Bochum, Gussstahlstrasse

Inklappen
X
Inklappen
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

• Bochum, Gussstahlstrasse

Naam: Bochum, Gussstahlstrasse

Adres: Gussstahlstrasse, Bochum

Aard: raamprostitutie en enkele loophuizen

Prijzen:
    Over de prijzen die de dames hanteren kan ik op dit moment alleen melden dat ik zelf 30 euro heb betaald, en dat enkele andere dames die ik naar hun diensten gevraagd heb dit ook vroegen als instaptarief.

De Dames:
    De prostituees komen zo ongeveer uit alle werelddelen en zijn van alle leeftijden. Blond, Duits, Latina's, Aziatisch/Thais, Oost-europees en Afrikaans.
    Ik heb vooraan in de straat zelfs twee dames Nederlands horen praten!

Bebouwing:
    Voornamelijk laagbouw, met enkele loophuizen. Er is een brede plasgoot/urinoir aanwezig achterop het terrein.
    Door de brede opbouw van de wandelstraat krijgen de prostituees niet de kans zich aan je op te dringen, zodat je zelf een vrije keuze kunt maken.

Parkeren:
    Naast de "puff" zijn twee parkeerterreinen aanwezig, waar je voor 2 euro kunt parkeren. Ik heb als echte Nederlander mijn eigen auto gratis en voor niets (ons bent zuunig) iets verderop in de straat op het trottoir geparkeerd.

Kaartje:
    http://www.hurenforen.to/lageplan/bochum.htm
    (met dank aan Duitslandfan)

Algemeen:
    Na een tip van wandelcollega Duitslandfan vandaag voor het eerst deze raambuurt bezocht.
    Overdag valt de goede staat van onderhoud aan de panden op,s'avonds zijn de niet bezette ramen verlicht met groene, blauwe en rode spotjes gericht op de neergelaten rolluiken, zodat de wandelstraat dan best wel sfeervol overkomt.
    De wandelstraat heeft een minder grauwe uitstraling dan sommige andere Duitse raambuurten. Ook het type publiek wat door de straten loopt helpt hier aan mee.

Hookersleden die deze buurt bezoeken worden van harte uitgenodigd de bovenstaande gegevens aan te vullen en/of te verbeteren (hieronder of per privebericht aan Lalande) en/of hun bevindingen/verslag hieronder te plaatsen.
    Laatst gewijzigd door Lalande; 20-10-09, 21:17. Reden: gestroomlijnd

Re: Bochum, Gussstahlstrasse

nu 3x in bochum geweest en voor mij tot zover de mooiste raambuurt die ik bezocht heb (verder veel in duisburg gewandeld en paar keer in oberhausen).

Prijzen zijn over het algemeen 30 euro, maar bij een paar zeer ervaren duitse dames is de beginprijs 50 euro.
    Wat me opvalt is dat er wat meer duitse dames werken en ook meer ervaren dames zijn waar onder andere fetishisten hun plezier op kunnen (die soort dames mis ik in duisburg, waar vooral veel jonge oost-europese meisjes zijn).

Wat mij vooral relaxed overkomt zijn de barretjes aan het begin. Lijkt net een uitgaansstraatje. Barretjes zien er sfeervol uit, maar helaas weinig klanditie binnen (paar medewandelaars of een enkele dvp), maar zit meestal alleen aan de bar.

Parkeren:
    Achter de brug is een complete woonwijk waar alle straten gratis zijn en de bewoners canadees parkeren. Altijd wel een vrij plaatsje tussen wat auto's te vinden.
    Verder is er aan de rottstrasse (andere kant alleestrasse waar de gusstahlstrasse op uit komt) een redelijke grote parkeerplaats die savonds gratis is. Altijd wel 1 of 2 plekjes te vinden die vrij zijn.

Commentaar

Hierbij wat foto´s van bochum die ik op een duits forum gevonden heb.
      Zelf alleen savonds geweest en dan ziet het bij al het neonlicht er nog 10x beter uit.

[IMG]www.hookers.nl/adimg/97/llGuss001.jpg[/IMG]

[IMG]www.hookers.nl/adimg/97/llGuss002.jpg[/IMG]

[IMG]www.hookers.nl/adimg/97/llGuss003.jpg[/IMG]

[IMG]www.hookers.nl/adimg/97/llGuss004.jpg[/IMG]

[IMG]www.hookers.nl/adimg/97/llGuss005.jpg[/IMG]

[IMG]www.hookers.nl/adimg/97/llGuss006.jpg[/IMG]

[IMG]www.hookers.nl/adimg/97/llGuss007.jpg[/IMG]

NM. Hartelijk dank. Wel heb ik de grootte van de afbeeldingen aangepast. Op Hookers mogen afbeeldingen maximaal 530 pixels breed zijn. Anders wordt de opmaak van de hele pagina uit zijn verband gerukt. (L)
      Laatst gewijzigd door Gollem66; 20-03-11, 15:54.

Commentaar

Tip van de dag:

De gusstahlstrasse (vooral het gedeelte bij de tunnel) is verboden te rijden tussen 19.00 en 05.00.

Zet zelf de auto in een woonwijk vlak voor die tunnel, dus geen last van. Maar vanavond 22-01-2010 zag ik toen ik de tunnel onderdoor liep dat er 2 auto's staande waren gehouden door een politieauto en een bekeuring kregen voor het negeren van dit verbod.

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door stefdev Bekijk bericht
          Tip van de dag:

De gusstahlstrasse (vooral het gedeelte bij de tunnel) is verboden te rijden tussen 19.00 en 05.00.

Zet zelf de auto in een woonwijk vlak voor die tunnel, dus geen last van. Maar vanavond 22-01-2010 zag ik toen ik de tunnel onderdoor liep dat er 2 auto's staande waren gehouden door een politieauto en een bekeuring kregen voor het negeren van dit verbod.
          Vanavond 28-01-2010 hetzelfde gezien.Meerdere mensen werden bekeurd.Was dus geen eenmalige actie...

Commentaar

Zeer mooie gedetailleerde plattegronden van de gusstahlstrasse:

http://www.bordellcommunity.de/plaene/eierberg.htm
            (Deze link werkt niet rechtstreeks, kopieer de link en plaats dan deze in de adresbalk van je browser)

Laufhaus 14 aan het einde van die eiberberg:
            http://www.bordellcommunity.de/plaen...erg_haus14.htm
            (Deze link werkt niet rechtstreeks, kopieer de link en plaats dan deze in de adresbalk van je browser)

Commentaar

Tip van de dag:

Vanavond op de borden gelet:

Het verbod geldt vanaf de kruising bij de Sparkasse t/m het einde van de tunnel.
              Uitzondering is de parkeerplaats tegenover de tabledance club, je mag door de tunnel als je hiernaartoe wilt.
              Verder is vanaf de Sparkasse het eerste stuk "anlieger frei" (omwonenden uitgesloten), maar met een geel/zwarte nummerplaat trapt oom agent hier waarschijnlijk niet in....

Commentaar

Vanavond een apart sfeertje aan de gussstahlstrasse.Maar liefst 5 politiebusjes,een straat volgeparkeerd met auto's en veel politie in militaire uniformen inclusief baret die de toegang tot het nieuwe loophuis (laufhaus14) aan het einde van de straat versperden.Tegelijkertijd was het dusdanig stil op straat dat ik mezelf op een begraafplaats waande...

Ben toch wel nieuwsgierig wat zich hier heeft afgespeeld....

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door FredB. Bekijk bericht
                  Ben toch wel nieuwsgierig wat zich hier heeft afgespeeld....
                  Las laatst een duits artikel (kan het even niet terugvinden) dat tussen 2009 en 2010 alle rosse buurten in duitsland een razzia krijgen.
                  Blijkbaar hadden ze het nu op bochum gemunt. Doel is dat ze illegale prostituees oppakken en hopen bendes op te rollen.

20.10.2009 was essen aan de beurt, te zien op youtube:
                  http://www.youtube.com/watch?v=T4z8bEm_fO0

Kan mij voorstellen als je daar loopt dat het niet echt prettig is. Opzich heb je als wandelaar niets te vrezen, ze kunnen je hooguit om je legitimatie vragen, maar je kunt je maar beter omkeren en ergens anders je heil zoeken.

Commentaar

Ik ben er van de week weer eens geweest en heb toen nagevraagd hoe het met dat inrijverbod 's avonds zit. Mij is toen door Duitse Jill verteld dat het inrijverbod alleen geld als je vanaf de kant van het tunneltje komt, maar dat je vanaf de andere kant waar die fabrieken staan 24 uur per dag naar die betaalde parkeerplaats en weer weg mag rijden.

Commentaar

Vanavond in de gusstahlstrasse reed een politie auto rond. Opzich niets speciaals, maar de auto reed in het achterstuk waar het vrij smal is (omgeving pisbakken).

Stond een beetje te kijken hoe die politie auto zich langzaam voortbewoog over de bestrating tussen de ramen, toen opeens een rood apparaat op de voorrruit van de auto mij opviel.
                      Bleek een camera te zijn die in de rondte draaide. Stefdev staat dus mooi als wandelaar op de politie camera .
                      Gelukkig alles onder controle vanavond en op 1 dame bezoek na geen wilde dingen gedaan, dus ze kunnen de beelden niet tegen mij gebruiken

Commentaar

Op deze site staan super mooie foto's van vrouwen die daar in Bochum werken, (wel eerst even registreren en inloggen om de foto's te kunnen zien). Die blonde Duitse schijnt ook wel eens op de tippelzone van Dortmund te staan.

http://www.freiercafe.com/showthread.php?t=320

En hier zijn nog wat foto's van de buurt zelf:

http://www.freiercafe.com/showthread.php?t=310

Commentaar

Ja, ik ben ook eens in de Gussstahlstrasse geweest. En ik moet inderdaad zeggen, ik vond het er best sfeervol, relatief gesproken dan. Redelijk sympathieke medewandelaars, veel Duitse autochtonen, geen gevoelens van onveiligheid. En flink wat keuze ook, allerlei verschillende smaken, jong Oosteuropees, Marokkaans, zwart Afrikaans, Latina’s, enkele belegen Aziatischen, en ook aantal dominante Duitse 40+ dames. Ene dame sprak me zelfs aan met “Hallo Lieverd!”, daar ben ik maar hard aan voorbij gelopen, voor mij geen NL, dank u beleefd.
                          Mijn keuze viel uiteindelijk op jong Oosteuropees, ik zal eerstdaags een recensie schrijven.

De laatste tijd heb ik het wel gehad met de Flasshofstrasse, die is momenteel echt in en in triest. Als ik daar het hoekje om kom en de pisbakken weer ruik dan weet ik al dat ik er niets ga vinden. En Duisburg dat is ook niets voor mij. Ik wil graag eerst alles gezien hebben voordat ik mijn keuze maak, maar wanneer ik in Duisburg alles gezien heb dan heb ik geen kracht meer over voor sex.

Maar de Gussstahlstrasse is me goed bevallen. Daar zie ik me nog wel eens terug komen de komende tijd. Ik vond het er overigens wel behoorlijk lastig wandelen met al die kasseien en putten. “Het is hier zo’n beetje het Parijs-Roubaix van de wandelsport” liep ik me al te bedenken – waar Duisburg dan meer het Luik-Bastenaken-Luik van de wandelsport is, met al die trappen die je daar de hele tijd moet beklimmen.
                          Maar als ik de foto’s hierboven nog eens terugkijk dan lijkt het toch allemaal nog wel mee te vallen. Niettemin lijkt het me raadzaam om er behalve op de dames ook steeds op je voeten te blijven letten.

Commentaar

Vanavond voor de 1e keer een dame bezocht in Laufhaus 14 (behoorlijk nieuw pand).

Eenmaal binnen bij de dame viel mij de mooi ingerichte en sfeervolle kamer op en maakte hierover ook een compliment aan de betreffende dame.
                            Haar reactie was dat ik gek was en daarna draaide ze vol de grote verlichting aan. Ze liet zien dat het behang losliet van de muren, schimmelplekken aan het plafon en diverse plekken op de grond.

Stond erna te kijken en vond het echt bizar. Dat ze zo'n nieuw pand zo slecht onderhouden en er dan ook nog fikse huur voor durven te vragen.

Commentaar

Heeft iemand telefoonnummers voor een dame die hier wilt werken?

Commentaar

Tegenover de gusstahlstrasse zit een stripteasetent.

Niet echt mijn ding, maar dacht altijd dat daar echt mooie vrouwen zouden werken.
                                Toen ik vanavond door het tunneltje liep en langs deze stripteasetent, kwamen er net 5 meiden naar buiten om een sigaretje te roken. Nou, was dus niets speciaals. 5 van die jonge oost-europese meiden, gewoon, niets speciaals.

In de gusstahlstahlstrasse als deze dames achter het raam zouden staan, was ik erzo voorbij gelopen of max 30 euro betaald.

Commentaar

Haus 3 is men blijkbaar aan het verbouwen. Het lijkt erop dat er een deel voor wordt gezet, zodat de ramen direct aan de straat grenzen. In dat geval loopt het dus niet meer aan op de volgende huizen.

Bij Haus 40 (het nieuwe Laufhaus, Rote Laterne) is men bezig met de inrichting van een nieuwe "vitrine" met diverse zitplaatsen. Zal men hier toch af willen stappen van het Laufhaus-concept of zijn er hier nog meer kamers?

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door koosje12 Bekijk bericht
                                    Haus 3 is men blijkbaar aan het verbouwen. Het lijkt erop dat er een deel voor wordt gezet, zodat de ramen direct aan de straat grenzen. In dat geval loopt het dus niet meer aan op de volgende huizen.
                                    Dit viel mij ook op vanavond. Had al grote vraagtekens wat deze verbouwing inhield. Bedankt voor de uitleg

Bij Haus 40 (het nieuwe Laufhaus, Rote Laterne) is men bezig met inrichting van een nieuwe "vitrine" met diverse zitplaatsen. Zal men hier toch af willen stappen van het Laufhaus-concept of zijn er hier nog meer kamers?
                                    Ja, ook opgevallen. Blijft een vreemd laufhaus, die Rote Laterne.
                                    Vaak zitten 2 of 3 dames beneden op de krukken klanten te werven.
                                    Sommige dames zitten ook in het cafe zelf te werven. Al een keer meegemaakt dat ik rustig een pilsje dronk en opeens een arm van een dame om mijn nek kreeg.
                                    Geen idee wat het gaat worden. Ben zeer benieuwd.
                                    Blijf het een mooi en apart pand vinden. Beneden een gezellig biercafe, erboven een laufhaus

Commentaar

Zeer mooie gedetailleerde plattegronden van de gusstahlstrasse:

Links werken bij mij niet.
                                      Voor Laufhausplan Im Winkel "Eierberg" Bochum

Of voor andere plattegronden
                                      Übersicht der Laufhauspläne
                                      http://www.hurenforen.to/lageplan/

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door TheKit Bekijk bericht
                                        Links werken bij mij niet.
                                        Voor Laufhausplan Im Winkel "Eierberg" Bochum

Of voor andere plattegronden
                                        Übersicht der Laufhauspläne
                                        http://www.hurenforen.to/lageplan/
                                        Links werken perfect.

Kopieerlink in je adresbalk en dan op Enter drukken (rechtstreek klikken werkt niet)

De links die jij stuurt zijn licht verouderd en dus geven eventueel niet de meest recente info

Hierbij nogmaals de links van Bochum, omdat dit de meest correcte en mooiste zijn:

Commentaar

Bij Haus 40 (het nieuwe Laufhaus, Rote Laterne) is men bezig met de inrichting van een nieuwe "vitrine" met diverse zitplaatsen. Zal men hier toch af willen stappen van het Laufhaus-concept of zijn er hier nog meer kamers?
                                          Vanavond was deze verbouwing klaar.
                                          Geen extra ramen, maar een zithoek met diverse barkrukken waar de dames van het laufhaus erboven kunnen zitten.

Waarschijnlijk kunnen nu alle dames van het laufhaus beneden op een kruk zitten en zo klanten werven.
                                          Het is gelijk bij de ingang als je de gusstahlstrasse binnenkomt, dus die dames hebben een uitermate goede plek om zich te verkopen.

Commentaar

Het werd tijd:

Eroscenter 'Das Rote Haus' bij binnenkomst van de Gusstahlstrasse heeft eindelijk een internet-site:
                                            http://www.rotehaus.com/