Colombia: Algemeen

Inklappen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

• Colombia: Algemeen

Beste Heren,

Ik hoor allerlei verhalen over hele mooie dames in Colombia. Zeker nu Brazilie overspoeld en overprijsd wordt lijkt mij dit een goed alternatief. Is er iemand die uit eigen ervaring iets kan melden over de mogelijkheden in bijvoorbeeld Cali of Cartagena.

Brazilie is zeker niet overspoeld of te duur, als je maar niet naar Fortaleza gaat.
    ik heb wel ervaring met Colombiaansen in Panama gehad, was zeker niet slecht maar niet in Colombia zelf.
    Succes met je zoek tocht

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door bigboybird
      Beste Heren,

Ik hoor allerlei verhalen over hele mooie dames in Colombia. Zeker nu Brazilie overspoeld en overprijsd wordt lijkt mij dit een goed alternatief. Is er iemand die uit eigen ervaring iets kan melden over de mogelijkheden in bijvoorbeeld Cali of Cartagena.

Dame ook goed ?

Kom eens kijken op de chat, daar komt regelmatig Huug binnen, en die woont in Colombia, misschien dat hij je meer kan vertellen.

xxxx Alexandra

Commentaar

In panama city vind je inderdaad colombiaanse straathoertjes (naast dominicaanse en locals) en het inderdaad bekend dat het de mooiste vrouwen van het continent zijn...

Cartagena is naar het schijnt een super mooie stad

Commentaar

Cartagena is inderdaad een mooie stad om te wandelen,maar ook ZEER gevaarlijk!!!!
          Niet echt aan te raden om er in je eentje te gaan wandelen

Commentaar

Hallo latina lovers

Heb redelijk veel ervaring met Colombia.
            Ben getrouwd met een rasechte latina uit Cali (Zijn trouwens de mooiste!! :P)

Ben inmiddels 4 keer in Colombia geweest in verschillende delen van het land en ga over een week weer naar m'n schoonfamilie.

Colombia is op het gebied van sex een raar land.
            Ze zijn er vrij open in terwijl de invloed van de rk kerk er erg groot is :-X.

In alle plaatsen van groot tot zeer klein zijn er volop mogelijkheden om vertier te zoeken bij de dames. :P

En nu het meest interressante zeer goede sex!
            Alles is mogelijk en het kost geen ruk!! :P :P

Een gemiddeld goed betaald maandloon bedraagt in Colombia zo'n beetje 1 miljoen pesos = ong € 330,=

Voor een complete avond/nacht tik je met een beetje mazzel maar 90.000 psos af = € 30.

Dat zijn bedragen waar je vrolijk van wordt.

Nadeel zijn de dure en slechte reisverbinding naar Colombia en de onveiligheid ter plekke.

Ik raad sterk af om je zonder goede kennis van het land de mensen en de taal je buiten de stad te begeven.
            In de grote steden is het er niet gevaarlijker dan bijv een stad als Los Angelis.

Wil je wel weg regel dan een goede gids.
            Als je Spaans spreekt maakt het geheel wel makkelijker op.

Zoals jullie zien heb ik voldoende praktische tips.
            Indien nodig reageer ik op jullie vragen op het forum hier.

Ciao

Commentaar

Spooner, bedankt voor je reactie. Ik was niet van plan om me buiten de grote steden te begeven, ik zat te denken aan Cali en Cartagena. Vluchtje van een paar uurtjes tussen beide steden.

Als ik de prijzen en verbindingen vergelijk met Bangkok en Manila vind ik het nog wel meevallen. Een bussiness class retourtje met Avianca vanaf Madrid komt op zo'n 1850 euro, premium economy met British Airways vanaf Londen op zo'n 1600 euro, economy al vanaf 600 euro. Tel er nog eens een vluchtje Amsterdam naar Madrid of Londen bij van maximaal 200 euro en vergelijk het dan eens met Manila. Goedkoopste bussiness class op dit moment 1800 euro, Bangkok 1100 euro. Voor zover er op dit moment nog economy tickets voorhanden zijn (Gulf Air, etc.) zit je ook op minimaal 800 euro naar Bangkok, Manila op 1100 euro.

Wat ik graag zou willen weten zijn adresjes van Clubs, etc. en de ervaringen hiermee. Ik heb al op WSG gekeken, maar daar staan weinig reacties op met een beetje inhoud. En de reacties die er al zijn, zijn van Amerikanen die iedereen rapportcijfers geven en iedere nacht een "hottie" mee naar de hotelkamer nemen. Ik heb een paar jaar geleden een paar Amerikanen op bezoek gehad en ze de locale Haarlemse scene laten zien. De eerste club waar we binnenkwamen namen ze meteen de meiden met de grootste borsten, ongeacht hoe oud of hoe lelijk. Bij de tweede club heb ik ze nog verteld dat er vaak nog leuke meiden boven bezig zijn en dat het beter is even te wachten tot je iedereen gezien hebt. En ja hoor, binnenkomen, wow, oh, aah en in een rap tempo naar boven met de grootste (en oudste) borsten. En de volgende dag maar aan mij en elkaar vertellen wat een "hotties" ze gehad hadden. Je begrijpt dat ik verschrikkelijk veel plezier om en met ze gehad heb, maar hun oordeel neem ik intussen met een hele dikke korrel zout.

Commentaar

Cali is een goede keuze.
                Daar is alles aanwezig om een onvergetelijke sextour te maken.
                Cartagena is minder groot en ken ik minder goed maar is ook qua natuurschoon zowel de zee als de vrouwen mooi!

Cali vliegt makkelijk. Is slechts 35 min. v.a. Bogota.

De prijzen v/d tickets varieren. Als je nu voor de feestdagen nog wat te pakken wilt krijgen betaal je enorme bedragen.
                In het laagseizoen is het mogelijk om voor € 800,= all in klaar te zijn.
                Zoals al eerder gezegd in mijn vorige mail is het prijsniveau voor ons erg prettig.

Dat is t.o.v. 4 jaar geleden alleen nog maar beter geworden i/v/m/ infaltie van de peso.

Toen was 1000 pesos ong. Fl 1,=
                Nu heb je voor een euro ong. 3300 pesos.

In 4 jaar tijd ong 33% meer waar voor je geld!

Adressen heb ik niet rechtstreeks.
                Laat je door betrouwbare taxi's vervoeren zij weten de plekken/adressen.
                Zo kan je ook verschillende adressen bezoeken.
                Er is ook straatprostitutie maar dat raad ik af.
                een club of je hotelkamer is comfortabeler en veilger.

Colombiaanse vrouwen zijn naar mijn mening de mooiste van zuid/midden amerika en als je daar bent heb je als "gringo" volop keus!

Commentaar

Dag allemaal,

het is weer een tijd geleden, maar goed. Deze post kwam ik toevallig tegen en besloot maar eens te reageren.
                  Wat betreft Colombia kan ik je voldoende vertellen. Ik woon namelijk al 7 jaar hier, in de buurt van Cali jawel.
                  Ik zou graag eens met Huug willen praten en weten waar hij zit, zal ook eens op de chat proberen.

Gaan we dan maar. Indien iemand op stap wil in of rond Cali, ben ik jullie graag van dienst. Ik heb vervoer en ken de streek goed, inclusief de adresjes waar je flink van bil kan.
                  De genoemde bedragen zijn echter te hoog, een leuke meid heb je al voor 10 euro per nacht, en als je een vluggertje wil kan het nog goedkoper.
                  Je kunt het echter net zo duur maken als je zelf wil, want als het om geld gaat zijn de Colombianen slim genoeg om het je afhandig te maken. Opletten dus dat je niet bedrogen wordt. Taxi niet echt aan te raden, kost toch wel het een flinke duit. Beter is om de busverbindingen na te gaan en daar doorgaans gebruik van te maken. Dat is hier uitstekend geregeld, beter nog als bij jullie daar. Taxi alleen 's avonds en bij het stappen.

Het eerste wat ik kwijt wil is betreft de veiligheid. Het is hier niet veel gevaarlijker dan in andere Zuid-Amerikaanse landen, maar het is absoluut anders dan Europa. Niet dat je hier zomaar ontvoerd wordt, dat is onzin. Maar wel loop je als Hollander erg in de kijk me je blanke kop, en ook als je Spaans spreekt pikken ze je er toch snel uit. Oppassen dus en low-profile. Normale kleren, geen sieraden, camara's of zoiets. Gewoon je gang gaan en niet te veel in de kijk lopen.

Waar kan je heen en waar moet je zeker niet heen:
                  NIET naar de arme buurten. Niet naar de zogenaamde "galeria". Niet naar stille buurten laat in de avond. Betreft Cali: Mijd distrito Aguablanca, Ciudad Talanga en omstreken. Ga niet met een meisje mee waar zij heen wil, zoek je eigen betrouwbare turf.
                  Waar je wel heen kan: De absolute topper hier is Juanchito. Dat is een buitenwijk, zeg maar een compleet dorp vlakbij Cali (La puente pa'lla!) waar het vol zit met discotheken, bordelen loslopende meiden enzovoort. Letterlijk alles is mogelijk, een aanrader. Ga wel met iemand die bekend is daar. Tips: Monterey, Colombian Palace.

Een andere plek met veel loslopend wild is "la sexta". Een uitgaansbuurt nabij het centrum van Cali. Is doorgaans iets duurder en voor de betere (Colombiaanse) klasse. Zeker aan te raden.

En zijn nog meer plaatsen waar je heen kunt om te wippen, maar deze bordelen en zogenaamde "reservados" zijn verspreid over de hele stad dus dat wordt veel toeren.

Goed ik kan nog heel wat meer vertellen, maar dan zou deze post te lang worden. Even nog wat algemeen:

Meiden zijn overal te vinden hier. Persoonlijk zit ik niet elke dag in Cali, alleen voor werk of als ik 's avonds is lekker wil beesten.
                  Het leukste is naar de dorpjes te gaan, en gewoon een middagje bier hijsen en de plaatselijke meisjes uitnodigen. Het is hier zo dat je ze echt moet verleiden, een vlotte babbel en een beetje humor en ze ligt al voor de helft in je bed. Neem eerst het slachtoffer mee dansen, zijn ze gek op! Over betaling: Nooit een bedrag bieden. Als het meisje in kwestie geld wil, zeg dan zoiets dat je er niet op gerekend had dat je moest betalen maar dat je nog wel een briefje van 20.000 ergens had zitten (ongeveer 7 euro) werkt in de meeste gevallen goed, of je moet een harde doorgewinterde prosti hebben, maar ja dan is de lol er ook snel vanaf natuurlijk. Reiskosten, dranken en entreegelden wel altijd voor haar betalen, het is hier een schande als je niet voor het meisje betaalt.
                  Tevens geeft dit je het recht om later van een neukpartij te genieten, ze denkt toch niet dat je al die moeite voor niets neemt?

Tot slot:
                  Ben in diverse Zuid Amerikaanse landen geweest, maar tot nog toe Colombia is het meest romantisch, met de mooiste meiden, lekker makkelijk en belangrijk: Niet duur. Eenmaal hier geweest wil je nooit meer ergens anders heen.
                  Een ieder die langs wil wippen, is van harte welkom!

Arturo.
                  La Espada De Bolivar Por America Latina!
                  Porque el dia que despertemos, sabemos que el sol sale para todos!

Commentaar

Ik heb enige tijd terug Colombia bezocht en kan Arturo alleen maar gelijk geven. Zelfs de cassieres van de supermarkt lijken wel alsof ze uit een missverkiezing zijn weggeplukt. Grappig is wel dat je daar merkt dat in plaatsen waar toeristen komen, zoals Cartagena, de dames veel professioneler (lees: duurder) zijn dan elders. Als je geen of weinig Spaans spreekt, of er te Nederlands uitziet, is het aan te raden met een paar man tegelijk op stap te gaan. Net zoals bij het Oostblok zou het een idee kunnen zijn om via dit forum een gezamenlijke trip te organiseren.

Het WSG-forum biedt goede en actuele informatie, dus kijk daar ook even. Het land is en blijft een aanrader, ook buiten het vlak van onze gezamenlijke interesse.

Knave
                    Men have two emotions: Hungry and Horny.
                    If you see him without an erection, make him a sandwich.

Commentaar

Inderdaad!

Dat is in ieder geval iets waarover we het allemaal eens zijn, de Colombiaanse vrouwen zijn de mooiste van het continent. En je vindt ze overal, zelfs in de supermarkt.

Waar ik het niet mee eens ben, is dat het afgeraden wordt je buiten de grote steden te begeven.
                      Je mist dan eigenlijk de hele sfeer, hoe Colombia werkelijk is. Buiten de steden is het meestal minder gevaarlijk, want er lopen in de stad vaak types rond die het gemunt hebben op argeloze toeristen. Oplichters, dieven, sletjes en hun handlangers enzovoort.
                      Het platteland is veel interessanter, veel meer te beleven.

Cartagena vind ik maar niks. Te veel toeristen en daar is ook alles op gericht. Evenals Barranquilla, Bogota en andere grote toeristen plaatsen.
                      Nou ja, als je Lloret de Mar in Spanje leuk vindt maakt het niets uit, maar Colombia is enorm groot en er valt veel meer te beleven.
                      Helaas, en met name op dit forum, staat Colombia nog steeds in het verdomhoekje. Tijd dus om het taboe te doorbreken!

Als aanvulling op m'n vorige post:

Is het je om wippen en bordelen te doen, ga dan naar Pereira. Nergens vindt je meer putas dan daar.
                      Er is een gezegde: Als je tegen een meisje uit Pereira zegt "ga maar zitten" dan ligt ze al....
                      Kan je ook gelijk naar de warmwaterbronnen.

Armenia - Montenegro het Parque del Cafe, heel mooi moet je gewoon gezien hebben. Ook het huren van een "Finca" voor een paar dagen is onwijs, je kunt daar alles van de bomen plukken en eten, mandarijnen, ananas, platanos, guayabas, zelfs suikerriet puur eten.
                      Doen!

Cali zoals ik al zei vanwege het uitgaansleven. Nergens heb je mensen zo zien dansen als hier. Vergeet niet dat Cali de wereld-salsa stad is. Ook bordelen zijn hier meer dan voldoende

Palmira - Hacienda la Maria, voor de lezers onder ons, de plaats van handeling uit de bekende roman.
                      Aanrader als je van cultuur houdt.
                      Als je een discotheek wil kennen waar alles gedaan wordt wat verboden en lekker is (alles!): El Infierno (niet alleen gaan)
                      De meest bezochte (en wat duurdere) club:
                      Champang Club met live shows (ze duwen zo een poes in je snuit) en hele mooie meiden...

Als je van natuur houdt, de "Los Llanos". Hier wordt veel vee gehouden en men zegt wel dat dit de voorraadschuur is van Colombia.

En voor de echte avonturiers, het Amazonewoud. Maar daar moet je wel met een gids en een groepje op stap.

Zoals ik al zei, de bus is hier het meest gebruikte vervoermiddel. Het is een beetje opletten in het begin, maar als je het door hebt dan is het een goedkoop en prima transportmiddel.
                      Een ritje vergelijkbaar Haarlem-Amsterdam kost hier maar 1500 pesos...Minder dan een halve euro!
                      Ik heb eens een tocht gemaakt van 15 uur met de bus naar Ecuador, ongelovelijk wat je ziet en meemaakt. Twee bestuurders die elkaar afwisselen, natuurlijk pech onderweg maar snel verholpen want bijna elke weggebruiker stopt en helpt.
                      Ze rijden soms met twee of drie tegelijk, en omdat ze de motor achterin met blauwe en rode lichtjes versierd hebben geeft dat 's nachts een wonderlijk schouwspel, het lijken wel lichtballen met rookpluimen, en een herrie....
                      Ternauwernood ontsnapt aan de guerillas enzovoort...

Ik zou graag nog meer vertellen, maar de kans is groot dat de moderators het bericht wissen vanwege off-topic (zoals hier dikwijls gedaan is helaas) dus ik nok er maar mee.

Wat betreft stoute verhalen van mijn neuk avonturen:
                      Ik weet dat er heel wat mensen zijn die graag het een en ander horen, maar vanwege de openlijke aard van dit forum en het feit dat ik me de laatste jaren netjes gedraag, wil ik het liever niet kwijt. Je weet maar nooit wie dit leest....
                      Wel kan ik je vertellen dat ik op een gegeven moment een lijst moest bijhouden want ik had zo'n 15 tot 20 vriendinnen waar altijd wel wat mee te beleven viel. Dat gaat hier nu eenmaal zo. En nooit duur want ik betaal alleen maar consumpties en transport, daarna de juiste sfeer en de juiste plaats en gaan met die banaan!

Vergeet niet ...ahum... dat dit vroeger was en dat ik me nu niet meer in deze kringen begeef.....

Nog even een tip voor diegenen die een onvergetelijke nacht willen:
                      Zoek je vriendin, bij voorkeur tussen de 20 en 30 want dan hebben ze meestal geen verplichtingen meer dat ze vroeg thuis moeten zijn,
                      Neem haar mee naar een romantisch plekje, park of bioscoop,
                      Als het ijs gebroken is, nodig haar uit naar een discotheek
                      En nu belangrijk: Men drinkt hier aguardiente of ron (rum). Indien het slachtoffer geen drank accepteerd zit het fout en kan je meteen weer naar het hotel.
                      Indien zij wel drinkt gaat het goed. Veel dansen zodat ze het naar haar zin heeft en ongemerkt haar glas vol houden en zorgen dat ze voldoende naar binnen werkt.
                      Zelf doe je natuurlijk rustig aan, we willen natuurlijk wel met volle teugen genieten van wat komen gaat.
                      Hou goed in de gaten hoe je nieuwe aanwinst zich gedraagt. Als ze behoorlijk teut is......rekening betalen, naar buiten, taxi nemen (staat er altjd wel één) en...naar het slachthuis!

Bovenstaande tip werkt alleen met een niet-profesionele puta, anders zou het wel eens andersom kunnen zijn. Profesionele putas kunnen liters rum wegwerken en ze hebben er niets van. Opassen dus.

Conclusie:
                      Domicaanse Republiek: Te veel geldklopperij
                      Panama: Veel te Amerikaans
                      Venezuela: Te lui
                      Peru en Ecuador: Te veel bergen en indianen
                      Brazilie: Te hard en te populair
                      Argentinie: Jezus wat arrogant die lui

Colombia: Het paradijs........

Nu dat was het weer voor vandaag,
                      Tot de volgende keer.
                      Arturo.

Commentaar

Hoi mannen,

Zit er aan te denken in mijn eentje naar Colombia te gaan, Cali of Cartagena. Wil namelijk zo'n mooie latina scoren voor goed of voor even!

Wil daar evt een langere tijd verblijven.
                        Wat kosten een hotel 3 a4 sterren?
                        Apartement kost per maand ongeveer?
                        Wat kan je zoal doen in Cali?
                        Is het aan te raden om alleen te gaan?
                        Is de levensstandaard daar duur voor blanken, overal worden we uitgeknepen?
                        Graag wat goeie websites?

BVD

Commentaar

Hallo,

A3anus, hier een paar tips:

Cartagena of Cali. Dat is een kwestie van smaak. Cartagena is erg op toeristen ingesteld.
                          Cali is meer "Colombiaans", mooiere vrouwen en avontuurlijk. Je kan ook allebei doen?
                          Grote kans dat je hier de vrouw van je dromen ontmoet, er zijn nu eenmaal meer vrouwen dan mannen in Colombia en ze zijn bijna allemaal bloedmooi.
                          Er kwam hier eens een groepje van 50 amerikanen buurten, er kwamen bijna 900 Caleñas op af! Nu zijn er veel meiden die hier weg willen vanwege de economische toestand, 't is een zaak van mensenkennis hebben om de juiste eruit te pikken.

Hotels zijn er in alle soorten. Heel goedkoop en redelijk comfortabel al vanaf ongeveer 10 euro p/nacht.
                          Intercontinental, Dan Carlton enzovoort (de bekende kliek) kost je zo'n 35 euro p/nacht. Wel heel erg luxe, voor mijzelf hoeft dat niet maar zoals ik al zei kwestie van smaak.
                          Er zijn ook aparta-hotels waar je meer onafhankelijk bent, maar dat kost ook weer wat, afhankelijk van de ligging en de luxe.
                          Men kan ook particulier iets regelen, handig voor langere tijd. Laat je niet zomaar iets aansmeren, het is verstandig om eerst alle mogelijkheden uit te zoeken.

In Cali is van alles te doen. Te veel om zo even op te noemen. Natuur vlakbij, veel discotheken, veel meiden, bioscopen, zwembaden, rumba (dansen en zuipen), parasailing, excursies, nou ja, je komt zeker aan je trekken maak je maar geen zorgen.

Cali is te doen alleen. Maar beter is om een bekende te hebben die de weg weet. Als buitenlander ben je veel aangewezen op hulp van de plaatselijke bevolking, en dat is een nadeel want ze kloppen je voor elke dienst euro's uit je zak. (Nadeel van alle arme landen helaas)
                          Een veel gemaakte fout is dat men vaakt denkt een "vriend" te hebben onder de locals, maar helaas blijken dat alleen maar parasieten te zijn. Als je geld hebt heb je altijd vrienden hier......
                          Oppassen dus voor "klevers".

De levenstandaard is niet duur. Niet voor buitenlanders in ieder geval, hoewel je op moet letten hoe je je geld uit geeft.
                          Voedsel is heel goedkoop. En overal te krijgen op elk moment. Transport is niet duur, zolang je niet de hele dag met je kont in de taxi zit maar regelmatig de bus pakt. Auto huren niet aan te raden. Kost enorm veel voor een ouwe r9 die onderweg uit elkaar valt (spreek uit ervaring). Fiets kopen is misschien een oplossing als je krap bij kas zit.

Websites? Google is je vriend.......
                          Kijk hier maar even voor wat algemene informatie en fotos:
                          http://www.btinternet.com/~j.rivera/fotos.htm
                          http://www.virtualtourist.com/travel...Cali-BR-1.html

Zoals ik al zij, smaken verschillen en er is op internet heel veel informatie over Cali enzo. Afgelopen jaren is hier het internet hier enorm gepromoot en bijna elke sukkel heeft wel een website. (Ik niet......)

Nou dat was het weer voor vandaag, groetjes
                          Arturo.

Commentaar

hoi Arturo las dat je met me in contact wilde komen hoe doen we dat?
                            Zit vaak op de chat zal proberen er elke dag om 18 uur even te zijn(colombiaanse tijd)
                            Wat je schrijft over colombia is waar.
                            Groetjes Huug

Nota moderator: in dergelijke gevallen stel ik voor dat jullie per IM kontakt opnemen. 8)

Commentaar

Hallo allemaal,

Heb kort geleden een fantastische vakantie gehad in Fortaleza, met alle informatie die ik op deze site gevonden heb, heb ik me daar uitstekend gered! Bedankt iedereen!! Ik ben nu aan het sparen voor een volgende vakantie en omdat ik goede dingen lees over Colombia zou ik daar graag heen willen gaan. Ik denk dat aan een appartementen hotel in Cali. Het enige probleem is de taal, daar had ik in Fortaleza ook veel last van. Ik dacht dat ik er met 4 talen wel uit de voeten zou kunnen, maar helaas.... Mijn vraag is dan ook of er in Colombia ook Frans en of Engels gesproken wordt, deze talen spreek ik vloeiend. Ik ben voor de zekerheid bezig met een computer taalcursus Latin (Zuid-Amerikaans Spaans). Maar goed, je leert een taal niet zomaar....
                              Als mijn plannen voor Colombia iets concreter zijn vraag ik jullie nog wel even om gericht advies,

Groeten, Darksite 8)

Commentaar

Nou dat is makkelijk antwoorden: NEEN.

Frans dat spreekt niemand hier.
                                Engels alleen in de grote hotels. Op straat weinig of niets.
                                Als je hier het Engels bezigt, ben je al snel de lul want je bent het slachtoffer van allerlei oplichters en rippers etc.

Sorry als dit hard klinkt, maar een beetje Spaans is echt ontzettend belangrijk.

Wellicht dat Fortaleza meer toerist-vriendelijk is. Daar zijn toeristen min of meer een normale situatie.
                                In Cali niet zo, daarom is Cartagena aan te raden boven Cali voor diegenen die niet uit de voeten kunnen met Spaans.

Commentaar

Hallo Arturo,

Bedankt voor je antwoord. Ik zal dan een beetje Spaans moeten leren en omdat het wel op Frans lijkt zal dat toch wel redelijk snel moeten gaan.
                                  De dingen die je over Colombia verteld hebt lijken me echt tof om zelf te zien en mee te maken. Vooral omdat daar de mooiste meisjes van het hele continent moeten wonen!
                                  En bovenal vind ik het gewoon erg leuk om nieuwe landen en culturen te ontdekken.

Groeten, Darksite 8)

Commentaar

3 keer raak, Darksite!

1. Spaans leren gaat snel! Je kunt het al in 3 maanden een beetje onder de knie hebben. Zeker als je al frans spreekt.
                                    Onthoud altijd: Een taal leren doe je door te luisteren met je hart. Niet met je oren....

2. Colombia is een prachtig avontuur. Absoluut de mooiste en puurste meiden van het hele continent.
                                    En nog niet eens gesproken over de natuur....dat kun je niet verwoorden in een topic op hookers, maar moet je gewoon gezien hebben.

3. Cultuur, oftewel je "roots" is alles. Dat is het begin en het einde. De basis van elk volk. De mooiste ervaring in je leven is het mogen kennen, proeven van andere culturen en jezelf ook werkelijk in te leven. Niet vanuit je luie stoel op 4 hoog in de pietlut straat in Nederland, maar gewoon lekker op reis en erin duiken.
                                    De ervaring die je opdoet is het kostbaarste geschenk wat je ooit kunt krijgen, onbetaalbaar.

Zo, dat was het weer, tot de volgende keer.

Commentaar

Wij willen circa October met 3 man naar Colombia/Cali komen, voor de eerste keer voor ons allen. Wie kan advies geven, waar in Bogota, en vooral waar in Cali te verblijven, want onze zorg inzake veiligheid is de grootste. Mogelijk kan Arturo wat verdere tips geven.
                                      Ook hebben wij geen contacten ter plaatse, wie kan ons hiervoor iemand tippen. Uiteraard hebben wij ook wat adressen nodig waar wij de meisjes kunnen ontmoeten, en vooral ook de niet proffessionele meisjes!
                                      Tenslotte houden wij ons aanbevolen voor alle adviezen die met dit bezoek verband houden, zoals moet contanten meegenomen worden of kunnen wij pinnen. Activiteiten etc. Alle tips, adressen en contacten zijn welkom.

Commentaar

- Maak je maar niet druk over dat soort praktische zaken. Dat kan wel geregeld worden. Inclusief verblijfplaatsen en contacten.

Ik raad je (jullie) aan even een mailtje te sturen als het zover is. 't Is immers nog geen oktober.

Tot ziens in Cali ;-)

Commentaar

kijk maar een op de site www.firstclass.com.ec

grotjes

mossel