Politie bericht: ontvoerde Russische vrouw

Inklappen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

• Politie bericht: ontvoerde Russische vrouw

Politie bericht : Ontvoerde russische vrouw

De zaak draait om twee ontvoerde Russische vrouwen, waarvan er 1 kon ontsnappen en bij de politie heeft kunnen aankloppen.

De tweede vrouw is nog zoek en het vermoeden is dat zij ergens in Nederland of Belgie (maar dat kan net zo goed in een ander land binnen Europa zijn) gedwongen in de prostitutie moet werken. ‘OLGA’ zal waarschijnlijk nu anders heten en haar haar anders dragen.

YouTube: http://tinyurl.com/ykcg3qe

dader gezocht: http://www.politie.nl/dadergezocht/A...rmisteolga.asp[/QUOTE]
    Laatst gewijzigd door OldAmsterdam; 27-11-09, 11:29. Reden: Link aangepast
    Hoofdmoderator – Technische ondersteuning en begeleiding van de moderatoren

Re: Politie bericht: ontvoerde Russische vrouw

Nou maar hopen dat ze snel gevonden zal worden voordat ze in een ander land terecht komt waar ze misschien helemaal niet te traceren is!
    And lead us not into temptation, but deliver us from evil.

Commentaar

Als ze gaat werken in Nederland, België of Duitsland maakt ze wel degelijk kans dat ze gevonden wordt. In de overige landen zou het zoeken zijn naar een speld in een hooiberg!

Groet, McFly

Commentaar

Bij dit soort berichten krijg ik toch de laatste tijd een nare bijsmaak
        Het lijkt inderdaad wel of er meer dames gedwongen werken je zou haast...
        lickmaster of the hookers universe

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door stef de bef Bekijk bericht
          Bij dit soort berichten krijg ik toch de laatste tijd een nare bijsmaak
          Het lijkt inderdaad wel of er meer dames gedwongen werken je zou haast...
          De negatieve dingen halen de media, de positieve dingen komen maar zelden aan het licht!

Groet, McFly

Commentaar

Ik blijf me verbazen dat dit soort zaken nog kunnen voorkomen in een land als Nederland. Je zou eerder denk dat ze dit doen in Oost-Europese landen.

Commentaar

Ja idd maar hier zit al een gedeelte uit het oostblok.
              Van prostituees,kidnappers en tot huurmoorderaars de laatste worden regelmatig ingehuurd door de Ned.maffia om hun concurrenten uit de weg te helpen.
              Dus deze crimi,s schuwen deze aktie,s niet als er maar genoeg wordt geboden en als er maar genoeg geld aan verdient kan worden.

Sjaka

Oorspronkelijk geplaatst door The Sorrow Bekijk bericht
              Ik blijf me verbazen dat dit soort zaken nog kunnen voorkomen in een land als Nederland. Je zou eerder denk dat ze dit doen in Oost-Europese landen.

Commentaar

De grenzen zijn toch open en de straffen hier vele malen lager. Daar levenslang hier vrijspraak, taakstaf, voorwaardelijke straf of in het ergste geval moord en verkrachting, etc., een half jaar celstraf maar dan mag je wel in het weekend naar huis als je plechtig beloofd terug te komen.

Commentaar

Interessante gebeurtenis en eigenlijk de zesde uit een serie waarover hieronder meer. Uit een bericht van 17-11-2009 blijkt dat er 35 rechercheurs uit de drie noordelijke provincies op deze zaak zijn gezet. Duidelijk is dat de zaak hoog wordt opgenomen.
                  Als de daders mensenhandelaren zouden zijn is hun handelswijze inefficient en onbegrijpelijk: Waarom een willekeurige vrouw van straat plukken, een moeder van 4 kinderen, bij wie de kans dat zij affiniteit heeft met de prostitutie minimaal is en de kans dat zij daarin veel geld gaat opbrengen navenant? Waarom een veel zwaarder misdrijf dan mensenhandel bedrijven om een dergelijke vrouw te verkrijgen en te verhandelen? Meestal zijn het toch de befaamde valse voorwendselen die als middel worden ingezet en in de merendeel van de gevallen gaat het ook om vrouwen die zich al in de prostitutie hebben bewezen. Waarom dan met vrouwen werken die de eerste de beste gelegenheid zullen aangrijpen om zich uit de voeten te maken en naar de politie te gaan.

Anders dan Opsporing Verzocht hoop ik - als deze zaak zich inderdaad als beschreven heeft voorgedaan - dat Olga in de prostitutie opduikt; de kans dat zij dan een helpende hand toegestoken krijgt is veel groter dan wanneer het uitdraait op langdurig vasthouden op een privé-adres. Hoe meer personen haar te zien krijgen, des te groter de kans op een happy ending. Aangezien er een verwijzing naar Duitsland lijkt te zijn lijkt mij inschakeling van het Duitse publiek overigens nuttiger.
                  Eigenlijk zou er voordien al een link tussen ontvoerders en Ludmila geweest moeten zijn, in die zin dat ontvoerders al het nodige van haar wisten, bijvoorbeeld dat zij een Russin is, of mogelijk ook in de prostitutie heeft gezeten. Het feit dat er ook een andere vrouw in de woning werd vastgehouden wijst erop dat het een voorbereide actie is geweest. Opmerkelijk dat de vrouw zich liet overhalen om bij het duo in te stappen en dat n.a.v. een spontaan praatje op straat. Ik vraag me af wat voor smoes dat dan geweest kan zijn. Maar aan de andere kant ontstaat er onder migranten met dezelfde afkomst waarschijnlijk sneller een zekere vertrouwlijkheid.
                  Daarnaast is het niet zeker of de vrouw de volledige waarheid heeft verklaard. Ik hoop in ieder geval dat de vrouw ook psychiatrisch is onderzocht; dit om andere scenario's uit te sluiten.

Ik heb meerdere vrouwen gekend die zoiets overkomen is, maar de daders vielen allen in de categorie gevaarlijke gekken die het hoofdzakelijk om sex, macht en sadisme te doen was. Pooierij moet in het algemeen toch vriendelijk beginnen en het inpalmen moet enige tijd duren. De zogenaamde mensenhandelaar die Duits sprak kan heel goed ter misleiding een soort toneelstukje opgevoerd hebben.

Nu even over die 5 mensenhandelzaken in Opsporing verzocht die telkens met veel bombarie aangekondigd en behandeld werden. Bij elke zaak werd een redelijk precies signalement van een dader of betrokkene gegeven en tevens een redelijk uitvoerige beschrijving van het verblijf en/of de directe omgeving.
                  • Zo is 2004 een zaak behandeld van een vrouw uit Sierra Leone die in 2001 in Rotterdam maanden zou zijn vastgehouden. Een vrij volledig signalement van de dader. Nooit meer iets van gehoord.
                  • In 2005 attendeerde O.V. ons op een 16-jarig slachtoffer uit Oeganda die in handen van mensenhandelaren was gevallen waarvan ook een precies signalement beschikbaar was. Dit geval was door de politie Utrecht onderzocht. Nooit meer iets van gehoord.
                  • In 2007 onderzocht de politie Groningen een zaak van een moeder en dochter die in een bordeel gewerkt hadden waar ook nog diverse andere vrouwen zouden worden vastgehouden. Ook in dit geval een vrij precieze beschrijving van de locatie met diverse hints naar de omgeving en uitvoerige signalement van daders en betrokkenen, onder wie de klant die het tweetal bij het politiebureau in Groningen dumpte. Nooit meer iets van gehoord.
                  • In 2008 behandelt de politie Drenthe de zaak van een jonge Armeense vrouw die in 2005 via misleiding in een onbekend bordeel op het platteland terechtkomt en onder dwang moet werken maar uiteindelijk door een mysterieuze redder met haar man die zij uit het oog verloren had, herenigd wordt. Na het filmpje gezien te hebben zou ik haast zeggen dat haar man er iets mee te maken heeft. Nooit meer iets van gehoord.
                  • In 2008 behandelt de politie Groningen nog een zaak:In Rijssen (Ov.) weten een 36-jarige Armeense vrouw en haar 10-jarige zoontje op dinsdag 23 oktober 2007 uit handen van mensenhandelaren te ontsnappen.Zij werden geruime tijd in een nog onbekend huis vastgehouden, waar de vrouw werd gedwongen tot prostitutie en ook het jongetje het nodige heeft moeten ondergaan. Dit zou voor hun vertrek naar Nederland hebben plaatsgevonden. Nooit meer iets van gehoord.

Ik ben benieuwd hoe ver de politie nu komt. Aan een gebrek aan mankracht zal het niet liggen. Mocht een van de genoemde zaken toch opgelost zijn, meld dat dan vooral.
                  Hou je van mensen, hou je van handel, probeer het dan eens in de mensenhandel!

Commentaar

Als deze zaak zich inderdaad als beschreven heeft voorgedaan. Ik weet niet of ik het bericht van deze ontvoering daadwerkelijk moet geloven.
                    Men have two emotions: Hungry and Horny.
                    If you see him without an erection, make him a sandwich.

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door B-King Bekijk bericht
                      De grenzen zijn toch open en de straffen hier vele malen lager. Daar levenslang hier vrijspraak, taakstaf, voorwaardelijke straf of in het ergste geval moord en verkrachting, etc., een half jaar celstraf maar dan mag je wel in het weekend naar huis als je plechtig beloofd terug te komen.

Het is vanzelf niet correct om te stellen dat dit alleen in Nederland voorkomt, en dat het komt doordat we hier niet streng genoeg straffen. Er zijn landen waar op zoiets levenslang staat en het toch gebeurt.(thailand e.d.) Ik heb meer het idee dat het erger wordt doordat de prostitutie legaal is geworden en de wandelbuurten onder strenge controle staan. hierdoor valt daar geen geld meer te verdienen door criminelen en gaan we dus ondergronds.
                      Mijn toetsebor doe soms wat moeilij. vandaar da er af en to en leter mist. maar ik blijf nog steeds zo horney as hell.

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door klaproos Bekijk bericht
                        Ik heb meer het idee dat het erger wordt doordat de prostitutie legaal is geworden en de wandelbuurten onder strenge controle staan. hierdoor valt daar geen geld meer te verdienen door criminelen en gaan we dus ondergronds.
                        Wanneer de prostitutie in het nauw wordt gedreven en de grenzen zo worden gesteld dat legaal werken niet meer mogelijk is. Dan krijg je helemaal de poppen aan het dansen omdat de controle die ze toen hadden volledig wegvalt en de gehele prostitutie de illegaliteit in gaat. De "uitbaters" krijgen dan vrij spel en de gevolgen zijn niet meer te overzien!

Groet, McFly

Commentaar

Een boel vraagtekens bij dit verhaal. Waarom passen deze mannen deze methode toe terwijl er velen dames dolgraag ongedwongen naar het Westen afreizen? Zelfs al weten zij dat ze in de prostitutie moeten werken.
                          Er zit meer achter denk ik. Waarom worden er twee russisch sprekende dames ontvoerd? Het lijkt er dus op dat zij niet de eerste de beste dames van straat de auto hebben ingetrokken.
                          Desalnietemin blijft het in en in triest. Mensen moeten met hun poten van een ander afblijven. Maar dit soort praktijken kon je aan zien komen. Grenzen open, oost-europeanen die makkelijker naar West-Europa kunnen komen. Het wordt allemaal nog veel erger ben ik bang. En mannen die op dit forum nog steeds doen alsof de meeste dames vrijwillig achter het raam zitten zijn wel heel hypocriet. Het gros mag zijn verdiende eurootjes gewoon inleveren bij de pooier. Voor mij een reden om heel selectief dames uit te zoeken die ik wel of niet bezoek.

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door STL Bekijk bericht
                            Ik ben benieuwd hoe ver de politie nu komt. Aan een gebrek aan mankracht zal het niet liggen. Mocht een van de genoemde zaken toch opgelost zijn, meld dat dan vooral.
                            Wat bedoel je hier mee? Je blijft constant lezen dat ze mankracht te kort komen bij dit soort zaken, mankracht en expertise op dit gebied.

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door B-King Bekijk bericht
                              Dat straffen hier in Nederland veel lager zijn dan in andere landen in een sprookje dat veel verteld wordt, maar gewoonniet klopt als je naar de cijfers kijkt.
                              Wist je overigens dat in Nederland levenslang ook echt levenslang is, maar dat men in sommige buitenlanden na 'levenslang' na 25 jaar naar huis mag, en soms eerder als men goed gedrag vertoond in de lik?

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door beffum Bekijk bericht
                                Een boel vraagtekens bij dit verhaal. Waarom passen deze mannen deze methode toe terwijl er velen dames dolgraag ongedwongen naar het Westen afreizen? Zelfs al weten zij dat ze in de prostitutie moeten werken.
                                het verschil zit hem in gedwongen en ongedwongen. ongedwongen kunnen ze altijd hierheen komen met de juiste papieren, maar dat levert voor de potentiele uitbuiters geen winst op. Dus meisjes onder druk zetten en dreigen de familie iets aan te doen werkt iets beter. En ik denk ook dat er best nog wel buitenlandse meisjes zijn die ongedwongen werken. het beeld wat zo langzaamaan ontstaat is dat iedereen gedwongen wordt, en dit is geen juiste voorstelling van zaken. Het is alleen als wandelaar moeilijk te weten of iemand ongedwongen zit. Ik heb me ook wel een paar keer verkeken dat ik dacht dat een bepaald meisje het voor zichzelf deed en dat er dan in de media verschijnt dat ze er gedwongen zat.
                                Mijn toetsebor doe soms wat moeilij. vandaar da er af en to en leter mist. maar ik blijf nog steeds zo horney as hell.

Commentaar

Na Engeland en Spanje wordt er in Nederland het zwaarst gestraft.

Politici roepen maar wat de laatste tijd, zonder onderbouwing, zonder de feiten op te vragen bij de diverse universiteiten die naar allerlei dingen onderzoek doen.
                                  En als ze al onderzoeken laten doen, worden die in de wind geslagen, zie het ontslaan van prof. Nutt in Engeland nadat hij had durven suggereren dat XTC en wiet minder gevaarlijk waren dan paardrijden - puur naar het aantal doden per jaar kijkend.

Dit hele verhaal lijkt mij nogal vaag, die vrouw is echt niet toevallig van straat geplukt.
                                  --
                                  "Shhhhhhhhh. shhhhhhhhh. I'm telling you: your voice, my ears. A bad combination."

Commentaar

Estland, Nederland en België zijn de enige landen in Europa waar levenslang echt levenslang is.
                                    Bron: wikepedia

McFly die dit nooit geweten heeft... Maar laten we eerlijk zijn, hoe vaak krijgt men nou levenslang? Volgens mij wordt dit maar zelden gegeven!

Groet, McFly
                                    Laatst gewijzigd door Marty McFly; 29-11-09, 18:42. Reden: edit

Commentaar

Mohamed Bouyeri (moordenaar van Theo van G.) heeft levenslang gekregen, vrij logisch voor zijn rituele slachtpartij. Bouyeri mag tot zijn dood de koran reciteren in zijn hokje.

Folkert van der Graaf (moordenaar van Pim F.), heeft maar 18 jaar gekregen, ondanks dat hij op nog geen meter afstand 5 kogels door Pim heen jaste. Hij loopt over 5 jaar alweer vrij rond.

Oorspronkelijk geplaatst door Marty McFly Bekijk bericht
                                      Estland, Nederland en België zijn de enige landen in Europa waar levenslang echt levenslang is.
                                      Bron: wikepedia

McFly die dit nooit geweten heeft... Maar laten we eerlijk zijn, hoe vaak krijgt men nou levenslang? Volgens mij wordt dit maar zelden gegeven!

Groet, McFly
                                      Slap lullen kan altijd nog :-)

Commentaar

Misschien dwalen we een beetje van het onderwerp af, maar hier staan ze allemaal met naam en voornaam:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_v...n_in_Nederland

Na 1970 heeft niemand meer gratie gekregen en de langst zittende nog in leven zijnde heeft er nu 27 jaar op zitten, de langst zittende TBS'er al 49 jaar!

Commentaar

Wat bedoel je hier mee? Je blijft constant lezen dat ze mankracht te kort komen bij dit soort zaken, mankracht en expertise op dit gebied.
                                          Politiebericht van 17/11 : 35 rechercheurs op de zaak