“Ik heb betaalde seks.” Jong Ned. 3

Inklappen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

• “Ik heb betaalde seks.” Jong Ned. 3

Betaalde seks met vreemden

De portretserie Jong verdiept zich in jongeren met een bewogen leven. Ook in het nieuwe seizoen, dat vorige week van start ging, komen heftige onderwerpen voorbij. Zo is er een aflevering over zelfdoding, het gevangeniswezen en jongeren in de illegaliteit. Jong behandelt deze week wel een heel erg controversieel onderwerp: “Ik heb betaalde seks.”

Seksdate
    Presentator Klaas van Kruistum volgt Amber (18) en Roel (eveneens 18). Amber is de jongste prostituee van een grote Amsterdamse seksclub. Ze heeft er weinig moeite mee seks te hebben met vreemden. “Ik kan zo een luxe leven leiden en doe het voor mijn geld,” vertelt ze in Jong. Roel laat Klaas zien hoe eenvoudig het is om een 'paydate' via chatboxen te regelen. Hij heeft nu enorm spijt van de seksafspraakjes die hij - vaak met mannen boven de vijfig - had.

Uniek kijkje
    De tijdelijke presentator van Jong, Klaas van Kruistum, bereidt zich vooral niet voor op de afleveringen. “Het werkt beter als ik wat minder weet", vertelt hij in Televizier. "Je krijgt unieke kijkjes in verschillende werelden die je anders niet zou hebben."

Bron: www.tvgids.nl

De uitzending zal na de uitzending op tv ook te zien zijn via www.uitzendinggemist.nl

Re: “Ik heb betaalde seks.” Jong Ned. 3

Oorspronkelijk geplaatst door born1980 Bekijk bericht
    Betaalde seks met vreemden

De portretserie Jong verdiept zich in jongeren met een bewogen leven. Ook in het nieuwe seizoen, dat vorige week van start ging, komen heftige onderwerpen voorbij. Zo is er een aflevering over zelfdoding, het gevangeniswezen en jongeren in de illegaliteit. Jong behandelt deze week wel een heel erg controversieel onderwerp: “Ik heb betaalde seks.”

Seksdate
    Presentator Klaas van Kruistum volgt Amber (18) en Roel (eveneens 18). Amber is de jongste prostituee van een grote Amsterdamse seksclub. Ze heeft er weinig moeite mee seks te hebben met vreemden. “Ik kan zo een luxe leven leiden en doe het voor mijn geld,” vertelt ze in Jong. Roel laat Klaas zien hoe eenvoudig het is om een 'paydate' via chatboxen te regelen. Hij heeft nu enorm spijt van de seksafspraakjes die hij - vaak met mannen boven de vijfig - had.

Uniek kijkje
    De tijdelijke presentator van Jong, Klaas van Kruistum, bereidt zich vooral niet voor op de afleveringen. “Het werkt beter als ik wat minder weet", vertelt hij in Televizier. "Je krijgt unieke kijkjes in verschillende werelden die je anders niet zou hebben."

Bron: www.tvgids.nl

De uitzending zal na de uitzending op tv ook te zien zijn via www.uitzendinggemist.nl
    Dit wordt uitgezonden door de EO, de omroep van de Christenunie, die alle prostitutie wil afschaffen.

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door dick 1958 Bekijk bericht
      Dit wordt uitgezonden door de EO, de omroep van de Christenunie, die alle prostitutie wil afschaffen.
      Nou ja, ze maken er wel werk van:
      http://www.eo.nl/programma/jong/2010...grams=3623109#

Commentaar

Die presentator komt uit één of ander Bible Belt of zo. Hij was wel erg snel geshockeerd en kon volgens mij niet helemaal bevatten dat er zoiets als prostitutie bestaat. Ik denk dat ze bewust 2 jonge personen hebben uitgekozen voor het programma om te laten zien dat leeftijd inderdaad omhoog moet van 18 naar 21
        And lead us not into temptation, but deliver us from evil.

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door The Sorrow Bekijk bericht
          Die presentator komt uit één of ander Bible Belt of zo. Hij was wel erg snel geshockeerd en kon volgens mij niet helemaal bevatten dat er zoiets als prostitutie bestaat.
          Hopelijk leest de presentator mee en dan kan ik hem bij deze attenderen op de
          navolgende wetenswaardigheden van de bijbelse figuur die Maria Magdalena was:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Maria_Magdalena

http://www.da-vinci-code.nl/codex3.html

Ook in de bijbelse tijd werd er al voor geld gewipt.
          Het is tenslotte niet voor niets het oudste beroep ter wereld.
          Als er geen vrouwen bestonden, had al het geld van de wereld geen betekenis. (Onassis)
          Voluptas ex omni quaeritur! (Seneca)

Commentaar

Die presentator komt uit één of ander Bible Belt of zo. Hij was wel erg snel geshockeerd en kon volgens mij niet helemaal bevatten dat er zoiets als prostitutie bestaat. Ik denk dat ze bewust 2 jonge personen hebben uitgekozen voor het programma om te laten zien dat leeftijd inderdaad omhoog moet van 18 naar 21
            Het is de EO die het programma "Jong" maakt over jonge mensen met een bijzonder leven. Er is dus niets raars aan de waarschijnlijke afkomst van de presentator of de leeftijd van de beide deelnemers.

Ik heb een groot deel van het programma gezien en vond het best meevallen.
            De presentator liet deze jonge mensen hun verhaal goed vertellen en liet ze gelukkig in hun waarde. Geshockeerd vind ik een groot woord, het was volgens mij meer verwondering bij de presentator over het werk van een prostituee en dat is ook ongeveer zoals een willekeurig andere, niet wandelende Nederlander hierop zou reageren.

Het 18-jarige meisje Amber kwam zelfbewust over en kon het allemaal goed uitleggen wat ze deed, het hoe en het waarom. Haar verhaal vond ik zeker geen reclame voor de verhoging van de minimum prostitutieleeftijd.

Commentaar

juist de lui uit de refo hoek zijn juist de klanten met veel vreemde ideë

Commentaar

Waarschijnlijk heeft Amber (lees: Club LV) alleen maar buitenlanders als klant die van gekkigheid niet weten wat ze met hun geld moeten doen of die geen benul hebben wat de euro waard is. Want 300 euro voor een uur op een middelmatige kamer met een meisje dat niet supermooi is, niet zoent en niets zc doet, is toch wel dik twee keer de marktwaarde.
                Groot gelijk dat ze die prijzen hanteren (als men bereid is het te betalen), maar ik ga dan toch liever naar andere adresjes.

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door hitsige man Bekijk bericht

Het 18-jarige meisje Amber kwam zelfbewust over en kon het allemaal goed uitleggen wat ze deed, het hoe en het waarom. Haar verhaal vond ik zeker geen reclame voor de verhoging van de minimum prostitutieleeftijd.
                  Ik voelde tijdens de uitzending een constante dubbele boodschap zullen we het maar noemen. Van dit is verkeerd dit moet je niet doen...

Maar we zijn weer klaar voort thema-avond: loverboys. Ben benieuwd wat we allemaal te horen krijgen.

Commentaar

Maar we zijn weer klaar voort thema-avond: loverboys. Ben benieuwd wat we allemaal te horen krijgen.
                    Ik zapte er net langs. Het programma heeft zo te zien als doel het voorkomen dan meisjes/vrouwen in handen vallen van een loverboy door de methoden van loverboys in beeld te brengen.

Op zich een stuk beter idee dan de hele WRP bij elkaar. Mensenhandel en dwang kan het beste bestreden worden door te voorkomen dat vrouwen in handen vallen van een crimineel (lees: mensenhandelaar/loverboy). Wanneer een vrouw/meisje eenmaal ingepalmd is, blijkt het in de praktijk zeer moeilijk om haar uit een ellendige situatie te helpen.

Uiteraard blijft het een EO-programma, dus word iemand dwingen tot prostitutie gezien als het ergste wat je iemand aan kan doen. Vergeten word even dat criminelen jaarlijks vele mensen inpalmen en dwingen om drugs te smokkelen. Wanneer deze mensen gepakt worden dat rotten ze decennia lang weg in een Zuid-Amerikaanse cel. Maar dat is, naar Christelijke maatstaven, natuurlijk lang niet zo erg als terecht komen in die duivelse prostitutie.

Het voorlichten om te voorkomen dat mensen in handen van oplichters/criminelen terecht komen is een goede zaak. Voorkomen is niet alleen beter, maar ook een stuk gemakkelijker dan genezen. Maar dan graag wel voorlichten zonder de prostitutie-branche te stigmatiseren!!!!!!!!

SlowWalker

Commentaar

Ik vond het een prima uitzending deze avond over gevaren van loverboys. Goede praktijkvoorbeelden en uitleg over het voorkomen van.

Commentaar

Ontvlucht de h.oererij!

Thema-avond: Loverboys Ned 3, 20.25-21.50 uur
                        „Ontvlucht de h.oererij!” schrijft Paulus aan de Corinthiërs. Over het lot van loverboys is God duidelijk: „Wie een mens steelt, hetzij dat hij dien verkocht heeft, of dat hij in zijn hand gevonden wordt, die zal zekerlijk gedood worden” (Exodus 21:16).

De Evangelische Omroep besteedt een ‘thema-avond ’ aan loverboys, die door oud-minister Hirsch Ballin liever pooierboys worden genoemd: jonge mannen die een meisje eerst het hof maken en haar vervolgens dwingen zich te prostitueren. Thema-avond is een groot woord, hij duurt krap anderhalf uur, maar het is evengoed nog een hele zit.

Het programma heeft de vorm van een BNN-achtige praatshow – het kritisch EO-lid te Zwartsluis zal zich er weer danig in verslikken. Met publiek erbij praat presentator Marc Dik met deskundigen en met een slachtoffer. Het gesprek wordt doorspekt met korte voorlichtingsfilmpjes en een undercover operatie van presentatrice Anne-Mar Zwart, die zich op website Hyves inzet als lokaas voor pooiers.

De EO wil met de show jonge meisjes waarschuwen, maar de kans dat zij in de handen van een pooier vallen, is gering. Het is vooral een avondje serieus gruwelen en gratis verontwaardigd zijn. Beetje laf is dat de EO de etnische afkomst van de pooiers onder het tapijt veegt. Deel van het mediasucces van de loverboys heeft daar juist mee te maken: het verhaal dat Marokkaanse jongens onze roomblanke dochters roven. Geen woord daarover. Ook niet over God, trouwens.

Wilfred Takken
                        NRC Handelsblad 30 maart 2011

Commentaar

Aan het werk...
                        X