Auteur ontslagen na boek over carrière in prostitutie

Inklappen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

• Auteur ontslagen na boek over carrière in prostitutie

Auteur ontslagen na boek over carrière in prostitutie

Uitgegeven: 16 december 2010 14:23
    Laatst gewijzigd: 16 december 2010 15:59

AMSTERDAM - Roos Bachelier, in het dagelijks leven werkzaam als salesmanager, is ontslagen vanwege een boek dat zij schreef over haar carrière als prostituee.
    © Uitgeverij Prometheus

Na het schrijven van het boek ‘Beminnen als beroep’ waarin de auteur openlijk verslag doet van haar baan als 'moderne courtisane in de duurste nachtclub van Nederland', besloot haar werkgever haar de deur te wijzen.

Verbaasd

De schrijfster is verontwaardigd over haar ontslag. Ze schreef haar boek onder een pseudoniem, deed nooit tv-optredens en probeerde koste wat kost haar identiteit te beschermen. Toch hoorde een van haar collega's haar verhaal op de radio en lichtte het bedrijf in.

“Het is onrechtvaardig hierdoor mijn baan te verliezen. Ik ben salesmanager, mijn verkoopresultaten zijn goed. Daarop zou ik beoordeeld moeten worden, maar dat is niet gebeurd. Kennelijk zijn ze te bang dat mijn andere werkzaamheden een smet op hun bedrijf werpen”, aldus een verbaasde Bachelier.

Geen spijt

Bachelier heeft geen spijt over het schrijven van haar boek. “Ik vind het juist belangrijk dat men prostitutie gaat zien als een volwaardig vak, want dat is het. Ik ben niet zielig, ik word niet mishandeld. Hooguit word ik vernederd door de publieke opinie. Dat is pijnlijk en hypocriet. Ik betaal mijn belastingen, ik doe niets illegaals, ik ben een keiharde werker, en bovendien een goede moeder.”

Bachelier is bezorgd over haar toekomst. “Misschien moet ik nu wel fulltime als prostituee gaan werken en dat is echt loodzwaar. Daar zie ik wel tegenop. Maar als het moet, dan moet het. Een uitkering, dat nooit. Daar ben ik te trots voor.”
    © NU.nl/Monique van Loon
    Dirty mind is a joy 4 ever!!!

Re: Auteur ontslagen na boek over carrière in prostitutie

Ik vind het nog steeds onbegrijpelijk dat je als dvp ontslagen kan worden door je verleden of een bankrekeningnummer geweigerd kan worden. Dat is toch pure discriminatie
    Dit bewijst dat Nederland niet zo'n tolerant land is als we denken.
    lickmaster of the hookers universe

Commentaar

Er lijkt inderdaad een soort preutsheid te ontstaan, en overdreven bemoeizucht. De vrouw is gewoon een beetje "stout" naast haar succesvolle carriere, en daar durft ze voor op te komen. En meteen is ze daar keihard voor gestraft door de rest van kleurloze maatschappij . Zonde!

Commentaar

Ik heb dit vaker gehoord. Een dame zat in de adminisratie, een andere werkte met gehandicapten in een opvang en de derde werkte als hulpverlener voor prostituees. verblijf. De 1e persoon kreeg ruzie met haar partner die haar verklikt heeft, de 2e gaf een collega met schulden de tip om het ook te gaan doen en zij vertelde het toen door en de 3e dame had het zelf verteld.

Ik geloof dat ze alle 3 goed terecht zijn gekomen, maar triest is het wel!

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door ranzig Bekijk bericht
          [COLOR="red"][B]Toch hoorde een van haar collega's haar verhaal op de radio en lichtte het bedrijf in.
          Lekker collegiaal zeg

Commentaar

Echt schandalig dit pakte ze al die zakkenvullers van een bankiers en ceo's die dit land en de halve wereld kapot maken maar eens zo hard aan

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door JanTeelbal Bekijk bericht
              Lekker collegiaal zeg
              Dit kun je zien als afgunst,zij lekker veel poen en sex en ik niet
              Als het zo door gaat gaan we weer 100 jaar terug de tijd in

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door ranzig Bekijk bericht
                De schrijfster is verontwaardigd over haar ontslag.
                Ik vraag me af, of haar ontslag wettig is. Ik ga ervan uit dat ze al een advocaat in de arm heeft genomen en ik zal het interessant vinden, wat de rechter erover te zeggen heeft.
                En dan zou ik graag willen weten, wie de werkgever was? Ik heb een vermoeden dat het over een Brits of Amerikaans bedrijf zou gaan, of de Nederlandse dochter van zo'n bedrijf, want die Engelstalige types hebben meestal rare, bekrompen opvattingen over alles wat met seks te maken heeft. Maar als we weten welk bedrijf het was, kunnen we in ieder geval proberen om de producten of diensten van dat bedrijf te vermijden.
                En als een nieuwe werkgever zich voordoet en haar vol trots een baan aanbiedt om die bekrompenheid tegen te gaan (ja, we mogen maar hopen... ) ... wil ik in ieder geval graag horen voor het geval dat ik iets zou willen kopen dat dat bedrijf verkoopt...
                In ieder geval kunnen we allemaal naar de boekhandel gaan. Ze verdient onze steun ... toch? Nou ja, als ze in zo'n dure club werkt, voor mij onbetaalbaar, verdient ze vermoedelijk meer dan ik van kan dromen, maar het blijft onrechtmatig dat ze ontslagen is geweest.
                Thalysman
                Dans le jardin de plezier il y a une belle rose...

Commentaar

Waarschijnlijk zijn de bazen van deze 3 dames bang dat men haar tegen het lijf zouden lopen als men zich zelf en zijn klantenkring zich bewegen inde wereld van plezier.

Bang voor chantage.

Maar het ontslag is onrechtvaardig en als het voor de rechtbank uitvecht dan winnen zij met glorie.

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door sjaka Bekijk bericht
                    Maar het ontslag is onrechtvaardig en als het voor de rechtbank uitvecht dan winnen zij met glorie.
                    Maar je denkt toch niet dat zij nog voor dat bedrijf wil gaan werken nu dat iedereen (dus ook klanten) het weet.

Ze zal wel een flink bedrag krijgen als ze wint, maar ze zit dan nog steeds zonder werk.

Kijk werken moet je om geld te krijgen, maar werken is meer dan alleen maar geld verdienen. Denk ook aan sociale contacten, het continue leerproces enz.

Commentaar

er is in de sex nog veel te verlichten, de verlichting hebben we gehad alleen in sex( zaken) zijn mensen zeer onbetrouwbaar, dat blijkt wel weer....redenen:

1. het is vies, moet je schoon houden
                      2. het is zondig, zelfs zonder de kerk
                      3 de kerk is een maagd en kan nooit zondig zijn, daarom zijn priesters en bisschoppen altijd zuiver
                      4 sex door een dvp is schadelijk voor het bedrijfsimago, in die zin nemen zeer veel bedrijven de politiek vd katholieke kerk over
                      5 inderdaad jalousie
                      6. mensen denken dat hun partner hun bezit is, dus met meerdere mensen sex is verlies van bezit en das vervelend
                      7. sex is nog steeds omringd met gevaarlijk geslachtsziektes en das ook vies

en zo heb ik er nog wel zeven, ga ik nog even over nadenken

Commentaar

Die nr 3 weet ik zo net nog niet

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door thalysman Bekijk bericht
                          In ieder geval kunnen we allemaal naar de boekhandel gaan.
                          Voor het geval dat dit niet al elders op het forum staat: hier bevindt zich de informatie van de uitgever.
                          Laatst gewijzigd door OldAmsterdam; 19-12-10, 12:52. Reden: Link werkte niet... nu wel ;)
                          Thalysman

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door Mr weet alles Bekijk bericht
                            Ik heb dit vaker gehoord. Een dame zat in de adminisratie, een andere werkte met gehandicapten in een opvang en de derde werkte als hulpverlener voor prostituees. verblijf. De 1e persoon kreeg ruzie met haar partner die haar verklikt heeft, de 2e gaf een collega met schulden de tip om het ook te gaan doen en zij vertelde het toen door en de 3e dame had het zelf verteld.
                            Die derde dame ... dat klinkt vreemd, ze werkte met prostituees maar zelf mocht ze van haar werkgever het beroep niet uitoefenen...?
                            Thalysman

Commentaar

tja, en dan zijn er nog altijd mannen die vragen waarom ik nooit geen fotookes in lingerie of bikini maak, die niet (willen) snappen dat tattoo's uniek en héél herkenbaar zijn...

Commentaar

De dubbele moraal..het is een legaal beroep maar kennelijk toch niet geaccepteerd bij velen.

In plaats van dat dit bedrijf trotst is op zo een ondernemende dame, die kennelijk erin geslaagd is zich als zelfstandige boven water te houden en nog eens de overstap gemaakt heeft van de prostitutie naar een totaal andere job, ontslaan ze deze dame.

Een dame in een topklub, kan heel goed kommuniceren, is sociaal zeer vaardig/intelligent, kan zelfstandig werken, heeft drive, doorzettingsvermogen, heeft durf......ik wil haar wel hebben als accountmanager

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door karelclosetrol Bekijk bericht
                                  In plaats van dat dit bedrijf trotst is op zo een ondernemende dame, die kennelijk erin geslaagd is zich als zelfstandige boven water te houden en nog eens de overstap gemaakt heeft van de prostitutie naar een totaal andere job, ontslaan ze deze dame.
                                  Ter info en weerspreking

Ik heb het boek van de dame in kwestie gelezen en daarom wil ik bovenstaande aanname weerspreken. Uit het boek blijkt namelijk dat de dame een goede baan (manager) had en dat zij naderhand, naast haar dagelijkse werkzaamheden als manager (en als moeder), werkzaamheden in de sexuele dienstverlening is gaan verrichten.

Mijn mening hierover
                                  Het is treurig om te moeten constateren dat een vrouw ontslagen kan worden, omdat zij (bij)verdiensten heeft als h.oer.

Maar verbaast ons dat? We weten toch dat de samenleving waarin wij leven hypocriet is op dit gebied? Als particulier kan je je het nog wel veroorloven dat het bekend is dat je (een zekere) omgang hebt met h.oeren.

Maar kan je je dit, in onze maatschappij, ook veroorloven als commercieel bedrijf zijnde in een reguliere business? Er moet in zo'n bedrijf omzet en cash-flow zijn. Je moet klanten hebben en afhankelijk van je business moet je deze behouden en/of je moet nieuwe klanten kunnen werven. Als je bedrijfsnaam besmet is door dat deze geassocieerd wordt met "h.oererij" dan bemoeilijkt dat je bedrijfsactiviteiten.

Maar als ik in de schoenen zou hebben gestaan van de manager van "Roos Bachelier" dan had ik er alles aan gedaan om deze goede werknemer niet te ontslaan. Want als manager moet je niet alleen de financiele/zakelijke kant, maar ook de sociaal/menselijke kant bekijken en beoordelen. En je moet er als manager staan voor de (goede) mensen onder je. Ik had in deze zeer zeker de marges van het mogelijke (in relatie tot klant, aandeelhouder, collega) bekeken en benut! Even op non-actief tot de storm overgewaaid is? Een andere funktie met geen klantencontact? Uitstellen van een definitieve beslissing, maar nu eerst contact met de bedrijfsarts hierover? Ik ken "de situatie an sich" natuurlijk niet, maar ik zie wel veel mogelijkheden om haar niet te ontslaan en alle partijen tevreden te houden. Waar een wil is, is een weg!

Alle info die ik over "Roos Bachelier" heb komt voort uit haar boek. Zij komt op mij over als een hardwerkende, zorgzame, zeker niet domme vrouw die de confrontatie niet schuwt en ook als een vrouw die staat voor wat ze is en voor wat ze zegt. Ik ben er eigenlijk wel van overtuigd dat zij zich er bewust van was dat zij een zeker risico nam met het schrijven van dit boek. Maar door het schrijven van dit boek heeft zij zich wel een voorvechter van de h.oeren gemaakt.

Het ziet er naar uit dat deze voorvechter nu (tijdelijk) gevallen is of in ieder geval met een spreekwoordelijk verstuit been rond loopt, maar ik vermoed dat deze sterke vrouw er weer boven opkomt.

"thalysman" oppert het idee om met zijn allen naar de boekhandel te gaan en haar boek te kopen ter ondersteuning. Ik vind dat een zeer goede suggestie, ik ga er in ieder geval een paar kopen en geef dit interesante en goed leesbare boek weg als kerst/nieuwjaarscadeau!

Titel: "Beminnen als beroep"
                                  Ondertitel: Mijn carrière als courtisane
                                  Schrijfster: Roos Bachelier
                                  ISBNnr.: 9789044616446
                                  uitgeverij: www.uitgeverijprometheus.nl

groet,

HL 69.
                                  In de beperking toont zich de meester!

Commentaar

eigenlijk hoort dit topic http://www.hookers.nl/showthread.php?t=217428 hier thuis. Daar is het boek ook al eens genoemd.

Klopt: http://www.hookers.nl/showthread.php...=1#post1308626
                                    Maar zet daar gerust een link naar dit topic.
                                    Laatst gewijzigd door OldAmsterdam; 19-12-10, 16:02. Reden: Aanvulling

Commentaar

Thnx Lanselier zeer interessante info..zal het boek ook bestellen (bedankt voor de link) en eens lezen.

Commentaar

Tja, ik had haar als manager ook ontslagen. Niet omdat ik persoonlijk moeite
                                        mee zou hebben, integendeel. Maar het gaat in het zakenleven nu eenmaal om
                                        beeldvorming en of dit schade kan berokkenen aan je bedrijf. En gezien de
                                        gemiddelde moraal van mensen hierin, zal dat niet goed uitpakken voor mijn
                                        bedrijf en zal ik dus die vervelende keuze van ontslag moeten nemen. Zo zit
                                        de wereld nu eenmaal in elkaar en in het zakenleven gaat het om geld en
                                        imago.

Simpel maar waar

Commentaar

met lieden als simpel maar waar win je nooit de oorlog, conformisme noemen ze dat, het systeem vasthouden.......als een schaap achter de ander aanblijven lopen.........................tja de wereld zit zo niet in elkaar, de wereld moet volgens de grote mulltinationals zo zijn, net als banken maar hun gang kunnen gaan, nee het duurt niet lang meer of die banken en hun wereld zit zo niet meer in elkaar...

Commentaar