Wat is de kans op HIV in %.

Inklappen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

• Wat is de kans op HIV in %.

Beste forumers,

Ik heb een jaartje terug in het buitenland met verschillende dvp oveilige sex gehad.
    Nu mijn vraag, stel een dame is in het ergste geval seropositief. Wat is dan het risico in % wat je per keer kans loopt op HIV. Het gaat om normale sex dus gaan anaal of iets dergelijks.

Ik heb me wel eens laten vertellen dat de kans theoretisch gezien zeer klein is.

En voor de duidelijkheid ik weet dat onveilige sex zeer dom is en ik raad het iedereen ook af, dus dan zijn we het daar overeens.

Groet,
    “Build your own dreams, or someone else will hire you to build theirs.”

Re: Wat is de kans op HIV in %.

Er zijn vast forumers die er een percentage aan vast weten te hangen, maar ik waag me er niet aan.

Als je je zorgen maakt raad ik je aan om naar de huisarts of de GGD te gaan. De GGD waar ik voor m'n halfjaarlijkse check up heen ga heeft meestal al binnen een week alle uitslagen.

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door tastycheese Bekijk bericht
      (...) Wat is het risico in % wat je per keer kans loopt op HIV.

Beste tastycheese e.a.,

Het is al eens eerder gevraagd en besproken, de getalletjes.

Getalletjes geven over het algemeen een schijnveiligheid, iets om je achter te verschuilen als het gaat om redenen zoeken om vooral maar geen condoom te hoeven gebruiken.

Reken er lustig op los.
      Feit blijft: zonder condoom is onveilige seks voor beide sekspartners.

Vriendelijke groet,
      piet soaaids
      Programma Prostitutie Soa Aids Nederland

Commentaar

Wat is de kans bij Russisch roulette dat het mis gaat? Ook lang geen 100%, toch waag ik me er niet aan. En bij Russisch roulette heb je tenminste nog inzicht in de verhouding mogelijkheden (aantal lege patroon plekken: de hoeveelheid kogels) dit weet je met NZC niet.

Testen is weten en een % maar een getal (zoals eerder al geschreven)
        Smile because it happend not cry because it is over

Commentaar

Ik praat het niet goed, maar ben wél van mening dat iedereen maar lekker moet doen wat hij wilt doen. Wil je all the way zonder condoom, prima, maar dan niet in deze rubriek gaan piepen dat je ergens jeuk en bulten hebt zitten. Dan is het nog altijd: eigen schuld, dikke BULT

Commentaar

het ligt er natuurlijk ook aan in welke regio je bent geweest, of er daar veel aids/hiv positieve mensen zijn. welk land ben je geweest? en ik zou even laten testen voor de zekerheid. onveilig zou ik niet adviseren met een dvp, vooral vanwege druipers en genitale wratten. maar kan een man eigenlijk wel aids krijgen als hij alleen onveilige sex heeft? is die kans niet erg klein?

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door joostknowles Bekijk bericht
              (...) maar kan een man eigenlijk wel aids krijgen als hij alleen onveilige sex heeft? (...)

Beste joostknowles,

Ja, een man kan hiv oplopen als hij onveilige seks heeft. Dus als hij vaginale en anale seks heeft zonder condoom of als hij menstruatiebloed of sperma in zijn mond krijgt.
              En dat kan met wie dan ook, waar dan ook ter wereld.
              Dat is het uitgangspunt en vandaar ook de vrij veilig adviezen, die dus voor iedereen overal ter wereld gelden.

Vriendelijke groet,
              piet soaaids

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door tastycheese Bekijk bericht
                Beste forumers,

Ik heb een jaartje terug in het buitenland met verschillende dvp oveilige sex gehad.
                Nu mijn vraag, stel een dame is in het ergste geval seropositief. Wat is dan het risico in % wat je per keer kans loopt op HIV. Het gaat om normale sex dus gaan anaal of iets dergelijks.
                Stel dat de kans 1:10.000 is.... Het gaat niet om de 9.999 mensen/keren, maar om die ene keer. Het kan 9.999 keer "goed" gaan.... Maar je zou nu maar net die ene keer "treffen"...

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door joostknowles Bekijk bericht
                  onveilig zou ik niet adviseren met een dvp, vooral vanwege druipers en genitale wratten.
                  Genitale wratten kan je helaas altijd krijgen, een condoom kan tenslotte niet alles bedekken, het bedekt slechts de penis! Deze wratjes kunnen namelijk ook in de omgeving van de geslachtsdelen zitten, dus niet er alleen in of op! Let dus gewoon op vreemde bultjes..zie je ze, voel je ze..dan níet verder gaan en direct handen wassen.

Commentaar

De kans is relatief klein.
                    Anderzijds kan je van de eerste keer prijs hebben als het slecht wilt.
                    Je penitentie is nu: jezelf testen en altijd cd gebruiken als je haar voorgeschiedenis niet kent.
                    Succes.

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Man Bekijk bericht
                      Stel dat de kans 1:10.000 is.... Het gaat niet om de 9.999 mensen/keren, maar om die ene keer. Het kan 9.999 keer "goed" gaan.... Maar je zou nu maar net die ene keer "treffen"...
                      Het is toch wel relevant zodat iedereen zijn grens kan bepalen. Dat doe je immers ook als je wel of niet in een vliegtuig stapt? Overigens heet het dan opeens een 'fobie' of vliegangst als je thuisblijft, omdat de kans op neerstorten kleiner is dan acceptabel wordt geacht. Zoiets

Groet,
                      Vanzwol

Commentaar

% hangt van meer dingen af, heb je uren geneukt of 1 minuut. Was ze zelf net besmet, de eerste weken is de viruscount het allerhoogst. Maar als ben man ben je "relatief" veilig voor HIV. Alhoewel in afrika zou ik hem er niet zonder condoom insteken.

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door vanzwol Bekijk bericht
                          Het is toch wel relevant zodat iedereen zijn grens kan bepalen. Dat doe je immers ook als je wel of niet in een vliegtuig stapt? Overigens heet het dan opeens een 'fobie' of vliegangst als je thuisblijft, omdat de kans op neerstorten kleiner is dan acceptabel wordt geacht. Zoiets
                          Er zijn meer HIV infecties dan vliegtuigen die neerstorten, aan de andere kant heb ik zelf een naar vliegtuig incident meegemaakt maar geen HIV gevaar dus percentages zeggen niet altijd iets

Verder denk ik dat je niet zo zeer in % moet denken, maar eerder of je bloot gesteld wilt worden aan een dergelijk risico en de gevolgen daarvan wilt overzien of niet en ook of je het risico wil nemen om een ander te besmetten.

Op moment dat je een keuze maakt op basis van een risico inschatting zal het toch blijven knagen; je beseft immers dat er een risico aankleeft. En dat lees je ook wel hier terug op het forum van mensen die het laag inschatten en dan toch later gaan twijfelen of ze er wel goed aangedaan hebben.

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door aamu Bekijk bericht
                            Er zijn meer HIV infecties dan vliegtuigen die neerstorten, aan de andere kant heb ik zelf een naar vliegtuig incident meegemaakt maar geen HIV gevaar dus percentages zeggen niet altijd iets

Verder denk ik dat je niet zo zeer in % moet denken, maar eerder of je bloot gesteld wilt worden aan een dergelijk risico en de gevolgen daarvan wilt overzien of niet en ook of je het risico wil nemen om een ander te besmetten.

Op moment dat je een keuze maakt op basis van een risico inschatting zal het toch blijven knagen; je beseft immers dat er een risico aankleeft. En dat lees je ook wel hier terug op het forum van mensen die het laag inschatten en dan toch later gaan twijfelen of ze er wel goed aangedaan hebben.
                            Precies. Eens je met een vliegreis bent geland, weet je dat het mogelijk risico afgewend is. Met HIV ligt dat even anders en zit je 6/8 weken in onzekerheid, als kje al de moeite neemt je te laten testen. Indien je het meermaals doet is het bovendien een wederzijdse verantwoordelijkheid en kan je net zo goed zelf degene zijn die iemand anders besmet. Een hoop mensen redeneert hier uitsluitend vanuit de premisse "ik ben clean en wat is het risico dat een prostituee mij besmet". Terwijl de omgekeerde redenering ook geldt en een morele én juridische verantwoordelijkheid met zich meebrengt.

Commentaar

Groet,
                              Vanzwol
                              Fobie is grieks voor angst. Ja het woord vaak gebruikt voor angst zonder een rationeel te beargumenteren noodzaak maar medisch is het gewoon een containerbegrip voor alle angsten.

Maar moet dat nu echt nog bewezen worden dat HIV een ziekte is waar miljoenen aan dood gaan? Kan hoor, dan is het antwoord het aantal mensen met HIV/7 miljard inwoners +- het lopen van een verhoogd risico cq verlaagd risico.....

Globally, an estimated 33.2 million people lived with HIV in 2007, including 2.5 million children. An estimated 2.5 million (range 1.8–4.1 million) people were newly infected in 2007, including 420,000 children. South & South East Asia are second worst affected; in 2007 this region contained an estimated 18% of all people living with AIDS, and an estimated 300,000 deaths from AIDS.
                              Mijn visie: AIDS is een pandemie (over de hele wereld verspreide epidemie) en we hebben het over miljoenen mensen. Iedereen heeft toch wel een een documentaire uit een aidskliniek gezien (kan nu ff geen youtube filmpje vinden) ? Nou dan weet je toch hoe gruwelijk je dan aan je einde komt. Aantal slachtoffer en de gruwelijke wijze waarop je dood gaat zou ieder weldenkend mens toch moeten laten beseffen dat het risico te groot is.

Ik ga toch ook niet vragen hoe veilig het is om met 50 km per uur tegen een muur te rijden? Ik vraag me toch niet af hoe groot de kans is dat ik dan dood ga? Zonder dat ik enige statistische informatie heb weet ik dat de kans groter is dan mij lief is

Het enige wat ook ik begrijp en waarom mijn vergelijking mank gaat is dat ik vele malen liever neuk zonder dan dat ik tegen een muur rijdt. Daarom ben ik bereid om wat sex betreft een veel groter risico te nemen dan dat ik tegen muren aan rijd. Maar dan nog; ook al is NZC fijner en intiemer.....ook al wil ik dolgraag weet ik nog de aantallen en de beelden van doodzieke mensen......ook zonder een kansberekening weet ik dat NZC met een DVP een te groot risico is.

Als je aan me vraagt of de zon 1 miljoen lichtjaren of 10 miljoen lichtjaren ver is dan moet ik googlen.....maar zonder te googlen weet ik ook dat het te ver is om heen te gaan voor me.
                              Laatst gewijzigd door spooky986; 01-11-11, 12:45.

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door ramwout Bekijk bericht
                                Een hoop mensen redeneert hier uitsluitend vanuit de premisse "ik ben clean en wat is het risico dat een prostituee mij besmet". Terwijl de omgekeerde redenering ook geldt en een morele én juridische verantwoordelijkheid met zich meebrengt.
                                Quoted for thruth!!! Persoonlijk snap ik dat dus niet, als 2 mensen onveilige sex hebben dan lopen er twee een risico. Waarom zoveel wandelaars (en DVP's) slechts denken over besmet worden ipv een ander besmetten is mij wat onduidelijk. Mensen denken primair aan eigen belang, wat dat betreft is de mensheid als sociaal wezen weer eens ontkracht. Blijkbaar zit het in de mens om jezelf belangrijker te vinden dan de ander. En blijkbaar denk iedereen dat hij/zij clean is en de ander een risico

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door spooky986 Bekijk bericht
                                  (...) Mensen denken primair aan eigen belang (...) denktiedereen dat hij/zij clean is en de ander een risico
                                  What else is new??

Vriendelijke groet,
                                  piet soaaids

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door piet soaaids Bekijk bericht
                                    What else is new??
                                    Sorry Piet alleen maar oude koeien en zo oud als de weg naar Rome. Niet dat ik er uit logica er en snars van snap. De enige keer dat ik bijna zonder wilde was een keer nadat een DVP waar ik tot over mn oren verliefd op was (ben) vroeg of ik een condoom wilde. Heb toen ja gezegd en een paar dagen later had ik me bedacht en wilde zonder en toen was zij een stuk meer rationeel dan ik en ging jasje om. Echt de enige reden dat ik de eerste keer toch met deed was omdat ik van die vrouw houd (ja nu nog maar zie haar niet meer) en geen seconde dacht ik eraan dat ik HIV of ... zou oplopen. Natuurlijk is dat niet logisch met een vrouw uit Belarus die DVP is. Statistisch is het veel logischer dat ik iets oploop dan zij (heb slechts in 1 duurzame relatie NZC gedaan en zij was echt maagd de eerste keer) Twee weken later bleek ook uit mijn SOA test 100% clean op alle SOA's.

En ik ben maar 34 en dus nog lang niet op het punt van mijn leven is al over de helft en kan best wel een gokje wagen. Voel me een Fremdkörper (ja sorry ken geen beter NL woord) op deze site en in het algemeen. Waarom toch denk ik aan de mogelijke SOA die ik geef aan de ander of waarom denken zovelen slechts aan hun eigen hagie? Als ik naar mijn beweegredenen denk kan ik het echt niet snappen ook al denk ik er al jaren over na. Als ik kijk naar hoe de mensheid feitelijk is in zijn handelen dan snap ik dat wel. Echt erg dat wij mensen zo zijn maar ja je hebt gelijk wat else is new, ook ik weet wel dat we als mensheid zijn zoals we blijkbaar zijn.

Commentaar

Ik hoop dat Piet me deze keer gelijk geeft

De kans op HIV in % kan je het beste vergelijken met het volgende :

Sommige mensen doen heel hun leven mee met de lotto maar winnen nooit iets...anderen doen 1 keer mee en winnen ineens het grote lot.

Is hetzelfde met HIV en SOA's

Grtz,Dolfie

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door Dolfie Bekijk bericht
                                        Ik hoop dat Piet me deze keer gelijk geeft

De kans op HIV in % kan je het beste vergelijken met het volgende :

Sommige mensen doen heel hun leven mee met de lotto maar winnen nooit iets...anderen doen 1 keer mee en winnen ineens het grote lot.

Is hetzelfde met HIV en SOA's

Grtz,Dolfie
                                        Complimenten, spijker op z'n kop! En welke categorie denk je dat verreweg grootste is?

Groet, vanzwol

Commentaar

Complimenten, spijker op z'n kop! En welke categorie denk je dat verreweg grootste is?

Groet, vanzwol
                                          Haha Vanzwol,ik heb in ieder geval nog geen grote pot gewonnen

Grtz,Dolfie