SOA/HIV/Overbezorgd?

Inklappen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

• SOA/HIV/Overbezorgd?

Hoi Piet,

De laatste tijd heb ik wat last van een tintelend gevoel door mijn lichaam en ik weet niet goed waar dit door kan komen....

Ik zal beginnen bij het begin:

Begin augustus heb ik gevrijd met mijn vriendin (zc en klaargekomen met cd). Nu bleek dus achteraf dat ze last had van een blaasontsteking. Hierdoor begon ik ook last te krijgen van een brandend gevoel tijdens plassen en tintelingen. Ik heb toen de huisarts bezocht en hij gaf aan dat ik ook een blaasontsteking had. Ontstekingsremmers gekregen en kuurtje genomen. Maar tintelend gevoel bleek wel soms opkomen.

Medio september heb ik voor de eerste keer een dvp bezocht. Zij had mij gepijpt zonder condoom en ik ben in haar mond klaargekomen. Ik heb haar nog even gebeft, wat tongzoenen en voor de rest niks. Na dit bezoek had ik alweer last van tintelingen (m.n. rond mijn borststreek en linkerarm). Ik had de dvp gevraagd nadien of ze soa of iets anders had, maar volgens haar helemaal niks, enkel recentelijk last van een griep.

Toch ongerust geworden en de huisarts weer bezocht. Ik ben niet in details getreden en gewoon mijn klachten verteld. Volgens hem moest ik meer lichaamsbeweging voor de bloedsomloop. En ik kon wederom de onstekingsremmers nemen. Na enige tijd werden de klachten minder.

Enige weken later kon ik het toch niet laten om een aantal keren bij een privehuis langs te gaan. Hier tijd doorgebracht met diverse dvp's, telkens pzc maar altijd nmc.

Verleden week ben ik bij een dvp geweest die prive ontvangt. Ze had mij gepijpt zc en ik ben toen in haar mond klaargekomen. Heb haar gebeft en na wat rust, waren we begonnen aan de tweede ronde en we waren zo geil, dat ik haar heel even gepenetreerd heb zonder condoom (weet het, stom, stom, stom). Beiden beseften we dat dit niet goed was en alsnog een condoom bijgehaald en met cd afgemaakt. Ik had haar gevraagd of ze niks had en ze bevestigde dit. Je weet het natuurlijk nooit, maar ik geloof haar wel.

Nu voel ik dus weer sinds een paar dagen tintelingen in mijn lichaam. Ik heb ook wat huiduitslag op mijn benen, maar hiervan heb ik wel vaker last.

Ik heb me dus wederom ongerust gemaakt over van alles en nog wat (dat verdomde internet ook). Maar volgens mij is de kans dat ik een HIV-infectie heb opgelopen vrij klein (behoudens de laatste keer), kan het uiteraard een soa zijn, maar misschien is het ook wel allemaal overdreven ongerustheid en onbewuste stress omdat ik wel in een relatie zit die niks weet van mijn bezoekjes......

Misschien kan jij er wijs uit en mij een beetje verder helpen....

Alvast bedankt!

Jonny

Re: SOA/HIV/Overbezorgd?

[/QUOTE]
    De laatste tijd heb ik wat last van een tintelend gevoel door mijn lichaam en ik weet niet goed waar dit door kan komen....
    Medio september heb ik voor de eerste keer een dvp bezocht. Zij had mij gepijpt zonder condoom en ik ben in haar mond klaargekomen. Ik heb haar nog even gebeft, wat tongzoenen en voor de rest niks. Na dit bezoek had ik alweer last van tintelingen (m.n. rond mijn borststreek en linkerarm). (...)Enige weken later kon ik het toch niet laten om een aantal keren bij een privehuis langs te gaan. Hier tijd doorgebracht met diverse dvp's, telkens pzc maar altijd nmc.
    (...) dat ik haar heel even gepenetreerd heb zonder condoom (weet het, stom, stom, stom). Beiden beseften we dat dit niet goed was en alsnog een condoom bijgehaald en met cd afgemaakt. (...) Nu voel ik dus weer sinds een paar dagen tintelingen in mijn lichaam. Ik heb ook wat huiduitslag op mijn benen, maar hiervan heb ik wel vaker last.
    (...)
    Maar volgens mij is de kans dat ik een HIV-infectie heb opgelopen vrij klein (behoudens de laatste keer), kan het uiteraard een soa zijn, maar misschien is het ook wel allemaal overdreven ongerustheid en onbewuste stress omdat ik wel in een relatie zit die niks weet van mijn bezoekjes......
    Jonny[/QUOTE]

Beste Jonny1973,

Het is niet waarschijnlijk dat jij door deze contacten hiv hebt opgelopen. Helemaal uitsluiten kun je het niet, omdat er een kort onbeschermd vaginaal contact is geweest. De kans op een andere soa is reëler.
    De klachten die je hebt zijn vrij algemeen en kunnen vele oorzaken hebben. Zoals je zelf aangeeft, kan ook stress, onzekerheid en schuldgevoel de reden van je klachten zijn.

Je schrijft dat je regelmatig naar een prostituee bent geweest/gaat. En dat je een relatie hebt. Doe dan eens per jaar een soa-onderzoek. Het heeft geen zin om na ieder bezoek en bij iedere klacht naar je huisarts te gaan. Jijzelf wordt er waarschijnlijk niet rustiger door en je loopt kans dat je door je huisarts niet meer serieus genomen wordt. (Dat is onprofessioneel, maar gebeurt nogal eens.)

En, zorg dat er ook bij het pijpen een condoom gebruikt wordt. Als de prostituee dat niet nodig vindt, is de keuze aan jou: risico lopen of naar een ander gaan die wel een condoom gebruikt.

Vriendelijke groet,
    piet soaaids
    Programma Prostitutie Soa Aids Nederland

Commentaar

Soa?hiv?

Beste Soa Piet,

Ik ben gistermiddag bij een shemale geweest in de geleenstraat. Voordat ze een condoom om me penis deed, heeft ze me eikel met spuug ingewreven en nu vraag ik me af in hoeverre er een risico voor een soa is? Ook heeft ze met d'r vingers in me anus gezeten en we hebben getongzoend, maar dit lijkt me niet risicovol. Loop ik nu risico door eerstgenoemde handeling?

Commentaar

Re: Soa?hiv?

Oorspronkelijk geplaatst door michael20 Bekijk bericht
        Beste Soa Piet, Ik ben gistermiddag bij een shemale geweest in de geleenstraat. Voordat ze een condoom om me penis deed, heeft ze me eikel met spuug ingewreven en nu vraag ik me af in hoeverre er een risico voor een soa is? Ook heeft ze met d'r vingers in me anus gezeten en we hebben getongzoend, maar dit lijkt me niet risicovol. Loop ik nu risico door eerstgenoemde handeling?
        Beste michael20,

Speeksel op zich is geen risico voor hiv of andere soa.
        Als er bloed vermengd zit in het speeksel, is er een kans op hepatitis B. Dit wordt als een laag risico gezien.
        Het is geen probleem om speeksel als glijmiddel te gebruiken.
        Je hebt veilige seks gehad.

Vriendelijke groet,
        piet soaaids

Commentaar

Soa/hiv ? onzeker

hallo,

ik heb gisteren een prostituee bezocht en heb een condoom gebruikt voor pijpen en neuken.
          ze heeft de condoom wel op een andere manier omgedaan dan wat normaal staat beschreven in de handleiding (dat je het moet afrollen)
          ze heeft mij gepijpt en geneukt met de condoom, nou is mijn vraag hoe weet je dat de condoom is gescheurd? Toen ik klaar was trok ik mijn penis terug uit haar vagina en de condoom zat nog helemaal om mijn penis heen.
          Het was erg donker, zodat ik niet heb kunnen zien dat de condoom gescheurd is.
          nou is mijn vraag of ik soa of hiv kan krijgen.
          en hoe merk je dat de condoom is gescheurd?

kan iemand mij helpen, ben namelijk HEEL erg bang voor eventuele infecties.

Commentaar

Re: Soa/hiv ? onzeker

Oorspronkelijk geplaatst door hippestyle21 Bekijk bericht
            hallo, ik heb gisteren een prostituee bezocht en heb een condoom gebruikt voor pijpen en neuken.
            (...) nou is mijn vraag hoe weet je dat de condoom is gescheurd? Toen ik klaar was trok ik mijn penis terug uit haar vagina en de condoom zat nog helemaal om mijn penis heen.(...)
            Beste hippestyle21,

Geen reden tot zorg.
            Als een condoom nog om de penis zit bij het terugtrekken uit de vagina, dan heb je veilige seks gehad. Als het condoom scheurt dan merk je dat en anders de dame in kwestie wel. Het hangt aan flarden rond de penis of je bent het condoom kwijt, bijvoorbeeld omdat het is achtergebleven in de vagina.

Je hebt geen risico gelopen op hiv.
            Kans dat je een andere soa hebt opgelopen is er, maar is klein.
            Bezoek je vaker een prostituee, doe dan eens per jaar een algemeen soa-onderzoek. Zo kun je je eigen gezondheid in de gaten houden en ook die van anderen waarmee jij seks hebt.

Vriendelijke groet,
            piet soaaids

Commentaar

bedankt voor het antwoord.
              Welke soa's zouden er dan mogelijk zijn in dit geval?

En ik heb nog een vraagje, is het normaal dat de prostituee naar de wasbak gaat en haar vagina schoonmaakt na de seks?
              Dat deed ze bij mij wel iig.
              Misschien deed ze dat omdat de condoom was gescheurd?

Commentaar

De dag na de handelingen had ik soms een brandend gevoel in m'n eikel.
                Maar die is nu voorbij, heb nu wel een brandend gevoel in mijn balzakken.3
                Dit zijn toch geen verschijnselen van een soa?
                De verschijnselen zijn branderig gevoel bij het plassen en hevige pijn in de balzakken, maar dat heb ik niet.
                Komt dit door het bezoeken van de prostituee ?
                Of is het zo dat ik misschien allergisch ben voor condoom rubber ?
                Ik vind het wel erg raar, als ik hier aan denk dan krijg ik de brandend gevoel

Commentaar

Ik zou zeggen wandel eens langs je huisarts die heeft er meer verstand van dan wij allemaal wij elkaar aan de hand van wat vage klachten

Commentaar

(...) Welke soa's zouden er dan mogelijk zijn in dit geval? En ik heb nog een vraagje, is het normaal dat de prostituee naar de wasbak gaat en haar vagina schoonmaakt na de seks? Dat deed ze bij mij wel iig. Misschien deed ze dat omdat de condoom was gescheurd?
                    Beste hippestyle21,

Als je seks hebt bestaat de kans dat je een soa oploopt. Dan gaat het eigenlijk over zo'n beetje alle soa die er zijn. Uiteraard hangt het af van wat voor soort seks je hebt gehad. Wat jij beschrijft was geen risico voor hiv en, zoals al eerder gezegd, een kleine kans op een andere soa (chlamydia, gonorroe, herpes, genitale wratten, etc.).

Veel prostituees wassen zichzelf nadat ze een klant hebben gehad. Dat heeft niets met een eventueel gescheurd condoom te maken.

Vriendelijke groet,
                    piet soaaids

Commentaar

Maar die is nu voorbij, heb nu wel een brandend gevoel in mijn balzakken. Dit zijn toch geen verschijnselen van een soa? (...) Komt dit door het bezoeken van de prostituee ?
                      Of is het zo dat ik misschien allergisch ben voor condoom rubber ? Ik vind het wel erg raar, als ik hier aan denk dan krijg ik de brandend gevoel
                      Beste hippestyle21,

Je maakt je echt te veel zorgen.
                      Uiteraard ga je last van je geslachtsdeel krijgen als je er steeds aan denkt en mee bezig bent!

De klachten die je hebt of hebt gehad, kunnen door wat irritatie ontstaan zijn. Mogelijk door het rubber, mogelijk door iets anders.

De enige manier om zeker te weten of je door dit sekscontact (of door andere niet-commerciele sekscontacten) iets hebt opgelopen is een soa-onderzoek te doen. Wellicht is dat voor jou zinvol, vanwege de gemoedsrust.
                      Het is echter niet nodig om na ieder sekscontact naar een GGD te rennen. Ook niet als dat met een prostituee is.

Vriendelijke groet,
                      piet soaaids

Commentaar

Ik denk dat het voor jouy beter is om geen dames meer te bezoeken.
                        Maar die is nu voorbij, heb nu wel een brandend gevoel in mijn balzakken.3
                        Dit zijn toch geen verschijnselen van een soa?
                        De verschijnselen zijn branderig gevoel bij het plassen en hevige pijn in de balzakken, maar dat heb ik niet.
                        Komt dit door het bezoeken van de prostituee ?
                        De wandelende apotheek

Commentaar

Is een dvp verplicht te melden dat ze hiv heeft als daar naar gevraagd wordt?

Goedenavond Heren

Ik heb vorige week met een zuid amerikaanse trans anale sex gehad. Nu een week later vertoon ik bijna alle symptomen van een hiv infectie. Ik ben gister terug gegaan en gevraagd of ze/hij sero postief is. Hier kwam na een aarzeling een ontkenning uit en werd weggesteurd. Dit heeft mij dus nog angstiger gemaakt. Een hiv test kan pas na zes weken en een 100% test pas na 3 maanden. Er is veilig gevreeen maar het duurde lang. Dus ik weet niet of het condoom nog intact was. Ik verkeerde overigens in een beschonken toestand en alles vond in een soort roes plaats. Aan mijn symptomen te zien moet ik op een of andere manier geinfecteerd zijn; zij het hiv, herpes of iets anders. Verder trachtte zij mij te zoenen op het moment dat ik naar buiten liep en schampte mijn lippen. Het enige wat ik wil weten of er een mogelijkheid bestaat om een eerlijk antwoord uit deze persoon te krijgen. Kan de politie ingeschakeld worden om medewerking te krijgen van deze persoon? Is hier iemand bekent mee? Kan ik deze symptomen krijgen zonder dat het condoom geknapt is? Zo ja, welke soa's of ziektes vertonen het dan?
                          Ik zit met zoveel vragen en ben ten einde raad! ik voel me echt beroerd

Alvast bedankt voor u reactie

Commentaar

Re: Is een dvp verplicht te melden dat ze hiv heeft als daar naar gevraagd wordt?

Of ze het verplicht is te melden, weet ik niet, wel dat je nooit direct verschijnselen op zo'n korte termijn ontwikkelt. Het is niet voor niets dat er pas na 3 maanden een betrouwbare test af te nemen is. Je angst speel hierin dus een grotere rol dan het daadwerkelijke risico dat je iets opgelopen hebt, gezien het feit dat er sprake is geweest van veilige sex.

Lees even wat topics in dit hoekje, dan weet je dat je je zorgen maakt om niets, ga rustig bij je huisarts langs voor de klachten en een verklaring om zekerheid te krijgen dat je geen hiv hebt maar iets anders, bv het norovirus.

Om geen onnodige reacties uit te lokken zet ik dit topic even op slot tot piet soaaids heeft gereageerd.
                            Dick31
                            EX-Moderator Alkmaar / Haarlem / Europa / SOA Hoekje

Commentaar

Re: Is een dvp verplicht te melden dat ze hiv heeft als daar naar gevraagd wordt?

Oorspronkelijk geplaatst door Angstig Bekijk bericht
                              Ik heb met een trans anale sex gehad. (...) Er is veilig gevreeen maar het duurde lang. (...) Kan de politie ingeschakeld worden om medewerking te krijgen van deze persoon? (...)
                              Beste Angstig,

Er is geen reden om aan hiv te denken.
                              Wanneer jij namelijk met een condoom seks hebt gehad, ook als dat anaal is en "lang" is, dan heb je veilige seks gehad voor hiv. Wanneer het condoom kapot gaat, dan merk je dat; het hangt aan flarden om je penis of je bent het kwijt.

Ongeacht de klachten die je nu blijkt te hebben, is hiv vanwege dit contact niet aan de orde.
                              Jij beweert dat je "alle symptomen van een hiv-infectie" vertoond. Dat lijkt me vrij overdreven, sowieso al omdat je over het algemeen zo kort na een infectie geen klachten krijgt. Bovendien zijn de klachten die bij een hiv-infectie eventueel voor kunnen komen zeer algemene klachten. Ze kunnen ook talloze andere oorzaken hebben.

Dus niet panieken om niets.

En uiteraard kun jij nooit iemand verplichten om een hiv-test te doen. Dat kan alleen in zeer uitzonderlijke situaties, bijvoorbeeld bij een geweldsdelict. En dat was dit niet, want jij hebt vrijwillig seks gehad met deze persoon. Het feit dat het gaat om een transseksuele prostituee maakt natuurlijk niet uit.

Wanneer jij lichamelijke klachten hebt, ongeacht met wie en waar of wanneer je seks hebt gehad, dan ga je naar je huisarts om uit te zoeken wat maakt dat je lichamelijke klachten hebt. Wanneer jij regelmatig seks hebt met een prostituee
                              is het advies om ook op soa te onderzoeken (inclusief hiv).

Vriendelijke groet,
                              piet soaaids

Commentaar

Ik vroeg me alleen af of ze er eerlijk over kan zijn dat brengt iig de rust terug of niet. Ik doelde totaal niet op het verplichten van een hiv test.

Verder is het vandaag dag negen en mijn keel is verder opgezwollen en voel mijn lymfklieren in mijn lichaam. Er moet dus een infectie zijn. Het noro virus is het overigens niet omdat er geen sprake is van buikloop. De koorts begint nu ook te stijgen. De eerste klachten waren na vijf dagen. Ook ben ik moe en loom. Volgens bijna alle mensen(doktoren en pietsoaaids) die hier verstand van hebben komt het nooit voor dat klachten zo prematuur optreden. Mensen in mijn omgeving hebben het over psychosomatische klachten en wuiven het ook weg. Toch heb ik er een dusdanig slecht gevoel over vanwege het feit dat het geen kosjere dame was. (ik hoop dat ik er naast zit)

Tevens is er sprake van een zeurende pijn in het uiteinde van mijn plasbuis. Deze irritatie komt niet zomaar uit de lucht vallen. Het condoom hoeft mijn inziens niet volledig gescheurd geweest te zijn maar een klein gaatje wil ook weleens voorkomen. Er is vaak tussendoor gepijpt en ze had nagels.

Kan iemand mij antwoord geven op de volgende vraag.

Kan je last krijgen van een zeurende pijn aan de uiteinde van je plasbuis ondanks veilige sex? (er is overigens geen sprake van pijn bij het plassen)

Commentaar

Volgens bijna alle mensen(doktoren en pietsoaaids) die hier verstand van hebben komt het nooit voor dat klachten zo prematuur optreden.
                                  Als je die proffesionals nou eens gelooft, dan ben je al een heel eind op weg. Zij weten echt wel waar ze het over hebben tenslotte. Je hebt geen hiv maar duidelijk iets anders. Zorg dat ze dat genezen en ga niet verder op een onmogelijke weg als dat het gewoon niet kan zijn! Zorg dus voor proffesionele hulp waar je al mee in contact ben in plaats van hier bevestiging van je angstgevoelens te zoeken, want daar wordt je zeker niet beter van.
                                  Dick31
                                  EX-Moderator Alkmaar / Haarlem / Europa / SOA Hoekje

Commentaar

Kan iemand mij antwoord geven op de volgende vraag.

Kan je last krijgen van een zeurende pijn aan de uiteinde van je plasbuis ondanks veilige sex? (er is overigens geen sprake van pijn bij het plassen)
                                    Je stelt de vraag verkeerd. Je stelt hem zo dat het enige mogelijke antwoord "ja" is. Je zou zelfs met "ja" kunnen antwoorden zonder dat er een relatie is met de veilige sex.

Hetzelfde als ik zou vragen - is het mogelijk dat ik tussen vandaag en nieuw jaar door bliksem getroffen kan worden. Dan is het antwoord ook "ja", hoewel het niet realistisch is. Ik kan dit zelfs verbuigen naar "Kan je door bliksem getroffen worden ondanks veilige sex"?

Als je ergens last van hebt dan moet je naar je huisarts, deze weet er dan raad mee en kan er wat zinnigs over zeggen en wat de oorzaak is.

Hopelijk kan je hier wat mee

Commentaar

We zijn nu een paar weken verder en heb nog steeds ziek. Heb momenteel het meeste last van spier- en gewrichtspijn en ben de hele dag moe. Mijn angst was een beetje weggeebt maar begint nu weer de kop op te steken. Bedankt voor de reacties tot nu toe

Commentaar

hiv test

hallo mensen,

Ik zit met een groot probleem, althans zo voelt het voor mij. Midden november ben ik op bezoek geweest bij de DVP. Ik heb haar kort gevingerd en voelde toen iets bijtend aan de vinger. Onmiddellijk gestopt met vingeren natuurlijk en bedacht me dat ik met het openen van een unox blikje ongeveer 24 uur eerder een klein sneetje in mijn vinger had gekregen.
                                        Nu heb ik de aids soa helplijn gebeld en ben deels gerustgesteld, HIV zou het niet kunnen zijn. Ook de huisarts heeft dit bevestigd. Volgens hem is de kans zeer klein....wel over het testen op HIV gehad. Dat kan half februari 2012. Inmiddels wordt ik helemaal gek en ieder pijntje in mijn nek, vermoeide benen link ik aan een mogelijke besmetting. Ook thuis geeft het problemen, ben beng om seks te hebben uit angst om mijn vrouw te besmetten....
                                        Heeft het zin om binnenkort te testen. Ik lees ergens in het forum dat een een nieuwe test eerder dan 12 weken uitslag kan geven. Wat denken jullie, heeft het zin om eerder te testen?

groet,

Frank

Commentaar

Re: hiv test

Oorspronkelijk geplaatst door frank1977 Bekijk bericht
                                          (...) Ik heb haar kort gevingerd en voelde toen iets bijtend aan de vinger. (...) Heeft het zin om binnenkort te testen.
                                          Beste frank1977,

Testen is niet eens echt noodzakelijk, want er is geen risico voor hiv.
                                          Vingeren is veilig, ook wanneer jij een wondje aan je vinger hebt. Wondjes die niet bloeden laten geen hiv door. Verder moet de vrouw in kwestie hiv hebben en dat is niet erg waarschijnlijk in Nederland. Ook niet als het gaat om een prostituee.

Zou jij een bloedende wond hebben en een vrouw vingeren, dan loopt de vrouw het risico. Zij krijgt dan namelijk jouw bloed in haar vagina.

Absoluut geen reden om je over hiv zorgen te maken en dus ook geen reden om je vanwege dit contact eerder te laten testen of überhaupt te laten testen.

Als je vaker een prostituee bezoekt dan is het advies om één keer per jaar een algemeen soa-onderzoek te laten doen.

Vriendelijke groet,
                                          piet soaaids