Filipijnen: Bohol RECENSIES

Inklappen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

• Filipijnen: Bohol RECENSIES

Oorspronkelijk geplaatst door Gizmo
    Nog even wat aanvullingen:
    Leuk verhaal
    En slim ook, want als ze om de beurt ongesteld zijn, dan ben je al gauw een dag of 20 verder hahaha

Ook aan mij werd diverse keren gevraagd om mee te gaan naar een disco, b.b.q. of ander feestje. Eerst dacht ik "leuk; feestje!", maar het komt er gewoon op neer dat de farang voor zijn vriendinnetje en haar aanhang (en die kan aardig oplopen) eten en drinken gaat betalen. Dat kan nog wel eens uit de klauw lopen, want ongevraagd schuiven er heeeeel vriendelijk mensen aan, die even later staan te eten en drinken ......... van jouw geld!

Vr.gr. Wammie, die geniet van je verhalen.
    Laatst gewijzigd door Benn0; 25-03-12, 11:17.
    Love the life you live,
    live your dream,
    don't dream your life
    and live the life you love !

Filipijnen: Bohol

Geanonimiseerd op verzoek van de schrijver.

29-5-2006

Sinds gisteravond zit ik in Tagbilaran (tag-bi-la-ran) op Bohol, een eiland naast Cebu. Ik vermoed dat ik hier wel een leuke tijd kan hebben, met het natuurschoon in meerdere opzichten . Ik ben hier nog maar net maar op straat en in de malls (dankzij de tip van Youngpussylover) heb ik al de nodige glimlachen mogen ontvangen. Meestal nogal verlegen glimlachen trouwens. Tienduizenden Filippina's zoeken een blanke man maar als ze er dan eentje in het wild tegenkomen schrikken ze zich vaak rot .

Niet zo ver van het uitstekende en betaalbare hotel waar ik verblijf (het Metro Centre Hotel, met dank aan de Lonely Planet) vond ik gisteravond na wat rondvragen op straat een KTV-tentje. Niet echt mijn ding maar je moet toch wat als je beregeil bent en het is al 22:00 uur is en je zit in een stadje waar je heg nog steg weet . Ik vroeg trouwens niet naar girls op straat maar naar bars (vragende blikken) of een disco of een KTV (aahh, yes!).
    De (enige?) disco blijkt in mijn hotel te zitten (maar was gisteravond nou net niet open) en een KTV was daar en daar. Bleek een nogal aftandse, bouwvallige boel te zijn maar ik werd er warm (heet is misschien toepasselijker ) ontvangen door de mamasan en haar meiden. Maar liefst 30 stuks begreep ik later en er zat best veel leuks tussen.
    Tussen de valse noten door (wat vinden ze er in hemelsnaam leuk aan ) gebabbeld met verschillende meidjes en uiteindelijk gekozen voor een lief, klein opdondertje van 18 jaar. Ze was ontwapenend eenvoudig, eerlijk en lief, vooral afgezet tegen de doorgewinterde pro's in Cebu City. Fijne nacht en ochtend mee gehad. Schade 1600 P., vooruit te betalen aan de mamasan en 200 P. tip voor het meisje. Plus een nachtelijk diner (24-uurs roomservice in het Metro Centre Hotel!) want het lieve kind bleek uitgehongerd te zijn. De stukken kip die ze vannacht niet opkreeg wilde ze vanmorgen graag meenemen naar huis. Dat geeft je te denken.
    31-5-2006
    Wat tips voor Tagbilaran.

Hotel
    www.metrocentrehotel.com
    Uitstekend hotel midden in het centrum. Kamers vanaf 1250 P. maar de goedkopere zijn zonder ramen. Ik denk dat het vanaf klasse "Superior B" (1450 P) met raam is. In ieder geval vanaf "Superior A" (1700 P.) want die heb ik zelf.
    1 van de duurdere hotels hier, doet het altijd goed bij de meisjes. Alleen de beach resorts zijn (stukken) duurder.

Oppik plaatsen
    - De straat en dan met name de eetstalletjes die je overal tegenkomt. Daar had ik gisteravond tenminste succes . Recensie volgt nog.
    Het is een kleine stad (80.000 inwoners geloof ik) maar om de een of andere reden wemelt het altijd van de mensen overal en daar zitten heel veel leuke meisjes bij.

- De shopping malls. BQ is denk ik de bekendste. Als je het Metro Centre Hotel uitkomt sla dan linksaf. Ongeveer 300 meter verder aan de rechterkant zit BQ.
    Island City Mall (ICM in de volksmond) is een andere waar ik nog niet geweest ben maar daar werkt het meisje dat ik gisteren opgepikt heb .

- De disco in het Metro Center Hotel. Is echter niet elke dag en bovendien alleen gratis toegankelijk voor hotelgasten. Gasten van buiten moeten 50 P betalen dus ik denk niet dat je er veel lokale meisjes zult treffen. Of alleen de rijkere meisjes die waarschijnlijk geen interesse in ons hebben.
    Maar het is wel aardig om heen te gaan met een meisje (of meerdere ) die je elders opgepikt hebt. Zo'n voor hen onbetaalbaar uitje kunnen ze erg waarderen.

- De disco- en karaoke-avonden in het beach resort Bohol Tropics. Hiervoor geldt hetzelfde als voor het Metro Centre Hotel. Wel een luxe boel allemaal daar, ik voelde me er niet zo thuis maar de meisjes vinden het fantastisch.

- Bohol Sports Bar, 48a Gallares Street. Vanuit het Metro Centre Hotel ga je linksaf en dan gelijk de eerste straat rechts. Daarna de 2e straat rechts. Ongeveer 100 meter verder aan de rechterkant zit deze bar, de enige bar in Westerse stijl in de stad. Ontmoetingsplaats voor expats. Opgezet door een Engelse Chelsea-fan en zijn Filippijnse vrouw. Leuke mensen en ook leuke (veelal single) meisjes als personeel . Het is echter beslist geen girlie bar!
    Op vrijdagavonden hebben ze vaak live muziek en daar komen volgens de eigenaars veel mensen op af, zowel locals als toeristen.

- En voor als het in het wild niet lukt: de KTV die ik in m'n eerste recensie hierboven beschreven heb. Deze zit niet zover van de BQ Mall. Exacte adres zal ik nog even opzoeken.

Internet
    Vanaf 10 P per uur in diverse internetcafe's verspreid door de stad. Vaak erg eenvoudig met verouderde apparatuur en software en nogal eens storingen en foutmeldingen. Want veel kennis van zaken hebben ze vaak niet geloof ik. Gisteren bijvoorbeeld kreeg ik bij het opstarten de melding dat Windows nieuwe hardware had gevonden, namelijk het beeldscherm en de muis .
    De relatief snelste maar ook duurste (30 P per uur) die ik tot nu toe gevonden heb zit helemaal bovenin in de BQ Mall.
    Is ook de onpersoonlijkste trouwens. De eenvoudige, kleine, gezellige cafeetjes hebben het voordeel dat je sneller contact kunt maken met het aanwezige vrouwelijk schoon.

En verder is Bohol een prachtig eiland zoals ik gisteren tijdens een tour heb gezien. Je kunt hier bijvoorbeeld de Tarsier zien, het kleinste en grappigste aapje in de wereld.
    Duikliefhebbers komen aan hun trekken (ahum, ja ja) op het nabijgelegen Panglao eiland.
    31-5-2006
    Genoemde KTV heet Solid Gold KTV Bar en zit aan E. Jacinto. Sla linksaf vanuit het Metro Centre Hotel. Neem dan de eerste straat links als je de BQ Mall, rechts van je, gepasseerd bent. Je loopt dan recht tegen de KTV aan.

01-06-2006
    Ik ben eergisteren vakkundig opgelicht . Maandagavond ontmoette ik in de Bohol Sports Bar een leuke 25-jarige Filippina die aangaf op zoek te zijn naar een buitenlandse man. Ook een paar vrienden van haar deden hun best om ons aan elkaar te koppelen. Ze deden dat dermate opzichtig dat ik al wel een beetje achterdochtig werd. Ze stelden voor dat ik de volgende dag met haar een tour zou doen over het eiland en ik dacht ach why not, het is een leuk meisje en je hebt niks te verliezen. Ik ben niet direct op zoek naar een vaste relatie maar als het op mijn pad komt dan ga ik het niet uit de weg.
    De eigenaar van de bar regelde vervolgens de tour voor ons, hij heeft een chauffeur met een mini-busje in dienst.
    De volgende morgen voelde ik al snel nattigheid. Mevrouw was opeens amper meer geinteresseerd in mij. En de manier waarop ze met de chauffeur van de minibus omging deed me vermoeden dat ze elkaar goed kenden. Heel goed... Ze hielden net iets te krampachtig de schijn op dat ze elkaar niet kenden.
    Maar ik had er al een beetje rekening mee gehouden en heb m'n dag er niet door laten bederven. De opzet van het hele spelletje was gewoon om de chauffeur, wellicht haar vriend, inkomsten te bezorgen.
    Ik heb uiteraard m'n beklag gedaan bij de bar. Al zou het me niet verbazen als de eigenaar er zelf ook bij betrokken is. Vooralsnog geef ik hem echter het voordeel van de twijfel. Hij heeft me beloofd het tot op de bodem uit te zoeken.
    Ik weet alleen niet of ik nog wel terug ga naar hem om de uitkomst te horen want gisteravond kwam ik in de disco van Bohol Tropics een paar stamgasten van zijn bar tegen (beetje twijfelachtige figuren) die me ook al wilden voorstellen aan een paar Filippijnse vriendinnen die naarstig op zoek zijn naar een man. Ik heb het maar vriendelijk afgeslagen . Maar dat deed ik vooral omdat ik mijn zinnen heb gezet op een meisje die ik dinsdagavond heb ontmoet. Ik viel als een baksteen voor haar fantastische lach .

Dinsdagavond zat ik wat te eten bij een barbecue tentje dicht bij het hotel toen een groepje van 5 meiden duidelijk hun interesse in mij toonden. Met name 1 van hen, een nogal forse meid genaamd Juden (Dzjoe-den), wel heel duidelijk. Ze vroegen of ik met heen mee wilde gaan naar de KTV-avond in Bohol Tropics. Natuurlijk wilde ik dat wel .
    Het bleken 5 collega's te zijn die in een modezaak in de ICM (Island City Mall) werken.
    Juden is de meest assertieve van het stel en liet er bepaald geen gras over groeien. Ze kon niet van me afblijven en in wezen probeerde ze me te versieren.
    Maar eigenlijk vond ik 1 van de andere meisjes veel leuker: Sarah, een leuk jong ding van 19 lentes. Niet uitgesproken knap maar met een werkelijk fantastische lach. Het was liefde op het eerste gezicht wat mij betreft en ik had de indruk dat ze mij ook wel zag zitten.
    Maar... ik had de keus tussen een bijna 100% zekere wip met de geile 30 jarige Juden die de hele tijd om m'n nek hing of Sarah die naar mijn inschatting niet gelijk met me de koffer in zou duiken. Tja, en wat volg je dan als man? Je hart of je pik? Jullie weten het antwoord wel .

Juden bleek echter ongesteld te zijn, was naakt vadsiger dan ze leek, wilde zich niet douchen (omdat ze koppijn had) en wilde niet pijpen. Ze was echter wel botergeil en ik heb haar nog wel even geneukt. Totdat ik even niet aan haar periode dacht en m'n pik vastpakte om hem erin te stoppen voor de doggy. Ik buig vervolgens voorover, zet m'n handen op het laken... alles rood . Afknappertje dus.
    Gisteravond heb ik het (nou ja, wat eigenlijk?) uitgemaakt. Tranen met tuinen, ze was smoorverliefd en dacht minstens dat ze al een ticket naar Nederland had.
    Maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het allemaal ook een beetje spel is. Het was duidelijk niet de eerste keer dat dit groepje meiden dit deed. Ze vragen een farang mee uit en verwachten, onuitgesproken maar toch duidelijk, dat hij de entrees en hun natje en droogje betaalt. Zij hebben een leuk en gratis avondje uit en hopen intussen dat jij de ware bent voor 1 van hen. Ik ben niet achterlijk. 1 van hen zei ook letterlijk: I hope you're gonna make one of us very happy tonight.
    Is allemaal helemaal niet erg maar wees er wel op bedacht. En wat kan die 1000 Pesos ofzo voor de drankjes nou schelen als je er een gratis wip aan overhoudt?

Gisteravond laat kwam ik het hele clubje weer tegen. Ik heb Sarah om haar mobiele nummer gevraagd (onder de ogen van Juden die erg zielig keek, maar ja het kon even niet anders) en haar vanmorgen proberen te bellen maar ze neemt niet op of ik krijg geen verbinding. Het kan ook zijn dat ze me een vals nummer heeft gegeven. Want volgens Juden is Sarah helemaal niet single (ze heeft een Filippijnse vriend) en totaal niet geinteresseerd in farangs. Ik heb echter een hele andere indruk...
    We zullen zien.

01-01-2006
    Nog even wat aanvullingen:

- Op woensdagavonden is het ladies night bij zowel de disco van het Metro Centre Hotel als de disco en KTV van Bohol Tropics. Vrouwen hebben dan gratis toegang. Vandaar dus dat ik het vijftal uit de recensie hierboven weer tegenkwam.
    Uiteraard wordt hier gretig gebruik van gemaakt door de lokale vrouwelijke bevolking al was het wat minder druk dan ik had verwacht.
    Persoonlijk kan ik niet zo goed uit de voeten in disco's. Het oorverdovende, zelfs bijna pijnlijke volume maakt niet alleen een fatsoenlijk gesprek vrijwel onmogelijk maar jaagt mij bovendien al snel weer naar buiten. En dan die "muziek" van tegenwoordig... . Elektronisch gedreun, gejammer en gekrijs. Ach, ik ben al een ouwe lul.

- In de KTV van Bohol Tropics lopen vrouwelijke entertainers rond (zo noemden ze het zelf). In ruil voor ladies drinks mag je een beetje met ze flirten en rommelen. Hoever je daarbij kunt gaan weet ik niet, ik heb er geen gebruik van gemaakt. Niet zo ver denk ik. En je kunt ze ook niet meenemen voor aanvullende diensten.
    Voor dat laatste kun je wel terecht bij aanzienlijk uitdagender, zeer kortgerokte meisjes in zwarte jurkjes die er ook rondlopen. Je kunt je met hen terugtrekken in een prive kamertje ter plekke of ze meenemen naar je hotel.

04-06-2006
    Ik zit inmiddels in Angeles maar nog een paar afsluitende woorden over Tagbilaran op Bohol.
    Een paar medewerkers van het hotel (mannelijk uiteraard) kwamen op de laatste avond van mijn verblijf nog met een paar suggesties. Ze hadden mijn gangen zo'n beetje gevolgd afgelopen week (je houdt het moeilijk verborgen in zo'n hotel ) en vroegen wat ik nou precies wou.
    Als je contact wil met een plaatselijke schone dan kun je het proberen in 1 van de vele gewone KTV's (dus zonder prostituees) omdat ze daar vrijwel zonder uitzondering gek op zijn. Je moet er echter een beetje geluk mee hebben. Ik ben vrijdagavond naar zo'n KTV geweest maar er waren alleen groepen en koppels, geen single meisjes.
    Als je een prostituee wil blijk je tot mijn verbazing (want zo groot en toeristisch is Tagbilaran nou eenmaal niet) nog vrij veel keus te hebben. Behalve in de plaatsen die ik al genoemd heb kun je ook terecht in een aantal KTV's. Het is wel raadzaam om daar met een taxi heen te gaan, voor de veiligheid, en naar sommigen kun je beter zelfs niet alleen gaan. Dus neem een maat mee of een jongen van het hotel. Doen ze graag, in ruil voor een tip.
    Dus: vraag de jongens van het Metro Centre hotel (met name degenen die in het restaurant werken) om raad en adressen. Ik denk trouwens dat dat voor de hele Filippijnen geldt: vraag het de jongens van het hotel.

Verder denk ik dat je op het nabijgelegen Panglao Island wat makkelijker terecht kunt voor meisjes omdat daar nou eenmaal het gros van de toeristen heengaat (voor het strand en om te duiken).
    10-06-2006
    Ik ben inmiddels weer in Nederland maar nog even wat puntjes op de i. Mijn verslaggeving van de vrouwenjacht in deze vakantie is wat warrig geworden maar dat komt denk ik omdat de hele vakantie nogal warrig was . Het liep allemaal niet zoals ik het in gedachten had. Als ik al wat in gedachten had .

Met Sarah is het niks meer geworden. Ik ben haar en al haar collega's op mijn laatste dag in Tagbilaran nog wel tegengekomen en heb haar weer om een date gevraagd maar helaas, ze wilde uiteindelijk toch niet .
    Juden gaf me een ferme handdruk en een wat melancholische blik maar was wel weer aardig hersteld van het opgelopen blauwtje geloof ik .

Wat betreft de Bohol Sports Bar: dat was misschien toch niet zo'n goeie tip... Toen ik er vorige week donderdagavond kwam zat me er toch een zooitje ongeregeld .
    Een paar ruwe zeelui, al aardig aangeschoten om 21:00 uur. Zuipschuiten dus . 1 van hen kwam ik trouwens later weer tegen in Angeles.
    Een eveneens aangeschoten eigenaresse.
    Diverse westerlingen die volgens mij een nieuw leven op de Filippijnen zijn begonnen na een succesvolle bankroof of iets van dien aard in hun land van oorsprong.
    Een Filippijnse van 19 die haar dochtertje van 8 maanden bier zat te voeren (!) terwijl haar Australische vriend zat te flikflooien met haar zusje van 18. Hetzelfde zusje die ze mij eerder die week aangeboden hadden omdat ze een man zou zoeken. Het zou me echter niet verbazen als deze gezusters afkomstig waren uit Angeles.
    Dus... ieder z'n meug maar ik ben hem na 1 biertje maar genokt...

Laatst gewijzigd door Benn0; 25-03-12, 11:15.

Commentaar

Re: Filipijnen: Bohol RECENSIES

Bohol is een prachtig eiland vlakbij grote broer Cebu slechts een dik uur met de snelle boot, voor de dames hoef je niet naar Bohol voor een leuke sfeer wel. En dan voornamelijk bij Alona beach en in het plaatsje erachter zowel op Alona Beach als in het plaatsje veel restaurants, kleine bars, winkeltjes een leuke sfeer. Volgens sommige een beetje als Koh Samui voor de grote massa het leerde kennen. Dames zul je in de bars weinig aantreffen ben enkel op 1 avond op het strand een ladyboy en een reguliere dame aangetroffen die uit zichzelf p6 aanboden. Dus wil je meer keus neem dan een dame uit Cebu mee dat is dan makkelijker, wel wat je niet verwacht een leuke Nederlands/Belgische eetcafé in het plaatsje alsmede een Duits restaurant.

Commentaar

Aan het werk...
      X