Roemeense prostituees rukken op

Inklappen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

• Roemeense prostituees rukken op

Roemeense prostituees rukken op

26/01/10
    AMSTERDAM - De toetreding van Roemenië en Bulgarije tot de Europese Unie in 2007 is in de prostitutie goed te merken. Nu inwoners van deze landen geen visum meer nodig hebben om naar de EU te reizen, vormen Roemeense dames van plezier met 12 procent de grootste groep in de Europese sekssector.
    Bulgaarse meisjes zijn met 8 procent naar de derde plaats opgerukt, net achter hun Russische collega's (9 procent).

De Oost-Europese en Russische vrouwen vormen nu de meerderheid onder de prostituees in Europa, zo blijkt uit onderzoek van 2007 tot 2009 door het Amsterdamse instituut Tampep, een netwerk voor de gezondheid van sekswerkers, dat recent is gepubliceerd. In het vorige onderzoek in 2006 vormden de Russische meisjes nog de grootste groep, gevolgd door prostituees uit Oekraïne, Roemenië en Bulgarije. (ANP)

Bron: www.ad.nl

Re: Roemeense prostituees rukken op

Helemaal geen problemen mee. Bijna precies de goede volgorde
    Enkelt op de 2e plaats hadden de tsjechjes gemogen Die zie je niet zoveel hier helaas. Maar om nou te zeggen dat de roemeense dames oprukken? Jaren lang rukken de dames al bij mij
    Ze staan bekend om hun goede service.
    lickmaster of the hookers universe

Commentaar

Als ik naar ramen Den Haag kijk zie ik weinig terug van de Roemeense en Russische dames. Het zijn bijna allemaal Bulgaarse of Hongaarse dames en de latina's die achter de raampjes staan.

Commentaar

Prima, Oost-Europeese dames!! Liever dan Zuid- en Midden Amerika of Duits/Hollands!!
        Een wipje in de morgen geeft een dag geen zorgen.

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door Marty McFly Bekijk bericht
          Als ik naar Den Haag ramen kijk zie ik weinig terug van de Roemeense en Russische dames. Het zijn bijna allemaal Bulgaarse of Hongaarse dames en de latina's die achter de raampjes staan.
          Op het Zandpad in Utrecht is het toch wat anders,maar je weet kleine informant van Hookers dat de dames ook wel eens jokken over hun afkomst en hoe herken je een echte roemeense
          Aan donker zwart haar,kaal poesje of goede service

Commentaar

Ik juich dit natuurlijk ook toe want ik heb een zwak voor Roemeense dames. Uiteraard moet dit wel allemaal vrijwillig zijn maar dat spreekt voor zicht.

En in Den Haag is Hongarije nog steeds koploper wat raam-DVP's betreft maar hopelijk kunnen we snel wat Roemeense dames hier zien.
            And lead us not into temptation, but deliver us from evil.

Commentaar

Roemeense prostituees

Oorspronkelijk geplaatst door The Sorrow Bekijk bericht
              Ik juich dit natuurlijk ook toe want ik heb een zwak voor Roemeense dames. Uiteraard moet dit wel allemaal vrijwillig zijn maar dat spreekt voor zicht.
              Helemaal mee eens. Ik vind Roemeense meisjes/dames erg vrouwelijk en mooi, ik ken er veel. Er mogen er gerust nog bij komen, maar wel VRIJWILLIG..
              Sex is niet het antwoord, sex is de vraag, ja is het antwoord

Commentaar

Dat instituut Tampep zal toch vooral te maken krijgen met dames die gezondheidszorg nodig hebben, als u begrijpt wat ik bedoel, dus wat zij zien is niet een juiste demografische afspiegeling van het geheel. Van andere oost-europese dames hoor je wel eens, dat vooral de Roemeense en Hongaarse meisjes zulke zorg vaak behoeven, dus die zien ze daar ook het meest.

Nou dacht ik dat de invasie uit Bulgarije en Roemenië pas losbartte toen die in 2007 bij de EU kwamen, en dat tot die tijd de meeste oost-europese dames uit Polen, Tsjechië en Slowakije kwamen. Wat dat betreft kan ik die resultaten van het vorig onderzoek uit 2006 niet plaatsen.

Wat betreft of dames tegen ons jokken over hun vaderland, bij individuele meisjes weet je het nooit, je hoeft maar in topics te kijken om te zien dat zeer veel dames uit 2 of meer landen zeggen te komen, m.i. een overkill om hun anonimiteit te vergroten. Maar de meerderheid houdt zich toch bij 1 land, dat ene land kan wel gejokt zijn. Als een dame uit Roemenië zegt te komen, ga ik er van uit dat het meestal waar is, net als bij Albanië, hoewel een Kosovaarse zal ook de neiging hebben om te zeggen uit Albanië te komen.

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door Randy Bekijk bericht
                  (...)
                  Wat betreft of dames tegen ons jokken over hun vaderland, bij individuele meisjes weet je het nooit, je hoeft maar in topics te kijken om te zien dat zeer veel dames uit 2 of meer landen zeggen te komen, m.i. een overkill om hun anonimiteit te vergroten. Maar de meerderheid houdt zich toch bij 1 land, dat ene land kan wel gejokt zijn. (...)
                  Gelukkig is het bij Roemeense en in mindere mate ook wel Bulgaarse dames vrij gemakkelijk vast te stellen aan de taal, als ze ook maar een paar woorden met collega's en/of in de telefoon spreken. Beide talen klinken nogal opvallend, en er zullen weinig Spaansen/Italiaansen zijn die Roemeens kennen (wel omgekeerd dus)..

Met hetzelfde voorbehoud dat ik hoop dat het uit vrije wil is, wat juist met zoveel landgenoten in hun buurt vaak moeilijk te beoordelen is, wil ik me graag aansluiten bij andere sprekers: dol op met name Roemeensen en Bulgaarsen, die gelukkig in Alkmaar volgens mij de meerderheid vormen. In alle varianten: van zeer weinig opgeleid tot echte studentes die over alles kunnen meepraten, van jong tot nou ja.. oud?, van bijna onderdanig tot superzelfbewust, van kil en koel tot warmer dan een Latina (en in het algemeen met minder 'streken' dan Latina's). En dan noem ik alleen nog maar de niet-uiterlijkheden.
                  Om een of andere reden heb ik wat minder op met de Hongaarsen, die er ook nog veel in Alkmaar zitten. Maar met sommige daarvan ook uitstekende ervaringen.

Ergens heb ik ook veel plezier in het pan-europese karakter dat de warme buurten nu vaak hebben. Europese smeltkroes.... Okee, het is niet hetzelfde als wanneer je met een vakantievriendin in háár thuisland bent. Het draait allemaal om geld, maar dat weet je in deze hobby. En het heimwee (en het daaruit vooruitvloeiende commentaar op ons land) is vaak groot -zolang het niet de financiële situatie in hun land betreft-. Maar toch, ik heb er vaak het -van-verre-maar-toch-familie gevoel bij, (de dame vast minder, dat snap ik ook wel) en het maakt het extra de moeite waard, een uitdaging om toch te proberen wat meer contact te maken, hoe moeilijk het soms ook is. Afgezien van het feit dat het natuurlijk sowieso een stuk prettiger en leuker is als je van een dame die je (ook) neukt iets meer meekrijgt dan alleen maar hoe ze uitzag en aanvoelde.
                  Na alle DVP's die ik inmiddels "gehad" heb kan ik nog steeds niet zeggen dat ik een dame alleen als object, als alleen een lichaam of als vlees ervaar, of dat het me niet uitmaakt hoe ze overkomt, wat haar bezighoudt, als ze maar lekker is en haar techniek maar goed is. (Gelukkig maar, anders zou het toch ook wel erg zonde van het geld zijn, kon ik ook thuis blijven).

Zonder dat ik nu nu weer zwaarwichtig de vrouwvriendelijkheid van mijn hobby of de wijze waarop ik hem invul zou willen bezingen of suggereren....van die pretentie doe je nu eenmaal definitief afstand op het moment dat je een dame neukt voor geld (of dames inpalmt met suggestie van liefde of zorg terwijl je die niet voor haar voelt).

Groetjes, ghost

Commentaar

Leuk en goed geschreven stuk ,kan het onderschrijven en zet op de Dam in Alkmaar, uit Roemenie voor mij op nummer 1 ,Alina op A10/2 en uit Bulgarije onze Maria op A1 k2 ,die wat mij betreft als er een hoffelijksheidsprijs voor een dvp bestaat die van mij als eerste krijgt uitgereikt !!

Commentaar

Roemenië grootste exporteur van prostituees in EU

26 januari 2010 (MO) - Sinds de toetreding van Bulgarije en Roemenië tot de Europese Unie (EU) in 2007, is het aantal prostitutiemigranten uit die landen aanzienlijk toegenomen in de EU.

Het Europese netwerk voor Aidspreventie en promotie van gezondheid onder seksmigranten (Tampep) publiceerde deze week een rapport over de stand van zaken in het Europese prostitutiemilieu.

Hieruit blijkt dat steeds meer prostitutiemigranten uit de nieuwe EU-lidstaten komen. Roemenië voert het lijstje aan met twaalf procent. Op de derde plaats staat Bulgarije met acht procent. In het vorige onderzoek van Tampep in 2006 was Rusland nog de grootste exporteur van prostituees naar de EU.

‘De meest bepalende factor [in deze verschuiving] lijkt de uitbreiding van de EU te zijn. Inwoners van de nieuwe lidstaten hebben geen visa meer nodig om binnen de EU te reizen, terwijl strengere voorwaarden voor niet-EU burgers gelden’, staat in het rapport te lezen.

Algemeen komt het leeuwendeel van de prostituees in West-Europa uit het buitenland. In België zou het gaan om 60 tot 75 procent. In sommige landen, zoals Italië en Spanje, stijgt dit cijfer tot 90 procent.

Financiële vlucht
                      ‘De boete voor prostitutie in Roemenië is 120 euro en ik kreeg er praktisch elke avond één. Ik kon nooit de boetes én de huur betalen en ondertussen mijn kind onderhouden. Uiteindelijk zou ik in de gevangenis beland zijn.’

‘In Frankrijk krijg ik gratis condooms en methadon en kan ik klacht neerleggen bij de politie als mij iets overkomt, in plaats van dat ze me lastigvallen’, legt een Roemeense prostituee uit aan de Times Online.

In Parijs verdiende ze in één maand wat ze in de straten van Boekarest in een jaar zou verdienen.

Repressief prostitutiebeleid
                      Roemenië kampt met een van de strengste prostitutiewetgevingen in Europa. Gevolg daarvan is dat prostituees geregeld de gevangenis indraaien terwijl hun cliënten buiten schot blijven.

Vier maanden geleden stelde een presidentiële commissie voor om prostitutie in het land te legaliseren, maar een conservatieve coalitie, waarronder de machtige Roemeense Orthodoxe Kerk, blokkeerden het voorstel, aldus de Times Online.

Overzicht: land van herkomst prostitutiemigranten

1. Roemenië (12%)
                      2. Rusland (9 %)
                      3. Bulgarije (8 %)
                      4. Oekraïne; Nigeria (7 %)
                      5. Brazilië (5 %)
                      6. Wit-Rusland; Moldavië; Polen; Hongarije; Thailand (4 %)

Bron: www.mo.be

Commentaar

Re: Roemeense prostituees

Oorspronkelijk geplaatst door robin789 Bekijk bericht
                        Helemaal mee eens. Ik vind Roemeense meisjes/dames erg vrouwelijk en mooi, ik ken er veel. Er mogen er gerust nog bij komen, maar wel VRIJWILLIG..
                        In Alkmaar zat ooit een Roemeense godin, Raluca. Jammer dat ze daar niet meer werkt maar Roemeense dames hebben gewoon een bepaalde uitstraling wat mij hitsig maakt.

Commentaar

Re: Roemeense prostituees

Oorspronkelijk geplaatst door The Sorrow Bekijk bericht
                          In Alkmaar zat ooit een Roemeense godin, Raluca. Jammer dat ze daar niet meer werkt maar Roemeense dames hebben gewoon een bepaalde uitstraling wat mij hitsig maakt.
                          Ja 10 jaar geleden was ik verliefd op een lief roemeentje
                          En ik vergeet ook die hete Arice nooit meer
                          Ja ook ik heb een zwak voor deze dametjes,op het pad zit nog steeds de lekkere sympathieke Catharina.

Commentaar

Geef McFly maar de big asses en tits oftewel latina's . Maar ook andere nationaliteiten is McFly niet vies van .

Financiële vlucht
                            In Parijs verdiende ze in één maand wat ze in de straten van Boekarest in een jaar zou verdienen.
                            Kun je nagaan, dat is 12x meer dan wat ze in haar thuisland zou verdienen. Niet eens zo gek dat prostitutie in de smaak valt in die landen.

Commentaar

Het was in Brazilië destijds ook zo. De animeerdames in de bar kregen provisie van elk verkocht drankje. Als DVP kon je ze “vrij” kopen of wachten tot na sluitingstijd. Je kon natuurlijk ook overdag al afspreken met zo’n dame, dan behoefde je ze niet vrij te kopen. Ze bleven tot de volgende ochtend bij je en soms het hele weekeinde.
                              Sommigen hadden een hoge opleiding en konden de inkomsten nooit halen bij een “normale” werkgever. Een bootwerker moest de hele maand werken, wat wij in één avond uitgaven, vooral als je de harde valuta gunstig had gewisseld vanwege de inflatie destijds.
                              Wat het hoofd vergeet, moeten de benen dragen.

Commentaar

Geef McFly maar de big asses en tits oftewel latina's . Maar ook andere nationaliteiten is McFly niet vies van .

Kun je nagaan, dat is 12x meer dan wat ze in haar thuisland zou verdienen. Niet eens zo gek dat prostitutie in de smaak valt in die landen.

Big asses Marty dan ken je Catharientje nog niet
                                En de billen van Arice zijn ook niet mis
                                Geloof me witte meiden hebben ze ook hoor,en ook de roemeentjes.

Commentaar

1. Roemenië (12%)
                                  2. Rusland (9 %)
                                  3. Bulgarije (8 %)
                                  4. Oekraïne; Nigeria (7 %)
                                  5. Brazilië (5 %)
                                  6. Wit-Rusland; Moldavië; Polen; Hongarije; Thailand (4 %)
                                  Ik vind dit echt opvallend namelijk dat er meer dames uit Nigeria werken als DVP dan Hongaarse dames. Dan zou ik niet zo zeggen als ik wandel in Alkmaar en Den Haag. Sowieso merk ik dat er steeds minder vrouwen uit Afrika achter ramen staan in vergelijking met Oost-Europese.

Wat ik zou toejuichen is als de dames een vlaggetje zouden plakken op hun raam met land van herkomst. Ik zie dat vaker bij Nederlandse dames maar ik zou dat ook graag van andere landen willen zien.

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door Randy Bekijk bericht
                                    Dat instituut Tampep zal toch vooral te maken krijgen met dames die gezondheidszorg nodig hebben, als u begrijpt wat ik bedoel, dus wat zij zien is niet een juiste demografische afspiegeling van het geheel.
                                    Dat valt wel mee hoor, ze vragen per land gegevens op bij alle mogelijke instanties en organisaties, die op een of andere manier te maken hebben met prostitutie. Ze doen dat vooral met een standaardvragenformulier. Tampep mag dan wel als hoofddoel hebben HIV en SOA te bestrijden. In de praktijk doen ze dat vooral vanuit het motto dat dat het beste lukt als de totale situatie van de prostituee verbetert (rechten, onafhankelijkheid, algemene gezondheid, geïnformeerdheid). En richten ze dáár vooral ook hun onderzoeken en vergelijkingen op.

Het is best de moeite waard om de rapporten (overzicht en per land) eens door te lezen. http://tampep.eu/documents.asp?section=reports (wellicht staat de link ook al ergens anders in dit draadje).

Zowel de gegevens (de "stromen") als de analyses over de situatie per land vond ik boeiend, je krijgt een goed beeld waar je anders niet verder komt dan de indruk die je opdoet over je eigen favoriete "buurt(jes)".

Over zaken die te maken hebben met de rechtspositie, toegang tot gezondheidszorg etc was het ook een beetje een eyeopener ook over ons land. Met name voor de dames van buiten de EU ga je beseffen hoe hypocriet het beleid in ons eigen land eigenlijk wel is. In naam alles goed geregeld, goede rechten.
                                    In de praktijk fuiken met werkvergunningen die nodig zijn maar waarvoor prostitutie niet als werk geldt, of er wordt van gezegd dat er geen behoefte is aan dat werk.

Een beleid waarvan de indruk gewekt wordt dat het draait om het bestrijden van uitbuiting, van mensenhandel, van dwang. Dat het draait om de onafhankelijkheid en zelfstandigheid van de vrouwen, hun welzijn. Een indruk die gewekt wordt dat er veel aan wordt gedaan om hun 'mondig' te maken, goed voor te lichten.

In de praktijk is het nog teveel om ervoor te zorgen dat vrouwen in hun eigen taal kunnen lezen wat hun rechten zijn, of erin aangifte kunnen doen als er geweld tegen hun gepleegd is, in de gezondheidszorg iets in hun eigen taal kunnen vertellen of tenminste de standaardblaadjes in hun eigen taal kunnen lezen. Niets van dat alles.
                                    Nee, in de praktijk wordt de onafhankelijkheid van de dames zoveel mogelijk geregeld door hun zelf allerlei restricties op te leggen en dat proberen we nog zoveel mogelijk uit te breiden. Zoveel mogelijk registreren, zodat we zo goed mogelijk overzicht hebben waar ze zitten. Kennis van Engels, Duits of Spaans eisen en anders geen vergunning etc (het Tampep rapport gaat oveirgens niet in op die talen-eisen). Programma´s om dames te begeleiden uit het vak te gaan, in plaats van meer ondersteuning van degenen die wel doorgaan om hun afhankelijkheid te voorkomen of verminderen. Heel veel lippendienst aan het belang van de dame en het legale karakter van prostitutie in ons land. In wezen gewoon weren van prostitutie en vooral van buitenlandse dames door allerlei regeltjes en weinig te doen aan hun feitelijke werkomstandigheden. Jammer genoeg zegt het rapport nog niets over de minimum-leeftijds-discussie...

Natuurlijk kan het allemaal nog heel erg veel slechter, zie de situatie van de prostitutie in de landen van herkomst. Maar toch, Nederland moet zich maar niet teveel op de borst slaan.

De rapporten vermelden ook het nodige over kwetsbaarheden (zeg maar risicofactoren) voor de prostitueés en pretenderen trends daarin aan te geven. Meer of minder geweld/dwang, geinformeerdheid/opleiding, drank en drugs, etc.

Helaas wreekt zich daar de zwakte van Tampep's methode dat het in hoge mate weer op indrukken gebaseerd is. Als er geconcludeerd wordt -zoals in de pers geciteerd- dat de vrouwen meer geweld ervaren dan bij het vorige onderzoek (2006) dan lijkt het alsof enquetes onder de vrouwen zelf dat uitwijzen. Helaas betekent het slechts dat dat de indruk is van de instantie die het vragenformulier heeft ingevuld. Ze kunnen invullen: is slechter geworden, is hetzelfde gebleven of is verbeterd, waarna elk antwoord een percentage krijgt. Als 44% meent (al dan niet omdat ze eigen statistieken hebben) dat het slechter (meer geweld) is geworden voor de meisjes tegen 35 % in 2006, dan wordt er een toename van het ervaren geweld aan toegeschreven. Dat is wel heel erg indirect, terwijl de lezer op zijn minst denkt dat van geinterviewde prostituees nu 44% geweld ervoer, toen 35%.

Maar goed, het is ook moeilijk om de juiste info bij de prostituées zelf te halen op een representatieve manier, dat zie ik ook wel in.

groetjes, ghost

Commentaar

Ik post dit hier omdat ik me afvraag of we nu een invasie van dvp's gaan krijgen uit Bosnië en Albanië? Als het allemaal vrijwillig gaat dus zonder dwang dan juig ik dit toe want ik heb een zwak voor Oost-Europese vrouwen.

Leers met spoed naar Kamer over visumplicht

DEN HAAG - Minister Gerd Leers voor Immigratie en Asiel moet de Tweede Kamer in een spoeddebat uitleggen waarom hij maandag in Brussel instemde met afschaffing van de visumplicht voor Bosniërs en Albanezen. Dat heeft de Tweede Kamer dinsdag besloten.

Vorige week had Leers in de Kamer laten weten dat het Nederlandse verzet tegen het voornemen kansloos zou zijn, omdat er in Europa een meerderheid voor is. Leers wist bij zijn Europese collega's wel te bedingen dat de visumvrijstelling kan worden opgeschort, als blijkt dat de EU wordt overspoeld door Albanezen en Bosniërs.

Het ging er bij de Tweede Kamer niet in dat Leers had aangegeven tegen afschaffing van de visumplicht voor de twee landen te zijn, maar er tijdens een vergadering met zijn EU-collega's toch mee instemde. PVV-leider Geert Wilders, die het kabinet van VVD en CDA gedoogt, noemde het optreden van de CDA-minister zelfs uitermate zwak.

Volgens Wilders had Leers bij zijn collega-ministers beter zijn best moeten doen om het visum overeind te houden. „Ik hoop dat hij de volgende keer meer ruggengraat zal tonen.” Nederland zit niet te wachten op open grenzen, vindt de PVV-leider. Hij waarschuwt voor „enorme migratiestromen” en een toename van asielaanvragen door het besluit van de EU-ministers.

Hoewel Leers meer voor zijn zaak had moeten knokken, behoudt de PVV vertrouwen in hem. „We gaan de minister er niet voor naar huis sturen”, zei Wilders. Wel zal hij elke keer aan de bel trekken, als de minister zaken doet of zegt die de PVV onwelgevallig zijn.

bron: telegraaf.nl

Commentaar

Wat wij in het westen "Oost-Europa" noemen is gewoon Centraal-Europa.
                                        Alleen zijn wij in het westen na WO II gebrainwashed om alles wat ten oosten van ons ligt, Oost-Europa te noemen.

Formeel is Oost-Europa:

Commentaar

Tijdens het wandelen vind ik het wel handig om ze over één kam te scheren aangezien er voor mij 4 categorien zijn namelijk Nederlandse dames, Afrikaanse dames, Latina dames en Oost-Europese dames.