Gepijpt geworden met condoom

Inklappen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

• Gepijpt geworden met condoom

Hoi,

Ik heb me in een club laten pijpen door een vrouw, en heb hierbij een condoom gevraagd. Ik ben ook in dat condoom klaargekomen. Ik heb bovendien achteraf in de WC gecheckt (door het te vullen met water) of er geen lek was in het condoom, en heb ook geen lek opgemerkt.

Heb ik nu een risico gelopen op HIV ? Ik heb me een half jaar geleden ook nog eens laten pijpen met condoom. Andere sexuele handelingen zijn er niet gebeurd (buiten een lekker massage (zonder olie, want dat is ook gevaarlijk voor de sterkte van een condoom)). Of op andere SOA's (pijpen met condoom zou niet beschermen tegen een groot aantal SOA's).

Ik heb me in het verleden laten pijpen zonder condoom (enkele jaren geleden), heb me achteraf meermaals laten testen alles was negatief. Dus ik dacht dat ik nu de veilige manier had gevonden, nl. laten pijpen met condoom . Maar nu begin ik daaraan dus ook te twijfelen.

groeten van een zeer ongerust iemand,

Tom

Re: Gepijpt geworden met condoom

tommeke,

Je hebt totaal geen risico gelopen.

En verder heb ik wat berichten verwijderd die op het randje van een weekban wegens flame waren. We gaan een bezorgd lid niet op een manier bejegenen die beledigend kan worden opgevat!
    Dick31
    EX-Moderator Alkmaar / Haarlem / Europa / SOA Hoekje

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door tommekejones Bekijk bericht
      (...) pijpen met condoom zou niet beschermen tegen een groot aantal SOA's
      Beste tommekejones,

Geen zorgen. Geen risico.

Gepijpt worden met condoom is erg veilig. Er zit namelijk een duidelijke barriëre tussen het slijmvlies van de mond/keel en het slijmvlies van jouw eikel en begin plasbuis. Het wordt dan erg lastig voor virussen en bacteriën om van de een naar de ander over te gaan. Veiliger kan eigenlijk bijna niet.

De info die je hebt gekregen over dat pijpen met condoom niet beschermt tegen een groot aantal soa's klopt dus niet.

Vriendelijke groet,
      piet soaaids
      Programma Prostitutie Soa Aids Nederland

Commentaar

Heb dezelfde vraag als topicstarter. Ben gepijpt met condoom, maar toch erg ongerust.

Indien de DVP met haar mond de onbedekte schacht van mijn penis heeft geraakt, is er dan een verhoogd risico op een soa? Voor zover ik weet gaat het erom dat het slijmvlies van de penis afgedekt is.

Commentaar

Inmiddels meer als een week geleden.....na 9 dagen ieder geval geen Herpes klachten.
          Ook lees ik dat Chlamydia dan wel Gonoroe enkel via goed slijmvliescontact eikel/keel kan worden overgebracht.

Dit is niet het geval geweest; hier zat het condoom.

Rest mij de vraag die iemand hopelijk kan en wil beantwoorden: zijn er soa die via de schacht van de penis vat kunnen krijgen? Syfillis wellicht?

Commentaar

Die kans is uitermate klein, zéker als het verder allemaal oraal was wat ze bij jou deed.
            Overigens zijn er uitstekende websites met uitstekende informatie over SOA. En wat dacht je van je huisarts?
            Hier weet je nooit van welke doe-het-zelf-geleerde je informatie krijgt...
            Succes!
            Laatst gewijzigd door Dick31; 17-01-17, 22:34. Reden: quote verwijdert er is een reageer op discussie knop!

Commentaar

Om eerlijk te zijn spreken al die prof. websites elkaar behoorlijk tegen. Daarnaast gaat het daar zelden om dvp gerelateerde bezoeken.

De reacties van Piet zijn mijn inziens wel professioneel bijv. Mijn huisarts zegt bijv. dat ook met cd gepojpt worden een risico is.

Mijn angst, ondanks dat ik gepijpt ben met condoom, dat er bacterien van mijn voorganger in de mond van de dvp aanwezig waren. Zoals aangegeven heeft ze met haar mond een deel van de onbedekte penis schacht geraakt. Ik kan me voorstellen dat een Chlamydia bacterie wellicht op die manier toch het slijmvlies van mijn eikel heeft kunnen bereiken nadat ik na de daad het cd verwijderde.

Dus hoop dat iemand hier wat over kan zeggen

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door gast Bekijk bericht
                (...) ik gepijpt ben met condoom (...)
                Beste Gast,

Ik heb je vragen beantwoord in de IM die je stuurde.

Voor nu kort:
                Er is voor jou geen enkele reden om je zorgen te maken over een soa of om een soa-onderzoek te moeten doen.
                Een eenmalig pijpcontact met condoom is geen risico.

Als jij vaker losse sekscontacten hebt, of vaker naar een prostituee gaat, dan is het advies om één keer per jaar een soa-onderzoek te laten doen. Dit kan bij je huisarts.

Lees hier meer over prostitutiebezoek.

Vriendelijke groet,
                piet soaaids
                Laatst gewijzigd door HKRS-admin; 16-08-17, 06:58.

Commentaar

Wat me opvalt is dat heel veel DVP pijpen zonder condoom aanbieden? Is dat niet hetzelfde als Russisch Roulette spelen? Ik weet dat een blowjob ontvangen zonder condoom een van de beste dingen is die er zijn, maar omdat ik het risico te groot vind, laat ik dat altijd doen met condoom. (dan houd ik het ook nog eens langer vol)

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door Aeolus1979 Bekijk bericht
                    (...) pijpen zonder condoom (...)
                    Beste Aeolus1979,

Als je gepijpt wordt zonder condoom is dat geen Russische roulette voor jou.
                    Je loopt er geen hiv van op. De kans op een ander soa is aanwezig, maar niet groot.

Voor de prostituee is het risico groter, maar geen Russische roulette. Zonder condoom pijpen gebeurt inderdaad veel. Het is niet veilig, maar de prostituee kan wel haar risico verminderen door geen sperma in haar mond te laten komen en/of door te slikken.
                    Als klant van een prostituee kun je daar rekening mee houden: kom niet klaar in de mond van de prostituee!

Maar het allerbeste is natuurlijk je laten pijpen met condoom.

Vriendelijke groet,
                    piet soaaids

Commentaar

Ik stel jou deskundige uitleg zeker niet in twijfel piet,je weet overduidelijk waar je het over hebt en brengt het steeds duidelijk over.Toch ben ik van menig dat het eigenlijk wel Russische roulette is,een dvp is tenslotte ook een mens van vlees en bloed en geen robot die perfect geprogrammeerd is.Concreet bedoel ik,dat ook een dvp haar aandacht wat minder attent wordt na pijpbeurt nr 15 die dag,eens zondigen tegen geen sperma in de mond...etc,is dan toch niet uit te sluiten.
                      Ook een dvp heeft gevoelens,en geniet weleens met een klant...Ook op zulke momenten heeft een dvp niet altijd alles in de hand.De wandelaar al zeker niet,want welke wandelaar kent het gevoel niet dat hij zich niet houden kan van klaarkomen tijdens een goed uitgevoerde blow job.Klaarkomen in de mond,komt dus met zekerheid meer voor dan je zou denken binnen het clubgebeuren.Recent nog liet ik me pmc,de dame zelf vroeg me uitdrukkelijk tijdens het neuken niet klaar te komen in het condoom.Ze stond er namelijk op dat ik zou klaarkomen in haar mondje,tegen meerprijs uiteraard.
                      Dit weigerde ik,dames die dit toelaten en het blijkbaar dagelijks practiceren spelen voor mij weldegelijk Russische roulette.

De adviezen van mijn eigen huisarts lopen trouwens parallel met wat jij adviseerd.
                      Risico bij pzc is percentueel gezien erg klein,gezien ik besneden ben volgens mijn eigen huisarts zelfs erg klein.
                      Maar er is risico,leuk voor de wandelaars is dan wel dat chlamydia en gonorroe behandelbaar zijn.
                      Dames kunnen echter hiv besmet raken,in zekere zin dus toch Russische roulette.
                      Maar goed,hiv is nog steeds niet volledig omkeerbaar,ondertussen echter niet meer dodelijk.
                      Ik vermoed dat dit dan ook de reden is,waarom men steeds lichtzinniger wordt over orale sex en condoom gebruik.

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door piet soaaids Bekijk bericht
                        Beste Aeolus1979,

Als je gepijpt wordt zonder condoom is dat geen Russische roulette voor jou.
                        Je loopt er geen hiv van op. De kans op een ander soa is aanwezig, maar niet groot.

Voor de prostituee is het risico groter, maar geen Russische roulette. Zonder condoom pijpen gebeurt inderdaad veel. Het is niet veilig, maar de prostituee kan wel haar risico verminderen door geen sperma in haar mond te laten komen en/of door te slikken.
                        Als klant van een prostituee kun je daar rekening mee houden: kom niet klaar in de mond van de prostituee!

Maar het allerbeste is natuurlijk je laten pijpen met condoom.

Vriendelijke groet,
                        piet soaaids
                        Dag Piet,

Dank je wel voor je reactie.
                        Mijn huisarts heeft me gezegd dat je laten pijpen zonder condoom "gevaarlijk" is omdat je inderdaad geen HIV kan krijgen, maar wel syfilis, gonorroe, chlamydia en genitale wratten. Hij kon geen percentage geven, maar dat de kans erop juist wel groot is. Ook is het lastig om verschillende bronnen te checken, want het lijkt niet allemaal met elkaar in overeenstemming. De ene bron zegt dat de kans op besmetting niet groot is, de andere bron weer wel. Kortom: wat te geloven?

Verder zegt de huisarts dat de besmetting plaatsvindt doordat de slijmvliezen met elkaar contact maken (in de keel en op de eikel tijdens fellatio.)
                        Is er dan nog steeds kans op een besmetting wanneer de DPV de penis niet in haar mond neemt, maar slechts met haar tong bewerkt of speeksel gebruikt?

Ik hoop dat mijn vragen een beetje helder zijn. Sowieso alvast hartelijk bedankt voor je snelle en kundige antwoorden, ook de vorige keer :-)

Met vriendelijke groet,

Aeolus

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door Aeolus1979 Bekijk bericht
                          (...) Mijn huisarts (...) syfilis, gonorroe, chlamydia en genitale wratten (...) haar tong bewerkt (...)
                          Beste Aeolus1979,

Jij hebt geen risico gelopen op hiv en als je niet 'echt' gepijpt bent, is er ook geen risico op andere soa's.
                          Als je penis alleen maar gelikt wordt en daarbij is sprake van wat speeksel is er ook geen reëel risico voor een soa. Meest aannemelijk wat je dan mogelijk op zou kunnen lopen is herpes.
                          Gek genoeg is nou dat juist de soa die jouw huisarts niet noemt. Dat getuigt van niet veel accurate kennis aangaande soa's en transmissiekansen.

Orale seks is geen transmissieroute voor genitale wratten.
                          Gonorroe en chlamydia kun je wel oplopen, maar dan moet er sprake zijn van diep keelpijpen (slijmvlies van keel moet in contact komen met slijmvlies van eikel). Dat gebeurt niet als er slechts gelikt wordt.
                          Syfilis komt niet veel voor onder de algemene bevolking in Nederland en ook niet onder prostituees. Daarnaast zien we weinig syfilis in de mond en is het lastig om via de mond syfilis op te lopen.

Als jij seks hebt tegen betaling of seks hebt zonder te betalen, in vaste of losse relaties, het is nu eenmaal zo dat de kans er is dat je een keer een soa oploopt. Dat geldt voor iedereen, inclusief jouw huisarts.

Vriendelijke groet,
                          piet soaaids

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door Hooker lover1 Bekijk bericht
                            (...) Dames kunnen echter hiv besmet raken, in zekere zin dus toch Russische roulette (...)
                            Beste Hooker lover1,

Het advies om je als klant van een prostituee met condoom te laten pijpen, is met name voor de bescherming van de prostituee. Zij is degene die risico loopt op hiv als de klant in haar mond klaarkomt.
                            Om haar beroepsrisico op hiv te voorkomen is dus dat condoomadvies.

De klant loopt GEEN risico op hiv als hij zonder condoom gepijpt wordt. Het is dus GEEN Russische Roulette voor de klant, maar wel risico voor de prostituee.

Voor beiden - prostituee en klant - geldt dat er bij pijpen zonder condoom kans is op andere soa's. Maar die kans is niet groot. We zien de laatste tijd wel vaker gonorroe in de keel, mogelijk veroorzaakt door het vele pijpen zonder condoom. Hoe komt die gonorroe in de keel van de prostituee? Van een klant opgelopen. Hoe komt die klant daar aan? Misschien opgelopen door een ander betaald contact, maar misschien wel opgelopen thuis, of in een ander onbetaald contact.

Kortom
                            • In eerste instantie gebruik je een condoom bij pijpen om de beroepsrisico's van de prostituee te verkleinen / te voorkomen.
                            • In tweede instantie gebruik je een condoom om je eigen (seksuele) gezondheid te behouden.
                            • In derde instantie gebruik je een condoom bij pijpen om de cirkel of community waarbinnen jij seks hebt, veilig te stellen voor soa's.

Bekijk op deze webpage filmpje over Blow Jobs.

Vriendelijke groet,
                            piet soaaids

Commentaar

Beste piet,bedankt voor jou verhelderende en duidelijke bijdrage!
                              Ik ben het helemaal met je adviezen eens,en practiceer ze zelf heel correct tijdens mijn wandelingen.
                              Echter,ik bemerk in de realiteit dat pzc vooral in clubs de normaalste zaak van de wereld is.
                              Concurrentie en druk zijn groot binnen de sector,zoals gekend....En toch nemen de dames het risico er met de glimlach bij.
                              Het nmc is gelukkig algemeen goed ingeburgerd,het pmc daarentegen blijkt moeilijk verkoopbaar.
                              Ik wandel liever veilig,vele anderen duidelijk niet.

Wat betreft een besneden penis,maakt dat echt een verschil voor het oplopen van soa's...
                              Of is dat slechts theorie?

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door Hooker lover1 Bekijk bericht
                                (...) Wat betreft een besneden penis, maakt dat echt een verschil voor het oplopen van soa's (...)

Beste Hooker lover1,

Als je bent besneden is er geen bescherming meer van je eikel door de voorhuid. Dat maakt dat de eikel 'gehard' wordt, so to speak. Het slijmvlies wordt stugger en 'harder'. Het is moeilijker voor micro-organismen (virussen, bacteriën etc.) om via de eikel bij je bloedvaten te komen. Besneden zijn kan dus één van de maatregelen zin die je kunt treffen om minder kans op hiv en andere soa's te lopen. Een condoom bij zowel neuken als gepijpt worden, blijft echter het advies.

Vriendelijke groet,
                                piet soaaids

Commentaar

Bedankt voor de toelichting,alvast niet slecht dus een besneden penis.

Commentaar

Aan het werk...
                                  X