Cambodja: Siam Reap Recensies

Inklappen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

• Cambodja: Siam Reap Recensies

Cambodja, een paradijs voor de echte wandelaar!

In navolging van de vele recensies over Thailand hierbij even een recensie over Cambodja.

Een prachtig land, makkelijk te bereizen en via Thailand of Vietnam zeer namelijk binnen te komen. Nee, geen toeristische informatie, hoewel de volgende plaatsjes zeer bekend zijn: Siem Raep, omdat daar de Angkor Wat complexen liggen, Phnom Penh, omdat dat de hoofdstad is en Sihanoukville, omdat dat één van de mooiste tropische stranden van heel Azië heeft.

Het bezoeken van dames is in Azië, en zeker in Cambodja (anders dan in Europa) een ingeburgerde gewoonte.

Siem Raep: in deze plaats heb je de dames voor het uitzoeken. Nog niet zo over het paard getild als in Thailand, ongelooflijk sensueel en over de prijs hoef je het niet eens te hebben. Een prima beurt van een uurtje of zo heb je voor circa 5 us$. Als je er een half uurtje rondloopt heb je al een mooie Aziatische dame aan je arm, die ietsiepietsie Engels spreekt.

Als je een hele nacht met zo'n heerlijke dame wilt optrekken, ben je tussen de 10 en de 15 us$ kwijt. Dames kun je ook vinden in een prima massage-salon achter The Red Piano (een begrip in Siem Raep) of bij Zanzibar.

Phom Penh is de hoofdstand, en ook daar heb je de dames voor het uitzoeken. Pijpen zc, anaal, alle standjes, het maakt niet uit. Prijzen zie hierboven. Dames kom je vanzelf tegen, vraag anders even één van de talloze taxi-brommertjes, die wijzen je zo de weg.

Sihanoukville: deze tropische strandplaats is een paradijs voor de wandelaar! Bij het inchecken in je hotel (als man alleen dan) wordt al gevraagd of je er een dame bij zou willen. Je geeft je wensen op (klein, groot, jong of iets ouder, volle borsten, kaalgeschoren etc etc) en na een half uurtje ben je voorzien van een bloedmooie dame. Het is een puur genot om deze dames te verwennen, en andersom maken zij je helemaal gek met hun lichaam , hun standjes en hun grappige Engels.

Zoals bekend zijn Aziatische jonge vrouwen zeer nauw van onderen, en met hun strakke (vaak bijna kaalgeschoren) kutje kunnen ze je prima naar een hoogtepunt geven. Om je aansluitend nog een heerlijke massage te geven. Met hun borsten, met hun poesje , met hun handen etc. Om je daarna weer naar een volgend hoogtepunt te leiden.

Ik ben al heel wast keren in Thailand geweest en kan alles wat in het forum staat onderschrijven. Maar toen ik afgelopen maand in Cambodja was, overtrof dit werkelijk alles. Ik heb daar een paar weken rondgebracht, ik vond het een heerlijk relaxed land , met bijzonder mooie meisjes, uiterst gewillig en heel sensueel, heel natuurlijk. Ze hebben absoluut geen ondergeschikte positie en zijn hun werk als een echt vak. Je kunt er kiezen uit talloze variaties, van heel jong (kijk uit niet te jong!) tot midden dertig, van klein tot middelgroot, slank, kleine borstjes, grote borsten, etc etc. Ik heb me er heel veilig gevoeld en vind dit land een absolute aanrader voor de echte wandelaar!! Werkelijk alles klopt, tot en met de prijs aan toe.

Een prima site om jezelf voor te bereiden op Cambodja (en ook op Vietnam) is www.km11.com) . De meeste mensen boeken een (goedkoop) ticket naar Bankkok en reizen direct door naar Siem Raep (is een vlucht van ca. 45 min). De kosten voor levensonderhoud zijn bijzonder laag, ik was een paar dollar per dag kwijt aan eten en onderdak. De reis van Siem Raep naar Phnom Penh gaat over water met een supersnelle boot (5 uur varen) en na een bezoek aan de hoofdstad is het goed toeven in Sihanoukville (4 uur met de bus). Leuke hotelletjes en guesthouses te kust en te keur. Terug naar Bankok kan overland vanuit Sihanoukville of per vlucht via Phnom Penh. Werkelijk ieder hotel is gewend dat een man alleen een dame meeneemt naar zijn kamer, er zijn dan ook geen kosten aan verbonden.

Groetjes, Sirfuckalot / tom
    Laatst gewijzigd door Benn0; 14-04-09, 22:24.

Oorspronkelijk geplaatst door dikke
    Momenteel zit ik in Cambodja.

---8< ---

Ik heb hier in Cambodja al iedere dag een wipje gemaakt, maar het echte paradijs voor de wandelaar voor mij is en blijft toch nog altijd Pattaya. Hoewel ik de Cambodjaanse meisjes dan weer leuker vind dan de thaise.
    Groetjes, DP.
    Ik ben enige tijd geleden in Siem Reep geweest. In het Guest-House (Victory Guest-House) waar ik zat heb ik om een gids gevraagd om het tempelcomplex Angkor What te bezoeken. Ik kan je deze gids aanbevelen. Hij mailt me nog steeds om te vragen naar nieuwe klanten. Zijn naam is Sér. Hij kosr ongeveer $ 6 per dag en staat je 's morgens met zijn motorbike op te wachten. Je kunt hem precies vertellen wat je wilt zien en waar je heen wilt. Hij staat je 's morgens om 8 uur op te wachten en blijft de hele dag bij je (tot 's avonds 23.00 uur).
    Het is een echte betrouwbare aanrader!
    Die $ 6 dollar is inclusief benzine voor zijn motorbike, maar exclusief zijn eten en drinken. Per dag kom je met deze gids op ongeveer $ 14 'w 15 $ uit!
    Laatst gewijzigd door Spring; 02-08-07, 23:20. Reden: Quote ingekort
    Love the life you live,
    live your dream,
    don't dream your life
    and live the life you love !

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door IthoughtIsawApussy

(Even pauze: ik word hier in het internetcafe door een lieftallige maar helaas amper Engels sprekende Cambodjaanse gevoerd met stukjes niet thuis te brengen fruit. Erg sappig maar vrijwel zonder smaak, het fruit bedoel ik dan ;D ).
      Ik ben er al wel achter dat dit een puur commercieel gebeuren is. Vanmiddag zat ik aan de boulevard langs de Mekong rivier op een terrasje, het stikt daar van de bars en restaurantjes, en ook daar werd ik door de opvallend mooie en alleen van het vrouwelijk geslacht zijnde bediening af en toe voorzien van een hapje fruit of zelfs insecten (heb ik maar beleefd afgeslagen :-X ). Ze kopen het bij een rijdend stalletje langs de weg, voor hun ongetwijfeld spotgoedkoop, en paaien de voornamelijk mannelijke toeristen ermee zodat deze vooral maar blijven zitten op hun terras en nog meer geld spenderen.
      Ik had het al snel gezien. Dat soort "aandacht" hoef ik niet.

Commentaar

Nou, dat je nog zo veel tijd vind om te gaan internetten. Maar ITISAP ik lees met genoegen jou verhalen. Ik was afgelopen februari ook in Cambodja. En helaas was ik in Phnom Penh alleen een dag en een nacht. Doorreis van Shianouksville naar Siem Reap. Maar heb naar die ene nacht in Phnom Penh al besloten dat ik volgend jaar weer zal teruggaan. En niet alleen i.v.m. de meisjes, maar algemeen wegens de mensen daar. Niks tegen Thailand maar die mensen zijn naar die elende van de laatste deceniums echt heel erg vriendelijk en (nog) steeds eerlijk. Ik heb in heel Cambodja nooit iets crimineels of ruzie of iets derglijks meegemaakt. En ook het gedoe over 15 of 20 dollar is er natuurlijk wel. Maar dit is ook begrijpelijk. Zo goedkoop is het ook niet, om daar te leven. Maar ik heb in Shianouksville bijvoorbeeld ook meegemaakt, dat ik met een meisje 3 lekkere nachten had en zij had er helemaal niks willen hebben. Ik heb haar, toen ik op de bus ging wel nog even 50 Eurotjes gegeven. Zij werkte trouwens ook in dit hotel waar ik verbleef.
        Maar nu even over Phnom Penh. Ik zei al, helaas maar een nacht, maar die mocht er echt wezen. Naardat ik door de dag op de killing fields was rondgelopen en andere sight seeing gedaan had, vroeg ik s'avonds aan een van die bekende motorbikers een goeie adres om eens lekker khmers te eten en daarna eens lekker meiden te gaan scoren. En ja hoor. Hij bracht me naar Martini. Gelukkig ging ik ook meteen hoogte nemen naar de disco daar. Naast de misschien 15 meiden die er waren. Van alles wat. Was er alleen een mannelijke medegenieter, een Chinees, die al flink aan de whisky hing. Anders was ik (het was nog vroeg) de enigste buitenlander. Dat heb ik dan wel snel geweten. Ik kreeg er echt alle aandacht van de hele wereld. Niemand was opdringerig. Steeds weer een mooie glimlach, dicht bij je komen dansen, even kontje naar je toe draaien :P. Het is dan soms moeilijk die handjes terug te houden. Maar ik bleef wel beleefd. Naar een tijdje ook meeswingen, had ik dan wel meer contact met een bloedmooie meid van 22. Ze was vrij groot voor cambodjan zijnde. Ik schaat wel boven 1.75. Ze had een heel lief gezicht met groote lippen. En een lekker grote C of zelf D Cup. En natuurlijk een heerlijk rond strak kontje. Was echt leuk gekleed, dat ik snel wist, dat zal ze zijn. Maar omdat het wel een kleine warme ruimte is daar binnen, ging ik eens naar een half uur buiten zitten en kijken wat er lekkers rondhangt. Buiten was het trouwens niet koeler, maar bier genoeg. Naar een tijde buiten zag ik een klein mooi meisje, met wie ik binnen ook al een beetje contact had. Ik liep naar haar toe, en vroeg haar of ze iets wil drinken. Ging naar het drankje halen, bij haar zitten. En zij meteen haar hoofd op mijn schouders en net nog niet aan het zoenen geraakt. Maar wat gebeurde dan helaas. Die mooie groote van binnen de disco, waar ik ook lekker al heb gebabbel, of eerder lekker engels gebrabbelt, kwam er net naar buiten en zag mij met haar zitten. Ze werd heel boos, zei niks tegen mij, wel tegen het andere meisje en kon mij wel wurgen. Blijkbaar wel veel concurentie gevoel daar. Maar ja, ik was eigentlijk helemaal niks van plan met het kleine meisje, alleen even "kennis" maken en biertje niet in mijn eentje drinken. Ik ging met haar wel even nog poolen. En toen we daar speelden, kwam de grotere meid (ik weet helaas de namen niet meer) weer langs de pooltafel lopen, mij niet aankijkend. Ik even achteraan om even te vragen waarom ze zo kwaad is. Ze wilde niks van mij weten. Ik even haar vriendin op angsproken en die had wel even naar mijn verhaal geluisterd. Ik weer even lekker verder met poolen. Naar en tijdje kwam die grote weer uit de disco, mij nog steeds niet aankijkend. Ik weer naar haar toe. Toen zei zij alleen, waarom ik die kleine uitgekozen had, die kan er helemaal niks van. Oeps, dacht ik, die was echt jaloers.
        Het ging dan nog heen en weer. Ook het kleine meisje (was wel ook iets van 25) werd er langzaam ongeduldiger, wat er nou aan de hand was en voor wie ik zal kiezen. Uiteindelijk heb ik aan beide uitgelegd, dat ik het nu even helemaal gehad heb, en dat ik niet met de eerst beste die ik aanspreek ook meteen het bed in wil duiken. En liep gewoon weg.
        Bijna bij de uitgang was een bankje met net wat mooie plantje en rust omheen, ik even gaan zitten. 2 minuten later kwam de mooie lekkere grote naast mijn zitten, met een heel groot smile, heel lief was ze opeens. Begon me te aaien, in de neck te zoenen. En gauw zei ze dat ik handsome was en dat ze graag met mij mee wilde. Dat ze mij graag wilde verwennen enzo enzo. Ik liet ze nog een beetje wachten, maar begon dan snel te ontdooien, omarmde haar en begon ook meteen lekker te tongen. Helaas was toen al iets van 2 uur s,nacht en ik moest om 6.30 al weer de bus voor Sieam Reap hebben.
        Wij met een motorbiker met ze drien op de bike naar mijn hotel. Koste trouwens iets van 7 Dollar (het hotel). Niet luxe maar zeker schoon en goede bedden. Naam moest ik even gaan uitzoeken.
        Op de kamer eerst het bekende ritueel, eerst meisje naar badkamer, nar 5 minuten met het baddoek om haar lekkere lijf naar buiten. Ik naar badkamer, en ook naar buiten. Wij konden beginnen. Het begon allemaal met zoenen, strelen, knijpen. Zij was er wel gedreven in.
        En was ook echt geil, omdat als ik al bij haar kutje ging spelen was ze kletternat. Ik kon mij niet weerhouden om haar te gaan likken. Ze genot ook lekker van. Gauw in 69 positie en kreunend lagen we daar zeker een half uur ons op te geilen. Soms wel even stoppen. Iets zeggen en wel verder. Op een gegeven moment naam zij het over draaide, zich om en kwam op mij zitten, mij harde paal erin en rijden maar. Ze kwam er iets naar 30 seconden klaar. En stopte helaas die lekkere bewegingen. Ik werd alleen maar nog geiler. Maar zij even op mij liggen. Ik haar een beetje in de nek kusjes geven, met nog steeds een kloppende harde lul in haar hete poes. Dat juist de lekkere strakheid had. Ze draaide af van mij en ik genot gewoon van die heerlijke aanblik van die mooie lijf. Ik weer strelen, zei laag er wel heel rustif bij. Nu wilde ik gewoon meer, begon haar weer te strelen en snel met te tong weer aan de slag. Zij werd er wel weer een beetje actiever en begon weer met zachte geluidjes. Op een gegeven moment heb ik haar mooie lange benen helemaal uitelkaar gehouden, langzaam omhoog gekropen en zalig in haar gegleden. En toen begon het pas echt. Zij begon meteen weer harder te kreunen en we gingen zeker voor een uur door het hele kamertje op een neer in allen mogelijke standjes. Zij werd er steeds wilder en wilder. Bijna in trance. Nog echt nooit meegemaakt. Op een gegeven moment kwamen we beide gelijktijdig echt schreeuwend klaar. Gelukkig moest ik naar een uur al naar mijn bus. Ik weet niet of die anderen hotelgasten er zo blij mee waren.
        Ik was zo verbaasd over haar geilheid, dat ik misschien just daarom mij nog goed kon inhouden (Zeker ook door de hoeveelheden alkohool, niet te veel niet te weinig). Naar die daad lagen we dan nog even heerlijk omarmd op bed en dit keer helaas moest ik wegwezen. Ik gaaf haar 20 dollars + 1 voor de motorbiker.
        Het was geen fake, wij hadden echt beide van elkaar genoten. En 3 dagen later was ik er nog steeds helemaal weg van. Op een gegeven moment met nieuwe ervaringen elders hield dit dan wel ook langzaam op. Maar nu naar die gelezen verhalen over Martini heb ik wel zin in om meteen weer daar naar toe te gaan. Wie weet, is zij er nog. Beschrijving heb je!

Commentaar

Een heel herkenbaar verhaal Greginn, in alle opzichten maar vooral wat betreft de onderlinge jaloezie en concurrentie! Die jaloezie heeft volgens mij trouwens alles te maken met de concurrentie en niet met liefde. Dat grote meisje was waarschijnlijk niet jaloers op dat kleine meisje omdat ze vlinders in haar buik had voor jou. Ze was alleen jaloers omdat dat kleine meisje mogelijk 20 dollar ging verdienen en zij niet.
          De meisjes die zich aanbieden in bars als Martini zijn meestal werkloos of hebben een baan met een laag salaris. Ze zijn bijvoorbeeld serveerster of schoonmaakster met een salaris van ongeveer 40 dollar per maand. De huur voor hun huis is bijvoorbeeld 25 dollar dus dan kun je wel nagaan dat het geen vetpot is.
          Daarnaast hebben ze vaak een vriend en/of kind(eren) en/of ouders die ze mede moeten onderhouden.
          Als je eenmaal aan zo'n meisje hebt laten merken dat je belangstelling voor haar hebt dan zal ze er ook heel erg op gebrand zijn om uiteindelijk bij je in bed te belanden.
          Bij de een is dat duidelijker te merken dan bij de ander maar de meesten zijn erg vasthoudend. En zeker als je een praatje aanknoopt en ze een drankje aanbiedt. Als je dat laatste niet doet blijven ze vaak wel vasthoudend bij je zitten maar vinden ze het minder erg als je uiteindelijk een ander meisje kiest.
          Ze doen het allemaal niet voor hun lol. Het is bittere noodzaak, ze doen het om te overleven.
          Dat ze daarbij soms ook echt geil kunnen worden en van de sex kunnen genieten is een voordeel bij een nadeel zeg maar. Ondanks de bittere noodzaak hebben ze natuurlijk wel gewoon hun gevoelens voor aantrekkelijke mannen. En als Farang ben je al snel aantrekkelijk. Zelfs boerenkinkels die in hun korte broek, blote voeten in sandalen en een hippie-baardje > de disco induiken hier krijgen genoeg belangstelling. Maar dan gaat het puur en alleen om het geld. Als je je een beetje netter kleedt (een spijkerbroek, t-shirt en dichte schoenen op z'n minst) dan krijg je aanzienlijk meer en wat oprechtere belangstelling. Zeker als je nog niet zo oud bent (of er een stuk jonger uitziet dan je bent zoals ik ;D ), niet al te lelijk bent en niet alleen maar zuipt en rookt.

Maar...uiteindelijk draait alles voornamelijk om de centen. Ze zijn hier in Cambodja nog lang niet zover als in Thailand maar ook hier heb ik al gemerkt dat er meisjes zijn die heel goed zielige verhaaltjes op kunnen hangen en het liefst hebben dat je ze een maandelijkse bijdrage stuurt.
          Desalniettemin heb ik veel respect voor ze (stel je maar eens voor dat je zelf in zo'n situatie zat) en wil ik absoluut geen gevoelens kwetsen. Ik zat bijvoorbeeld een keer laat op de avond in de Sharky-bar in Phnom Penh en 1 van de weinige nog aanwezige meisjes was naast me komen zitten. Ik was echter nogal moe en twijfelde of ik wel gezelschap wilde die nacht. Ik had haar dan ook geen drankje aangeboden en ik zei weinig tegen haar. Zij zei daarom ook weinig maar liet wel goed merken dat ze graag met me mee wilde.
          Ik besloot echter om haar niet mee te nemen, betaalde de rekening, gaf haar een klopje op de schouder als afscheid en liep naar de trap naar de uitgang (de bar is op de 1e verdieping). Bij de trap merkte ik pas dat ze achter me aanliep. Toen ik haar vragend aankeek had ze zo'n blik van "ik mocht toch met je mee?". Zo had ze het schouderklopje opgevat kennelijk. Ze zei "me go with you?". Ik zei "no I'm sorry, I didn't say that". Ik zie nog de teleurgestelde blik in haar mooie grote donkerbruine ogen en had heel erg medelijden met haar :-[ Ook omdat ze openlijk gezichtsverlies.
          Ik hoop het nog een keer goed te kunnen maken.

Dit hele verhaal is trouwens algemeen en niet alleen aan jou gericht Greginn.

Commentaar

Ik zit sinds gisteravond in Siem Reap (spreek uit: Sie-em Rie-ap). Het is hier een stuk toeristischer dan in Phnom Penh (door de wereldberoemde tempels van Angkor) en daardoor ook wat duurder heb ik de indruk.
            Gisteravond ben ik even naar Martini geweest, een bar/discotheek met dezelfde naam als die in Phnom Penh maar ze hebben niks met elkaar te maken en zijn ook heel verschillend. De Martini hier is een echte discotheek met het bijbehorende oorverdovende volume. Mijn oren tuiten nog, ik ben dat als veertiger niet meer gewend. In de disco van Martini in Phnom Penh kun je je nog redelijk goed verstaanbaar maken, hier vrijwel niet. Dat maakt het contactleggen met leuke meisjes wat lastiger. Ik las echter vanmorgen in de Lonely Planet dat er ook een beer garden bij zou zijn, die heb ik gisteren niet gezien.
            Bij binnenkomst werd ik door de bediening gelijk aan een tafeltje gezet pal naast de dansvloer waar al 2 aantrekkelijke dames zaten.
            Bier was alleen verkrijgbaar in flessen van 3/4 liter (schat ik, kan ook 1 liter zijn) voor de lieve somma van 3,20 dollar. Met de toch wel verplichte fooi voor de bediening kom je dan op zo'n 4 dollar :-\
            (Als je hier een keer geen fooi kunt geven omdat je geen kleingeld hebt of het niet wil dan zie je meteen de teleurstelling op de gezichten. Medewerkers van hotels, bars en restaurants hebben de laagste-van-de-laagste baan (een fabrieksarbeider verdient al 3 of 4 keer zoveel) en kunnen alleen rondkomen als ze genoeg tips krijgen (of met de gasten slapen ;D ). Dus wees niet de gierige Hollander.)
            De 2 aantrekkelijke dames waren duidelijk hookers maar niet mijn type dus ik verhuisde al snel naar een tafeltje wat verder van de dansvloer.
            Daar kreeg ik wel af en toe een vorsende blik toegeworpen van passerende dames maar daar bleef het ook bij. Na een tijdje ging ik dus maar weer wat dichter bij de dansvloer en (toevallig) de ingang zitten en werd me al snel duidelijk dat dat "the place to be" is.
            Binnen no time had ik de belangstelling van een 10-tal dames, vrijwel zonder uitzondering jong en aantrekkelijk.
            Toen ik na een uurtje ofzo een keuze had gemaakt bleek pas dat de dames een mamasan hadden! Of ik haar maar even 30 dollar wilde betalen. Dat had ik niet verwacht, ik dacht met freelancers van doen te hebben en bovendien vind ik 30 dollar veel te veel. Zeker als dat voor short time is, dat heb ik niet eens gevraagd. En het meisje verwacht ook nog een goede fooi denk ik.
            Het meisje dat ik mee wou nemen was ook nog eens 2e keus, mijn 1e keus was ik uit het oog verloren, dus ik heb het af laten ketsen.
            Ik heb me door een Tuk Tuk naar een massagesalon laten rijden (Tokyo Massage) alwaar ik een leuk uurtje heb doorgebracht met een erg mooie en lieve Cambodjaanse schone van 19 lentes. Schade 25 dollar en 2 dollar tip voor het meisje. Ik denk trouwens dat het goedkoper moet kunnen.
            De Tuk Tuk bracht me weer naar m'n hotel en vroeg eerst 5 dollar, zag mijn opgetrokken wenkbrauwen en zei snel en een beetje schuchter 3 dollar. Da's beter ;D

Commentaar

Eind van de middag heb ik op goed geluk een traditionele massagesalon uitgezocht (keus genoeg) voor een body massage. Ik ben de naam kwijt, die houden jullie nog te goed. Het is in ieder geval bij de Old Market, midden in het centrum van Siem Reap. Overigens weinig aan die Old Market, vieze ouwe bende. De bars en restaurantjes er omheen zijn wel leuk, ik heb net heerlijk Cambodjaans gegeten
              Afijn, bodymassage dus. 1 uur voor 6 dollar, 2 uur voor 10 dollar. Dus 2 uur genomen want dat geeft meer ruimte voor euh... alternatieven
              Een leuke, best aantrekkelijke en wederom ietwat mollige (daar heb ik iets mee deze vakantie ??? )jongedame leidde mij naar een grote ruimte op de 1e verdieping van de zaak waar een tiental matrassen naast elkaar op de grond lagen. Mijn dagdromen over een heftige vrijpartij verdwenen als sneeuw voor de zon Ik was dan wel de enige klant op dat moment maar ik zag ons hier toch niet rollebollen.
              Ze begon aan een stevige, erg goede massage van m'n voeten en benen. M'n kruis had ze decent afgedekt met een handdoek (ik lag op m'n rug). Ondanks wat leuk oogcontact en wat korte gesprekjes (wederom slecht Engels sprekend) gebeurde er verder nog niks bijzonders. Maar na een kwartiertje nam ze een paar keer achter elkaar een klein stukje van m'n ballen mee in de massage. Net genoeg om ze te laten gaan gloeien van de massage-olie en om een kleine hint te geven.
              Weer even later tikte ze speels en zachtjes een paar keer op m'n halve erectie onder de handdoek. Ik kreunde een beetje en zei zoiets als "mmm, feels good" maar reageerde verder nog niet op haar toespelingen.
              Het is gewoon veel lekkerder om de spanning op te bouwen
              Pas na een uurtje hinten en plagerij over en weer en ik haar een kus had mogen geven zei ze "you give tip?" en begonnen de onderhandelingen. Die waren zwaar. Ondanks herhaalde pogingen van mijn kant wou ze geen yum-yum (pijpen) en geen boom-boom (neuken), ook niet in mijn hotelkamer. Pas na een minuut of 10 werden we het eens: voor 10 dollar zou zij mij aftrekken en mocht ik haar vingeren.
              Ze trok me af onder de handdoek (we waren nog steeds alleen gelukkig) en ik zocht m'n weg naar haar kruis onder haar lange rok. Slipje opzij getrokken, middelvinger erin en de gevolgen van het opbouwen van de spanning lieten zich voelen: ze was lekker nat
              Ik mocht haar langdurig en heel diep vingeren. Ze had een heerlijk smeuiig zacht, strak kutje :P
              Best wel geil maar ze trok me net iets te ruw af en ik kon dan ook niet klaarkomen. Ik heb het nog op eigen kracht af proberen te maken maar na een minuut of wat
              vond ze het welletjes en ben ik maar gestopt. Maakt niet uit, het was toch erg lekker.
              Met een uitgestreken gezicht of er niks gebeurd was liep ze na afloop naar beneden waar inmiddels een vijftal klanten een brave voetmassage ondergingen.
              Ik kreeg nog een kopje thee en was weer een blij mens

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door IthoughtIsawApussy
                Eind van de middag heb ik op goed geluk een traditionele massagesalon uitgezocht (keus genoeg) voor een body massage. Ik ben de naam kwijt, die houden jullie nog te goed. Het is in ieder geval bij de Old Market, midden in het centrum van Siem Reap.
                Naam van de salon: Islands, traditional khmer massage.
                Straat: Psar Chas.

Commentaar

Ik zit inmiddels in Pataya maar nog even een paar laatste woorden over Siem Reap.

Donderdag ben ik naar Angkor geweest, de ruines van een enorm tempelcomplex. Ik had er veel van verwacht maar het viel me een beetje tegen. Komt misschien ook omdat ik geen gids heb ingehuurd voor toelichting want dat kost je al snel zo'n 20 dollar. En de toegangsprijs voor 1 dag is ook al 20 dollar. En om er uberhaupt te komen ben je zo'n 5 a 6 dollar kwijt aan de mototaxi of tuk-tuk. En aangezien deze vakantie toch al wat duurder uitvalt dan gepland dacht ik laat maar even

Donderdagmiddag ben ik naar het Sok San centrum geweest in een zijstraat van de Sivatha Boulevard. Naam van de straat weet ik niet maar elke mototaxi of tuk-tuk weet het te vinden.
                  Sok San omhelst o.a. een disco en een massagetent. De disco is geen bal aan (ik had er alleen aandacht van een homo ) maar die massagetent da's andere koek.
                  Ik was er om 17:00 uur, ze moesten het licht in het aquarium nog aandoen en ik had de keus uit slechts 2 meisjes. Toen ik 2 uur later weer wegging zat het hele aquarium stampvol met zeker een dertigtal meiden
                  Ik had nummer 29, een lachebekje met een ondeugend koppie. Ik had alleen om massage gevraagd, niet om oliemassage ofzo. Nou dat heb ik geweten Ik kreeg een soort drukpuntenmassage zonder enig gebruik van olie. Een uur lang werd ik gepijnigd en in standjes gevouwen waar de Kama Sutra bij verbleekt
                  Tegen het einde van het 1e uur vroeg de masseuse of ik nog boom-boom beliefde. (Dat waren trouwens de enige 2 woorden Engels die ze kende. Nee, da's niet waar ze kende ook yum-yum maar daar wou ze niks van weten ) Ik zei niet woordelijk "yes" maar ik humde "hmm hmm" met de intonatie van "jahaa!".
                  Maar tot mijn verbazing reikte ze me na de massage m'n kleren aan ??? Het misverstand was me al snel duidelijk. Ze had in het Cambodjaans gevraagd of ik boom-boom wilde maar ik verstond natuurlijk alleen de woorden boom-boom. Waarschijnlijk vroeg ze: wil je geen boom-boom? Mijn antwoord daarop was "ja" en, zoals wel meer Cambodjanen, dacht zij dat ik bedoelde: ja, ik wil geen boom-boom. Hun taal gaat kennelijk anders om met ja- en nee-antwoorden dan die van ons of het Engels.
                  Hoe dan ook: het uurtje boom-boom was heerlijk. Fantastisch strak lijfje had die meid zeg:P

Omdat ik steeds meer de indruk kreeg dat Siem Reap behoorlijk verpest is door de grote aantallen toeristen waardoor de prijs voor sex opgedreven is ben ik 'm vrijdag maar genokt. En nu zit ik dus in Pataya

Als je overigens ooit eens van Siem Reap naar Thailand moet reizen neem dan vooral niet de bus zoals ik heb gedaan. 14 uur naar Bangkok! Het grootste deel van de weg tussen Siem Reap en Poipet bij de grens is namelijk zandweg waar de bus niet harder dan 20-30 kan rijden. Een en al hobbels en gaten In een bus met weinig beenruimte, slechte stoelen en een airco die de hitte amper aankan.
                  Je kan beter een mini-bus nemen, die kan namelijk wat harder rijden over de zandwegen, of een auto met chauffeur die kan nog iets harder rijden.
                  Of het vliegtuig natuurlijk maar dat is nogal prijzig, zo'n 100 euro.

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door samsara2
                    loont het de moeite om naar sihanoukville te gaan in augustus, ik zou gaan vanuit pattaya - kan dat gemakkelijk?
                    of is vanuit bkk beters

Je kan makkelijk van Pattaya naar de grens Thailand/Cambodja met en minibus reizen (Ze rijden weliswaar als suicide gevallen). Je komt dan aan in Hat lek. Daar ga je lopend over de grens. Je kan ter plekke een visa aanvragen. Kost een paar dollar meer als in BKK. (900 baht).
                    Je word op Cambodjaanse zijde opgepikt van bikers, die je ook helpen met de visa en bagage. Beetje opdringerig allemaal, maar achteraf viel het allemaal mee. Zij willen gewoon beetje verdienen (geef maar 2 dollars aan diegene die je helpt). Dan ga je met een biker naar Koh Kong. Klein vies stadje, met eigentlijk geen infrastruktuur. Wel heel veel barretjes (zeg bordeeletjes) buiten het stadje met meestal minderjarigen. Dus afblijven.
                    Je hebt eigentlijk twee opties om van daar uit verder te reizen. Op de zelfde dag bij aankomst met het minibusje naar Shianouksville (gaat wel 4 uren duren over verschrikkelijke slechte wegen) of je gaat naar een hotelletje (de biker brengt je wel naartoe, zijn goedkoop) en je gaat met de boot (vertek 8 uur ochtends) in vier uur direct naar Shianouksville. Dit was mijn optie en het was, als je tenminste Karaoke niet zo erg vind, wel aangenaam. Je komt bij mooie eilandjes vorbij om uiteindelijk met heel veel aandacht in Shinaouksville te landen. Daar staan dan alvast iets van 40/50 motorbikers klaar om je op te halen. Neem gewoon de eerst beste en ga met hem naar de stad.
                    Dus je moet wel een beetje van avontuurlijk reizen houden.

Van BKK zou ik met de vliegtuig naar Phnom Penh en vandaar uit met de bus naar S/ville. Neem absoluut GEEN bus naar Phnom Penh. Duurt eeuwig over verschrikkelijke wegen.

Trouwens is het nu verschrikkelijk slecht weer in S/ville. Alleen regen en nogmaals regen. Kreeg net gisteren een mailtje vanuit daar. Nothing happens there at the moment.......

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door youngb
                      wat zijn nu de prijzen, lees verschillende bedragen ?
                      lees in het begin 5 dollar voor short time
                      10-15 dollar voor longtime.
                      Lees verder 20 dollar voor short time ? Verschil tussen 5 dollar en 20 dollar is toch wel groot!
                      For LT is normaal 20 dollars, voor ST tussen 10/15 dollars.
                      Maar ja, zeg maar het is iets tussen 8 en 16 euro.........
                      ik maak mij over de prijzen nooit zo druk over en ik geef heel graag meer. Zij kunnen het wel goed gebruiken.
                      En of het nu 10, 20 of 30 dollars zijn. Zij hebben het zeker verdiend!

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door greginn
                        wat zijn nu de prijzen, lees verschillende bedragen ?
                        lees in het begin 5 dollar voor short time
                        10-15 dollar voor longtime.
                        Lees verder 20 dollar voor short time ? Verschil tussen 5 dollar en 20 dollar is toch wel groot!
                        For LT is normaal 20 dollars, voor ST tussen 10/15 dollars.
                        Maar ja, zeg maar het is iets tussen 8 en 16 euro.........
                        ik maak mij over de prijzen nooit zo druk over en ik geef heel graag meer. Zij kunnen het wel goed gebruiken.
                        En of het nu 10, 20 of 30 dollars zijn. Zij hebben het zeker verdiend!
                        5 dollar voor ST is bijvoorbeeld alleen te bereiken met flink onderhandelen in bordelen waar niet zoveel westerlingen komen. Je loopt dan echter wel veel kans dat je een "starfish" treft, oftewel een zeester: ze spreidt haar armen en benen, blijft dan roerloos liggen en jij mag zelf het klusje klaren.
                        Verder schijn je ook straatprostituees voor dit lage bedrag te kunnen scoren. Ik heb dat maar niet uitgeprobeerd :-\

Commentaar

Cambodia lijkt me een geweldige ervaring, alleen lastig om er te komen. Ik vind 100 euro voor een enkeltje toch wel veel geld en hoeveel kost de bus, of ander confortabel vervoer. Lees ook iets dat het mogelijk is om met de trein naar de grens te gaan en daar de taxi te nemen. Zijn er andere wandelaars in sept. die zin hebben om naar cambodia te gaan ?
                          Cambodja is een mooie ervaring. Maar begrijp mij goed, het zijn mooie mensen die aan hun toekomst werken. Ze hebben zoveel shit meegemaakt.
                          Helaas ben ik pas in februari weer daar. Trein is er niet.
                          Gewoon vliegen jongens. Dus afgelopen februari kon ik weliswaar in Phnom Penh een retourtje BKK voor 123 dollars krijgen. Maar ja , tijden veranderen.
                          Maar wat ik wel weet: Geloof het of niet.
                          Ik zat toen in het vliegtuig van Kuala Lumpur naar BKK .
                          En ik zat toevallig naast de eene meneer die op weg was naar BKK om de deals te maken met vliegen naar Cambodja. Die meneer was van www.airasia.com. Zeg maar de easyjet van europa. Hij zij mij toen ( februari 2005)
                          dat ze het gebied gaan uitbreiden en hij was voor gespreken onderweg voor Phnom Penh.
                          Ze hebben daar wel meer vliegvelden in Cambodja, maar die zijn er nog met te veel landmijnen bestukt. Maar ik denk wel dat Phnom Penh inmiddels al erbij zit. Ik heb het nog niet gecheckt
                          Maar het komt wel goed, omdat ik was er dit jaar 4 maanden daar en heb 5 keer met airasia gevlogen (een keer bleef bij een landing wel mijn hart stil staan) maar het blijft gewoon goedkoop.
                          Nog eens beste tijd begint pas in october en het zal tot diep in mai zitten.

Commentaar

Cambodia lijkt me een geweldige ervaring, alleen lastig om er te komen. Ik vind 100 euro voor een enkeltje toch wel veel geld en hoeveel kost de bus, of ander confortabel vervoer. Lees ook iets dat het mogelijk is om met de trein naar de grens te gaan en daar de taxi te nemen. Zijn er andere wandelaars in sept. die zin hebben om naar cambodia te gaan ?
                            www.bangkokair.com
                            Enkel Bangkok-Phnom Penh ongeveer 90 euro, retour 155. Goede vliegtuigen. Maar let op: bij het retour komt nog 20 dollar vertrekbelasting erbij op als je weer weggaat!

www.presidentairlines.com
                            Er staan geen prijzen op hun site maar ik heb van andere forums begrepen dat een enkeltje ongeveer 75 euro kost. Kwaliteit van de vliegtuigen is ook wel OK.

De bus is aanmerkelijk goedkoper, zo rond de 10 a 15 dollar. Comfortabel? Dat hangt ervan af welke maatschappij je neemt denk ik. Ik heb het afgelopen juni niet zo goed getroffen (zie mijn recensie). Bovendien ben je een hele dag onderweg.

Met de trein van Bangkok naar Aranya Prathet bij de grens (duurt ongeveer 5 uur geloof ik) en dan verder met een "shared taxi" vanaf Poipet (dus een taxi delen met andere reizigers) is denk ik de beste optie als je op een budget reist. Als taxi kun je een mooie luxe wagen inhuren (is wat duurder, vraag me niet precies hoeveel) maar het meest gebruikelijk zijn pick-up trucks. Erg comfortabel zijn die natuurlijk niet en zeker niet als je achterop in de bak zit. Neem vooral een hoedje of petje mee en zonnebrandcreme!!! De zon is daar genadeloos en vaak heter dan in Thailand!!!
                            Het voordeel van een auto t.o.v. een bus is dat een auto harder kan rijden over de slechte wegen in Cambodja. Ik denk echter niet dat je het in 1 dag red van Bangkok naar Phnom Penh. Wel naar Siem Reap. En van Siem Reap kun je gerust een bus nemen naar Phnom Penh. Is ongeveer 5 uur rijden over merendeels goede wegen.

Tenslotte: schaf de Lonely Planet aan of een andere uitgebreide reisgids! Daar staan erg veel nuttige details in die ik hier niet allemaal kan citeren.
                            En lees ALLE recensies over Cambodja op dit forum en eventueel andere forums.

Commentaar

Neem gewoon de lokale Thaise bus naar Aranyaprathet, helemaal niets mis mee, spotgoedkoop, airco en zeker net zo snel als de trein. Voor 4 uurtjes goed te doen. Zeker geen georganiseerde bus naar Siem Reap nemen!

Commentaar

Zelf 2 jaar geleden op eigen houtje naar Siem Reep gegaan. In Aranya Poitet zijn diverse travelagency's waar je een visum voor Cambodja kunt kopen en dat is binnen 2 uur geregeld. Ze verkopen er ook een minibusreis bij van plm 400 Baht. Je wordt dan naar de grens gebracht en als je die zelfstandig bent overgestoken, staat er een rij minibusjes klaar en zoek je jouw busje op. Meestal zijn ze genummerd of op een andere manier herkenbaar. Je levert bij die bus je voucher in en als alle passagiers gearriveerd zijn, vertrket zo'n busje.
                                ATTENTIE: Zorg voor een goeie plek in het busje (bij voorkeur NIET achterin), want het schommelt, bonkt en beweegt gedurende de ongeveer 6 á 7 uur durende (plm 140 km) reis naar Siem Reep. De weg is erbarmelijk slecht, zit vol kuilen en gaten; echt prettig is de reis dus niet, maar wel spotgoedkoop.
                                Zelf heb ik enkele nachten overnacht in het victory Guest House in Siem Reep, dat tevens op aanvraag voor betrouwbare gidsen met motorbike zorgt voor een evt. bezoek aan Angkor of de floating market.
                                Vanaf deze plaats is ook eenvoudig een ticket te boeken voor de vleugelboot over het grote meer naar Phnom Phen (duurt 5 uur) voor plm $ 22, wat een echte belevenis is over de Mekhong River.
                                In Phnon Phen heb is zelf enkele overnachtingen gehad in het Lake Side Guest House, dat prima, goedkoop en prachtig is. Vandaaruit zijn eenvoudig tripjes te maken naar o.a. The Killing Fields en The Prison.
                                Vanuit Phnon Phen zijn ook eeenvoudig ticjets te boeken naar Saigon.
                                Love the life you live,
                                live your dream,
                                don't dream your life
                                and live the life you love !

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door Wammie
                                  Vanaf deze plaats is ook eenvoudig een ticket te boeken voor de vleugelboot over het grote meer naar Phnom Phen (duurt 5 uur) voor plm $ 22, wat een echte belevenis is over de Mekhong River.
                                  In mei ook met de boot van Siem Reap naar Phnom Phen gegaan. Betaalde 19 dollar en werd 's ochtends opgehaald bij hotel. Eerst een klein uurtje hebbelen over die zandweggetjes voordat je bij de boot aankomt.
                                  Om 7.30 uur in de boot gestapt en om 16.00 uur kwamen we in PP aan . Omdat de regenperiode nog niet was begonnen stond het water niet zo hoog en waren we dus op een zandbak gevaren . Duurde dus ff voordat we weer onderweg waren.

Vervoer over weg is tussen SR en PP niet aan te raden maar net voor de regenperiode zou ik de boot ook niet meer nemen .
                                  Overigens is de weg tussen PP en Sihanoukville wel normaal geasfalteerd.

Commentaar

Verplaatst:
                                    Oorspronkelijk geplaatst door dikke
                                    In sihanoukville zat ik enkele weken geleden nog.
                                    Daar bevinden zich prachtige stranden, maar 's avonds valt hier enorm weinig te beleven. Het lijkt wel een dode stad 's nachts. Buiten opdringerige motorbiketaxis zie je er weinig leven op straat. Meisjes kun je het beste vinden door een taxidriver aan te spreken, zij weten er altijd wel zitten. Best is wel een beetje avontuurlijk aangelegd zijn en niet te veel denken maar gewoon doen. Want waar hij je naartoe brengt zijn meestal niet de gezeligste plekjes. Ook zijn ze niet allemaal 18 jaar denk ik. Ik was aan het praten met een meisje die zei dat ze 20 was, mijn taxidriver zei dan weer dat ze 15-16 jaar was. De hotels doen echter niet moeilijk, alle hotels zijn girlffriendly en ze vragen géén ID zoals in thailand.
                                    Sihanoukville is zeker een bezoekje waard als je het enkele dagen rustig aan wil doen en overdag lekker wil relaxen op het strand.
                                    En last but not least, de cambodjaanse meisjes zijn veel mooier dan de thaise. Dus voor dat alleen is het al een bezoekje waart
                                    Groetjes, DP.

Commentaar

Vanuit Bangkok naar Siem Reap is veel makkelijker dan vanuit Pattaya naar Siem Reap, dus zeker ook van Pattaya naar Pnom Penh. Echter; neem geen georganiseerde busreis rechtstreeks van Bangkok naar Siem Reap zoals ik al eerder vermelde. Ik ben van Bangkok naar Siem Reap gegaan en later van Siem Reap naar Pattaya via Chasensao. De heenreis vanuit Bangkok was sneller dan de terugreis naar Pattaya, ondanks dat Pattaya dichterbij zou moeten liggen. In december ben ik van plan weer hetzelfde te doen. Stuur maar een prive berichtje als je nog wat info nodig hebt; alhoewel alles al hier op het forum te lezen is.

Commentaar

Nog een ding over visum; regel dit zelf en ga niet naar een vd travelagencies; binnen een half uur had ik mijn visum op eigen gelegenheid (poipet) voor 1000 baht; 20$ kan ook, maar ik wilde zoveel mogelijk $ overhouden voor Cambodia zelf. Neem pasfoto's mee.
                                        Wat het wandelen betreft vond ik Siem Reap niet zo geweldig; maar daarvoor ga je ook niet naar Siem Reap; alhoewel ik in Martini's een vd beste avonden die vakantie heb gehad.

Commentaar

Het is eenvoudig om via 1 van de reisburootjes op de Khao San Road In BKK een visum voor Cambodja (en evt. Viëtnam), inclusief goedkope transfer te regelen. De bus naar Cambodja vertrekt achter de Khao San Road (bij de gokhallen) 's morgens om plm 05.00 uur. De reis naar de grens (Aranya Prathet) duurt een uur of 7 á 8..... Je moet op eigen gelegenheid (met je eigen bagage) de grens passeren en volgens de verkregen aanwijzingen je minibus naar Siem Reep vinden. Dit alles verloopt op rolletjes! Er staat een rijtje met minibusjes klaar en je bus (op ticket vermeldt) is eenvoudig te vinden. NU begint de ellende pas!!!!! De minibus reis van de grens naar Siem Reep is plm 140 km en duurt ............ 6 á 7 uur!!!!! Dit komt door de erbarmelijke staat waarin de wegen verkeren, doordat die platgebombardeerd zijn door de Amerikanen in het Pol Pot-tijdperk (einde 1993). Om ongeschonden deze reis te voltooien, zul je je gedurende de rit moeten vastklampen aan alles dat grip biedt!!!!
                                          Positief bericht over Siem Reep: het tempelcomplex van Angkhor maakt veel goed! Als je terplekke een betrouwbare gids (man) kunt regelen, valt er ook best wat te "wandelen" in Siem Reep!