gonnoroe / chlamydia

Inklappen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

• gonnoroe / chlamydia

Hoi,

Ik ben 3 a 4 weken geleden naar een prive huis in Rotterdam geweest Huizen Royal. Tijdens de sex is de condoom gescheurd en hebt het pas na utihalen gemerkt. IK ben klaargekomen en het lekte.

Nu komt er sinds 2 dagen klein beetje licht groene vocht uit mijn penis. Ik ben al naar de dokter geweest en test afgelegd. Wat kan het zijn heeft iemand hiermee ervaring?

mvg

Re: Help licht groene slijm / spul van penis

Oorspronkelijk geplaatst door appie1 Bekijk bericht
    Hoi,

Ik ben 3 a 4 weken geleden naar een prive huis in Rotterdam geweest Huizen Royal. Tijdens de sex is de condoom gescheurd en hebt het pas na utihalen gemerkt. IK ben klaargekomen en het lekte.

Nu komt er sinds 2 dagen klein beetje licht groene vocht uit mijn penis. Ik ben al naar de dokter geweest en test afgelegd. Wat kan het zijn heeft iemand hiermee ervaring?

mvg
    wat dacht je van een druiper

Commentaar

Gonorroe heeft een incubatie tijd van 2 tot 7 dagen, dan zou je dus al veel eerder klachten hebben gehad. Je zegt niets over pijn met plassen, een duidelijk symptoom van een druiper. Ik denk eerder chlamidia
      http://www.soaaids.nl/soa_vervolg/chlamydia
      Het kan ook iets anders zijn bijv. blaasontsteking of een prostaat probleem. Je bent al bij de doktor geweest, meten is weten. Licht groen wijst op een bacterieele infectie. Goede kans dat je er met 1 tablet vanaf bent als vastgesteld is wat het is. Voorlopig geen reden tot paniek.
      Ik heb ook wel eens een SOA gehad, en toen de dame gewaarschuwd. Daar was een beetje moed voor nodig, maar het werd wel gewaardeerd. Je moet natuurlijk eerst de kweek afwachten, zodat je weet wat het is.

Commentaar

Hoi,

mvg
        Beste appie1,

Lichtgroene afscheiding kan zeker met een soa te maken hebben. Met name de soa gonorroe (oftewel de druiper) geeft groengelige pussige afscheiding.
        De afscheiding die je bij chlamydia ziet is meestal wat waterig en niet zozeer pussig.

Als jij sinds het bezoek aan het privéhuis seks met iemand anders heb gehad, kun je natuurlijk ook in dat contact een soa opgelopen hebben. Dit zeg ik omdat mannen doorgaans vrij snel klachten ontwikkelen van een gonorroe; zo'n twee à drie dagen na het contact branderig gevoel bij het plassen en pussige afscheiding.
        Wat niet wil zeggen dat het onmogelijk is dat je pas na drie weken klachten krijgt.

Even de uitslag van de test afwachten dus. De eerste keus behandeling van gonorroe is een eenmalige injectie met antibioticum. Er is ook behandeling mogelijk met pillen.
        Verder is het verstandig even geen seks te hebben totdat je weet wat er aan de hand is en tot een week nadat je bent behandeld.

Vriendelijke groet,
        piet soaaids
        Programma Prostitutie Soa Aids Nederland

Commentaar

appie,

dit zou wel es chlamydia kunnen zijn, gewoon effe binnenspringen bij de dokter voor een chlamydia test en indien positief schrijft hij de antibiotica voor.

Commentaar

Bij de arts geweest ivm de uitslag. Alles negatief dus heel mooi. Alleen heb ik nog steeds last van vocht uit mijn penis. Alleen is het niet meer groen.

Enig idee wat het kan zijn. De arts heeft nog een kweek gedaan voor andere bacterien.

mvg

Commentaar

Bij de arts geweest ivm de uitslag. Alles negatief dus heel mooi. Alleen heb ik nog steeds last van vocht uit mijn penis. Alleen is het niet meer groen.

Enig idee wat het kan zijn. De arts heeft nog een kweek gedaan voor andere bacterien.

mvg
              Beste appie1,

Even de uitslag van die testen afwachten. Je kunt ook een 'gewone' plasbuisontsteking hebben, die dus niet door chlamydia of gonorroe wordt veroorzaakt, maar door een andere bacterie. Dit wordt ook wel een een nsu genoemd, een niet specifieke urethritis. Kun je ook oplopen om dat je met vieze handen aan je penis hebt gezeten, hoeft dus niet per se van seks te komen.

Vriendelijke groet,
              piet soaaids

Commentaar

Beste collega's, ik zit nu momenteel in china voor mijn werk en heb nu last van chlamydia. ik heb vandaag bij de drogist 2 doosjes Azithromycin gehaald.
                Mijn vraag nu is hoeveel moet gebruiken voor zo een kuur? In 1 doosje zit 6 capsules.
                Alvast bedankt

Commentaar

Sorry, was vergeten te vragen hoelang duurt het voor dat het over is en dat ik dan weer kan neuken?

Commentaar

volgens wikipedia

Azithromycin is commonly administered in tablet or oral suspension (a one-dose version was made available in 2005). It is also available for intravenous injection and in a 1% ophthalmic solution. Tablets come in 250 mg and 500 mg doses. Oral suspension comes in 100 mg/teaspoon and 200 mg/teaspoon strengths. The 250 mg tablets are often dispensed in packages of six and commonly referred to as a "Z-Pak," whereas the 500 mg tablets are commonly available commercially in a pack of three tablets, or "Tri-Pak," intended as a three-day treatment. A common dose of oral azithromycin therapy consists of a "double dose" of medication on the first day of treatment and subsequent treatment for four or five additional days. With the "Z-Pak," this means two 250 mg tablets (a total of 500 mg) on the first day and one 250 mg tablet once daily for the next four days.

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door K.F.P Bekijk bericht
                      Beste collega's, ik zit nu momenteel in china voor mijn werk en heb nu last van chlamydia. ik heb vandaag bij de drogist 2 doosjes Azithromycin gehaald.
                      Mijn vraag nu is hoeveel moet gebruiken voor zo een kuur? In 1 doosje zit 6 capsules.
                      Alvast bedankt
                      Beste K.F.P.,

Azithromycine (of Zithromax) is in Nederland de eerste keus behandeling bij chlamydia. Het meest wordt de eendaagse kuur voorgeschreven: 1x 1000 mg., vaak verdeeld over twee tabletten van 500 mg.
                      Het advies bij deze behandeling is om vanaf de dag van inname een week geen seks te hebben. Dat betekent niet neuken (niet met en niet zonder), je niet laten pijpen, niet vingeren/laten aftrekken.

Als jij weet dat je chlamydia hebt, ga ik ervanuit dat je getest bent door een arts of vergelijkbaar iemand in China. Alleen via onderzoek kan de diagnose vastgesteld worden. Deze persoon is dan in principe degene die de behandeling vaststelt.

Het is niet aan te raden zelf te 'dokteren' en medicijnen te nemen waarvan je niet zeker weet welke werkzame stoffen erin zitten.

Vriendelijke groet,
                      piet soaaids

Commentaar

Chlamydia

Hallo
                        Ik heb afgelopen dinsdagavond sex gehad. De handelingen gingen niet verder dan vingeren en vervolgens sex met condoom. Geen wondjes aan mijn handen of iets. Nu had ik vandaag een beetje wit/doorzichtig slijmerig spul uit mijn urinebuis. Het kriebelt soms ook wel een beetje. Of dat nu komt omdat ik er de hele tijd aan moet denken of dat het echt iets is? Ik heb geen pijn bij het plassen.

Bij mijn weten is de kans echt zo minimaal dat er iets is overgedragen. Ik heb daarvoor bijna 3 weken geleden voor het laatst sex gehad.

Zou dit een SOA zijn of iets anders?

Commentaar

Re: Ik snap er niets van! Veilige sex maar toch afscheiding

Oorspronkelijk geplaatst door patrick81 Bekijk bericht
                          Hallo
                          Ik heb afgelopen dinsdagavond sex gehad. De handelingen gingen niet verder dan vingeren en vervolgens sex met condoom. Geen wondjes aan mijn handen of iets. Nu had ik vandaag een beetje wit/doorzichtig slijmerig spul uit mijn urinebuis. Het kriebelt soms ook wel een beetje. Of dat nu komt omdat ik er de hele tijd aan moet denken of dat het echt iets is? Ik heb geen pijn bij het plassen.

Bij mijn weten is de kans echt zo minimaal dat er iets is overgedragen. Ik heb daarvoor bijna 3 weken geleden voor het laatst sex gehad.

Hoi patrick,no panic dat wit/doorzichtig spul is waarschijnlijk een soort van navocht..heb ik soms ook...
                          En aangezien je geen pijn hebt ziet alles er goed uit
                          In ieder geval heb je steeds een minimale incubatietijd van +/- 2 weken en jij spreekt van afgelopen dinsdag,dus niet mogelijk.
                          Echter je spreekt ook van sex 3 weken geleden..daar zou ik het dan gaan zoeken als je toen geen veilige sex hebt gehad...

Grtz,Dolfie

Commentaar

Hallo

Beste patrick81,

Vingeren en vervolgens met een condoom seks hebben, geeft niet veel risico op een soa. Als je drie weken geleden andere seks hebt gehad, met meer risico, zou je klacht daar mee te maken kunnen hebben.
                            Afscheiding uit de penis die anders is dan je van jezelf gewend ben, kan duiden op een soa, maar kan ook geheel onschuldig zijn.

Als je losse sekspartners hebt, doe dan eens per jaar een soa-onderzoek. Mocht je tussendoor klachten krijgen die je niet vertrouwt, ga dan eerder voor onderzoek.
                            Kijk deze klacht nog even aan. Als het blijft of het wordt erger, dan ga je naar je huisarts, of eventueel een GGD voor een soa-onderzoek.

Vriendelijke groet,
                            piet soaaids

Commentaar

Bedankt voor jullie antwoorden. In het eerdere sexcontact ben ik even gepijpt door een meisje. Dat duurde niet lang en ik ben daar dan ook niet door klaargekomen. Wellicht zou ik daar iets van opgelopen kunnen hebben?

Ik heb inmiddels een test gedaan en krijg na dit weekend de uitslag.

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door patrick81
                                Ik heb chlamydia. Ik vind het nog steeds raar want ik heb ergens gelezen dat de kans op besmetting via orale seks minimaal is, (...)
                                Vandaag direct de pillen gehaald en ingenomen. Nu moet ik ongeveer 1,5 week wachten en dan moet ik weer gezond zijn.
                                Beste patrick81,

Het klopt dat de kans op chlamydia via orale seks niet groot is. Maar zoals eerder gezegd: je kunt deze soa ook in een eerder contact opgelopen hebben, waar er meer is gebeurd dan alleen oraal.
                                Hoe dan ook; lullig voor je dat je nu een soa hebt. Gelukkig is dit er één die goed te behandelen is.
                                Advies bij deze behandeling is om tot een week na het innemen van de pillen geen seks te hebben. Zo geef je je slijmvlies rust en genees je sneller.

Vriendelijke groet,
                                piet soaaids

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door piet soaaids Bekijk bericht
                                  Beste patrick81,

Het klopt dat de kans op chlamydia via orale seks niet groot is. Maar zoals eerder gezegd: je kunt deze soa ook in een eerder contact opgelopen hebben, waar er meer is gebeurd dan alleen oraal.
                                  Hoe dan ook; lullig voor je dat je nu een soa hebt. Gelukkig is dit er één die goed te behandelen is.
                                  Advies bij deze behandeling is om tot een week na het innemen van de pillen geen seks te hebben. Zo geef je je slijmvlies rust en genees je sneller.

Vriendelijke groet,
                                  piet soaaids
                                  Bedankt voor je reactie. Ik had begrepen dat de incubatietijd ongeveer 1 tot 3weken na het seksuele contact was. Anders had ik daarvoor al klachten moeten hebben. Dit was bij mij niet het geval.

een week geen seks... dat betekent dan ook een week geen masturbatie?

Commentaar

(...) dat betekent dan ook een week geen masturbatie?
                                    Beste patrick81,

Ja, eigenlijk betekent dat ook niet masturberen, omdat het slijmvlies in je plasbuis dan geen 'rust' krijgt. Als het niet lukt om een week helemaal af te zien, dan is het geen grote ramp als je een keer wel masturbeert. Daar moet je niet te streng in zijn.

Vriendelijke groet,
                                    piet soaaids

Commentaar

Nou ik ben dus het zaadje. Ik heb chlamydia. Ik vind het nog steeds raar want ik heb ergens gelezen dat de kans op besmetting via orale seks minimaal is, maar wellicht heb ik gewoon enorme pech ??? Mijn eerste SOA.

Vandaag direct de pillen gehaald en ingenomen. Nu moet ik ongeveer 1,5 week wachten en dan moet ik weer gezond zijn.
                                      Zoals je zelf al schrijft: risico via orale sex minimaal. dat betekent dus niet: geheel geen risico. Ik ken mensen die alleen via orale sex Chlamydia hebben opgelopen.
                                      Zo zie je maar weer: ondanks hele kleine kans kan het dus wel.
                                      En dat geld helaas voor nagenoeg alle soa`s.
                                      Gelukkig is een ongecompliceerde Chlamydia inderdaad weg na drie tabletten Azitromycine 500 mg per stuk. De naam kan ook Zithromax zijn, afhankelijk van leverancier.
                                      Groetjes,
                                      Erasmusmc

Commentaar

Ik heb er 2 van 500mg gekregen. Schijnt ook genoeg te zijn. Hoop het wel want ik vind dit maar helemaal niks
                                        Beste patrick81,

De standaard behandeling voor chlamydia (volgens de NVDV) is 2x 500 mg. Zithromax/Azithromycine.
                                        Tweede keus behandeling is volgens deze standaard met Doxycyline, zeven dagenkuur.
                                        Uiteraard zijn er artsen in den lande die hier van afwijken.
                                        Ga ervanuit dat jij goed bent behandeld.

Vriendelijke groet,
                                        piet soaaids

Commentaar

Morgen(maandag) is het twee weken geleden dat ik de pillen in heb genomen. Nu heb ik geen vocht meer wat er vanzelf uitkomt, maar als ik 's ochtend in mijn penis knijp dan is er nog heel klein beetje wat eruit komt. Zou de medicatie gefaald hebben of is dit normaal?
                                          Ik denk dat je beter nog eens terug gaat...normaal zou dat al moeten weg zijn...aarzel vooral niet om dit te laten onderzoeken...zeker spelen. Grtz R.