Antwerpen geouwezwam

Inklappen
Dit is een sticky onderwerp.
X
X
Inklappen
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

• Antwerpen geouwezwam

Antwerpen geouwezwam

SKW Antwerpen !

Persoonlijk vind ik het SKW ook veel beter dan vroeger.
    Qua hygiëne en netheid, veiligheid en overzichtelijkheid, denk ik te kunnen stellen dat Antwerpen een voorbeeld kan zijn voor heel wat andere steden.

Hygiëne en netheid.
    Straten en panden zijn volledig vernieuwd de laatste jaren. Pandeigenaars zijn gedwongen geweest investeringen te doen om geschiktheidsverklaring voor hun kamers te bekomen. Inrichting der kamers oogt mooi in vergelijking met sommige kleine peeskamertjes van vroeger.

veiligheid
    Politie is zeer frequent in de buurt, alhoewel ik de indruk heb dat er totaal geen afspraak is onder de verschillende politieteams, en elk team er komt wanneer zij zin hebben : er zijn momenten dat er lange tijd geen enkele patrouille te zien is, en andere momenten dat je soms zelfs tot 3 à 4 politiewagens tegelijkertijd ziet. Wel is het zo dat er geregeld ook politiemensen in burger aanwezig zijn.

overzichtelijkheid
    Het geheel oogt heel overzichtelijk. Wel is het zo, dat doordat alles nu meer op een kleine plaats geconcentreerd is dan vroeger, de privacy van de wandelaar misschien wel een beetje verminderd kan zijn. De kans een bekende tegen het lijf te lopen is groter dan vroeger toen alles verspreid was over een tiental straten.

De komst van VT enkele jaren geleden heeft er ook voor gezorgd dat de huurprijzen der kamers niet uit de hand gelopen zijn en dat deze in Antwerpen gevoelig lager liggen dan in andere steden.

Wat de echte pooiers betreft, die zijn niet echt openlijk meer zichtbaar in het straatbeeld, maar we hoeven ons geen illusies te maken, die bestaan er nog en zullen altijd blijven bestaan. Op één of andere manier zullen de meeste dames wel niet zo vrijwillig hun werk doen. En het feit dat er al geruime tijd vooral Roemeense en Bulgaarse dames in SKW verschijnen, is waarschijnlijk ook geen toeval. Of zouden die ineens allemaal toevallig de weg gevonden hebben naar SKW Antwerpen?

Denk dat de bezettingsgraad der kamers vrij hoog ligt, en dan toch te weten dat het hier om 284 kamers gaat.
    Wat bovendien ook opvalt, is dat er toch ook heel wat dames van andere steden, ook veel uit Nederland, naar hier komen.
    Het is wel een feit dat het veel een komen en gaan is van dames : dames die geruime tijd afwezig zijn, doch er dan ineens terug staan, na waarschijnlijk een tijdje in een andere stad of land hun bedrijvigheid uitgeoefend te hebben, doch dit is waarschijnlijk eigen aan dit wereldje.

Nog een vaststelling : veel dames klagen al geruime tijd "steen en been" dat het slecht gaat met hun verdiensten en dat zij weinig klanten hebben, maar tja, dat moeten we waarschijnlijk wel met een korreltje zout nemen. Denk niet dat er vele dames aan hun klanten gaan vertellen dat zij heel goed verdienen.

Het is waarschijnlijk wel ook zo dat er de laatste jaren een zekere verschuiving is van klanten die niet meer naar de ramen gaan, doch meer hun heil zoeken in de privé, al of niet na eerste contacten via internet.

En "last but not least" schijnt er het fenomeen te zijn van de Duitse saunaclubs en FKK's. Heb van vele wandelaars al vernomen dat zij de raamprostitutie links laten liggen hebben, en liever af en toe naar Duitsland rijden, waar zij in een ontspannen sfeer een zeer ruim aanbod hebben qua dames en dit op een voordelige manier.
    wico

Commentaar

Re: Antwerpen geouwezwam

Ik sluit me ook bij bovenstaande schrijvers aan.

Het is in Skw een stuk verbeterd sinds de concentratie in drie straten. En door de straten af te sluiten is het ook wat gewoon wandelen betreft een stuk veiliger. Je kan rustig rond wandelen zonder uit te moeten kijken dat je niet omver gereden wordt door een auto waarvan de bestuurder meer oog heeft voor de Dames dan voor het verkeer.

Ook de hygiëne is een stuk verbeterd, en zoals ook al eerder geschreven is er vrijwel continu politie, ook vaak in burger. Alleen, soms zijn ze er als de kippen bij, maar soms duurt het ook lang voor ze er zijn.

Van alle wandelgebieden die ik al bezocht heb, en dat zijn er inmiddels heel wat, is het Skw toch op alle punten duidelijk het beste in mijn ogen.

Ook voor de gezondheid van de Dames is he ter goed geregeld, op de hoek van de Vingerlingstraat en Verversrui is zelfs een medisch centrum waar de Dames zich kunnen laten controleren. Ook loopt er regelmatig iemand rond die er op toeziet dat de Dames zich ook regelmatig laten controleren, al zijn ze niet verplicht om dit in Skw te laten doen. Dit mag ook ij hun eigen huisarts, als ze maar een recent certificaat van controle kunnen laten zien.

Ik heb me nog nooit onveilig gevoeld in Skw. Uiteraard zijn de pooiers en aanverwante zaken inherent aan dit beroep, en moeten we niet de ilussie hebben dat dit ooit overgaat. Het is over het algemeen echter niet zichtbaar, al zal een getraind oog of een ervaren wandelaar ze wel zien van tijd tot tijd.

Grz Sub
      Grz Sub

Echtgenoot is verleden tijd voor Echt genieten.

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door schevebek
        Ik ben vrij nieuw in het wandelen, en vroeg me af wat zoal goede tijden zijn om te gaan wandelen in het SKW te Antwerpen - wetende dat ik overdag moet werken en dus niet even naar het SKW kan gaan. Was gisteren avond even langsgewandeld rond 20u maar vond het aanbod nu niet overweldigend. Zit er later meer volk, of in het weekend of zo ?
        Dit is zo ongeveer het slechtste tijdstip om in de avond te gaan wandelen. om 20.00u is het namelijk shiftwissel, en zijn zo ongeveer alle Dames uit de dagshift al weg, en is er nog bijna niemand uit de avondshift.

Overdag kun je het beste tussen 14.00 en 18.00 uur wandelen, en in de avond tussen 21.00 en 01.00 uur. Weekdagen of weekend maakt niet zo heel veel uit, al zitten er wel gedeeltelijk andere Dames.

Tussen 18.00 en 20.00u vertrekt iedereen van de dagshift, en tussen 20..00 en 21.30 uur komen de Dames uit de avondshift aan. Tussen 18.00 en 21.00 uur zitten er dus hoofdzakelijk de Dames die dubbele shifts werken, en de Dames die optimaal van de tijd dat ze de kamer hebben gebruik willen maken.
        Grz Sub

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door ouwe_rakker
          Ik denk nu toch niet dat er zoveel dames in het SKW zijn die gezellig een praatje met je gaan maken in de hoop dat je dan bij hen binnengaat.
          De echt gezellige praatjes krijg je pas als een Dame je al kent. Meestal dus na een paar bezoekjes. Velen nemen echter wel de tijd om te vertellen wat wel en niet mogelijk is, en vragen te beantwoorden.

@seksenfun : Als je al zolang wandelt zal je ook wel weten dat het in het SKW hoofdzakelijk draait om de snelle wip en dat je voor langere afspraken beter elders terecht kan.

Mvg
          OR
          Hier ben ik het niet helemaal mee eens. In Skw kun je goed terecht voor een langere sessie. Ik praat uit ervaring, want heb ervaring met sessie's variërend van de snelle wip in ongeveer 20 minuten tot enkele uren. De Toppers geven ook allemaal goede service bij langere bezoeken. Een echte wandelaar die altijd raambuurten bezoekt voelt zich in een club of iets dergelijks niet zo goed thuis, en is het daar dus al sneller tot mislukken gedoemd, omdat hij zich niet op zijn gemak voelt.
          Grz Sub

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door lowie69
            Kan iemand me informeren of er skw-panden bestaan, die voorzien zijn van een airco en/of andere verfrissende faciliteiten zoals een (luxe)douche of jacuzzi? aanraders? bvd.
            Alle kamers van de VT evenals vele andere zijn voorzien van airco. Ook zijn overal douche's, al zijn deze in principe voor de Dames zelf bestemd, en ligt het dus aan de Dame of ze daar de klant gebruik van laat maken. Bovendien is deze niet overal bij de kamer zelf. Onder andere de Verversrui 20 heeft ook Jacuzzi's.
            Sagaris

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door Scuderia77
              Heren, ik wandel zelf over het algemeen in Utrecht op het Zandpad en af en toe ook in Den Haag of de Wallen in Amsterdam.

Nu ben ik al enige tijd nieuwsgierig naar Antwerpen, het schipperskwartier. Is het beter dan Utrecht/Den Haag/Amsterdam qua wandelen? Is het een ritje van 2 uur heen en 2 uur terug waard?

Alvast bedankt voor de info! Grt. Scuderia
              Ik vind het Schipperskwartier het beste en zeker in de nacht:
              * ruim aanbod dames,
              * wandelen zonder dat je last hebt van het verkeer (alleen toegankelijk voor voetgangers),
              * meer dan voldoende horeca in de onmiddelijke nabijheid,
              * zeer fatsoenlijke kamers,
              * na het wandelen kan je nog in de oudemansstraat naar de striptease,
              * je kan je wagen best parkeren op de ouden leeuwenrui of in de Q parking aan de Godefriduskaai,

En dan als laatste nog de recensies lezen om de kans op slechte ervaringen te verkleinen.

Roberto

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door dinfulafannn
                beginnen de deuren van L nr R op te lopen in nummer of andersom?
                Een zeer redelijke vraag. De nummers van de ramen, volgens de regels hier, lopen altijd op van links binnen een etalage, ook als u aan de kant van de straat bent waar de nummers van de panden van rechts naar links oplopen. Dus bijvoorbeeld in de Schippersstrat, richting Falconplein, heeft u aan de ene kant 27/1, 27/2, 27/3, 29/1, 29/2, 29/3, aan de overkant (verderop) 30/3, 30/2, 30/1, 32/3, 32/2, 32/1.
                Ben met u eens, een goed idee om te zoeken op basis van de recensies. Gelukkig hebben veel van de betere meiskens een naambord.
                Thalysman
                Dans le jardin de plezier il y a une belle rose...

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door walker007
                  Medewandelaars is het SKW 24/7 open ben namelijk straks rond 8 uur in Antwerpen en wil even langswippen als het de moeite is
                  Ja, SKW is 24/7 open. Alleen zijn er rond 8 uur in de ochtend niet veel Dames aanwezig. Dat is ook weer precies het tijdstip van de shiftwissel, dan begint de dagploeg, maar de meesten beginnen pas eind van de ochtend.
                  Sagaris

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door mechelen
                    En zo komt s.ervin eindelijk nog eens boven water...

Nu, mij lijkt dit stilaan een nutteloze welles-nietes discussie aan het worden. Kijk, veiligheid is vooral een gevoel, en dat is dus subjectief...
                    Hier ben ik het volledig mee eens. Met beiden.

Dus om te beginnen "welkom back, S.Ervin".

Veiligheid is meer een gevoel, en ik voel me veilig. Mede omdat ik weet dat er camera's hangen, omdat ik regelmatig politie in burger zie. Omdat ik de politie zie "netwerken" met de Dames en andere "bewoners" van de straat.

Het kogelvrije vest wat ook nog genoemd wordt, is bij veel politie eenheden standaarduitrusting, die men dus altijd draagt, de gehele dag, zelfs als men bij een ongeval staat.

Van alle soortgelijke buurten waar ik geweest ben, voel ik me nergens zo veilig als in het SKW.
                    Sagaris

Commentaar

EVENTUELE LOOPROUTE van ANTWERPEN CENTRAAL naar het SKW.

Ik loop zelf altijd de volgende route vanaf Station Antwerpen Centraal naar het SKW en dan sta ik in 22-23 minuten tussen de dames.

- (Uiteraard) station uit en over De Keyserlei lopen richting de stoplichten van de Frankrijklei.

- Frankrijklei oversteken. Iets doorlopen richting de Leysstraat (en de Meir) en dan direct rechtsaf de Kipdorpvest op.

- Kipdorpvest uitlopen en dan naar links. Dan krijg je een splitsing (met aan de linkerkant een apotheek) en dan rechts aanhouden de Sint-Jacobsmarkt op (aan de rechterkant krijg je dan een parkeergarage).

- Ongeveer na zo'n 300 meter de Sint-Jacobsmarkt afgelopen te hebben rechtsaf de Prinsesstraat in (deze straat is momenteel opgebroken, maar je kunt er gewoon doorheen lopen).

- Dan direct 1e straat linksaf de Keizerstraat in. Daarna weer direct de 1e straat rechtsaf de Koningstraat in. Koningstraat uitlopen en dan aan het eind weer linksaf de Prinsstraat op. Almaar rechtdoor lopen dan gaat de Prinsstraat over in de Blindestraat (aan de rechterkant loop je dan langs een cafe genaamd "De Jezuiet").

- Aan het eind van de Blindestraat (je kunt niet verder lopen) naar rechts de Mutsaardstraat in en als je deze Mutsaardstraat helemaal uitloopt kom je vanzelf op het Falconplein uit.

Zoals gezegd duurt deze looproute een dikke 20 minuten, maar ik moet zeggen dat ik altijd stevig de vaart erin houd, want je wilt natuurlijk zo snel mogelijk in het SKW zijn.

Mijns inziens is dit 1 van de kortste routes van Antwerpen Centraal naar het SKW, maar daar ik geen geboren, getogen en rechtgeaarde Antwerpenaar ben (maar wel erg van deze stad houd), weet iemand anders misschien nog wel een kortere route. Ik houd me in ieder geval aanbevolen.

Commentaar

Wie snel en met zo weinig mogelijk stappen (enkel aansluitingen) van station Centraal naar het SKW wil kan best met de tram gaan. Alle zodadelijk vernoemde tramlijnen rijden om de 7' overdag.

Neem de (pre)metrolijnen (staat in het Centraal Station bewegwijzerd) 2, 3, 5 of 15 tot premetrostation Meir. Dit is het tweede station en is 3' rijden. Ga de premetro uit en neem tram 4 of 7 richting Sint-Pietersvliet. Hier kan je ook bus 9 nemen als die toevallig aankomt (rijdt niet zo frequent). Met de tram en bus is het de derde halte (3 minuten rijden). Voor de tramlijnen is het meteen ook de eindhalte.

Ritduur: ongeveer 13'
                        Voetweg: enkel de kleine stukjes om over te stappen
                        Frequentie doorkomsten lijnen: ongeveer om de 3' .

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door cokezero
                          hallo
                          even een vraagje
                          wat zijn de gebruikelijke shifts van de dames in het SKW? is het zoals in Brussel (6-18, 18-6) ?
                          Dagshift is normaliter van 08 u tot 20 u en nachtshift van 20 u tot 08 u.
                          Delta 1

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door demone
                            of de betaalparking van de godfriduskaai 13€ voor een volledige dag
                            dat is dus op loopafstand ik heb net even gekeken op google maps ( 6min lopen) van de DVP,s af
                            Op zich wel prettig om een dagkaart te nemen want dan heb je alle tijd om ook nog andere dingen te doen daar en ik ga dan samen met een vriend dus delen we dan de parkeerkosten dus dan word dat 6,50 per persoon en dat is wel te doen

Commentaar

Rolstoelvriendelijke kamers in SKW?

Hallo,

Ben een rolstoelgebruiker,
                              En tot mijn grote spijt zijn er véél kamers enkel met trap aan de deur toegankelijk.
                              Het zou goed zijn dat kamers aan deze drempels een helling voorzien.
                              Heb dan ok nog geen meisje hier kunnen bezoeken!

Er is er 1 dat ik weet, waar een kenteken rolstoelvriendelijk hangt,
                              Zou ik hier met een meisje kunnen afspreken uit een NIET toegankelijke kamer voor me?

Commentaar

Verversrui 28 heeft inderdaad aangepaste kamers. Hier zul je ongetwijfeld met een Dame die een andere kamer binnen dit pand heeft gebruik van kunnen maken in onderling overleg tussen de Dames.

Er zijn echter vele kamers die zich op het gelijkvloers bevinden, en ook een aantal panden waar een lift aanwezig is. Hier is dus alleen de vaak toch wel hoge drempel een opstakel, maar vele Dames zijn wel bereid om je te helpen bij het binnentreden. Gewoon een Dame die je aanstaat aanspreken. Ook als ze een kamer boven heeft, want ook in die panden zit misschien wel een lift of mag ze een kamer op het gelijkvloers gebruiken van een collega.
                                Sagaris

Commentaar

Het beleid is gewoon dat er geen privéinfo op het forum gepost mag worden. Deze info is idd nog te controleren, maar dan zijn we wel hier vele uren aan kwijt, als dit steeds gebeurd, en er is andere privéinfo die gewoon niet te controleren is. Hier wordt dan ook 1 lijn getrokken, geen privéinfo op het forum.
                                  Sagaris

Commentaar

Het Antwerpse Schipperskwartier wordt in enkele Amerikaanse publicaties geprezen als ‘het best georganiseerde red light district ter wereld’.

Met de komst van Villa Tinto en de opwaardering van het Schipperskwartier, brak rond de eeuwwisseling een nieuw hoofdstuk aan in het Antwerpse prostitutiebeleid.

In The Houston Chronicle wordt de lof gezongen over die aanpak. ‘Het Antwerpse model staat symbool voor hoe een prostitutiebuurt moet worden georganiseerd’, klinkt het. ‘Het is er veilig, proper en de meisjes zien er gelukkiger uit dan in pakweg Amsterdam.’

Ook het prestigieuze New York Times Magazine en auteur Ronald Weitzer gaven aan weg te zijn van de Antwerpse ****enbuurt. ‘Antwerpen heeft zijn eens zo gewelddadige prostitutiezone omgevormd tot een ongelooflijk veilig en efficiënt geheel.’

Patsy Sörensen van de vzw Payoke begrijpt dat die perceptie leeft, maar stelt vast dat er al bij al weinig is veranderd. ‘De straten en de panden zien er inderdaad verzorgd uit’, zegt ze. ‘Maar dat wil niet zeggen dat de onderhuidse problemen zijn verdwenen, integendeel. Hier lopen nog altijd dezelfde pooiers rond als jaren geleden. Ze wanen zich heer en meester in de wijk.’

De aanwezigheid van een politiekantoor in Villa Tinto zou, volgens NY Times Magazine, het veiligheidsgevoel van meisjes en bezoekers verhogen. ‘Maar dat bureau wordt amper bemand’, zegt Sörensen. ‘Er is nog altijd weinig politie in de wijk. De cel Schipperskwartier levert goed werk, maar moet de middelen krijgen om proactief te werken. Als de agenten zien dat meisjes tegen hun zin en met minderwaardige kleren in de vitrine staan, zou er een belletje moeten rinkelen.’

Bron: De Standaard, 25/11/2013.
                                    Delta 1

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door luckychucky
                                      ...................Is er op de site een soort van archief met ervaringen van dames die indertijd vertrokken zijn?
                                      Er is inderdaad een archief van dames, doch dit kan enkel geconsulteerd worden door de moderatoren.

Indien er echter melding gemaakt wordt op het forum dat een dame terug aan het werk is, wordt desbetreffend topic onmiddellijk uit het archief gehaald en in de rubriek gezet waar de dame werkzaam is.
                                      Delta 1

Commentaar

Soabeschuldigingen zijn niet toegestaan. Ze zijn voor ons niet controleerbaar. Is al vaak gebleken dat dit valse beschuldigingen zijn om Dame om welke reden dan ook zwart te maken.

Alle soa's hebben een incubatietijd, en het is dus niet zomaar aan te wijzen bij welke Dame je hem hebt opgelopen. Bovendien geld ook voor de klanten die risico's nemen dat als ze dit bij de ene Dame doen dit ook bij anderen doen, en des te meer niet aan kunnen tonen bij welke Dame ze hem hebben opgelopen.
                                        Sagaris

Commentaar

Digitale registratie van prostituees in Antwerpen

wo 25/03/2015 - 08:55 Joris Truyts, Radio 2 Antwerpen

In Antwerpen worden raamprostituees voortaan digitaal geregistreerd. Dat moet duidelijkheid brengen over wie er aan het werk is en de prostituees een betere bescherming bieden.

In Antwerpen zijn er zo'n 300 prostitutieramen. Tijdens een proefperiode van bijna een jaar zijn al zo'n 2.000 prostituees aangemeld via een registratiesysteem op het internet. Het systeem gaat nu definitief van start.

"De verhuurders geven aan op welk tijdstip wie achter welk raam zal werken. En het zijn onze mensen die willekeurige controles zullen doen om te zien of die informatie wel klopt", legt Sven Lommaert van de Antwerpse politie uit.

"Er wordt ook nagegaan, zeker als er nieuwe mensen worden ingeschreven, of het wel degelijk gaat om mensen die geen slachtoffer zijn van mensenhandel en dat het geen minderjarigen zijn."