Aankondiging

Inklappen
Nog geen aankondiging.

Risico gelopen???? hiv/soa??

Inklappen
X
Inklappen
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

• Re: Risico gelopen???? hiv/soa??

Dankjewel voor je reactie Piet.
    Ik wil om er vanaf te zijn dit jaar de jaarlijkse check maar wat vroeger uitvoeren.
    Ik kan eventueel deze week terecht voor een test maar dan is het 13 dagen sinds laatst (gedeeltelijk) onbeschermd contact.
    Is het OK om na 13 ipv 14 dagen te testen? Anders moet ik weer een aantal dagen wachten. Maakt die ene dag de geloofwaardigheid van de test echt groter?

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door Clicker Bekijk bericht
      (...) na 13 ipv 14 dagen te testen? (...)

Beste Clicker,

Als je na 13 dagen je laat testen op chlamydia en gonorroe zijn de uitslagen van de testen ook betrouwbaar. Die ene dag maakt niet uit.
      Het heeft geen zin om na 13 dagen op hiv of syfilis te testen. Daarvoor moet je drie maanden (=12 weken) wachten.

Vriendelijke groet,
      piet soaaids
      Programma Prostitutie Soa Aids Nederland

Commentaar

Beste Piet,

Als je met orale Sex bij een vrouw hiv wilt oplopen, moet je dat bloed dan echt goed kunnen zien als ze ongesteld is?

gr. Anoniem82

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door Anoniem82 Bekijk bericht
          (...) bloed dan echt goed kunnen zien (...)
          Beste Anoniem82,

Inderdaad.
          Beffen wordt pas een risico als je tijdens het beffen bloed ziet en duidelijk proeft in je mond. Wanneer dit niet het geval is, is er geen risico voor hiv.

Vriendelijke groet,
          piet soaaids

Commentaar

Beste Piet of andere deskundigen,

4 weken geleden ben ik bij aantal dvp geweest. Twee uur voordat ik ging, heb ik netjes geschoren. Maar er kwamen wat bloed tijdens scheren. Basis van mijn lul kreeg ik scheerwondje en aantal niet op mijn lul. Ongeveer 3 min ging het bloeden en daarna gestopt. Moet ik wat zorgen maken? Verder heb ik alles veilig gedaan met condoom. Nu ik onder mijn oksel een opgezette klier heb, begin ik te twijfelen.

Alvast bedankt.

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door ikbenjaja Bekijk bericht
              (...) geschoren (...) bloeden (...) klier (...)
              Beste ikbenjaja,

Als je niet goed scheert, kun je ook opgezette klieren krijgen; scheerwondjes moeten genezen en de dichtstbijzijnde klieren gaan dan hard aan het werk. Dat kun je soms voelen als een opgezette klier.
              Lees hier over verantwoord scheren. (het is een site met info voor jongeren, maar oudjes kunnen hier ook van leren)

Dat gezegd hebbende:
              Geen enkel risico voor hiv als jij gewoon met condoom seks hebt gehad.

Alleen als jij op het moment van de seks zelf bloedt, kan er een risico zijn en dan met name voor de dame in kwestie. Niet zozeer voor jou. Zij kan dan namelijk bloed van jou in haar vagina krijgen en dat is een risico voor hiv.

Vriendelijke groet,
              piet soaaids

Commentaar

Ik bezoek al een jaar of twee mijn min of meer vaste dvp. Neuken doet zij altijd met condoom (zo adverteert ze ook) en ze laat zich regelmatig testen waarbij zij nooit iets heeft. Alhoewel zij dat dus zelf aangeeft, heb ik daar wel vertrouwen in.

Vandaag echter is nadat ik klaar was gekomen, bij het terugtrekken het condoom afgegleden (hij was niet kapot).

Ze zei dat ik niet in haar klaar was gekomen en geen van ons beiden maakten er, gezien eerder genoemde reden echt een punt van.

Is het terecht dat ik mij niet echt veel zorgen maak, of kan ik toch iets hebben opgelopen?

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door richarddijk Bekijk bericht
                  (...) Neuken altijd met condoom (...) condoom afgegleden (...)
                  Beste richarddijk,

Je hebt seks gehad, dus je kunt een soa opgelopen hebben. Dat kan ook als er niets met het condoom gebeurt.
                  Een hiv-infectie is niet aan de orde. De kans op een andere soa is aanwezig, maar klein.
                  Dit voorval nu is geen reden om meteen een test te moeten laten doen.

Prima dat deze prostituee zich regelmatig laat testen, maar doe jij dat ook? Aan jou het advies om in ieder geval één keer per jaar een soa-onderzoek te laten doen. Zo hou je goed de vinger aan de pols en ben je er op tijd bij als je een keer toch wat hebt opgelopen.

Lees hier meer over prostitutiebezoek.

Vriendelijke groet,
                  piet soaaids

Commentaar

Hoe reeel is het nou om een SOA op te lopen door afgetrokken te worden?
                    Ik hoor constant de kans is klein, is die dan kleiner dan wanneer je bijvoorbeeld gepijpt wordt?

Als de vrouw kort daarvoor even aan haar vagina heeft gezeten is de risico dan net zo groot als bij NZC?
                    Vocht van haar slijmvlies kan dan op je penis komen toch? Weet iemand hier het antwoord op?

Commentaar

Bedankt voor je antwoord Piet.

Ik laat me inderdaad jaarlijks testen. Nu een half jaar geleden. De volgende SOA test is dus weer over een half jaar.

Maar ik heb wel een vraag: stel dat bij de volgende test blijkt dat ik een SOA heb, dan heb ik dus een half jaar lang andere mensen kunnen besmetten. Zelfs wanneer ik zo veilig mogelijk intiem contact heb. Hoe zit dat dan?
                      Last edited by Dick31; 12-12-16, 23:08. Reden: quote verwijdert er is een reageer op discussie knop!

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door Clicker Bekijk bericht
                        (...) afgetrokken worden (...) is de risico dan net zo groot als bij NZC? (...)
                        Beste Clicker,

Er is een kleine kans om via afgetrokken worden een soa op te lopen. Het risico is niet nul.
                        Het moet wel gaan om wederzijdse masturbatie; de vrouw vingert eerst zichzelf en trekt direct met dezelfde hand daarna jou af. Of jij vingert een vrouw en trekt jezelf direct daarna af.

Zowel afgetrokken worden als gepijpt worden zijn beduidend lagere risico's dan neuken zonder condoom.
                        Het is nu eenmaal zo dat je een soa kunt oplopen als je seks hebt; wat voor seks dan ook en met wie dan ook. Daarom het advies om bij meerdere sekspartners in een jaar, één keer per jaar een soa-onderzoek te laten doen. Dan hou je voldoende de vinger aan de pols. Mocht je een soa hebben opgelopen dan ben je er over het algemeen op tijd bij om deze te laten behandelen. Als je klachten krijgt na een prostitutiebezoek, is het advies om hier meteen naar te laten kijken.

Lees hier meer over prostitutiebezoek.

Vriendelijke groet,
                        piet soaaids

Commentaar

Beste Piet,

Ik heb orale sex gehad met een hiv+ prostituee met condoom. De persoon is ook niet klaargekomen. Tot zover alles onder controle.
                          Bij het zuigen aan haar tepels kwam er een straal moedermelk in mijn mond terecht dat ik dadelijk doorslikte. Ik heb namelijk lichte keelontsteking en een genezende aft in mijn mond. Kan dit een risico lopen.
                          Ik lees dat dit theoretisch mogelijk is, maar dat dit bij volwassenen nog nooit een manier geweest is waarbij iemand HIV heeft opgelopen. Klopt dit of moet ik mij zorgen maken?

Bedankt..

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door petit08 Bekijk bericht
                            (...) orale sex (...) moedermelk (...)
                            Beste petit08,

Maak je geen zorgen.
                            Als deze vrouw daadwerkelijk hiv heeft en in Nederland woont/werkt, dan ga ik ervan uit dat zij behandeld wordt. Vermoedelijk zal zij een niet detecteerbare viral load hebben. Dat maakt overdracht van hiv buitengewoon onwaarschijnlijk.

Als jij gepijpt wordt is dat geen risico voor hiv. Niet als het zonder condoom is en niet als de persoon hiv heeft.
                            Als jij een vrouw beft is er ook geen risico voor hiv. Pas wanneer jij heel duidelijk zichtbaar en te proeven bloed in je mond krijgt, is er een klein risico voor hiv.

Moedermelk is ook geen probleem voor een volwassen persoon. Het is de vraag of wat jij in je mond kreeg, wel moedermelk was. Als zij hiv heeft en een kind heeft gebaard, is het in Nederland niet de gewoonte dat er borstvoeding gegeven wordt. Aangezien het waarschijnlijk is dat een net bevallen vrouw niet direct na het baren gaat werken, is de melkproductie tegen de tijd dat zij wél weer gaat werken wel gestopt.

Moedermelk is een risico voor hiv voor een baby, omdat de baby de kracht in de kaak heeft om überhaupt moedermelk uit de borst te zuigen. Een baby drinkt minstens 6 tot 10 keer per dag, iedere borst een minuut of 10 en dat een week of zes achter elkaar. Dat is iets anders dan tijdens een sekscontact per ongeluk wat vocht uit een tepel in je mond krijgen.

Kortom:
                            Geen reden tot zorg.

Vriendelijke groet,
                            piet soaaids

Commentaar

Beste piet,

Bedankt voor uw sne antwoord. Het gaat hier over een transsexuele buitenlandse prostituee en een bepaalde secretie dat ik proefde uit haar tepel. Een hoeveelheid van een straaltje. Ik vermoed een bepaalde secretie door hormonale behandeling.

Heb je nog steeds dezelfde mening?
                              Groeten en bedankt..

QUOTE=piet soaaids;2140534]Beste petit08,

Maak je geen zorgen.
                              Als deze vrouw daadwerkelijk hiv heeft en in Nederland woont/werkt, dan ga ik ervan uit dat zij behandeld wordt. Vermoedelijk zal zij een niet detecteerbare viral load hebben. Dat maakt overdracht van hiv buitengewoon onwaarschijnlijk.

Als jij gepijpt wordt is dat geen risico voor hiv. Niet als het zonder condoom is en niet als de persoon hiv heeft.
                              Als jij een vrouw beft is er ook geen risico voor hiv. Pas wanneer jij heel duidelijk zichtbaar en te proeven bloed in je mond krijgt, is er een klein risico voor hiv.

Moedermelk is ook geen probleem voor een volwassen persoon. Het is de vraag of wat jij in je mond kreeg, wel moedermelk was. Als zij hiv heeft en een kind heeft gebaard, is het in Nederland niet de gewoonte dat er borstvoeding gegeven wordt. Aangezien het waarschijnlijk is dat een net bevallen vrouw niet direct na het baren gaat werken, is de melkproductie tegen de tijd dat zij wél weer gaat werken wel gestopt.

Moedermelk is een risico voor hiv voor een baby, omdat de baby de kracht in de kaak heeft om überhaupt moedermelk uit de borst te zuigen. Een baby drinkt minstens 6 tot 10 keer per dag, iedere borst een minuut of 10 en dat een week of zes achter elkaar. Dat is iets anders dan tijdens een sekscontact per ongeluk wat vocht uit een tepel in je mond krijgen.

Kortom:
                              Geen reden tot zorg.

Vriendelijke groet,
                              piet soaaids[/QUOTE]

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door petit08 Bekijk bericht
                                (...) nog steeds dezelfde mening? (...)
                                Beste petit08,

Nog steeds van dezelfde mening.

Vriendelijke groet,
                                pietsoaaids

Commentaar

Beste piet,

ik ben in mijn wandeltijd bij heel veel dames geweest en bij twee transseksuelen. Neuken heb ik altijd met condoom gedaan alleen vaak gebeft en gerimd en twee keer gepijpt zonder condoom. Ik heb nooit menstruatiebloed of sperma in mijn mond gehad. Verder heb ik nooit klachten gehad die ik zou kunnen relateren aan een soa. Geen druiper, branderig gevoel, blaasjes of wat dan ook. Daarnaast heb ik laatst een bloedtest gedaan voor spijsverteringsklachten en mijn lever, alvleesklier en schildklier waardes waren nadrukkelijk uitstekend zei mijn huisarts. Ik heb nooit echt stil gestaan bij de risicos van onveilige orale seks, dus ik ben toch beetje bezorgd. Heb ik nu een kans op soa/hiv?

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door onrustig Bekijk bericht
                                    (...) Neuken heb ik altijd met condoom gedaan alleen vaak gebeft en gerimd en twee keer gepijpt zonder condoom (...) nooit klachten (...)
                                    Beste onrustig,

Algemeen bloedonderzoek zegt niets over het wel of niet hebben van een soa, inclusief hiv.
                                    Als jij wil weten of je door je seksuele handelingen (betaald en niet betaald) iets hebt opgelopen, dan raad ik je aan een keer een soa-onderzoek te laten doen. Dat kan bij je huisarts.

Hiv risico heb je niet gelopen. De kans op een andere soa is niet groot, maar ook niet nul.
                                    Het is nu eenmaal zo dat als je seks hebt, je een soa kunt oplopen. Ook als dat seks is zonder betaling.

Kortom: laat je gewoon een keer testen.

Vriendelijke groet,
                                    piet soaaids

Commentaar

Beste piet
                                      Ik heb vorige week een Nederlandse dvp gebeft en gevingerd. Alles ging goed totdat ik te hevig vingerde en er bloed kwam. Eerst heb ik dit niet gezien, maar na de orale seks proefde en zag ik het bloed. Ze zei niet te menstrueren en ik geloof haar daar er geen sprake was van bloed voor het hevig vingeren.
                                      Is er risico op hiv voor me? Heb geen wonden in mijn mond en het betreft zeer waarschijnlijk geen menstruatiebloed.
                                      Ik woon in België en wil na zes weken de hiv test doen, deze geeft volgens de officiële Belgische sites 95% zekerheid, wat me ok lijkt gezien ik denk dat het risico gering is op hiv.
                                      Wat is jouw visie?
                                      Bedankt alvast

Commentaar

Hallo Piet,

Drie weken geleden heb ik een Oost-Europese dvp bezocht, en dit was eigenlijk een heel kort bezoek en tevens ook het enige contact wat ik sinds een behoorlijke tijd weer eens had. Ik ben door haar gepijpt met condoom en toen doggy (vaginaal) met hetzelfde condoom. Pijpen was misschien 5 minuten, de seks wellicht nog korter.. Ben uiteindelijk gekomen in het cd.

Al met al zou ik denken dat dit allemaal veilig is gebeurd. Heb geen (voor zover ik kon inschatten) gescheurd condoom gezien, wel werd er veel glijmiddel (van dat durex strawberry achtige spul: is dit uberhaupt safe voor de kwaliteit van condoom?) voor het vaginale gedeelte gebruikt. Zij drong er daarnaast ook direct op aan om safe sex te hebben, iets waar ik uiteraard zelf ook achter sta. Echter, ik heb nu klachten. Ik heb nu sinds een paar dagen last van griep (niet alleen de verschijnselen, ben ook echt heel erg min op dit moment). Wat begon met een lichte keelpijn is nu veel erger geworden: ben helemaal schor, diepe hoest, kriebelhoest, redelijk verkouden ("water" loopt zo nu en dan uit m'n neus), niezen, af en toe een redelijk zware hoofdpijn, warm aanvoelen.

Is het reëel om te denken dat Hiv hier iets mee te maken heeft? Dit hele gebeuren is mij namelijk net iets te toevallig allemaal. Ben er behoorlijk ongerust over, en eigenlijk zou het onzin moeten zijn; om dit te denken...
                                        Het enige wat ik nog kan melden is dat het condoom er niet echt goed omheen zat. Voorhuid was niet goed genoeg naar beneden toe gegaan, omdat het condoom er in half-stijve toestand omheen werd gedaan. Maar volgens mijn waarnemingen is het condoom in ieder geval niet gescheurd (kun je dat überhaupt zien op zo'n moment: dat er wellicht een gaatje ofzo in heeft gezeten?).

Groet, winston.

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door Donnie1 Bekijk bericht
                                          (...) gebeft en gevingerd . (...) orale seks proefde en zag ik het bloed (...) na zes weken de hiv test doen (...)
                                          Beste Donnie1,

Bloed = bloed. Als jij direct bloed van een ander in je mond krijgt, waar het ook vandaan komt, is er sprake van een risico op hiv. Dat risico is niet groot.
                                          Het is niet nodig om na een eenmalig seksueel contact met zeer gering risico meteen een hiv-test te laten doen. Als je vaker losse sekscontacten hebt - betaald dan wel onbetaald - raden we aan om één keer per jaar een soa-onderzoek te laten doen. Dit kan bij je huisarts.

Een negatieve hiv-testuitslag is betrouwbaar na drie maanden (= 12 weken).
                                          Als je eerder de test laat doen en de uitslag is negatief, dan heb je geen volledige zekerheid.
                                          Stel de uitslag zou positief zijn na een week of zes, dan is dat wel betrouwbaar. Oftewel; je kunt hiv wel vaststellen na zes weken, maar niet uitsluiten.

Daarom: hiv-test is betrouwbaar na drie maanden.

Vriendelijke groet,
                                          piet soaaids