Omvang gedwongen prostitutie

Inklappen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

• Omvang gedwongen prostitutie

Er zijn door de overheid, semi-overheid en diverse instellingen onderzoeken gedaan naar het percentage van gedwongen DVP in de prostitutie in Nederland. De uitkomsten van deze onderzoeken lopen ongeveer uit één van 50 tot 80%.

Er is al meer over dit onderwerp geschreven, maar voor mij is het nog niet helemaal "helder" hoe mijn medewandelaars over dit onderwerp denken. Ik heb daarom de volgende vragen opgesteld. Overigens ben ik bij vraag 1 ook zeer nieuwsgierig naar reakties van DVP!

1-Vind je bovenstaande percentages geloofwaardig? Hoe hoog schat jezelf het percentage in en waar bazeer je dat op?

2- Is de grote van het percentage gedwongen DVP uit deze onderzoeken van invloed op jouw wandelgedrag ?

3-Ben je je er tijdens je wandelingen bewust van dat je met een gedwongen DVP in contact zou kunnen komen of denk je daar (bijna) niet aan en heeft de lust de overhand in jouw gedachten op die momenten?

4-Over de betrouwbaarheid van de uitkomsten van de onderzoeken naar het percentage gedwongen DVP in de prostitutie kun je twijvelen. Maar stel nu dat een wetenschappelijk onderzoek echt aan kan tonen dat het percentage gedwongen DVP 80% is. Zou dat dan effect hebben op jouw wandelgedrag?

groet,

HL 69.
    In de beperking toont zich de meester!

Re: Omvang gedwongen prostitutie

Dames en heren,

Iemand interesse in dit onderwerp?

groet,

HL 69.

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door drieduizend
      Er bestaat al een onderwerp: Gedwongen achter de ramen zitten.
      Over het hoofd gezien? En wat is je bewering precies?
      Goed lezen hij schrijft ook: er is meer over dit onderwerp geschreven maar voor hem is het nog niet helder

Commentaar

Nou al 80% straks word het op gevoerd naar 100%
        Vind het allemaal overdreven.
        En als het zo is dan vind ik dvp's de beste actrices die ik ooit meegemaakt hebt.
        Tuurlijk zal er gedwongen dames achter de ramen zitten maar volgens mij kloppen er van die beweringen geen moer
        Als het zo erg zou zijn dan is het toch gewoon een rovershol zo'n buurt dan zou ik er echt wel over na gaan denken of ik nog zo verder wil of ik ga enkelt nog bij bepaalden vaste dames naar binnen waar ik van denk dat zit wel snor.
        lickmaster of the hookers universe

Commentaar

Stef,

Waar ik eigenlijk deze discussie voor gestart heb is om te kijken hoe groot de wandelaar en de DVP denkt dat de gedwongen prostitutie is. De cijfers van die onderzoeken zeggen mij namelijk niet zo veel.

Stef, Hoeveel procent van de DVP schat jij als ervaren wandelaar in dat er gedwongen werken?

groet,

HL 69.

Commentaar

[QUOTE=****eloper1969;1132618]Er zijn door de overheid, semi-overheid en diverse instellingen onderzoeken gedaan naar het percentage van gedwongen DVP in de prostitutie in Nederland. De uitkomsten van deze onderzoeken lopen ongeveer uit één van 50 tot 80%.

Er is al meer over dit onderwerp geschreven, maar voor mij is het nog niet helemaal "helder" hoe mijn medewandelaars over dit onderwerp denken. Ik heb daarom de volgende vragen opgesteld. Overigens ben ik bij vraag 1 ook zeer nieuwsgierig naar reakties van DVP!

1- Lijkt me wat veel maar vraag me af waar dat op gebaseerd is? raamprostitutie? of over geheel de prostitutie?

2- Kan ik geen oordeel over geven ben zelf een DVP ( maar zou zeker proberen die persoon te helpen als ik merk dat een van mijn collega's gedwongen wordt )

3-wandel nooit want ben zelf een DVP.

4- wanneer het percentage serieus tussen de 50% en 80% is dan neem ik dat alleen aan wanneer het wetenschappelijk is aangetoont want fabels neem ik niet serieus.

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door ****eloper1969 Bekijk bericht
              Er zijn door de overheid, semi-overheid en diverse instellingen onderzoeken gedaan naar het percentage van gedwongen DVP in de prostitutie in Nederland. De uitkomsten van deze onderzoeken lopen ongeveer uit één van 50 tot 80%.
              Hoe is 'gedwongen' gedefinieerd in die onderzoeken? Niet willen maar anders slaag krijgen en al je geld af moeten staan? Die dames zou ik principieel niet bezoeken.
              Of is 'gedwongen' ook werken uit geldgebrek, b.v om de tweede hypotheek te kunnen betalen. Of ruim te kunnen leven. Dat geldt voor een groot deel van de werkende klasse, DVP of niet.
              Voorbeeld: Onder de definitie mensenhandel in onderzoeken vallen ook buitenlandse vrouwen die naar NL worden gebracht voor prostitutie, ook als ze vrijwillig werken. Misschien een terechte definitie maar een andere dan de meeste mensen voor ogen hebben als ze de (hoge) uitkomsten lezen.

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door drieduizend
                Er bestaat al een onderwerp: Gedwongen achter de ramen zitten.
                Over het hoofd gezien? En wat is je bewering precies?
                Hoi Drieduizend,

het gaat mij om de omvang ervan. Hoe hoog schat jij dat percentage als ervaren wandelaar in?

groet,

HL 69.

Commentaar

[QUOTE=Brunetté;1133463][QUOTE=****eloper1969;1132618]Er zijn door de overheid, semi-overheid en diverse instellingen onderzoeken gedaan naar het percentage van gedwongen DVP in de prostitutie in Nederland. De uitkomsten van deze onderzoeken lopen ongeveer uit één van 50 tot 80%.

1- Lijkt me wat veel maar vraag me af waar dat op gebaseerd is? raamprostitutie? of over geheel de prostitutie?

Brunetté, dat is gebaseerd op de gehele prostitutie in Nederland.

Commentaar

Wat vind ik dit moeilijk even een schatting geven.
                    Hoeveel % gedwongen? En inderdaad bedoel je ook door geldgebrek?
                    Of door iemand gedwongen worden anders klappen krijgen of erger?
                    Nogmaals ik vind het moeilijk een percentage te geven,maar als ik deze 2 varianten bij elkaar optel mischien 65%?
                    Moeilijk hoor.
                    Groetjes Kale Bas.
                    Laatst gewijzigd door Krukkie; 27-08-09, 21:20.

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door Kale Bas Bekijk bericht
                      Wat vind ik dit moeilijk even een schatting geven.
                      Hoeveel % gedwongen? En inderdaad bedoel je ook door geldgebrek?
                      Of door iemand gedwongen worden anders klappen krijgen of erger?
                      Nogmaals ik vind het moeilijk een percentage te geven,maar als ik deze 2 varianten bij elkaar optel mischien 65%?
                      Moeilijk hoor.
                      Groetjes Kale Bas.
                      Nee Bas, niet door geldgebrek maar gedwongen door criminelen waaraan ze het verdiende geld moeten afstaan.
                      Laatst gewijzigd door Krukkie; 27-08-09, 21:18.

Commentaar

Een dame die polen en kind verlaat om hier te gaan werken voor een betere toekomst voor haar kind. Valt dat onder gedwongen.

Commentaar

Ik versta onder gedwongen prostitutie dat je prostitutie tegen je wil in bedrijft en in opdracht van een ander. Dus als je dit niet leuk vind maar je doet het om geld te verdienen dan is dit geen gedwongen prostitutie want de beslissing om dit te doen neem je helemaal zelf.
                          En dit wetende dan lijkt mij 50 tot 80% gedwongen heel erg overdreven, ik geloof hier niks van. Ik schat dat het hooguit een procent of 20 is.

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door ****eloper1969 Bekijk bericht
                            Stef,

Waar ik eigenlijk deze discussie voor gestart heb is om te kijken hoe groot de wandelaar en de DVP denkt dat de gedwongen prostitutie is. De cijfers van die onderzoeken zeggen mij namelijk niet zo veel.

Stef, Hoeveel procent van de DVP schat jij als ervaren wandelaar in dat er gedwongen werken?

groet,

HL 69.
                            Ja sorry maar met mijn huidige wandelhobby vandaag de dag moet ik constateren dat het allemaal wel mee valt.
                            Nou moeten sommige me niet meteen verkeerd begrijpen want ik weet ook wel dat er gedwongen dames zijn maar ik merk er met mijn bezoekjes weinig of niks van.
                            En ik ben ook niet naïef want de dames die ik bezoek zijn heel open bij mij en zeer gemotiveerd.
                            Natuurlijk heb ik ook wel eens bij een nieuwe dame wat gemerkt van dit vertrouw ik niet maar omdat ik veel bij wat rijpere dames kom van rond de 30 heb ik daar minder last van.
                            Dus als ik een inschatting moet maken wat heel moeilijk voor mij is zeg ik van misschien 30% en gelukkig denk ik dat ik die 30% in verhouding niet bezoek op misschien wel eens eentje.
                            Bij mij is dat gevoel zo anders zou ik er meteen mee kappen want ik zou nooit een gedwongen dame bewust bezoeken,niet voor de ellende die zij moet doorstaan maar ook niet omdat ik geen pooiers en lovers wil rijk maken.
                            En ik zou er zelf niet mee kunnen leven als ik dat deed.
                            Dus voor mij is de schatting lager dan als van een ander denk ik.
                            Misschien word het wel bewust opgeblazen omdat de hele politiek er van af wil.
                            lickmaster of the hookers universe

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door stef de bef Bekijk bericht
                              Misschien word het wel bewust opgeblazen omdat de hele politiek er van af wil.

Hier kan je weleens gelijk in hebben. Men stimuleert een beeldvorming van gedwongen prostitutie en mensenhandel. En men deelt iedere dame die niet alleen maar voor de lol werkt, in de categorie 'gedwongen' in . Maar dat vertellen ze er niet bij als ze met getallen komen.

Commentaar

Dat die dealers er geld voor krijgen of mislopen als ik niet kom kan me eerlijk gezegd niets schelen.
                                Wat me wel kan schelen is dat een dame tegen haar zin tot seksuele handelingen wordt gedwongen. Of dat ze eerst door 10 mokros is verkracht om haar te breken, weerzinwekkend.

Ik moet er ook niet aan denken om seks te hebben met zo'n dame, dat is mede de reden dat ik alleen gerenommeerde privéhuizen bezoek met een goede naam op dat gebied.
                                Het idee dat ik seks zou hebben (gehad) met een gedwongen dame zou me kotsmisselijk maken en zou me door de grond doen gaan van schaamte.

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door vanzwol Bekijk bericht
                                  ...men deelt iedere dame die niet alleen maar voor de lol werkt, in de categorie 'gedwongen' in ...
                                  van zwol heeft gelijk, volgens mij worden ook dames die schulden hebben, wiens man werkloos is, die luxer willen leven dan hun 'normaal' inkomen het zou toelaten hierbij getelt,
                                  geld mag nooit alleen reden zijn waarom iemand dvp wordt, de waarheid is helaas anders...
                                  en dan kun je je soms aardig gedwongen voelen door de omstandigheden ja,
                                  maar dit is dus wel een soort andere dwang dan dames die moeten werken voor mensenhandelaren, jonge meisjes die in handen vallen van loverboys, etc.,
                                  dit percentage ligt volgens mij veel lager dan men wil doen geloven.

Commentaar

mmmmmmmmmmmmmmm, gedwongen

laten we eerst eens de term gedwongen uitpluizen (wat al vaker is aangegeven) en dan hebben we daar nog niks aan want, welke dame/meid/boy/girl zal toegeven dat hij/zij gedwongen werkt ?

En zonder echt duidelijk bewijs is er GEEN dwang, vermoedens ??? maar daar doen we niet aan want zelfs dat kan achteraf wel eens een slechte dag geweest zijn!

Vingerwijzen en roepen die, die daar werkt gedwongen nee das niet wijs, beter melden en dan gewoon blijven ademen .

Kort: zelfs de hulpverleners kennen geen JUISTE cijfers en werkelijke cijfers zijn er niet....................... gedwongen daar loopt niemand mee te koop, is niet of vaak niet HARD te maken, speculaties daar wordt een wandelaar ook niet wijs van.............

Ja, wat dan?

That is the Question .

Groeten,

De Cock.
                                    Tra la lie, tra la la, ik ben zo blij :) dat mijn PIK van voren zit en niet opzij, vandaar: Der Kaiser vom Hennef-Hof Oom-Bernds, die 28.

Commentaar

Als een overheidsinstantie uitpakt met zulke schattingen is dat meestal vanuit één van de volgende twee drijfveren:
                                      - een wens om iets te veranderen in een (klein) gebiedje van de samenleving. lees : gedreven politiek bewustzijn (wat écht wel bestaat, heren)
                                      -een wens om nog eens met iets 'maatschappelijks' te scoren bij de volgende verkiezingen.

De eerste drijfveer wordt typisch gevoed met statistieken die geleverd worden, niet door politiek bewustzijn, maar door belangengroepen.
                                      De tweede drijfveer wordt typisch gevoed door (bewerkte) statistieken die geleverd worden door, politiek geïnspireerde, onderzoeksrapporten.

In geval 1, worden zulke statistieken gebaseerd op anonieme enquetes bij dames (en heren) in 't beroep. De foutmarges zullen tamelijk groot zijn. Maar de resultaten zullen toch een goed beeld vormen van wat er leeft en beeft in de sector. De enquetes afgenomen zijn door (of in samenspraak met) belangengroepen en -instellingen (bvb Payoke of Rode Lantaarn)

In geval 2, worden de statistieken gebaseerd op rapporten die gespreid zijn over -tig jaren. De statistieken zullen op het politiek hoofdkwartier samengesteld worden en een beetje gemasseerd worden naar gelang de boodschap die men de goe-gemeente wil overbrengen. De oorsprong van de info is als in geval-1, het resultaat kan bangelijk verschillend zijn.

In geen van de bovenstaande scenarios zal men een occasionele wandelaar zijn mening vragen. Want die heeft sowieso geen overzicht. Waarom niet ? Omdat die voornamelijk willen denken dat dat verleidelijk, lachend smoeltje er alleen voor hen is, op dat ogenblik. Die lachende smoeltjes zullen af en toe wel eens iets meer vertellen. Zoals problemen met de loodgieter, de studie-resultaten van hun kind(eren) (zo ze die hebben of vermelden), de duurte van het schoeisel, de hitte, de bezoekersaantallen, de economische crisis... maar 't achterste van hun tong ? Ha nee. Dat zo goed als nooit.

Mijns inziens is er momenteel, in de lage landen, geen belanghebbend politiek dossier om scenario-2 een mogelijke bron te noemen van de vermeldde cijfers.

Als de cijfers zijn wat ze zijn, dan denk ik dat er een grond van waarheid in zit. Dan zit er nog steeds onnoemelijk veel leed achter die lachende smoeltjes. Niet bij die 1 of 2 DVP's die 'wij' geregeld bezoeken... maar bij die duizenden anderen die 'wij' niet zo heel goed kennen (als we denken die 1 of 2 andere wél te kennen).
                                      't is pas fijn met (een beetje ?) pijn
                                      "ce n'est pas être sage - qu'être plus sage qu'il ne faut" (Quinault/Lully - Armide)

Commentaar

Ik heb ruim 80 stuks achter m'n kiezen zitten.

Van slechts 3 kan ik met zekerheid zeggen, dat ze het niet gedwongen deden.
                                        Van de rest wist ik veelal dat ze een pooier hebben.

Een uiterst conservatieve schatting van mijn kant, is dat tenminste 85% van de dames het gedwongen doet/ermee begonnen is.
                                        Onder de jonge, mooie meisjes (bij voorkeur Bulgaars/Roemeens/Albanees), ligt dit percentage nog véél hoger.

Daarmee "rest ik mijn case". Wie er anders over denkt, weet zelf ook wel hoe diep zijn kop in het zand zit.
                                        How do you want it?

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door B-King Bekijk bericht
                                          Een dame die polen en kind verlaat om hier te gaan werken voor een betere toekomst voor haar kind. Valt dat onder gedwongen.
                                          Ik vind het pas gedwongen als je door een ander verplicht wordt in de prostitutie te gaan. dan pas spreken we toch over gedwongen ??? wanneer je het gaat doen omdat je een gebrek aan geld heb schulden, dan spreken we toch over noodgedwongen. Duidelijk verschil lijkt me