Diarree, acute HIV of gewoon infectie?

Inklappen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

• Diarree, acute HIV of gewoon infectie?

Vorige week, 5 dagen geleden, ben ik heel dom te ver gegaan met een meisje. Onbeschermde orale sex, pijpen en beffen gehad. En in het heetst van de strijd kwam ze even op me zitten. Pas na de penetratie, zonder condoom, realiseerde ik me hoe stom en ben ik er weer uit gegaan. Daarna heeft ze me klaar gepijpt en ben ik buiten haar mond klaar gekomen.

Nu heb ik sinds zondag last van diarree en ik las dat dat een van de verschijnselen kan zijn van acute HIV. Iemand een idee of dat zich binnen 5 dagen al kenbaar maakt?

Het meisje in kwestie beweert niets te hebben dus dat scheelt.

Re: Diarree, acute HIV of gewoon infectie?

Oorspronkelijk geplaatst door domgeweest Bekijk bericht
    (...) Onbeschermde orale sex, pijpen en beffen gehad. (...) kwam ze even op me zitten. Pas na de penetratie, zonder condoom, (...) sinds zondag last van diarree (...) een van de verschijnselen kan zijn van acute HIV.
    Beste domgeweest,

Zo dom ben je niet, want je bedacht je nét op tijd dat je niet zonder condoom verder wilde gaan.

Als er maar heel kort is gepenetreerd zonder condoom, dan is de kans dat jij daar hiv van oploopt aanwezig, maar zeer klein. Bedenk er dan bij dat hiv zelden wordt gevonden bij prostituees én dat de overdracht van vrouw naar man beduidend moeilijker gaat dan andersom.

Gepijpt worden is geen risico voor hiv. Beffen is alleen een risico als jij duidelijk zichtbaar en te proeven bloed in je mond krijgt.

Die "diarrhee" waar jij last van hebt, zal daarom waarschijnlijk een andere oorzaak hebben. Stress, onzekerheid, angst en schuldgevoel kan ook diarrhee veroorzaken.
    Bovendien is de hiv-infectie een infectieziekte met een zeer lange incubatietijd: het duurt gemiddeld 10 jaar voordat je klachten ontwikkelt.
    En een eventuele acute infectie geeft niet na vijf dagen al klachten.

Kortom:
    Maak je geen zorgen over hiv.
    Als je vaker losse sekscontacten hebt of prostituees bezoekt, doe dan eens per jaar een algemeen soa-onderzoek. Zo hou je de vinger aan de pols en ben je er over het algemeen op tijd bij om te behandelen mocht het nodig zijn.

Vriendelijke groet,
    piet soaaids
    Programma Prostitutie Soa Aids Nederland

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door piet soaaids Bekijk bericht
      Beste domgeweest,
      [...]
      Hartelijk dank voor je antwoord op mijn vraag, dat neemt wel wat spanning weg. Je advies over soa-onderzoek neem ik ter harte.

Mvg.
      Domgeweest

Commentaar

Toch weer een bericht van mijn kant. Gisteren kreeg ik toch klachten, constant naar de wc moeten, pijn in mijn onderbuik. Pijn aan mijn linker bal. Ik ben zojuist bij de dokter vandaan, even onderzocht en hij denkt dat ik chlamydia heb opgelopen.

Ik heb nu een antibioticum: Azithromycinum. 2x 500mg om van de klachten af te komen.

Nu de dringende vraag aan Piet, in hoeverre moet ik me nu alsnog zorgen maken om HIV gezien mijn eerste post. En na hoeveel dagen na het nemen van het antibioticum ben ik niet meer besmettelijk voor mijn vriendin (...)

Ik had gisteren, eigenlijk voor de klachten, al een soa onderzoek ingeleverd, maar daar verwacht ik maandag pas het resultaat van. In hoeverre moet ik me druk maken dat ik meer heb opgelopen dan chlamydia. Of dat het wat anders is, of dat nog niet alles te vinden is gezien de incubatietijd.

Domgeweest (dus toch)

Commentaar

HIV is vooralsnog niet waarneembaar, maar risico daarop is verwaarloosbaar zoals Piet SoaAids al aangaf.
          Meeste andere soa's kunnen al gevonden worden, wat dat betreft is het even uitzweten voor de uitslag.
          Over wanneer het weer veilig is na het gebruik van de medicamenten weet ik niet dus even geduld hebben in ieder geval, ga maar vreemd met je linkerhand even
          Dick31
          EX-Moderator Alkmaar / Haarlem / Europa / SOA Hoekje

Commentaar

Ik heb echt nog nooit gehoord van acute HIV. Dit wil niet zeggen dat je geen HIV kunt krijgen of hebben maar symptomen op deze manier wijzen er niet echt op.

Commentaar

(...) En na hoeveel dagen na het nemen van het antibioticum ben ik niet meer besmettelijk voor mijn vriendin (...)
              Beste domgeweest,

Als jij chlamdydia hebt, is het belangrijjk dat je vriendin dit weet. Zodat zij zich ook kan laten testen en behandelen. Het is namelijk erg besmettelijk. Als jij inmiddels al seks met haar hebt gehad en je gebruikte daarbij geen condoom, is de kans zelfs groot dat zij nu ook chlamydia heeft.
              Het heeft dus geen zin om binnen een vaste relatie als enige op chlamydia (en andere soa) te testen. Jij bent dan nu wel behandeld, maar als zij het heeft, draagt zij het, hoppa, zo weer aan jou over. Ping-pong effect noemen we dat.

Advies:
              - helemaal geen seks met je vriendin tot een week na het innemen van de antibiotica
              - met helemaal niet bedoel ik dus geheel van elkaar afblijven (zoenen is okay)
              - je vriendin informeren zodat zij zich kan laten testen
              - als zij ook behandeld moet worden, geldt wederom een hele week geen seks hebben na haar inname.

Als je geen chlamydia blijkt te hebben (en geen gonorroe) geldt bovenstaande uiteraard niet.

Over hiv hoef je je nog steeds geen zorgen te maken.

Vriendelijke groet,
              piet soaaids

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door ieleman Bekijk bericht
                Ik heb echt nog nooit gehoord van acute HIV. (...)
                Beste ieleman,

De term 'acute hiv-infectie' wordt gebruikt voor de klachten die iemand eventueel kan ontwikkelen tijdens het ontstaan van de antistoffen tegen hiv. Dit kan ongeveer na zes tot acht weken zijn, maar ook wat eerder of later.

Klachten die je dan kunt hebben zijn nogal algemeen. Je kunt ook helemaal geen klachten hebben, terwijl je wel antistoffen aan het maken bent.

Lees er hier meer over.

Kortom: klachten zeggen eigenlijk niet zo veel.
                De enige manier om zeker te weten of je hiv hebt opgelopen is een hiv-test doen. Dit kan na drie maanden. Dan is de uitslag betrouwbaar.

Vriendelijke groet,
                piet soaaids

Commentaar

Heren, bedankt voor de goede adviezen.

Zoals ik het begrijp kan ik dus een week na inname van de antibiotica weer sex hebben zonder condoom. Voor wat betreft het 'ping pong' effect, ik zal maar met de billen bloot moeten als de uitslag inderdaad chlamydia bevestigd. Is het nog nodig te om na gebruik van de antibiotica een soa test te doen om te bevestigen dat het weg is?

Commentaar

vandaag uitslag SOA onderzoek, niets gevonden. Ik ben wel opgelucht. Moet ik nog vragen stellen bij de uitslag omdat het onderzoek 5 dagen na onveilig contact is geweest en niet langer (voor wat betreft de soa's, hiv is niet aantoonbaar dat weet ik).

dg

Commentaar

(...) Is het nog nodig te om na gebruik van de antibiotica een soa test te doen om te bevestigen dat het weg is?
                      Beste domgeweest,

Het is niet nodig om een controletest te laten doen na een behandeling voor chlamydia. Standaard wordt dit niet aangeboden.
                      De behandeling is effectief. De bacterie wordt gedood en de klachten verdwijnen.

Advies bij behandeling van chlamydia is het volgende:
                      - gedurende de behandeling af te zien van alle seksuele handelingen, behalve zoenen. Dit geldt voor de kuren van zeven dagen, en 14 dagen of langer.
                      - als jij een ééndaagse antibioticakuur hebt gekregen, betekent dit om tot een week na het innemen van de medicijnen, geen seks te hebben.

Vriendelijke groet,
                      piet soaaids

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door piet soaaids Bekijk bericht
                        Beste domgeweest,

Het is niet nodig om een controletest te laten doen na een behandeling voor
                        Beste Piet,
                        Bedankt voor je antwoord, ik bedoel echter meer of de uitslag (negatief voor chlamydia en gonerroe) van de soa test zekerheid biedt dat ik niets heb, aangezien de test is gedaan 5 dagen na onbeschermd contact.

Commentaar

(...) ik bedoel echter meer of de uitslag van de soa test zekerheid biedt dat ik niets heb, aangezien de test is gedaan 5 dagen na onbeschermd contact.
                          Beste domgeweest,

Vijf dagen is inderdaad erg snel na het contact.
                          Voor chlamydia en gonorroe is de testtermijn twee weken.

De handelingen die je beschrijft in je eerste post, zijn echter van laag risico.
                          Geen reden om nogmaals te gaan testen. Hou gewoon de regel aan van eens per jaar testen als je vaker losse sekscontacten hebt.

Vriendelijke groet,
                          piet soaaids

Commentaar

Hoe ziet zo n sOa test eruit? En is hierbij ook hiv te controlleren? Enhoe lang duurt het dat je de resultaat krijgt? ik heb een aantal jaar een algemeen bloedtest gedaan en daar werden er alleen een aantal bloed ampullen uit mijn arm gepompt en een week later kreeg ik te horen dAt ik gezond was. Nu heeft mijn vriendin al een paar weken niet consequent maar regelmatig diaree en buikpijn moet ik me ook zorgen gaan maken?

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door lekkergebruind Bekijk bericht
                              Hoe ziet zo n sOa test eruit? (...) alleen een aantal bloed ampullen uit mijn arm gepompt(...)
                              Beste lekkergebruind,

Alleen een bloedonderzoek is niet voldoende als het gaat om een soa-onderzoek.
                              Een algemeen soa-onderzoek kan uit meerdere onderdelen bestaan. Hoe je uiteindelijk wordt onderzocht, is afhankelijk van de eventuele klachten en de manier waarop je hebt gevreeën.

Het soa-onderzoek bestaat uit:
                              1. lichamelijk onderzoek,
                              2. microscopisch onderzoek (bijvoorbeeld van afscheiding),
                              3. bloedonderzoek,
                              4. urineonderzoek,
                              5. uitstrijkje(s) uit vagina of penis (pisbuis), anus (bij anale seks), mond en keelholte (bij orale seks).

Chlamydia en gonorroe zijn soa die vanaf twee weken na het seksuele contact kunnen worden getest. Hiv, syfilis en hepatitis B kunnen na drie maanden worden getest.
                              Genitale wratten en herpes genitalis worden vastgesteld aan de hand van de aanwezigheid van klachten.

Als jouw vriendin langdurig klachten heeft, dan is het aan te raden dat zij naar haar huisarts gaat voor nader onderzoek en advies. De buikpijn kan een teken zijn van een soa, bijvoorbeeld chlamydia of gonorroe.

Vriendelijke groet,
                              piet soaaids

Commentaar

Ze heeft ook wel eens last van haar vagina na het hebben van sex en tja ze weet natuurlijk niet dat ik wel eens een bezoekje breng aan een dvp.... Maar ik doe alles veilig het enige wat ik echt in de afgelopen 4 jaar heb gedaan is een dame niet veilig heb gebeft maar dit is meestal heel even maar. Ik heb haar wel geadviseerd om een keer een bloed onderzoek te doen of een darm onderzoek. Ik kan haar niet adviseren om een soa test te doen want in haar ogen hebben alleen wij tweeën sex dus is dat niet nodig. Kan het zijn dat als ik het over heb gebracht op haar? En dat er last van heeft en ik niet of dat als we hiv besmet zijn dat zij er eerder last van krijgt dan ik? Omdat zij wat dunner is dan mij en ik toch bij het dubbele gewicht van haar heb dat je de symptonen bij haar duilijker zichtbaar worden dan bij mij. Trouwens het is zo heel zelden heeft zij nadat we na een weekje weer sexen dat ze heel af en toe nadat ik in haar ben klaar gekomen dat er bij haar ook een beetje bloedverlies in haar vagina zit.

Commentaar

Dat bloedverlies kan duiden op een te droge vagina, tijdens seks gaat het dan schuren en kan dat een verwonding veroorzaken wat ook branderig kan aanvoelen. Meestal is dat de volgende dag over, want heb dat zelf eens een keer of 2 gehad. Je bent gewoon niet nat genoeg dan...

Als je zekerheid wilt hebben dat je vriendin geen soa's heeft en jij ook niet, moet je de gehele controle laten uitvoeren wat Piet beschrijft, op jezelf. Is geheel anoniem! Zelfs de uitslag!!
                                  Heb jij niks, dan heeft zij ook niks. Als je altijd veilig hebt gedaan bij een of meerdere dvp dan heb je niks om zorgen over te maken

Commentaar

Bedankt joke hier heb ik wat aan! Dus als ik geen chlamidiya of gnoereoe heb dan heeft zij dat ook niet?? En bij zo n test krijg je dan gelijk de resultaat te horen? Ook als je hiv hebt? En is het alleen bloed of ook urine afgeven enz.

Commentaar

Bloed en plassen in buisje inderdaad uitslag duurt een week voordat je die krijgt.

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door lekkergebruind Bekijk bericht
                                        Bedankt joke hier heb ik wat aan! Dus als ik geen chlamidiya of gnoereoe heb dan heeft zij dat ook niet?? En bij zo n test krijg je dan gelijk de resultaat te horen? Ook als je hiv hebt? En is het alleen bloed of ook urine afgeven enz.
                                        Als jij niks hebt, heeft zij het ook niet. Of zij moet ook buiten de deur aan de rol gegaan zijn, wat ik niet echt verwacht eigenlijk.

Meestal krijg je van een aantal testen direct antwoord, maar sommige testen moeten op kweek staan en dan duurt het meestal een week of 2 dat je alles weet. Hiv hoor je volgens mij direct. Alle andere uitslagen krijg je via de website van de GGD, niet vergeten die uit je browsergeschiedenis te halen

Er wordt bloed afgenomen, urine test ook, je krijgt een uitstruikje van je piemel ( niet zo'n vrolijk gevoel helaas ) o.a. en er is een lichamelijke onderzoek. Al met al valt het mee, maar reken wel even op een snipperdag! Verzin alvast maar smoes , maar zou het wel ff doen hoor! Ben je je schuldgevoel ook weer kwijt..

Commentaar

Uitstrijkje uit pik krijg je alleen bij ouderwetse ggd's nog, nu is het gelukkig een buisje plas inleveren. Lichaamelijk onderzoek heb ik nooit gehad die krijg je volgsn mij alleen als je denkt wratjes of herpes te hebben.
                                          Was bij mij ook zo gebeurd allemaal, het ergste was nog dat je vaak tussen de 20 en 60 min in wachtkamer zit. Ook al had je een afspraak en was je op tijd dan nog, en een tel afspraak maken was een ramp je staat zo 20 min in wacht (ggd amsterdam). Beter zijn die klinieken waar je zo binnenloopt.