Risico's bij diep tongzoenen

Inklappen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

• Risico's bij diep tongzoenen

Ik maak me geen zorgen, maar desondanks start ik dit topic op.

Wat zijn de risico's als je een DVP diep tongzoent (DFK), dus jij steekt jouw tong ver in haar mond (jouw tong bereikt haar huig en/of haar amandelen)? En wat zijn de risico's als een DVP jou diep tongzoent?

Het lijkt mij dat meerdere mannen dat bij een bepaalde DVP doen die dit aanbiedt. Is er niet een kans op indirecte besmetting tussen deze mannen die haar bezoeken?

Re: Risico's bij diep tongzoenen

Ik denk enerzijds dat het risico op een ziekte groter is bij iemand die met veel mensen zoent dan in het dagelijks verkeer. Ik denk anderzijds dat de meeste mannen en vrouwen in de rosse buurten niet ziek zijn - anders zaten ze wel thuis. Ook heb ik nog steeds een (naïef, naïef) vertrouwen dat mensen elkaar niet willens en wetens zullen besmetten.

Kortom, ik zou me geen overdreven zorgen maken; maar als je dvp loopt te niezen, zou ik niet zoenen.
    I spent most of my money on women, drink and fast cars. The rest I wasted. (George Best)

Commentaar

Zoenen is volledig veilig voor hiv.
      Ook tongzoenen, diep zoenen (French kissing).

Wel heb je een (hele kleine!) kans op andere soa:
      gonorroe, syfilis, herpes en hepatitus B.
      Ik zou me alleen mogelijk zorgen maken als degene waarmee je zoent
      een koortslip heeft, of een erg onhygienische mond heeft.

Maar zoenen is over het algemeen vrij veilig voor soa.
      Je moet wel heel veel pech hebben om hiermee iets op te lopen.
      Maar het kan wel.

Piet

Commentaar

De dame die ik laatst gezoend heb, maakt op mij een hygiënische indruk, zowel qua zicht als qua afwezigheid van lichaamsgeur. Mond is schoon.

Commentaar

Beste Hans,

Je kunt aan iemand meestal niet zien of die persoon een soa (of hiv) heeft. Dus dat biedt geen garantie.
          Toch is het niet nodig om je zorgen te maken om zoenen, ook niet om diep french.
          Zoenen, ook tongzoenen, is veilig voor hiv. Kleine wondjes die niet bloeden, zijn geen risico. Bloed in de mond is pas een risico voor hiv wanneer het om een zichtbare hoeveelheid gaat. Dat proef je dan ook.

Een soa oplopen door zoenen is onwaarschijnlijk. Je kunt door zoenen wel een koortslip oplopen.

groet, Bart soaaids
          Programma Prostitutie Soa Aids Nederland

Commentaar

Bedankt, Piet Soaaids. Mijn excuses voor deze late reactie.

Commentaar

Pas geleden begon een dvp mij ineens heftig te tongzoenen. Hierbij beet ze op en aft die ik op dat moment had, die daardoor ging bloeden. Ik ben onmiddellijk gestopt met zoenen. Wat is hier het risico op HIV?

Commentaar

Staat gewoon op internet:

Er zijn verschillende manieren om een hiv-infectie op te lopen. In de dagelijkse omgang is er nauwelijks of geen risico op hiv-infectie.

Het virus (hiv) kan zich bevinden in
                • bloed,
                • speeksel*,
                • sperma en voorvocht,
                • vaginaal vocht en moedermelk.

Vooral door onveilige handelingen met bloed en sperma loopt iemand risico om hiv op te lopen of over te dragen. Infectie valt vooral te voorkomen door veilig te vrijen. Bij neuken en kontneuken bieden condooms bescherming tegen infectie. Pijpen is onveilig bij klaarkomen in de mond.
                *Hoewel het virus dus in speeksel kan voorkomen, is de concentratie te laag om een infectie te veroorzaken.

En natuurlijk moet de dame wel hiv hébben...

Commentaar

Dank voor je reactie. Je bedoelt dus dat ik geen risico gelopen heb?

Commentaar

Ik denk het zomaar van niet...misschien beter om de volgende keer niet naar een dvp te gaan als je aften hebt?

Aften zijn namelijk ( net gelezen op internet ) besmettelijk...

Zie: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/...handeling.html

Commentaar

Daar heb jij weer gelijk in, maar het was niet mijn idee om te gaan tongen (alhoewel ik ook niet geprotesteerd heb).

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door Joke ( van Cor) Bekijk bericht
                        Ik denk het zomaar van niet...misschien beter om de volgende keer niet naar een dvp te gaan als je aften hebt?

Aften zijn namelijk ( net gelezen op internet ) besmettelijk...

Zie: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/...handeling.html
                        http://www.huidarts.com/cgi-bin/pati...fid=1040496339
                        Hier staat te lezen dat aften niet besmettelijk zijn, tenzij het koortslipvirus de oorzaak is. (Herpes)http://www.rijnland.nl/nl/p46768c757b809/Aften.html

Commentaar

Allen,

Zoenen en ook tongzoenen is veilig voor hiv. Speeksel zal nooit tot een hiv-infectie leiden.

Door (tong)zoenen een soa oplopen is zeer onwaarschijnlijk. Meest aannemelijk is herpes en dan in dit geval de koortslipvariant.

Vandaar het advies om niet te zoenen en geen orale seks te hebben als jij of de ander een koortslip heeft.

Vriendelijke groet,
                          piet soaaids

Commentaar

Tongzoenen een risico?

Hallo Piet en wandelaars,

Ik heb laatst met een DVP gezoend en nu vraag ik mezelf af heb ik dan kans op enge ziektes?
                            Ik zit hier vooral mee ; wat als ze PZC bij een klant die dag heeft gedaan of iets anders..
                            Ik heb verder wel alles met condoom gedaan

Groetjes Portugeesje
                            Estou sempre com tesão ^.^

Commentaar

Re: Tongzoenen een risico?

Volgens mij kun je alleen koortslip krijgen (soort herpes variant). Maar volgens mij geen enge ziektes. Maar durf het niet met volle zekerheid te garanderen. Vraag het eens aan Piet van SOA-AIDS op dit forum
                              MILF Hunter

Commentaar

Re: Tongzoenen een risico?

Oorspronkelijk geplaatst door Portugeesje1994 Bekijk bericht
                                (...) gezoend (...) enge ziektes (...) PZC (...)
                                Beste Portugeesje1994,

Wanneer jij zoent met iemand die kort ervoor iemand heeft gepijpt, is dat voor jou geen risico. Maak je daar geen zorgen over.

Zoenen is geen probleem. Je kunt er geen hiv van oplopen.
                                Advies is om niet te zoenen met iemand die een koortslip heeft of als je zelf een koortslip (= herpes) hebt. Dit geldt voor zoenen met iedereen, dus niet alleen een prostituee.

Verder is het altijd handig om je gezonde verstand te gebruiken; wanneer iemand een niet fris ogende mond heeft of gebit heeft of je ziet korsten of bloed ... ga je dan zoenen?

Vriendelijke groet,
                                piet soaaids

Commentaar

Kun je soa oplopen door zoenen? Week nadat ik een dvp heb bezocht kreeg ik plotseling een keelontsteking. Moet ik me nu zorgen maken? Het is geen herpes maar echt een rode keel.

Alvast bedankt.

Commentaar

@ qwerta, ik heb je vraag verplaatst naar een reeds bestaand topic over zoenen. Als je de bovenstaande antwoorden van Piet Soaaids doorneemt, dan zal het je gerust stellen. Je kunt een koortslip oplopen door te zoenen met iemand die dat heeft. Maar de klassieke soa's en ook hiv zijn zeer onwaarschijnlijk. Een keelontsteking zou imo wel kunnen, maar dat valt buiten de klassieke soa's.
                                    Moderator Duitsland, Saunaclubs, Raambuurten, Gangbangs en nog het een en ander.

Commentaar

Aan het werk...
                                    X