Jacqueline (Ven), Antwerpen, VT 26

Inklappen
X
Inklappen
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

• Jacqueline (Ven), Antwerpen, VT 26

Verborgen Schat

Er zit in het Antwerpse Schipperskwartier een parel van een meisje in de galerij van de Villa Tinto. Onopvallend verborgen op dat deel van de gang waar er slechts langs één kant vensters zijn.

Jacqueline is haar naam en als ik haar zeg dat dit waarschijnlijk maar haar artiestennaam is protesteert zij. “Want in Venezuela was er in de geschiedenis veel Franse invloed” zegt zij “en dienvolgens zijn er ook veel Franse namen”.

Van zohaast ik “Venezuela” hoor, gaat mijn hart open. Het land is bekend om zijn prachtige meisjes en als ze aan miss World verkiezingen meedoen, zijn het geduchte concurrenten. Jacqueline zegt dat dit is omdat er in haar land veel verschillende rassen zijn, die helemaal onder elkaar mengen, waarvan soms prachtige vrouwtjes voorkomen.

Je wordt op de slag antiracist als je Jacqueline voor je ziet. Ze heeft een prachtige donker gebronzeerde huid, die vele van onze eigen vrouwtjes zouden benijden. Zij kreeg die van haar moeder, zonder dat zij ooit in de zon of onder de lampen moest gaan bruinen. Zelf zegt zij dat zij een “mixt” is en als ik haar niet begrijp legt zij uit dat zij voorouders heeft die negroïde slaven waren en anderzijds echte indianen.

Van die buitengewone koppeling is het prachtige en sensuele resultaat te bewonderen, te betasten en zelfs te penetreren in de vitrine 21 van de Villa Tinto. Pas op: kijk uit je ogen en doe niet zoals ik deed, want je loopt haar voorbij. Want ze is niet arrogant aan het lokken en bekijkt de passanten rustig zonder lastig vallen.

En als je toch twijfelt: probeer een glimlach op haar gezichtje te toveren. Dàn zie je haar werkelijk in ware gedaante en toont ze haar innemende prettige karakter.

Jacqueline doet haar deur open en spreekt voortreffelijk Nederlands. Wij spreken geen prijs af maar gaan onmiddellijk de trap op waar alles voortreffelijk en zindelijk is. Leve de Antwerpse grote kuis, waar alle luizenkoten uitgemest zijn en waar klant en meisjes nu in fatsoenlijke omstandigheden kunnen paren met eigen sanitair en regelmatige hygiëne.

Wij zetten ons beiden naakt. Wat een prachtig silhouet heeft dat kind. Wat een zijdezachte effen gebronzeerde en ongeschonden huid. Haar borstjes die haar bh zo mooi vulden hangen wat, maar vormen prettige peervormige speeldingetjes die helemaal geen verboden terrein zijn.

In de kamer hangt een enorme spiegel en als ik haar daarheen keer in haar volledige naaktheid, trekt zij zich tegen en draait zich terug naar mij. Hoe dikwijls ondervond ik nu al dat écht goeie meisjes toch nog enige schroom hebben en eigenlijk niet in de spiegel willen geconfronteerd worden met zichzelf als prostituee.

En als wij met elkaar over Venezuela babbelen, zegt zij zelf dat ze thuis allesbehalve weten wat zij hier doet. Zij heeft een diploma kinderverzorgster en zegt dat zij alhier kinderen verzorgt. “Alleen” zegt zij lachend: “ vertel ik niet hoe groot die kinderen zijn …”

Er volgt een innig liefdesspel. Ik kom alleen al in extase als ik besef welke lieve, prachtige en sexy meid ik hier aan het arrangeren ben. Haar zwarte haar zonder grote couture maar zo prachtig wild en bij haar passend. In haar ogen kijk je in diepe zwarte kijkers die uitdagend lachen. Geen dikke zware lippen maar een prachtige sensueel mondje dat ik jammer genoeg niet kon kussen. Aan dat meisje is geen centiliter parfum of cosmetica besteed. Elk verfje, kleurtje of geurtje zou alleen maar misstaan en het resultaat verslechteren. Ze zegt zelf dat zij houdt van de natuur en herhaalt dat nogmaals terwijl ik haar mooie borstjes betingel.

Ze legt zich in 69 en terwijl zij mij met condoom pijpt, bewrijf ik haar ranke benen. Geen geschoren stoppelveld zoals zo dikwijls, maar echte zachte gevleesde miss-benen die eindigen waar je je handen zoudt verbranden.

Daarna draai ik haar op haar buikje en neem haar in 66. Ik voel evenwel dat mijn gewicht te zwaar is en draai haar terug en ga over haar zitten. Met haar hand begint zij mij te trekken terwijl ik al dat moois daar onder mij betast en bewonder. Ik grijp haar andere hand en breng hem daar waar zij mij onderaan kan ondersteunen. Zij zegt dat ik dat maar moet vragen en dat zij er uiteraard is om ons te bevredigen. Terwijl zij heftig werkt kijken haar zwarte pupillen recht naar mij, vragend naar het resultaat…

Ik zit rechtop geknield hoog boven haar en zij bewerkt mij manueel, dicht bij haar gezicht. De emoties worden groot en ik heb alle moeite om mij recht te houden en mij niet tegen de enorme spiegel recht voor mij te laten vallen. Zij lacht als zij mij zo ver gekregen heeft dat ik mijn eigen niet meer kan controleren.

Er is uitdrukkelijke mogelijkheid om zich te verfrissen en ook Jacqueline gaat zichzelf hygiënisch maken. Wij slaan nog een prettig babbeltje en onderweg vraag ik haar of zij er iets tegen heeft dat ik in Hookers iets schrijf over deze ontmoeting.

Bedeesd zegt zij dat het haar niet scheelt wat ze van haar schrijven maar dat zij geen bezwaar heeft.

Bij de deur pakken wij elkaar nog eens hecht vast en krijg ik een kus die duidelijk meer was dan een Judaskus. Jammer dat het niet op die sensuele lippen mocht. Maar daarin kan ik haar geen ongelijk geven.
    Laatst gewijzigd door Sagaris; 11-12-17, 10:47.

Re: Antwerpen, VT 21, Jacqueline (Ven) (uitstekend)

Gisteren ook bij Jacqueline geweest. Deze dame onderscheidt zich van
    haar collega's door haar bescheiden houding en hoog intellectueel niveau.
    Zit meestal een boek te lezen. Maar daar komen we natuurlijk niet voor.
    Begonnen met wat streelwerk. Heeft lekkere naturelle borsten.
    Pijpen van een aanvaardbaar niveau. Neuken in 2 posities. Toch een
    klein beetje fantasieloos.
    Aangename dame om rustig bij te relaxen, te keuvelen...
    Geen extremiteiten.

Commentaar

Over twee dagen meer dan 100 kilometer getrotseerd om toch nog eens bij die lieve Jacqueline te geraken. Onvoorstelbaar hoe ik mij thuisgevoel bij dat meisje dat komt uit zo’n ver land (Venezuela), maar perfect Nederlands spreekt en haar Caribische afkomst perfect combineert met onze gewoonten. Een gezellig thuisgevoel en toch een exotisch gevoel van vreemdgaan.

Ze zit in haar deurgat een babbeltje te slaan met een van haar collega’s en ik vraag mij af of ik hen wel mag storen. Van zohaast zij mij echter met haar zwarte kijkers opmerkt, stopt het gesprek en laat zij mij binnen. Haar collega begrijpt dat er gewerkt moet worden en verlaat de vertrekken.

Elkaar begroetend bestijgen wij de trap die naar de kamer leidt. Voor mij op de trap: die ranke, rechte, zachte sexy benen. De ontmoeting is hartelijk en na een paar woordjes begint zij mijn hemd te ontknopen daarna de riem los enzovoort. Ikzelf heb bij haar veel minder werk met dat grammetjesslipje en topje. Haar talontjes schoffelt zij van haar voeten.

Plat dwars op het bed. Elkaar betastend en bevoelend. Ik bewonder haar prachtige lichaam, haar silhouet, haar rondingen, uitstulpingen en vooral haar guitige gezicht met sensuele lippen, fijngesneden neus en gezicht en de bolzwarte kijkers die u lachend aankijken.

Als ik haar over dat alles mijn complimenten overmaak zegt zij dat zij maar een eenvoudig gewoon meisje is, zoals alle vrouwtjes in haar land. Die nederigheid siert haar nog meer en als ik haar zeg dat de mannen in Venezuela boffen als zij allemaal zo’n mooie meiden rondom hen hebben zegt zij dat zij dat daar helemaal niet appreciëren. “ Als je van iets teveel hebt, heb je er geen aandacht meer voor “, beweert zij terecht.

Wij gaan over tot de daden en ik ben in extase bij de weet dat ik hier met die lieve mooie eenvoudige meid handel. Zij knuffelt mij, pijpt, béhàndelt: eerst zij boven mij dan omgekeerd.
      Wanneer ik met mijn handen wat te ver wil, weigert zij: “dat is voor iets anders” zegt ze en laat mij toe haar Caribische warme holte te penetreren met wat het hoort. Wat een genoegdoening daar boven haar.
      Ondeugend nijpt zij mijn borststolpjes tot enig formaat. Het doet enige pijn maar is toch aangenaam. Uiteindelijk gaat zij met haar handen tewerk en brengt mij tot exotische hoogten terwijl ik gespannen recht boven haar kniel. Wanneer ik luidop hijgende geluiden loslaat, verhoogt zij nog haar inspanningen tot ik werkelijk het hoogste der gelukzaligheden bereik.

Even nog naast elkaar. Ze lacht als ik zeg dat zij een duivel is, maar dan een mooie. Dan reinigen wij ons in elkaars aanwezigheid. Want Jacqueline houdt van zuiverheid en van water, zegt zij. Minstens tweemaal per dag gaat zij naar de douche en soms nog meer als het nodig is.

Terwijl wij ons aankleden hebben wij het over het feit dat zij lange uren doet. Elke dag, zonder uitzondering zegt zij, van 10 tot 22 uur. Ik bereken voor haar dat dit 12x7=84 urenweken zijn wat meer dan het dubbele is van een doorsnee Belg. “Zo zult ge rijk worden” stel ik, maar zij antwoordt dat zij alleen genoeg heeft om te leven en wat weg te leggen voor later.

Ik ga me moeten haasten in april. Want in mei gaat zij op reis naar haar thuisland. Haar thuisland waarover zij met liefde spreekt en haar familie. Wie weet, zien wij haar dan terug ?

Commentaar

Op 21 april in de namiddag voor haar deurtje gepasseerd: alles potdicht. Wat een desillusie ! Zou zij werkelijk al terug zijn naar haar thuisland ?

Gisteren in de namiddag: weeral niemand te zien, gordijntjes toe maar de lichten branden. Misschien heeft ze een "goede" klant en duurt het alles wat langer.

Een uurtje lang loop ik rondjes: de passage van de Villa Tinto, Verversrui, Vingerlingstraat, Schipperstraat en zo weer. Een paar mokken doen kwaad teken dat ik hen telkens passeer zonder binnen te komen.

Bijna was ik dronken van het toertjes draaien toen ik iemand met boodschappentas aan het babbelen zie, met jeansbroek en jasje als een doodgewone burger. Ik heb alle moeite om haar te herkennen, want, anders dan andere vrouwen, ken ik hààr beter naakt dan gekleed ! Jà dat is zij en zij herkent mij en onmiddelijk trekken wij naar het nummer 21.

" In de namiddag trek ik een uurtje op boodschappen" zegt zij en zij zet haar plastieken tas, vol melkjes appelsienen en fruit neder. En de trappekes op. Zij lacht uitbundig als ik zeg dat ik dacht dat meisjes van plezier alleen van de jouissance kunnen leven en niet moeten eten of drinken.

Boven gekomen, kan ik haar omhelzen en druk haar heel dicht tegen mij terwijl ik haar lieve gezichtje zo dicht bij mij heb.

Het is een dubbel plezier om haar nu ook haar jasje, jeansbroek en blouse uit te trekken en dan haar bh en slipje. Van helemaal gekleed, naar helemaal naakt is dubbel zo ontdekkend en dubbel zo prikkelend.

Wij gaan op het bed en ik vertel haar dat ik al vreesde dat zij terug naar haar familie was in Venezuela. " Alleen op 15 mei zegt zij " en dan gaat zij via Nederland een paar dagen later over de oceaan. Ondertussen blijft zij elke dag (10-22 uur) werken en doet alleen in de namiddag wat boodschappen.

Hoelang zij in Venezuela zal blijven, weet zij niet en wanneer en of zij nog terugkomt evenmin. Want zij is een vrije vogel en wil dat voorlopig ook zo blijven en ook zonder vaste partner. " Maar als ik terugkom, zal jij mij wel vinden" troost zij mij en ik voel mij gelukkig bij dit niets belovend toekomstperspectief.

Voor mij een ongelofelijke sensatie daar doodgewoon met elkeer een paar woordjes te kunnen praten, terwijl aan elkaar prutsend en haar ondertussen complimentjes te maken over haar mooie lange rechte zachte benen, haar lachende gezichtje en haar geveinsd kwaad te maken door een paar plekjes aan te raken die zij niet wil.

Zij pijpt vol energie terwijl haar hele lichaam ondersteboven naast mij ligt. Ik kan haar overal strelen maar met de handen niet penetreren. "Gewone sex" wil zij, zonder vulgariteiten en eigenlijk is dat ook wat ik wil als je maar terzelfdertijde kunt liefkozen en aardig met elkaar zijn.

Zij nodigt mij uit om op haar te komen. Hoe onmogelijk dat ik daar met dit mooie wezen van zover zo intiem kan zijn en haar gloeiende caraibische binnenwarmte voel. Zij doet er alles aan om het zo normaal maar zo heftig mogelijk te maken.

Uiteindelijk kom ik boven haar knielen en met de handen duwt en trekt zij terwijl met de andere zij mij helemaal onderaan betast. Ho lieverlee wat een sensatie... "Jacqueline gij zijt een duivel..."

Bijna duizelig val ik naast haar. Wat een extreme emotie daar intiem te zijn met dat Venezuelaantje dat - naar eigen zeggen- een beetje heet indianenbloed in zich heeft.

Na de sex, de hygiëne en wij blijven babbelen terwijl ik in de lavabo en zij op het bidet in het kamertje daarnaast zeept, spoelt en droogt

Een lange zoen beneden op de trap en ik wens haar goede reis en hoop vurig haar nadien nog weer te zien. Of misschien nog eens tot afscheid te ontmoeten voor 15.05 ?

Commentaar

Deze voormiddag gaan wandelen in het Antwerpse en in het VT gestopt bij Jacqueline, een dametje dat afkomstig is uit Venezuela, maar goed Nederlands spreekt.
          Een slanke dame met lang zwart haar die ontspannen overkomt en het ook is, maw: niets is gehaast en het is geen klokkekijkster.
          Na het financiele en de waspartij op het bed en lekker gepijpt met CD, ook en 69 kon eraf, waarbij ik haar heerlijk mocht likken maar niet vingeren wegens te gevoelig, vervolgens zij op mij en daarna nog op zijn misio lekker klaar gekomen en dit voor 50 E.
          Daarna nog een gezellig praatje over haar geboorteland en het klimaat daar,
          en terug naar buiten in een goede ontspannede sfeer.
          Ze vertelde er wel bij dat ze er niet vast is, wel voor een 3-tal maanden en dan weer op vakantie gaat in haar geboorteland.
          Maar als ze aanwezig is moet ik niet meer twijfelen....

Commentaar

Re: Antwerpen, VT 04 , Jacqueline (Ven) (uitstekend)

Afgelopen donderdag liep ik wat rond in antwerpen, was een beetje op zoek naar een dame die ik er ooit zag in de smalle gallerij van vt. Na aantal rondjes, vriendelijk glimlachend naar diverse leuke dames zie ik niet wie ik zoek en loop eruit om terug te gaan.op de hoek bij de poort zijn nu de gordijnen open en staat een prachtige getinte dame me een lief gezicht me nadrukkelijk te wenken,maar al die andere dames die wenken groet ik vriendelijk en ga verder. Ik loop zo naar haar toe, ze doet open en wijst me de trap op en meldt dat ze pijpt en neukt voor 50. We zijn zo boven en we rekenen af ,ontkleden en wassen, ze licht languit op het bed,wat is ze prachtig,ik vraag haar naam,ze is Jacqueline. Ik ben beetje nerveus,want dit had ik niet verwacht,maar ze stelt me gerust en zet een condoom op mijn pik en begint heerlijk te pijpen. Dan mag ik haar binnendringen en neuken we in diverse standjes. Heerlijk zie ik ons voor me in de grote spiegel aan het hoofdeinde. Dan neemt ze mij in de hand en begint een subtiele handmassage. Na even trekt ze het condoom weg en zegt me zelf te trekken en vraagt terwijl ze een latex handschoen aantrekt om met mijn kontje te spelen. Wat een ervaring ,nog nooit gehad,ook thuis niet, met haar andere hand neemt zij mijn tepels onderhanden en kletst op mijn billen. Wat een ervaring Jacqueline,hoop snel weer eens terug in antwerpen te zijn.

Commentaar

Re: Antwerpen, VT 04 , Jacqueline (Ven) (uitstekend)

Ik had jaren geleden de recensies van Jacqueline gelezen maar toen kwam het niet tot een bezoek en dan was ze weg. Nudat ze terug is en ik de recensies weer had gelezen ging ik, een paar weken geleden, bij haar informeren. Ze was op dat moment niet erg vriendelijk, hield de discussie kort en zei dat als ik hier iets over haar had gelezen kon ik de informatie zelf uitzoeken, maar toen zag ik dat ik haar had verstoord tijdens het bellen. Kan gebeuren. Op andere dagen toen ik aan het wandelen was glimlachte ze inderdaad zeer vriendelijk.

Wat meer dan twee weken geleden had ik wel zin in een bezoek en benaderde ik haar. Raar genoeg toen ik naar haar raam kwam maakte ze eerste het “Brussels gebaar” met vijf vingers maar toen ze me binnenliet was ze de vriendelijheid zelf. Ik controleerde dat ze inderdaad voor de normale prijs aan P&N en beffen deed. Naar boven, naar een mooi ingerichte werkkamer, beter dan sommige kamers in VT, geld gegeven en we begonnen met het uitkleden van elkaar. Dat deed ze inderdaad op een leuke, vriendelijke manier en we kletsten lekker door tijdens dat deel van het werk.

Toen we allebei naakt waren namen we een wasje. Hygiënisch doet ze het goed met een wasje vooraf en achteraf en ik mocht haar wasbak gebruiken.

Dan het bed op en, zonder enig opwarming, deed ze een condoom erom en ging in 69-stand liggen. Ze had echter geen kussen onder mijn hoofd geplaatst zodat ik niet makkelijk aan haar mooie roos kon komen, eigenlijk alleen maar een beetje met de punt van mijn tong. Ze is wel goed geschoren. En wat er aan de andere kant gebeurde, voelde meer als hand-werk dan echt pijpen. Natuurlijk kon ik het niet zien, ik weet het niet zeker. Na een paar minuten was ik toch redelijk op stoom gekomen en ging ze op het bed zitten met de vraag, of ik in staat was om te neuken. Ik zei, ga eerst nog wat verder, en toen zag ik inderdaad dat ze alleen bezig was met haar hand. Toen ik zei, zou je nog wat willen pijpen, deed ze haar lippen min of meer rond de punt van mijn locomotiefje, maar ik kreeg niet het gevoel dat ze hem ermee echt aanraakte, pijpen kan ik het niet noemen.

Ze kwam bovenop mij in de amazonestand, wat niet on-plezierig was maar ik kreeg toch het gevoel dat ze me zo snel mogelijk wou afwerken. Het was wel leuk om haar goed te kunnen bekijken.

Na afloop nog wat babbelen en ik vroeg om haar werktijden (informatie dezelfde dag, in een apart bericht, hier geplaatst). Ik pakte mijn notitieblok en zei zoiets als, ik schrijf dit zo snel mogelijk op, waarop ze reageerde, vijf minuten maakt niet uit. Degenen die zeggen dat ze geen klokkijkster is, hebben dus gelijk, alleen dat voelde een beetje vreemd na de snelle handelingen.

O ja en ik vond haar inderdaad mooi maar niet zo overdreven mooi, kwestie van persoonlijke smaak denk ik. Ik zou haar cupmaat eerder hebben ingeschat als B dan het A dat op het formulier staat.

Ik vermoed dat het gewoon niet klikte tussen ons, zoals gezegd was het maar een redelijke ervaring voor mij, niet zo speciaal. De leuke uitkleedpartij en haar vriendelijkheid maakten wel veel goed. Ik wens haar klanten toe met wie het wél klikt, de anderen die over haar geschreven hebben dus, maar ik betwijfel of ik haar weer zou willen bezoeken, helaas.

Ter informatie voor de meertaligen: ze spreekt ook Spaans (zoals te verwachten is) en Italiaans maar geen Frans. Wij hielden het natuurlijk bij het Nederlands.
              Thalysman
              Dans le jardin de plezier il y a une belle rose...

Commentaar

Re: Antwerpen, VT 04 , Jacqueline (Ven)(goed)

Ik ben ook bij deze dame geweest. Ik had haar al eerder gezien en kreeg haar niet uit mijn hoofd. Ik hou erg van Latina dames en omdat er niet veel Latina dames in het schipperskwartier zijn, was ik blij verrast met Jacqueline. Afgesproken 50 euro voor p+n en beffen.
                Ze is een leuke aardige meid. Sex was niet super, maar Ok.

Commentaar

Vandaag ook bij deze dame geweest....
                  Normaal is zij mijn type niet.....maar verandering van spijs doet eten zeggen ze...
                  Gestart met een pijpbeurt, dan zij even bovenop....
                  Daarna in missio afgemaakt.....
                  Voor mij een voldoende, niet slecht maar te gewoon.
                  I am in love with Bulgarian girls.....

Commentaar

Omdat mijn favoriete Parisia niet aanwezig was effe een paar blokjes gelopen om eens iets nieuws te proberen.
                    Na dre rondjes gelopen te hebben gevallen voor de leuke glimlach van Jacqueline.
                    Eens binnen gezellig met haar aan de praat geraakt en helemaal relaxt kleedjes uit en wasje gedaan.
                    Na wat knuffelen op het bed beland en genoten van een heerlijke pijpbeurt. Daarna was het mijn beurt om te genieten van haar lekker kutje. Heb haar heerlijk kunnen beffen. Toen was het tijd om te neuken. Ze bleef op haar rug liggen en ik heb haar zalig in missionaris kunnen neuken. Ze neep ondertussen heerlijk in mijn tepels. Dat heeft bij mij een geweldig effect. Gevraagd of ze harder wou nijpen en dan duurde het niet lang of ik spoot mijn lading in het cd'tje. Heel effe nog nagenoten en dan wad het tijd om te wassen en aan te kleden. Nog effe met haar gezellig gepraat en met een zoen afscheid genomen. Enig minpuntje was dat ik moest bijbetalen om haar te mogen likken.
                    Deze meid was een goed alternatief voor Parisia, maat als zei er is dan ga ik toch liever naar haar.
                    Zilverrug

Commentaar

Hallo,
                      vandaag na een wandelingetje in het SKW ook eens bij deze vrouw binnengestapt,was heel energiek aan het wenken en ronselen.Let's try.
                      Vriendelijke meid,veel praten maar..... ze vroeg niet eens mijn naam,vond ik een beetje onvriendelijk.
                      50 euro voor PMC+NMC,het pijpen deed ze lekker maar een 69 zat er niet in,alles bleef gesloten.NMC was in doggy-style waarbij ze probeerde mee te doen,maar toch niet van harte.Al bij al een teleurstellende ervaring.
                      Spijtig dat Denisa er niet was.Volgende keer beter.
                      groeten

Commentaar

Re: Antwerpen, VT 18, Jacqueline (Ven)

Vriendelijke dame die inderdaad goed Nederlands praat. Ik vond ze er leuk uitzien met haar zwarte krullekop. Er was echter geen erotische spanning tussen ons en toen ze ook nog eens het condoom erom deed vooraleer ik een erectie had, was het al verloren... Iemand van haar leeftijd zou toch beter moeten weten.
                        Ik heb ze wel kunnen beffen in 69. Ze liet geen vinger toe hoewel de handen vooraf waren gewassen. Pijpen was matig met veel handwerk. Ze vroeg (redelijk snel) of ik wilde neuken maar dat heb ik afgewezen want dat condoom zat gewoon niet comfortabel. Klaargekomen in haar mond (met condoom).

Geen klik - geen herhalingsgevaar.

Commentaar

Ze is terug, nu op VT16, steeds gedurende de dag.

Commentaar

Jacqueline nu al enkele weken gespot op VT26, steeds gedurende de dag.

Commentaar

Adres dan maar meteen aangepast.
                              Sagaris

Commentaar

Aan het werk...
                              X