Illegale prostitutie

Inklappen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

• Oorspronkelijk geplaatst door kjeurieus
    Landelijk het thuiswerken verbieden en alleen nog vergunde bedrijven. maakt het lastiger adverteren voor de pimpjes en de dames die zwart bijklussen naast een uitkering.
    Het lastige is dat gemeente en politie helemaal geen prostitutie willen en dus de legale prostitutie veel te duur hebben gemaakt. Dan zoeken de DVP's het in de veel onveiliger thuisontvangst. Dat de georganiseerde misdaad de traditionele organisator van de prostitutie is weten zij natuurlijk ook wel. Het is makkelijk de vergunningen in te trekken en de gemeenten waren altijd al tegen het opheffen van het bordeelverbod. Twee vliegen in één klap dus. De zeer gewilde raambuurten een andere bestemming geven en het hoofdpijn dossier prostitutie de stad uit.

Grote fout de gemeenten het vergunningen beleid in handen te geven, een eis van hen om de legalisatie te steunen. Zo maak je van de vos de beheerder van de kippenren.

De legalisatie bestaat over een tijd alleen nog op papier. We gaan weer terug naar de oude situatie: het geven van gelegenheid wordt in de praktijk illegaal. De Onderwereld beheerst de prostitutie maar dit wordt gedoogd zolang zij de zaken maar ordelijk houden.

De georganiseerde misdaad van nu is alleen veel harder dan vroeger.

Commentaar

• Dat zal inderdaad alle problemen oplossen.
      When you're lustfull & you're lonely & the heat is rising...slowly

Commentaar

• kjeurieus je slaat de spijker op z'n kop. Feiten doen niet ter zake, het gaat alleen maar om beeldvorming.

Commentaar

• Oorspronkelijk geplaatst door tim_the_toolman Bekijk bericht
          kjeurieus je slaat de spijker op z'n kop. Feiten doen niet ter zake, het gaat alleen maar om beeldvorming.
          Klopt. En de mensen die het beeld zouden kunnen helpen vormen, geven elkaar op eigen forums gelijk. Hmm...

Commentaar

• Verke welkom in de samenleving anno 2018. Niet openstaan voor andersdenkenden is daar een wezenlijk onderdeel van, zie bijvoorbeeld de hele discussie rondom zwarte piet, milieu of vluchtelingen. Eén van de partijen speelt de moraliteitskaart of de emotiekaart en de discussie is dood.

Commentaar

• Oorspronkelijk geplaatst door tim_the_toolman Bekijk bericht
              Verke welkom in de samenleving anno 2018. Niet openstaan voor andersdenkenden is daar een wezenlijk onderdeel van, zie bijvoorbeeld de hele discussie rondom zwarte piet, milieu of vluchtelingen. Eén van de partijen speelt de moraliteitskaart of de emotiekaart en de discussie is dood.
              Eens. Dus de andere partij laat dat gebeuren zonder tegengeluid?

Commentaar

• Wat kjeurieus meent is in elke bedrijfstak, ministerie etc aan de orde van de dag, aannames, deze mensen bedoelenhet waarschijnlijk ook goed, ze willen zin in hun leven hebben , dus wat is er mooier dan alle prostitutie uit te bannen...kerkvaders, dominees zijn daartoe niet meer in staat, dus wie neemt dat over de mondige burger die zich in de politiek mengt, invloed uitoefent...voor 50 jaar terug en nu nogs steeds was een zelfmoord van een man die een dubbele identiteit had heel normaal, kwam het aan het licht dat hij of zij homoseksueel was dan ...was hij overgeleverd aande hel..., de ander zo schreef Sartre terecht en dat is nu ook het geval, wij alleen h.oerenlopers en prostitutiees zitten in hetzelfde schuitje en ik kom eigen zelden tot nooit nog bij een raam, ook yin yang na de laatste inval is niet meer een bordeel waar ik me helemaal op mijn gemak voel, de camera's en kranten vd laatste grote razzia heb ik nogwel op mijn netvlies zitten, waarom? in de loop der jaren voel ik me steeds meer opgejaagd wild....ik ben een h.oerenloper die gevlucht is naar duitsland...waar je nog ongestoord een biertje of wijntje kunt drinken met een dame in saunaclub en die dame wordt soms gebracht door een taxi, soms door mannen uit haar land en soms komt ze gewoon alleen met de auto..iedere prostituee heeft haar eigenlijk familie/vrienden land achtergrond waarvan we weten dat die heel verschillend is zoals we dat ook weten van iedere familie bij jou of mij inde buurt...maar naast homoseksualiteit is ook polygame seks , h.oererij, tot voor kort niet gewoon...vele worstelen er nog steeds mee, want monogaam is de religieueze wet en de ggd -wet( vrij met voorbehoedsmiddelen en geniet niet) die al eeuwen door onze geesten wandelt...en in nederland zijn we over seksualiteit, niet alleen staat en politie, erg hypocriet in......ik denk dat alles verbieden, zo leert de geschiedenis een tijdelijke onmacht is die weer zal versoepelen...dus ik zorg ervoor dat ik een paar maal per maand heerlijk van bil ga in ene vluchtelngenoord aan de andere kant van de grens en ik zwijg daar in alle toonaarden over... wel fijn dat je het nog ergens kan opschrijven....

Commentaar

Zo gaat het in de politiek dus ook. iedereen heeft op voorhand een mening, opvatting, standpunt op basis van aannamen waardoor het prostitutiebeleid uiteindelijk de makkelijkste weg zal gaan kiezen.
                  totaal verbod, dan hoeven we het er niet meer over te hebben of na te denken.
                  Tsja, beleid? Dat is er eigenlijk niet echt.

Sinds de legalisering is de legale sector gesloopt. Op zich is/was het allemaal niet zo verkeerd en best overzichtelijk, ramen en privé-huizen. Politie kan het vrij simpel controleren, ze weten waar de dames zitten en bezoekers kunnen er vanuit gaan dat leeftijd is gecontroleerd.

Nu stop je internet natuurlijk niet, maar het verschil is nu wel erg groot. Privé-huis betekent de helft verdienen en 250 regels, via internet zelf wat aanrommelen is dubbel verdienen en vrijwel nergens rekening mee hoeven te houden.

Ben het met je eens dat de oplossing simpel is: het oncontroleerbare thuiswerken verbieden.

Commentaar

• Oorspronkelijk geplaatst door cabardouche Bekijk bericht
                    ... Nu stop je internet natuurlijk niet, maar het verschil is nu wel erg groot. Privé-huis betekent de helft verdienen en 250 regels, via internet zelf wat aanrommelen is dubbel verdienen en vrijwel nergens rekening mee hoeven te houden. ...
                    Dat is maar een deel van het verhaal waardoor de vergelijking nogal scheef loopt.

In een privé-huis werken biedt ook voordelen:
                    - veilige werkomgeving
                    - afspraken netjes beheerd en geregeld door het huis zelf
                    - vaste uren of werkrooster in overleg met je werkgever
                    - een goed draaiend huis genereert veel bezoekers
                    - en het belangrijkste: sociale bescherming! (tegen ziekte, ontslag, opbouw van je pensioen etc...)

Akkoord, de dames staan een groot deel van hun inkomsten af, maar krijgen daar toch (indirect) veel voor terug.

Dames die service verlenen in een goed draaiend privé-huis verdienen nog steeds een veelvoud van een gemiddeld salaris. (t.t.z. van het mijne toch )

Commentaar

• Ben ik met je eens dat het voor dames ook voordelen biedt.

Maar toch veel dames die ervoor kiezen om illegaal / in het zwart aan de slag te gaan. Voor een deel ook omdat er amper tegen opgetreden wordt. Oftewel, omdat het kan.

Commentaar

" Ik wil dat mijn vak als "normaal" gezien word door Den Haag" "ik wil net als ieder andere ondernemer een bankrekening kunnen openen en een hypotheek etc."
                        Dus de dames willen gelijke rechten? dan ook gelijke PLICHTEN. En dat is dat je belasting betaald over je inkomsten zoals iedere Nederlander die een hypotheek en sociale voorzieningen heeft.
                        De dames die deze rechten opeisen, betalen vaak gewoon belasting en zijn als zzp'er ingeschreven bij de Kamer van Koophandel. Alleen zijn er banken die niet geassocieerd willen worden met de seksbranche en daarom geen zakelijke rekening of hypotheek beschikbaar stellen. Ook niet aan belangenvereniging Proud.
                        Ik kom dit soort dames en hun medestanders op Twitter tegen. Kijk maar eens naar
                        https://twitter.com/mvdbeer,
                        https://twitter.com/Lynton_Kwame,
                        https://twitter.com/FREYA_SEKSWERK,
                        https://twitter.com/Hella_Dee,
                        https://twitter.com/RoosjeXS,
                        https://twitter.com/KanStaandPijpen,
                        https://twitter.com/FoxxyAngel,
                        https://twitter.com/Moira_Mona,
                        https://twitter.com/PROUDnl,
                        https://twitter.com/IkDoeWatIkDoe,
                        https://twitter.com/feliciaanna27
                        Ik ben niet links, ik ben niet rechts, ik heb een eigen mening.

Commentaar

• https://www.telegraaf.nl/nieuws/2924...uto-prostituee
                          Wat het hoofd vergeet, moeten de benen dragen.

Commentaar

• Prostituee Elena werkt in een ‘rondreizend circus’, maar heeft ook een kind van 2

Op de sekssite Kinky.nl biedt Elena haar diensten aan. Een fotootje van een schaars geklede dame in bevallige poses en daaronder een korte tekst waartoe ze bereid is, inclusief de bijbehorende tarieven en haar 06. De Roemeense blijkt voor veel in. Agenten van de Afdeling Vreemdelingen Identificatie Mensenhandel (AVIM) doen zich voor als geïnteresseerde klant, bellen de vrouw op en maken een afspraak. Zaterdagavond 19.30 uur in een hotel bij Breda. Twintig minuten voor het afgesproken tijdstip draait een auto de parkeerplaats bij het hotel op. De 27-jarige Elena stapt uit. Haar echtgenoot, een 31-jarige landgenoot en hun 2,5 jarig dochtertje blijven achter in de auto. Wachtend op mama die een uurtje weg is om snel wat geld te verdienen
                            https://www.bndestem.nl/breda/prosti...an-2~a1438839/

Commentaar

• https://www.hvzeeland.nl/nieuws/3745..._campaign=home

Commentaar

Wat is er eigenlijk op tegen dat deze dames hun vak niet gewoon uitvoeren in een daarvoor bestemde ruimte, anders dan thuis?
                                Sommige beroepen vereisen u eenmaal een speciale daarvoor bestemde ruimte die gecontroleerd is en kan worden etc.

zoals een Tattoo studio? werken vaak ook meerdere artiesten. (die kan ook makkelijker reclame maken dan een illegaal thuis tattoo prutser)

Een heleboel "problemen" met wetgeving worden dan een stuk eenvoudiger.
                                Helemaal mee eens.

Ik mag ook niet zomaar thuis een restaurant beginnen of 'n slagerij.

Ik spreek weleens legale bordeelhouders. Als je ziet waar die allemaal aan moeten voldoen naast het betalen van de belastingen .... Het zou raar zijn als iemand anders het dan wel zonder die regels af zou mogen kunnen, alleen maar omdat diegene ervoor kiest om geen vergunning aan te vragen.

Omgekeerde wereld. Degene die wel wil voldoen aan de regels betaalt meer belasting, is een hoop geld kwijt aan die regels en ziet z'n dames weglopen naar illegale werkplekken, omdat ze daar meer over houden. Met een beetje pech nemen ze nog wat vaste klanten mee ook nog.

De dames op Twitter ook wel bezig gezien, ook op tv. Moraal van het verhaal is een vrij libertarische insteek. Ze eisen alle rechten op, maar willen geen plichten. Zo werkt het niet.

Commentaar

• Sexy Elise heeft al meerdere keren uitvoerig verteld hier dat lang niet alle dames welkom zijn in vergunde zaken.
                                  Buiten dat om; de dames worden ook geacht zich aan bepaalde huisregels te houden.
                                  Begrijpelijk want er moet een tent gerund worden.
                                  Wettelijk mag dat echter niet.
                                  Ga jij maar iemand verplichten twee keer te n**ken in een uur.
                                  Lijkt al gauw op dwang dan nietwaar?
                                  Als de hele zaak zo zwart/wit lag was de polletiek natuurlijk ook al wel uit dit vraagstuk gekomen met een mooie kant & klare oplossing.

Commentaar

• ronniev Dat is jammer dan. Ook niet iedereen raakt aan 'n baan bij de McDonald's en voor mij stonden profvoetbalclubs helaas ook niet in de rij. Er is geen basisrecht om een bepaalde job uit te mogen oefenen. Dat er huisregels gelden is heel normaal. Die gelden er ook als ik als zzp-er ergens op kantoor ga werken. Dan mag ik ook niet de hele dag bier drinken op kantoor of in m'n zwembroek komen. Bordelen zitten nogal verlegen om personeel, dus als iemand er niet aan de bak komt, dan zegt dat ook wel weer wat.

Dames beslissen ook in een legale club zelf of ze met een klant naar de kamer gaan of niet. Als 'n dame meer klanten weigert dan accepteert, dan is de terechte vraag of ze wel voor het juiste vak heeft gekozen. Kieskeurige dames kunnen eventueel ook achter het raam gaan zitten. Daar beslissen ze zelf wie ze binnen laten en wie niet. Ik denk echter dat de meeste dames slechts incidenteel heren weigeren en dat daar vaak een goede reden voor is (agressief, hygiëne, vraag naar onveilige seks, dronken). En zoals Kjeurieus meldt zijn er best wel mixformules denkbaar.

De politiek komt niet met een oplossing, vooral omdat bordelen nogal gevoelig liggen. Wat je dan ziet is dat men het een bordeel zo moeilijk mogelijk maakt met regels, belastingen, etc. Dat is in de landelijke politiek al zo en al helemaal in de gemeenteraad. Dan heb je ook nog de buren. Veel mensen vinden bordelen, windmolens en coffeeshops prima, maar niet in hun eigen omgeving. Het is ook bij uitstek een dossier dat zich leent voor symboolpolitiek en symptoombestrijding.

Commentaar

• Prostitutie an sich is toch niet illegaal in Nederland?

De regelgeving omtrent het vanuit eigen huis werken als prostituee is mij onbekend.
                                      Kan mijzelf zo voorstellen dat het verder sluiten van ramen en clubs de dames juist dwingt zich elders onttrokken aan het zicht te prostitueren.

En zoals met veel zaken waar goed geld verdient wordt heeft dat weer zijn aantrekkingskracht op diegene die misbruik maken van de uiterst kwetsbare positie van deze dames.

Wat de meeste mannen zich niet realiseren is, dat zijzelf door het bezoeken van deze dames ook zeer kwetsbaar zijn.

Dit gezegd hebbende - aardige discussie

Commentaar

Dame regelt de rest allemaal zelf.
                                        zie mijzelf al zitten in zo'n hokje zoals je die in films ziet bij zo'n Amerikaans motelletje
                                        Dat zal je nog tegenvallen vader.

Commentaar

• cabardouche

"Er is geen basisrecht om een bepaalde job uit te mogen oefenen" Jazeker is dat er cabardouche. Dit gaat namelijk over vrijheid en basisrechten. Een volwassen en zelfstandige persoon mag gewoon kiezen om (tijdelijk) te werken als prostituee. Volgens mij is prostitutie gewoon legaal. Het gaat hier om een vergunningenstelsel en op welke plekken deze dames actief mogen zijn.

Volwassen dames die geheel vrijwillig en weloverwogen en helemaal zelfstandig willen werken....die mogen dat en hebben dat basisrecht ! Al ligt op die keuze een groot taboe en kunnen veel mensen zich niet voorstellen dat een dame vrijwillig kiest voor die bezigheid. We kunnen ons wel weer voorstellen dat een man ervoor kiest gigolo te worden en dames te neuken. Toch zijn er volgens mij zat dames die : vrijwillig, zelfstandig en geheel naar eigen inzicht hiervoor kiezen...en ook keurig netjes belasting betalen. Maar toch juist absoluut niet voor een exploitant willen werken. Tja ik gun ze die keuzevrijheid wel.

Voor dames die niet in een club willen werken moet een goed oplossing komen. Ze maken hun eigen afwegingen. Daarover ga ik niet lopen oordelen. Sexy Elise heeft er ook al iets over geschreven. Vergunninghouders die bepalen wie er wel of niet werkt enz. Er zitten voordelen en nadelen aan. Wie zegt dan dat het werken in een club beter is voor dames die liever zelfstandig werken ? En wat is er mis mee dat een dame liever zoveel mogelijk wil overhouden aan wat ze verdiend ? En misschien daarom liever helemaal zelfstandig wil bezig zijn. Ik snap natuurlijk ook de frustratie van bedrijven die hoge kosten hebben en ook graag willen verdienen, maar toch vind ik de keuzevrijheid voor de zelfstandige dames zwaarder wegen dan de belangen van exploitanten.

Probleem is nu dat de zelfstandige, volwassen dames die niet in een club willen werken de dupe worden.

Commentaar

• Hallo kjeurieus Om deze bezigheden te vergelijken met andere zoals een snackbar of een drukkerij begrijp ik niet zo goed.

Vanwege de stigmatisering en het grote taboe op prostituees, lijkt het me geen redelijke vergelijking of jij een snackbar thuis mag beginnen. Echter kun je daarvoor wel een vergunning aanvragen, wat niet het geval is voor de thuisdames. Die vergunningen bestaan niet of worden nooit verleend.

Er bestaat vrijheid om in rechte de keuze om te werken in de prostitutie. Dit naar aanleiding van iemand die anders beweerde. Hier gaat het om op welke plekken dat wel of juist niet mag. En specifiek of dames dat ook vanuit hun woning mogen.

Ik geloof niet in het vergelijken van prostitutie met andere werkzaamheden als een snackbar, drukkerij ect. Jij loopt makkelijker de snackbar in als wandelaar dan dat je ergens een sexclub inloopt. Je wilt vast niet dat een collega of andere kennis je naar binnen ziet gaan. Dus dat er een bepaald stigma ligt, lijkt me voor iedereen wel duidelijk. Er zijn ook zat wandelaars die nooit naar de ramen of clubs gaan om exact die reden.

Persoonlijk denk ik dat je met verbieden niet zoveel op gaat lossen. Maar dat weet ik natuurlijk ook niet zeker. We kunnen ook klanten gaan verbieden of verplichten zich te registreren als klant maar daar geloof ik ook niet in.