'Seks met swinger gevaarlijker dan met prostituee'

Inklappen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

• 'Seks met swinger gevaarlijker dan met prostituee'

'Seks met swinger gevaarlijker dan met prostituee'

Seks met swingers (mensen met een partner die regelmatig andere sekspartners hebben) is gevaarlijker dan seks met een prostituee. Dat melden onderzoekers van de Universiteit Maastricht in de British Medical Journal. Swingers blijken vaker seksueel overdraagbare aandoeningen te hebben dan prostituees.

De onderzoekers noemen de resultaten belangwekkend, omdat het risico dat swingers lopen tot nu toe onderbelicht is gebleven. Volgens de wetenschappers vormen ze naast jongeren en homoseksuele mannen een belangrijke risicogroep. Vooral swingers van ouder dan 45 jaar zijn kwetsbaar. Juist voor de deze groep schiet de voorlichting te kort, omdat steeds is gedacht dat zij juist minder risico lopen.

'Groot risico'
    Het onderzoek richtte zich op 9000 patiënten die zich in 2007 en 2008 meldden in drie verschillende klinieken in Zuid-Limburg. Twaalf procent bleken swingers te zijn, met een gemiddelde leeftijd van 43 jaar.

Van de behandelde mensen kwamen onder heteroseksuelen 10 procent gonorroe of chlamydia voor. Bij homoseksuele mannen lag het percentage op 14, bij prostituees op 5. Bij swingers boven de 45 ligt het percentage op 10,4, terwijl de ziektes bij monogame mensen van dezelde leeftijd op slechts vier procent ligt.

Herkennen
    De onderzoekers stellen dat het belangrijk is dat deze nieuwe risicogroep in de toekomst beter voorgelicht wordt, zodat het aantal seksueel overdraagbare aandoeningen binnen deze groep kan worden verkleind. Probleem daarbij is dat de groep, in tegenstelling tot jongeren en homo's, vaak moeilijker is te herkennen. Hulpverleners kunnen ze daarom minder makkelijk bereiken.

Bron: nos.nl

Re: 'Seks met swinger gevaarlijker dan met prostituee'

Je hoeft natuurlijk niet van universitair niveau te zijn om te weten dat de z.g. vrije seks gevaarlijker is dan seks met een prostituee, dus eigenlijk niets nieuws onder de zon.

Ik ben nog opgevoed in de tijd dat je bang gemaakt werd voor prostituees, als je er zelfs maar naar keek liep je de kans de vreselijkste ziektes op te lopen.
    Maar aan het eind van de zestiger jaren, de tijd van de vrije seks, was het al veiliger om een prostituee te bezoeken, dan dat je een meisje versierde!

Je zou bijna zeggen dat uit het oogpunt van volksgezondheid, prostitutiebezoek in het zorgverzekeringspakket zou moeten worden opgenomen!

Groet,

Gerrit.

Commentaar

Je zou bijna zeggen dat uit het oogpunt van volksgezondheid, prostitutiebezoek in het zorgverzekeringspakket zou moeten worden opgenomen!

Dan krijg je tenminste nog iets terug van de € 165 verplichte eigen risico
      Wat het hoofd vergeet, moeten de benen dragen.

Commentaar

De meeste DVP's zijn juist extra veilig omdat het hun vak is dus ze zijn volgens mij bewuster van alle SOA's dan swingers die voornamelijk maar doen wat ze lekker vinden. Uiteraard zijn er van beide kanten uitzondering maar ik denk wel dat het hier op neerkomt.
        And lead us not into temptation, but deliver us from evil.

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door The Sorrow Bekijk bericht
          De meeste DVP's zijn juist extra veilig omdat het hun vak is dus ze zijn volgens mij bewuster van alle SOA's dan swingers die voornamelijk maar doen wat ze lekker vinden. Uiteraard zijn er van beide kanten uitzondering maar ik denk wel dat het hier op neerkomt.
          Dit klopt als een bus wat je zegt. Ik denk altijd dat het veel gevaarlijker is om met zomaar iemand uit de kroeg het bed in te duiken dan een DVP op te zoeken. Van de meeste DVP's weet je gewoon dat zij niet voor een beetje extra geld hun gezondheid op het spel gaan zetten. Tuurlijk zijn er altijd een paar DVP's die dat wel doen, maar daar wil ik niks mee te maken hebben. Zelf vind ik het veel moeilijker om in te schatten wat de dame uit de kroeg voor seksueel verleden met zich meedraagt. Zij kan zeggen dat zij met weinig mensen naar bed is geweest, maar kun je haar wel op haar woord geloven?

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door Andrew Larkin Bekijk bericht
            Zelf vind ik het veel moeilijker om in te schatten wat de dame uit de kroeg voor seksueel verleden met zich meedraagt. Zij kan zeggen dat zij met weinig mensen naar bed is geweest, maar kun je haar wel op haar woord geloven?
            En dan nog. Al zijn het er bij wijze van spreken maar vier geweest, als één daarvan de royal flush van de soa's onder de leden had en ze het uitgerekend met die persoon zc heeft gedaan, val jij alsnog in de prijzen...
            No bullshit!

Commentaar

sex tussen swingers gebeurt ook meer in de partysfeer, (te veel?) drankjes, misschien iets van drugs erbij, dan verliezen mensen algauw een beetje hun verstand en goede voornemens..., bijvoorbeeld om aan safe-sex te doen.

Commentaar

Sex in het swingerswereldje is wel 10x lekkerder dan met een prostituee
                Slap lullen kan altijd nog :-)

Commentaar

Ken ook een gozer van een aantal jaar terug op de universiteit twente.

Hij studeerde nog, maar zijn passie en hobby was freelance fotograaf op hardcore parties.
                  Voordeel wat hij had dat ie zeer open en communicatief was (moest natuurlijk de dames op de parties op de foto zien te krijgen) en nam regelmatig van die partychicks mee naar zijn kamer (lagen wij weer een paar uur wakker ) of lag op de party zelf ergens in de bosjes.

Afijn, hij bleek dus regelmatig een soa te hebben. De volgende dag zagen we die party chicks heel even voorbij komen en vaak wisten ze geeneens meer exact wat de avond ervoor gebeurt was. Vaak dus onder de roes van alcohol / drugs.

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door Andrew Larkin Bekijk bericht
                    Dit klopt als een bus wat je zegt. Ik denk altijd dat het veel gevaarlijker is om met zomaar iemand uit de kroeg het bed in te duiken dan een DVP op te zoeken. Van de meeste DVP's weet je gewoon dat zij niet voor een beetje extra geld hun gezondheid op het spel gaan zetten. Tuurlijk zijn er altijd een paar DVP's die dat wel doen, maar daar wil ik niks mee te maken hebben. Zelf vind ik het veel moeilijker om in te schatten wat de dame uit de kroeg voor seksueel verleden met zich meedraagt. Zij kan zeggen dat zij met weinig mensen naar bed is geweest, maar kun je haar wel op haar woord geloven?
                    hoezo? als je met die dame uit de kroeg ook met condoom sex hebt, zoals je met dvp's zegt te doen, dan is het risico toch gelijk? je redenatie klopt dus niet en is enkel om dvp bezoek mooier te maken t.o.v. een onbetaalde sexdate.
                    the king is dead

Commentaar

en dan maar hopen dat de dvp geen swinger is ... komen er weleens een tegen tijdens onze avonturen

kortom gewoon altijd condoom gebruiken

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door kingsxxx Bekijk bericht
                        hoezo? als je met die dame uit de kroeg ook met condoom sex hebt, zoals je met dvp's zegt te doen, dan is het risico toch gelijk? je redenatie klopt dus niet en is enkel om dvp bezoek mooier te maken t.o.v. een onbetaalde sexdate.
                        Nee. Als "swingers" vaker SOA's hebben dan DVP's is het risico groter om bij "swingers" iets op te lopen. Condoom vermindert het risico weliswaar sterk, maar niet helemaal. En een condoom biedt voor sommige SOA's (bv. genitale wratten) geen goede bescherming.

H.
                        Ik ben niet getrouwd, want mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen

Commentaar

Bij een DVP heb je meer kans op Genitale Wratten (waar een condoom inderdaad maar beperkt tegen helpt)
                          Want ze hebben weliswaar veiligere sex, maar ook met meer 'partners'.

En de discussie gaat ineens over een derde groep: De dame uit de kroeg.
                          Terwijl het onderzoek hen niet vernoemt.

Als zij bij het onderzoek zouden worden betrokken, dan zouden ze waarschijnlijk als minste gevaar voor het oplopen van SOA's uit de bus komen.

Commentaar

Het verschil wordt naar mijn idee niet verklaard door meer of minder veilige seks, maar door het feit dat een DVP zich beroepshalve verplicht voelt om regelmatig een SOA-onderzoek te ondergaan en veel swingers misschien niet.
                            Sommige SOA's geven geen symptomen, maar zijn dan toch erg besmettelijk. Zo'n periodiek onderzoek brengt dat aan het licht.
                            Daarna is de kans dat een DVP is besmet veel kleiner, terwijl sommige swingers gewoon doorgaan met het besmetten van andere swingers.

Commentaar

Aan het werk...
                            X