Arnhemse bordeelbazen zijn het wachten beu

Inklappen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

• Arnhemse bordeelbazen zijn het wachten beu

Bordeelbazen willen seksparadijs

door Berrie van Helden

ARNHEM - Arnhemse bordeelbazen willen een seksparadijs, compleet met seksbioscoop en restaurant, laten verrijzen op het voormalige Billitonterrein. Er komen 120 prostituees te werken.

Samen met kunstenaar Frans Brandsen heeft bordeelexploitant Rudy Kousbroek een plan ontworpen dat door een meerderheid van de Arnhemse seksbazen wordt gesteund. Hij heeft het ontwerp ook aan de gemeente Arnhem gestuurd.

De komst van een aansprekend eroscentrum aan de rand van de stad is een stap dichterbij gekomen sinds de acht bordeelexploitanten een akkoord hebben bereikt over de verdeling van het aantal ramen, de individuele werkplekken voor prostituees.
    Daarmee is volgens Rudy Kousbroek en collega-exploitant Ido Smit een zeer belangrijke hobbel genomen. "We hebben allemaal water bij de wijn gedaan om eruit te komen", zegt Kousbroek. "We hebben allemaal moeten inleveren", beaamt Smit.
    De bordeelbazen zijn het erover eens dat alleen de vier kleine ondernemers die drie tot vier ramen hadden, niet hoeven te bloeden. Volgens Smit komt de verdeling alleen op losse schroeven te staan als een of meer exploitanten afvallen. Het is mogelijk dat een bordeelbaas geen vergunning krijgt op grond van de wet Bibob (Wet bevordering integriteitsbeoordeling door het openbaar bestuur).
    De gemeente onderzoekt of de ondernemers strafbare feiten hebben gepleegd. " Het accent zal daarbij liggen op praktijken als het witwassen van geld", schat Kousbroek in. Een aantal exploitanten heeft intussen de formulieren ingevuld en wacht op het resultaat van de screening.

"Mocht de gemeente verder geen barrières opwerpen, dan kunnen wij aan de slag" , stelt Smit. Kousbroek hoopt dat de bouw van het eroscentrum in de tweede helft van 2008 kan beginnen. Naar verwachting zal het dan in het voorjaar van 2009 klaar zijn. Zoals het er nu uitziet, komt er een gebouw van twee verdiepingen met de in- en uitgang aan de dr. C. Lelyweg. Alle prostituees beschikken hierin over een eigen kamer. Mogelijk komt er ook een zwembad met sauna. Kousbroek: "Er moet een zekere aantrekkingskracht van het gebouw uitgaan.''

Bron: www.gelderlander.nl
    Dirty mind is a joy 4 ever!!!

Re: Bordeelbazen willen seksparadijs

Beterrrrrrrr, valt er straks snel weer wat te beleven in Arnhem.

Commentaar

vrijdag 19 september 2008 | 03:41 | Laatst bijgewerkt op: zondag 21 september 2008 | 12:25

ARNHEM - Goedwillende bordeelbazen moeten serieus de kans krijgen een raamprostitutiecentrum in Arnhem van de grond te tillen. "De gemeente moet eens ophouden met telkens nieuwe eisen te stellen.
      Op die manier komen wij geen stap verder", zeggen Martin Evers en Rudy Kousbroek eensgezind.

De twee seksexploitanten bezitten samen meer dan de helft van het aantal van 120 beoogde werkplekken (ramen) in het eroscentrum dat moet verrijzen op het voormalige Billitonterrein aan de Westervoortsedijk.

De bordeelbazen zijn het wachten beu. Ruim 2,5 jaar geleden zijn de raamprostitutiepanden in de wijk Het Spijkerkwartier gesloten. Een aantal exploitanten heeft de panden inmiddels verkocht. Anderen, acht in totaal, willen zo snel mogelijk beginnen met de verhuur van 'ramen', werkplekken voor een prostituee, op het industrieterrein Kleefse Waard.

Maar Kousbroek en Evers, die met tenminste twee andere exploitanten samenwerken, hebben sterk het vermoeden dat de gemeente Arnhem 'de boel' vertraagt. "De gemeente heeft ons gouden bergen beloofd, maar ondertussen gebeurt er niets en weten wij niets. Wie betaalt de parkeerplaatsen, wie betaalt de ontsluiting van het terrein en de aanleg van gas, water en licht?", vraagt Evers zich af.

Het laatste struikelblok is de toetsing, vooruitlopend op een onderzoek op basis van de wet BIBOB. Daarbij wordt de financiële handel en wandel van de exploitanten onder de loep genomen.

"De kans is groot dat niet alle eigenaars daar doorheen komen. Ik denk zelfs dat een aantal niet alle formulieren invult omdat zij bang zijn dat ze worden afgewezen", zegt Kousbroek.

En omdat de gemeente wacht op een gezamenlijk plan van de acht exploitanten, ontstaan er problemen voor welwillende eigenaars', meent hij. "Als er drie of vijf exploitanten verder willen en daartoe in staat blijken te zijn, moet de gemeente ons die mogelijkheid bieden. Ik heb daar een brief over geschreven, maar tot op heden heb ik daar niets op gehoord", aldus Kousbroek.

Wethouder Barth van Eeten heeft nog geen brief gezien. "Wij komen pas over twee weken met de projectgroep bij elkaar. Maar als er andere voorstellen uit de groep naar voren komen, dan wil ik die graag horen. Die zal ik serieus beoordelen."

Bron: www.gelderlander.nl
      Dirty mind is a joy 4 ever!!!

Commentaar

Re: Arnhemse bordeelbazen zijn het wachten beu

als Martin Evers en Rudy Kousbroek door de wet Bibob heen weten te komen.... dan valt die wet enorm mee... hun kennende zullen ze dan ook een negatief advies krijgen op "bibob-gebied"
        :)

Commentaar

dat is veel beter een raambuurt dan kun je teminste zien wat er binnen staat in doetinchem moet je eerst het gebouw in lopen dat schiet ook niet op zowieso arnhem was al beter dan doetinchem nou word het nog veel beter zo te lezen dan ga ik echt netso vaak naar arnhem als dat allemaal rond is elk weekend neuken daar

Commentaar

Dan moet je nog wel even wachten. In het oorspronkelijke bericht stond dat het voorjaar 2009 klaar kan zijn, we zijn inmiddels weer 2 jaar verder en het is doodstil....
            Het zal wel 2109 zijn, dus nog maar 98 jaartjes wachten......NOOIT dus!

Oorspronkelijk geplaatst door kevin-ulft18 Bekijk bericht
            dat is veel beter een raambuurt dan kun je teminste zien wat er binnen staat in doetinchem moet je eerst het gebouw in lopen dat schiet ook niet op zowieso arnhem was al beter dan doetinchem nou word het nog veel beter zo te lezen dan ga ik echt netso vaak naar arnhem als dat allemaal rond is elk weekend neuken daar

Commentaar

De vergunningen zijn nog niet verleend en zover ik "weet" worden die ook niet verleend. Arnhem is net blij dat ze van hun dames afzijn. De nieuwe wetgeving maakt het er niet eenvoudiger op en momenteel zijn alle sexvergunningen in Arnhem vergeven en ligt er een voorstel om deze te verminderen dus vergeet dit maar!

Commentaar

Raar dat er helemaal geen nieuws over een eroscentrum te lezen is in arnhem. Ook niet dat het definitief niet door gaat. Ik heb er in ieder geval geen vertrouwen meer in

Commentaar

Achterkamertjes politiek! Als je het maar lang genoeg stilzwijgt!

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door hansgelderland Bekijk bericht
                    Dan moet je nog wel even wachten. In het oorspronkelijke bericht stond dat het voorjaar 2009 klaar kan zijn, we zijn inmiddels weer 2 jaar verder en het is doodstil....
                    Het zal wel 2109 zijn, dus nog maar 98 jaartjes wachten......NOOIT dus!
                    Rudy Kousbroek lanceerde dit plan oorspronkelijk in 2002, en in 2007 een bericht in de Gelderlander. Hij zal er zelf niet meer dagelijks mee bezig zijn, maar misschien als hij hier meeleest, dat hij het plan nog eens af kan stoffen Gezien de trend zie ik het allemaal niet gebeuren. Behalve de 3e gang in de 2e passage vorig jaar in Alkmaar komt er nergens meer iets bij, er gaat alleen maar van alles en nog wat af overal.

Commentaar

zie mijn voorgaande berichten, het zal er niet van komen! Hoe graag ik ook zou willen want gaat me hel wat ritjes naar Doetinchem en Duitsland schelen en kan ik bijna lopend!

Commentaar

'Sekstent' in leegstaand kantoorpand centrum Arnhem

Arnhem/Duisburg - Seksbaas Rudy Kousbroek wil een een nieuwe gelegenheid voor raamprostitutie beginnen in een leegstaand kantoorpand in Arnhem, aldus De Gelderlander. Kousbroek wil dat zijn 'sekstent' gaat lijken op die van zijn Duitse collega's in Essen en Duisburg, waarbij aan de buitenkant niet te zien is dat het gaat om raamprostitutie.

Nog steeds is er in Arnhem en omgeving een enorme vraag naar raamprostitutie, zowel vanuit de vraag en aanbodkant. Kousbroek is er nog steeds niet uit met de gemeente, sinds de sluiting van Nederlands meest bekende 'h.oerenbuurt'.

Een voorstel om een 'sekstent' te starten aan de Kleefse Waard in Arnhem lijkt maar niet haalbaar, omdat de bordeelbazen het onderling niet eens zijn over de verdeling van het aantal ramen. Ook de wet BIBOB is een probleem voor een aantal kleine bordeelbazen.

Rudy Kousbroek behoort in Arnhem en omgeving nog steeds tot een van de grote jongens, wat betreft het verhuren van ramen.

Bron: habergelderland.com

Zie ook: gelderlander.nl

Commentaar

Ben benieuwd of het te realiseren valt, klinkt wel als een echte trekpleister voor ons als het zover mocht komen.
                          And lead us not into temptation, but deliver us from evil.

Commentaar

Bordeelbazen willen seksparadijs

Rudy Kousbroek had dat plan een jaar of 10 geleden al eens gelanceerd. Sindsdien komen er af en toe berichten om dat plan nieuw leven in te blazen, waarbij niet duidelijk is waar dat vandaan komt. En dan hoorde je er vervolgens niets meer van.

Noemt de Gelderlander het Spijkerkwartier Nederlands meest bekende h0€renbuurt ?
                            In Amsterdam is ook een h0€renbuurt, natuurlijk lang niet zo bekend als het Spijkerkwartier, ik kan even niet op de naam komen, maar is ook redelijk bekend, soms komen er zelfs een paar toeristen.

Commentaar

de exploitanten van het ex spijker kwartier denken dat wij wandelaars gek zijn ma dat hebben ze mishet is denk ik 9 jaar geleden dat het spijker gesloten is een exploitant is na het oosten gegaan en het is een wijs man niet alleen om dat er in de bijbel staat dat de wijzen na het oosten treken ma ook omdat hij voor deze regio het alleen zeggenschap heeft en dat is alleen Groote geworden nu deventer al weer een jaar dicht is.een exploitant is verhuist na de nl Antillen en 1 heeft er een ****enkast op de dominicaanse republiek .

als ze een loop huis willen met meer als 100 werkplekken zou die exploitant uit het oosten beter niet mee kunnen doen omdat hij nou al loop te zeuren als je te lang rond loop en een keus moet maken en dat met minder als 50 werkplekken

ik nodig iedere ex exploitant uit om is een poosje zelf te wandelen in duisburg dan kunnen ze zien hoe het wel moet ma dat is in nl toch niet waar te maken daar zorg de politiek wel voor

Commentaar

Prostitutie op agenda van raad Arnhem

Op initiatief van D66-raadslid Sabine Andeweg vergadert de gemeenteraad van Arnhem in mei of juni over het gevoerde beleid rond raamprostitutie. Alle partijen in de agendacommissie (D66, Zuid Centraal, GroenLinks, PvdA) zijn het erover eens dat de politiek zich hierover moet buigen.

Andeweg wil dat de raad inzicht krijgt in alle besluiten en voorstellen van de afgelopen jaren met betrekking tot raamprostitutie. Ook moeten de juridische consequenties van een eventueel nieuw besluit worden onderzocht.

Bron: gelderlander.nl

Commentaar

Re: Arnhem: bordeelbazen willen seksparadijs

ik nodig iedere ex exploitant uit om is een poosje zelf te wandelen in duisburg dan kunnen ze zien hoe het wel moet ma dat is in nl toch niet waar te maken daar zorg de politiek wel voor

anders maar net over de grens in duitsland

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door 61-hn-vz Bekijk bericht
                                    de exploitanten van het ex spijker kwartier denken dat wij wandelaars gek zijn ma dat hebben ze mishet is denk ik 9 jaar geleden dat het spijker gesloten is
                                    Het Spijkerkwartier is begin januari 2006 gesloten, 6 jaar geleden dus.

Oorspronkelijk geplaatst door 61-hn-vz
                                    (..) en dat is alleen Groote geworden nu deventer al weer een jaar dicht is.
                                    Deventer is inderdaad niet groot qua aantal raamdames, maar er zijn nog steeds dames werkzaam op de Bokkingshang.

De gemeenteraad van Arnhem zal inderdaad niet zitten te springen op een nieuwe rosse buurt, in welke vorm dan ook.
                                    Daarnaast is er de Wet BIBOP die de exploitanten verplicht om openheid van hun financiële zaken te geven, dus o.a. hoe ze aan het geld komen om e.e.a. te financieren.

Jammer, maar helaas ben ik bang.

- Swiftnick

Commentaar

Arnhem wil centrum voor raamprostitutie terug

Arnhem wil centrum voor raamprostitutie terug
                                      Door: redactie − 16/04/12, 09:51 − bron: ANP/Trouw.nl

Een meerderheid van de coalitiepartijen in Arnhem is voor de terugkeer van een centrum voor raamprostitutie in Arnhem. Dat schrijft de Gelderlander. De bouw van zo'n centrum is voor 21 van de 39 raadsleden geen probleem.

De coalitie bestaat uit SP, VVD, D66 en GroenLinks. Ze vinden dat het inpandig raamprostitutiecentrum maximaal 120 werkplekken mag tellen.

De komst van het eroscentrum krijgt geen bijval van de oppositie. Zo is de grootste partij, de PvdA, faliekant tegen en ook het CDA, de ChristenUnie en Arnhems Belang willen de raamprostitutie niet terug.

Commentaar

Re: Arnhem wil centrum voor raamprostitutie terug

Ik kan mijn ogen bijna niet geloven.... In deze tijd gaat Arnhem een andere kant uit? Waarom willen de partijen dit? Dit is een interessante ontwikkeling.
                                        groet jojo

Commentaar

Re: Arnhem wil centrum voor raamprostitutie terug

Nou ja...het trekt toch ook toerisme uit andere delen van het land? Gooi er een paar kroegen en een leuk restaurantje bij..kassa!