Periodiek testen

Inklappen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

• Periodiek testen

Ik ben 3 keer bij een prostituee geweest, ben erg voorzichtig geweest ivm soa's. Ik heb me ALLEEN af laten trekken, verder helemaal niks. Onze geslachtsorganen zijn ook niet bij elkaar geweest. Ik heb zelf mijn condoom om en af gedaan. Verder heb ik ook niet aan haar geslachtsorganen gezeten. Ze heeft ook niet aan haar geslachtsorganen gezeten en vervolgens aan die van mij. Ben niet van plan om ooit nog naar een prostituee te gaan, ik heb het 3 keer gedaan en ik wil het daarbij laten. Nu vraag ik het mezelf af of het toch nog nodig is om een soa test te doen. Op het forum staat namelijk ook dat als je meerdere keren bij een prostituee bent geweest dat het aangeraden wordt om 1 keer per jaar een soa onderzoek te doen. Ik ben er eigenlijk bijna 100% van overtuigd dat ik geen risico heb opgelopen, maar misschien zie ik iets over het hoofd. Zou graag je mening hierover willen horen Piet.

Alvast bedankt

Daan

Re: Is een soa onderzoek nodig?

Oorspronkelijk geplaatst door daantk Bekijk bericht
    (...) Ik heb me ALLEEN af laten trekken, verder helemaal niks. Onze geslachtsorganen zijn ook niet bij elkaar geweest. Ik heb zelf mijn condoom om en af gedaan. Verder heb ik ook niet aan haar geslachtsorganen gezeten. Ze heeft ook niet aan haar geslachtsorganen gezeten en vervolgens aan die van mij. (...) Ik ben er eigenlijk bijna 100% van overtuigd dat ik geen risico heb opgelopen, maar misschien zie ik iets over het hoofd. Zou graag je mening hierover willen horen Piet.
    Alvast bedankt Daan
    Beste Daan,

Geen zorgen. Je hebt superveilige seks gehad.
    Als je alleen afgetrokken wordt met condoom en verder raken jullie elkaar helemaal niet aan, dan is er geen risico voor hiv en geen risico voor soa.
    Vanwege dit sekscontact is een soa-onderzoek niet nodig.

Vriendelijke groet,
    piet soaaids
    Programma Prostitutie Soa Aids Nederland

Commentaar

Periodiek testen

Hoi Piet,

Vroeg ik me ineens af. Ik ga even uit van de 5 beruchte soa's die je via urine en bloed test.

Als je altijd met condoom intiem gaat en pmc doet en je hebt nooit een geklapt/gescheurd condoom gehad. Dan hoef je toch ook niet jaarlijks een onderzoek te ondergaan? Of heb ik iets gemist?

Ik zie het altijd als afsluitende zin staan en het is inderdaad een kleine moeite, daar hoef je het niet voor te laten. Maar mij l9jkt dit meer iets voor de "onveiligen" onder ons.

alvast bedankt

Commentaar

Re: Altijd veilig vrijen, waarom dan dat jaarlijkse onderzoek?

Zelfs met een condoom heb je altijd kans op een soa, wratjes bijv. worden niet beschermd dmv. een condoom. Dus ja, jaarlijks laten testen is handig.

Commentaar

alleen het zuivere klooster leven beschermd je 100%
          zo lang we sex hebben lopen we min of meer risico
          zij het door juist gebruik van de middelen beperkt

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door Joke en Cor Bekijk bericht
            Zelfs met een condoom heb je altijd kans op een soa, wratjes bijv. worden niet beschermd dmv. een condoom. Dus ja, jaarlijks laten testen is handig.
            Ik had ook herpes niet meegenomen, maar net als wratten zijn die behoorlijk zichtbaar cq aanwezig. En dan ga je sowieso wel naar d ehuisarts, maar ik bedoelde als je niets zichtbaar hebt gehad het laatste jaar.

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door B-King Bekijk bericht
              Hoi Piet,
              Vroeg ik me ineens af. Ik ga even uit van de 5 beruchte soa's die je via urine en bloed test. Als je altijd met condoom intiem gaat en pmc doet en je hebt nooit een geklapt/gescheurd condoom gehad. Dan hoef je toch ook niet jaarlijks een onderzoek te ondergaan? Of heb ik iets gemist? Ik zie het altijd als afsluitende zin staan en het is inderdaad een kleine moeite, daar hoef je het niet voor te laten. Maar mij l9jkt dit meer iets voor de "onveiligen" onder ons. alvast bedankt
              Beste B-King,

Seks is veilig als je altijd een condoom gebruikt bij zowel neuken als pijpen. Toch is er dan nog een kans dat je een soa oploopt, bijvoorbeeld via je handen of eventueel bij het om/af doen van het condoom.
              Als je vaak seks heb met verschillende partners is het officiële advies eens per jaar een soa-onderzoek te doen. De meeste soa kun je hebben zonder dat je er iets van merkt. Aangezien de meeste klanten thuis een partner hebben, waarmee ze overwegend onveilige seks hebben, is de kans op verspreiding daar. Klein, maar aanwezig.

Maar, eerlijk is eerlijk, als je altijd bij neuken en pijpen een condoom gebruikt, dan is de kans zeker niet groot dat je iets oploopt. Dat geldt overigens ook als je seks hebt met vrouwen die niet in de prostitutie werken.

Vriendelijke groet,
              piet soaaids
              Laatst gewijzigd door piet soaaids; 15-09-09, 14:35.

Commentaar

Periodiek testen

Hoi,

ongetwijfeld staat de vraag hier ergens....maar dan moet ik hem wel vinden.
                Sinds een half jaartje wandel ik ook en doe het altijd veilig, behalve dat ik me af en toe laat pijpen zonder en zelf bef zonder lapje, ik heb 1 keer vreemde vloeistoffen van een andere man in mijn mond gehad, maar niet geslikt.
                Iedereen heeft het altijd over een check-up elk half jaar en ik vind dat ik dat maar eens moet gaan doen.
                Maar: waarop?

Heeft het GGD een totaal pakket voor wandelaars(met alle ziektes en andere geslachtsdingetjes en wratten en schimmels enz,enz), en ik weet wel Hiv kan pas na 3 maanden getest kan worden, maar ik neem aan iedereen die er een beetje hobby of beroep van heeft gemaakt geen 3 maanden gaat wachten, testen en bij positief weer van jetje!!!!
                Dus mijn vraag, gewoon op alles testen? is dat de remedie en dat gewoon elk half jaar?

vraag 2, hoe gaat dit anoniem, kan ik een afspraak maken bij het GGD onder een valse naam(???) en contant afrekenen ofzo?

Commentaar

Re: Wat wordt geadviseerd, wanneer en wat te testen?

Valse naam gaat niet en afrekenen ? nee is service van de staat .

men zegt elk half jaar.

Maar als je last heb beter direct te gaan of altijd pas minimaal 7 dagen na een 'onfortuinlijke' aktie.

Ze hebben een standaard pakket voor de meestvoorkomende soa's en een hiv sneltest (30 min tot 1 uur), maar je dient je in te schrijven en daar kun je dan alles doorgeven en ook waarop je getest wilt/kan worden.

kijk gewoon even op de website van ggd .

suk6.
                  Tra la lie, tra la la, ik ben zo blij :) dat mijn PIK van voren zit en niet opzij, vandaar: Der Kaiser vom Hennef-Hof Oom-Bernds, die 28.

Commentaar

Re: Wat wordt geadviseerd, wanneer en wat te testen?

Oorspronkelijk geplaatst door johan74 Bekijk bericht
                    Hoi, (...) Iedereen heeft het altijd over een check-up elk half jaar en ik vind dat ik dat maar eens moet gaan doen.
                    Maar: waarop? Heeft het GGD een totaal pakket voor wandelaars(met alle ziektes en andere geslachtsdingetjes en wratten en schimmels enz,enz), en ik weet wel Hiv kan pas na 3 maanden getest kan worden, maar ik neem aan iedereen die er een beetje hobby of beroep van heeft gemaakt geen 3 maanden gaat wachten, testen en bij positief weer van jetje!!!!Dus mijn vraag, gewoon op alles testen? is dat de remedie en dat gewoon elk half jaar?
                    vraag 2, hoe gaat dit anoniem, kan ik een afspraak maken bij het GGD onder een valse naam(???) en contant afrekenen ofzo?
                    Beste johan74,

Wanneer je regelmatig seks hebt met een prostituee is het advies om eens per jaar een soa-onderzoek te laten doen. Zo houd je voor jezelf de vinger aan de pols. Mocht je een soa hebben opgelopen dan ben je er over het algemeen op tijd bij om deze te behandelen.
                    Als je klachten krijgt na een prostitutiebezoek, is het advies om hier meteen naar te laten kijken.

Je kunt een soa-onderzoek laten doen bij je eigen huisarts of bij een soa-centrum van de GGD. Via de website www.soaaids.nl/soacentra.html kun je direct informatie opzoeken over de verschillende soa-centra.

Als je voor een soa-onderzoek bij de GGD komt, word je in ieder geval getest op chlamydia, gonorroe en syfilis. Als er aanleiding toe is, kan er getest worden op hepatitis B en hiv. De soa genitale wratten, herpes genitalis en trichomonas worden vastgesteld op basis van klachten. Hier wordt dus niet standaard op getest. Welke testen bij jou worden uitgevoerd is afhankelijk van je klachten en de manier waarop je hebt gevreeën.

Chlamydia en gonorroe zijn soa die vanaf twee weken na het seksuele contact kunnen worden getest door middel van een urineonderzoek en/of een uitstrijkje.
                    Hiv, syfilis en hepatitis B kunnen na drie maanden worden getest. Deze drie soa worden vastgesteld door middel van een bloedonderzoek.

Bij de GGD kun je (vaak) gratis en vertrouwelijk terecht. Helemaal anoniem is het vaak niet meer, omdat er voor de eigen registratie (van de GGD dus) wel naam en adres gevraagd wordt. Maar men mag geen info over jou en je testen doorgeven aan derden (huisarts, verzekering, partner).

Het beleid kan wat verschillen tussen de diverse GGD's in het land.

Vriendelijke groet,
                    piet soaaids

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door piet soaaids Bekijk bericht
                      Beste B-King,

...als je altijd een condoom gebruikt bij zowel neuken als pijpen. Toch is er dan nog een kans dat je een soa oploopt, bijvoorbeeld via je handen of eventueel bij het om/af doen van het condoom......
                      Ook de kans op een HIV besmetting ?

Piet, Als jij over SOA spreekt,....is dat dan HIV meegerekend of wordt dat dan afzonderlijk vermeldt ?
                      Live is short. Enjoy it !!

Commentaar

Alleen als jij wonden aan je handen hebt heb je kans op Hiv. Maar, verstandige dvp's laten zich om de 3/4 maanden testen, dus veel kans op Hiv bij een betaalde date heb je niet. Denk dat een scharrel meer risico's met zich meebrengt, want daar wordt vaak zonder condoom van alles meegedaan!
                        Op het ogenblik, hoorde ik laatst, zijn er veel jongeren die naar de GGD gaan, dus die nemen het allemaal niet zo nauw met veilig vrijen. Een dvp moet zich laten testen, want het is nou eenmaal werken wat ze doen en daar zitten lichamelijke risico's aanvast!

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door B-King Bekijk bericht
                          Ik had ook herpes niet meegenomen, maar net als wratten zijn die behoorlijk zichtbaar cq aanwezig. En dan ga je sowieso wel naar d ehuisarts, maar ik bedoelde als je niets zichtbaar hebt gehad het laatste jaar.
                          Je kan ze niet altijd zien of voelen, want ze kunnen ook inwendig zitten! Zowel anaal als vaginaal, dus er is met wratjes altijd kans...ook met een condoom.

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door Joke en Cor Bekijk bericht
                            Maar, verstandige dvp's laten zich om de 3/4 maanden testen, dus veel kans op Hiv bij een betaalde date heb je niet.
                            Vraag is natuurlijk : hoeveel dvp's doen dat echt?
                            Hoeren, zien en zwijgen.

Commentaar

Tja..het staat niet op hun voorhoofd geschreven.

Maar wees dan zelf verstandig en laat jezelf gewoon (half)jaarlijks testen, kost enkel wat tijd, een plasje en misschien een beetje bloed.

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door Iced69 Bekijk bericht
                                Ook de kans op een HIV besmetting ?
                                Piet, Als jij over SOA spreekt,....is dat dan HIV meegerekend of wordt dat dan afzonderlijk vermeldt ?
                                Beste Iced69,

Hiv is een soa, maar ik noem voor de duidelijkheid hiv altijd apart in dit soa-hoekje.
                                En nee, via je handen kun je hiv niet overdragen, maar de andere soa eventueel wel.

Vriendelijke groet,
                                piet soaaids

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door mechelen Bekijk bericht
                                  Vraag is natuurlijk : hoeveel dvp's doen dat echt?
                                  Beste mechelen,

Je kunt ervanuit gaan dat zeer veel dames (en heren) die in de prostitutie werken, zich geregeld laten testen. In de clubs, de privéhuizen, achter de ramen en ook op de tippelzones is er contact met de GGD. Bovendien is een legaal bedrijf verplicht (anders geen vergunning) om de GGD toe te latne en de dames de gelegenheid te geven zich te laten testen.

Zodra je via internet iemand bezoekt, weet je niet zeker of er inderdaad frequent getest wordt. Die tak van de prostitutie is op dat gebied wat schimmig.

Vriendelijke groet,
                                  piet soaaids

Commentaar

Re: Een vraagje

Oorspronkelijk geplaatst door sleepwalker_69_69
                                    Hallo, een tijdje geleden heb ik mij laten testen op soa's en was alles negatief, nu heb ik een nieuwe vriendin maar tss de test en mijn nieuwe vriendin ben ik 1x met een DVP geweest. Deze heeft mij toen gepijpt met condoom en we hebben sex gehad met condoom. Is het nu best dat ik mij nog eens laat testen op soa's of is de kans op één of andere besmetting miniem waardoor dit niet hoeft. mvg sleepwalker
                                    Beste sleepwalker_69_69,

Je hebt veilige seks gehad met de prostituee.

Wanneer je een nieuwe relatie begint, is het advies:
                                    De eerste drie maanden met een condoom te vrijen. Na deze periode van veilige seks laat je beiden een algemeen soa-onderzoek doen. Jouw nieuwe vriendin kan namelijk een soa hebben opgelopen in vorige sekscontacten. Aan de hand van de uitslagen van de testen kun je samen met je partner besluiten of je het condoom voortaan weglaat of niet.

Je kunt een soa-onderzoek laten doen bij je eigen huisarts of bij een soa-centrum van de GGD. Via de website www.soaaids.nl/soacentra.html kun je direct informatie opzoeken over de verschillende soa-centra.

Vriendelijke groet,
                                    piet soaaids

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door weetiknie
                                      Hallo Piet, Maar hoe zit het met transseksuelen achter de ramen (Den Haag)? Laten die zich regelmatig ook testen en heeft de plaatselijke GGD ook contact met hen? Ik heb ook ervaren dat sommige transen weinig tot geen Nederlands spreken(zelfs geen Engels).Hoe benaderen jullie die? In hun moedertaal? Of laten jullie die links liggen? Groetjes
                                      Beste weetiknie,

Ga ervan uit dat ook de transseksuele sekswerkers door de GGD gezien en benaderd worden. Misschien is het een iets moeilijker groep, maar er is zeker aandacht voor.
                                      Sommige GGD's in de grote steden werken met zogenaamde VIPpers, dat staat voor Voorlichter In de Prostitutie. Dit zijn 'native speakers' oftewel, (meestal) vrouwen die de taal spreken en mee gaan met de GGD op veldwerk om te tolken.
                                      In Den Haag is zelfs veel aandacht voor transseksuele sekswerkers, onder andere vanuit SHOP.

Vriendelijke groet,
                                      piet soaaids

Commentaar

controle

graag had ik geweten of de raam prostituees in Antwerepen regelmatig gecontroleerd worden op soa's.. (ook trans en shemale)
                                        Als er eentje zegt ik ben claen mag je dat dan geloven???

Commentaar

Re: controle

Oorspronkelijk geplaatst door peter681005 Bekijk bericht
                                          graag had ik geweten of de raam prostituees in Antwerepen regelmatig gecontroleerd worden op soa's.. (ook trans en shemale) Als er eentje zegt ik ben claen mag je dat dan geloven???
                                          Beste peter681005,

Dat is aan jou of je iemand gelooft of niet. Je kunt jezelf afvragen wat de prostituee er mee wint als zij liegt over het wel of niet hebben van een soa.
                                          Ga er van uit dat haar eigen gezondheid voor haar belangrijk is. Als zij een soa heeft en seks heeft, loopt zij meer kans op nóg een soa of op hiv.

In Antwerpen is de Gh@pro actief in het raamgebied. De kans is groot dat de vrouwen die daar werken regelmatig getest worden. Helemaal zeker weten doe je dat niet, maar dat weet je ook niet van vrouwen die je in de kroeg of op de zaak ontmoet.

Zorg dus dat je gewoon altijd met een condoom neukt en pijpt, en beft met een beflapje en laat je eens per jaar testen op soa. Dan ben je het veiligst bezig.

Vriendelijke groet,
                                          piet soaaids