1,- (of schaf dit af)
                      als je in het poortje bent geweest en je loopt er uit zonder verrichte zaken, en je wilt terug keren, nodigt dit niet uit om wederom €2,- te betalen om weer naar binnen te gaan.
                      Andere plaatsen ken dit systeem ook niet meer.
                      de meeste wandelaars komen niet uit Haarlem en betalen ook nog eens parkeergeld en daarnaast ook nog eens entre.
                      de wandelaars blijven weg.
                      De nieuwe dames die merken snel, dat er geen voldoende klanten komen en keren hier door niet meer terug.

Heren medewandelaars, zeg hier ook eens wat over.

succes,
                      Deze discussie speelt al jaren. Dan te bedenken dat de entree nog 3x 2 euro was een aantal jaar geleden. Omdat er entree betaald moet worden is de drempel voor ongenode gasten toch wat lager. Overlast van groepen jongeren is er niet of nauwelijks. Ben het wel met je eens dat de bezetting droevig is de laatste tijd. Wat mij betreft mag het 1 euro worden, je krijgt tenslotte voor die 2 euro ook niks, behalve een "wachtruimte" en een film die eindeloos word herhaald. Rondom de kerk is de bezetting ook droevig en dat heeft weer niks met entree te maken.

Commentaar

• Ben ik niet helemaal eens. In het Poortje (met entree) zie je nooit die groepjes irritante medelanders. Maar in het Steegje (overdag) lopen er regelmatig wel een paar naar binnen. Dat voorkom je dus met entree, en als je toch al € 50 of meer gaat uitgeven kan die extra € 2 er toch ook wel af.
                        Erger vind ik het gebrek aan dames. Zoals Rene197 al aangeeft komen veel wandelaars, ook ik, van verder weg. Na een paar keer de reis gemaakt en onverrichter zake weer teruggekeerd te zijn, ga ik bijna nooit meer naar Haarlem. Dat kan toch niet de bedoeling zijn.
                        Ik weet ook wel: zolang er steeds nieuwe dames komen die, nog onbekend met Haarlem, bereid zijn de hoge kamerhuur te betalen zal er niets veranderen. Maar dat is toch echt korte termijndenken.
                        Voor een goed lopend wandelgebied heb je behalve voldoende dames ook voldoende klanten nodig. En als die wegblijven helpt ook prijsverlaging niet meer. Het moet dus van 2 kanten komen.

Wat vinden jullie hier van ?

Commentaar

• Heren we zijn het er dus allen over eens dat er te weinig dames zijn.
                          Ik hoop echt dat de beheerder/ sters poortje, rode lantaren het steegje en rond de kerk er iets mee gaat doen.
                          ik vind het echt niet erg om €2,- te betalen, maar niet als er maar 2 dames achter het draaihek zitten (dat vind ik belachelijk)
                          je maakt ongemerkt toch wel keer op keer kosten en onder tussen ga je wederom met onverrichte zaken weer huiswaarts.
                          ik snap ook niet dat dit nog allemaal bestaat de kosten zijn volgens mij hoger dan de inkomsten van de beheerder.

Commentaar

• Dat de drempel wat lager is door de entree moet natuurlijk hoger zijn tikfoutje. Vanavond bij gebrek aan de Sint even gekeken in het Poortje. Vijf dames aanwezig, waarbij ik twee nieuwe gezichten heb gezien. Ook maar meteen het aantal ramen geteld toen ik eenmaal binnen was. Achttien in totaal, waarvan er dus 13 ongebruikt waren vanavond. Rondom de kerk gesloten rolluiken en donkere ramen.
                            Het Steegje is altijd al leeg, de Lantaarn heb ik niet gezien, weinig soeps altijd daar, die sla ik standaard over. Dat het 5 december is is geen excuus, de aanblik van de lege ramen is al een tijdje, helaas.

Commentaar

• Zaterdag Toch maar weer eens wezen kijken.
                              het steegje dicht
                              2 dames rond de kerk
                              6 dames in het poortje
                              2 dames in de lantaarn
                              22 ramen leeg

het kan slechter

Commentaar

• Weet iemand of er iets aan de hand is in Haarlem? Liep vanmiddag langs het poortje en de ingang was afgesloten middels een rolgordijn? Te weinig klandizie of heeft het met feestdagen te maken ?

Commentaar

• De dames vieren ook kerst.
                                  De meeste komen uit het Oostblok en gaan dan richting huis.
                                  waarschijnlijk zullen ze weer in januari terug keren

Commentaar

• Jacqueline van Steegje 2 naar Nijmegen verhuisd ,

https://www.hookers.nl/forum/raampro...e-2-jacqueline
                                    Mr. Goodbar gaat er altijd in ....

Commentaar

• Wat is er aan de hand op Begijnhof 4. Kamer al paar wekenbgeen activiteiten. Gordijnen dicht.

Commentaar

• Misschien heb ik er over heen gekeken, maar tot hoelaat is het open in de avond/nacht en waar beste parkeren?

Commentaar

• he suddendeath het beste kan je in de parkeergarage de appelaar parkeren.
                                          maar of het het waard is, moet je zelf maar ondervinden ik geloof dat je dat tot 24:00 kan doen
                                          Vandaag zaterdagavond even in het poortje geweest uiteraard €2,- entree moeten betalen voor drie dames.
                                          de eigenaar zal binnenkort het tarief moeten verhogen, omdat hij het niet meer kan verdienen met kamerverhuur.
                                          Bij binnenkomst staan er dan ook zeven mannen te wachten voor drie gesloten gordijntjes en dat voor de zaterdagavond.
                                          meneer de beheerder, wat gaat u doen aan dit probleem?
                                          zorg er voor dat de kammers gevuld raken, er valt best wat van te maken.

Commentaar

• dat is bizar weinig dames , men moet toch wel al die kamers vullen met huursters om het rendement goed te houden zou je zeggen? En Haarlem lijkt me verder een nette stad ook nog dicht bij Amsterdam om een goede klantenstroom te kunnen hebben?

Commentaar