Thailand: Isaan RECENSIES

Inklappen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

• Thailand: Isaan RECENSIES

Beste liefhebbers van het Thaise goud,

Mogelijk gaan een collega -en ik op jacht in het grote Thaise woud. We willen dus de Isaan verkennen. De grote kraamkamer van onze Pattayaanse schatjes. Hier kom je ze nog onbevangen in het wild tegen....

Ik heb eerlijk gezegd een beetje mijn twijfels, omdat je in Volendam ook niet zoveel lichte zeden ziet als op de Wallen in Amsterdam. Maar misschien is zijn collega wandelaars wel op hele mooie onontgonnen gebieden gestuit tijdens verre wandelingen. Alle tips en verhalen zijn welkom uiteraard .

Deel het met ons en het forum. Ik zal dan weer verslag doen van de toestand in de Isaan anno 2005 8).
    Slap lullen kan altijd nog :-)

Ik ben begin 2004 in Isaan geweest om een (nederlandse) kennis op te zoeken. Ik ben vanaf BKK naar Udon Thani gevlogen en daar opgepikt door deze kennis. Met de pick-up de stad uit en het platteland in. Heb me in de week dat ik daar ben geweest wel vermaakt maar geen wandelactiviteiten ondernomen.
    Als je goed zoekt is zelfs op het platteland nog wel enig (wandel)vertier te vinden maar ik was er niet op uit. In Udon Thani zitten wel aardig wat barretjes met meiden (zover ik het kunnen zien) maar ik kan hier verder weinig over melden.
    Deze streek is inderdaad vrij arm en de mensen zijn nog wat traditioneler dan in de meer toeristische delen van Thailand.

Anyway, ik wens Paulus en cornuiten veel plezier toe
    en wacht met spanning de verhalen af .

Commentaar

Hoi Paulus,

In de steden kun je het beste in de discotheken gaan rondkijken. In veel plaatsjes, of eigenlijk net daar buiten, heb je eet/drink gelegenheden waar een aantal dames voor de entertainment zorgen in de vorm van karaoke. Je kunt ze uinodigen aan je tafel waar ze er voor zorgen dat je genoeg te eten en drinken hebt en wat conversatie. Meestal zijn ze wel voor meer in, zeker als achter hetzelfde gebouw een aantal bungalowtjes staan die je kunt huren voor de nacht. Ook handig als je eens geen hotel kunt vinden.
      Het is wel handig als je wat thai spreekt, phrasebook mee waar je samen doorheen kunt bladeren. Engels is schaars buiten de grote steden.

2 korte ervaringen dan:
      Op reis door Isaan bleef ik bij iemand thuis slapen. Een normaal persoon, geen enkele bijbedoeling. Haar buurvrouw zong in zo'n karaoke-restaurant en met mijn gastvrouw en twee anderen daar geweest. Daar was het ongeveer dat de dames in jurk of rok ook beschikbaar waren voor bed activiteiten en de dames die meer gekleed en in broek niet. Buurvrouw was ook beschikbaar, ik werd nog even gepolsd voor interesse, maar had haar al bij daglicht gezien. De make-up had zeker 15 jaar van haar gezicht gehaald.
      En: Het is niet alles vrouw wat er zingt

In Nong Khai heb ik in een groot hotel overnacht wat voorzien was van een karaoke en disco. Bovendien zat aan de overkant van de straat een massagesalon. In de karaoke was zeker meer mogelijk met de dames, slechts 3 van de 8 dames konden zingen de rest moet wel andere talenten gehad hebben anders zouden ze daar niet staan. In de disco speelde een band die best goed was en een behoorlijk aantal thaise jongeren trok. Onder andere een groepje dames die niet vies waren van de wisky. Even later met een van de dames wat staan kletsen en ze verelde dat ze voorheen in Phuket werkte maar nu niet meer (dit was in feb 05) In totaal kende ze 15 dames uit de omgeving die normaal in Phuket werkten maar terug gekeerd waren naar huis omdat ze, of niet meer durfden of omdat ze geen inkomsten meer hadden. Gelukkig was ik er om haar te helpen met haar ontwenningsverschijnselen en samen met haar een zeer prettige nacht gehad. Alleen opstaan was niet haar sterkste kant en ik moest weer verder. Anders had ik nog een nacht met haar doorgebracht.

Commentaar

Ik ben twee jaar geleden met een Thais vriendinnetje door de Isaan getrokken. Auto gehuurd en rijden maar.
        Je moet wel Thais spreken of iemand bij je hebben die kan vertalen want Engelssprekenden daar zijn erg schaars.
        Ook hotels e.d. kun je vaak aan de buitenkant niet herkennen omdat alleen het Thaise woord voor hotel er in het Thais buitenopstaat.
        Mede door aanwezigheid van Thaise viendinnetje geen naspeuringen gedaan naar andere vormen vas rosse leven (alsof ik daar na haar behandeling nog puf voor zou hebben).
        Laatste nacht alleen geslapen in de Kaen Inn in Khon Kaen. Aan de overkant van de straat zat een soapy massage. Daar voor 900 Baht een perfecte behandeling (lees wip) gehad.
        Voor de rest is die Isaan niet zo boeiend. Voor het landschap kun je beter naar noord Thailand gaan. (of je moet van eindeloze rijstvelden houden).

Commentaar

Vrienden,
          Ik heb in de voorbije acht jaren aardig wat tijd verbracht in de streek van Kalashin en Noordwaarts daarvan.
          Als Farang ben je een bezienswaardigheid en dat is een belevenis op zich.
          Vooral hotelbediendes en serveersters van restaurants laten hun nieuwsgierigheid nogal blijken. Het moet al echt tegenzitten om meer dan een paar dagen in een provinciestad te verblijven zonder een gratis wip. Maar alles moet een beetje discreet gebeuren. Drankje aanbieden, babbeltje slaan, nummer hotelkamer doorgeven, naar bed gaan (alleen) en dan hopen dat er iemand op de deur klopt. Meestal gebeurt dat ook. Het wordt problematisch als je wat te veel prospectiewerk gedaan hebt en er twee of drie dames op je deur kloppen...
          In de plaatselijke karaokebars is het ook wel te doen. Het is geen echte karaoke, er treden dames op en die kan je dan een drankje of een hapje betalen. Je kan voor 50 bath een bloemenslinger kopen en aan zo'n zangeresje schenken. Ik dacht dat het een teken was van apreciatie van de muzikale capaciteiten, maar het bleek te betekenen dat ik de dame in kwestie voor gans de nacht reserveerde. Op een bepaald ogenblik zat ik dus in een zithoek met alle zangeressen uit de keet en was het moeilijk een keuze te maken.
          Bizar is ook dat de dames in de Isaan niet mogen roken in het openbaar. Ze verdwijnen regelmatig een paar minuten voor een sigaretje. Alkohol is geen probleem voor ze. Hoe zatter, hoe beter en ... hoe heter. Maar overdag kan je je best als vrome vrijgezel gedragen.
          Soms wordt je uitgenodigd door Westerlingen om bij hen thuis te logeren. Het zijn dikwijls jong-gepensioneerden die met een knap jong ding getrouwd zijn en het leuk vinden dat er eens bezoek uit Europa langskomt.
          Hotels zijn trouwens erg goedkoop. Voor 400 bath heb je een mooie kamer met airco, tv( in Thai, soms origineelklank met ondertiteling). In een café wordt bier gewoonlijk in flessen van 66 cl geserveerd, on the rocks als je wil. De Thais drinken bij het eten soda met whiskey. Eten en drinken kost 2/3 van in Pattaya.
          Elke provinciehoofdplaats heeft wel een paar zwembaden met alle moderne faciliteiten.
          Als je een verovering hebt kan je ook een paar dagen met haar naar een andere stad trekken waar ze lekker anoniem van bil kan gaan met haar Farang.
          Of naar een bungalowpark in één of ander natuurpark. Keuze zat.
          Als transportmiddel neem ik meestal de rode lijnbussen; kost ongeveer 1 bath per km. Op die bussen kan je evengoed scoren als in een discotheek. Als er één grietje opzit dat twee woorden Engels spreekt dan ontstaat er gegarandeerd een gesprek. GSM-nummer doorgeven en hopen dat...
          Het enige nadeel is dat je na een weekje gaat verlangen naar Westerlingen, BBC world, Tour de France op TV enz.. Tja, het bloed kruipt waar het niet gaan kan.

Succes in de Isaan en vergeet het taalgidsje niet!

Commentaar

Ruim een week Isaan zit erop. In Korat-stad werd ik opgehaald door een bevriende Nederlander (G) die in de provincie woont met zijn Thaise vrouw. De volgende dag liepen we door zijn dorpje. Het was markt en vrij druk. Je ziet dan al die koppen jouw kant op kijken, vooral de vrouwen.

Het grappige is dat de plaatselijke "schoonheden" G regelmatig vragen of hij nog een farang voor hun weet. Nu we daar zo liepen kwam hun droomwens zowaar uit . De dorpskapster (43 jaar met een paardenbekkie) kon haar geluk niet op. Ze knipte de dochter van G daardoor wel erg slecht. Toen we haar s'avonds in een restaurantje tegen kwamen, kon G het niet laten om haar in de maling te nemen. Wij keuvelenden wat in het Nederlands en af en toe een woordje Thai voor haar. Volgens mij had ze heel goed in de gaten dat we haar in de maling namen, want ik kon mijn lachen niet houden. G vertelde me later dat ze niets door had en het hele dorp al had verteld hoe gek ik op haar was ???.

Als je een vrouw zoekt om mee te trouwen, dan staat hier genoeg voor je klaar. In al die dorpen willen ze zo met je mee. Ik heb 2 dochters van 18 jaar aangeboden gekregen, doch beleefd geweigerd. Een meisje was zo blij dat ik als 42-jarige farang misschien wel interesse in haar had, ze danste door haar huis van geluk. Telefonummers krijg je vrij gemakkelijk, ook in die rode streekbussen. Engels wordt hier bijna niet gesproken, dus is het goed dat ik al zo'n 40 woorden Thais kan spreken. Verder glimlach ik veel.

Voor de betaalde sex moet je goed zoeken. In een karaoketent in Bua Yai (Korat) dacht ik beet te hebben. Het was de dames alleen te doen om de bieromzet te verhogen. Meenemen ging helaas niet. Ik snapte hun gedrag eerlijk gezegd ook niet. In Kon Kaen-stad liep ik op een gegeven moment in de rosse buurt. Ik kon daar goedkoop neuken, voor zo'n 350 baht, omdat het er vrij smerig uitzag heb ik bedankt. Dat was dus een plek voor de thaise mannen om hun zaad te lozen. In discotheken schijnen wel prof. dames te werken, maar ze zijn niet goedkoop, prijzen van 1500-2000 worden genoemd (door Isaanbewoners die ik spreek).

Kon Kaen is een leuk stadje met een aardige studentenscene. Zo bijzonder als je in de provincie bent, zo gewoon ben je in de "grote" stad. Je moet dus echt je best doen om de dames daar voor je te interesseren. Ze staan niet allemaal "hello" te roepen. Het is hier heel anders dan in Pattaya, dat word je ook vaak verteld. Pattaya is voor de boerentrienen die een farang zoeken om Thailand uit te komen. In de stad zijn ze minder makkelijk, duurder, mooier, interessanter en gestudeerder.

Gistermiddag ben ik in Udon Thani beland, met een busje vanaf Non Bua Lamphu(=klein en geen reet aan). Udon heeft wel iets. Er is zelfs sprake van een kleine rustige barscene. Gisteravond was er sprake van een USA-invasie, de discoclub Thong puilde uit van de jonge hitsige soldaatjes en mooie thaise meiden die ze graag bedienden. Toch kon ik vrij gemakelijk in contact komen met een leuke dame en even later op mijn hotelkamer(Karin) gingen we van bil. Het moet hier dus subtieler, zij reed mij later achterna, zodat niemand ons samen zag. Ik blijf nog een dagje Udon en vertrek dan mischien richting Non Kai.

Mazzel,

Paulus

Commentaar

Ik ben verschillende keren in Isarn geweest. Dit kwam mede door de meiden die ik ontmoet heb en allemaal uit dit gebied kwamen.

Isarn is de rijstschuur van Thailand. Het arme gedeelte. Met name landbouw wordt hier bedreven. Maar dat is allemaal beschtreven.

In Isarn is het wat lastiger om een dame tegen te komen, maar dat is ook allemaal al geschreven.

Elke stad in Isarn heeft zijn plaatselijke discotheken en nachtclubs.

In beide zit een groot verschil.
              In de nachtclub treden vooral lokale artiesten op die morlam zingen. Deze kun je de bloemenkransen om laten hangen (50 of 100 bath per krans). Dit kan worden gezien als een soort 'tip', want de dame of heer in kwestie krijgt dit bedrag wat je betaalt extra op zijn salaris. Het is de gewoonte dat bij de degene die je de bloemenkrans hebt opgehangen bij je komt zitten om je tijdelijk gezelschap te houden, en dan ook niets meer dan dat.

Dan heb je de discotheken. Hier komen de locals.

Ga in deze zaken altijd ergens achterin zitten, elke discotheek in Thailand heeft gezellige dames! Zij opereren van achter uit een zaak, of juist helemaal voorin. In deze gebieden is het wat moeilijker om openlijk met een farang mee te gaan. Zitten er meiden voorin, vergeet het dan maar.

Een goede aanrader om in Isarn gemakkelijk aan de vrouw te komen is Speed 2 in Khorat (Nakhon Ratchasima) of de discotheek in Ubon Ratchathani.
              In Surin heb je een straatje met barretjes, m.n. karaoke, hier wordt het lastig en gaat het rok-broek verhaal niet op. Je moet hier vooraf in de details treden en maar afwachten...

Ga je voor het wandelen, blijf dan op de paden!

Commentaar

Gisteravond heb ik op zijn Thais geneukt. Voor 320 baht (+ 100 fooi) neukte ik een lekker ding met grote C-cup in de roze buurt van Udorn.

Het stelt niet zoveel voor. Zo'n 5 min pzc en + 10 min nmc. Een paar woorden Thais is wel raadzaam, zeker "sam roi jiesip" baht 8).

Deze buurt bevindt zich vlak achter mijn hotel (Karin Hotel) in Udorn. In Karin slaap ik voor 400 baht per nacht.

Ondanks dat het hier goedkoop is (als je goed zoekt) neem ik zo een vliegtuig naar BKK en ga ik mijn laatste weekje in Pattaya doorbrengen. Laos en Nong Kai laat ik maar even voor wat het is.

Ik mis het gemak van Pattaya: Peppermint, de massages, Starbucks, voetbal.....etc.

De vrouwen hier in het wild zijn over het algemeen wel veel mooier dan in Pattaya.

Commentaar

Hee Isaan-gangers!

ik heb iets meer dan een jaar in Khon Kaen gezeten. Had daar een appartement gehuurd. Wat jullie hierboven zeggen klopt wel.
                  De meisjes zijn erg verlegen, vaak mag je ze niet eens aanraken in het begin.
                  Maar nu de gouden tip: als je er eentje ziet die je wilt, dan moet je ook helemaal voor haar gaan. Dus geen blik naar een andere dame wagen. Ze zijn zo ongelofelijk snel jaloers. En niet te opdringerig zijn. Als het je lukt om geduldig te zijn dan word je uiteindelijk ook beloont! Maar het blijft toch lastig als je het vergelijkt met Bangkok of Pattaya.

Ik heb deze fout te vaak gemaakt en veel lekkers aan m'n neus voorbij laten gaan. Je moet ze gewoon een voor een afwerken.
                  Dat is eigenlijk mijn eindconclusie van meer dan een jaar Isaan.
                  De meeste willen echt wel, je moet het alleen een beetje opbouwen.

Commentaar

khon-kaen is zeker nu the place to be!!daar nu alles in bangkok nu zo'n beetje om 11 uur dicht moet zijn,of geen geluid meer geproduceert mag worden!gaan de meesten richting khon-kaen!!je ziet er ook steeds meer auto's met kentekens uit bangkok.taksin gaat onverdroten door met zijn veranderingen waarvan bangkok het eerst slachtoffer is{zelfs enkele jaren geleden wilde hij al die soap's,die de hele dag over de buis gaan verbieden!!zijn visie was dat iedere soap,die ouderwetse gedragingen predict,liegen,bedriegen,rijkdom zonder hard te werken,jalouzie,etc etc,de ontwikkeling van de thai,in deze techno tijdperk in de weg staa}jammer voor hem is deze wet niet aangenomen!!hoe dan ook..er zitten mega-discotheken zowel onder de *****sofitel,als onder de charoen-thani{dusit keten}deze gaan zo'n beetje de hele nacht door,en in principe kun je daar alles versierenook zitten er vele kroegen rond deze hotels,hopenlijk vind je wel een goede kamer,want het gedreun houd je gegarandeert de hele nacht wakker ook buiten aan de ringweg zitten enkele grote beergardens,omringt door veel restaurants waar je voor 100 bath je echt rond kan eten!over het algemeen zitten hier meer de lokale inwoners,en vind je de meeste ''farrangs''in de grote hotel gebieden{het is en blijft een kwestie van vraag en aanbod,de dames en heren die wat zoeken gaan naar het hotel gebied,en diegene die wat anders zoeken gaan naar het buiten gebied..}begrijp wel dat men meer terug getrokken is omdat meestal familieleden gezamenlijk naar deze plekken gaan om te feesten,vandaar ook dat je het kan ervaren dat men wat afstandelijk is.

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door Gizmo
                      Hallo Paulus,
                      Interessant gebied dat Isaan, ik volg je verhalen met veel interesse Misschien ga ik er deze zomer ook eens een kijkje nemen.
                      Je hebt het over "de roze buurt van Udorn". Bedoel je daarmee Udon (Thani)?
                      Klopt!

Udon Thani wordt ook wel kort als "Udorn" uitgesproken.

Verwacht er niet teveel van, het zijn echte "very short time" gelegenheden. Vraag me aub niet meer waar -en hoe je het kan vinden, ik weet het ongeveer.

Je kan het aan de lokale farang vragen, die de bars t.o. Robinson(winkelcentrum) frequenteren. Mijn tip is om het anders aan een taxichauffeur te vragen, hem geef je 20 baht fooi voor zijn informatie. Een Nederlander die in Khon Kaen woont leerde mij die tip. Taxichauffeurs weten alles. Vraag gewoon aan hen wat je wil weten en regel dan zelf je vervoer of laat je in de buurt af zetten. Ga niet samen met je chauffeur samen ergens naar binnen ivm commissie! Nogmaals, leer een paar woorden Thais, het Engels is in de Isaan erg ver te zoeken.

De A Go Go van Udorn vond ik niet zo bijzonder eerlijk gezegd. Een erg grote -en donkere zaal met slechts 3 à 4 dames in bikini. Publiek was ook vooral thais. Taxichaffeurs zullen je er graag naar toe brengen, kost je zo'n 20 à 30 baht.

Wat verder opvalt is dat je geen thai/farang-stelletjes ziet zoals bijvoorbeeld in Pattaya. Je regelt een date voor op je hotelkamer uit het zicht van de sociale controle. Dat regelen lukt best wel, als je het maar veel subtieler doet dan bijvoorbeeld in de toeristenplaatsen. Neem bijvoorbeeld wat extra kaartjes van je hotel mee.

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door fugazi05
                        Ik begrijp dat je veel met de bussen doet, of vlieg je de grotere stukken? En pas op dat je niet in de verkeerde bus stapt die god weet waar niet overal stopt. Ik heb het eens meegemaakt en alhoewel ik toen letterlijk en figuurlijk peentjes zweette en me afvroeg of ik wel de goede richting in ging, blijft het achteraf een van de leukste ervaringen waarom ik nog moet lachen als ik eraan terugdenk. Jammer dat je Surin niet hebt bezocht. Ik ben wel benieuwd (mede dankzij Stephen Leather) wat daar zoal te doen is.
                        Vanaf Khon Kaen naar Non Bualamphu nam ik dus een verkeerde bus. Dat zal wel aan mijn slechte thais hebben gelegen ;D. De rit van ongeveer 2,5 uur werd dus een boemelrit van zo'n 5 uur. In zo'n rode "fahnbus" die om de 250 meter stopt reed ik met een gangetje van maximaal 60 km dwars door alle omringende dorpen. Voor een keertje is dat best wel een leuke ervaring. Als enige farang stak ik ver boven iedereen uit. Je voelt je regelmatig bekeken, krijgt veel verlegen glimlachjes toegeworpen.

Omdat ik mijn laatste 10 dagen voor gemak koos, nam ik vanaf Udorn een vliegtuig naar Bangkok. Kosten zo'n 2000 baht voor één uurtje vliegen. Ik kon ook een bus rechtstreeks naar Pattaya nemen voor 400 baht, maar had geen zin om van 21.00 uur -tot 7.00 uur in de bus te zitten. Ook al zit ik dan in een hele luxe 24-zits bus, veel slapen doe ik toch niet. Gedurende de reis wordt je namelijk geëntertaind met luide thaise video's. Zo heb ik ooit Chackie Chan Thais horen praten terwijl hij zich op klompen in Rotterdam ("Who am I") probeerde te verdedigen ;D.

Commentaar

Re: Thailand: Isaan

Beste wandelaars,

Ben dit jaar 4x naar Osaka geweest en moet zeggen dat er dit jaar meer keuze was dan een jaar geleden.
                          Prijs is verhoogd naar 900 baht. (heeft heel lang 800 baht gekost)
                          Er hangt een aardige sfeer daar en iedereen probeert het je zo goed mogelijk naar je zin te maken, maar het kan er ook mee te maken heb dat ze me daar nu kennen.
                          Heb elke keer drankjes mee naar de kamer genomen en geen enkele keer probeerde ze me meer te laten betalen. (lees ervaring Fransman)
                          Deze keren pijpten alle dames die ik gehad heb zonder condoom wel vragen ze extra geld als je 2 x wilt klaar komen. (300 baht)
                          Eén dame is me wel goed bijgebleven dat was Lin nr 39.
                          Ze was een heel mooie slanke meid in een kort rokje ze was de hele tijd heel vrolijk en lacherig, oorzaak drank.
                          Ohh die meid liet zich echt helemaal gaan en zo zorgzaam en teder.
                          Lekker uitgebreid in bad en dan het bed in.
                          Heerlijk zoenen, geknuffeld, pijpen diverse standjes tot ik sterretjes voor mijn ogen kreeg en in haar vagina klaar kwam.
                          Op mijn verzoek heeft ze me iets later nog gepijpt en mocht in haar mond klaar komen.
                          Heb haar nog 200 baht extra gegeven voor haar diensten en heb nog gezellig met haar aan een tafeltje wat bier gedronken.

Wel moet ik zeggen dat een maat van mij het een min puntje vond dat de dames zo slecht of geen engels kunnen.
                          Voor mij is dat iets makelijker omdat ik wel met hun taal spreek, en als ze dat weten lullen ze je de oren van je kop.

Ga er zeker weer heen.

Commentaar

Alweer een jaar of 2 geleden heb ik overnacht in een hotel aan de rand van Nong Khai, langs de rivier richting het westen. Wel voorbij het treinstation. Als je geen eigen vervoer hebt en ook in het centrum van Nong Khai wilt rondlopen is dit misschien niet de ideale locatie.
                            De naam weet ik niet meer maar zal proberen om het voor je terug te vinden. Kan al wel een beschrijving geven en welke het in ieder geval niet zijn.
                            Het was niet het Royal Mekong Hotel (maar wel daar in de buurt) of het NongKhai Grand Thani. Ook niet het Pantawee hotel welke meer in het centrum ligt. Over deze hotels weet ik verder niets.

OK, korte beschrijving uit een ver geheugen.
                            Vanaf de weg een oprijlaan. Rechts parkeerplaats, linkerkant ingang discoteek. Hotel en restaurant van hotel grenst aan achterzijde aan de Mekong, ideaal om te eten bij zonsondergang.
                            Overzijde van de weg wat traditionele restaurantjes, winkeltjes en massagesalons. 't Is niet zo dat je echt in de middle of nowhere zit

Ergens op de 4e verdieping een karaoke zaaltje met dames die hopelijk andere talenten hebben dan zingen (beetje gebabbeld, verder niets geprobeerd)
                            De discotheek was leuker. Behalve een populaire tent bij regulier uitgaande jeugd ook dames die wel wat bij willen verdienen. Een van de dames liet haar vriendinnen in de steek en ging met me mee naar de kamer. Geen vragende blikken, opmerkingen of security die barricades opwierp.
                            Zal eens kijken of ik nog ergens een kaartje van het hotel heb liggen. Die neem ik meestal wel mee al is het alleen maar om een eventuele taxichauffeur te laten zien waar ik naar toe wil.

Commentaar

de manager van Misty a gogo, Paul, heeft jaren een guesthouse uitgebaat in Nongkai, here is zijn "meetingplace"

Ok, here it is, the blatant plug for my place that many of you will have anticipated!!!
                              The Meeting Place is a ‘Western” Bar, Restaurant and Guest House located in the Centre of Nongkhai.
                              It is the most established bar of it’s kind within Nongkhai, having been opened to cater for the Australians that were building the Friendship Bridge from Thailand to Laos some 15 years ago.
                              It is listed in most of the tour guides, although many of the details are now out of date (something I am urgently trying to put right).

The Meeting Place provides an extensive International Menu predominantly comprising Western food but Thai food is also available for those that require it.
                              We carry one of the widest range of beers, spirits, and liqueurs both International and Domestic in Nongkhai.
                              We have a total of 9 rooms available for guests, two of which are en-suite the other 7 having shared WC and washing facilities. All rooms have ceiling fans except for one which enjoys air conditioning.

I have to be totally honest here in my description of the rooms. They are clean spacious and airy. That said, it would be fair to say that they are probably most suitable for those seeking economy-type accommodation. Accordingly, the rooms with shared facilities are 200 Baht per night and the rooms with en-suite facilities are 250 Baht per night. The room with AC incurs a surcharge of 50 Baht per day if a guest requires its use, otherwise it can be disabled remotely.

The Meeting Place has the following facilities available to Guests and Customers:

• A large Thai-style pool table (Free)
                              • A Desktop PC with ADSL access to the Internet (Free)
                              • WiFi Internet access thoughout the premises (Free) – A first for Nongkhai.
                              • A cool and relaxing Beer Garden
                              • A competitively priced range of food and drink
                              • Private TV Lounge with Satellite TV, DVDs, etc (Free)
                              • Regular Promotions and Themed Evenings
                              • Daily/Weekly/Monthly Motorcycle Rental

The Meeting Place does not currently have a Website but I am hoping to rectify this shortly and will post further details when they become available.
                              In the meantime, if any Member has any questions regarding the Meeting Place that I haven’t covered here then please post them in this thread.

Right, that's enough of the advertising, here's what you folks really want to know:

Q. Are girls available in Nongkhai?
                              A. The short answer to this is YES! However, those planning or thinking of
                              visiting Nongkhai should be aware that the scene up here is VERY different
                              to that experienced in Pattaya or Bangkok.
                              Many of the girls working locally in Nongkhai are from Laos and working in
                              Thailand illegally. They tend to be highly pimped which forces prices up (see
                              below) and almost always the girl/pimp has to be paid in advance. As one
                              might expect, this can occasionally lead to problems but it is something I am
                              working hard at to rectify.

Q. Does the Meeting Place have girls available?
                              A. Generally, yes we do but at the time of writing we, in common with
                              other bars in Town are experiencing a chronic staff shortage. It is anticipated
                              that this should be resolved soon and photos of the girls available will appear
                              on The Meeting Place Website when it is launched shortly. We are, however,
                              generally in a position to outsource your requirements

Q. How much should I pay/will I be expected to pay for the company of a girl?
                              A. As many here will be aware, this question constantly raises its head on most if not all Thailand-related Forums. However, unlike Pattaya and Bangkok
                              where most of the negotiations is done between the girl and the Customer, as I have already said above, frequently payment will be required in advance
                              and negotiated between the Customer and the girls ‘representative”, ie pimp!
                              Prices also vary considerably according to local circumstances pertaining at
                              the time, eg any particular crackdown by the local authorities.

As a VERY rough guide, one can expect to pay in the region of 500-1,000
                              Baht for S/T and 1,200-2,000 Baht for L/T but PLEASE be aware this is
                              only a guide.
                              As a further guide, girls at employed by me at The Meeting Place are
                              encouraged to seek 500 Baht S/T and 1,000 Baht L/T. A barfine of 300 Baht
                              is also payable. Any girl I find persistently quoting signficantly above this guide will be asked to seek alternative employment so please let me know!

Regards

veel plezier
                              Laatst gewijzigd door Spring; 20-12-07, 15:49. Reden: Een paar keer <enter> weggehaald
                              i will stay forever, my wish become real

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door peterba Bekijk bericht
                                The Meeting Place is a ‘Western” Bar, Restaurant and Guest House located in the Centre of Nongkhai.
                                It is the most established bar of it’s kind within Nongkhai, having been opened to cater for the Australians that were building the Friendship Bridge from Thailand to Laos some 15 years ago.
                                Deze tekst kwam me al erg bekend voor. Stel je echt niets voor van deze bar, redelijk aan het begin van de hoofdstraat, op een hoek aan de linkerzijde, wanneer deze in oostelijke richting inloopt. Het is een donker hol dat als hangplek lijkt te dienen voor de locals.

Loop er maar voorbij en ga de eerstvolgende (of de tweede?) straat linksaf richting de overdekte markt. 's Avonds zie je aan de linkerkant van deze straat wel enkele buitenlichten branden en mogelijk dat er ook nog een enkele girl op de stoep voor de deur zit. Binnen vind je een selectie van erg lelijk tot beetje redelijk.

Maar de best optie als je perse naar Nong Khai wilt, is toch wel om je door een TukTuk driver langs een aantal adressen te laten brengen. Het is helaas hier allemaal niet meer zo open aanwezig.

Een kleine, eenvoudige maar uitstekende massage salon, waar je afspraken met de girl voor na werktijd (21:00) kunt maken ligt in de straat van de market. Loop van de market in westelijke richting tot bijna einde straat waar je naar links moet, net voorbij een duitse biertent annex restaurant, en aan de linkerkant is de massage salon. Al twee keer met een girl daar afgesproken, en LT is ook echt LT. Schade 1000 Baht en een geweldige smile als ze 's morgens op hun brommertje weer vertrekken. Ze hebben het daar niet zo geweldig breed en zijn absoluut nog niet verwend.

Maar na een paar dagen heb je het daar toch echt wel bekeken, of je moet natuurlijk van de natuur houden. In dat geval is er een geweldig guesthouse om gewoon te relaxen: Mut Mee. Fantastisch eten en geweldig relaxte sfeer. Voor weinagh!

Veel plezier!
                                Laatst gewijzigd door buzz_129; 20-12-07, 23:39. Reden: ik haal links en rechts nog wel eens door elkaar.....

Commentaar

Deze keer net als voorgaande jaren tijdens de vakantie weer veel tijd in Khorat doorgebracht.
                                  Enkele keren weer bij Osaka geweest, meestal ga ik er s’middags heen.
                                  Er is daar niet veel veranderd, prijzen zijn het zelfde gebleven en mijn ervaringen daar zijn nog steeds goed. (prijs 900 baht voor 1,5 uur)
                                  Eerst in de ontvangst/bar een lekker koud biertje gedronken en dan om mijn gemak een juiste keuze te proberen te maken, de meeste dames zien er meer dan goed uit.
                                  De kamers zijn nog steeds hetzelfde, groot bed met rondom spiegels en spiegels aan het plafond.
                                  Kamers zijn voorzien van een dubbelbadkuip, wel hadden ze eindelijk eens nieuwe handdoeken.

Khorat krijgt steeds meer entertainment gelegenheden erbij.
                                  Het centrum heeft een beste facelift gehad en rondom zijn er ook leuke barretjes bij gekomen.

Veel plezier als je daar heen gaat.

Commentaar

Na twee dagen Bangkok naar Udon Thani gevlogen.
                                    Ik had een afspraak met een vriendin, die ik al jaren ken vanuit Nederland.
                                    Zij woont in Nong Khai en ik zou haar een paar dagen opzoeken.
                                    In Nong Khai heb ik gelogeerd in het Pantawee hotel, dit ligt in het centrum van de stad en ziet er prima uit. Alleen was er geen warm water, dus kreeg ik een andere kamer. Toen deed de computer ( was inclusief de kamerhuur) het niet in de Engelse taal, dus kreeg ik een andere computer. Nadat ik deze opgestart had zag ik een brief in het Nederlands van een arts (in een Thais hospitaal) die zijn patient met klachten over een mislukte operatie adviseerde.
                                    Ik heb deze brief maar verwijderd.
                                    Nong Khai is een leuk plaatsje aan de Mekhong rivier. Mijn vriendin heeft een mooi programma voor mij uitgestippeld en een familielid van haar heeft drie dagen met zijn pick-uptruck voor chauffeur gespeeld. Hiervoor heb ik hem uiteraard financieel gecompenseerd.
                                    We zijn ook nog een dagje naar Laos (Vien Tiane, net over de grens) geweest. Dit is nog vrij bewerkelijk, het kost wat tijd en je betaalt ruim 1500 baht voor een visum ( een of dertig dagen, maakt niet uit).
                                    Laos is wel duidelijk een stuk armer en vuiler dan Thailand.
                                    In Nong Khai heb ik wel vrij veel farang gezien, maar volgens mij, net als ik, allemaal op uitnodiging.
                                    Er zijn wel wat open barretjes, een discotheek (Riverside) en o.a. een Nana's bar. Vertier is er dus wel, maar of het zo geschikt is om op de bonnefooi heen te gaan, kan ik niet zeggen.
                                    Aardig is nog wel het verhaal hoe ik van Udon naar Nong Khai reisde.
                                    Ik had op het vliegveld in Bangkok een jonge dame ontmoet, die mij vertelde ook naar Udon te vliegen. Toen bleek zij ook nog eens in Nong Khai te wonen!
                                    Na de landing kwam mijn koffer als eerste naar buiten en ik stelde de dame voor een taxi te delen. Hierop antwoordde ze met een big smile en ik verzamelde alle koffers op een wagen. Toen we naar buiten liepen werd zij opgevangen door twee jonge meisjes, die haar zusjes bleken te zijn.
                                    Ik duwde de kar, volgde de jonge dames en kwam bij een grote auto waar ik alsof het zo hoorde, de koffers achterin zette en ik uitgenodigd werd in te stappen. Dus 50 km, 50 minuten met een familie waar ik net kennis mee gemaakt had. Ik sprak Engels met de dochter en zij Thais met haar familie, maar ik begreep wel dat ik veelvuldig ter sprake kwam ( farang...).
                                    Ik werd netjes bij mijn hotel afgezet en wilde wat geld voor de brandstof aan de dochter geven. Ik had echter de keus uit 300 baht of minimaal 1000.
                                    Ik wilde dus 300 geven, maar daarop begon Pa in het Thai tegen zijn dochter te ratelen. Zij vertelde me dat ik minstens 500 moest betalen, omdat een taxi me minimaal 2000 gekost zou hebben (geloof ik niet).
                                    OK, ik maak geen ruzie, maar vraag haar dan even de 1000 te wisselen.
                                    Kan niet, ze heeft maar 300 terug. Goed zeg ik, Mai pen rai.
                                    Pa en dochter ratelen door en laten mij met de koffers enigszins verbluft achter.
                                    Ik denk: dit is geen manier om afscheid te nemen en doe opnieuw de deur van de auto open om in mijn beste Thai ze hartelijk te bedanken voor de rit en ze nog een heel prettige avond te wensen.
                                    Iedereen valt stil en op dat moment realiseer ik mij dat Thai eigenlijk nooit afscheid nemen of tot ziens zeggen...

Commentaar

Oorspronkelijk geplaatst door conceicao
                                      in december ga ik voor een maand naar mijn tilacs geboortedorpje Ban Na Nang in nong khai
                                      is er iemand die in de geburen of zelfs plaatselijk een zeer goed hotel weet?
                                      Phon PhiSai, aan de Mekong, heeft wel het een en ander.
                                      Onder andere het Big Snake Guesthouse http://www.bigsnakeguesthouse.com/
                                      Zowiezo is langs de weg bij de Mekong veel te vinden.

Commentaar

Wel een beetje vreemd om nu in deze topic te schrijven, maar volgens mij hoort het hier thuis, hoewel de soap zo wel erg verspreid wordt over diverse topics, maar het is niet anders.

De reis vanuit Bangkok naar hier verliep voorspoedig, en na dat we weer de taxi hadden volgeladen met dozen vol eten en kratten vol drank op naar het dorp. De prijzen liggen hier beduidend lager dan in Patts , bovendien kun/moet je hier stevig onderhandelen, wat niet echt aan Not besteed is, maar aan mij steeds meer! Met vertaling van Not heb ik er meer dan de helft afgeluld, en dan heb je voor iets meer als 1000 Baht een buslading vol (wat ze overigens met 5 kilo zout moeten is mij onduidelijk...) Alles wordt keurig voor je ingeladen en in grote dank aangenomen.

Het was een hartelijk weerzien, heerlijk gegeten en daarna met de moterbike van Not alleen door het dorp gereden waar niemand meer van mij opkijkt (ze waren immers allen op de begrafenis) en hier en daar zelfs een soort groet. Bij een winkeltje een biertje gekocht (30 Baht: 66cl). En op een muurtje het dorpse leven eens aanschouwd. En dat is nog steeds drukker als de gemiddelde provincie stad bij ons.

Maar wat u natuurlijk wilt weten is of er ook Thaise schonen rondlopen/rijden; Jazeker, en niet zo weinig ook. De vraag is dan kun je ze ook scoren: Jazeker. Ik ben twee keer in redelijk Engels aangesproken, waarvan ik een keer ongevraagd een telefoonnummer kreeg! Dit waren duidelijk pro's even terug in Sakon Nakon. Later op de avond bleek ook dat de 'gewone' meiden zeer willig zijn, maar daarover later meer.

Want alvorens we 'uit' gingen heb ik weer heel wat meegemaakt.

Terug gekomen in de woning van Not zat ze te huilen, en ik dacht nu zal ik mijn knip wel moeten trekken; een overleden buffalo, een zieke oom of zoiets.

Maar niets was minder waar, Not had ruzie gehad met haar zusje. En waar ging het nu over: zusje wou geld zien van Not, omdat zij nu een rijke farang had, en haar ook maar moest sponsoren. Not weigerde dat onder het mom dat ze niet bij me is om mij geld af te troggelen. Het werd een ordinaire scheldpartij tussen de beide buurfamilies, en ik voelde me vreselijk opgelaten. Maar tegelijk ook vreselijk verbaasd. Ik had er echt wel opgerekend dat deze trip me geld zou kosten; it is albout the money, toch? Maar Not wou er niets van weten, snapt u het nog? (mischien is het wel lange termijn politiek dacht ik nog).

Ik voelde me niet echt prettig meer, moet je indenken een tiental personen die in het Kmer staan te bekvechten. Ik hield mij zo gedeisd mogelijk, maar er werd steeds naar mij gewezen, en ik dacht maar een ding; wegwezen! Ik kon me nog wel een beetje terugtrekken, terwijl het liedje 'vluchten kan niet meer' spontaan in mij op kwam. Hoe moest ik weg en waar moest in hemelsnaam naartoe.

Ik overdacht mijn mogelijkheden toen er een motorbike kwam aanrijden met daarop een meer dan stevig uitgevallen thaise man van een jaar of 40 en , naar later bleek, zijn vrouw. Binnen enkele minuten was de zaak gesust, en onder het genot van een Mekong Wiskey trilde ik nog even na. De beste man bleek de soort veldwachter van de wijk te zijn (hoewel hij niets van Bromsnor weg had).

Nu zou ik die nacht in de kamer van het zusje overnachten en dat ging, dat zult u begrijpen, niet door. Het alternatief; in het huis van Not slapen stond me echt niet aan, er staan niet eens bedden, en iedereen slaapt in een grote ruimte, bovendien is het sanitair (als je een betonnen bak zo mag noemen) ver beneden iedere standaard. Dat in combinatie met zo'n goor hurktoilet, en de beslissing stond vast, op naar een hotel.

Met zichtbare tegenzin liet moeders haar dochter met mij vertekken, onder de voorwaarde dat bromsnor met ons mee zou gaan. Zo geschiedde, een 45 minuten later zaten we met zijn vieren op dezelfde kamer/bungalow die ik reeds eerder had bewoond. Bromsnor haalde een fles uit zijn zadelruimte, en het werd al snel gezellig en laat.

Oorspronkelijk was het plan die avond met zusje en haar man naar een Isaantent te gaan. Er trad blijkbaar een plaatselijke beroemdheid op. Omdat een Farang daar net zo zeldzaam is als een pandabeer op de veluwe, zou het onverstandig zijn alleen met Not te gaan. Bovendien konden we het zusje nog tegen het lijf lopen.

Bromsnor twijfelde geen moment en belde een taxi, nou ja taxi; een open pickup waar we in gingen staan(!).

Eenmaal aangekomen entree betaald (3x50 en 1x100 Baht) en wat zich toen openbaarde was iets geweldigs. Een prachtige zaal met nagenoeg alleen maar meiden in de huwbare leeftijd, ik keek mijn ogen uit, we liepen naar voren, ik achteraan, en ik ben zowat aangerand overal werd ik aangeraakt door duidelijk beschonken dames.

Heren, als Pattaya een snoepwinkel is, dan was dit luilekkerland. Ik denk dat de verhouding meiden/mannen 10 tegen 1 was. en de verhouding Thai/Farang 200 tegen 1, HAHA.

Zelfs met zijn vieren aan een tafeltje gezeten, werd ik nog steeds door mijn haren gestreeld, en kwam er zelfs een op mijn schoot zitten. Na een tijdje had Not er genoeg van en pakte me vast, deze is van mij straalde ze uit, en dat gaf minstens een zo'n lekker gevoel, hoezo verlegenheid in de Isaan! Ik mocht van Not niet alleen naar het toilet en zeker niet dansen, dat zou gevaarlijk zijn, jaja!

Dus samen met Bromsnor wezen pissen, maar dat weerhield veel dames zich er niet van mij in mijn kruis te betasten en hoewel ik redelijk beneveld was, kan me niet voor de geest halen dat ik ooit zo hitsig ben geweest.

Terug aan de tafel, liet Not tussen neus en lippen door vallen dat zij thuis zou gaan slapen. Ik vroeg waarom, en het simpele antwoord was: Mama. Ik begreep er niets van de vorige keer was het geen pobleem en nu ineens wel. Ik reageerde met mijn zatte kop met de woorden: 'mama or husband'.

Dat had ik niet moeten zeggen, ze stond op en was vertrokken. De vrouw van Bromsnor ging er meteen achteraan, hoewel ze nooit begrepen kan hebben wat er aan de hand was. Dat was het teken voor Bromsnor om helemaal los te gaan en de drukke dansvloer op te zoeken. Dus daar zat ik dan alleen aan een tafel vol eten en een fles wiskey. Maar niet lang.

Binnen een paar minuten zaten er drie dames met me te proosten, een ervan legde meteen een hand op mijn been, en ik voelde nog meer onder de tafel gebeuren. Dit zou ik in alle andere omstandigheden geweldig hebben gevonden, maar het kwam nu even slecht uit. Een ober kwam langs en ik piepte (meer was het echt niet) checkbin, het duurde een eeuwigheid tot dat rekening kwam, en de dames bleven maar doorgaan. Ze spraken geen woord Engels, en hoe maak je duidelijk dat je niet wil.

Detail tussendoor, de rekening was 650 Bhat (een fles wiskey, twee biertjes, 4Cola en een hoop thais eten).

Netjes betaald en naar buiten, en ja hoor, daar zaten de dames, Not was aan het huilen en zei niets. Na een paar minuten zei ze; "ok I go with you". Met de Taxi naar het Hotel, waar ik op de kamer zei dat ze naar huis moest gaan (haar motorbike stond er nog) ik wou geen problemen met mama en ook niet voor Not. Na enig aandringen vertrok ze.

Van het Walhalla naar een hotelkamer met alleen Thaise TV en geen minibar in ongeveer 1 uur tijd, dan voel je je echt een lul. Het was 02:00 en dus maar gaan slapen.

Het werd een deja vu, om 4:00 werd er op de deur geklopt, het was Not: "I miss you", werd het toch nog een hete nacht, maar de binding wordt wel erg groot nu.

U bent gewaarschuwd!

De Wreker, die de laatste dagen het rustig heeft gehouden

Ps. Als u de namen van het hotel en de Isaantent wilt weten dan zal ik de kaarjes voor u scannen en doormailen. Dat is allemaal in het Thai.

De 'zusjes' hebben nog steeds ruzie.

Commentaar

Leuk verhaal Wreker.

Maarre spreken ze niet gewoon Lao in Sakhon Nakon?
                                          Niet dat ik het verschil zou horen .

Oorspronkelijk geplaatst door wreker Bekijk bericht
                                          Ik voelde me niet echt prettig meer, moet je indenken een tiental personen die in het Kmer staan te bekvechten. Ik hield mij zo gedeisd mogelijk, maar er werd steeds naar mij gewezen, en ik dacht maar een ding; wegwezen! Ik kon me nog wel een beetje terugtrekken, terwijl het liedje 'vluchten kan niet meer' spontaan in mij op kwam. Hoe moest ik weg en waar moest in hemelsnaam naartoe.