gebruikt condoom in mond

Inklappen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

• gebruikt condoom in mond

Als een prostituee bij wijze van onderwerping een gebruikt condoom van een vorige klant in je mond leegwringt, is dit dan een groot risico? of overleeft HIV (of iets anders) niet lang in een condoom?

Re: gebruikt condoom in mond

Het risico op hiv is niet heel groot, maar volgens mij is het risico voor een andere SOA wel aanwezig. Maar piet soaaids zal dat zeker beter weten.
    Dick31
    EX-Moderator Alkmaar / Haarlem / Europa / SOA Hoekje

Commentaar

het hiv virus overleeft niet lang buiten het lichaam.

een paar seconden of hooguit een paar minuten

zoals ik in je bericht lees was het condoom van een vorige klant, als ik daarbij de tijd reken dat je bij de dvp binnnenkomt, afspreekt wat je wilt doen, etc.. is er al vlug 5 a 10 min voorbij.
      volgens mij geen risico, maar wel op SOA, denk ik.

Piet SOAaids zal het wel weten

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door Kris0411 Bekijk bericht
        Als een prostituee bij wijze van onderwerping een gebruikt condoom van een vorige klant in je mond leegwringt, is dit dan een groot risico? of overleeft HIV (of iets anders) niet lang in een condoom?
        Beste Kris0411,

Het is niet waarschijnlijk dat je door een dergelijk contact hiv oploopt.
        Hiv kan buiten het lichaam inderdaad niet overleven.
        Andere soa, zoals bijvoorbeeld hepatitis B, is dan een realistischer risico.

Wanneer de andere klant nog in de kamer is en zijn condoom, direct nadat hij erin is klaargekomen, in jouw mond wordt uitgewrongen, dan is er wel sprake van risico voor hiv. Weliswaar een wat grijs gebied, maar ik zou adviseren dit niet te doen.

Vriendelijke groet,
        piet soaaids
        Laatst gewijzigd door piet soaaids; 27-07-10, 15:33.
        Programma Prostitutie Soa Aids Nederland

Commentaar

Ok, dank je,
          een dik kwartier zal er steeds wel tussen zitten... dus qua HIV is dat geen probleem? good to know...

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door fatblacklover
            nogmaals, hiv kan in een condoom wel degelijk langer dan paar minuten overleven...!
            Beste fatblacklover e.a.,

Sperma in je mond krijgen is een risico voor hiv. Punt.
            Dat betekent dat je het veiligst bezig bent als je helemaal geen sperma in je mond krijgt, niet direct en niet via een omweg.

Zekerheid heb je dus alleen als je zorgt dat je nooit sperma in je mond krijgt.

Vriendelijke groet,
            piet soaaids
            Laatst gewijzigd door piet soaaids; 30-07-10, 16:16.

Commentaar

HIV: risico na onveilig oraal contact met transseksueel?

Dag allen,

Om even kort het risico te schetsen: ik heb een transseksuele raamprostituee bezocht, die in een condoom is klaargekomen. Daarna heb ik haar penis vastgehouden, zodat er sperma aan mijn hand hing. Toen ik haar daarna pijpte met condoom heb ik die condoom per ongeluk vastgehouden met die nog natte hand. Op die manier zou het wel eens kunnen dat ik een klein beetje sperma in mijn mond heb gekregen (van pakweg een minuutje oud, dat ik ook nog eens eerst aan een laken had afgestreken, maar toch niet helemaal).

Ik vraag mij nu af hoe groot dit risico werkelijk was? En of ik een SOA-test zou moeten laten uitvoeren? (Na hoeveel tijd dan?)

Alvast heel erg bedankt!

Commentaar

Re: HIV: risico na onveilig oraal contact met transseksueel?

Oorspronkelijk geplaatst door danis Bekijk bericht
                (...) ik heb een transseksuele raamprostituee bezocht (...) heb ik haar penis vastgehouden, zodat er sperma aan mijn hand hing. Toen ik haar daarna pijpte met condoom heb ik die condoom per ongeluk vastgehouden met die nog natte hand. (...) Ik vraag mij nu af hoe groot dit risico werkelijk was? (...)
                Beste danis,

Geen reden tot zorg.
                Het contact met het sperma dat jij mogelijk hebt gehad via het condoom en mond, is geen reden om aan hiv te denken. Het is een te grote omweg om op deze manier geïnfecteerd te raken.

Je hebt gepijpt met condoom. Dat is het belangrijkste.
                De prostitue is niet in jouw mond klaargekomen. Dan pas is sperma in je mond namelijk een risico.

Je kunt wel andere soa's opgelopen hebben. Dat is nu eenmaal zo als je seks hebt; of dat nou met een vrouw, man of she-male is.

Wanneer je regelmatig seks hebt met een prostitue(e) is het advies om eens per jaar een soa-onderzoek te laten doen. Zo houd je voor jezelf de vinger aan de pols. Mocht je een soa hebben opgelopen dan ben je er over het algemeen op tijd bij om deze te behandelen.
                Als je klachten krijgt na een prostitutiebezoek, is het advies om hier meteen naar te laten kijken.

Vriendelijke groet,
                piet soaaids

Commentaar

Aan het werk...
                X