Is de voorhuid belangrijk?

Inklappen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

• Is de voorhuid belangrijk?

" Is de voorhuid belangrijk voor de seksuele gevoeligheid van mannen? En ervaren vrouwen minder lustgevoelens na een of meer bevallingen?

Er doen heel wat verhalen de ronde over seksualiteit, maar die zijn wetenschappelijk nooit op hun juistheid getoetst. Daar wil de Gentse uroloog Piet Hoebeke iets aan doen.
    Hij doet dat door middel van een online-enquête, die van de deelnemers zo'n 20 minuten tijd en een beetje zelfonderzoek vraagt. Hoebeke, verbonden aan de Universiteit Gent, hoopt dat er minstens 1.000 mannen en 1.000 vrouwen deelnemen. Enige voorwaarde: op een of andere manier seksueel actief zijn.

Het is de eerste keer dat dit wetenschappelijk wordt onderzocht. De vragenlijsten zijn ontwikkeld in de VS en daar al uitgetest bij telkens 80 mannen en vrouwen. 'Omdat de meeste mannen in de VS besneden zijn, hebben de collega's ginder aan ons gevraagd om de vragenlijsten ook aan onbesneden mannen voor te leggen', zegt Hoebeke.
    'Wij zien het meteen grootser: we willen de gevolgen meten van alle soorten ingrepen.'

De onderzoekers willen dus ook weten of jongens na een ingreep voor hypospadias (het plasgaatje bevindt zich niet aan de top van de penis maar ergens in de buurt) meer moeite hebben met het krijgen van een orgasme. Of: in hoeverre schoonheidsoperaties aan de schaamlippen bij vrouwen interfereren met hun lustgevoelens. En heeft het baren van drie of vier kinderen invloed op het seksleven?

Hoebeke: 'Er zijn bijvoorbeeld mensen die vrouwen aanraden om met een keizersnede te bevallen, omdat een vaginale bevalling hun seksleven om zeep zou helpen. Dat is nog nooit bewezen of aangetoond. Ik verwacht zelfs dat dit onderzoek die stelling zou kunnen ontkrachten.' "

www.genitalesensitiviteit.be

Bron: De Standaard
    Programma Prostitutie Soa Aids Nederland

Re: Is de voorhuid belangrijk?

Ik ben niet besneden, is dit de reden dat ik sneller klaarkom dan besneden mannen omdat ik vier keer meer geniet?

'Seksueel genot vier keer groter voor niet-besneden mannen'

Een nieuwe studie in de British Journal of Urology International toont aan dat mannen met een intacte voorhuid meer van seks genieten. Niet besneden mannen zouden zelfs tot vier keer meer seksuele gevoeligheid hebben dan hun besneden seksegenoten. De auteurs van de weliswaar beknopte studie vergelijken het verlies aan gevoel door besnijdenis met het wegsnijden van de huid van onze tien vingertoppen.

Bij de uitgevoerde tests bleken niet-besneden mannen evenveel of meer huidgevoeligheid op hun penis en voorhuid te hebben dan besneden mannen. Bij de besnijdenis worden de meest gevoelige delen van de penis verwijderd.

Minder plezier
    De studie die aantoont dat besnijdenis resulteert in een afname van het seksueel plezier van de man wordt al meteen gecontesteerd. Een andere, ruimere studie, houdt het er op dat 'vooraleer volwassen mannen of ouders de besnijdenis van hun zoon zonder medische noodzaak overwegen, zij moeten geïnformeerd worden over het belang van de voorhuid bij de mannelijke seksualiteitsbeleving'. Het British Journal of Urology International meldt dat eerstvernoemde studie niet tot overhaaste conclusies mag leiden en dat verder onderzoek noodzakelijk is.

Aanslag op fysieke integriteit
    Hoe dan ook gaan in de VS, waar besnijdenis onder alle geloofsgroepen gangbaar is, stemmen op die besnijdenis bestempelen als een aanslag op de fysieke integriteit van de man.

Tegenstanders voeren aan dat mannelijke besnijdenis grotendeels hetzelfde doet als vrouwenbesnijdenis. Toch worden vrouwen in de VS en in tal van andere landen bij wet beschermd tegen elke vorm van genitaal snijden. Tegenstanders van besnijdenis oordelen dat ouders niet het recht hebben hun zoon of dochter te onderwerpen aan een ingreep die hun gevoeligheid aantast, net zoals een oogoperatie die ons zicht tot zwart-wit zou herleiden wettelijk niet kan.

Onveilige seks
    Decennialang werd aangenomen dat besnijdenis proper en gezond is en de man beschermt tegen soa's. Nu wordt aangevoerd dat besneden mannen vaak weigerachtig staan tegenover het dragen van een condoom, dat de gevoeligheid nog verder verlaagt. Daarbij wanen besneden mannen zich vaak 'veilig', wat hen nog meer aanspoort tot onbeschermde seks.

bron: AD.nl
    And lead us not into temptation, but deliver us from evil.

Commentaar

Ik ben besneden, niet omdat ik Joods of moslim ben. Had een telkens terugkerend probleem met mijn toompje, dus besloot het te laten verwijderen.

Daarvoor wandelde ik ook en ik kan zeggen dat ik i.i.g. niet meer zo snel klaarkom als voorheen. Dus een onbesneden penis lijkt een gevoeligere eikel te hebben. Maar het verhaal komt op mij over, dat als je niet binnen drie minuten een orgasme hebt, je niet van de seks kunt genieten? Een vreemde conclusie van die zogenaamde onderzoekers, IMHO!

Sowieso had ik voorheen last van te snel klaarkomen...

Mis ik mijn voorhuid? Nee, ik vind het zelfs hygiënischer.
      Koning, Keizer, Admiraal...neuken moeten ze allemaal!

Commentaar

HL69: Van de hand van Sharah Mak (R&D manager) verscheen vandaag op www.joop.nl een artikel dat (onder andere) handelt over de beleving van sex door besneden mannen. Zie daarvoor de onderstaande tekst.

Sharah Mak is geboren in Australië en groeide op in Nederland in de hippe kunstscene van de jaren zeventig en tachtig. Daarna werd ze met open armen ontvangen in het clubleven van de jaren negentig. Ze werkte in de media, muziek en sport. Nu schrijft ze aan een boek over haar ervaringen.

Zijn besneden mannen slechtere minnaars?

De gevolgen van de zogenaamd 'kleine ingreep' reiken verder dan gedacht

Er is - terecht - veel aandacht voor de afschuwelijke praktijk van vrouwenbesnijdenis en er wordt veel aangedaan dat ritueel uit te bannen. Daar tegenover staat dat er maar weinig discussie is over de mannelijke variant van deze verminking. Dat wordt geaccepteerd en zelfs bevorderd. Onterecht, meent Sharah Mak en zet een aantal bezwaren op rij.

Natuurlijk is het verminken van het vrouwenlichaam en het ontnemen van seksueel genot iets vreselijks en zeker niet meer van deze tijd. Maar opvallend genoeg wordt er nauwelijks gedebatteerd over besnijdenis bij mannen. Terwijl dit even zo goed mishandeling is. Zeker wanneer de ingreep onverdoofd wordt uitgevoerd. In de Verenigde Staten wordt ongeveer 70 procent van de jongensbaby's onverdoofd besneden omdat het 'maar binnen een paar minuten' gebeurt. Het komt er op neer dat er in de VS dagelijks ongeveer 3000 jongetjes besneden worden. De losgesneden huid wordt verkocht aan de cosmetische en medische industrie. Besnijden is in de VS big business.

Ik herinner me een gesprek onder vrouwen waar, zoals wel vaker, expliciete details over ons seksleven gedeeld werden. Een vriend wilde zich laten besnijden omdat hij dacht dat het 'beter' was. De vrouwen vroegen zich verontwaardigd af waarom hij dat nou ging doen. Hij was al zo groot geschapen. Waarom er dan aan gaan lopen sleutelen? Een vrouw vertelde dat ze droog werd tijdens het seksen met besneden mannen. Een ander klaagde dat besneden mannen vaak eindeloos liggen te pompen. 'Het is fijner pijpen maar onmogelijk om af te trekken zonder spuug of glijmiddel'. Er klonk instemming.

In Nederland zijn we natuurlijk niet echt gewend aan besneden mannen. Maar nu we steeds meer een multiculti-samenleving hebben is het toch handig om het een en ander te weten over de gevolgen van deze rituele ingreep.

klik op onderstaande link voor het gehele artikel:

http://www.joop.nl/opinies/detail/ar...tere_minnaars/
        In de beperking toont zich de meester!

Commentaar

Aan het werk...
        X