Veilig gedaan/maar toch iets opgelopen?

Inklappen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

• Veilig gedaan/maar toch iets opgelopen?

Hallo mensen. Vorige week ben ik naar de wallen gegaan. Ik heb het zo safe mogelijk gedaan. Ik ben gepijpt met condoom en heb gesext(vaginaal) met condoom. Ik heb niet gezoend en niet gevingerd. Nu een week later ben ik verkouden en moet ik hoesten. Ik heb twee dames bezocht één op dinsdag en één op vrijdag. Beide safe met condoom. Na mijn bezoek voelde ik me erg gerust want ik wist namelijk bijna zeker dat ik niks opgelopen had omdat ik niet eens gezoend of gevingerd had. Maar nu maak ik me best zorgen. Ik zie trouwens geen bijzonderheden op mijn penis en heb geen pijn bij plassen.

Moet ik een testje doen of is het gewoon toevallig een onschuldig verkoudheidje?

Re: Veilig gedaan/maar toch iets opgelopen?

Als je het niet vertrouwd je altijd laten testen, doet geen pijn en je hebt zekerheid. Laat er wel minimaal 3 weken tussen zitten, de daad en de test.

Kus, Maya

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door FlipMoJo
      Moet ik een testje doen of is het gewoon toevallig een onschuldig verkoudheidje?
      Lijkt mij niet meer dan een verkoudheid, dit loop je overal makkelijk op waar veel mensen samen komen.
      Dick31
      EX-Moderator Alkmaar / Haarlem / Europa / SOA Hoekje

Commentaar

Ik zou zeggen...zolang het condoom niet geknapt is heb je (hoogstwaarschijnlijk) niets opgelopen.

Commentaar

Kijk het even aan.
          Als je wel verschijnselen krijgt ga dan naar een soa-centrum.

Kijk even op soaaids.nl of op prostitutie.nl voor informatie over de soa & hivtest
          Frank ten Horn
          webmaster
          Soa Aids Nederland

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door Bezemtje
            Moet je hiervoor ook een HIv-test doen? Het is namelijk veilig gebeurt als ik het goed heb gelezen. of bedoel je een SOA test?
            Hallo Bezemtje,

Als je vaker een prostitutee bezoekt, laat je dan eens per jaar testen op soa. Hierin zit tegenwoordig vaak de hiv-test inbegrepen. Zo houd je voor jezelf de vinger aan de pols en ben je er op tijd bij als een behandeling nodig is.

Vriendelijke groet,
            piet soaaids
            Programma Prostitutie Soa Aids Nederland

Commentaar

Simpel, de GGD in gemeente x, bij de meeste kun je een afspraak maken en hoef je niet te wachten. Soms doen ze wel wat moeilijker als je verteld dat je het alleen met condoom hebt gedaan.

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door Pants
                In het verleden wel 's wat opgelopen.
                En dus wilde ik een onderzoek. Maar steeds moest ik dan naar die verschrikkelijke GG & GD in Amsterdam achter hotel De l'Europe bij de Munt.Blauwburgwal heet het geloof ik.
                Zit je daar te wachten tussen allemaal junks en toeristen die denken wat te hebben. Treurig...
                Misschien is er wel een andere plek waar ik terecht kan.
                En waar ik niet om 8 uur 's ochtends op de stoep hoef te staan en dan met geluk een nummertje heb. En vervolgens binnen nog 's 2 of 3 uur moet wachten.
                Als iemand een tip heeft, graag.
                Als ik voor de check-up dik voor moet betalen maakt me dat ook niet uit.
                Ik zie zo'n jaarlijkse check-up wel zitten namelijk.

Dus: wie weet een dienst?
                Nou, Nou lekker negatief over de GROENBURGWAL is er trouwens niet meer, zit tegenwoordig aan het weesperplein.

Ik vond het er altijd erg gezellig en had wel iets de groenburgwal .

En het is een week voor je naar de GGD of een test moet/mag doen.

Groet,

De Cock.
                Tra la lie, tra la la, ik ben zo blij :) dat mijn PIK van voren zit en niet opzij, vandaar: Der Kaiser vom Hennef-Hof Oom-Bernds, die 28.

Commentaar

Dankjewel Piet,

vraagje: doen zij ook een totale (SOA-gerelateerde) check-up?

Ik bedoel eigenlijk: De keren dat ik bij de GGD was, had ik ook dingen gedaan die aanleiding gaven voor zo'n onderzoek.
                  Maar toen ik vroeg of ik ook 'gewoon' zo'n onderzoek zou kunnen krijgen, gaf de verpleger aan dat dat niet kon. Er moest wel een medische aanleiding zijn.
                  Terwijl ik me zelf af en toe wel eens totaal zou willen laten onderzoeken op alles wat ook maar enigszins aan SOA's gekoppeld kan worden.

Commentaar

[QUOTE=Pants;892375]
                    vraagje: doen zij ook een totale (SOA-gerelateerde) check-up?

Beste Pants,

Als je in Amsterdam voor een soa-onderzoek bij de GGD komt, word je in ieder geval getest op chlamydia, gonorroe en syfilis. Als er aanleiding toe is, kan er getest worden op hepatitis B en hiv. De soa genitale wratten, herpes genitalis en trichomonas worden vastgesteld op basis van klachten. Hier wordt dus niet standaard op getest. Welke testen bij jou worden uitgevoerd is afhankelijk van eventuele klachten, het risico dat je hebt gelopen en de manier waarop je hebt gevreeën (anaal, oraal, vaginaal).

Chlamydia en gonorroe zijn soa die vanaf één à twee weken na het seksuele contact kunnen worden getest door middel van een urineonderzoek en/of een uitstrijkje uit de plasbuis.
                    Hiv, syfilis en hepatitis B kunnen na drie maanden worden getest. Deze drie soa worden vastgesteld door middel van een bloedonderzoek.

In principe kun jij eens per jaar terecht bij een GGD voor een algemene check-up als je aangeeft dat je regelmatig seks hebt met een prostitutee. Sommige GGD's zijn strenger in hun selectiecriteria dan andere.
                    Je kunt natuurlijk ook altijd terecht bij je eigen huisarts voor alle bovengenoemde testen.

Vriendelijke groet,
                    piet soaaids

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door piet soaaids
                      In Amsterdam is de soa-poli van de GGD tegenwoordig op het Weesperplein 1.
                      De GGD heeft het een en ander gereorganiseerd, zodat de lange wachtrijen en wachttijden minder zijn. Helaas is het vaak nog altijd druk op deze poli.
                      Je kunt er voor kiezen om naar een andere GGD te gaan in het land, maar dan ben je wellicht net zoveel reistijd kwijt als wachttijd in de wachtkamer.

In Amsterdam kun je dus voor een gratis soa-onderzoek, inclusief hiv-test, terecht bij de:
                      GGD
                      Weesperplein 1

Inloopspreekuur op werkdagen van 8.30 uur tot 10.30 uur en van 13.30 uur tot 15.30 uur. De deur gaat 's morgens om 8.00 uur open en 's middags om 13.00 uur.
                      Het onderzoek is vertrouwelijk, maar niet meer anoniem.

Inloopspreekuur voor uitslagen en behandelingen: maandag tot en met vrijdag van 8.30 uur tot 12.00 uur en van 13.30 uur tot 16.30 uur.
                      Alleen voor uitslagen telefonisch te bereiken: maandag tot en met vrijdag van 10.15 uur tot 12.15 uur en van 15.15 uur tot 17.15 uur op telefoonnummer 020-5555822

Kijk voor meer informatie op de website: www.gezondamsterdam.nl (rubriek infectieziekten/hygiëne).

Vriendelijke groet,
                      piet soaaids
                      Kleine correctie inloopspreekuur is eigenlijk niet echt echt meer is nl. begin dit jaar gewijzigd.

Het inloopspreekuur is er nog wel maar met dien verstande dat je langer dan voorheen moet wachten, ben daar zeer recent geweest en weet er dus van heb langer dan ooit moeten wachten .

Je kunt nu namelijk afspraken maken, heb je geen afspraak gemaakt kan het dus langer dan voorheen duren.

Mensen die voor jou beleving net de GGD poli binnen komen wandelen zijn direct aan de beurt omdat zij een afspraak hebben en jij valt daar als inloper nu dus tussen.

Is maar dat je het weet.

Groeten,

De Cock.
                      Tra la lie, tra la la, ik ben zo blij :) dat mijn PIK van voren zit en niet opzij, vandaar: Der Kaiser vom Hennef-Hof Oom-Bernds, die 28.

Commentaar

Re: Veilig gedaan/maar toch iets opgelopen? aanvulling

Voor het maken van een afspraak kunt u op elke werkdag bellen tussen 08.30 tot 10.00 uur en van 13.30 tot 15.00 uur, via telefoonnummer (020) 555 5822.

De directe link Adressen, openingstijden en contactgegevens

Ik ben er recentelijk ook geweest voor een controle, en met een afspraak heb ik ca een half uur gewacht voor de eerste oproep. Daarna nog een tijdje gewacht voor de eerste uitslagen (niets), al met al inclusief de tijd voor gesprekken en onderzoek ca anderhalf uur.

Zelf zou ik de oorspronkelijke vraag "Veilig gedaan maar toch iets opgelopen?" beantwoorden met,
                        verkoudheid opgelopen? zeer goed mogelijk,
                        testen op soa? gezien de beschrijving van handelingen en klachten is daar geen aanleiding voor. Maar af en toe een onderzoek is goed, dames en klanten zijn een risicogroep.

Commentaar

Klopt.
                          Je kunt tegenwoordig ook een afspraak maken op het Weesperplein.
                          Dat was al wat langer zo, maar nu wordt het blijkbaar breed gecommuniceerd via de website.

Met een afspraak is de kans dat je minder lang moet wachten aanwezig, maar niet gegarandeerd.

Groet,
                          piet soaaids

Commentaar

ach ja je kan iets oplopen
                            maar niets van het erge soort
                            misschien was een meisje ziek en heb je gewoon wat microben meegenomen
                            wat kan je verder nog oplopen? Schaamluizen, maar dan moet ze schaamhaar hebben
                            eczema...snel en zonder dat je het zelf beseft
                            een schimmel
                            ach zoveel onschuldige dingen

xxx
                            Zichzelf goed noemen en anderen fout
                            is één van de hoofdvormen van het ego-denken.

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door Dolfie
                              En schurft

Grtz,Dofie
                              Schurft wordt niet gezien als een echte soa. Je kunt hier ook last van krijgen als je bij je oude tante op de bank hebt gezeten of de trui van je goede buurman mocht lenen tijdens de buurtbar-bq. Zelfde geldt voor schaamluis, hoewel deze wel als een echte soa wordt gezien.
                              Vreemd eigenlijk.

Groet,
                              piet soaaids

Commentaar

sex met condoom en toch soa

Van de week een soort moedervlek aan het begin van mijn penis ontdekt en nu een soort puist geworden
                                Heb alleen maar veilige sex gehad met condoom niets bijzonders gebeurd Kan het toch een soa zijn of gewoon een puist
                                weet dat het beste antwoord de dokter is maar als het gewoon een puist is wacht ik liever even
                                Hoeveel kans heb je eigenlijk op een soa met condoom als er niets gebeurt is

Commentaar

Mocht jij jezelf scheren, dan heb je dus nu een ingegroeide haar. Dat lijkt op een puist, met het verschil dat er vaak een zwart puntje op zit ( de haar ).

Commentaar

Van de week een soort moedervlek aan het begin van mijn penis ontdekt en nu een soort puist geworden
                                    Heb alleen maar veilige sex gehad met condoom niets bijzonders gebeurd Kan het toch een soa zijn of gewoon een puist

..... aan de onderzijde van je paal, in de buurt waar de huid overgaat in de balzak, zitten talgkliertjes. Die willen nog wels eens verstoppen
                                    I just wanna have some kicks, I just wanna get some chicks!

Commentaar

soa test gedaan en nu even afwachten , maar zag er uit als een ingegroeid haartje of zoiets volgens de arts niet als soa.
                                      Maar dat weet je pas zeker na de test.Nog een vraag mocht het een soa zijn moet of mag je dan de dvp noemen waar je het opgelopen heb of moet je gewoon stil houden. Niet dat ik het ga zeggen maar is gewoon een vraag

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door ziewel Bekijk bericht
                                        Nog een vraag mocht het een soa zijn moet of mag je dan de dvp noemen waar je het opgelopen heb of moet je gewoon stil houden. Niet dat ik het ga zeggen maar is gewoon een vraag
                                        De dame zelf informeren lijkt me wel zo netjes, maar op het forum is het ten strengste verboden om ook maar een vermoeden van een soabesmetting te vermeldden, omdat het niet te bewijzen en te controleren is!
                                        Dick31
                                        EX-Moderator Alkmaar / Haarlem / Europa / SOA Hoekje

Commentaar

Was ook niet van plan het op het forum te zetten. Lijk mij logisch dat het verboden is i.v.m. valse beschuldigingen