Factsheet Herpes

Inklappen
Dit is een sticky onderwerp.
X
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

• Factsheet Herpes

Beste mensen,

Hierbij een beknopte factsheet over het herpes simplexvirus (hsv).

Groet,
    piet soaaids
    Bijgevoegde Bestanden
    Programma Prostitutie Soa Aids Nederland

Re: Factsheet Herpes

Dank voor je bijgevoegd pdf bestand, is duidelijk bestand..

Oorspronkelijk geplaatst door piet soaaids Bekijk bericht
    Beste mensen,

Hierbij een beknopte factsheet over het herpes simplexvirus (hsv).

Groet,
    piet soaaids

Commentaar

Beter dat dit hier staat!!

Ik word er misselijk van hoeveel keer ik moet uitleggen waarom ik niet kus, of niet pijp zonder condoom als ik een koortslip heb Dat ik dat dan in de eerste plaats voor hun eigen veiligheid doe, daar staan ze niet eens bij stil!

Heb in de vier jaar dat ik werk, welgeteld 1klant gehad die me naderhand bedankte, want hij geloofde me eerst niet, is het een en ander gaan opzoeken op internet, en daar stond zwart op wit dat ik wel gelijk had

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door barb2204 Bekijk bericht

Ik word er misselijk van hoeveel keer ik moet uitleggen waarom ik niet kus, of niet pijp zonder condoom als ik een koortslip heb Dat ik dat dan in de eerste plaats voor hun eigen veiligheid doe, daar staan ze niet eens bij stil!

Heb in de vier jaar dat ik werk, welgeteld 1 klant gehad die me naderhand bedankte, want hij geloofde me eerst niet, is het een en ander gaan opzoeken op internet, en daar stond zwart op wit dat ik wel gelijk had
        Ik snap er niets meer van.

Ik heb aan een arts van de soa poli(Enschede) gevraagd of een klant met een koortslip mij besmetten kan met een soa. Hij vertelde me dat een koortslip (herpes simplexvirus ) een heel ander virus was dan de herpes bij de geslachtsdelen (herpes genitalis). Dus dat een koortslip nooit een soa kan veroorzaken.

Wie heeft er nu gelijk een soa arts of dit document????

groetjes

Laura
        Als je zin in me hebt, kijk dan op kinky Drenthe.

Commentaar

In beide gevallen wil ik liever geen herpes, of het nou onder of boven de gordel zit. Ik ben één van de weinige mensen zonder koortslip en hoop dat nog vele decenia zo te houden. Dus hoop dat dames "met" het fatsoen hebben niet te gaan werken als ze er 1 hebben of 1 voelen opkomen (dan schijnt het het besmettelijkst te zijn).

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door LauraH Bekijk bericht
            Ik snap er niets meer van.

Ik heb aan een arts van de soa poli(Enschede) gevraagd of een klant met een koortslip mij besmetten kan met een soa. Hij vertelde me dat een koortslip (herpes simplexvirus ) een heel ander virus was dan de herpes bij de geslachtsdelen (herpes genitalis). Dus dat een koortslip nooit een soa kan veroorzaken.

Wie heeft er nu gelijk een soa arts of dit document????

groetjes

Laura
            Beste LauraH,

Het document heeft gelijk en de arts niet. Een koortslip wordt door herpes simplex type I veroorzaakt (in de meeste gevallen, soms kan het type II zijn). Als je pijpt terwijl je een koortslip hebt, kan het virus overgedragen worden op de penis. Dan kan die persoon herpes simplex type I op de penis krijgen. Dat noemen we dan 'gewoon' herpes genitalis, omdat het op de genitaliën zit.
            Andersom kan ook. Dus jij pijpt iemand die herpes genitalis heeft (doorgaans type II), dan kun jij een koortslip krijgen. Dat is dan een herpes type II die op de lip zit.
            Oftewel: de beide varianten van hetzelfde soort virus (het herpessimplexvirus - hsv) zijn uitwisselbaar.

Vriendelijke groet,
            piet soaaids

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door barb2204 Bekijk bericht

Heb in de vier jaar dat ik werk, welgeteld 1klant gehad die me naderhand bedankte, want hij geloofde me eerst niet, is het een en ander gaan opzoeken op internet, en daar stond zwart op wit dat ik wel gelijk had
              Gelijk heb je ze willen het niet verstaan je doet dit om u zelf en hen te beschermen.

Commentaar

Beste mensen,

Het e-mailadres dat genoemd wordt in de factsheet over herpes is niet meer geldig.
                E-mails worden niet meer beantwoordt door de Aids Soa Infolijn (bezuinigingen treffen ons ook!)
                Je kunt nog wel bellen of komen chatten met de Infolijn: 0900 2042040
                Chatten via www.soatest.nl

Vriendelijke groet,
                piet soaaids

Commentaar

Aan het werk...
                X