Condoom afgegleden / gescheurd

Inklappen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

• Condoom afgegleden / gescheurd

hoi vorige week ben ik naar de tippelzone in arnhem geweest.
    daar heb ik anale sex gehad met een prostituee.
    dit heeft in totaal ongeveer 5 min geduurd.
    toen ik klaar was gekomen en me terug trok zag ik dat er een scheur aan de zijkant van het condoom zat. (sperma was er ook uitgelopen)
    ik schrok enorm, en zit sindsdien enorm in de stress!!
    hoe groot is de kans dat ik hiv of een soa heb opgelopen???
    is de kans ook groter bij anale sex?
    weet iemand of er veel dames op de tippelzone in arnhem zijn die hiv hebben?
    ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik nu moet doen
    heeft iemand hier misschien ook ervaring mee of tips voor mij?

groeten

Re: Comdoom gescheurd

Oorspronkelijk geplaatst door oneminuteboy
    Beste wat je kan doen is gewoon even langsgaan bij de SOA kliniek en je meteen laten testen. Ook moet je even aan geven dat je anale sex had en dat het condoom gescheurd was toen je het eruit haalde. Ze zullen je waarschijnlijk voorlopige medicijnen geven tegen HIV mocht je het virus echt hebben na de controle
    Dit is onzin. Je kunt pas een nauwkeurige test doen op HIV, na ongeveer drie maanden. Wel kun je je vast laten testen op andere SOA.
    Voor een eventuele kuur met PEP, ben je al te laat, daar moet je binnen 48 uur mee beginnen. (zie topic over PEP).
    Vooralsnog kun je dus verder weinig meer doen dan afwachten.
    Wat ik me wel af vraag is, of de dame in kwestie wel op de hoogte is van het gescheurde condoom. Wellicht heeft zij ook reden om zich zorgen te maken. In elk geval zou ik er met de dame over praten, wellicht kunnen jullie elkaar geruststellen.
    Groet, Jaccoone

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door nivekk
      dank je wel.
      ja ik ga me ook laten testen.
      maar ik vroeg me eigenlijk meer af hoe groot het risico is dat ik iets opgelopen zou kunnen hebben?
      als zij bv iets heeft, hoe groot is dan de kans dat ik het ook heb?

alvast bedankt

groeten
      De kans is er altijd. Er zijn ook cijfers over. Van belang is om voor jezelf vast te stellen welke kans voor jou acceptabel is om je gerust te stellen. 1 op 50, 1 op 100, 1 op 1000?

Groet
      Vanzwol

Commentaar

Er is ook een mogelijkheid dat de kans 0% is, als de dame helemaal vrij is van soa's. Daarom zeg ik, ga met de dame in kwestie praten, wellicht stelt het jullie beiden gerust.
        Groet, Jaccoone
        Laatst gewijzigd door Dick31; 27-11-09, 12:22. Reden: Quote verwijderd

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door papillion
          Wat ik mij afvraag is waarom jij er van uit gaat dat een prostituee een soa of nog erger hiv heeft is dat wat je van hun denkt
          ps. succes met je stress
          Mee eens, er is geen reden tot paniek totdat je de uitslag weet.
          T'voelt net alsof iedereen een SOA heeft of HIV of weet ik wat "ofcourse you can't be sure enough"

Commentaar

Ga voor je eigen geruststelling zo snel mogelijk naar de Soa poli bij het ziekenhuis de GGDof je eigen huisarts.
            Je kunt best met die dame gaan praten maar die gaat het vast niet vertellen als zij wat heeft het lijkt me redelijk naief aan te nemen dat ze dat dan verteld immers wat zou de reactie kunnen zijn?
            Ze zou ook bang kunnen zijn om dan niet meer normaal te kunnen werken.
            Ook bestaat de mogelijkheid dat ze zelf niet weet of ze wat heeft.
            Daarnaast met alle respect voor de dames op de tippelzones zijn het vaak toch verslaafden en is het risico groter dat je wat oploopt maar dat verschilt natuurlijk ook weer van dame tot dame.
            Anaal is ivm met HIV de meest risicovolle onderneming op het gebied van sex, voor hetzelfde geldt dat je niets kunt mankeren hoor.
            Ik wens je veel sterkte en een gunstige uitslag!
            dames van plezier, da's wel zo plezierig!

Commentaar

dank jullie wel voor alle reacties.
              natuurlijk is alleen een kans van 0% acceptabel! maarja, ik had het ook niet gepland dat het condoom ging scheuren!!
              en ik wil ook absoluut niet neerbuigend doen over de prostituee, ik vroeg alleen naar kansen in het ergste geval!
              mocht zij iets hebben hoe groot is dat de kans dat ik het heb overgenomen?
              heb het daarna de dame gevraagd, en ze zei nee ik heb geen ziektes.
              alleen vroeger had ze een keer chlamidia gehad.
              en ze zei dat ze zich iedere 3 maanden moesten testen.
              maarja helemaal zeker kun je hier natuurlijk nooit van zijn, en er kan veel gebeuren in 3 maanden!!!
              hopelijk kan iemand mij wat meer over de kansen vertellen!
              groeten
              in plaats van hier vragen blijvend stellen net als wij arts zijn, kijk hier boven aan links heb je een mail adres en een telefoon nummer over soa 0900-204-2040 zou jij daar niet mee beginnen! en eh wanneer ben jij voor het laatste getest op een soa?

Commentaar

dank jullie wel voor alle reacties.
                natuurlijk is alleen een kans van 0% acceptabel!
                hopelijk kan iemand mij wat meer over de kansen vertellen!
                groeten
                Tja, dan wordt het lastig je gerust te stellen. Over percentages staat al het een en ander hier of onder SOA feiten. De kans dat je niks hebt opgelopen is in elk geval veel groter dan dat je wel wat hebt. Het echte risico ontstaat als je het vaker zonder condoom doet in een populatie waarin HIV veel voorkomt.
                Maar de kans is nooit 0%, ongeacht de achtergrond van je sexpartner.

Vanzwol

Commentaar

Re: Condoom gescheurd

Oorspronkelijk geplaatst door Profiler1974
                  Hallo,

ik heb een vraag, misschien een hele domme maar hoop toch op
                  antwoorden

merk je tijdens de sex als een condoom scheurt ?
                  En ik ben heel erg benieuwd hoe je merkt of een condoom gescheurd ?
                  Voel je dan iets aan het condoom of hoor je andere geluiden als je neukt ?

Alvast heel erg bedankt !

groeten,
                  Profiler
                  Soms voel je niets, soms voelt het lekkerder afgaande op wat ik zo hoor. Zelf nog niet meegemaakt. Kans is klein, vooral bij gebruik van glijmiddel.

Groet!

Commentaar

Zoals sommige hier al aangaven, laat je testen! Wat heb je aan een kans van 1 of meer op zoveel. Je bent besmet of je bent het niet. Je bent nooit 1% besmet, besmet is besmet. Dus wil je in onzekerheid leven vooral niet testen wil je zekerheid dan testen en ophouden met afvragen. Wat Steigert zei klopt ook. Het lijkt wel of er altijd sprake is van een soa. Sterker nog en dat irriteert me zeer is het bericht in de media over niet of slecht ontsmette naalden laatst en de kans daarom om een infectie op te lopen. Natuurlijk moeten we dit niet bagateliseren en het is uitermate triest dat dit kan gebeuren maar er word bijna vanuit gegaan dat je dan hiv of aids oploopt. Ten eerste is aids het gevolg van hiv dus je word niet besmet met aids.En vervolgens is de kans op hiv bijna verwaarloosbaar klein omdat bv het virus buiten het lichaam maar even overleeft. Hoe groot is de kans dat een naald die gebruikt is het volgende uur bij iemand anders gebruikt word. Waar verder niet over gerept word is dat bv hepatitis 100 x besmettelijker is. De media had duidelijk weer even nood aan sensatie. Kwestie van de oplages nog halen die men als doel gesteld had in het begin van het jaar

Commentaar

In 25 wandeljaren is het me eenmaal gebeurd dat het condoom scheurde. Juist voor het moment supreme gaf het even een vervelend gevoel, daarna werd het ineens zo lekker dat er geen houden meer aan was. De dame in kwestie, die ik overigens redelijk goed ken, had een tongpiercing en mogelijk is er tijdens het pijpen al iets beschadigd. We waren er allebei nogal van geschrokken en verzekerden elkaar dat we clean waren. Een paar weken later wees een test uit dat alles o.k. was. Met de schrik vrijgekomen dus. Nu zullen de pzc liefhebbers onder ons zeggen dat het niet was gebeurd als ze maar zonder had gepijpt. Dat is ook helemaal waar, maar die discussie wil ik hier niet oprakelen. Wat ik wil opmerken is, dat als je wordt gepijpt door een dame met een tongpiercing, het wellicht beter is om voordat je overgaat tot, hoe zeg ik dat nu eens netjes, vaginale penetratie, toch maar even een nieuw condoom om te doen.

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door spuitmaarraak Bekijk bericht
                        Wat ik wil opmerken is, dat als je wordt gepijpt door een dame met een tongpiercing, het wellicht beter is om voordat je overgaat tot, hoe zeg ik dat nu eens netjes, vaginale penetratie, toch maar even een nieuw condoom om te doen.
                        Beste Spuitmaarrak,

Ook wanneer een vrouw geen tongpiercing heeft is het aan te raden om per seksuele handeling een nieuw condoom te gebruiken.
                        Wanneer er eerst wordt gepijpt en met datzelfde condoom wordt geneukt, is de kans op scheuren van het condoom groter.
                        Dus: variatiewissel = condoomwissel.

Met vriendelijke groet,
                        Programma Prostitutie Soa Aids Nederland

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door robert124
                          is er hier iemand die zoiets doet dan? per handeling om een nieuwe condoom vragen?

Nee niet vaak waarschijnlijk maar, is wel beter ook het aanbrengen van een condoom om een [nog] slappe penis vergroot de kans op scheuren.
                          ik ben onverzadigbaar

Commentaar

Waar scheurt de condoom meestal? Vooraan (in het zaadzakje) of langs de zijkanten?

Ben zelf ongerust na seks met een menstruerende DVP. Er was niks uit de condoom gelopen dus vooraan ws er zeker niets gescheurd. Zat wel wat bloed aan de condoom (aan de buitenkant!)

Commentaar

ik heb het ooit ook voor gehad dat een dvp nog licht mensstrueerde en dat dat natuurlijk pas na de sex uitkwam. maar als het cd niet gescheurd is is er niks aan de hand .ik weet het wel leuk is anders natuurlijk.
                              condoom gescheurd heb ik ook al gehad maar dat was aan de zijkant , het was tijdens het neuken ineens allemaal veel lekkerder achteraf wist ik natuurlijk waarom dat was .
                              maar na test alles oke .

Commentaar

Na een gescheurd condoom :
                                als je bang bent voor HIV (drugsgebruikster?) kun je zo snel mogelijk Post Exposure Profylaxe krijgen, een zware kuur van minimaal een maand veel medicijnen. Te krijgen bij GGD en ook veel eerste-hulp afdelingen van ziekenhuizen. Je moet er mee beginnen binnen 36 uur, liefst zo snel mogelijk.
                                Een gonorreu merk je vanzelf (uitscheiding en pijn met plassen), niet laten woekeren maar zo snel mogelijk naar de doktor, ook in het weekeind.
                                Verder, 7 dagen wachten, de testen gaan op antistoffen en die hebben even tijd nodig om gevormd te worden. Dan ben je welkom op de GGD waar ze alles testen, vooral ook sifilis, een gemene ziekte.
                                Na drie maanden kun je een HIV test doen, er is een kleine kans dat je dat hebt. Reken maar uit, 0.1 % (of minder) is seropositief, en bij een eenmalig kontakt is er circa 1 % kans op besmetting.
                                Ik heb ruime ervaring met knappende condomen, soms merk je er echt helemaal niets van (een condoom hoeft geen bezwaar te zijn), soms is het op eens veel lekkerder, en ik heb 1 x meegemaakt dat we voelden dat ie als een gespannen elastiekje knapte. Dan kijk je elkaar lachend aan !

Commentaar

Over het scheuren van een condoom:

In de regel merk je het als het condoom kapot gaat. Je bent het kwijt, bijvoorbeeld omdat het is achtergebleven in de vagina (of anus) of het condoom hangt duidelijk gescheurd, kapot, om de penis.
                                  Dus: Als je terugtrekt en het condoom zit nog om de penis heen, dan is het niet gescheurd. Dit is ook de reden van het advies bij condoomgebruik:
                                  - houdt het condoom vast aan de basis van de penis bij terugtrekken -

Als het condoom echt kapot gaat, is er kans op overdracht van hiv. Hoe groot die kans is, is niet in percentages aan te geven. Het hangt onder andere af van de plaats waar het condoom gescheurd is (aan de top of aan de basis), het moment waarop het gescheurd is (aan het begin van het vrijen of pas aan het eind), of de vrouw ongesteld is en of jij meteen hebt teruggetrokken (naarmate er langer een onbeschermd contact plaatsvindt, neemt het risico toe).

Uiteraard is er met het scheuren van het condoom ook een verhoogd risico op andere soa.

Betreft de reactie van Ajel:
                                  Ajel schrijft dat je na een klapcondoom in een contact met een prostituee "snel PEP kunt krijgen". Dit is niet standaard. Het voorschrijven van PEP is aan strenge criteria gebonden. Een heteroseksueel contact waarbij de PEPvrager de insertieve partner was, oftewel degene die neukte, zal over het algemeen een negatief PEP advies krijgen.
                                  In andere posts is hier al veel over geschreven. Daar verwijs ik graag naar.

Verder kan gonorroe bij een man zonder klachten verlopen. Het gebeurt niet vaak, maar het kan.
                                  Syfilis kan pas met zekerheid vastgesteld worden na drie maanden, niet na een week. Wanneer er een duidelijke zweer is, kan syfilis wel eerder dan drie maanden worden vastgesteld.

Als het condoom is gescheurd, laat dan in ieder geval na ongeveel 10 dagen chlamydia en gonorroe testen, en doe drie maanden later de rest van het soa-onderzoek.

Vriendelijke groet,
                                  piet soaaids

Commentaar

Mij is zondag het zelfde overkomen.
                                    In alkmaar bij een dame van plezier geweest, na een lange sessie op zn hondjes (vaginaal) kreeg ik het gevoel dat er iets niet goed zat en bleek dat idd het condoom gescheurd was. Ik heb het er met haar over gehad, zij kon mij ook niet gerust stellen, ze zei dat ze zich wel liet controleren bij de dokter maar leek toch ongerust. Gelukkig had ik geen wondjes e.d. op mn jongeheer, maar toch maakt het mij erg ongerust. Ik had al een soa test van een eerder gescheurde condoom-nacht met een scharrel gepland, over precies een week. Ik weet niet of ik aan die test nu genoeg heb, of dat er meer tijd tussen moet zitten?

dus mijn vragen:
                                    Hoe groot is de kans dat een dvp besmet is met HIV?
                                    En hoe groot is dat kans dat je op deze manier besmet raakt?
                                    Moet ik echt 3 maanden wachten voor een HIV test? (is dit nog steeds zo?)

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door P van nis Bekijk bericht
                                      dus mijn vragen:
                                      Hoe groot is de kans dat een dvp besmet is met HIV?
                                      En hoe groot is dat kans dat je op deze manier besmet raakt?
                                      Moet ik echt 3 maanden wachten voor een HIV test? (is dit nog steeds zo?)
                                      Beste P van nis,

Antwoord op je drie vragen:
                                      1) Het is niet in percentages uit te drukken hoe groot de kans is dat de vrouw in kwestie hiv heeft. Of het condoom nu scheurt bij een prostituee of bij een andere vrouw, de kans op hiv en andere soa is aanwezig.

2) Hetzelfde geldt voor hoe groot de kans is dat je door dit contact hiv oploopt. Dit is niet in eenduidige percentages weer te geven.
                                      Als je meteen hebt gemerkt dat het condoom stuk ging en meteen hebt teruggetrokken, verlaagt dit de kans. Als er geen bloed aanwezig was in de vagina, verlaagt dit de kans.
                                      Sowieso is de kans op overdracht van vrouw naar man beduidend minder dan andersom. Jouw risico is dus veel kleiner dan dat van de vrouw. Het feit dat je geen wondjes of beschadigingen aan de penis had, maakt jouw risico ook kleiner.

3) Ja, je moet echt drie maanden wachten om een betrouwbare uitslag van de hiv-test te krijgen. Je kunt wel je geplande soa-controle laten doen. De kans dat je chlamydia of gonorroe op hebt gelopen door dit contact is groter dan dat je hiv hebt opgelopen.

Vriendelijke groet,
                                      piet soaaids

Commentaar

Hallo P Van Nis,

Je kunt ook een HIV test laten doen na 6 weken i.p.v. drie maanden. Als de uitslag na 6 weken negatief is ben je voor 95% zeker dat je niets hebt.

bron: Sensoa.be

"Termijn voor een betrouwbaar testresultaat
                                        Een hiv-test kan pas zes weken na het laatste risicocontact met voldoende zekerheid aantonen dat je niet besmet werd. Als je een groot risico gelopen hebt, laat je je testen na zes weken en laat je je best hertesten na drie maanden. Er bestaat immers een kleine kans dat je lichaam uitzonderlijk traag antistoffen aanmaakt. Het is aangewezen om samen met je arts te bespreken of het risico dat je nam groot of klein was. "

Dit even om je gerust te stellen dat het sneller kan

Zoals Piet reeds vermelde is de kans op een andere SOA veel groter dan HIV (700 gevallen per jaar en voor Chlamydia-infectie = 60.000!! Bron: SOAAIDS NL)

Maak je vooral niet ongerust... Is me ook overkomen en het resultaat was negatief...
                                        Kennis is macht, alleen moet je het goed gebruiken...

Commentaar

Condoom schoof naar boven

ik heb sex gehad na het uitgaan met meisje alleen ken ik haar niet en heb ik haar daarna nooit teruggezien. Ik had wel een condoom om maar die zat tijdens de sex voor 75% van de lengte om mijn penis (beetje slap van de alcohol). bij het klaarkomen zat alle sperma gewoon vooraan de condoom dus ik heb in iedergeval niks gelekt.

Kan ze mij misschien besmet hebben als zij een soa heeft?