Aankondiging

Inklappen
Nog geen aankondiging.

Ervaringen vroeger in de Brusselse Rosse Buurt - Vooruitgangstraat en binnensteegjes

Inklappen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

• Ervaringen vroeger in de Brusselse Rosse Buurt - Vooruitgangstraat en binnensteegjes

Ik ben al een tikkeltje ouder (59). Doch heb niks anders dan leuke tijden beleefd in de toenmalige Rosse buurt rond het Noordstation. Buurt die jammer genoeg moest wijken voor de Belgacom toren en dergelijke. Ik herinner mij nog voor de vuist de Duponstraat, Markstraat.... Leuke cafétjes waar je gewoon kon flirten voor een glaasje wijn (meer was uiteraard ook mogelijk). De straatjes waren een mengelmoes van bars, herbergen, frituurkes en restaurantjes en vanzelfsprekend de meisjes. Bij tientallen ben ik toen binnengelokt. Meestal tot grote voldoening. Tuurlijk, het waren niet de meest verzorgde straten van Brussel. Doch, so what. Er was tenminste nog leute en plezier. En nu? Smaakvolle(?) bistro's, 2,80 voor een bijna halve Stella. Waar iedereen zijn individueel praatje slaat en de sfeer nihil is.
    Ook mensen die de ouwe rosse buurt gekend hebben? Graag respons.
    Ik heb ook nog enkele anecdotes die ik graag zou delen,

Komop Hookers, er moeten stellig mensen zijn die de buurt en anecdotes gekend hebben.

Commentaar

Ik heb deze buurt zeker goed gekend en vaak bezocht (het waren mijn eerste stappen samen met het Schipperskwartier), maar kan me niet veel details meer herinneren.

Meer dan wat jij geschreven hebt, zou ik niet kunnen bedenken.

De naam van de straatjes heb ik vreemd genoeg nooit bekeken en kan ik dus niet bevestigen, het ging om de buurt in zijn geheel die jij qua sfeer goed beschrijft.

Het binnenlokken herinner ik mij ook nog goed, maar ook dat de dames niet zo mooi waren dan nu.
      Waarschijnlijk ben je het er niet mee eens, maar ze leken mij ouder dan het gemiddelde nu en helemaal niet zo mooi.

Nu ja, de mens is uiterlijk mooier geworden, dat staat voor mij wel vast, al is het aan de binnenkant wel achteruitgegaan....!

Weinig vreemde meisjes toen ook, en bijna allemaal Franstalig.

Commentaar

Ja, dat waren nog eens tijden...
        Ik ben er ooit als jong knaap in de Matheusstraat door een dvp op straat gezet toen ik mijn broek nog maar half tot aan mijn knieën opgetrokken had, condoom nog steeds rond mijn Julius Caesar! Ja, zo leer je de dames wel kennen!

Commentaar

Het was de tijd dat er werd gesext op een canapé. Het had wel iets spannends wat ik nu mis. Een dame op een canapé straalt iets uit van de verboden vrucht die een vluggertje doet in de woonkamer :-D.

Commentaar

Aan het werk...
          X