Overdraging van Chlamydia en gonorroe

Inklappen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

• Overdraging van Chlamydia en gonorroe

Hallo,

Ik had even een vraag over het overdragen van chlamydua en gonorroe.

Ik heb last gehad van chlamydia en gonorroe tegelijkertijd.

Dat heb ik schijnbaar opgelopen (denk ik) ongeveer 1 week of 2 weken van te voren toen ik voor het éérst last had van de symtponen, (en dat was bij mij gewoon het hebben van een druiper, en was niet echt zo heel geil meer).

Toen ik dus merkte dat er iets niet goed was toen had ik al 3 dagen sex gehad (zonder condoom) met een ander meisje.

Op de laatste dag dat ik met haar vrijde toen merkte ik dus dat er iets niet klopte in de hoop dat het vanzelf wel overging (nog niet in de gaten gehad dat het wellis een soa kon zijn).

Totdat ik na ruim een week erachter kwam dat het nog steeds was en dus wellis een soa kon zijn.

Ik mezelf laten testen en het bleek na een paar dagen via mn urine dat ik chlamydia en gonorroe had.

Dus ik tegen de mensen zeggen met wie ik sex gehad heb dat k daar last van had..
    en dat meisje met wie ik dus op het laatste gevreeen had, die heeft zich ook laten testen en die zegt dat ze helemaal geen chlamydia of gonorroe heeft..

Ik heb een keer of 3 sex met haar gehad.

Is dit mogelijk dat deze infecties niet altijd overdraging veroorzaken?

Re: Overdraging van Chlamydia en gonorroe

Oorspronkelijk geplaatst door Thai24 Bekijk bericht
    (...) Ik mezelf laten testen en het bleek dat ik chlamydia en gonorroe had (...) dat meisje met wie ik op het laatste gevreeen had, heeft zich ook laten testen en die zegt dat ze chlamydia of gonorroe heeft..Ik heb een keer of 3 sex met haar gehad. Is dit mogelijk dat deze infecties niet altijd overdraging veroorzaken?
    Beste Thai24,

Ja, dat is mogelijk.
    Je kunt na één keer seks hebben met iemand die een soa heeft, deze soa oplopen. Je kunt ook meerdere keren seks hebben met die persoon en geen soa oplopen.

Het kan ook zijn dat zij zich te vroeg heeft laten testen. Je kunt chlamydia en gonorroe twee weken na het laatste sekscontact laten testen. Dan is de uitslag betrouwbaar. Als dit meisje geen klachten heeft en zich te snel na de seks met jou liet testen, dan is het wellicht verstandig dat zij nogmaals een test doet.
    Zowel chlamydia als gonorroe kunnen geheel zonder klachten verlopen en als zij het wel blijkt te hebben opgelopen (en die kans is best groot) dan zit ze later mogelijk met de gebakken peren, in de vorm van verminderde vruchtbaarheid.

Verder is natuurlijk het advies:
    In losse sekscontacten altijd een condoom gebruiken.
    Als je een nieuwe relatie krijgt, is het advies de eerste drie maanden met een condoom te vrijen. Na deze periode van veilige seks laat je allebei een algemeen soa-onderzoek doen. Aan de hand van de uitslagen van de testen kun je samen met je partner besluiten of je het condoom voortaan weglaat of niet.

Je kunt een soa-onderzoek laten doen bij je eigen huisarts of bij een soa-centrum van de GGD. Via de website http://www.soaaids.nl/soa/testen_op_...en_voor_testen kun je direct informatie opzoeken over de verschillende soa-centra.

Vriendelijke groet,
    piet soaaids
    Programma Prostitutie Soa Aids Nederland

Commentaar

Re: Overdraging van Chlamydia en gonorroe

Beste Piet,

Echt ontzettend bedankt voor je snel en professioneel antwoord.

Ik zal het haar gelijk even laten weten.

Groetjes

Oorspronkelijk geplaatst door piet soaaids Bekijk bericht
      Beste Thai24,

Ja, dat is mogelijk.
      Je kunt na één keer seks hebben met iemand die een soa heeft, deze soa oplopen. Je kunt ook meerdere keren seks hebben met die persoon en geen soa oplopen.

Het kan ook zijn dat zij zich te vroeg heeft laten testen. Je kunt chlamydia en gonorroe twee weken na het laatste sekscontact laten testen. Dan is de uitslag betrouwbaar. Als dit meisje geen klachten heeft en zich te snel na de seks met jou liet testen, dan is het wellicht verstandig dat zij nogmaals een test doet.
      Zowel chlamydia als gonorroe kunnen geheel zonder klachten verlopen en als zij het wel blijkt te hebben opgelopen (en die kans is best groot) dan zit ze later mogelijk met de gebakken peren, in de vorm van verminderde vruchtbaarheid.

Verder is natuurlijk het advies:
      In losse sekscontacten altijd een condoom gebruiken.
      Als je een nieuwe relatie krijgt, is het advies de eerste drie maanden met een condoom te vrijen. Na deze periode van veilige seks laat je allebei een algemeen soa-onderzoek doen. Aan de hand van de uitslagen van de testen kun je samen met je partner besluiten of je het condoom voortaan weglaat of niet.

Je kunt een soa-onderzoek laten doen bij je eigen huisarts of bij een soa-centrum van de GGD. Via de website www.soaaids.nl/soa/testen_op_soas/adressen_voor_testen kun je direct informatie opzoeken over de verschillende soa-centra.

Vriendelijke groet,
      piet soaaids

Commentaar

Aan het werk...
      X