Aankondiging

Inklappen
Nog geen aankondiging.

Utrecht sluit seksboten

Inklappen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

• Re: Utrecht sluit seksboten

Oorspronkelijk geplaatst door M33 Bekijk bericht
    Dat woord Kutrecht gebruik ik richting de gemeenteraad, omdat ze de goedwillende dames aan het lijntje houden en alles maar blijven uitstellen. Misschien dat je het nu beter kunt begrijpen?
    Had ik wel door, natuurlijk. Maakt het er niet minder Tokkie op. Grappig dat je mij oproept kalm te blijven, nadat je zelf een heel naar, vilein bericht had geschreven over mij. Maar ja, laten we daar maar een oogje over dichtknijpen, hé?

Maar bij deze: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1570...fgeblazen.html
    En wat staat daar? Juist, geen raamprostitutie in Utrecht voor 2018. Genoeg feiten zo? Mooi, einde discussie.
    Kijk, nu kom je eindelijk eens met feiten. Een hele vooruitgang, goed zo!

PS. Als je iemand af kraakt over schrijfwijze en/of hoofdletter gebruik, doe het dan zelf ook niet. http://www.hookers.nl/showthread.php?t=319855&page=3
    Hahaha, je ziet toch zelf ook wel het verschil in toon? Maar goed, knul, als jij me op zoiets wilt 'pakken', speel ik het spelletje wel mee, hoor.

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door pleasurehunter Bekijk bericht

Kijk, nu kom je eindelijk eens met feiten. Een hele vooruitgang, goed zo!
      Gast, dit nieuws is al een maand oud! Ik dacht dat je zei, dat je alle ontwikkelingen van het nieuwe zandpad via een nieuwsbrief binnen kreeg? Nou blijkbaar dus niet! En zo is het ook bij de voormalige sekswerkers van het zandpad. Ik heb nog steeds contact met een dame die op het zandpad heeft gewerkt. Volgens RTV Utrecht zouden, naar aanleiding van bovenstaande bericht, alle voormalige dames die op het zandpad hebben gewerkt een brief hebben ontvangen over de ontwikkelingen van het nieuwe zandpad. De dame waar ik mee in contact sta, heeft nooit wat gezien en moest het bericht over de aannemer via andere sekswerkers en via de voormalige huisartsenpost van het oude zandpad (waar ze ook nog mee in contact staat) vernemen. Lees maar even terug in dit topic, dit heb ik ook beschreven.
      De gemeente Utrecht wil gewoon van de raamprostitutie af, heel simpel. De voormalige seks-panden in de Hardebollenstraat zijn opgekocht. Het oude zandpad is weg en omdat burgemeester van Zanen met dit hoofdpijn dossier van voormalig burgemeester Alleid Wolffsen in zijn maag zit, moet hij dit probleem oplossen. Het is gewoon liegen wat ze doen, iedere keer is er weer wat. En voorlopig zitten de goedwillende dames, die een veilige werkplek willen al 3,5 jaar zonder werkplek. Dat is wat ik probeer te zeggen hier. En dan kan je mij uitmaken voor Tokkie gedrag, maar alle dames en ook de voormalige huisartsenpost zijn kwaad op de gemeente Utrecht. Van alles beloven en niks nakomen. Iedere keer weer uitstellen, totdat het over en uit is! Misschien dat je nu snapt waarom ik "KUTRECHT" schrijf?
      En met einde discussie bedoel ik ook einde discussie. Nee, ik hoef je niet op iets te 'pakken' en ik hoef geen spelletjes te spelen, daar voel ik me net iets te oud voor. Ik hoop dat je nu snapt wat ik probeer te vertellen, maar neem maar van mij aan dat de gemeente Utrecht niet alles verteld en het zandpad liever kwijt dan rijk is.

Gr, M.

Commentaar

Het is inderdaad duidelijk nu en eigenlijk was het dat al.

Heel slim politiek spel, uitstellen totdat het leeg gebloed is en niemand er meer van opkijkt. En de burgemeester blijft roepen "We gaan door" alsof hij echt van goede wil is. Dat is vast een voorschot op het moment van afstel, dan kan hij in de krant laten drukken "ik heb er altijd mijn best voor gedaan, aan mij ligt het niet". De omheining om het perceel nieuwe zandpad is weggehaald, alle activiteit is gestopt, einde oefening. Totdat de volgende kandidaat volgens de procedures een jaar verder is en er weer op de bibob fluit wordt geblazen, gaat niet door!

Het is ongelooflijk hoe die bestuurders met droge ogen op die manier kunnen liegen met dubbele agenda's. Ook landelijk zie je dat nu weer gebeuren, elke partij belooft miljarden te pompen in onderwijs, gezondheidszorg, koopkracht. Nou ze hebben onlangs de milieubelasting op energie fors verhoogd, kost een gezin straks 130 EXTRA per jaar dus tel uit je winst, je bent al teruggezet en als je iets terugkrijgt kom je op nul uit.
        Het wordt gewoon weer een uitvloeisel van het overgedemocratiseerde systeem hier, te veel partijen en bij de beslissing wordt het per onderdeel "handjeklap", jij krijgt dit en ik dat, net als vroeger op de veemarkt.

Een vrij en tolerant land, jaja ....

Commentaar

Nou als ze een jaar gedaan hebben voor BIBOP onderzoek, en die bouwer is afgewezen, dan moet de Gemeente weer dat hele traject doorlopen met een nieuwe bouwer, en ben je dus ook snel weer een klein jaar verder, dus ik begrijp die redenatie wel.

en het gaat allemaal zo raar en amateuristisch dat ik onderhand geloof dat de Gemeente een reden gaat zoeken om straks te zeggen, we hebben het geprobeerd maar geen geschikte kandidaat gevonden, of het is te lastig we stoppen ermee. Het is nu al jaren dicht en een jaar BIBOP onderzoek doen waar normaal inderdaad max 2 maanden voor staat geeft geen goed gevoel. Bizar, de boten waren gerenoveerd, de parkeerhavens en fietspad ook, alles ligt er, en nu al jaren plannen en dure onderzoeken en bouwplannen terwijl alles er gewoon ligt. Dit is een ideaal item voor Vara TV programma het kan niet waar zijn, van Astrid Joosten. Als het ooit open gaat zou het een primeur zijn in Nederland, namelijk het eerste raamgebied wat na sluiting weer open gaat, dat is nog nooit ergens gebeurd.

Commentaar

Hier het laatste bericht van de gemeente Utrecht over de tender Het Nieuwe Zandpad:

https://ibabsonline.eu/LijstDetails....865&searchtext

Commentaar

Twee weken geleden waren een paar graafmachines aan het werk op het terrein van het Nieuwe Zandpad. Er gebeurt dus wel wat daar.

Commentaar

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1592...-onbekend.html

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1592...iet-sluit.html

Schitterend! Dus eerst stemmen we er allemaal mee in en gaan we het verplaatsen en vervolgens komt er kritiek. Hahaha, dit kan je toch niet serieus nemen? Zo zie je dus de echte werkwijze van de gemeente Utrecht. Allemaal loze beloften, ook de tippelzone verdwijnt en komt nooit meer terug! Net als het zandpad en de hardebollenstraat.......

En Fietsertje57 nog even een vraagje aan jou. Gebeurt er nog wat op de locatie van het nieuwe zandpad? Nee dus! Nou dan zijn we er toch? Nog even geduld tot de gemeenteraadsverkiezingen van volgend jaar en is alles voorbij, dan kan het grote dossier eindelijk dicht, komt het grote woord er uit en kan van Zanen opgelucht ademhalen.

Oorzaken hebben ook een gevolg, zo blijkt maar weer: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1592...n-de-stad.html

Vreemd he, dat er meer illegale en/of thuis-prostitutie is als je in een nabijgelegen stad een prostitutie-zone sluit?

Gr, M.

Commentaar

Goed dat de tippelzone dicht gaat! En die samenzweringstheorieën, ach ja, daar heb ik al vaker van gezegd wat ik daarvan vind: belachelijk. Natuurlijk gebeurt er nu niks bij dat Nieuwe Zandpad. Ze zijn nu van de gemeente nog bezig met het doorlichten van de nieuwe partij die de ramen zal gaan exploiteren. Dat moet eerst afgerond worden. Dat weet jij zelf ook wel. Maar ja, het is zo lekker, hè, dat Calimero gehuil en dat verongelijkte.

Commentaar

Het ziet er naar uit dat ik de sceptische leden in dit topic excuses schuldig ben. Ik geef toe dat ik waarschijnlijk te goed van vertrouwen was en dat de leden die wantrouwend stonden t.o.v. de gemeente alsnog gelijk krijgen.

Want wat vond ik vandaag in mijn inbox?

"Beste heer/mevrouw,

Vandaag maakt de gemeente bekend dat Non Nobis besloten heeft zich terug te trekken uit de tender voor het Nieuwe Zandpad.

Voor verdere informatie verwijs ik u naar de raadsbrief met bijlage (brief van Non Nobis)."

Daarna ben ik de brief van Non Nobis aan de raad gaan lezen, die als bijlage bij de email was toegevoegd. Daarin zeggen zij (nadruk van mij):

"Voor ons is de voornaamste en daarom ook doorslaggevende reden het feit dat het binnen de condities van de tender niet mogelijk is de geldstromen op het zandpad zodanig te organiseren dat overwinsten gemaakt door exploitanten worden afgeroomd en terug vloeien naar de sekswerkers. Onder de huidige condities ontstaat naar onze berekeningen een verdiencapaciteit voor de exploitanten die wij als buitensporig, zelfs abject beoordelen. Wij willen ons daaraan niet dienstbaar maken.

Ook brengt het te behalen rendement de exploitanten in een kwetsbare positie. Prostitutie trekt nu eenmaal criminele elementen aan. De exploitant wordt voor deze elementen een erg lucratief doelwit.

Wij denken dat de centrale rol die de Utrechtse APV toekent aan de exploitant eenvoudig zal leiden naar een herhaling van de misstanden aan het Oude Zandpad. Mogelijk op iets beperktere schaal. Een bijdrage aan de sociaal maatschappelijke emancipatie van sekswerkers zijn wij niet."

Verderop in de brief schrijft Non Nobis (nadruk van hen):

"Tijdens onze gesprekken met de gemeente kregen wij de indruk dat de gemeente inhoudelijk open stond voor een meer integrale benadering om een schone, transparante en veilige raamprostitutie te bereiken. Wij willen de gemeente daarom vragen de tender in het geheel te stoppen en ook niet over te gaan tot het onderhands gunnen binnen de bestaande tender-voorwaarden. Het opnieuw doordenken van het project en het daarbij meenemen van onze visie op raamprostitutie, het barrièremodel, de besteding van de gelden en het draagvlak binnen de financiële wereld geven genoeg "stof tot nadenken"."

In de raadsbrief, ook toegevoegd als bijlage, schrijft het college van B&W (nadruk van mij):

"Het College van B en W gaat op zoek naar een nieuwe investeerder binnen de in 2015 geformuleerde randvoorwaarden. Het college ziet geen aanleiding om, zoals Non Nobis in haar brief voorstelt, op dit moment de zoektocht naar een nieuwe partij binnen de kaders van de tender in zijn geheel te stoppen. Het is mogelijk de ontwikkeling van het Nieuwe Zandpad meervoudig onderhands te gunnen. Zoals eveneens aangegeven in de brief van 19 januari hebben wij met een aantal partijen oriënterende gesprekken gevoerd over de vraag of zij, indien de gemeente en Non Nobis niet tot overeenstemming zouden komen, het Nieuwe Zandpad willen ontwikkelen. Deze partijen hebben serieuze interesse getoond maar wilden eerst afwachten wat de uitkomst van de verificatiegesprekken met Non Nobis zou zijn. Nu Non Nobis zich terugtrekt worden deze gesprekken geïntensiveerd. Uit de gevoerde gesprekken zijn nog geen concrete conclusies te trekken. [...]

Voordat de gemeente overgaat tot een meervoudige onderhandse aanbesteding worden de randvoorwaarden uit de tender bijgewerkt naar de stand van nu. [...] Onderdeel van de actualisatie is een verhoogd bod op de grond. Met name omdat door de uitgestelde realisatie de plankosten hoger zijn [...] De partijen realiseren zich dat de gemeente haar tendervoorwaarden actualiseert, maar dat de APV niet ter discussie staat. Als er voldoende zicht is op een positief vervolg, worden de door de gemeente geschikt geachte partijen nog voor de zomervakantie uitgenodigd in te schrijven op de aanbesteding. [...]"

Met andere woorden: of het nu opgezet spel is of pure incompetentie, dat Zandpad komt er in ieder geval niet vóór 2018.

Commentaar

Dat Zandpad komt er sowieso niet meer. Ik blijf het herhalen en ik zal ongetwijfeld weer zo'n pessimist cq negatieveling zijn maar zonder de indruk te willen wekken dat ik iemand beledig, je bent echt erg naïef als je hier nog in gelooft.

Commentaar

De wens is de vader van de gedachte!

Commentaar

En Fietsertje57 nog even een vraagje aan jou. Gebeurt er nog wat op de locatie van het nieuwe zandpad? Nee dus! Nou dan zijn we er toch? Nog even geduld tot de gemeenteraadsverkiezingen van volgend jaar en is alles voorbij, dan kan het grote dossier eindelijk dicht, komt het grote woord er uit en kan van Zanen opgelucht ademhalen
                          Op het terrein van het toekomstige Nieuwe Zandpad is nu een brede strook zand, maar of dat het Nieuwe Zandpad wordt moeten we nog zien, ik had er altijd een hard hoofd in. Verder op het Riool Zuivering terrein zijn ook bouwwerkzaamheden. Tien jaar geleden wilde men daar woningen bouwen, maar werd afgeblazen wegens de slechte woningmarkt.

Door deze vertraging worden de kosten dus nog hoger. Utrecht wil niet "het afvoerputje van Nederland worden" en de andere raambuurten lopen leeg. Kan me moeilijk voorstellen dat dit project rendabel wordt.

Wie weet wordt dit bouwrijp gemaakte terrein onderdeel van een nieuwe woonwijk daar.

Commentaar

Politiek Utrecht niet rouwig om afhaken Zandpad-investeerder. Een paar artikelen in het Algemeen Dagblad. Het gaat al flink de kant van de Hardebollenstraat op. Ik denk dat wij het Nieuwe Zandpad wel kunnen vergeten.

http://www.ad.nl/zoeken?query=Non+Nobis

Commentaar

Natuurlijk komt het nieuwe zandpad er niet!
                              Overal sluiten ze de ramen Arnhem-Amsterdam gedeeltelijk-in Den Haag is al een complete straat weg, de poeldijk-en dan zullen ze in Utrecht een compleet nieuwe prostitutiewijk gaan bouwen, jaja!!!
                              Nee voor sprookjes moet je in de efteling zijn!

Commentaar

Weer vertraging voor raamprostitutie Nieuwe Zandpad

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1604...e-zandpad.html
                                Mitsumi,

Your Invisible Watcher

Commentaar

Vanmiddag een halfuur lang werd door het radio programma Argos (VPRO) uitvoerig aandacht besteed aan het Zandpad en de toekomst daarvan.

Je kan meteen zien hoe het er nu bij staat dmv de 360 graden opname die je kan afspelen tijdens het luisteren naar de uitzending.
                                  https://www.vpro.nl/argos/media/afle...-zandpad.html#

Er is geen raamprostitutie meer in Utrecht. Vier jaar geleden werden de boten langs de Vecht gesloten en verdween de bekende prostitutiezone, *het Zandpad. *In 2013 moesten alle boten dicht vanwege vermoedens van mensenhandel. Tegelijkertijd beloofde de gemeente dat er een Nieuw Zandpad zou komen. Sindsdien wachten ruim 300 prostituees op die nieuwe plek. Waarom duurt het zo lang? Waar zijn de prostituees nu? Wat gaat de gemeente Utrecht doen? Argos over idealistische projectontwikkelaars, wanhopige prostituees en een radeloze burgemeester.
                                  Laatst gewijzigd door deeyee; 29-04-17, 19:06.
                                  Al enige ervaring:-)

Commentaar

Yep, ik las het net, en heb uitzending beluisterd. En dan wordt ik gewoon weer kwaad...
                                    Ik kan daar echt niet tegen. Het hele zandpad zakte langzaam weg in mijn geheugen, maar dan hoor je hier weer die dames praten, en dan weer die burgemeester met al zijn mooipraterij. TJAAA.
                                    Heb echt respect voor de dames die nog steeds vechten. en ook knap van die spulletjesverkoper.

Elk weldenkend mens kan wel begrijpen dat het voor de dames nu slechter is geworden, terwijl die wolf in schaapskleren destijds verkondigde dat ze het allemaal voor de dames deden. JAJAJA.

Het blijft een hoofdpijndossier, en het is jammer dat helaas weinig mensen een programma als argos horen. Maar wat wel wordt gehoord zijn de standaard nieuwsberichten die door elke zender worden uitgezonden, dat het pad is gesloten omdat er vermoedens van mensenhandel zijn. Nou denkt het doorsnee gezin, goede zaak dat de gemeente hier iets aan doet.

Je kan er goede zier mee maken, en de huizen die er vlak bij liggen zullen een stukje in prijs stijgen, dat zorgt ook voor een tevreden gevoel bij de burgers.
                                    Maar het blijft een Onrecht wat er is gebeurd, en de dames en exploitanten zijn hier de dupe van.

Als een gemeente het eerlijk en recht door zee speelt, dan hadden ze gewoon moeten zeggen we willen geen zandpad, en kopen de exploitanten uit, en we geven de dame een schadevergoeding. Zo gaat het ook met aanleg van een nieuwe weg of noem maar op. Maar dat had te duur geworden. Dus dan maar zo.
                                    Maar inmiddels heeft het ook al genoeg gekost.
                                    Aan de enen kant hoop ik dat het nog veel meer gaat kosten, en dat het een lang proces wordt, maar het is wel gemeenschapsgeld dat verloren gaat. en wie moet dat ophoesten!!!???
                                    Nou mijn bloedruk is inmiddels weer aardig gestegen, ik ga mezelf afkoelen met een koud biertje.
                                    Wordt vervolgd denk ik zo.
                                    Mijn toetsebor doe soms wat moeilij. vandaar da er af en to en leter mist. maar ik blijf nog steeds zo horney as hell.

Commentaar

Prima rapportage van Argos, blij dat ze aandacht voor het dossier blijven houden, zo wordt voorkomen dat het zandpad vergeten wordt. Dus geen zand er over, zullen we maar zeggen.

De discussie rondom het be-eindigen van het oude zandpad en de daarbij horende argumenten begint zo langzamerhand plaats te maken met een voor de politiek veel schadelijker discussie en dat is die rondom de "betrouwbare overheid". Na 4 jaar praten over het nieuwe Zandpad is het tijd voor daadkracht en realisatie van het nieuwe Zandpad.

Van Zanen meldt in het interview dat de verwachting is dat voor de zomer een derde gunningsronde plaats zal vinden voor investeerders. 3 x is scheepsrecht, daarna is de geloofwaardigheid van de (Utrechtse) politiek wederom door het putje weggespoeld..........

Wat niet vergeten moet worden is dat na het vinden van een investeerder dus ook nog een acceptabele exploitant moet worden gevonden, die dan waarschijnlijk ook weer door een Bibop procedure getoetst moet worden. Enige vertraging is dan wel weer te verwachten, een investeerder zal daar dan ook rekening mee moeten houden. Voor je het weet mis je zo een aantal maanden huurinkomsten omdat de exploitant niet kosjer blijkt te zijn..........

Twee dingen die verbazen over het feit dat de gemeente er niet uit is gekomen met Non Nobis zijn naar mijn mening de scheiding die de gemeente wenst aan te houden tussen investeerder en exploitant, om reden dat men de exploitant wil kunnen aanspreken bij wangdrag op het Zandpad. Dit zou er voor pleiten dat de gemeente zelf gaat investeren in het onroerend goed van het nieuwe Zandpad, huurinkomsten zouden dan terug kunnen vloeien naar de gemeente of eventueel een soort revolverend fonds ten behoeve van de veiligheid en het welzijn van de prostituee's (een beetje in lijn van het gedachtengoed van Non Nobis), zodat tegelijkertijd het welzijn en overlast door de gemeente kosten neutraal kan worden geborgd en men dicht op de huid van een mogelijke exploitant zit en aan kan spreken op het naleven van de contractuele afspraken voor de huur van het onroerend goed (dit dus nog eens naast het handhaven van de AVP) en bijbehorende verplichtingen.

Nog een laatste opmerking waar ik nergens iets over lees of hoor is dat de wethouder van Groen Links, Lot van Hooijdonk, voorheen in de raad van toezicht van Non Nobis heeft gezeten. Hopelijk is dat niet een politieke reden geweest om niet tot zaken met de gemeente te komen. Van Zanen ligt het keuze proces van de gemeente op zich goed en feitelijk toe in het Argos interview en hieruit blijkt geen politiek geladen keuze. Maar om politieke complot theorien tegen te gaan zou het wel goed zijn, indien alle raadsleden zich gezamenlijk in gaan spannen en gaan tonen dat de overheid betrouwbaar en daadkrachtig is en er voor zorgen dat het Zandpad deze zomer aan een investeerder wordt gegund.......

Commentaar

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1628...e-utrecht.html

..... Wat moeten we hier nou weer van denken? Het wordt steeds gekker.... *Zucht*

Gr, M.

Commentaar

Freya is een petitie gestart om weer legale werkplekken te krijgen in Utrecht: https://plekvoorsekswerkersinutrecht.petities.nl

Allemaal dus even ondertekenen. Anoniem kan ook, gewoon het vakje niet aanvinken. Uiteraard heb ik daarnet zelf ook gedaan!!

Gr, M.

Commentaar

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1628...e-utrecht.html

..... Wat moeten we hier nou weer van denken? Het wordt steeds gekker.... *Zucht*

Gr, M.
                                            De 16e van juni maar in de gaten houden en wachten op de uitspraak van de rechter:

"De rechter bepaalt op 16 juni of de gemeente Utrecht de huurovereenkomst met Beja terecht heeft ontbonden."

In maart 2018 komen er weer raadsverkiezingen aan, tijd om het topic weer eens extra leven in te blazen............