Baantjergevoel Alkmaarse Achterdam moet verdwijnen

Inklappen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

• Baantjergevoel Alkmaarse Achterdam moet verdwijnen

Baantjergevoel Alkmaarse Achterdam moet verdwijnen
    Gepubliceerd op 13 december 2009, 20:27
    Laatst bijgewerkt op 13 december 2009, 20:43
    alkmaar -
    Het Baantjergevoel - de romantiek rond ****enbuurten - moet verdwijnen. Prostitutie op een menswaardige manier moet je niet verbieden, maar wel de keiharde business waar negentig procent van de vrouwen gedwongen de **** speelt.

Die boodschap van de Amsterdamse wethouder Lodewijk Asscher aan Alkmaar is duidelijk. De prostitutie aanpakken, heeft niks met vertrutting en fatsoensrakkers te maken, vertelde hij gistermiddag bij een 'ronde tafelgesprek' in een kaaspakhuis op een steenworp afstand van Alkmaars heetste straatje. Een gesprek op initiatief van de PvdA. Met buurtbewoners, politici van PvdA en SP, burgemeester Piet Bruinooge en een prostituee die uit het leven is gestapt: De Slowaakse Margaretha.

Die vertelt hoe ze zelf slachtoffer van vrouwenhandel is geweest. ,,De prostitutie is harder geworden. Ze gaan nu massaal naar Oost-Europa waar voor 5000 euro een vrouw wordt gekocht zoals ik.''

Asscher veegt de Amsterdamse rosse buurt schoon met het 1012 project, genoemd naar de postcode van de Wallen. Aan de ronde tafel wordt het een uitwisseling van ervaringen. Want als er in Amsterdam wat gebeurt in de ****enbuurt, dan heeft dat effect in Alkmaar. Dat is, tot grote ergernis van Bruinooge, zo'n beetje het schoolklasje voor de Europese prostitutie. Meiden leren het vak in Alkmaar, worden hier in een maand tijd 'legaal' gemaakt en zwermen dan uit over heel Europa.

bron www.nhd.nl

En weer gaan ze lekker hoog zitten met het percentage gedwongen, want dat praat een stuk makkelijker voor ze. Bruinooge zal dus elke kans aangrijpen om uiteindelijk de hele straat te kunnen sluiten.
    Dick31
    EX-Moderator Alkmaar / Haarlem / Europa / SOA Hoekje

Re: Baantjergevoel Alkmaarse Achterdam moet verdwijnen

Natuurlijk nodigen ze een slachtoffer uit, waarom niet dames die dit werk met plezier doen? Oh nee, het is vooral verboden om positieve kanten te laten horen want we mogen geen 'Baantjergevoel' krijgen. Ik wist niet dat er zoiets bestond, een Baantjergevoel....
    And lead us not into temptation, but deliver us from evil.

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door The Sorrow Bekijk bericht
      Natuurlijk nodigen ze een slachtoffer uit, waarom niet dames die dit werk met plezier doen? Oh nee, het is vooral verboden om positieve kanten te laten horen want we mogen geen 'Baantjergevoel' krijgen. Ik wist niet dat er zoiets bestond, een Baantjergevoel....
      Haha! die dame kan zelfs een actrice zijn zo kan ik er ook nog wel een paar.
      Zal wel weer in een tv programma komen en dat heel nederland kan zien hoe slecht het in de prostitutie wel niet is.
      Ja meneer bruinooge zal wel alles uit de kast halen om als nog wraak te kunnen nemen op zijn verloren zaak
      Baantjergevoel
      Hoe verzinnen ze het!
      lickmaster of the hookers universe

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door stef de bef Bekijk bericht
        Haha! die dame kan zelfs een actrice zijn zo kan ik er ook nog wel een paar.
        Zal wel weer in een tv programma komen en dat heel nederland kan zien hoe slecht het in de prostitutie wel niet is.
        Ja meneer bruinooge zal wel alles uit de kast halen om als nog wraak te kunnen nemen op zijn verloren zaak
        Baantjergevoel
        Hoe verzinnen ze het!
        Baantjergevoel kan jammer genoeg niet meer meedingen voor de vernieuwende woorden voor 2009, voor 2010 kan het in de Dikke van Dale opgenomen worden.
        Wat het hoofd vergeet, moeten de benen dragen.

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door Dick31 Bekijk bericht
          citaat van Ascher: (...) Prostitutie op een menswaardige manier moet je niet verbieden, maar wel de keiharde business waar negentig procent van de vrouwen gedwongen de **** speelt.
          (...)

Dick: En weer gaan ze lekker hoog zitten met het percentage gedwongen, want dat praat een stuk makkelijker voor ze. Bruinooge zal dus elke kans aangrijpen om uiteindelijk de hele straat te kunnen sluiten.
          In aanvulling op Dick's opmerking wil ik nog maar weer eens benadrukken: en voor de zoveelste keer wordt opnieuw schaamteloos geslingerd met percentages die geen onderzoekscijfers zijn maar slechts lukrake schattingen "op het gevoel" van een aantal zedenrechercheurs ("50 tot 90%") -waar zelfs andere zedenrechercheurs forse vraagtekens bij zetten-.
          Maar die niettemin als "de gebleken" waarheid worden ingezet overal waar onder het mom van bestrijding van mensenhandel in de praktijk de prostitutie op zichzelf (uit het zicht) moet worden geweerd, bijvoorbeeld omdat je zoveel "leukere" dingen kunt doen met zo'n gebied.

grrr ghost

Commentaar

Overigens krijg ik geen Baantjergevoel in Alkmaar of in Den Haag, dat is alleen het gevoel in Amsterdam zeker als je een biertje neemt in een cafe op De Wallen bijvoorbeeld. Ik weet ook niet of Appie Baantjer zich kan vinden dat zijn karakter zo geassocieerd wordt met de prostititutie.
            And lead us not into temptation, but deliver us from evil.

Commentaar

Over gemeentes in het algemeen:

Grappig om te zien dat de gemeentes het niet zo op risico-analyses hebben.
              In 2002 werd besloten om de noord-zuid metrolijn aan te leggen, het moest gewoon. Zo gaat het ook met de beoordeling van de prostitutie: men schijnt met zekerheid te kunnen stellen dat 90% van de dvp's onder dwang werkt. Dus weg met de Achterdam of de Wallen! Welk risico is er dat het misschien de werkelijkheid anders is?

Tja, de gemeentes (Alkmaar/Amsterdam enz.) schijnen "de wijsheid in pacht te hebben".

Groet van een wandelaar.

PS De Cock en Vledder mis ik echt! Het speelde zich af in Amsterdam.........

Commentaar

wat mee opvalt is dat ze de cijfers per stad niet eens meer bijtellen
                zelfde cijfers 50-90% gedwongen, dit hoor je over amsterdam, utrecht, Groningen en nu ook over alkmaar.

Het lijkt wel of Nederland echt een toeristische trekpleister landelijk aan t kwijtraken is en meningeens hobby niet te vergeten.

Commentaar

Baantjergevoel versus het Zwitserlevengevoel

Het Baantjergevoel is het Zwitserleven gevoel van de rosse buurt. Mensen met het Baantjergevoel houden van de gezelligheid van deze buurten die vroeger geheel aan hun toebehoorden. Helaas lieten gaandeweg ook ongezellige mensen hun oog op deze buurten vallen. Al hadden ze niet echt last van de gezelligheid, ze raakten er wel van overtuigd dat zulk soort gezelligheid niet bevorderlijk was voor de waardeontwikkeling van hun onroerend goed, m.a.w. het Baantjergevoel werd gaandeweg als bedreiging voor hun eigen Zwitserlevengevoel ervaren.

Door hun goede contacten met ongezellige types in het stadsbestuur konden zij de politiek wijsmaken dat het Baantjergevoel niet alleen indviduele panden maar ook het product Stad minder goed verkoopbaar zou maken. En alles gaat toch om verkoopbaarheid. Het Baantjergevoel moest dus in de ban. Daartoe dienen list en bedrog.

Als politieke bedrieger en potentaat is Bruinooge nog een beetje een amateur; hij kan immers nog geen enkele definitieve bordeelsluiting op zijn naam schrijven. Na zijn Bibobdebacle bij de rechter probeert hij in rap tempo van alles uit om het Baantjergevoel uit Alkmaar te verbannen: pesterige regelzucht m.b.t. vervroegen van sluitingstijden, voortgaand criminaliseren in de media d.m.v. een opgeklopt verhaal over een Hongaarse connectie en intimideren van bezoekers van de Achterdam door preventief fouilleren. Maar echt helpen doet dit alles vooralsnog niet.

Nu heeft hij kennelijk de hulp van een professionele volksverlakker ingeroepen die zich met het opdoeken van bordelen al bewezen heeft: Lodewijk Asscher. Met zijn babyface en dure pakkies speelt hij het klaar vaak zonder gebruik van argumenten en Bibop, zonder afweging van voor- en nadelen prostitutiebuurtjes weg te toveren. Maar niet alleen op h.oerenstraatjes, ook op nichten – en nevenhuwelijken en honderden miljoenen euro’s belastinggeld worden graag verdwijntrucs toegepast. Al betreft de onverzadigbare bouwput vooral het werk van collega-carrièrepolitici, mijnheer is wel wethouder van financiën en lid van het college. “Waar maken we ons druk om?”, lijkt Asscher te denken. “Ik trek gewoon een nog duurder pak aan, en we liegen en bedriegen ons er wel uit. Raadsleden lusten toch geen argumenten maar slikken wel kletspraat. We zeggen gewoon dat de damwanden van de Noord-Zuidlijn scheuren en lekken omdat er op de Wallen nog steeds te veel, te wild en te hard geneukt wordt, en dat nog wel op arme mensenhandelslachtoffers zoals deze lieftallige Margaretha. Dan gaan er nog honderd bordelen extra dicht en krijgen we weer een half miljard voor geëxperimenteer in onze zandbak. Ja, dat is politiek met visie en besturen met lef.”
                  Piet leert het al aardig. Hij zwamt zonder dronken te zijn of zich misselijk aan kaas te hebben gegeten een verhaal bij elkaar dat zijn “heetste straatje” een opleidingsinstituut voor de Europese prostitutie zou zijn zonder dat de aanwezigen in lachen uitbarsten. Het Dagblad voor Noord-Hollandse Debielen schrijft alles braaf op; voor deze krant verkoopt het "heetste straatje" wel degelijk

Aan de ronde tafel in dit kaashuis werden ook “ervaringen uitgewisseld”. Zouden ze dan toch…
                  Hou je van mensen, hou je van handel, probeer het dan eens in de mensenhandel!

Commentaar

Ach, “Baantjergevoel” is alleen maar een pakkende lollige term bedoeld voor een krantenkop, om de publieke opinie verder te mobiliseren.

Wat nou “romantiek rond de ****enbuurten”? Welke romantiek dan? Ik heb nog nooit iets gemerkt van romantiek in zo’n buurt. Het kan zijn dat het komt omdat ik het mis omdat ik te druk bezig ben om de rochels en de fluimen van de medelanders te ontwijken als ik er loop, maar er is toch echt totaal niets romantisch aan, hoor, wandelen door een ****enbuurt. En ook eenmaal binnen is er weinig romantisch te beleven, het is sex voor geld, soms goeie sex, soms matige sex, maar het blijft sex voor geld, zonder romantiek.

Dus ga maar nadenken over wat je volgende analyse wordt van wat er gebeuren moet met de ****enbuurten, Lodewijk Asscher, want die van het kaaspakhuis slaat nergens op.

Ik ben het er overigens weer wel mee eens dat misstanden moeten worden aangepakt, maar kom niet aan met het Baantjergevoel, dat was al verdwenen lang voordat jij en ik geboren werden.

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door Een Wandelaar Bekijk bericht
                      Over gemeentes in het algemeen:

Grappig om te zien dat de gemeentes het niet zo op risico-analyses hebben.
                      In 2002 werd besloten om de noord-zuid metrolijn aan te leggen, het moest gewoon. Zo gaat het ook met de beoordeling van de prostitutie: men schijnt met zekerheid te kunnen stellen dat 90% van de dvp's onder dwang werkt. Dus weg met de Achterdam of de Wallen! Welk risico is er dat het misschien de werkelijkheid anders is?

Tja, de gemeentes (Alkmaar/Amsterdam enz.) schijnen "de wijsheid in pacht te hebben".

Groet van een wandelaar.

PS De Cock en Vledder mis ik echt! Het speelde zich af in Amsterdam.........
                      Joeeeeeeeeeehoeeeeeeeeee ,

nee die cijfers kloppen echt van geen ene kant! dat noemen wij gochelen of googelen .

Voor de juiste cijfers moet je bij buitendam zijn, maar ja die zegt niet veel, ja derrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr uit ...............
                      Tra la lie, tra la la, ik ben zo blij :) dat mijn PIK van voren zit en niet opzij, vandaar: Der Kaiser vom Hennef-Hof Oom-Bernds, die 28.

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door STL Bekijk bericht
                        We zeggen gewoon dat de damwanden van de Noord-Zuidlijn scheuren en lekken omdat er op de Wallen nog steeds te veel, te wild en te hard geneukt wordt
                        Het zal Asscher vooral spijten dat destijds niet is gekozen om de Noord-Zuidlijn via de Wallen te laten lopen. Dan had hij de hele buurt gewoon kunnen slopen, net als de Jodenbuurt in de jaren zestig.

Oorspronkelijk geplaatst door Daffy Duck Bekijk bericht
                        Baantjergevoel kan jammer genoeg niet meer meedingen voor de vernieuwende woorden voor 2009
                        Ik las nóg een nieuw begrip: “dat is een echt Noord-Zuidje” = een heilloos project, een met veel overheidsgeld gefinancierde mislukking.

Commentaar

Aan het werk...
                        X