Thailand: Koh Samet RECENSIES

Inklappen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

• Thailand: Koh Samet RECENSIES

Binnenkort ga ik weer naar Thailand. Vanuit Pattaya wil ik een weekje Ko Samet bezoeken in gezelschap van een vriendinnetje uit Pattaya.
    Wie is recent nog op Ko Samet geweest en heeft nog wat tips voor niet te dure accommodatie en vertier?
    BVD
    Storm

Hey gozer

goed idee !!!!! Ko Samet is een van de leukste tropische eilandjes in de Golf van Thailand. Het is maar 2 uurtjes rijden vanaf pattaya. Een minibusritje kost 400 nbaht. het boottochtje duurt 45 min. IN het eerste dorpje hat seaw kiew heb je uiteelopende accomodatie. ik raad je aan om niet meteen de eerst bungalow te nemen maar even daar te lopen. Dan moet je voor ongeveer 400bht een keurige hut dicht bij het strand kunnen vinden. 'S avonds zijn er 2 leuke bars, er zijn een hoop prima restaurantjes en het strand is gewoon heertlijk. Er zijn geen prostitueetjes op Koh samet... Wel is het zo dat op thaise feestdagen het eiland overspoelt wordt door hitsige thaise studenten die best eens vriendjes willen worden met een aardige european voor een nachtje !!!

Nou veel plezier

Commentaar

Ko Samet is zeker leuk, maar ook erg rustig.

Ik vind Samet vooral leuk om een beetje op het strand te liggen, s'avonds een DVD'tje bekijken in één van de restaurants of om lekker lang met mijn (tijdelijke) vriendin te vrijen.

Hou echter wel rekening met:
      - Geen barscene ( heel misschien 1 -of 2 ladybars)
      - Geen hotels maar bungalows die naar verhouding redelijk duur zijn, zo'n 900-1200 baht voor een simpele bungalow met airco en een koude douche
      - Airco mag alleen aan van 17.00 -tot 5.00 s'morgens
      - No nightlife at all, vermaak jezelf want uiterlijk 24.00 uur gaat het laatste restaurant dicht

Mijn laatste keer op Ko Samet was maart 2003, dus e.e.a. kan alweer anders zijn.
      Slap lullen kan altijd nog :-)

Commentaar

Re: Thailand: Ko Samet

Oorspronkelijk geplaatst door Wammie
        De volgende keer dat ik Thailand bezoek wil ik ook een bezoek brengen aan Koh SAMET.

Zijn er lezers, die nog recente ervaringen hebben met ....... alles op dit eiland ?
        Ik ben hier vorig jaar februari geweest met mijn vriendinnetje uit Chiang Mai.
        Alles wat hierboven staat heb ik ook zo ervaren.
        Als je aankomt moet je het laatste stuk vanuit de ferry door het water waden naar het strand. Met je koffer op je rug!
        Daar wordt meteen "geholpen" door attente proppers die je koffers overnemen, deze door het strand sleuren en je bij de dichtsbijzijnde receptie afzetten. Het hierbij behorende bungalowpark is het duurste.
        1700 b/n voor een luxe vrijstaande bungalow in een mooie omgeving.
        Verderop heb je veel goedkopere slaapplaatsen, maar ook een mindere omgeving en minder luxe. Alle waar heeft zijn prijs.
        Alles is wel wat duurder dan Pattaya.

Het nachtleven speelt op het strand af en is alleen leuk als je daar met gezelschap komt en het goed samen kan vinden. Kom je op Samet als single, dan is er geen moer aan.
        Met een leuke dame is vier dagen wmb het maximum.
        Leuk hoor, romantisch naar de horizon staren, van een lekkere BBQ genieten en de vuuracrobaten doen iedere avond weer hun zelfde stinkende best.

Overdag huur je eens een brommer en in een uurtje heb je het hele eiland overgecrosst!
        Leuker is met een boot om het eiland heen varen en hier daar wat zwemmen, eten en een kwekerij bezoeken.

Kortom lekker rustig, romantisch en je leest nog eens een boek! (Naast onze gemeenschappelijke hobby natuurlijk, en dan heb ik het niet over het wandelen op zich).

Veel plezier!

Commentaar

Ben er zelf in 2003 ook geweest met mijn Thaise thi rak en inderdaad, je hebt het er na een 2 tot 3 tal dagen al wel bekeken daar. Het is er erg rustig, weinig tot (bijna) geen beerbars en er is eigenlijk niet veel te doen. Moet er wel bij zeggen dat Koh Samet een erg mooi wit strand heeft. In vergelijking met bijv. Langkawi is het echt een veel mooier strand. Wat ik ergerlijk vond was de tocht per boot vanuit Ban Phe. Daar laat aangekomen om ca.19.30 werd ons een fotoboek onder de overdekking bij de pier aangeboden zodat we een appartement konden uitzoeken. Uiteraard de mooiste foto's van diverse resorts (met bijbehorende prijzen), maar daar aangekomen bleek het natuurlijk er ff wat anders uit te zien. Gezien het late tijdstip moesten we ook wel daar op de pier het een en ander boeken, maar het is beter om er wat eerder op de dag naar Koh Samet te gaan en daar ter plaatse wat te regelen. Ronduit irritant waren een aantal katoeys daar op de pier die de check-in deden voor zowel de overtocht met de boot als het appartement. We moesten wachten tot er meer mensen samen met ons op de boot gingen naar het eiland anders vertrok men niet. Eerder vertrekken kon wel, maar dan moesten er een aantal Baht'jes van eigenaar verwisselen zei men . Een Duitser met zijn Thaise vrouw die ook wouden oversteken trof hetzelfde lot...we moesten gezamenlijk wachten. De Thaise vrouw maande me in het Duits maar tot kalmte, wat niet meeviel, maar het werkte. Dit is Thailand, en speciaal de katoeys ten voeten uit zei ze. Uiteindelijk vertrokken we pas tegen 22.15 met de boot naar het eiland...niet leuk, maar de aanhouder wint...

Commentaar

Guilty en Farang-Kinio, bedankt voor jullie informatie.

Het klinkt niet allemaal erg aantrekkelijk, maar ook zulke informatie is welkom. Jullie geven een goed beeld van wat er te verwachten kan zijn.

Mochten er andere lezers zijn, die ervaringen hebben met hotel-accomodaties en het karige uitgaansleven, houd ik me daarvoor aanbevolen.

Vr.gr. Wammie.
            Tja.. Koh Samet is een leuk party eiland voor vooral Thaise studenten en jongeren uit Bangkok. Je vindt het of fantastisch of waardeloos.. Het is echter wel een ideale afwisseling op Bangkok en Pattaya, niet ver weg en een totaal andere omgeving.. Mooie witte stranden (geen palmen), geen hotels maar bungalows en resorts, rust, relaxt, gezellige en romantische BBQ en Seafood restaurants op het strand en er is wel degelijk een nachtleven.. Je moet het echter wel weten te vinden, want veel is er niet open.. Bargirls zijn er ook, maar niet veel en niet echt aantrekkelijk..

Het belangrijkste, kom niet alleen, maar met je meisje of met maten en kom er in het weekend, want gedurende de week is het erg rustig! Check daarnaast of dat weekend niet toevallig tijdens de Thaise feestdagen vallen want dan is het megedruk en zijn er bijna geen bungalows meer te krijgen..

Ik woon in Bangkok en ga regelmatig naar Koh Samet voor een weekendje als ik Bangkok ff beu ben.. Vanaf Bangkok vertrekken er bussen vanaf het Ekkamai Busstation naar Ban Pe (ong. 2-3 uur), waar de boten naar Koh Samet vertrekken (tot ong. 19.00 uur), en vanaf Pattaya mini busjes die je bij je hotel of een reisbureau kan regelen (tot ong. 16.00 uur).. Een nadeel van die mini busjes is wel dat ze alleen rijden indien ze genoeg klanten hebben. Zorg dus dat je er vroeg bij bent, mocht er eentje uitvallen dan kan je nog op een andere overschakelen.. Mocht je geen busje kunnen regelen, taxi Pattaya - Ban Pe is zo'n 700 baht. Vaak ook een snellere en goedkopere oplossing als je met meerdere personen bent.

Boten van de Ban Pe pier naar Koh Samet (ong. 1/2 uur) varen tot 19.00 uur. Normaal gesproken is het fijner als je op tijd en overdag aankomt want dan heb je meer kans dat er vrije bungalows zijn en kan je wat relaxter zoeken als je nog niks geboekt hebt.. Hier is echter ook wat van te zeggen.. Op het moment dat je namelijk met de normale boot aankomt bestaat de kans dat je het Nationale Park tarief van 200 baht p.p. op de pier in Koh Samet moet betalen.. Indien je met meerdere personen bent is het afhuren van een speedboat een veel snellere, gave en relaxe oplossing want je wordt op het strand/dorpje naar keuze gebracht. Een speedboat afhuren is tussen de 700 en 1500 baht, afhankelijk van vraag en aanbod en ook ff onderhandelen. Je spaart echter de 200 baht p.p. Nationale Park belasting uit! Dus dit is nog niet zo'n verkeerde oplossing..

Laat je trouwens niet gek maken op de Ban Pe pier met al die gasten die je bungalows en boten proberen aan te smeren..

Als ik met meerdere dames en maten ben dan kom ik meestal vrijdagavond aan op de pier, huur een speedboat en laat me op het strand van Ao Pai droppen. In die omgeving zijn er meestal wel wat bungalows vrij. Rond de 500-700 baht zonder airco en 1000+ met airco.. Zit je gelijk bij de beste uitgaangsgelegenheid in de buurt, de Silver Sand Bar in Ao Pai!

Ao Pai is zo'n beetje de beste plaats als je ook nog ff wil gaan stappen want Silver Sand Bar is de populairste van het eiland en diegene die het langst open blijft.. Afhankelijk van de drukte tot 4 uur! Vanaf middernacht wordt het daar druk, ze hebben zitjes, een dansvloer en op het strand tevens zitjes/kleedjes en vuurshows.. Daarnaast kan je goedkoop zuipen en hebben ze goedkope buckets/emmers met cocktails.. Er zijn tevens bargirls te vinden! Niet veel, meestal een stuk of 5 en ze zijn niet echt aantrekkelijk..

Op internet zijn verschillende sites te vinden over Samet waaronder deze: http://www.kosamet.de/ en http://www.itisnet.com/english/asia/...e-kohsamet.htm

Aanbevolen bungalows in de omgeving van Ao Pai zijn: Silver Sand, Sea Breeze en zeer redelijke zijn die van Tubtim Resort.. Verwacht echter niet veel van die bungalows! Onderkomens zijn duur in Samet en bieden niet veel vergeleken met Pattaya en Bangkok..

Wat betreft het afhuren van een brommertje.. Mogelijk, maar de wegen zijn erg beroerd en je hebt bijna een crossmotor nodig. Regelmatig gaan er dan ook lui op hun bek..

Ik vermaak me altijd prima op Koh Samet, ff totaal wat anders, verwacht dus geen barscene, blijf er niet te lang en kom zeker niet alleen!!

Commentaar

Dank voor je informatie Walker 72. Het is erg compleet. Hier hebben we wat aan!
              Ondanks de overwegend negatieve informatie van andere forumleden ben ik inmiddels toch op Koh Samet geweest. Het verblijf was van korte duur en Walker e.a. hebben het uitstekend beschreven. Je vindt het geweldig of je vindt het niks en ik vond het niks.

Mooie natuur en dan heb je het meest positieve gelijk genoemd. Je moet hier inderdaad met een vriendinnetje heengaan, want er valt volgens mijn waarnemingen niks te scoren.

Het eiland is n.m.m. farang-onvriendelijk en duur (overnachtingsaccomodaties)
              Love the life you live,
              live your dream,
              don't dream your life
              and live the life you love !

Commentaar

Mooie natuur en dan heb je het meest positieve gelijk genoemd. Je moet hier inderdaad met een vriendinnetje heengaan, want er valt volgens mijn waarnemingen niks te scoren.

Het eiland is n.m.m. farang-onvriendelijk en duur (overnachtingsaccomodaties)[/QUOTE]

Weliswaar ieder het zijne.... Ik ben een van die farang, die er altijd aan zijn trekken komt op Koh Samet. In 3 weken ben ik er weer, voor een week. Of ik een meisje van BKK meeneem weet ik nog niet omdat ik pas 20ste in BKK land. Maar er hebben zich al 2 van mijn schatjes aangemeld om mee te komen.
                Het is geen wandelgebied, dit is echt zo. Maar als je even de moed hebt om ook een gewoone vrouw aan te spreken, die daar even een weekeinde op rust wil komen van het normale werk in BKK of Rayon of zo, dan zijn ze heel open om met jou het bungalow in te duiken om een fijne tijd te hebben. En dit zonder betaling uiteraard. Omdat er ook vrouwen in Thailand zijn die genoeg geld in het normale leven verdienen, en ook plezier willen hebben en niet perse op zoek naar een thaise man zijn (i.v.m. ervaringen). En anders ontmoet je natuurlijk ook mensen, waar het allemaal leuk vertoeven is. Beetje voetballen, volleyballen, dansen, zuipen en uiteindelijk lig toch met iemand in bed aan het einde. En ik ben trouwens bijna vijftig en scoor ook jonge studentes daar..

Dat het farang onvriendelijk is, heb ik tot nu toe nog niet meegemaakt. En ik kom al 5 jaar. Meestal twee of drie keer tijdens mijn 3 maanden verblijf in asia. Wel aan de pier van Ban Phe. Daar gewoon aan de haven bij de normale receptie/balie een ticket kopen en je niet door andere mensen laten ompraten. Kom je uiteindelijk bij de noordelijke haven van Koh Samet aan. Neem je een taxi vanuit daar en laat je bij Silver Sand troppen. En dan rustig richting zuiden lopen. Ik zou niet meteen bij Silver Sand gaan en ook niet bij de volgende (Samet Villa) omdat die wel prijzig zijn. Maar al in de volgende bay heb je goedkopere (hoewel ook duurder als bijv. op Koh Tao, Koh Panghan, Koh Samui, Koh Lanta enz) en goede restaurants, mooie strand, lekker water......en maar 5 minuten lopen van de beruchte Silver Sand Bar.

Als ik alleen 2 weken vakantie zou hebben, zou ik er niet naar toe gaan, omdat je die 2 weken natuurlijk better in Pattaya, BKK, Phuket zou kunnen benutten om 24/7 aan je trekken te komen.
                Ik zal dus van mijn ervaringen binnenkort berichten. Natuurlijk ook van andere plekken. Met name Laos en Cambodja, BKK en Pattaya

Commentaar

Aan het werk...
                X