Scheren

Inklappen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

• Scheren

Ik heb een keer me schaamhaar geschoren en toen heb ik lange tijd last gehad van bultjes. Dit is wel weggegaan maar nu zit er allemaal rooie huiduitslag op de plek van de bultjes en die gaan niet weg.

Re: dit is geen soa maar

Hoe heb je je geschoren?
    De eerste paar keer kan het wat irritatie veroorzaken.
    Het is belangrijk dat je een scherp scheermes (ik gebruik Gilette en geen wegwerpmesjes) en scheerschuim of gel gebruikt.
    Wat ook nog kan helpen is is dat je je scheert na het douchen want als je huid wat weker is dan scheert het gemakkelijker.

Commentaar

Ik denk inderdaad net als Stille getuige dat het uitslag is.
      Als je je voor het eerst scheert gebeurd dat vaak.
      Scheer je je vaker en hou je het een beetje bij dan gebeurt dit niet meer.
      Ik gebruik zelf altijd gillette mach3,en scheer mij onder de warme douche.
      Niet eens met scheerschuim,maar gewoon met douchegel!
      Gaat echt goed!
      In het begin had ik ook uitslag,nu niet meer.
      Groetjes Kale Bas.

Commentaar

Je bent toch al kaal of is je haar afgezakt

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door stille getuige Bekijk bericht
          Je bent toch al kaal of is je haar afgezakt
          Hahaha,af en toe lijkt het wel of dat het daar sneller groeit dan op mn kop.
          Dus goed bij houden dan maar!
          Groetjes kale bas.

Commentaar

Helaas gebeurt het ook, dat de uitslag niet minder wordt.
            Ondergetekende is zo'n geval. Ik ben er zelfs mee naar een dermatoloog geweest en die heeft mij geadviseerd, om niet meer te scheren, maar gewoon te knippen. Je kan dan niet helemaal glad worden uiteraard, maar het is maar waar je voor kiest, of iedere keer huidirritatie of een kort geknipt zaakje...

Groet, Jaccoone

Commentaar

Bepaalde plekken NOOIT tegen de haren inscheren bv het stuk boven je pik, je buik. De zak (behlave het stukje bij je bilnaad) en pik zelf is bij mij geen probleem.
              Voor altijd even met zeep insmeren, na het scheren idem en altidj even je mes met zeep insmeren, dood de bacteriën zoveel mogelijk.

Al je al uitslag hebt, dan schijnt zinkzalf (drogist / apotheek) het sneller te laten verdwijnen. Ik heb het zelf ook wel eens gebruikt en het lijkt idd te schelen vooral als je het meteen bij de eerste uitslag tekenen gebruikt.

Sinds ik het eerste doe heb ik eigenlijk geen uitslag meer. Ik scheer altijd na het 10 minuten douchen met een apart mesje, gillette van 10 euro geen goedkope wegwerpshit.

Oj ja ik scheer niet elke maar 1 pw soms 2x pw. max

Commentaar

Yep, zinkzalf (zalf voor babybilletjes van Sudocreme werkt in één nacht). Belangrijk is zo heet mogelijk scheren dan gaan de poriën open en kan je heel glad scheren, en daarna een koud washandje gebruiken voor de poriën sluiten, kan er geen vuil bijkomen. Niet hetzelfde mesje gebruiken als voor je gezicht.

Commentaar

Niet soa maar scheerbultjes.

Hoi, ik zit al meer dan een jaar met scheerbultjes.

En echt overal rond de schaamstreek. Ze gaan ook niet weg na een paar dagen of weken wachten. En het is echt net alsof ik een tiener met puisten klachten ben alleen dan niet op mijn gezicht maar ergens anders. Ze gaan na ongeveer 4/6 maanden weer weg of dan is het erg vermindert. Maar ik denk dan scheer ik nog een keertje heel voorzichtig meer scheerschuim en op allerlei hygiënische manieren. Maar de volgende dag heb ik het weer. Dus ik weet het niet ik wou ook wel een permanente ontharing maar dat schijnt niet verdraag baar te zijn voor mannen (vanwege de pijn). Ik heb al op veel verschillende sites gekeken en de meningen zijn daar erg over verschillend (omdat het niet eens permanent is). Ik denk dat ik nooit echt meer kaal kan worden of ik moet het erg vaak proberen totdat ik eraan wen of ik laat gewoon een getrimd stukje staan. Ik denk dat als iemand al die scheer bultjes zou zien dat ze zouden denken dat ik een enge ziekte had.

Commentaar

Re: Niet soa maar scheerbultjes.

Je hebt verschillende scheerschuimen, er zijn speciale voor de gevoelige huid. Dit helpt goed.
                    Gebruik ook geen goedkope mesjes, gebruik die van gillette (mach 3 en nieuwer) of wilkinson

Hoe scherper en beter de mesjes hoe minder problemen. Ook goed nat maken van te voren helpt.
                    Na afloop een aftershave balsem zonder alcohol! gebruiken helpt ook veel.

Later, the heelmaster

Commentaar

Re: Niet soa maar scheerbultjes.

Waxen is idd niet permanent maar geeft wel het beste resultaat. Heb het weleens gedaan. Is wel pijnlijk maar niet onverdraagbaar. De huid werd ook rood met pukkeltjes maar dat verdween na een dag.
                      Laatst gewijzigd door Dick31; 05-03-10, 21:15. Reden: Quote verwijderd, heel bericht quoten is wat overdreven

Commentaar

Re: Scheren

niet eens in de 6 maanden scheren. een aantal weken consequent om de dag met scherpe mesjes scheren, ookal blijf je bultjes houden. En un momento dado raakt je huid er aan gewent.

Vooral naar je buik toe is het gevoelig, probeer eerst een stuk rond de schacht te doen, en ga dan pas verder. hou de rest gewoon kort met een tondeuse.
                        --
                        "Shhhhhhhhh. shhhhhhhhh. I'm telling you: your voice, my ears. A bad combination."

Commentaar

Ik scheer 1 pw dat vind ik genoeg. Gene bultjes maar altijd zeep ervoor en na het shceren smeren (ontsmettend). Goiede mesjes nemen als bv gillete 3 mach. EN VOORAL NOOIT TEGEN DE RICHTING INSCHEREN. Altijd met de richting mee en ik doe het altijd tijdens douchen dan kan het mooi inweken, zacht worden.

Als ik dat laatste wel doe, dan zie ik er ook minimaal 3 weken uit als iemand met een zware herpes of erger aanval.

Commentaar

Nou ontharingscreme ook voor de gevoelige huid kan ik absoluut niet tegen hoor, daar krijg ik uitslag van!

Inderdaad moet je huid eraan wennen, maar zelf scheer ik het liefste om de dag, zodat ik altijd lekker glad ben en je ook geen problemen hebt dat een haar verkeerd gaat groeien, met de nodige infecties die er dan bij komen kijken.

Ook als vrouw scheer ik dus met Gilette Mach 3 Turbo en dit bevalt mij prima. Het is dan wel duurder, maar wel veel gladder en nooit problemen met pukkeltjes etc.

Ook scheer ik eerst met shampoo de 1e keer wat grover, scheer ik tussen mijn lipjes met Intiemreinigingsgel en doe ik daarna alles nog een keertje met Dove douchegel. Uiteraard naspoelen met koud water om de poriën te sluiten en na het drogen alles insmeren met een Dove bodycrème.

Wedden dat je heerlijk glad bent en geen last meer hebt van pukkeltjes
                            account opgeheven

Commentaar

Als je bij professionelen gaat om je te laten scheren (je gezicht dan wel) dan leggen die eerst een warme doek op je gezicht. Het haar de huid word zachter en de poriën gaan open. Wat geldt voor het gezicht geldt ook voor down under.

Ik gebruik altijd scheergel en een goed scheermes (Wilkinson Mach3).

Soms moet je je ook mee verzoenen dat je huid te gevoelig is.

Commentaar

Ok ik zal dan wel het a merk kopen en wat vaker scheren.

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door Pants
                                  Heeft er al eens iemand het met ontharingscreme geprobeerd?
                                  Die is er ook voor de gevoelige huid.
                                  Blijkbaar is dat nogal populair in homo-kringen.
                                  Heb ik een aantaal keren gedaan. Geen huid irritaties of pukkeltjes maar bij de eerste keer een wondje gehad door te lang inweken. Dus oppassen dat je niet te lang wacht met afspoelen.

Commentaar

Ik scheer elke ochtend tijdens douchen. Scheerschuim is door het vele water niet nodig.
                                    Ik sceer enkel ballen en penis maar niet bovenste schaamstreek maar deze trim ik wel tegelmatig.
                                    Het is daarnaast veel prettiger gevoel om geschoren te zijn.

Commentaar

Aan het werk...
                                    X