'Prostitutie weg uit de Doubletstraat'

Inklappen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

• 'Prostitutie weg uit de Doubletstraat'

'Prostitutie weg uit de Doubletstraat'

Door MAARTEN BRAKEMA

DEN HAAG - - De raamprostitutie moet weg uit de Doubletstraat. De aanwezigheid daarvan belemmert een positieve ontwikkeling van een belangrijk deel van de Haagse binnenstad, vindt de VVD in de Haagse gemeenteraad.

Een andere reden om aan te dringen een einde te maken aan de prostitutie in de straat is dat het veel overlast voor de bewoners van het gebied veroorzaakt.

De éénnagrootste coalitiepartij gaat daarom later deze week aan het college van burgemeester en wethouders vragen om in beeld te brengen welke mogelijkheden er zijn om een einde te maken aan de prostitutie.

Daarbij kan het gaan om het helemaal uitkopen van de exploitanten of het verhuizen van de ramen naar een andere plek in de stad, zoals naar de Hunse- en Geleenstraat, waar nu ook al raamprostitutie is.

"De Doubletstraat is eigenlijk een heel klein straatje, maar het domineert de omgeving,'' aldus gemeenteraadslid Ageeth van den Heuvel. "Zolang het er blijft, vormt het een hinderpaal bij de verdere omgeving van dit gebied.''

Al jaren pleiten de liberalen ervoor de Doubletstraat vrij te maken van raamprostitutie. Maar tot dusver kwam het er niet van omdat onder meer de PvdA het tegenhield. Nu gaat de VVD het serieus opnieuw proberen. "Wij hopen nu dat na jaren van klachten door bewoners er eindelijk iets aan gedaan kan worden,'' zegt Van den Heuvel.

De VVD zet het college flink aan het werk. Niet alleen de mogelijkheden tot sluiten of verplaatsing van de Doubletstraat moeten inzichtelijk worden gemaakt, maar ook de kosten en maatschappelijke effecten.

De operatie mag, als het aan de liberalen ligt, wel iets kosten. Van den Heuvel: "Wellicht moeten er panden worden aangeschaft of ondernemers uitgekocht. Maar dat moet je zien als een investering, want je krijgt er straks ook wat voor terug.''

Bron: www.ad.nl
    Dirty mind is a joy 4 ever!!!

Re: 'Prostitutie weg uit de Doubletstraat'

Het begint met het aanpakken van de raamprostitutie onder het mom van:

De gemeente Den Haag wil dit centraliseren, ofwel alleen een stukje Geleen/Hunsestraat blijft in Den Haag nog over......!

De volgende stap is dat alleen nog de grote clubs/privehuizen zullen overblijven, zoals bijvoorbeeld DS en Stout/Mayfair.

De kleine huizen zullen het dan ook niet redden........ en dat is precies waar de gemeente Den Haag heen wil!!
    Wat ze in Amsterdam kunnen, kunnen ze in Den Haag ook.............

Wat komt daarna.......?

Commentaar

Het is eigenlijk niets nieuws, want de Haagse VVD wil deze sluiting al jaren, maar tot nu toe kreeg ze daarvoor geen meerderheid mee. Ik verwacht ook niet dat er deze keer wel een meerderheid voor zal zijn.
      Het is toch gek dat deze partij altijd zoveel klachten van omwonenden zou ontvangen en de andere politieke partijen kennelijk niet, althans daar hoor je ze bijna niet over. Je kunt je daarom afvragen wat de verborgen agenda van deze partij is. Ik vermoed dat er bevriende vastgoedondernemers zijn die graag in dat gebied zouden investeren.
      Voor de Haagse VVD zijn alle ondernemers gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen...
      Het vermeende geklaag over overlast is weer de gebruikelijke flauwekul, want een grote stad is eigenlijk één grote overlast. Wie daar last van heeft, kan beter zelf zo snel mogelijk naar een rustige plek verhuizen.

Commentaar

Ze willen jammer genoeg de prostitutie sowieso al de nek omdraaien, dit willen ze geleidelijk beetje bij beetje gaan doen!!!

Ik denk naarmate de jaren voorbij gaan dat er steeds minder "gelegenheden" zijn. Toch zal dit wereldje wel blijven bestaan en anders wel in de illegaliteit!!!

En wat maakt 1 straat nou uit? ik ken genoeg straten die ze dan ook kunnen plat gooien of mogen bombarderen.

Zoals gewoonlijk weer politiek gel*l

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door johan122 Bekijk bericht
          Het begint met het aanpakken van de raamprostitutie onder het Wat ze in Amsterdam kunnen, kunnen ze in Den Haag ook.............

Wat komt daarna.......?
          Ze hebben het zeker afgekeken van het spijkerkwartier in Arnhem. Daar hebben ze nu ook alles dicht.

Johnny

Commentaar

Beste Giovanni,

Als ik jouw reactie zo lees dan kan ik eruit concluderen dat je geen hoge pet op hebt voor mensen met een dun gevulde beurs.
            De Doubletstraat is nou eenmaal een straat die een stuk goedkoper is dan de gemiddelde raamstraat in de rest van het land.
            Dit trekt natuurlijk ander publiek aan dan een dure straat. je zal hier dus niet vaak iemand tegenkomen die een dure designer driedelig pak draagt.
            Maar dat wil niet zeggen dat deze mensen zich niet goed kunnen gedragen. Volgens jou veroorzaken de bezoekers van de doubletstraat overlast ook in de rest van de stad. Dit geloof ik dus niet.
            Ik denk dat de meerderheid van de bezoekers van de Doubie buiten Den Haag woont en meteen weer vertrekt wanneer hij zijn kwakkie in de Doubie heeft gespoten.
            Hoogstens zullen er wat parkeerproblemen zijn maar aangezien alles in de buurt van de Doubie betaald parkeren is profiteert de gemeente Den Haag hier ook van.
            De Doubletstraat is een straat waar je helemaal niet doorheen hoeft te lopen als je er niks te zoeken hebt. het is niet zoals in Amsterdam het geval is dat direct naast de ramen ook gezinnen met kinderen wonen.
            Als je niet weet dat de Doubletstraat een prostitutie straat is zou je er zo aan voorbij kunnen lopen. Er is geen enkel raam die duidelijk zichtbaar is vanuit de andere straten. De Doubletstraat is ook geen shortcut voor een andere straat dus je hoeft er geen omweg door te maken.
            De VVD probeert al jaren deze straat te sluiten. Hopelijk zal de PVDA wat ruggegraat vertonen en bewijzen dat ze geen schoothondje zijn van de andere partijen.
            Wat ik heel erg vind is dat er geen verzet komt van de raamexpoitanten.
            Zij moeten eens een keer de handen ineenslaan en de gemeente duidelijk maken dat zij dit soort treitereien niet langer zullen pikken.
            De staat verdiend meer dan genoeg aan deze straat d.m.v. btw inkomsten van de kamerhuur en inkomstenbelasting. De extra politiepatrouiles, camera toezicht etc. wordt in principe indirect door de raamexploitanten zelf betaald.
            Bovendien een gevoel van onveiligheid is niet hetzelfde als onveilig.
            Veel mensen wordt onveiligheid/overlast gewoon ingepraat. Als je maar vaak genoeg hoort dat de Doubletstraat onveilig is en overlast veroorzaakt dan ga je het op een gegeven moment ook echt geloven ook al heb je daadwerkelijk nergens last van. Het zou een grote zonde zijn als de doubie door een stelletje fatsoensrakkers met een dubbelle agenda gesloten zou worden.

Commentaar

@ Giovanni,

Doubletstraat of bijv. Holland Spoor zie ik weinig verschil of elders in de stad.....

Als je van het platteland afkomt en je komt in Den Haag zal dat wel eventjes schrikken zijn..... of nooit uit je eigen huis komt.

Jongeren (ik versta hieronder 21 jaar en jonger) heb ik niet veel gezien in de Haagse RLD. Maar dit kan natuurlijk komen dat ik meer met de dames bezig bent dan de heren, ligt er net aan waarvoor je komt

Nou is het wel zo dat Doublet een kleine en smalle straat is en dat het
              daar al snel aardig vol is, dat men dan al snel op zijn teentjes
              getrapt voelt/is kan wel eens begrijpelijk zijn........ (letterlijk als figuurlijk)

Moet wel toegeven dat de eerste paar keer in Doublet echt wennen was, daarna ben ik er al snel erovereen gegroeid. Ik zie het ook meer als "gewenning".

En tevens een prostituee straat sluiten betekent niet dat automatisch het probleem is opgelost, dit gaat namelijk gewoon verder. En we kunnen de heren waarvan er vooroordelen zijn door menige moeilijk in een hokje stoppen anders kunnen we 3/4 van Nederland erin douwen.
              (Had ik tevens niet erg gevonden)

Off-topic.... ik woon in een mindere buurt en kom daar zelden tot nooit heren tegen met een ander kleurtje (de zon zal daar wel een andere stand hebben) aangezien Doublet en andere straten daar tamelijk veel van zijn.

Maar ik loop in Doubletstraat toch wel vrij gemakkelijk rond en nog geen enkel probleem ondervonden. Zal niet meer zijn dan in andere straten.

S' middags is 't rustiger en een iets ander sfeertje.... misschien een tip

Ik zeg altijd maar: het is niet wat je wilt zien of geloven....

Gr, Steigertje
              Laatst gewijzigd door Marty McFly; 02-08-08, 17:08. Reden: edito zegt Carlos Mendoza

Commentaar

erg verbazen doet het natuurlijk niet, de overheid (gemeentes) wil elke vorm van zichtbare prost. verbieden. Het is makkelijk scoren en erg veel tegenwind van de "normale" burgerij zal er niet zijn. het begon met de tippelzones en nu zijn de raambuurten aan de beurt. Na de doublet is de geleenstraat/hunstestraat ongetwijfeld de volgende op de agenda. zo krijg je trouwens meer thuisklussers en dat wilt de overheid juist tegengaan, niet erg slim dus. wat de overlast betreft, ik denk dat dat wel meevalt. de doublet is 1klein rotstraatje, je loopt er zo voorbij als je er geen erg in hebt en er is amper wat te zien vanaf de paviljoensgracht, behalve wat mannen die daar rondlopen. vanaf de zuidwal valt helemaal niets te zien, tenzij je een fetish hebt voor pisbakken. overigens de gehele buurt daar zal niet genoemd worden als de parel van Den Haag, dus tja. En dan de lopers, de meeste lopers ( kijkers en gebruikers) laten elkaar met rust, ze hebben wel wat anders aan hun hoofd en de zgn. stoere mannen/jongens die zie je overal wel, maar mij valt het nauwelijks op, bij het zandpad zijn ze meer aanwezig, zetten ze hun auto midden op de weg stil of op het kruispunt.
                vraag blijft, wat wilt de VVD gaan bouwen in deze straat? een countryclub voor stropdassen?past heel goed in de wijk !!
                the king is dead

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door Giovanni_Camminatore
                  Wanneer je door de Doubletstraat loopt, dan waan je je in het getto van een grote stad in een derde-wereld land. Het is onder jongeren in het algemeen, en niet-westerse allochtonen in het bijzonder, in de mode om je uit te dossen en je voor te doen alsof je uit een crimineel kansarm getto komt. Pet-en-capuchon volk noemt Giovanni dat.

Prostitutiestraten liggen nu eenmaal in buurten waar dit getto-fetisjisme enorm leeft. Door in prostitutiestraten rond te hangen wanen die knaapjes zich 'de pimp'. En pimp is nu eenmaal de hoogste status die je kunt bereiken in de getto-cultuur. Sterker nog: 'pimpen' is tegenwoordig in de hele maatschappij een geaccepteerd werkwoord.

Kortom: prostitutiestraten werken als een magneet op het pet-en-capuchon volk, en geven deze straten het aanzien van een getto. En laten we in Nederland nu net een stelsel van sociale zekerheid hebben om getto-vorming te voorkomen. Logisch dus dat we niet zitten te wachten op straten die wel de aanblik en de sfeer hebben van zo'n getto. Daar betalen we geen belasting voor.

Giovanni heeft gestudeerd en hard gewerkt om een bepaald niveau te bereiken in de maatschappij. Reden hiervoor is dat hij zich niet zo erg thuis voelt aan de onderkant van de maatschappelijke ladder. Niet zo gek dus dat hij een unheimisch gevoel krijgt in straten waar deze onderkant van de maatschappij in het kader van de 'urban sub-cultuur' zo openlijk geëtaleerd word.

Via de Doubletstraat en de Boekhorststraat word de getto-cultuur de binnenstad ingezogen. Overdag hangt het pet-en-capuchon volk dan ook tussen het winkelend publiek in de Spuistraat. Het sfeertje dat daarmee gecreëerd word maakt dat Giovanni niet meer in de binnenstad gaat shoppen. De wat meer kapitaalkrachtige consument, die over het algemeen niet zo gecharmeerd is van de getto-cultuur, zoekt zijn heil dus elders. Dit maakt de binnenstad minder populair bij investeerders. Er komt leegstand, verkrotting, en binnen 15 jaar is de binnenstad niet meer van de Schilderswijk te onderscheiden.

Vroeger speelde we cowboy-en-indiaantje. Tegenwoordig speelt de jeugd pimp-en-hooker. Vroeger waren we zo rond ons 13e levensjaar wel een beetje uitgespeeld. Tegenwoordig gaat dat bij veel knaapjes door tot ver in de 20. Omdat een prostitutiestraat nu eenmaal het meest levensechte toneel is om pimp-en-hooker te spelen is de Doubletstaat het kind van de rekening.

Een prostitutiestraat an-sich veroorzaakt niet meer overlast dan een winkelstraat. Beetje parkeerproblemen (what's new), en dan houd het wel op. Het probleem is wat eufemistisch wel 'de urban sub-cultuur onder jongeren' genoemd word. In realiteit is dat dit niets anders is dan een getto-cultuur, waarin allerlei zaken verheerlijkt worden die absoluut ongewenst zijn. En dat terwijl er honderden miljarden uitgegeven worden aan sociale zekerheid om getto-vorming nu juist te voorkomen.

De overheid kan absoluut geen grip krijgen op deze jongeren. Buurtvaders, hangplekken, enzovoort: het haalt allemaal niks uit. Probleem is dat deze jongeren al op jeugdige leeftijd door een gebrekkige opvoeding verkloot zijn. Die krijg je na hun 18e nog maar nauwelijks op het juiste spoor.

Nee, dan is het makkelijker om een prostitutie-straatje te sluiten, zodat het probleem minder zichtbaar is.

Ciao,
                  Giovanni
                  wat een onzin! ik loop ook vaak laat door de doubie, wellicht als ik jou zie lopen denk ik ook dat je een pimp bent omdat je in je mail aangeeft beter te zijn dan andere. dat is precies een kenmerk van een pimp.

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door ado Bekijk bericht
                    wat een onzin! ik loop ook vaak laat door de doubie, wellicht als ik jou zie lopen denk ik ook dat je een pimp bent omdat je in je mail aangeeft beter te zijn dan andere. dat is precies een kenmerk van een pimp.

Ik ben het helemaal mee eens.
                    Het verbaasd mij nog steeds dat sommige mensen al snel een oordeel klaar hebben over iemand alleen maar op de manier hoe hij er uit ziet of hoe hij gekleed is.
                    Soms als ik sommige reacties zie van bepaalde wandelaars die steeds maar weer zeggen hoe gevaarlijk het wel niet is op de Doubletstraat en dat er (vooral sávonds) ongure types rondlopen dan denk ik wel eens hebben we het wel over dezelfde straat. Trouwens, hoe ziet een ongure type er uit?
                    Ik loop al jaren door de Doubletstraat, op alle mogelijk tijdstippen, van s'morgens vroeg tot sávonds laat en ik heb nog nooit iets ergs meegemaakt.
                    De doubie is een smalle straat en sávonds is het er heel druk en je kan dan inderdaad letterlijk en figuurlijk op iemand zijn tenen trappen.
                    Een simpele sorry of pardon is meer dan genoeg om escalatie te voorkomen.
                    Ik kan me niet voorstellen dat je op de Doubie zomaar door iemand wordt aangevallen of iets dergelijks. Voor mij is de Doubie een van de veiligste straten in NL.
                    Als ik een jongere zie wandelen op de Doubie die gekleed is in hiphopkleding (mode) dan zie ik ook gewoon een jongere in hiphopkleding wandelen.
                    Maar blijkbaar geven sommige mensen er een andere interpretatie aan.
                    Voor hun is dat meteen een pimp of dealer.

Commentaar

'Eind raamprostitutie is komkommer'

Door MAARTEN BRAKEMA

DEN HAAG - Het plan van de VVD om de raamprostitutie te verwijderen uit de Doubletstraat kan in de Haagse politiek nauwelijks op steun rekenen.

Vooral de grootste partij in de gemeenteraad en coalitiegenoot, de PvdA, sabelt het idee genadeloos neer. "Een goedkope, gratuite komkommer,'' zegt fractievoorzitter Marieke Bolle.

Vorige week lanceerde de VVD het voorstel om een einde te maken aan de 'ramen' in de Doubletstraat. De partij wil dat het college van b en w in beeld brengt of de eigenaren van panden kunnen worden uitgekocht of dat de prostituees naar elders in de stad kunnen verhuizen.

Van de grotere partijen staat alleen het CDA achter de plannen. "Als je kijkt naar de (Dunne) Bierkade en Chinatown, dan zie je een buurtje dat erg in de lift zit. De Doubletstraat is een dissonant in het geheel,'' aldus raadslid Wil Vonk. "En als er al ooit wat romantisch was aan een rosse buurt, dan is dat nu wel helemaal weg.''

Wel plaatst Vonk vraagtekens bij de mogelijkheden om elders een geschikte plaats te vinden voor een straat met raamprostitutie. "Wie staat daar bij te springen?''

D66 heeft aarzelingen bij het voorstel. "Bij een grote stad hoort nu eenmaal prostitutie,'' zegt raadslid Jan Brink. "De laatste jaren hebben we wel heel makkelijk allerlei straten gesloten. We moeten ervoor waken dat het niet ondergronds gaat. Daarom moeten er wel heel goede alternatieven komen, anders bedrijf je struisvogelpolitiek.''

De SP wijst de plannen ronduit af. Fractieleider Ingrid Gyömörei constateert dat in dit deel van Den Haag al sinds de zeventiende eeuw prostitutie is. Mensen die daar (gaan) wonen zouden kunnen weten dat dit er 'een beetje bij hoort.' Als de prostitutie al zou moeten verhuizen, moeten de eigenaren van panden in de omgeving daaraan meebetalen, omdat hun onroerende goed in waarde stijgt, aldus de SP.

Dirty mind is a joy 4 ever!!!

Commentaar

Re: 'Eind raamprostitutie is komkommer'

Oorspronkelijk geplaatst door ranzig Bekijk bericht

Van de grotere partijen staat alleen het CDA achter de plannen. "Als je kijkt naar de (Dunne) Bierkade en Chinatown, dan zie je een buurtje dat erg in de lift zit. De Doubletstraat is een dissonant in het geheel,'' aldus raadslid Wil Vonk. "En als er al ooit wat romantisch was aan een rosse buurt, dan is dat nu wel helemaal weg.''

De wagenstraat (chinatown) zit nagenoeg vol met alleen maar chinese eethuizen en chinese kappers/massagesalons. Er is weinig variatie en op de dunne bierkade zitten alleen maar kroegen. Het CDA vindt dat deze buurt hierdoor in de lift zit. Als dit de definitie is van in de lift zitten is dan zie ik het somber in voor Den Haag. Maar ja het CDA en VVD maken zich meer zorgen over een straat van nog geen 100 meter waar sommige dames hun brood proberen te verdienen en wandelaars voor hun behoeften komen.
                        Een straat die helmaal niet opvalt en waar niemand last van heeft behalve dan natuurlijk sommige moraalridders.
                        Gelukkig zijn er nog partijen die de maatschappelijke nut en historie inzien van dit soort straten.

Commentaar

de wagenstraat is een winkelstraat, de doubletstraat niet. In de wagenstraat komt iedereen, in de doubletstraat alleen mensen die gericht naar de ****en gaan. In de wagenstraat wonen mensen in de doubletstraat niet, daar wordt alleen maar gewerkt door dvp's. vergelijking is dus B-shit. ik wacht op een poltieke partij die zegt " laten we de doublet weer eens een opknapbeurt geven".
                          the king is dead

Commentaar

Ik deel giovanni's mening helemaal. Als je in de Doublet rondloopt, waan je je inderdaad in een ghetto, inclusief dealende en agressief kijkende gasten. Alleen al om deze reden mag je van mij deze straat opdoeken. Ik kan me goed voorstellen dat investeringen in dat gebied met toch wel veel potentie wegblijven. Je moet maar eens voor de gein een rondje achter de Doubletstraat langs de gracht lopen en kijken wat voor cafés daar zitten. Het is gewoon een crimineel zooitje daar en daar is niks romantisch aan...

Ook is de kwaliteit van de aanwezige dames zo laag dat je gillend naar de Geleenstraat rent!

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door surogaat Bekijk bericht
                              ***Als je in de Doublet rondloopt, waan je je inderdaad in een ghetto, inclusief dealende en agressief kijkende gasten.

Ook is de kwaliteit van de aanwezige dames zo laag dat je gillend naar de Geleenstraat rent!***
                              Nee een romantisch straatje is het zeker niet... daar ben ik het met je eens.

Doublet is de helft goedkoper dan de Geleen/Hunse dus er moet dan wel een verschil in service zijn

Ik zie in Doubie voordurend politie rondrijden om alles te checken... dus dat zit wel snor!
                              Laatst gewijzigd door Marty McFly; 13-08-08, 14:30. Reden: zo das klaar.

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door surogaat Bekijk bericht
                                Ik deel giovanni's mening helemaal. Als je in de Doublet rondloopt, waan je je inderdaad in een ghetto, inclusief dealende en agressief kijkende gasten.
                                Wie crimineel wil zijn doet dat bij voorkeur niet in een gebied waar het volhangt met beveiligingscamera's.
                                Dat is misschien de reden dat er - afgezet tegen het grote aantal aanwezigen - eigenlijk vrij weinig negatiefs gebeurt. Afgezien van enkele bedelaars ben ik in al die jaren nog nooit lastig gevallen in een prostitutiestraat. Onveiligheid heeft naar mijn idee vaak meer te maken met een gevoel of beeldvorming dan met echte feiten.
                                Er hangen inderdaad vaak groepjes rond in de Doubletstraat, maar daar loop ik altijd recht doorheen, omdat ik vind dat wandelaars voorrang hebben. Ik heb nog nooit meegemaakt dat ze niet keurig voor mij aan de kant gingen en dat terwijl ik geen bovengemiddelde lichaamsomvang heb.
                                Veel negatief commentaar op deze straat berust volgens mij op vooroordelen of aanstellerij van mensen die daar zelf nauwelijks komen.

Commentaar

Als er voor je ogen in bolletjes wordt gehandeld lijkt me dat behoorlijk crimineel gedrag....

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door hitsige man Bekijk bericht
                                    Onveiligheid heeft naar mijn idee vaak meer te maken met een gevoel of beeldvorming dan met echte feiten.

Veel negatief commentaar op deze straat berust volgens mij op vooroordelen of aanstellerij van mensen die daar zelf nauwelijks komen.

Je slaat de spijker precies op z'n kop.

Commentaar

als het aan mij ligt komen er gewoon toegangspoortjes in de doublet,
                                      euro betalen voor toegang, dan heb je minder hang mensen. beter voor de dames beter voor de klanten, beter voor de politie, kortom iedereen happy.
                                      gooi er een dak (passage) op, dan hebben de dames/heren ook geen last meer van regen.

neem dan ook biometrische toegangspoorten zodat je wandelaars een wandelverbod kan instellen in de doublet. wat mij betreft kan Giovanni dan meteen als proefkonijn fungeren om het te testen.

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door ado Bekijk bericht
                                        toegangspoortjes in de doublet
                                        Lijkt me een uitstekend plan!
                                        Maar als de gemeente zou besluiten zoiets te bouwen, dan zou men het ook wel meteen ergens buiten de binnenstad doen, denk ik.
                                        I don't pay women for sex. I pay them to leave afterwards.

Commentaar

Ik kom al jaren in de Doublet en ben nog nooit lastiggevallen of bedreigd, en ook niet geslagen. Ochtend, middag, avond, en nacht.

Ik zou erg graag willen weten wat voor agressieve mensen giovanni allemaal ziet, misschien een keertje afspreken en dan zien we wie er gelijk heeft?
                                          Wijs ze dan maar aan, ik ben erg benieuwd wat je dan ziet als "agressief" gedrag.

De doublet is misschien wel het veiligste plekje in Den Haag, ik voel me er altijd veilig met of zonder politie.

Verder is de service van de doublet stukken beter dan in Geleen, want je kan liever 25 euro kwijt zijn aan 15 minuutjes dan 50 euro aan precies hetzelfde.
                                          Ik heb nooit goede service gehad bij Geleen, de Doublet is stukken beter.

En verder, ik hoop niet dat ze poortjes maken, het idee alleen al klinkt erg onbenullig. Elke keer 1 euro betalen om naar binnen te lopen? Dit was toch het land van vrijheid?