Afrika: Kenia

Inklappen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

• Afrika: Kenia

hier heb ik een mooi vrouwtje ontmoet sabrina...
    in club Casablanca zoveel vrouwen die met me meewilde en voor weinig geld ook,ze zien weinig blanke,zien ze er 1 dan flippen ze meteen...
    Nam sabrina mee naar me hotel,nix extra's betaald
    1e nacht gingen we eg goed los,ze was zo mooi,zo schoon
    in de douch,op de tafel overal,ik praat nu over 2 jaar geleden!
    de volgende nachten die volgde kon ik er gratis nemen enzo en er ontstond wel zeker een band en heb nog steeds contact met haar via de mail en telefoon.
    Vrouwen zijn echt goedkoop daar en zitten paar mooie tussen

Re: Afrika: Kenia

30 - 40 euro voor een hotelletje? Dan zat je wel lekker luxe! Heb je niet toevallig ook gekeken voor goedkopere opties? Ik ga nog wel eens een keertje, en dan low budget langere tijd hopelijk.
    Hoewel de goedkopere hotels waarschijnlijk ook een veiligheidsrisico inhouden... ik moet het allemaal nog even uitzoeken. In ieder geval zijn de mogelijkheden om te pinnen vast beter dan Gambia, dus dan hoef ik niet zoveel cash mee te nemen.

Commentaar

Inmiddels terug uit Nairobi. In het drukke centrum van de stad is een middenklasse hotel 'sixeighty hotel' waar het een komen en gaan is van mooie jongedames die met klanten meegaan. Want: tegenover het hotel een openlucht restaurant/cafe/dancing 'Simmers' waar je gezellig kan drinken, eten (barbeque en keuken, niet echt super) dansen en belangrijk... tussen de vele gewone bezoekers (mannen en vrouwen, veel Kenianen maar ook blanken) ook mooie vrouwen van het oudste beroep. Ze benaderen je heel subtiel, een praatje, een vluchtige hand door je haar etc. Kortom, een leuke plek om te te ontspannen, wat te drinken, iets eten en als je iets leuk ziet, een mooie meid oppikken.

Commentaar

Onlangs Nairobi. Niet veel op stap geweest dus niet heel veel te vertellen hierover. Maar in mijn hotel zaten wel een aantal dames te lonken en de keus was dus snel gemaakt.
        De keuze die ik kreeg of ik zonder of met condoom wilde maakte me niet echt blij, dus wel degelijk met gedaan.
        Kenia kost vrijwel niks, dus dit was de goedkoopste wip die ik ooit met een ****tje heb gehad (ong 40 euro). Uiteindelijk afgemaakt met een lekkere pijpbeurt en over haar grote borsten gesproeid, dat is toch wel een groot feest steeds weer.

Commentaar

Ik ben 5x in Kenya geweest , eerste keer door 'n datingsite (AfroRomance )Mombasa noord .Voor mij, 60, en 'n kleine uitkering waarvan ik hier in dit verpestte land niet kan leven zoals ik wil ,EEN HEMEL OP AARDE.De mensen hebben daar nog eerbied en respect voor ouderen,ja, ik weet het, jullie zeggen nu natuurlijk : omdat je 'n muzungu (blank) bent, nou, weet je wat, het zij zo! Daar kan je met weinig geld nog echt plezier hebben/maken!Ik hoef al de verhalen van mijn voorgangers niet te herhalen,ze spreken voor zichzelf, ik ben mijn huis aan het verkopen en vertrek zo snel als ik kan voorgoed naar MTWAPA of daar in de buurt en ben niet van plan ooit nog terug te komen naar deze Kzooi hier ! Vakantie Tip"NEEM NOOIT VRIENDIN/ECHTGENOTE mee naar MOMBASA,want als je dat doet, krijg je ECHT spijt!! groet aan allemaal, jan

Commentaar

Korte reactie, eigenlijk moet je in MOMB.NOORD zijn, daar is the action, Zuid is van alles wat minder, en moet je altijd de ferry nemen ,om naar Momb. stad of Momb. noord te gaan.prett. vak.gr. Jan

Commentaar

even over Mombasa noord en zuid: in Zuid is wel degelijk wat te doen en kun je als je wil ook iedere avond iemand anders meenemen. tegenover hotel Diani Sea Lodge zit een soort open bar en verderop zit inderdaad de Shakatak waar op normale dagen vanaf 21.30 (alle behalve vrijdag en zaterdag) ook zeker tussen de 10 en 20 meisjes rondlopen. ga aan de bar zitten en je hebt die avond 100% wat te doen. er lopen ook junks rond, voornamelijk langs de weg en tussen de taxi's, dus kijk even uit (tenzij dat je ding is)

tip: in Nyali loopt high class rond, vraag ernaar bij uw lokale taxi chauffeur

Commentaar

De situatie ter plaatse is nog steeds zoals in vorige berichten beschreven en dat zijn er niet zoveel om even door te nemen. Maar uiteraard kan iedereen zijn persoonlijke voorkeur hebben. Zuidkust wellicht nog mooiere stranden, dus als je daar voor gaat, niet de Noordkust opzoeken. Nadeel Zuidkust je zit op flinke afstand van Mombasa city en uiteraard nog verder van de Noordkust en Mtwapa. Zeg ik verders nog niets over een strandtent als 40 Thieves aan de Zuidkust, de eigenaar is volgens mij de 41e, dus naam zou moeten worden aangepast. Waarom, daar kom je wel achter als je er bent geweest. Zou zeggen gaan met die banaan, ter plaatse kan je altijd nog van de ene stek naar de andere stek verkassen.

Commentaar

Afrika, Kenia

Voor de fijnproevers die naar Kenia (Nairobi) komen, kan ik Ivy van harte aanbevelen. Ik ben verschillende keren bij haar geweest en zij bij mij thuis en ik ben nooit teleurgesteld. Ze zoekt eigelijk een vaste partner, maar zolang dat niet het geval is doet ze het -selektief- met iedere, bij voorkeur blanke, man.
                  Ivy is klein van stuk, ongeveer 1.70 mtr., 26 jaar en volslank lijfje.
                  Ze is voor alles in behalve kontneuken. Gebruik condoom verplicht. Opwarmen en handenwerk is heerlijk. Ze kruipt zo bovenop je en als ze aanvoelt dat je wil, perst ze haar lijfje om je heen. Zelf kan ze ook klaarkomen als 'het klikt' maar ze is stil. Ook wanneer ze onder ligt doet ze actief mee. Ze kent heel wat strakke variaties (bijvoorbeeld haar van achteren nemen terwijl ze haar benen gesloten houdt). Pijpen met condoom. Kortom, een prima meid.
                  Ze kan thuis ontvangen (ze woont op weg naar het vliegveld in een eigen twee kamer woning met badkamer op het erf bij een ander huis). Je moet ergens met haar afspreken en dan neemt ze je mee. Ook kan ze bij je in een hotel komen.
                  telefoon: +254-722815655
                  En als je een zwarte, lieve vriendin zoekt die heerlijk kan sexen, dan begin je een relatie met haar. Ze is er klaar voor !

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door willyboy1956
                    Ik was onlangs in kenia ,fijne afspraken gemaakt via internet ,over prijzen en giften voor sexuele contakten .Zij 26 ,ik 51 .
                    Maar na 1 dag liep de rekening al goed op en stelde paal en perk aan de relatie .(na4 dagen)
                    Haar mooie woorden per sms .Je bent een zwijn ,je hebt een roestnagel in je kop ,je kunt mijn aars likken,Wij kenianen hebben ook het recht te zeggen dat jullie aidskillers zijn .
                    Besluit ...zolang je blijft financeel toegeven ben je een lieveling ,maar een neen .....dan breekt de hell los voor old uggle bastard
                    Misschien maak je steeds een aantal beginners fouten want in 2007 ben ik 4x naar Kenia (Mombassa, Malindi, Mtwappa en Nairobi) gegaan en heb nooit problemen gehad over geld, zelfs haast weinig of nooit vantevoren een prijsafspraak gemaakt. Met een beetje ervaring kan je een meid redelijk inschatten; uitzonderingen bevestigen de regel vandaar dat ik bij mijn 1e bezoek na de 3e nacht s'-ochtends na vertrek van de meid merkte dat ik nog eens 5000 Ksh ongewenst armer was geworden, m.a.w. gejat, kan je gebeuren als wandelaar met een LT-er. Is me ooit nog eens 1x overkomen in Gambia in 2003 maar verders nooit in Brazilie, Filipijnen, Indonesie, Laos, Ned. Antillen, Polen, Tsjechië, Singapore, Slowakije en Thailand. Met andere woorden in Afrika nog beter op je geld letten, maar statistisch gezien 2 gevallen op ..........(zal het aantal niet noemen, want wellicht word ik dan van opschepperij beschuldigd).

Commentaar

beste mensen,

Ik ben net terug uit kenia,werkeljk superland.Supermooi weer en de vrouwen zijn daar ook net zo mooi als het weer.Ga daar niet heen met een vrouw ,doe je dat toch dan krijg je spijt.Ik heb diverse mannen gezien met hun geliefde en als naar mij kijken wat ik daar uitspook zijn ze veel gelukkiger zonder hun geliefde aan hun zijde.

Boek altijd een hotel aan de noord kust anders zit je elke dag met de boot te rommelen.

matatu is veilig en goedkoop

Alleen een vliegtuig ticket boeken en daar een appartement nemen is nog beter want als je vrouwen naar het hotel meeneemt moet je altijd extra betalen ,dan is een appartement extra huren nog goedkoper.

Pas altijd op met vrouwen meenemen naar appartement i.v.m diefstal.

Vrouwen zij daar goedkoop,als je wilt kun je voor 500 shilling voor 2 uur shorttime.Ik ben niet voor het goedkope gedoe en betaal 2000 shilling voor hele nacht heel netjes.

Gaarne volgende afkorting toelichten(ST FT)

Daarna bellen de vrouwen altijd terug maar er zijn zoveel aanbod

Leuke tenten om te bezoeken: mobassa stad ( casablanca ). disco tembo en de lollypops(weg naar mwtapa)
                      casaurina (mwtapa) en een allernieuwe club lambada(mtwapa).florida (mombassa stad)

1 euro is nu 100 shilling.

Vrouwen zijn daar echt veel en als je een van die tenten binnen loopt wordt je vanzelf aangesproken.

Ga daar beslist terug

Weet iemand nog leuke adres voor goedkope vliegtickets naar kenia

cheaptickets is niet cheap

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door reisjesman Bekijk bericht
                        Ik ben niet voor het goedkope gedoe en betaal 2000 shilling voor hele nacht heel netjes.
                        Gaarne volgende afkorting toelichten(ST FT)
                        Weet iemand nog leuke adres voor goedkope vliegtickets naar kenia
                        cheaptickets is niet cheap
                        Vergeet een ding niet voor minder dan 2000 Kesh is meer dan 90% van de vrouwen daar ook meer dan tevreden. Met 2000 te geven schep je een precedent en de volgende keer verlangen ze 2500 en meer en voor je het weet zit je in een opwaartse prijs spiraal waarvan het einde zoek is. Maar goed het is en blijft jouw geld. ST = short time kan bij wijze van spreke 15 min. zijn tot 1 of meerdere uren al naar gelang afspraak. FT (denk dat je LT bedoelt) = long time en staat voor de hele nacht tot 's-morgens ??? na ontbijt!!!
                        Voor (last minute) tickets kijk eens op www.ltur.com

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door pussyjager Bekijk bericht
                          Vergeet een ding niet voor minder dan 2000 Kesh is meer dan 90% van de vrouwen daar ook meer dan tevreden. Met 2000 te geven schep je een precedent en de volgende keer verlangen ze 2500 en meer en voor je het weet zit je in een opwaartse prijs spiraal waarvan het einde zoek is. Maar goed het is en blijft jouw geld. ST = short time kan bij wijze van spreke 15 min. zijn tot 1 of meerdere uren al naar gelang afspraak. FT (denk dat je LT bedoelt) = long time en staat voor de hele nacht tot 's-morgens ??? na ontbijt!!!
                          Voor (last minute) tickets kijk eens op www.ltur.com

hapiness is good health and a bad memory.Hele goede stelling.

FT(ik dacht dat het franszo total betekent) maar weet niet zeker.
                          Ben met je eens 2000 is wel maximum en voor hele dag en nacht en is wel eentje bloedmooi.
                          Als je een lolypop neemt bijvoorbeeld.

Commentaar

Re: Afrika, Kenia

Oorspronkelijk geplaatst door Wissewas Bekijk bericht
                            Voor de fijnproevers die naar Kenia (Nairobi) komen, kan ik Ivy van harte aanbevelen. Ik ben verschillende keren bij haar geweest en zij bij mij thuis en ik ben nooit teleurgesteld. Ze zoekt eigelijk een vaste partner, maar zolang dat niet het geval is doet ze het -selektief- met iedere, bij voorkeur blanke, man.
                            Ivy is klein van stuk, ongeveer 1.70 mtr., 26 jaar en volslank lijfje.
                            Ze is voor alles in behalve kontneuken. Gebruik condoom verplicht. Opwarmen en handenwerk is heerlijk. Ze kruipt zo bovenop je en als ze aanvoelt dat je wil, perst ze haar lijfje om je heen. Zelf kan ze ook klaarkomen als 'het klikt' maar ze is stil. Ook wanneer ze onder ligt doet ze actief mee. Ze kent heel wat strakke variaties (bijvoorbeeld haar van achteren nemen terwijl ze haar benen gesloten houdt). Pijpen met condoom. Kortom, een prima meid.
                            Ze kan thuis ontvangen (ze woont op weg naar het vliegveld in een eigen twee kamer woning met badkamer op het erf bij een ander huis). Je moet ergens met haar afspreken en dan neemt ze je mee. Ook kan ze bij je in een hotel komen.
                            telefoon: +254-722815655
                            En als je een zwarte, lieve vriendin zoekt die heerlijk kan sexen, dan begin je een relatie met haar. Ze is er klaar voor !
                            De dame is inmiddels getrouwd, ze biedt haar diensten NIET meer aan

Commentaar

Kenia: Mombasa en Nairobi? Malindi? Welke stad is aan te bevelen? Waarom, voor- en nadelen? Graag IM.

Commentaar

Ik wil ook graag een keer naar Afrika en Kenia lijkt mij wel wat.
                                Weet echter ook niet waar te gaan.
                                Tot nu toe ben ik nog niets wijzer geworden of het Mombasa of Nairobi moet worden.
                                Graag wil ik als newbie weten wat dan het beste is en een aanbeveling voor hotel e.d.

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door Ababson Bekijk bericht
                                  Ik wil ook graag een keer naar Afrika en Kenia lijkt mij wel wat.
                                  Weet echter ook niet waar te gaan.
                                  Tot nu toe ben ik nog niets wijzer geworden of het Mombasa of Nairobi moet worden.
                                  Graag wil ik als newbie weten wat dan het beste is en een aanbeveling voor hotel e.d.
                                  Hoi Ababson,

Is het je hoofddoel om in Kenia negerinnen te gaan neuken of ben je ook nog voornemens om iets sportiefs en/of cultureels te gaan ondernemen aldaar? Dat is wel belangrijk te weten om je vraag goed te kunnen beantwoorden.

Wil je een georganiseerde vakantie boeken of ben je van plan om op "eigen houtje" af te reizen?

Mombasa en Nairobi (die laatste stad wordt onder reizigers ook wel Nairobbery genoemd) zijn niet te vergelijken met steden in Azië wat criminaliteit betreft. Ik wil je zeker niet ontmoedigen, maar als alleengaande reiziger moet je voor Afrika wel stevig in je schoenen staan en je reis goed voorbereiden.

Als je puur voor de sex gaat dan is het toeristische eiland "Zanzibar" (dat ligt trouwens geeneens zo gek ver van Mombasa) voor de kust van Tanzania misschien wel wat voor je.

Er zijn daar mooie stranden, leuke B&B's, maar ook leuke resorts en restaurants en ook op cultureel en sightseeing gebied is er een ruim aanbod. En, last but not least, genoeg leuke negerinnen die met een blanke aan willen pappen.

groet,

HL 69.
                                  In de beperking toont zich de meester!

Commentaar

Het gaat mij vooral om de negerinnen.
                                    Ik ben dol op aziatische dames maar ik hou ook van grote tieten en dat is daar wat lastiger.
                                    Ook wil ik wat afwisseling, ik zit te denken om het een week te gaan proberen.
                                    Iedereen is een keer voor het eerst gegaan dus waarom ik niet.
                                    Zanzibar klinkt goed en ik denk ook nog over Dakar.
                                    Ik wil absoluut alleen, behalve als er een dame mee wil natuurlijk.

Commentaar

Re: Afrika: Kenia (Nairobi)

Hoe gaat het met de betaalde liefde in tijden van globalisering en recessie? Op pad in achterbuurten en luxe clubs, van Nairobi tot Warschau. Eerste deel van een serie.

____

Bont opgetutte dames op krukjes lakken in het moddersteegje hun teennagels. Uitnodigend zwaait Nancy de deur van haar huisje open. We gaan direct op bed zitten, meer ruimte is er niet. Ze gaapt. „Niemand wil weten hoe zwaar ons leven is”.

„Ieder werk is goed werk, en iemand moet het doen”, staat er op haar ledikant geschreven. Ze vraagt vijftig shilling voor twintig minuten. „Altijd willen ze afdingen, ze klagen dat het vroeger goedkoper was. Maar lager dan twintig shilling ga ik niet”. Twintig shilling is twintig eurocent.

Prostitutie heeft vele oorzaken. In Afrika is armoede de eerste maar niet de enige. Want met een veranderende levensstijl wijzigen ook de seksuele gewoontes. Nancy en haar vriendin Rose werken in Pumwani, een arme wijk in de Keniaanse hoofdstad. Meer dan de helft van de inwoners van Nairobi leeft in sloppen of andere verloederde wijken. „Ons vrouwen blijft geen keuze. Mannen gaan in de criminaliteit, ze beroven banken of blanken. Prostitutie is onze enige uitweg.”

Prostitutie is illegaal in Kenia en de commerciële sekswerkers moeten zich verweren tegen afpersende agenten en lastige klanten. Soms komt er lijmsnuivend tuig, soms hebben klanten na drie uur nog niet betaald. De dames van Pumwani vallen bij gevaar op elkaar terug en gooien de klant de buurt uit. Na een half uur klopt een bezorgde Rose op Nancy’s deur. „Eventjes checken of die man wel deugt”, excuseert ze zich en ploft op het bed.

Nancy en Rose komen van het vol geraakte platteland rond Nairobi. Ze zijn nu ongeveer veertig jaar. Nancy kreeg op traditionele wijze een echtgenoot toegewezen. Net als Rose vluchtte ze naar de grote stad. Ze probeerden op straat tweedehands kleren te verkopen. „Dat venten is niet winstgevend”, vertelt Rose. „Je wordt steeds weer door agenten opgepakt, je moet kapitaal hebben om je vrij te kopen.” Daarom zetten ze zichzelf in de markt.

Eerst in goedkope clubs waar ze mannen oppikten en in smoezelige hotelletjes waar ze hen „bedienden”. „Mannen willen nu eenmaal altijd alcohol en vrouwen”, zeggen ze. „We gingen nooit naar jongerenclubs, want kinderen hebben geen geld. En ook niet naar dure clubs, daar willen ze alleen jonge meiden. En de blanken die daar komen, die houden niet van onze dikke konten.”

Klasse en rangen. Van de goedkope straatprostitutie zijn ze gepromoveerd tot een plaatsje in Pumwani, „ons eigen kantoor”. Rose wijst naar het stapeltje condooms onder het bed. „Meestal komen klanten met hun eigen condooms, want ze vertrouwen die van ons niet.” Ze kunnen de verlangens van hun clientèle goed schatten. Soms willen ze alleen maar worden geaaid. „Anderen willen gezellig kletsen. Maar wat schiet ik daar mee op? Ik heb kinderen om voor te zorgen.” Nancy kijkt eventjes vertederd. „Als mannen ons iets extra’s geven, zeggen ze: ‘Hier, om wat melk voor je kinderen te kopen’.”

Meer dames verdringen zich nu bij de deur van Nancy. Kunnen ze zich ooit nog een ander bestaan voorstellen? Hun seksuele charme is tanende. „Ach, een echtgenoot zal ik wel nooit meer vinden”, zegt Nancy gelaten. „Seks uit vrije wil, nee, daar kan ik me weinig bij voorstellen.” Ze denkt even na. „Toch zie ik soms een vent en voel iets vreemds, iets van lang geleden. Misschien is dat wel liefde”.

En trouwen? Gebulder in het steegje. „Afrikaanse vrouwen hebben niets te zeggen bij mannen.”, zegt een vrouw. „We horen te gehoorzamen”, roept een ander. „Maar hier geef ik de bevelen”, slaat Nancy met de hand op het bed. „In deze business heb ik het voor het zeggen. Ik zeg: doe je kleren uit. Ik zeg: doe je condoom om. Ik zeg: de tijd is om. Buiten dit steegje pas ik me weer onmiddellijk aan de mannen aan. Zij zijn de baas.”

Aan de lunch met een goede fles wijn. In een andere wereld maar dezelfde stad. In het stadscentrum kuieren keurige kantoorklerken naar eetcafés. Voor een klein en luchtig hapje, straks moeten ze weer werken. Vroeger aten inwoners van Nairobi in een voedselkiosk een bord vol zwaar maïsmeel met spinazie voor lunch, toen bracht nog vrijwel niemand urenlang zittend in kantorenruimtes door. Met een moderniserende economie veranderen de eetgewoontes. Evenals de seksuele. Met een groeiend inkomen en een opkomende middenklasse verandert de levensstijl en gaan bewoners anders denken over wat goed en slecht is.

Pamela luistert naar het verhaal van een collega in de verzekeringsbranche. Ze was gebeld door rijke mannen. Die wilden wel een verzekering, als zij de heren eerst kwam „plezieren”. Pamela neemt een hap van haar zalmsalade en zucht: „Prostitutie hoort sinds enkele jaren bij het zakenleven. Dure toeristenhotels zouden niet kunnen opereren zonder ****en. Evenals de chique clubs.”

Moeten we ons niet tegen die veranderingen verzetten, val ik tussenbeide. „Ach jullie blanken. Europese vrouwen gaan direct luidruchtig schreeuwen en eisen een betere positie voor de vrouw”, antwoordt Pamela. „Wij Afrikanen doen dat anders. Stiekem laten we onze mannen in de steek. Lukt dat niet, dan leren we leven met onze dronken echtgenoten. We zorgen voor hun eten, spreiden onze benen. Die vernedering laten we over ons heengaan.” Haar collega valt haar bij. „Ja, het is zelfbehoud. Alle Afrikaanse vrouwen zijn prostituees, we moeten gehoorzamen aan de mannen. De enige geniën onder ons zijn vrouwen die er geld voor vragen.”

In een villawijk nipt een onuitgeslapen Parselelo Kantai aan een sterke espresso in een koffieshop. Alweer zo’n verschuiving van gewoontes: vroeger dronk geen Keniaan koffie, er waren geen koffieshops en iedereen stond bij zonsopgang kwiek naast zijn bed. Parselelo is schrijver en journalist. Vorig jaar dong hij mee naar de Britse Caine prijs met het verhaal You wrecked me dat begint met orale seks door een prostitué. „Vroeger kwam prostitutie voort uit armoede. Maar Kenia verandert snel. We hebben meer geld en als we het niet hebben dan doen we er alles aan om het te krijgen. Prostitutie is tegenwoordig ook een levensstijl”, vertelt hij. „Seks wordt thuis bezorgd, net als pizza’s. Mannen kijken op internet en bezoeken dure striptease clubs. Dat was vroeger ongehoord in het kuise Kenia.”

De prostituee van de betere soort houdt zich niet op in Pumwani zoals Nancy en Rose. Zij danst het leven binnen van een rijke blanke, die vleugels heeft en haar meeneemt naar Europa. In het literaire verhaal van Parselelo is ze zestien. Ze ontmoet haar Belgische klant op het terras van een voormalige koloniale club „vanwaar de blanken vroeger als sport op passerende Afrikanen schoten. Nu zuig je aan hun penissen voor 500 shilling per half uur. De vruchten van de onafhankelijkheid smaken soms vreemd”.

„Ze willen hoger op de sociale ladder”, zegt Parselelo bij zijn tweede kop koffie. „Ze streven naar een betere levensstijl, high life. Prostitutie is voor hen een vrije keuze.” De amusementsindustrie is de afgelopen tien jaar drastisch gegroeid, draait nu 24 uur per dag en is door het verbeterde openbare vervoer ’s nachts voor grote groepen toegankelijk. De moraal verandert. Playboy was vroeger verboden. Eind jaren tachtig haalde toenmalig president Moi nog een tv show met karig geklede en sexy dansende dames van de buis. In kranten staan nu contactadvertenties evenals advertenties voor massagesalons en seksparty’s. Een escortservice leidt werknemers op in dansen, zwemmen, talen, etiquette en afwijkende seksgewoontes van buitenlanders. De afgestudeerden werken in vijfsterrenhotels en voor rijke toeristen die een toer door de wildparken maken.

Enkele jaren terug durfden journalisten voor het eerst te schrijven over bezoekjes van hitsige parlementsleden aan de beruchte Koinange Street van Nairobi. Hier tippelen in de nachtelijke uren studenten. Dagbladen berichten over schoolverlatende zwangere kinderen. Vorige week meldde de overheidsorganisatie voor leraren over zeshonderd leraren die waren ontslagen wegens seksuele relaties met hun leerlingen. „De zondige onderwijzers werden niet vervolgd”, merkt Parselelo bitter op.

„Ja, we doen het met paters, islamitische predikers, parlementsleden en zakenlui”, lacht Betty. Namen noemt ze niet. Dat is beroepsgeheim. Ze verdringt zich aan de bar van een chique nachtclub, samen met haar zakenpartners Ann en Penny. Hun glinsterende T-shirts, puntige hoge hakken en korte rokken, de make-up, al deze hulpmiddelen maken de meisjes van nauwelijks achttien voor het oog een stuk ouder. Ann begon op haar zestiende.

Betty was zwanger. Ze wil vertellen over hoe geliefd ze was bij haar klanten met haar uitpuilende buik, hoeveel respect ze toonden. „Mannen zijn rare wezens, ze behandelen je bijzonder goed als je zwanger bent.” Plotseling ziet ze een blanke binnenkomen en schiet op haar prooi af. Te laat. „De concurrentie is tegenwoordig groot”, moppert ze. “Er lopen hier zelfs homo’s rond, die doen het beneden onze prijs. Vroeger wist ik geen eens dat er homo’s bestonden in Kenia.”

Betty, Ann en Penny noemen zichzelf nachtvlinders. Op zoek naar de man die rijkdom brengt. Een vriendin vertrok vorige maand met een kerel naar Dubai. Volgende week gaat een ander naar Duitsland, „met een marinier die alleen in korte broek loopt. Ik wou dat hij mij had gekozen”. Ze zijn trots op hun vak. „Ik heb een beter leven dan vroeger. Ik woonde in een hol in de muur, nu in een leuk huisje met tv”, vertelt Penny. „En ik zorg goed voor mijn kinderen en mijn moeder”, vult Betty aan.

Ze leerden elkaar kennen in de gevangenis. „We hadden zoveel overeen, onze problemen met klanten en met de politie. Daarom gingen we samenwerken.” Gedrieën richtten ze het arbeidscollectief de Nightnurses (de Nachtzusters) op. Ze spraken een minimumprijs af van 3000 shilling, dertig gulden voor een beurt. Tienduizend voor de hele nacht. Ze zijn mobiel bereikbaar en vallen in te huren voor vrijgezellenpartijtjes. Zij zijn het moderne gezicht van de hedendaagse Keniaanse prostitué.

Bizarre verhalen vertellen ze over hun klanten. Maar ook over hun tederheid. Betty, Ann en Penny noemen zich seksuele therapeuten voor getrouwde mannen. „Mannen zijn soms ook zacht. Dan willen ze alleen maar vastgehouden worden, gekoesterd zonder seks.” Dat geeft de drie voldoening. „Wij voorzien in een behoefte.”

Ongeremd praten ze over seks. Opvallend in een tot voor kort uiterst preuts land, waar geslachtsdelen geen scheldwoorden zijn, waar seks niet bespreekbaar is. „Je moet je hele leven toestemming vragen, eerst aan je vader, dan aan je man”, zegt Betty snierend. „Daarom willen jongeren niet meer trouwen, te vaak zagen ze hoe vaders moeders mishandelden. Liever een neukvriendje dan een echtgenoot!”

Zaken zijn zaken, ons vak zou moeten worden erkend, vinden ze. Betty verblijft drie dagen per week bij haar vriendje, de andere dagen verdient ze geld. „Als ik met hem vrij en een klant belt, dan ga ik werken. Ik wil rijkelijk leven.” Het grootste probleem is hoe het vak te op te geven. „Daar maak ik me zorgen over”, zegt Betty. „Pas als ik superrijk ben, stop ik er mee.”

Door onze correspondent
                                      KOERT LINDIJER
                                      NRC Handelsblad 26-06-2010

Commentaar

Afrika: Kenia

Ben van plan om naar Bamburi Beach (Mombassa-Noord) te gaan.
                                        Is daar veel te beleven?

Commentaar

hangt er vanaf wat je wil beleven volop safari snorkelen jetski maar ik denk dat je die zwarte dames safari bedoelt .wel ik ben net terug van mombasa bamburi beach en wou dat ik binnen een paar weken terug kon vertrekken dit kan spijtig genoeg niet er moet nog gewerkt worden.wel hoe is het daar nu echt ik heb er drie weken verbleven overal waar je loopt vind je meisjes die met met je meegaan voor 1000ksh of 1500ksh volledige nacht veel begonnen zelfs niet over geld die betaalde ik dan achteraf(werd in veel forums afgeraden met zulke meisjes op te trekken)IK HEB HET TOCH GEDAAN EN KOSTE ME NOG MINDER soms iets meer als je aan het bamburistrand wil verblijven en je wil je gezelschap meenemen naar je hotel is er kahama hotel niet zo duur en net en geen gezeur als je zelfs twee meisjes ontvangt.wil je zoeken voor een meisje in de namiddag(voor12UUR is het overal redelijk rustig)dan loop je langs het strand naar big tree(stevige strandwandeling)of neem een matatu(word ook in vele forums afgeraden doch ik als first time kenian traveler heb ze veel gebruikt en had nooit last kost 20KSH)met de taxi van kahama naar big tree 200a300 en steeds onderhandelen met die kerels werd ik dit beu dan nam ik de matatu had ik geduld dan weereens een taxi.neem je de taxi naar big tre dan stopt die als bij cheers komen meisjes in de namiddag vandaar kan je naar het strand wandelen waar big tree is waar ze ook kamers verhuren maar simpel.je ziet wel al de meisjes passeren vanuit je kamer en verblijf je daar een paar dagen dan weten ze allemaal je kamernummer en ze willen allemaal komen. in de avond kan je naar mtwapa en daar stikt het van de girls voor de eerste keer neem een taxi hij brengt naar elke plek.IK ben er dikwijls geweest altijd alleen en nooit problemen gehad alleen de wijven krijg je niet van je rug geschud maar dat is geen probleem.THIS IS FOR NOW IF YOU WANT MORE ASK.