Cuba: Trinidad & Cienfuegos

Inklappen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

• Cuba: Trinidad & Cienfuegos

iemand soms leuke ervaringen in trinidad en cienfuegos op cuba
    ge er namelijk naartoe in april

Re: trinidad&cienfuegos in cuba

Trinidad is bijzonder mooi en toeristisch, maar qua vrouwen weinig te beleven.

Cienfuegos stelde qua vrouwen ook weinig voor, tenzij je je laat helpen door de locale cubanen daar.

Mijn tip: Camaguey!

Commentaar

Re: Cuba: Trinidad & Cienfuegos

Nuttig om te vermelden dat met Trinidad het plaatsje "Villa De la Santísima Trinidad" wordt bedoeld, en niet het eiland Trinidad.
      Trinidad hoort bij de provincie Sancti Spíritus in centraal Cuba, op 90Km van Cienfuegos.
      Afstand tot het strand is 8Km.....leuke wandeling

Wat vrouwen betreft.....paila. Geen info tot nog toe, wel kan ik je vertellen dat de locals behoorlijk donker gekleurd zijn vanwege het hoge gehalte Afrikaans bloed.
      Dit plaatsje was namelijk een smokkelparadijs tot laat in de 18e eeuw, er werden veel slaven aangevoerd vanuit Jamaica.

Ben benieuwd of Brazze er wat leuks vindt.

Arturo.
      La Espada De Bolivar Por America Latina!
      Porque el dia que despertemos, sabemos que el sol sale para todos!

Commentaar

Trinidad is een mooie touristische plaats, maar voor de dames moet je er niet zijn. Er hangt een te touristische sfeer, waar je absoluut geen goede service krijgt. De inwoners van Trinidad zijn echt te verwend. Er is wel een mooie Casa de la Musica waar goede optredens worden verzorgd. Bezoek de Valle de los Ingenios te paard!

Cienfeugos is ook een hele mooie plaats. Schitterende architectuur en er is voldoende te doen. Ontmoetingsplaatsen zijn langs de boulevard (loopt langs de jachthaven) en de lokale disco's (er is een grote aan het water waarvan de naam me even ontschoten is). Aan de boulevard heb je een flink aantal locale bars met voldoende volk. Een goede strategie is overdag het centrum doorrijden om contacten op te doen. Een tip, huur een motorina, aangezien het strand aan het einde van de baai ligt en er slecht vervoer is.

Commentaar

Ja zeker Trinidat is zeker mooi, al zou een tsunami de boel wel eens lekker opfrissen.
          Ik ben daar ook een paar dagen geweest en werd gelijk aangesproken door 2 donkere meiden van een jaar of 18, toen ik op de stenen trap zat bij de casa de musica.
          Het gebeurde wel erg voorzichtig, en toen we een deal hadden gemaakt kreeg ik een route beschrijving mee hoe ik moest lopen en zij liep een paar honderd meter achter mij.
          Het koste 20 dollar en 10 voor de kamer.
          Voor de rest was alles oke, alleen de terugweg nog wat gezeur om extra geld, en wederom erg geheimzinnig, met een omweg. volgens mij om nog even wat eten te halen zodat ik dat ook nog even kon betalen.
          Dus als je alleen zit komen ze wel naar je toe, als ze in de buurt zijn.
          Maar blijf erbij Santiago is the place to be, overigens Holguin was ook leuk wat betreft de meiden maar voor de rest is daar weinig te doen.

Commentaar

[QUOTE=boemboemjamjam]Ja zeker Trinidat is zeker mooi, al zou een tsunami de boel wel eens lekker opfrissen.

Het is te hopen, dat jij er bent als de boel "opgefrist" wordt!
            Love the life you live,
            live your dream,
            don't dream your life
            and live the life you love !

Commentaar

In heel Cuba, is het mogelijk om uitstekend de liefde te bedrijven, vraag het aan een taxi chauffeur, het beste aan de jongens die in de oude wagens rijden.meer dan 10 keer geprobeerd, alleen in Varadero mislukt, maar had de chauffeur wel een voorstel om naar een disco te rijden 40 km daar vandaan.
              Laatst gewijzigd door popo; 15-03-06, 13:31. Reden: taal

Commentaar

[QUOTE=Wammie]
                Oorspronkelijk geplaatst door boemboemjamjam
                Ja zeker Trinidat is zeker mooi, al zou een tsunami de boel wel eens lekker opfrissen.

Het is te hopen, dat jij er bent als de boel "opgefrist" wordt!
                Ja en het is te hopen dat jij er dan ook bent, zit even je berichten te lezen en het is wel duidelijk dat je gaat voor de nationale stoorzender trofee.
                Wel een ergens anders geweest dan Azie ?
                Wammes waggel

Commentaar

[QUOTE=boemboemjamjam]
                  Oorspronkelijk geplaatst door Wammie

Ja en het is te hopen dat jij er dan ook bent, zit even je berichten te lezen en het is wel duidelijk dat je gaat voor de nationale stoorzender trofee.
                  Wel een ergens anders geweest dan Azie ?
                  Wammes waggel
                  Ophouden jullie twee anders krijg ik jeuk aan m'n vinger. Doe eens constructief mee!

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door popo
                    In heel Cuba, is het mogelijk om uitstekend de liefde te bedrijven, vraag het aan een taxi chauffeur, het beste aan de jongens die in de oude wagens rijden.meer dan 10 keer geprobeerd, alleen in Varadero mislukt, maar had de chauffeur wel een voorstel om naar een disco te rijden 40 km daar vandaan.
                    Popo,

Een uitstekende tip, hebt helemaal gelijk, maar daarbij moet worden gezegd dat deze aardige jongens (die echt de weg wel weten hoor en je hoeft niet echt bang te zijn voor berovingen enzo) er een flinke toeslag als commissie bijdoen. Als je dat geen bezwaar vindt dan kun je er prima mee uit de voeten.

Zelf probeer ik altijd 'zelfstandig' te operen omdat dat mij de meeste voldoening verschaft, maar ik respecteer ieders voorkeur.

Waarschijnlijk wilde je taxichauffeur op Varadero je naar Matanzas brengen.. de provinciehoofdstad.

Commentaar

Klopt hij wilde naar Mantanzas, maar dat meer betalen heb ik niet gemerkt, ik heb altijd ongeveer 30/50 dollar betaald, voor een zeer uitgebreide behandeling van minstens een uur en met hele mooie vrouwen van ca 20/25 jaar. De taxi truck werkt bijna overal,in de wereld.

Commentaar

Klopt hij wilde naar Mantanzas, maar dat meer betalen heb ik niet gemerkt, ik heb altijd ongeveer 30/50 dollar betaald, voor een zeer uitgebreide behandeling van minstens een uur en met hele mooie vrouwen van ca 20/25 jaar. De taxi truck werkt bijna overal,in de wereld.
                        Popo,

Dat kan al inclusief toeslag zijn.. ik heb in Cuba rond de 10-30 dollar betaald, soms nog minder.. meestal 25 dollar

Commentaar

maar dat meer betalen heb ik niet gemerkt, ik heb altijd ongeveer 30/50 dollar betaald, voor een zeer uitgebreide behandeling van minstens een uur en met hele mooie vrouwen van ca 20/25 jaar
                          Slik

Bijna een half maandloon...
                          Als je ooit eens naar Colombia gaat stuur even een PM.....

Arturo.

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door Arturo
                            Slik

Bijna een half maandloon...
                            Als je ooit eens naar Colombia gaat stuur even een PM.....

Arturo.
                            Beste Arturo,

Veelal ben je erg goed op de hoogte, maar nu, het maandloon van een Cubaan is 12 dollar netto, dan spreek je dus van 2tot 4 maal een maandloon. Maar zonder de markt te willen verpesten, vind ik het niet erg om 30/50 dollar te moeten betalen voor super service, inclusief kamer en taxi. Met zeer mooie jonge vrouwen, die je vol overgave lief hadden.
                            Graag wat meer nieuws over Columbia, mag ook in de mailbox.

groet, popo

Commentaar

Beste Arturo,

Veelal ben je erg goed op de hoogte, maar nu, het maandloon van een Cubaan is 12 dollar netto, dan spreek je dus van 2tot 4 maal een maandloon. Maar zonder de markt te willen verpesten, vind ik het niet erg om 30/50 dollar te moeten betalen voor super service, inclusief kamer en taxi. Met zeer mooie jonge vrouwen, die je vol overgave lief hadden.

groet, popo
                              Het maandloon van 12 dollar wat jij vertelt geldt voor de onderklasse.
                              Een dokter bijvoorbeeld verdient ca. het viervoudige.
                              De onderkklasse (en vele anderen) worden maandelijks geholpen met voedselbonnen (een erkend communistisch systeem).
                              Uiteraard probeert iedereen een graantje mee te pikken van de (in hun ogen) steenrijke toerist.
                              Iedereen heeft daarentegen vrij de beschikking over onderwijs en medische zorg (die in Cuba zeer hoog staat aangeschreven).
                              In dit licht is 50 dollar inderdaad veel geld.

Commentaar

Beste Arturo,

groet, popo
                                Ik bedoelde ook een Colombiaans maandloon
                                Wat betreft Colombia loop ik jaren achter, ik zou graag weer eens pennen maar kom helaas tijd te kort....

Maar goed, belangrijk gegeven wat Nightmare aanbrengt, onderwijs en gezondheidszorg zijn gratis, en voedselbonnen voor de lage inkomens?
                                Dat trekt de verhoudingen weer een beetje recht als je dan het loon bekijkt.
                                Toch heeft het communisme wel iets....

Arturo.

Commentaar

Vwb de maandlonen deze lopen nog wel enigzins uiteen, maar 10-15 dollar is wel de ondergrens voor iemand die regulier werk heeft, geschoolde arbeid betaalt tot aan ongeveer 50 dollar, voor een ervaren en goede professional.

Inderdaad zoals hier al is aangegeven moet je het inkomen wel afzetten tegen wat je ervoor moet kopen..

In Cuba is onderdak goedkoop (maar vaak slecht en zeer krap), onderwijs gratis, medisch advies/zorg gratis (medicijnen echter niet en vaak zijn deze niet aanwezig), is er een bonnensysteem, de libretta, echter ook daarvan zijn zaken vaak niet aanwezig...

Verder zijn er een hoop zaken die worden gesubsidieerd zoals Cubaanse kroegen (3e categoria cantina's) waar gegeten en gedronken kan worden.. ben er zelf weleens geweest maar zowel het eten als de drank was er verschrikkelijk..

Kortom, op papier is er een hoop geregeld, echter in de praktijk vallen deze regelingen weleens minder goed uit dan in theorie.. hetgeen ertoe lijdt dat 'la bolsa negra' voor vrijwel iedereen van groot belang is om te overleven..

De 30-50 dollar van Popo zijn dan zeer welkom, en voor dat geld kun je een goede service verwachten. Een prima methode om, voor een voor ons relatief gering bedrag, een goede nacht/behandeling te hebben.

Echter, naar mijn mening is dit bedrag in de provincie wel de bovengrens om de markt niet te zeer op te drijven. In Havana zijn dit soort van bedragen meer de norm met als uitschieter de 100 dollar die je voor een echte 'prinsesa Habanera' uit de casas de la musica zult betalen.

Zoals overal geldt dat welke prijs je ook betaalt er geen garantie is dat de ervaring die een ander heeft ook dezelfde is die jij zult beleven..

Commentaar

Re: Cuba: Cienfuegos en andere plaatsen

Blijkbaar is er al geen jaren meer iemand in Cienfuegos geweest. Na eerst in 2007 een rondtrip in Cuba gemaakt te hebben (o.a. Havana; Cienfuegos; Trinidad; Camaguay; Santiago de Cuba; Baracoa; Moron), ben ik recent (mei 09) terug geweest om de andere kant van het eiland te bekijken. De eerste trip was met een vriend en we hebben veel leuke dames ontmoet. Daar het hoofddoel reizen was hebben we ons niet echt druk gemaakt om de dames. Maar deze kwamen we wel vanzelf tegen. In Havana moet je het echt zoeken en daar waren de dames zeer huiverig voor de politie. Maar in andere steden was dat heel anders.
                                    In Camaguay in een disco geweest op aanraden van een locale gids. De dames stonden buiten te wachten om met je mee te mogen. Uitkiezen maar. Wel handig overigens als je spaans spreekt. Het probleem zit 'm wel in het feit dat een plekje vinden om het doen doen lastig is. In de meeste casa particulares kun je niemand meenemen. Dus dat was met een local rondrijden op zoek naar een kamer. Uiteindelijk wat gevonden; totale kosten dame 40 peso, kamer 10 en auto ook 10. Niet onredelijk.
                                    Santiago de Cuba: niet op zoek wel gevonden in Casa de las Trova. 's avonds bij optreden dames te kust en te keur.
                                    Baracoa; met z'n tweeen op het terras aangesproken door een groep locale jongens en meisjes. 2 meisjes waren daar op vakantie bij neef (voor het eerst buiten hun eigen stad). Gezamelijk wat gedronken (door ons betaald) en met dames geeindigd op het strand. Kosten behalve drank 0 peso! Tpo avond.
                                    Ook in Moron op terras weer in contact gekomen met 2 dames. Eindje gaan rijden en uiteindelijk weer bij iemand thuis geeindigd. Na eerst PZC in auto vervolgens bij mij 2 uur lang lol (meerdere gaatjes en CIM) voor 20 peso en 10 peso voor kamer. En had idee dat ze het achteraf ook voor 10 had gedaan.

Maar goed wilde eigenlijk iets over dit jaar vertellen. Reisgezelschap was van dien aard dat wandelen vrij lastig was. Maar in Cienfuegos toch nog ergens tegenaangelopen. We verbleven in een hotel aan het strand bij de vuurtoren en het was me al opgevallen dat er veel mannen rondliepen met meisjes die duidelijk niet hun partner waren, tenminste niet buiten Cuba. Toen ik later alleen naar de disco van het hotel ging (de rest van het gezelschap lag al op 1 oor), bleek dat er veel Canadezen rond liepen en dat deze vaak een dame hadden ingehuurd voor meerdere dagen. Ze betaalden dan de dame 30 peso per dag plus de extra kosten voor de kamer (all inclusive). Dit kwam neer op 20 peso per dag. Zo werd mij door 1 van hun verteld. Hij had een erg charmant vriendinnetje en deze had weer meerdere vriendinnen bij zich (varierend van een 7 tot een 9). Tsja en dan kruipt het bloed waar het niet gaan kan. Zeker als de dames om de beurt bij het dansen met de billen tegen je op gaan staan rijen. Op een gegeven moment stand ik met de mooiste te zoenen terwijl een ander mijn kruis stond te noteren. Aan het einde van het de avond kwam vanzelfsprekend het aanbod of ze met me meemocht. Kosten waren 30 peso. Kon gewoon voor de hele nacht. Was gezien mijn reisgezelschap lastig, maar de oplossing was wederom een kamer bij iemand thuis (10 peso). Enige nadeel, was wel 20 minuten lopen in het donker.
                                    Sex was geweldig; bloedmooie dame; pzc en cim inbegrepen. Ook een echte GF gevoel. Liep de hele weg mee terug en heeft me vlak bij het hotel nogmaals oraal verwend.

Conclusie; men zegt dat het minder wordt in Cuba; maar als je wat spaans spreekt dan zijn er nog volop mogelijkheden zonder dat je er financieel op leeg loopt.

Commentaar

Re: Suriname: Nickerie

Aangezien ik nu een aantal keren in Suriname ben geweest kan ik nu wel zeggen . . . . er is maar 1 Cuba !
                                      Om een lang verhaal kort te maken ; Suriname is een praatcultuur , iedereen kent iedereen . . . .
                                      Ik heb kennissen in Cienfuegos (Cuba) en de man des huizes "vliegt" voor mij om een chickie te "regelen" , dit is de beste en voordeligste manier.
                                      Het klopt idd dat dit geheimzinnig gaat (zij loopt op grote afstand mee) , dit is om niet door de politie betrapt te worden (het meisje dus) want het is voor de Cubanita strafbaar (1e keer waarschuwing , 2e keer de bak in) jou als toerist doen ze verder niets , ik heb ook een aantal malen moeten wachten binnen bij de voordeur om eerst te checken of niemand het heeft gezien en dus zeker de politie niet dus , 1X stond er idd politie voor de deur , en dat was wel spannend ! Gewoon anderhalf uur gewacht tot ze weggingen.
                                      Ik wens jullie allen veel succes !
                                      Laatst gewijzigd door Arturo; 25-06-09, 07:20. Reden: Quote eruit.

Commentaar

De discussie over de controle door de politie is inmiddels achterhaald. Dit is nu geen probleem meer.

Commentaar

Aan het werk...
                                        X