Brussel Geouwezwam

Inklappen
Dit is een sticky onderwerp.
X
X
Inklappen
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

• Brussel Geouwezwam

Brussel geouwezwam

Re: Brussel geouwezwam

zo stillekes hier op brusselse geouwezwam, krisis ? wordt er minder gewandeld in het algemeen ? eerlijk gezegd, zelf wandel ik ook een flink stuk minder, enkele maanden een fameuze "picure" van onze vrienden van de belastingen ontvangen, ondertussen al ietsje verwerkt maar toch, en ook wel, voor mij althans, raak je er na een tijdje wel op uitgekeken, de betaalde "liefde" bedoel ik dan, hebben jullie dit ook ? soms heb ik enorme zin om eens mijn pijp uit te kloppen, maar als ik dan in brussel aankom lijkt mijn goesting zowaar wat minder te worden niet meer normaal ???
    in de brusselse tippelzone vind ik persoonlijk dat ik beter aan mijn trekken kom, in de a-straat zijn de meisje kwa uiterlijk stukken knapper, maar soms is de afhandelijk zo profesioneel dat ik er nadien soms spijt van heb er mijn centen aan te hebben besteed

Commentaar

In de zwarten-oudjes straten Linnestraat, Weidestraat, enz. gaat het in elk geval hard achteruit. Het wordt steeds minder en minder. In de plantenstraat, wat vroeger een topstraat was is tegenwoordig een prostitue eerder een uitzondering dan de regel. Ik ben er al op zondag door gereden zonder 1 dame van plezier te zien! En met die dikke tieten, mijn hobby wordt het ook alsmaar minder.

Commentaar

Beste Brussel experts,

Ik ben als Hollander deze week ook een keer wezen wandelen in Brussel, achter Gare du Nord, in de Aarschotstraat. Best veel dames daar. Mooie lijven ook, alleen de meeste koppies waren niet helemaal mijn smaak. De meeste dames staan in een soort etalage van iets wat op een hele rij kleine caffeetjes lijkt. Vreemd ook dat de dames er niet voor zichzelf lijken te werken maar het geld lijken af te geven aan een 'Madam' Beetje een combi van privéhuis en raam dus, lijkt mij. Iritante kookwekkers ook.....

Maar goed, ter zake nu. Ik ben binnen geweest bij twee dames, maar ik kan ze geen van beiden terug vinden in de lijst, en ik weet ook de kamernummers niet meer.

De eerst was Stephany, een Italiaanse. Met de ramen aan mijn rechterhand redelijk op het eind, schatting op het kaartje rond de 194. Jong, 21 geloof ik, donker haar, redelijk slank, normaal postuur, cup B/C borsten die wel wat slap waren. Wit strapless jurkje, knap koppie, lief lachend.

De tweede was, met de ramen rechts direct na de grote kruising, schatting 124. Jennifer, mooie Thaise, erg klein meisje, mond vol ijzer van een beugeltje, verlegen lach, lichte voorgevulde bikini, strakke buik en benen, kleine tietjes. (AA) Lief maar verlegen meisje, pas 3 maanden in Brussel, spreekt alleen een klein beetje Engels. 23 jaar maar toont een stuk jonger. Laat niet iedereen binnen.

Wie helpt mij aan de kamernummers, dan kan ik een recensie-formulier invullen.

FF

Commentaar

Collegé, onlangs was ik op weg naar Antwerpen maar aangezien ik erg vroeg was dacht ik laat ik is doorrijden naar Brussel, was toch wel nieuwsgierig hoe eea er daar uit ziet.
          Had voor de zekerheid een routebeschrijving inclusief kaartje gemaakt, maar goed, ben dus hopeloos verdwaald terwijl het er op de kaart nou niet erg ingewikkeld uit ziet.
          Hoe dan ook, na half Brussel te hebben rondgereden en talloze viaducten onderdoor ben gereden kwam ik uiteindelijk bij station Noord uit.
          Heb de auto in de drukke winkelstraat (die evenredig achter de Aarschotstraat loopt, de Brabantsstraat?) gezet maar ik vond het niet zo’n prettig idee.
          Is dit gerechtvaardigd of is het er veilig om je auto neer te zetten? Is er dichtbij evt. een parkeergarage waar de auto gestald kan worden?
          Realliseerde me later dat als ik weer is naar Antwerpen ga net zo goed de trein pakken van A'werpen Centraal, denk dat het een half uurtje is.

Ik moet zeggen dat het me qua aanbod van dames bijzonder meeviel, sterker nog, het zag er erg aantrekkelijk uit maar aangezien ik door het verdwalen pas laat aan kwam en ik voor de avondspits weer in Antwerpen wilde zijn heb ik alleen maar een uurtje rondgelopen.

Kan een ervaren medewandelaar mij wellicht vertellen wel is dames te hebben gezien in het bezit van laarzen zoals m’n avatar? Dus met hoge plateauzolen?
          Wil volgende maand nl nog is teruggaan om ook een bezoekje te brengen aan de dames en alle input is welkom.

Is de Aarschotstraat de enige straat waar ik raamprostitutie kan beleven, ik lees nl ook wel is andere straatnamen.
          Verder heb ik hier wel is iets gelezen over een straatdame die je mee kunt nemen naar een kamer, kan iemand mij misschien vertellen hoe dit in z’n werk gaat? vraag me af of dat nou mijn ding is maar vind het toch wel leuk om te lezen hoe dat gaat.

Moet wel zeggen dat de Aarschotstraat zelf wel wat modernisering kan gebruiken maar ach, de dames zagen er allerappeteitelijkst uit en daar gaat het tenslotte om.

Hoop dat jullie me iets wijzer kunnen maken.

Groet,

Bp

Commentaar

Jonge prostitués gaan cyber !

Brussel - Tegenwoordig zie je op een doordeweekse avond aan het Fontainasplein nog hooguit een paar straatprostitués. Mobiele telefoon en internet hebben ervoor gezorgd dat jonge (mannelijke) prostitués in de beslotenheid van hun kamer of chatroom op zoek gaan naar klanten. Adzon, de vereniging die prostitués vijftien jaar lang geholpen heeft, stopt ermee.

Toen Adzon in 1992 boven de doopvont werd gehouden, was de nationale media-aandacht overweldigend, en in minder dan twee jaar tijd was de vereniging een begrip in Vlaams Brussel én in Vlaanderen. Adzon was de eerste vereniging in het land die mannelijke, overwegend jonge prostitués hulp bood: gratis medische tests en zorg, voor de daklozen een tijdelijk onderkomen, en hulp bij het zoeken naar een optrekje en werk.

De eerste jaren kwamen de straathoekwerkers van Adzon jaarlijks met meer dan honderd nieuwe prostitués in contact. In 2000 waren er dat nog zestig, in 2007 nog maar 25. "Gsm en internet hebben de jonge prostitués van straat gehaald," zeggen Herwig Teugels, voorzitter van het Centrum Algemeen Welzijnswerk (CAW) Mozaïek en oprichter van Adzon, en CAW-directeur Koen Van den Abeele. Brussel was in het begin van de jaren 1990 een pionier, nadien volgden Vlaamse steden als Antwerpen, Gent, Oostende en zelfs Diest.

Nu Adzon ermee ophoudt, blijft alleen Antwerpen met zijn Boysproject over. "In Brussel is straathoekwerk niet langer het juiste antwoord, maar we hebben met Adzon goed werk geleverd," vindt Herwig Teugels.

Vijftien jaar geleden, herinnert Teugels zich – van 1992 tot 2000 heeft hij zelf straathoekwerk gedaan –, strekte de jongerenprostitutie zich uit van de cafés rond Fontainas tot aan de Beurs. "Als beginnend straathoekwerker die het milieu niet kende, legde ik in 1992 mijn eerste contacten in Le Carrousel aan het Fontainasplein." Le Carrousel was vele jaren een goed draaiend café, met in de vooravond pendelaars die een pint kwamen pakken voor ze huiswaarts togen, en een levendig terras 's zomers. Toen de prostitués er al te nadrukkelijk hun plaats opeisten, werd het café gesloten. Nu zit er een wassalon. In de buurt blijft er maar één café waar regelmatig prostitués te vinden zijn. Met de sluiting van de Coucou Bar aan de Olivetenhof is ook de laatste echte travestietenbar verdwenen.

In vijftien jaar tijd zijn de late tieners en jonge twintigers van straat verdwenen, ze zitten aan hun pc te chatten. "Dat het internet jongerenprostitutie vergemakkelijkt, heeft ook Child Focus onlangs met een studie aangetoond," zegt Herwig Teugels. Dat onderzoek ging uit van de vaststelling dat jongerenprostitutie op straat voor politie en straathoekwerkers onzichtbaar is geworden. En dat geldt niet alleen voor de straat, het geldt ook voor de Brusselse stations - Zuid en Centraal - waar Adzon vijftien jaar geleden ook aan 'straathoekwerk' deed. Het was toen niet uitgesloten dat je als geïnformeerde observator jongeren opmerkte die niet meteen van plan waren de trein te nemen.

Aanleiding voor de oprichting van Adzon, vijftien jaar geleden, waren een paar onderzoeken besteld door de Brusselse regering – de ministers Jos Chabert (CVP toentertijd) en Vic Anciaux (VU toentertijd) – en een alarmsignaal van de Brusselse politie die een 'prostitutienetwerkje' aan de Lemonnierlaan op het spoor was. Herwig Teugels was samen met priester-sociaal werker Johnny De Mot in contact gekomen met prostitués via Albatros, een organisatie die zich bezighoudt met thuislozen. In de jaren 1990 waren de tieners die nu op het net hun seksuele diensten aanbieden in ruil voor een gsm, nog op straat te vinden. Nu net zo min als toen willen ze zich 'prostitué' noemen. Omdat er in de beginperiode zich ook minderjarigen op straat prostitueerden, werkte Adzon samen met justitie en politie.

Ondertussen zijn de late tieners en jonge twintigers – 18 tot 25 jaar – die Adzon kent, in de minderheid (119), en de 25-plussers in de meerderheid (145), legt Koen Van den Abeele uit. De oudste prostitué is 59. "Maar dat is een grote uitzondering," zegt Herwig Teugels.

Adzon mag dan in 2007 maar met 25 nieuwe prostitués contact hebben kunnen leggen, het aantal mannen dat zich prostitueert, blijft toch aanzienlijk. Twee derde van de prostitués komt uit Oost-Europa of Noord-Afrika, maar er zijn een pak minder blijvers en veel minder vraag naar hulpverlening dan voorheen. Mensen zonder papieren, asielzoekers en vluchtelingen hebben een project, soms zijn ze op doortocht. Een aantal trekt, nog vaker dan voorheen, langs de Europese hoofdsteden. Herwig Teugels: "Tien jaar geleden trok een deel van de Adzon-ploeg naar Parijs op studiedag, een ander deel trok naar Amsterdam. De twee zijn toen jonge mannen tegengekomen die ook in Brussel tippelden."

Toen waren Oost-Europeanen vooral Roemenen; in 2007 waren bij de Oost-Europeanen de Bulgaren in de meerderheid (61 van de 83). Het cliché dat het grootste deel van de Brusselse prostitués (nog steeds) Roemenen zijn, klopt dus niet.

Van den Abeele vraagt zich ook af of je mannen die al tien jaar in de prostitutie werken, jaar na jaar hulp moet blijven bieden. "Het is een moeilijke ethische vraag, waarop ik niet onmiddellijk een antwoord heb, maar ze mag gesteld worden." Teugels pikt daarop in: "Welzijnswerk in 2008 vraagt ook een minimum aan inzet van de betrokkenen, de wil om er op eigen kracht bovenop te komen. Indertijd heb ik een prostitué niet minder dan zeventien keer geholpen om een appartementje te vinden. Keer op keer kon hij na twee, drie maanden zijn huur niet meer betalen. Ik kom hem af en toe nog tegen: hij heeft uiteindelijk zelf een woning moeten zoeken en woont er nu toch al zeven maanden."

Geen doelgroepen
            Op integrale hulp hoeven mannelijke prostitués niet meer te rekenen, ze zullen het vanaf januari moeten doen met de straathoekwerkers die in de buurt actief zijn. Het straathoekwerk richt zich niet langer tot bepaalde doelgroepen (jongeren, prostitués, thuislozen, druggebruikers), maar wordt nu wijk per wijk georganiseerd. Mozaïek heeft samen met JES (het vroegere Jeugd en Stad), Dune en Diogenes een Brussels Overleg Straathoekwerk (Bros) opgericht. De straathoekwerkers van Mozaïek worden ingezet in Sint-Joost, Schaarbeek en Elsene. De kans is groot dat Diogenes de Vijfhoek – waar veel thuislozen in het straatbeeld aanwezig zijn – als territorium voor het straathoekwerk krijgt.

Het welzijnswerk is de afgelopen jaren sterk veranderd, zegt Herwig Teugels nog. Er wordt op Sensoa gerekend voor aidspreventie; het Sint-Pietersziekenhuis voert anonieme aidstests uit, en jongere prostitués passeren ook in Het Anker, bij Chez Nous en Sur le Toit voor een warme maaltijd. De overheid dringt ook steeds meer aan op een efficiënte en meetbare inzet van de middelen. Zo is Mozaïek (het CAW liet de naam Adzon al twee jaar geleden vallen) ook gestopt met online hulpverlening aan jonge prostitués. Koen Van den Abeele verklaart: "Je weet niet met wie je chat: is het een jongere die hulp vraagt of een klant die op informatie uit is?"

De prostitués zullen er (allicht) op achteruitgaan, andere groepen zullen erop vooruitgaan, hoopt Herwig Teugels dan maar. "De noden in Brussel zijn zeer groot. Na de rellen in Anderlecht hebben we ons afgevraagd waar onze straathoekwerkers - er zijn er meer dan twintig Nederlandstalige - waren," zegt Teugels. En Van den Abeele: "Er zouden tussen de acht- en de tienduizend schoolplichtige jongeren zijn die regelmatig niet naar school gaan. Als die cijfers kloppen, waar hangen die dan uit?"

Bron: www.brusselnieuws.be
            4/12/2008.
            wico

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door mechelen
              De stad Brussel heeft enkele straten rond de kvs, meer bepaald de Van Gaverstraat en de Koopliedenstraat afgesloten door in het midden van de straat paaltjes te plaatsen. Wellicht de definitieve doodsteek van het tippelgebeuren...
              Effen afwachten, die tippelaarsters en hun klanten laten zich zo vlug niet afschrikken.
              Ik ben daar al een tijdje niet meer gepasseerd omdat de laatste keer dat ik er doorgewandeld ben het aanbod naar mijn mening maar pover was.
              Meestal wat travestieten en zo verslaafd uitziende dames, een ervan was nog zichtbaar onder invloed.
              Maar ja, iedereen zijn goesting, maar ik geef alleen geld uit aan dames die er echt appetijtelijk uitzien.
              Maar het aanbod daar kan sterk verschillen van dag tot dag, volgende week ga ik nog eens poolshoogte nemen.

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door mechelen
                De stad Brussel heeft enkele straten rond de kvs, meer bepaald de Van Gaverstraat en de Koopliedenstraat afgesloten door in het midden van de straat paaltjes te plaatsen.
                Dat was mij ook opgevallen toen ik er voorbij liep. Uit nieuwsgierigheid dan door de Koopliedenstraat gewandeld, en inderdaad: er stond geen enkel meisje in de straat, ze waren allemaal opgeschoven naar de Antwerpsepoort.

De bewoners van de Koopliedenstraat — die al jaren klagen over de overlast — zullen tevreden zijn, maar ik ben benieuwd hoe het nu verder zal evolueren. Aan de Antwerpsepoort zijn de meisjes misschien wel zichtbaar, maar door het drukke autoverkeer is het wel moeilijk voor potentiële klanten in auto's om het aanbod te aanschouwen. Ik vraag me wel af hoeveel van die traag rijdende chauffeurs echt geïnteresseerden zijn, en hoeveel gewoon voyeurs...
                --
                Bibax - Brussel

Commentaar

'Prostituees zijn de slachtoffers van verhoogde gemeentetaks'

Espace P, de belangenvereninging van prostituees, is niet te spreken over de verhoging van de gemeentetaks op diensters. De gemeente Schaarbeek wil die taks de komende jaren met bijna de helft verhogen. En dat net op het moment dat het met de prostitutie zo slecht gaat, klinkt het bij Espace P.

De verhoging van de gemeentetaks die de gemeente Schaarbeek begin deze maand aankondigde is niet mis: elke bordeeluitbater betaalde vorig jaar, per geregistreerde dienster 2.479 euro. Dit jaar stijgt die taks naar 3.253 euro en ook de komende jaren zal de belasting stijgen.

Bij Espace P, een belangenvereninging van prostituees, klagen ze de stijging aan want de eerste slachtoffers zijn de meisjes, en niet de huisbazen, klinkt het.

Fabian Drianne, sociaal assistent bij Espace P: "De verhogingen gaan meer dan waarschijnlijk verrekend worden in de huurprijzen van de vitrines, dus ook aan de vrouwen die er werken. Zij moeten dus of hun prijzen aanpassen, of meer klanten ontvangen. De prostituee is altijd de laatste in de keten, en altijd degene die gestraft wordt."

Bovendien is de gemeentetaks op diensters hypocriet: het uitbaten van een bordeel en het aanzetten tot prostitutie is bij wet verboden.

"Deze belasting is op zijn minst dubbelzinnig omdat de prostituees het statuut van dienster hebben, terwijl iedereen weet dat deze 'diensters' in de Aarschotstraat eigenlijk geen enkel glas serveren, maar een ander beroep uitoefenen," zegt Drianne.

Bovendien komt de verhoging er ook nog eens in volle economische crisis. En ook die is bij de meisjes voelbaar: "Veel vrouwen zeggen dat ze steeds meer minder klanten hebben. De vaste klanten komen ook minder vaak langs en de klanten die nog overblijven proberen over de prijs te onderhandelen," legt Fabian Drianne uit.

Bij gemeente Schaarbeek zeggen ze dat de stijging van de belasting gewoon te maken heeft met een eenmalige indexatie van alle gemeentetaksen. Die waren sinds 1996 niet meer aangepast. Volgens de schepen van Financiën heeft Schaarbeek bovendien lang niet de hoogste taks op diensters.

Bron : TV Brussel 10 maaart 2009.
                  Delta 1

Commentaar

Re: 'Prostituees zijn de slachtoffers van verhoogde gemeentetaks'

Oorspronkelijk geplaatst door delta 1 Bekijk bericht
                    De verhoging van de gemeentetaks die de gemeente Schaarbeek begin deze maand aankondigde is niet mis: elke bordeeluitbater betaalde vorig jaar, per geregistreerde dienster 2.479 euro. Dit jaar stijgt die taks naar 3.253 euro en ook de komende jaren zal de belasting stijgen.
                    Een taks van 3253 euro per jaar komt neer op ongeveer 9 euro/dag.

De meisjes betalen momenteel 250 euro per dag (!) voor het huren van een vitrine. Ik zie de bordeeluitbaters of de meisjes nog niet direct in geldproblemen komen hierdoor. Maar met de economische crisis weet je maar nooit

@1tera: Bedankt voor de tips in verband met veilige seks!

Commentaar

Even over het geld mannen. De meisjes werken 12 uur per dag en dan ook nog 7 dagen in de week. Een dag ziek of niet werken: de huur van 250 eurootjes gaat gewoon door. Een dag wat minder klantjes? Tijdens vakanties of feestdagen wanneer het stil is? Pech, wel 250 eurootjes betalen die dag aan de uitbater. Regels/ongesteld: doorwerken, anders kost het je 250 euro per dag. Kortom: dagelijks is de opbrengst van de eerste 6 klanten per dag nodig voor alle vaste lasten als huur van het raam, huur van hun appartement, gsm, zonnebank, eten etc. Er wordt pas winst gemaakt bij de zevende klant. Als er op een dag helemaal niemand komt (nationale feestdag of zo) en je hebt de drie volgende dagen dagelijks 8 klantjes, heb je dus 4 dagen gewerkt met als resultaat dat je alleen maar uit de kosten bent. Het systeem zit dus zo in elkaar om de dames een maximaal aantal uren te laten werken. Is dat zielig? ja en nee. Ja omdat het haast onmenselijk is om de dames zo uit te knijpen, vind ik toch. Nee omdat ze er zelf voor kiezen. Niets weerhoudt ze om terug naar Bulgarije of waar dan ook terug te keren. Ze houden er kennelijk toch juist genoeg aan over om het aantrekkelijk te houden. Het zal wel helpen dat het officiele minimum loon in Bulgarije 100 euro per maand is.

Wees dus in ieder geval aardig tegen ze en als het kan ruimhartig met de betaling

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door thamel Bekijk bericht
                        ...Ze houden er kennelijk toch juist genoeg aan over om het aantrekkelijk te houden. Het zal wel helpen dat het officiele minimum loon in Bulgarije 100 euro per maand is.

Wees dus in ieder geval aardig tegen ze en als het kan ruimhartig met de betaling

Juist genoeg aan overhouden??? Ik zou graag even willen doorreken met de cijfers die je opgeeft, en met als voorbeeld dat de dames 1 klant per uur ontvangen. Per dag geeft dit als opbrengst 12u x 40 = 480 € min 250€ kosten = 230 €. Vermits ze 7/7 dagen werken geeft dit per maand: 230 x 30 = 6900€. Dit betekent ten opzichte van het loon in Bulgarije (100€) een hefboom x 69 (!). Het meeste is zwart geld, dus veel belasting betalen ze niet. Ik weet niet wat jouw salaris is, maar ik verdien hier in belgie 2500 Euro bruto. Indien ik naar een land zou kunnen gaan werken waar mijn salaris min onkosten x 69 kan vermenigvuldigd worden vertrek ik onmiddellijk, want dat betekent dat ik netto pakweg netto 1400 x 69 = 96.600 € per MAAND zou verdienen. Zeker als de bevolking in dat land op een website dan nog gaan verkondigen dat zij "in ieder geval aardig tegen mij moeten zijn en als het kan ruimhartig met de betaling."

Commentaar

tja, mechelen, what's in a name ?
                          je noemt het inderdaad zoals je wilt, feit is dat geen enkel meisje in de a-straat er voor eigen rekening zit te werken
                          ikzelf vind dit ook enorm frustrerend, maar het is nu eenmaal de keiharde realiteit
                          speciaal wereldje !

Commentaar

Ik heb me laten vertellen dat er, in tegenstelling tot bijvoorbeeld in Antwerpen, in Brussel geen controles zijn op verblijfs- en werkvergunningen. Als dat zo is, dan zullen er in de A-straat wellicht nog veel illegalen werken. Wees dan maar zeker dat er pooiers en maffiafiguren hun zakken vullen!
                            Hoeren, zien en zwijgen.

Commentaar

Kijk, het is natuurlijk zo dat die dames veel meer verdienen dan een gewone werkman, en zeker een pak meer dan het gemiddelde loon in hun geboorteland. Plus is het ook niet zo dat die dames 'gedwongen' worden. Dat zal nog wel bestaan, maar dat is een kleine minderheid. Desalniettemin blijft er heel veel geld kleven aan de vingers van dubieuze personen...
                              Hoeren, zien en zwijgen.

Commentaar

Tja cocckk, als er nu iets is wat ik niet onderschat dan is het wel de geldzucht van vrouwen !
                                Dat is trouwens de reden waarom deze meisjes zich in de brusselse vitrines bevinden !
                                Het is nu wel zo dat het gemiddelde arbeidersloon in bulgarije een heel stuk lager ligt dan in ons land, en mij gaat het er niet om hoeveel deze meisjes verdienen, wat mij frustreert is dat minstens de helft van hun netto verdienste (kosten van vitrine, madame, en verblijfskosten hier in ons land afgetrokken) naar een pooier gaat, ja pooier, laten we een kat een kat noemen.
                                En ik ben er van overtuigd dat mocht het arbeidersloon in bulgarije hetzelfde bedragen als hier, er merkelijk minder meisjes in het vangnet van deze verwerpelijke individuen zouden vallen en fijntjes in hun thuisland zouden blijven.
                                Pas op, de meisjes weten heel goed waarom ze naar ons land komen, wat ze er zullen moeten doen en hoe de verdienste verdeeld wordt.
                                Maar niet te min vind ik deze praktijken verwerpelijk !

Commentaar

Ik had het over het feit dat zij bakken geld verdienen en er zelf ook bakken geld aan overhouden. Dat er geld ergens blijft plakken weet ik ook wel. Waar het geld blijft plakken weet ik niet en interesseert mij niet zolang de dames niet gedwongen worden. Waar het dan nog om gaat is of zij gedwongen worden of niet, en wat je verstaat onder gedwongen... Als de dame bewust (dus ongedwongen) meewerkt in een (internationaal) netwerk waar iedereen aan verdient EN om er zelf ook bakken geld aan verdient, dan kan je daar moeilijk medelijden mee hebben en haar extra fooien geven. Belastingen en BTW zullen wel klagen maar daar gaat het hier niet om: feit is dat de dames heel zelfverzekerd hun zakken vullen. Ik heb daar geen probleem mee, ik vraag enkel een correcte service, wat bij sommige dames ook al niet het geval is. Dat irriteert mij wél.

Commentaar

waarde cocckk
                                    Bakken vol geld ?
                                    Laat me niet lachen :
                                    Nemen we een gemiddelde van 10 klanten per dag aan 50€
                                    Maakt 500€ brutto inkomsten
                                    Minus vitrine en madame rest 250€
                                    Logement, voeding, drank, zonnebank (ze moeten er toch mooi uitzien nietwaar ?), telefoonkosten, laten we zeggen 40€ per dag, rest 210€
                                    30 dagen in de maand betekent 6300€
                                    De helft voor het meisje, is 3150€
                                    Dit noem jij bakken voor geld
                                    Mocht ik een meisje zijn, voor die prijs liet ik niet alle mannen over me heen gaan ç
                                    Bakken vol geld ? Allé, kleine bakske vol geld dan….
                                    (en ik denk dat er veel meisjes zijn die het gemiddelde van 10 klanten per dag nooit halen !)

Commentaar

Tachtig procent prostitués onzichtbaar !

Er zijn naar schatting vijfduizend prostitués (mannen en vrouwen) in Brussel, van wie tachtig procent in de besloten prostitutie werkt. Dat blijkt uit een onderzoek in opdracht van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie (GGC).

Voor het eerst is er in het Brussels Gewest een grondige studie (van de KU Leuven en de Erasmushogeschool Brussel) over prostitutie gemaakt. Volgens onderzoeker Maarten Loopmans van de EhB, die het onderzoek leidde, zijn de resultaten dan ook verrassend. "We schatten dat in het heel gewest vier- à vijfduizend mensen zich prostitueren," vertelt Loopmans. "Dat is meer dan we verwacht hadden. Maar misschien komt dat ook door de internationale rol van Brussel. En door het feit dat we de eerste keer systematisch de prostitutie in Brussel hebben onderzocht. Voordien hielden politiezones en gemeenten allemaal afzonderlijk cijfers bij."

Opmerkelijk is dat slechts een vijfde in de publieke prostitutie werkt: aan het raam en op straat. De overige tachtig procent werkt in de besloten prostitutie: onder meer escortwerk, privéhuizen en massagesalons. Het is zelfs een tendens: de publieke vormen van prostitutie lopen steeds meer terug, ten voordele van de besloten vormen. Loopmans: "Dat komt deels doordat de maatschappelijke opvattingen over prostitutie veranderd zijn. Er wordt minder gedoogd, en raamprostitutie wordt ook meer en meer systematisch gecontroleerd. Dan is anonimiteit natuurlijk aantrekkelijker. In wijken zoals Alhambra in Brussel-centrum zijn de laatste jaren ook meer en meer middeninkomens - al dan niet met kinderen - komen wonen. Dat strookt natuurlijk niet met een straat waar getippeld wordt. En in Schaarbeek wonen veel moslims, die het niet zo begrepen hebben op al dat uiterlijk vertoon. Toch is de tendens naar besloten prostitutie geen goede zaak, want dat is moeilijk te controleren. Veel prostituees en prostitués in die sector worden makkelijk het slachtoffer van uitbuiting."

Uit de studie blijkt ook dat heel wat prostitués, zowel mannelijke als vrouwelijke, uit Bulgarije komen. Die tendens is mede te verklaren door de toetreding van dat land in 2007 tot de Europese Unie. "Het is nu uiteraard veel makkelijker om naar België te komen. Veel prostitués uit Bulgarije komen ook nog eens uit een netwerk en zijn vaak het slachtoffer van mensenhandel. Ze zijn bijzonder kwetsbaar, want ze kunnen hier nergens terecht en kennen ook geen van beide landstalen."

Naar schatting een vijfde van alle Brusselse ****en zijn mannen, zo blijkt nog. Loopmans merkt op dat er in Brussel al veel rond prostitutie gewerkt wordt. Toch is er volgens hem een gecoördineerd beleid nodig, geschoeid op de leest van het gewest. "We hebben in onze studie naar het beleid in andere Europese steden gepeild, en wat ons vooral noodzakelijk lijkt, is een prostitutieambtenaar die de sector nauwgezet volgt en die verslag uitbrengt aan het beleid. Het moet gezegd dat prostitutie in Brussel vooral voorkomt op grenzen tussen gemeenten, zoals de Louizalaan en de Aarschotstraat," zegt hij.

Brussels minister Pascal Smet (SP.A), binnen de GGC samen met zijn Franstalige collega Evelyne Huytebroeck (Ecolo) bevoegd voor Bijstand aan Personen, vindt dat het prostitutiebeleid een gewestelijke materie moet worden. "Nu heb je de politiediensten, de gemeenten en het parket die zich afzonderlijk met prostitutie bezighouden. Ik denk dat een algemeen Brussels beleid meer zal helpen om problemen binnen de prostitutie aan te pakken."

unquote

Bron: Brusselnieuws.be 1 april 2009.
                                      Delta 1

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door oeperdepoep Bekijk bericht
                                        waarde cocckk
                                        De helft voor het meisje, is 3150€
                                        Dit noem jij bakken voor geld

Uiteraard oeperdepoep!! Ook al verdient de bulgaarse schone naar onze maatstaven 'slechts' (sic) 3150€, dat betekent nog steeds dat zij op één maand 31 maal (!) meer verdient dan een werkster in Bulgarije. Dat is dus voor haar een fortuin.
                                        Om u in het vel van het meisje in kwestie te voelen kan je dus inbeelden dat als jij hier per maand als arbeidster pakweg 1500 euro verdient en in het buitenland door 10 man over u te laten kruipen 3150 x 31 = 97.650 Euro, PER MAAND zou kunnen verdienen... Tja, ik gun het u. En als je je klanten in het buitenland kunt doen overtuigen dat jij 'slechts' 97.650 Euro verdient omdat dat in het land nog een ietwat aanvaardbaar salaris is, dan zit je gebakken. Je zou zelfs nog een fooi extra kunnen vragen omdat je dat vuile werk doet... Nee, mij overtuig je niet. Trouwens, als ik zie met welke pretentie vele meisjes de klanten ontvangen, dan zie ik in hun ogen heel weinig onderdrukking of uitbuiting.

Commentaar

De verhoudingen zoals jij ze weergeeft cocckk zijn lichtjes verkeerd
                                          Wanneer ik 31 maal een loon van 1500 euro zou kunnen verdienen is dat niet 97650€ maar 46500€, wat natuurlijk wel een mooie som blijft
                                          Maar 31 maal het loon zou volgens jou betekenen dat het bemiddelde arbeidersloon in bulgarije slechts 100€ zou bedragen (3150 :31), ik denk niet dat dit een correte weergave is, het laagste loon zal eerder 200€ zijn, wat dus 15 maal is . Wiskunde is een exacte wetenschap cocckk, kun je niet zomaar verkrachten !(lol)

Afin, maar daar gaat het me eigenlijk niet om
                                          Ik vind het een schande dat andere mensen zich hier mee verrijken, dat de dvp zelf rijker wordt, ok, kan ik mee leven en vind ik niet meer dan normaal,ok, maar die pooier , waarom die pooier ook ? en evenveel ? zonder al het onaangename werk te moeten doen
                                          Want ik denk niet dat het een aangename job is, als je ziet hoe sommige mannen er in de a-straat bijlopen, fris is anders.
                                          En ik vind het eveneens onbegrijpelijk dat wij klanten dat als een doodgewone zaak beschouwen.
                                          Je hebt inderdaad gelijk sommige meisjes doen nogal onaangenaam, hautain, en misplaatst pretentieus, maar je bent wel vrij er binnen te gaan of niet.

Ik weet 1 ding zeker, wanneer jezelf als klant respect toont aan het meisje, je er veel voor terug kunt krijgen, niet het onmogelijke natuurlijk, maar het blijft een feit dat wanneer je zelf wilt gerespecteerd worden door de andere, het begint met zelf de andere te respecteren.

Het gaat ne helemaal niet om de cijfers, het gaat me om de manier waarop
                                          En die vind ik alles behalve eerlijk.