Aankondiging

Inklappen
Nog geen aankondiging.

SOA's door Beffen

Inklappen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

• Re: SOA's door Beffen

dan kan je die vrouw besmeten

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door thalysman Bekijk bericht
      (...) Als ik een verkoudheid of de griep heb, kan ik door beffen de dame besmetten? (...)
      Beste thalysman,

Excuus voor de late reactie.
      Ik was met vakantie en ben langer weg gebleven dan gepland.

Wanneer jij een mond/keel/neus hebt vol met bacteriën - snot, sputum, etc. - en je hebt een intiem contact met iemand, kun je de ander met die bacteriën besmetten. Dat kan door hoesten in een lift, door dichtbij met elkaar praten, door een knuffel, door zoenen en ja, ook door beffen.

De vrouw zal dan geen soa oplopen, maar ze kan wel last krijgen van een ontsteking in haar vagina door andere bacteriën, degene die jouw verkoudheid veroorzaken ('banale' bacteriën).

Goed plan dus om even niet te gaan als je zelf verkouden bent.

Vriendelijke groet,
      piet soaaids
      Programma Prostitutie Soa Aids Nederland

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door piet soaaids Bekijk bericht
        Ik was met vakantie en ben langer weg gebleven dan gepland.
        Dan heeft u hopelijk een goede vakantie gehad en heeft u ervan genoten! Welverdiend, zou ik zeggen, na al uw inspanningen tijdens 2015 om ons allemaal te adviseren.
        Hartelijk dank voor uw reactie op mijn vraag.
        Oorspronkelijk geplaatst door piet soaaids Bekijk bericht
        Goed plan dus om even niet te gaan als je zelf verkouden bent.
        Prima, ik zal proberen om het in de gaten te houden. Uiteraard als mijn verkoudheid of griep zo ver gevorderd is dat ik er zelf klachten heb, ben ik meestal te moe om van een bezoekje te genieten, uw advies past dus goed in dat plaatje.
        Thalysman
        Dans le jardin de plezier il y a une belle rose...

Commentaar

Beste Piet,

Ik lees nu al een tijdje menige discussie en vragen die
          wij allemaal stellen en je blijft op iedere vraag, ook al is
          die meerdere malen gesteld in welke context dan ook zeer
          professioneel reageren, waarvoor hulde en dank!

Nooit gedacht dat ik ooit ook een vraag zou stellen, maar
          ik ben ik een dronken bui 3 maanden geleden bij een dvp (Zuid Amerikaanse) in Leeuwarden geweest.
          Nu heb ik haar gebeft zonder beflapje (stomstom), maar haar wel geneukt met een condoom.

Sinds dit bezoek heb ik last van een soort schimmel op mijn penis. Behandeling
          met Daktarin helpt een beetje maar als ik ermee stop, komt het terug -
          met roodheid en schilfers.

Ik ben reeds 2 x bij de huisarts geweest en getest (urinekweek)op een SOA (2 en 3 weken na het bezoek)
          Clamidia en Gonnereu en dit was beide keren negatief beide keren (gelukkig)

Alleen door het obsessief googlene op het www kom ik ook tegen dat beffen als je bijvoorbeeld
          een wondje in je tandvlees hebt (waarschijnlijk en heel klein en zekers niet bloedend) je kans hebt
          op een HIV infectie....Overigens ik heb geen bloed gezien bij de dame en zekers niet geproeft.

Maak me ontzettend zorgen, kun je mij proberen uit te leggen of er een risico is geweest
          en of ik moet laten testen?

Alvast dank!

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door Willemwappie Bekijk bericht
            (...) obsessief googlene (...) wondje in je tandvlees (...) HIV (...)
            Beste Willemwappie,

Maak je geen zorgen.
            Beffen is geen risico voor hiv. Het wordt pas een risico als jij heel duidelijk menstruatiebloed in je mond krijgt. Dit moet je zien en dit moet je proeven. Zelfs dan is het risico niet groot - onder andere door de lage prevalentie van hiv onder prostituees werkend in Nederland.

Stel jij zou een klein wondje in je mond hebben, dan nog steeds is er geen sprake van een reëel risico als jij een vrouw beft waarbij je geen bloed ziet of proeft.

Jij moet zelf uitgebreide beschadigingen in je mond hebben, kapot tandvlees, getrokken kiezen, gierende keelontsteking, etc. Wanneer je dan tijdens beffen bloed in je mond zou krijgen, gaan we het hebben over een mogelijk hiv-risico.

Niet meer googelen.
            Gewoon een condoom gebruiken als je neukt en als je gepijpt wordt en één keer per jaar een soa-onderzoek laten doen bij je huisarts.

Vriendelijke groet,
            piet soaaids

Commentaar

Beste Piet,

Hartelijk dank voor je heldere uiteenzetting van de feiten. Dit stelt me zeer gerust.
              Laatst gewijzigd door Dick31; 01-03-16, 22:29. Reden: quote verwijdert er is een reageer op discussie knop!

Commentaar

Beste Piet,

Als je geen bloed ziet als je een vrouw beft is er dus niks aan de hand qua hiv?
                En als een vrouw ongesteld is, moet je dat toch ook op je penis aantreffen (bloed dus) na penetratie.
                Want dat is wel duidelijk te zien toch, als een vrouw ongesteld is, mocht ze bloeden?

gr. Anoniem82

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door Anoniem82 Bekijk bericht
                  (...) geen bloed (...) hiv (...)
                  Beste Anoniem82,

Inderdaad; als je geen bloed ziet, is er geen bloed en is er ook geen risico voor hiv.

Als je hebt geneukt met een vrouw die ongesteld is, dan kun je bloed zien op het condoom ... want je neukt natuurlijk gewoon met een condoom. Dan is er ook geen probleem, want het condoom zorgt ervoor dat er geen menstruatiebloed en vaginaal vocht je plasbuis inkomt.

Daarnaast hebben prostituees methodes om veilig te kunnen werken terwijl ze ongesteld zijn. De klant merkt daar niets van en loopt geen risico.

Vriendelijke groet,
                  piet soaaids

Commentaar

• Beste Piet,

ik had nog nooit een koortslip gehad, totdat ik laatst een dvp heb gebeft. Ik werd grieperig, verkouden, hoofdpijn en kreeg 2/3 dagen later een koortslip met ook blaasjes op mijn gehemelte. Kan dat iets met hiv te maken hebben heb het wel met condoom gedaan.

Gr. Anoniem82

Commentaar

• Oja, proef je het goed als er sprake zou zijn van menstruatie ? Alvast bedankt

Commentaar

• (...) nooit een koortslip gehad (...) gebeft (...) grieperig (...) hiv (...) met condoom (...)
                        Beste Anoniem82,

Als jij kort na beffen van een vrouw (welke vrouw dan ook) voor het eerst last krijgt van een koortslip, kan het zijn dat je via dat recente orale contact herpes hebt opgelopen. Ook als er bij de vrouw niets te zien is, kan er virusuitscheiding zijn en kan de herpes overgedragen worden.
                        Het kan ook zijn dat jij allang al herpes bij je lip had, maar nog nooit een uitbraak. Omdat je wat grieperig was, een dip in je afweer, 'besloot' de herpes om op te gaan spelen en een koortslip te veroorzaken. Oftewel, je kunt nooit met zekerheid weten wanneer en van wie je herpes oploopt.

Als je voldoende bloed in je mond krijgt, dan proef je dat. Zo lang je geen bloed proeft is er onvoldoende bloed om eventueel voor een infectie te zorgen.
                        Van een hiv-risico is in jouw geval geen enkele sprake.

Laat het rusten.

Vriendelijke groet,
                        piet soaaids

Commentaar

• Ok, dank je wel.
                          En vaginaal vocht is geen probleem?

gr. Anoniem82

Commentaar

• Oorspronkelijk geplaatst door Anoniem82 Bekijk bericht
                            (...) vaginaal vocht is geen probleem (...)
                            Beste Anoniem82,

Inderdaad. Vaginaal vocht is geen probleem.
                            Als je zo bang bent of blijft over een in jouw ogen risico tijdens beffen, bef dan niet of gebruik een beflapje.

Vriendelijke groet,
                            piet soaaids

Commentaar

• Beste Piet,

Ik heb een betrouwbare internet test uitgevoerd en blijkbaar gonorroe in de keel. Zelf heb ik eigenlijk geen last. Kan deze bacterie in de toekomst nog last veroorzaken?
                              Blijkbaar kan je van beffen dus ook gonorroe krijgen, moeilijk maar toch mogelijk.

gr,
                              Yagitani

Commentaar

• Oorspronkelijk geplaatst door Yagitani Bekijk bericht
                                (...) betrouwbare internet test (...) gonorroe in de keel (...)
                                Beste Yagitani,

Via internet zijn er niet veel betrouwbare testen te koop.
                                Belangrijk is dat je het keeluitstrijkje op hebt gestuurd naar een in Nederland gevestigd en gecertificeerd laboratorium. Alleen een test uitgevoerd in een lab kan een betrouwbare uitslag geven. Je moet de test wel goed uitgevoerd hebben - het is moeilijk is om een keeluitstrijkje goed bij jezelf te doen.

Gonorroe in de keel oplopen via beffen is erg onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk. De vrouw zal op het moment van beffen geïnfecteerde afscheiding gehad meten hebben ... ga jij beffen als een vrouw onprettig ruikt en zij afwijkend gekleurde afscheiding heeft?

Ik raad je aan om naar je huisarts te gaan voor een controletest.
                                Stel jij hebt inderdaad gonorroe in je keel, dan moet dit behandeld worden, ook wanneer jij er geen klachten van hebt.

Vriendelijke groet,
                                piet soaaids

Commentaar

• Beste Piet,
                                  Het was via een betrouwbaar labo. Ik veronderstel dat deze niet iets gaan meten als het niet aanwezig is. Moet ik nu vragen aan de huisarts om nog eens te testen? Is het niet beter om te behandelen en daarna te testen of het gewerkt heeft.
                                  Ik heb enkel onveilig gebeft, dus moet het wel via deze weg gebeurt zijn?
                                  Gr
                                  Yagi

Commentaar

• Oorspronkelijk geplaatst door Yagitani Bekijk bericht
                                    (...) Is het niet beter om te behandelen en daarna te testen of het gewerkt heeft (...)
                                    Beste Yagitani,

De gonorroe bacterie is bijzonder resistentiegevoelig. Dit is al een probleem in ons omringende landen, dus voorzichtigheid met behandelen is geboden.
                                    Dat betekent dat het niet verstandig is om 'zomaar' antibiotica te gebruiken.

Daarom mijn advies: naar je huisarts, overleggen met hem/haar. Eventueel nogmaals testen en dan pas behandelen wanneer dit nodig blijkt.

Vriendelijke groet,
                                    piet soaaids

Commentaar

• Vraagje Piet, hoe groot is de kans dat je bij beffen een soa oploopt?

Commentaar

Aan het werk...
                                      X