Elfstedentocht. Komt hij nu of komt hij niet!

Inklappen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

• Elfstedentocht. Komt hij nu of komt hij niet!

Volgens een hoop weer "kenners" gaan we dit jaar eindelijk weer een elfstedentocht krijgen. Elk jaar als het even een beetje vriest gaan dit soort geruchten. Wat denken jullie? Komt hij nu wel of niet?

Groet, Jaccoone

Re: Elfstedentocht. Komt hij nu of komt hij niet!

Ik denk van niet, voor en goede kans op de elfstedentocht heb je minimaal 10 dagen met constante vorst van -3 en in de nacht van -13/14 nodig. dat halen we bij lange na nit dus ik hou het op nee.

btb

Commentaar

Elfstedentocht komt er nooit meer denk ik. Sterker nog al kon hij verreden worden dan nog zal hij er niet komen. Het wordt een volledige onbeheersbare chaos in Friesland. Dat is wat de overheden niet willen.

Groet,

Pieter
      Life is short, enjoy it !!

Commentaar

Van mij mag die tocht komen maar zorg dan wel dat alle kou die er nu is naar Friesland gaat zodat het hier lekker warm word!

Mocht het lukken dat de tocht er komt dan is heel het land er mee bezig en dat heeft wel iets.
        The only things that counts in life are;
        fast cars, fast woman, fast food, The Boss and Golden Time!!!!

Ketserr,
        GT icon.

Commentaar

Die gasten van de organisatie van de 11 stedentocht krijgen elk jaar een dikke snikkel als het 1 graad vriest.

Er is echt heel wat voor nodig om die tocht te laten doorgaan.

Tevens moeten alle gemalen worden stil gezet en het scheepvraat moet een verbod krijgen.
          En niet te vergeten minimaal 3 weken matige tot strenge vorst.

Er zijn op het moment nog water waar geen ijs ligt.
          Dus heb echt mijn twijfels.

Wel zou het leuk zijn is uniek in de wereld.

typisch iets voor die rare kaaskoppen hahaha.

Sjaka.

Commentaar

Ja, die elfstedentocht komt er.
            Maar of dat dit jaar nog lukt betwijfel ik: dit type ijs is volgens mij voorlopig niet hard te krijgen. Zeker niet als het tienduizend mensen moet kunnen dragen.

Maar we blijven hopen natuurlijk!

Commentaar

Voor een Elfstedentocht is strenge vorst nodig, zodat het gehele parcours gelijkmatig bevriest, ook de grotere wateren en ook in het minst koude noordwesten van Friesland. Helaas is er momenteel vooral lichte vorst.
              Gunstig is in ieder geval dat er een winterse luchtdrukverdeling is, die voorlopig niet zal veranderen. Ook gunstig is dat de weerkundige winter nog niet op de helft is. Er is dus genoeg tijd.
              Zolang het zo koud blijft, is er nog hoop, maar het zou een week lang een graad of vijf harder moeten vriezen, anders gaat het helaas niet lukken.

Commentaar

Dan moet eerst nog die sneeuw van het ijs weg/dooien anders vormt die een isolerende laag over het ijs en kan deze niet aanvriezen.

Commentaar

Deze winter is nog lang niet voorbij, dus de Tocht kan er bedt komen. Alleen moeten op die dag dan wel alle invalswegen naar Friesland worden afgezet, heel mongoloide Nederland komt er natuurlijk op af.

Commentaar

Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat friezen gek worden zodra het vriest. Mijn vader is geboren en getogen in Sneek.

Bij de 1e vorst trok hij zijn schaatsen al aan en ging klaar staan bij de voordeur, klaar om als eerste het ijs op te gaan bij een langere vorst periode.

Eens heb ik in mijn jeugdige overmoed met mijn vader gewed dat de 11 steden tocht dat jaar niet zou doorgaan. Ik heb het over de jaren 80.
                    De inzet was 10 gulden.
                    Met een brede grijns incasseerde hij die 10 gulden toen die friezen de tocht lieten doorgaan.
                    Kon wel janken!

Dus ik hoop ergens dat ie dit jaar niet doorgaat.
                    Jammer alleen dat mijn vader dit niet meer kan mee maken, hij is enige jaren geleden overleden.
                    Sex is net als bridgen, heb je geen goede partner, hoop dan op een goede hand.

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door jaccoone Bekijk bericht
                      Volgens een hoop weer "kenners" gaan we dit jaar eindelijk weer een elfstedentocht krijgen. Elk jaar als het even een beetje vriest gaan dit soort geruchten. Wat denken jullie? Komt hij nu wel of niet?

Groet, Jaccoone
                      volgens de Groenlinkse rakkers niet, de aarde warmt immers op, hoewel ik daar weinig van merk afgelopen weken

Commentaar

Er is een weekje lichte vorst en die rayonhoofden krijgen alweer een dikke snikkel voor de elfstedentocht.

sjaka

Commentaar

Wonderen zijn de wereld nog niet uit. Of ze moeten de Elfstedentocht willen vervroegen naar eind December dan is de kans wel NOG groter.

Jammer dat ze de Elfstedentocht niet transparant houden, waarmee ik bedoel, dat ze het zo snel mogelijk organiseren, wanneer mensen merken als er meerdere dagen achter elkaar vriest....

Commentaar

Dacht het niet,kom net binnen maar wel met kaplaarzen aan en geen schaatsen
                            lickmaster of the hookers universe

Commentaar

Ik ben geen wintersport fan. Maar een elfstedentocht hoort bij de folklore van nederland, net als de snert.
                              Sex is net als bridgen, heb je geen goede partner, hoop dan op een goede hand.

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door Krukkie
                                Voorlopig hoeven we nog niet aan een Elfstedentocht te denken, de winterjas hangt bij mij nog in de kast.
                                Maar we krijgen een zeer strenge winter als je de weermannen en - vrouwen mag geloven en ook word je doodgegooid met reclames over winterbanden e.d. dus misschien deze winter eindelijk weer eens een nationale happening in Friesland?

Groet,
                                Krukkie
                                Daar zou ik niet veel voorspellende waarde aan hechten. Reclame: de kunst om te verkopen wat (mogelijk) niet nodig is. In dit geval een gevoel van "wees er dit keer tijdig bij" creëren, waarna we mogelijk een winter zonder sneeuw of ijs krijgen. Elfstedentocht was mooi, maar is één van die dingen die op de schop van de klimaatopwarming is gegaan.

Commentaar

Eind maart kunnen we pas de balans opmaken, totdan blijven het maar voorspellingen.

Maar de sfeer van een elfstedentocht, heerlijk wordt weer eens tijd!!!!!

Commentaar

Ik als fries wil hier ook mijn woordje doen.

Uiteraard komt er een elfstedentocht!!!!! Zoals elk jaar in oktober en november het zeker is dat er een elfstedentocht komt.
                                    In 85 voor het eerst een elfstedentocht meegemaakt, 11 of 12 jaar in die tijd. Nou dat was me wel wat. zelf had ik toen ook geen idee wat een elfstedentocht was. Mijn ouderlijk huis ligt aan de route, en waar je normaal al verbaasd uit het raam kijkt als de koe van de buurman over de weg loopt, kom je ineens terecht in een massahysterie die je bij geen enkel ander evenement tegenkomt. Sindsdien weet ik wat een elfstedentocht is, en weet ik elke november maand zeker dat hij zal komen.

Als je politiemannen in uniform samen ziet dansen met smoorbezopen gasten, als de meest stijve mensen tranen van geluk laten, en als mart smeets ( mag ik dit zeggen, ja dat mag ik zeggen) Een extra zweedse trui aantrekt dan weet je: de tocht komt er aan!

Het mooiste van alles vindt ik nog wel een interview dat ik eens zag met johan olav koss die zij dat hij de elfstedentocht rijden mooier vondt dan die drie gouden medailles winnen op de olympische spelen.
                                    En of wij friezen nou echt gek worden bij een beetje vorst daarop kan ik zeggen dat het eerder andersom is. Ineens weten de media wel waar friesland ligt. Dus eigenlijk is Heel nederland even gek als iedereen.

De charme van een elfstedentocht is dat het nooit zeker is of hij komt. En ondanks dat sommige mensen denken dat wij hem niet meer durven organiseren omdat het een totale organisatorische bende wordt kan ik alleen maar zeggen: dat dit niet zo is. wij zijn er klaar voor, en heel friesland helpt mee, Dan bouwen we 1 groot feest en jullie zijn allemaal uitgenodigd.!!!!!!!!

groet
                                    Mijn toetsebor doe soms wat moeilij. vandaar da er af en to en leter mist. maar ik blijf nog steeds zo horney as hell.

Commentaar

Voorlopig blijft het de hele week warm, 19 graden oid. Van mij hoeft die kou niet. Jammer van de 11stt die is wel leuk maar die 2 weken vriezen en glijden heb ik er niet voor over. Want het geld wat ik dan aan verwarming bespaar kan ik weer extra wandelen.

Commentaar

Geen ijs, gaan we toch gewoon een elfstedentocht houden op rolschaatsen! Is weer eens iets anders.
                                        toedeloe Jeufke

Commentaar

Er schijnt iets mooi,s vanuit rusland deze kant op te komen, en het zijn ditmaal niet de dames, en onthoudt dat de meeste tochten pas in februari werden verreden.
                                          Mijn toetsebor doe soms wat moeilij. vandaar da er af en to en leter mist. maar ik blijf nog steeds zo horney as hell.

Commentaar

We houden hoop!