Raamexploitanten moeten BTW betalen

Inklappen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

• Raamexploitanten moeten BTW betalen

Raamexploitanten moeten BTW betalen

8-4-2007
    Raamexploitanten op de Wallen moeten vanaf januari BTW gaan betalen over de verhuur van peeskamers. Dat is het gevolg van een uitspraak van het Europese Hof. Prostituees zijn bang dat dit tot hogere huren zal leiden.
    Tot nu toe werden de kamers als onroerend goed beschouwd, waardoor er geen BTW moest worden afgedragen. Het hof vindt echter dat er wel degelijk een dienst wordt geleverd, omdat de huur inclusief schone handdoeken en lakens is.
    De belastingdienst zal vanaf 2008 dan ook het hoge BTW-tarief van 19 procent bij de exploitanten gaan innen.

Bron: www.at5.nl
    Dirty mind is a joy 4 ever!!!

Re: Raamexploitanten moeten BTW betalen

Right deze regel zal niet alleen voor de wallen gelden maar natuurlijk voor heel Nederland.

Groet Bobby Vitale
    Hoofdmoderator – Technische ondersteuning en begeleiding van de moderatoren

Commentaar

dus als er geen linnengoed wordt geleverd, geld de btw niet begrijp ik hieruit.
      dotje

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door dotje
        dus als er geen linnengoed wordt geleverd, geld de btw niet begrijp ik hieruit.
        dotje
        Er wordt ook voor het beddengoed e.d. gezorgd, dus ben bang dat het hier voor alle kamerexploitanten gaat gelden. Benieuwd of de dames het gaan doorberekenen of in aftrek gaan brengen, waar ze dan recht op hebben. Dan hoeven we er niet minder van te worden.
        Dick31
        EX-Moderator Alkmaar / Haarlem / Europa / SOA Hoekje

Commentaar

ik vrees dat de dames geen extra aftrekpost hebben, daar ze geen factuur krijgen van de raambeheerder.
          zou de belastingdienst niks te doen hebben of zo.
          moet je eens bellen voor de zorgtoeslag of zo, krijg je een jongetje of een meisje van een callcenter, die ook niks weet.
          laten ze zich eerst concentreren op grotere problemen, ipv de prostutitie lastig te vallen.
          na eerst alles legaal te hebben gemaakt, is alles alleen mar slechter geworden.
          legalisering van de prostutitie zou voordelen hebben voor de dames, blijkt dus nu, dat het een valstrik is om geld op te strijken.

dotje

Commentaar

Zo zie ik het ook, ja!

Je betaalt belastingen, BTW en de kosten voor een vergunning. En wat krijg je er voor terug: het prostitutie controle team met de welbekende ´hotelformule´. Is dat ons welzijn bevorderen? Ik dacht het niet.

Op 1 april merkte ik ook nog eens, toen ik mijn belastingaangifte verstuurde, dat ik veel zorgpremie na moet betalen. (Normaal gesproken betaalt de werkgever een bepaald percentage over je salaris. Ik heb geen werkgever en geef alles op bij ´inkomsten uit overige arbeid´. Dat betekent dat ik eens per jaar over dit totale bedrag zelf iets van 4,4% moet nabetalen). Leuk!

(Laat ik maar eens niet nadenken over het gegeven dat ik betaal voor alle mensen met overgewicht, die niet sporten, roken, onveilig vrijen enz.. Al die dingen die ik zelf niet doe)..

Commentaar

lijkt me simpel, linnengoed, handdoeken afschaffen en de dames zelf mee laten nemen, scheelt beide partijen geld. waarom moeilijk doen als het makkelijk kan, of wilden jullie gaan procederen tegen het Europese Hof?

Commentaar

Op het Utrechtse Pad verstrekt de kamerverhuurder géén beddengoed en/of handdoeken. De kamers worden daar nog niet eens door hem schoongemaakt.
                Ben benieuwd of hij ook een huurverhoging gaat (door)berekenen.
                Mitsumi,

Your Invisible Watcher

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door Mitsumi
                  Op het Utrechtse Pad verstrekt de kamerverhuurder géén beddengoed en/of handdoeken. De kamers worden daar nog niet eens door hem schoongemaakt.
                  Ben benieuwd of hij ook een huurverhoging gaat (door)berekenen.
                  Er wordt natuurlijk al zeer goed verdiend door de kamerverhuurders aan hun "vast goed".
                  Als ze de BTW verhoging doorberekenen aan de dames zijn deze gedwongen om naar ca 55 euro te gaan (dit nog eens bovenop de gigantische prijsverhoging die de wandelaars voor hun kiezen hebben gekregen na de invoering van de euro). Het zou me niet verbazen als een groot deel van deze verhoging al in de zakken van de verhuurders is verdwenen.

Gevolg: de wandelaars zullen minder vaak gebruik maken van de diensten. De dames met de laagste omzet zullen vertrekken. Gevolg leegstand en minder inkomsten voor de verhuurder.

Hetzelfde gebeurt als de dvp's de huurverhoging zelf voor hun rekening nemen. Een deel zal moeten afhaken.

Ik heb zelf de neiging om me dan meer te gaan richten op de (sauna)clubs, als het allemaal nog duurder wordt met bezoeken van dames achter de ramen.

Groet, Een Wandelaar

Commentaar

tja... het verkeerbeleid is nu zo streng dat het aantal "overtreders" drastisch gedaald is. Dat "geld" moet nu ergens anders vandaan komen. Dit is dus 1 manier. Daarbij komt dat wij als hollanders in een keer fantieke SP en GROENLINK stemmers zijn en daarnaast ook nog eens een heerlijk links cabinet hebben gekregen die het nu "slim" aanpakken. De prostitutie zo duur maken dat wij er minder naar toe gaan en het zo verdwijnt uit ons straatbeeld is er 1 van.. Ik voorspel echter dat de prostitutie weer lekker de ilegaliteit in duikt zometeen en dat ze precies het tegen over gekeerde bewerkstelligen...
                    NB Ik hoop dat mensen die dit lezen en een "linkse" partij gestemd hebben toch mooi ff hier over nadenken als ze zometeen als dat kabinet weer geknald is rechts liberaal gaan stemmen(dus een D66 / VVD oid). En nee Geert wilders hoeft nou ook weer niet gelijk... Tja ik had het al voorspeld(zie "waar stem jij op bij de verkiezingen") en helaas gebeurt het nu al!!!

Commentaar

De BTW die de raamexploitant aan de dame in rekening brengt kan zij vervolgens in mindering brengen op de BTW die zij aan de belastingdienst afdraagt..............................

Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.... .
                      Maatwerk is de maat der dingen................

Commentaar

Ach Frank, men kan dan toch ook simpelweg een aparte bv linnenverhuur oprichten of zoiets. Wordt die 'dienst' gewoon door een 'apart' bedrijf verricht. Die 19% BTW over een paar euro linnenverhuur is best op te brengen lijkt me. Zullen ze wel weer met (wandel)toeristenbelasting komen of spermaccijns gaan heffen per ml.... ik stop maar voor ik ze op ideeen breng

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door maat20
                          De BTW die de raamexploitant aan de dame in rekening brengt kan zij vervolgens in mindering brengen op de BTW die zij aan de belastingdienst afdraagt..............................

Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.... .

Klopt!

Tevens kan de raamexploitant dan ook BTW gaan aftrekken, hij verricht immers een btw belaste prestatie.

Als iemand de uitspraak van het Europese Hof heeft zou ik graag een link, mail of IM ontvangen.
                          ©kuieren +

Het gebruik van de zoekfunctie op dit board kost niets en doet ook geen pijn!

Commentaar

Kom op he! waar hebben wij het over

De prijzen zijn al aan de hoge kant en dan gaan we ons hier druk over maken, gewoon een afleidingsmanouvre hoch DREI ! de prijs die de dames hanteren kunnen ze gewoon zo houden zal best wel meevallen, de meeste ondernemers hebben het zwaarder.

We gaan weer roomser dan de paus worden en DAT ALLES OPGEVEN van de DAMES dat geloof je toch zelf NIET .

Ook heb je aftrek posten die de belasting dienst wel accepteerd kun je daar een post in verwerken die het weer goed maakt!

Kom op he Makkelijker kunnen we het niet maken wel moeilijker.

Groeten,

De Aftrek Cock.
                            Tra la lie, tra la la, ik ben zo blij :) dat mijn PIK van voren zit en niet opzij, vandaar: Der Kaiser vom Hennef-Hof Oom-Bernds, die 28.

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door blond stewardessje
                              Zo zie ik het ook, ja!

Je betaalt belastingen, BTW en de kosten voor een vergunning. En wat krijg je er voor terug: het prostitutie controle team met de welbekende ´hotelformule´. Is dat ons welzijn bevorderen? Ik dacht het niet.

Op 1 april merkte ik ook nog eens, toen ik mijn belastingaangifte verstuurde, dat ik veel zorgpremie na moet betalen. (Normaal gesproken betaalt de werkgever een bepaald percentage over je salaris. Ik heb geen werkgever en geef alles op bij ´inkomsten uit overige arbeid´. Dat betekent dat ik eens per jaar over dit totale bedrag zelf iets van 4,4% moet nabetalen). Leuk!

(Laat ik maar eens niet nadenken over het gegeven dat ik betaal voor alle mensen met overgewicht, die niet sporten, roken, onveilig vrijen enz.. Al die dingen die ik zelf niet doe)..

Je kunt ook een gewone baan nemen hoor, hoef jij niet meer na te denken doet de baas dat voor je .
                              Ik heb ook een gewone baan en heb het zwaarder dan jij en ik houd per uur veel minder over dan jij en wie loopt hier te zeiken .

Je mag voor mij komen werken (serieus) geen probleem betaal ik je zorgpremie.

Groeten,

De Zorg Cock.
                              Tra la lie, tra la la, ik ben zo blij :) dat mijn PIK van voren zit en niet opzij, vandaar: Der Kaiser vom Hennef-Hof Oom-Bernds, die 28.

Commentaar

De Cock, ik denk dat de prijzen hierdoor eerder omlaag kunnen dan omhoog.
                                Als de dame tenminste tot nu toe netjes btw heeft afgedragen, ik denk dat daar het probleem zit.

De raamhuren (exclusief BTW) kunnen zeker omlaag. Immers de verhuurder kan hierdoor de BTW over de kosten van het verhuurde raam aftrekken. Hij verricht immers een belaste prestatie en heeft daarom ook recht op aftrek van BTW over de kosten. Gaan de raamhuren exclusief BTW niet omlaag dan steekt de verhuurder geld in zijn zak. (precies dat bedrag aan btw wat hij nu niet mag aftrekken, de btw over de kosten van het verhuurde raam)

De dame betaald BTW over de huur van het raam maar die mag ze aftrekken van de BTW die ze moet afdragen. Dus voor haar is dat kosten neutraal.

Dus als een dame straks zegt: "Ja sorry maar hierdoor zijn mijn kosten omhoog gegaan" heeft ze of een slechte accountant of ze werkt(e) ze zwart.
                                ©kuieren +

Commentaar

@blond stewardessje

Even een opmerking:
                                  De werkgever betaald niet een bepaald % van het inkomen, het is een inhouding. Met andere woorden het gaat van de werknemer zijn loon af en de werkgever betaald het direkt aan de belastingdienst.

Blijft het natuurlijk wel een vervelend verhaal dat je dat bedrag nu moet ophoesten. Je accountant had je dat vooraf kunnen vertellen. Ik vind dat kwalijk dat hij dat niet heeft gedaan. Anders had je dat geld vooraf opzij kunnen zetten.
                                  ©kuieren +

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door kuieren
                                    De Cock, ik denk dat de prijzen hierdoor eerder omlaag kunnen dan omhoog.
                                    Als de dame tenminste tot nu toe netjes btw heeft afgedragen, ik denk dat daar het probleem zit.

De raamhuren (exclusief BTW) kunnen zeker omlaag. Immers de verhuurder kan hierdoor de BTW over de kosten van het verhuurde raam aftrekken. Hij verricht immers een belaste prestatie en heeft daarom ook recht op aftrek van BTW over de kosten. Gaan de raamhuren exclusief BTW niet omlaag dan steekt de verhuurder geld in zijn zak. (precies dat bedrag aan btw wat hij nu niet mag aftrekken, de btw over de kosten van het verhuurde raam)

De dame betaald BTW over de huur van het raam maar die mag ze aftrekken van de BTW die ze moet afdragen. Dus voor haar is dat kosten neutraal.

Dus als een dame straks zegt: "Ja sorry maar hierdoor zijn mijn kosten omhoog gegaan" heeft ze of een slechte accountant of ze werkt(e) ze zwart.
                                    Kuieren, helemaal juist en we zeggen het zelfde alleen de klemtoon leggen we beide iets anders.

Maar idd waar BTW is een te verrekenen post en gaat over de kostprijs en dus als het NETJES geschied wijzigt er niets .

Maar gelukkig lees jij en vele andere mijn posten op de juiste wijze .

Laten we het rustig afwachten.

Groeten,

De Klemtoon Cock.
                                    Laatst gewijzigd door De Cock; 11-04-07, 14:27. Reden: d of t of ddt ? ik weet het ff niet meer ;)

Commentaar

Ik begrijp al die ophef niet helemaal, belasting betalen moeten we (werkenden) allemaal! Of we nu voor een baas werken of je eigen baas bent, maakt niet zoveel uit...
                                      @Blond Stewardesje, zoals Kuieren al aangeeft, is de zorgverzekeringstoeslag er voor iedereen. Als je voor een baas werkt, wordt het van je loon ingehouden, maar als je zelfstandig bent, zul je het van je eigen inkomen moeten inhouden. En dan zeggen dat je voor dikke, rokende enz. mensen betaald, is natuurlijk onzin. Als jij een verkeersongeluk krijgt, betaal ik voor jou!
                                      Groet Jaccoone

Commentaar

Als iemand die wel sport zich blesseert, dan moeten wij de kosten ook met zijn allen betalen. Daarvoor heet het een collectieve ziektekosten pakket, voor iedereen verplicht.

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door Een Wandelaar
                                          Als ze de BTW verhoging doorberekenen aan de dames zijn deze gedwongen om naar ca 55 euro te gaan (dit nog eens bovenop de gigantische prijsverhoging die de wandelaars voor hun kiezen hebben gekregen na de invoering van de euro).
                                          Uit pure interesse, welke gigantische prijsverhoging na de invoering van de euro? Ik herinner me namelijk wel een verdubbeling in de prijs na de afschaffing van het bordeelverbod (en geef de dames eens ongelijk), maar dat was ruim een jaar voor de invoering van de euro. Uiteraard hebben alle ondernemers en -sters in kwestie na de invoering van de euro de prijzen naar boven afgerond (en blij toe overigens -- wie wil er nou €45,44 betalen i.p.v. een rond bedrag), maar om dat nou gigantisch te noemen....

Commentaar