Cambodja: Khmer Beerbar Algemeen

Inklappen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

• Cambodja: Khmer Beerbar Algemeen

People’s Daily Online
    March 04, 2011

At least 18 Cambodians were killed and another seven seriously injured in a car crash in Cambodia’s southwest province of Sihanoukville Friday, chief of military police for Sihanoukville province told Xinhua by phone.
    “The accident happened after a container truck crushed with a tourist van coming from opposition direction,” Horn Seyha said.
    The drivers of both vehicle were killed instantly in the accident and the tourist van was completely destroyed. “It’s almost flattened,” he said.
    The accident happened on the national road No. 4 about 17 kilometers from the provincial town.
    The tourist van was from Takeo province en route to Sihanoukville while the container truckwas on its way to Phnom Penh from original departure in Sihanoukville.
    The traffic police are working out which side of the two vehicles had caused the accident. Police confirmed that the 18 killed were Cambodians; no foreigners was on the tourist van.
    Sihanoukville is located 230 kilometers southwest of Phnom Penh.

Death toll from traffic accidents in Cambodia is the second largest danger after HIV/AIDS. Last year, 1,709 people had been killed in road accidents in Cambodia.

Drie weken geleden was aldaar een taxi (Toyota Camry) verongelukt. 9 inzittenden, 6 doden. Uit eigen ervaring weet ik dat het verkeer levvensgevaarlijk is. Totaal geen regels waar men zich aan houdt. Probeer daar dus zoveel mogelijk alle soorten van vervoer te vermijden.

Re: Cambodja: Sihanoukville

Beste JPA,

Het spijt me voor je maar wat je schrijft over het Cambodjaanse verkeer en het vermijden van iedere vorm van vervoer is volslagen onzin.
    Ja het ongeluk waar je over schrijft is een zeer ernstig ongeluk geweest, bijkomend is nog dat de minibus volgepropt zat met mensen onderweg naar een bruiloft de volgende dag.
    Iedere dag rijd ik hier op mijn scooter van hot naar her, nooit een ongeluk gehad omdat ik er rekening mee houd dat Cambodjanen zich niet aan de regels houden. Op precies dezelfde manier heb ik in Thailand twee jaar gereden waar ook niemand zich aan de regels houdt. op dit moment reis ik bijna wekelijks van Sihanoukville naar Phnom Penh op en neer wegens zaken. Nooit een probleem als je een bekende taxichauffeur neemt die goed om kan gaan met het Cambodjaanse verkeer.
    Het boeit me niet zoveel meer maar als ik zo nu en dan op nu.nl wat Nederlands nieuws lees zit er altijd wel een verhaal tussen over weer een kettingbotsing ergens op een van de snelwegen. Ga je dan ook zeggen dat je in nederland maar beter iedere vorm van vervoer moet vermijden.
    Ik zit hier nog niet zo lang maar ken hier mensen die al 10 jaar het hele land door reizen met eigen vervoer zonder een ongeluk.
    Houd rekening met de plaatselijke manier van rijden, houd rekening ermee dat als je koeien ziet oversteken ze op het laatste moment kunnen besluiten toch maar weer terug te gaan. En wil je van Phnom Penh naar Sihanoukville rijd dan bij daglicht en zolang je nuchter en oplettend bent gebeurt je niks.

JagVin

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door JPA Bekijk bericht
      Probeer daar dus zoveel mogelijk alle soorten van vervoer te vermijden.
      Dat betekent dus niet daarheen gaan omdat zonder vervoer kom je niet van luchthaven naar hotel. kun je niet stappen, enz. Vergeet niet dat wandelen ook deelnemen aan verkeer is, en als het echt zo slecht is dan kun je een straat ook maar beter niet oversteken!

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door JPA Bekijk bericht
        Probeer daar dus zoveel mogelijk alle soorten van vervoer te vermijden.
        Dan blijf je daar toch gewoon weg. Je lijkt wel een beetje op een paranoide Amerikaan die angst hebben voor alles wat maar even anders is dan bij Uncle Sam thuis. Ik ben al zo vaak met de bus van PP naar Snooky vv gereisd, en nog nooit enig probleem. Ook niet met het lokale vervoer per motobike 's nachts in PP en in Snooky zie je om 2 uur 's nachts bijna geen hond op straat. Dus het is echt zwaar overtrokken en valt allemaal reuze mee. Weet wat ik wel gevaarlijk vind? Een enkele idiote taxi chauffeur die je wel eens op Suvarnabhumi kan treffen en als een idioot links en rechts inhaalt om jou maar zo snel mogelijk op Sukhumvit Rd te kunnen droppen.

Commentaar

Ben net terug van 3 weken Sihanoukville, 2 dagen in Phnom Penh en 5 dagen pattaya. Ik vind het verkeer in pattaya veel agressiever. Begint me te irriteren als je Sihanoukville of zelfs Phnom Penh gewent bent. In Cambodja houdt het verkeer rekening met voetgangers. Hier remmen ze zelfs als je oversteekt. In Pattaya vond ik de laatste drie dagen dat er door de thais hard gereden wordt op brommers en dat ze geen rekening houden met de toeristen.

Commentaar

Velen zullen denken dat ik niet geheel objectief ben over sihanoukville, klopt want daar heb ik mijn zaken, ik ben dan ook erg blij dat mijn mening door een aantal anderen bevestigd wordt dat Sihanoukville helemaal niet zo gevaarlijk is als sommigen willen doen geloven.

JagVin

Commentaar

non discussie

Het plaatsen van een krantenartikel in een recensierubriek vind ik niet per definitie verkeerd. Als het dan duidelijk is wat we daar van kunnen leren of anders moeten doen.

In dit geval plaatst JPA een bericht over een ongeluk. Een ongeluk dat overal ter wereld voorkomt. Een bericht waar je mijns inziens niet uit kan concluderen dat deelname aan het verkeer in Cambodja levensgevaarlijk is of zelfs maar gevaarlijker dan in Nederland.

Zelf heb ik ook redelijk wat ervaring met het verkeer in Cambodja. Het is niet heel gereguleerd maar men anticipeert goed op andere weggebruikers. In de Cambodjaanse tuktuks die aan zo'n as achter een motor hangen ben je natuurlijk heel kwetsbaar voor zo'n grote Lexus jeep die gelukkig niet agressief rijden. Bovendien rijdt het meeste verkeer vrij langzaam. De reguliere bussen (touringcars) tussen Phnom Penh en Siam Reap zijn veel nieuwer dan ik verwachtte en rijden maar ongeveer negentig. Soms rijden de minibusjes voor toeristen (te) hard. Als je bang bent in het verkeer kun je met de boot van Phnom Penh naar Siam Reap (en volgens mij ook naar Sihanoukville).

Al met al sluit ik me aan bij de vorige reacties. Ik vind het een non discussie.

Oorspronkelijk geplaatst door JagVin Bekijk bericht
              In de Phnom Penh rubriek heb ik ook al wat uitgeweid over Sihanoukville.
              Inderdaad. Ik wil je vragen om het voortaan op te splitsen in twee berichten in de respectievelijke rubrieken.
              Laatst gewijzigd door Benn0; 15-03-11, 02:27.
              Big Benn0 is watching you!

Commentaar

Cambodja: Khmer Beerbar

Pattaya voordelen
                Ggogobars, veel barretjes, winkelcentra, veel keuze in eten, meer mogelijkheden op sexgebied
                Pattaya nadelen
                strand is matig, veel toeristen(russen, arabieren, gezinnen)
                Duur, komt ook door slechte koers van de laatste tijd
                verkeer is gevaarlijk
                lokale bevolking is niet meer zo vriendelijk

sihanoukville voordelen
                goedkoop,
                strand gezelliger, betere stoelen en betere service door bar/restaurant
                makkelijk visum voor langere tijd,
                verkeer veiliger dan thailand
                lokale bevolking aardiger

sihanoukville nadelen
                slechte gezondheidszorg
                minder barretjes, geen gogobars
                eten niet zoveel keus als in pattaya, thaise keuken is beter dan cambodjaanse

meer info sihanoukville zie tripreports van vandaag

Commentaar

Re: Pattaya vs Sihanoukville voordelen/nadelen

Oorspronkelijk geplaatst door ralphbier Bekijk bericht
                  Pattaya voordelen
                  Ggogobars, veel barretjes, winkelcentra, veel keuze in eten, meer mogelijkheden op sexgebied
                  Pattaya nadelen
                  strand is matig, veel toeristen(russen, arabieren, gezinnen)
                  Duur, komt ook door slechte koers van de laatste tijd
                  verkeer is gevaarlijk
                  lokale bevolking is niet meer zo vriendelijk

sihanoukville voordelen
                  goedkoop,
                  strand gezelliger, betere stoelen en betere service door bar/restaurant
                  makkelijk visum voor langere tijd,
                  verkeer veiliger dan thailand
                  lokale bevolking aardiger

sihanoukville nadelen
                  slechte gezondheidszorg
                  minder barretjes, geen gogobars
                  eten niet zoveel keus als in pattaya, thaise keuken is beter dan cambodjaanse

meer info sihanoukville zie tripreports van vandaag
                  Zo'n lijstje is natuurlijk wel heel persoonlijk.

Omdat Benno van cijfertjes houd heb ik even geprobeerd om de verkeer veiligheids cijfers van thailand en cambodia te vinden. Is me na een uurtje zoeken nog niet gelukt. Zal wel de verkeerde termen hebben gebruikt of ik zie door de bomen van publicaties het bos niet meer.

Wel gevonden:
                  Cambodia has the second highest road traffic fatality rate (number of fatalities/10,000 vehicles) in the region. This rate is ten times higher than in developed countries and twice as high than the ASEAN average
                  (Bron: http://www.who.int/violence_injury_p...rt_execsum.pdf)

Op mijn lijstje van (grote) nadelen voor sihanoukville zou ook de veel langere reistijd vanuit europa staan.

Commentaar

Re: Thailand: Pattaya Holland Beer Bar

Verder ook vaak in de beginavond naar Golden Lion Plaza gegaan waar enkele beerbarretjes zijn. Relaxte sfeer. Leuke meisjes. Zelfs een van onze forumleden(Jagvin) heeft er nu een beerbarretje, Pacino's bar aan het einde links.

Allereerst bedankt voor het tripreport Ralphbier, altijd leuk om verschillende ervaringen te lezen en zeker van een reiziger met zulke flexibele reisplannen als jij

Ik ben voor het laatst in 2008 in Snooky geweest, toen vond ik dat er maar weinig te beleven viel en vond ik het aanbod aan meisjes abominabel slecht;al ben ik de eerste die zal toegeven dat ik relatief verwend ben wat dit betreft. Is er veel veranderd de afgelopen paar jaar? Hoeveel meisjes schat jij bijvoorbeeld dat er in Golden Lion Plaza werken? Goedkoper is natuurlijk altijd welkom, maar voor mij is belangrijker of ik waarde voor mijn geld krijg. Hoe schat jij de prijs/kwaliteit verhouding in m.b.t de aardbeitjes?( m.a.w. krijg je voor dat mindere geld ook een minder uitziend aardbeitje?)

Ik ben er nu wel achter(na 25 keer thailand en 4 keer cambodja) dat ik cambodja gezelliger vind als thailand.
                    Dit komt o.a. door:
                    - De mensen zijn aardiger, ze zijn nog niet zo bedorven door het tourisme;
                    - Goedkoper, in thailand is mijn budget 100 euro per dag, in cambodja 60 euro;
                    - Verkeer is veilger dan thailand. Ze rijden hier rechts en ze anticiperen meer. Ik heb me de laatste dagen zwaar geirriteerd aan het gejakker in Soi Bukao en andere straten.
                    - het is kleinschaliger hier waardoor je ook sneller vrienden maakt als je alleen reist.
                    - veel minder russen en arabieren, hier zijn meer backpackers maar daar heb je niet zoveel last van.
                    In deze meningen sta jij zeker niet alleen...Heel veel van mijn vrienden zijn op zoek naar andere wandelbestemmingen dan Thailand. De meesten van hen omdat ze vinden dat de prijs/kwaliteit verhouding in Thailand zoek is en omdat ze ondertussen begrijpen en zien dat Pattaya langzaam maar zeker in een familie bestemming aan het veranderen is.

Mij persoonlijk trekken de Filipijnen als alternatief steeds sterker aan, maar als Snooky bezig is aan een metamorfose ga ik daar ook graag weer eens kijken.

Groetjes,
                    Easy

Commentaar

Hallo Easy,

Wat aantallen betreft van meiden in de Golden Lion Plaza kan beter Jagvin oordelen daar hij er middenin zit. Ik heb mijn meiden hoofdzakelijk opgepikt in utopia. Hier zijn op en avond tussen de 20 tot 40 meiden. Cambodjanen zien anders uit dan thais en iedereen heeft zijn persoonlijke smaak. Persoonlijk vind ik het iedere keer weer een verrassing hoe de meiden presteren tussen de lakens. Ik heb 7 of 8 meiden gehad in Snooky. Ik moet zeggen dat er geen uitschieters tussen zaten in positieve of negatieve zin. Misschien kan dit ook aan mij liggen, als je door de jaren heen al van alles hebt gedaan dan wordt het lastig om nog iets spannends mee te maken.
                      Er zijn ook een heleboel meiden voor de locals in de kaorokebarretjes. Hier wil ik me de volgende keer wat meer in verdiepen.
                      Qua prijs is het natuurlijk goedkoper als thailand. Volgens de expats moet je 10 dollar voor shorttime betalen en 20 dollar voor longtime. Dit lukte mij niet altijd. Zat meestal tussen de 15 of 20 voor short time en tussen de 20 en 30 dollar voor long time.
                      Uiteraard vragen sommige in eerste instantie wel eens 50 dollar maar dit is en kwestie van onderhandelen.
                      Mijn beste ervaring heb ik voor 2 jaar terug gehad op de chickenfarm met een vietnamees meisje. En dat voor 7 dollar inclusief tip. Helaas is zij er niet meer.
                      Als ik jouw was zou ik Snooky een 2e kans geven, je vliegt met air asia goedkoop op Phnom Penh waar je je ook wel vermaken kunt.
                      Misschien kun je het combineren met je visa run.
                      Sommigen zeggen dat de sex beter is in thailand, ikzelf merk niet zoveel verschil.
                      De Filipijnen staat ook nog steeds op mijn verlanglijstje.

Gegroet,

Ralph

Commentaar

Het aantal dames over de hele Plaza verdeeld is ongeveer 30, Zelf heb ik een aantal vaste klanten die vaak terugkomen voor hetzelfde aardbeitje. Dat zegt dus iets over de kwaliteit. Het is inderdaad bij benadering absoluut geen Pattaya, wel een alternatief voor degenen die wat meer rust willen en toch ook op diverse plaatsen willen wandelen.
                        Wat Ralphbier schreef klopt, ik ben bezig naast mijn kroeg en restaurant met twee Nederlandse koks in te richten. Het bijbehorende guesthouse gaat van zes naar negen kamers.

JagVin

Commentaar

Re: Cambodja: Khmer Beerbar

Cambodia beerbar lijkt me een goede naam, Angkor is het nationale beer maar de pattaya beerbar heet geen singa beerbar en de phillipijnse variant heet geen san miguel beer bar. Cambodia beerbar betekent dat ook Phnom Penh en Siem Reap erin meegenomen kunnen worden, en veel geouwezwam over Cambodia vind ik persoonlijk een prima idee. Ik zal me vanaf heden beperken door zo nu en dan wat inside info te geven en alle schrijvers voor de rest alle ruimte te geven.

@ explo, kom eens langs om je cijfers persoonlijk te checken, mocht dat niet lukken dan zie ik je ergens eind april , begin mei wel aan de stamtafel in Jomtien

JagVin

Commentaar

Als je je vraag alleen Jagvin stelt dan kun je natuurlijk ook mailen.

Het vliegveld van Sihanoukville gaat volgens mijn eerste google resultaat binnenkort open:
                            http://www.sihanoukville-cambodia.co...e/airport.html

Vanuit Bangkok naar Trat en daar over de grens. De weg van de grensovergang bij Trat naar Sihanoukville is goed. Bij Trat kun je nog naar Koh Chang overwippen om ook Baco even te begroeten.
                            Van Bangkok naar Sihanoukville is wel een heel eind rijden.
                            Big Benn0 is watching you!

Commentaar

Cambodja: Khmer Beerbar

Een vraagje (die allicht elders al ooit beantwoord werd, maar ik kan het niet vinden): Ik zit begin april eerst een week in Pattaya en wil dan door naar Sihanoukville. Kan dat rechtstreeks vanuit Pattaya en hoe?
                              @Jagvin: jij hebt in Sihanoukville een hotelletje? kan ik daar ergens meer info over vinden?

Commentaar

Vanuit Pattaya kan je met de bus rechstreeks naar Trat, je hoeft niet eerst naar Bangkok.

Commentaar

er zijn reisburo's in pattaya die trip naar sihanoukville aanbieden voor ongeveer 3300 Baht. DAt is met minibus naar de grens Had Lek, inclusief visum voor de grens, overnachting in Koh Kong inclusief en de volgende ochtend naar Sihanoukville.
                                  Ikzelf boek alleen een ticket naar Had Lek, 850 Baht, regel een e-visa via internet voor 25 dollar, boek zelf een hotel, apex hotel voor 15 dollar en koop een busticket voor de volgende dag voor 6 of 7 dollar.
                                  Je kan ook een taxi boeken van pattaya naar Had Lek voor 3300 Baht.

Commentaar

Slecht nieuws voor de 50-plussers met trouwplannen in Cambodja:

http://bit.ly/hYnfUm

ไม่ได้เจ้าชู้ แต่ไม่รู้จะเลือกใคร

Commentaar

Wat betreft alle vragen over accommodatie in Sihanoukville, mijn guesthouse is op de badkamer na klaar, het is heel basic en meer een backpackers guesthouse waar de prijs dan ook naar is, 6 dollar per nacht en een minimum verblijf van een week. Over land naar cambodja en dan door naar sihanoukville is goed te doen als je erg lang in de bus wil zitten en alle ellende aan de grens op de koop toe neemt. Wanneer je online ruim van te voren bij air Asia boekt , Bangkok - Phnom Penh - Bangkok dan kun je een aan bieding uitzoeken waardoor je bijna voor niks vliegt. Daarna pak je een taxi naar Sihanoukville, 230 km verderop voor 45 tot maximaal 50 dollar. Doordat het hier allemaal wat kleiner en gemoedelijker is dan het grote Pattaya kan ik iedereen afhankelijk van het budget onder brengen bij mij bekende betrouwbare hele goedkope tot hele luxe hotels.

Wat Benno al schreef, specifieke vragen kunnen inderdaad per IM gesteld worden

JagVin

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door Benn0 Bekijk bericht
                                        Als je je vraag alleen Jagvin stelt dan kun je natuurlijk ook mailen.

Het vliegveld van Sihanoukville gaat volgens mijn eerste google resultaat binnenkort open:
                                        http://www.sihanoukville-cambodia.co...e/airport.html

Vanuit Bangkok naar Trat en daar over de grens. De weg van de grensovergang bij Trat naar Sihanoukville is goed. Bij Trat kun je nog naar Koh Chang overwippen om ook Baco even te begroeten.
                                        Van Bangkok naar Sihanoukville is wel een heel eind rijden.
                                        Het bericht op Google over de luchthaven is correct. Alleen is dit artikel al meer dan 5 jaar oud en blijft het alleen bij plannen. Het vliegveld schijnt echter niet aan de internationale veiligheidseisen te voldoen en het heeft ook niet meegewerkt date er een ernstig vliegtuigongeluk in 2007 plaatsvond met 13 doden.
                                        http://www.1001crash.com/index-page-...crash-180.html

Commentaar

Even wat updates over sihanoukville, De Circlebar van Tony is inmiddels gesloten. Er wordt gezocht naar een of meerdere nieuwe eigenaren. Op de plaza is de rainbowbar leeg en te koop. Pacino's restaurant gaat met twee Nederlandse koks maandag 25 april vol open. Na het Cambodjaanse nieuwjaar wordt de staff van Pacino's bar uitgebreid naar 10 lieftallige bereidwillige aardbeitjes. 30 april wordt er voor de Nederlandse gemeenschap hier en de eventuele toeristen koniginnendag gevierd in Pacino's bar, inclusief banaanhappen, perceelscheiten, en meerdere malligheid zoals dat bij koninginnedag hoort.

JagVin